PDA

Näytä tavallinen näkymä : Ensimmäinen sähkömaasturi

Mikko Syrjänen
29.04.2021, 11.19
Moro,
Oon nyt kartottamassa ekaa jäykkäperästä sähkömaasturia itselleni ja kaipailisin vähän apuja. Aiemmat ajelut rajoittunu vanhalla normimaasturilla lähinnä asfaltille, pururadoille ja hyville poluille.
Nyt tarkoitus olis ajella poluilla ja metsäteillä hankalissakin maastoissa. Korkeuseroja on täällä harjumaisemissa paljon.
Olen 187 pitkä 100kg 45v mies. Hinta pyörälle sais olla max 3000€.
Mihin mun tulee kiinnittää huomiota?
Suosituksia?
Cube Reaction Hybrid Pro 500 suositeltu, mutta ei oo oikeen missään nyt tarjolla. Oisko jotain muuta?

Kuminauha
29.04.2021, 15.10
3000€ hintaluokka vähän haastava. Saatavuus vielä haastavampi missä tahansa pyörässä. Pyörässä nyt saisi olla ainakin hydrayliset jarrut pakollisina osina.

Tässä nyt muutamia ehdokkaita cuben lisäksi:

Canyon Grand Canyon:ON
Focus JAFIRA
Tunturi E275 & E290
Stevens E-Cayolle
KTM Macina Ride & Race

Jos budjettia venyttää, niin Esim Orbea Wild HT 30

Käytettyjen markkinat ovat myös varteenotettavia.

Jumi
30.04.2021, 18.59
Minulla on Orbea Wild HT 20, ja se on juuri tuohon kuvailemaasi tarkoitukseen sopiva. Suurin osa ajokilometreistä on tullut hyväkuntoisilla hiekkateillä ja asfaltilla, mutta hyvin pärjäsi Syötteen reitelläkin sillä. On muuten tuo mun pyörä tulossa myyntiin tässä parin viikon sisällä, kun luomuajo kiinnostaa enemmän. Sattumalta vielä XL kokoinenkin, kun itse olen yli 190 cm.

Mikko Syrjänen
30.04.2021, 21.51
Minulla on Orbea Wild HT 20, ja se on juuri tuohon kuvailemaasi tarkoitukseen sopiva. Suurin osa ajokilometreistä on tullut hyväkuntoisilla hiekkateillä ja asfaltilla, mutta hyvin pärjäsi Syötteen reitelläkin sillä. On muuten tuo mun pyörä tulossa myyntiin tässä parin viikon sisällä, kun luomuajo kiinnostaa enemmän. Sattumalta vielä XL kokoinenkin, kun itse olen yli 190 cm.

No nyt kyllä kiinnostais. Kuinka vanha ja paljonko ajettu. Onko kaikki kunnossa? Huollettu? 29”