Näytä tavallinen näkymä : Powertap G3 ja Campagnolo 11spd pakka osuu pinnoihin
 
 
Ongelmana powertap G3 napa ja campagnolo 11spd pakan osuminen pinnoihin
Powertapissa on Campan 11spd vapaaratas (löytyy myös shimanon 11spd vapaaratas, joka on nyt tällähetkellä käytössä ongelmien vuoksi)
Campan pakassa on tasainen takaosa, joka osuu pinnoihin.
Shimanon vapaaratas ja 11spd pakka toimii, koska pakassa on upotus, joten ei osu pinnoihin.
Linkki lisäkuviin (https://kaipatjas.1g.fi/i/Z26gRwG7kvjBrzJKDWuaNMxf9PEVh5AS)
https://kaipatjas.1g.fi/kuvat/powertap/clearance.jpg?img=full
a) Löytyykö Campalta vastaavan tyylistä pakkaa, jossa olisi tila pinnoille.
b) Saako kiekon kasattua erityylisillä pinnoilla, jolloin voisi käyttää nykyistä pakkaa.
c) ajanko shimanon pakalla ja voin pahoin joka lenkillä?
Ongelmana powertap G3 napa ja campagnolo 11spd pakan osuminen pinnoihin
Powertapissa on Campan 11spd vapaaratas (löytyy myös shimanon 11spd vapaaratas, joka on nyt tällähetkellä käytössä ongelmien vuoksi)
Campan pakassa on tasainen takaosa, joka osuu pinnoihin.
Shimanon vapaaratas ja 11spd pakka toimii, koska pakassa on upotus, joten ei osu pinnoihin.
Linkki lisäkuviin (https://kaipatjas.1g.fi/i/Z26gRwG7kvjBrzJKDWuaNMxf9PEVh5AS)
https://kaipatjas.1g.fi/kuvat/powertap/clearance.jpg?img=full
a) Löytyykö Campalta vastaavan tyylistä pakkaa, jossa olisi tila pinnoille.
b) Saako kiekon kasattua erityylisillä pinnoilla, jolloin voisi käyttää nykyistä pakkaa.
c) ajanko shimanon pakalla ja voin pahoin joka lenkillä?
Ei siihen saa välilevyä pakan ja vapaarattaan rungon väliin mahtumaan?
-- 
Murphy elää!
Taisin sitä vaihtoehtoa ihan ensimmäisenä viime syksynä yrittää. Ei tainnu kiristysrengas ottaa ku puolikkaan kierteen verran.
tämä oli siis joku shimanon 10spd pakalla tarkotettu välilevy jos sitä sovitetaan 11spd vapaarattaaseen.
Mulla on myös toinen powertap g3 napa, mutta se on vielä lainassa, niin voisi kokeilla aiheuttaako siinä pinnat samaa ongelmaa 11spd pakan kanssa.
Jos Campagnolokuskit vois tsekata pikaisesti omista pakoistaan, että onko yhdessäkään pakassa tuollaista saman tyylistä isointa ratasta, joka esimerkin shimanopakassa on.
tai kiekon kasaajat vois tuoda näkemyksensä esille, saasko pinnoja vaihtamalla tilaa lisää.
Mulla oli vähän samantyyppinen ongelma, PT G3 ja Shimanon 11spd takapakka. Mulla SRAM eTAP takavaihtajan (lyhyt) häkki hankasi vähän pinnoihin ylemmän rissan kohdalla tai väli oli todella pieni kun vaihtaja oikein säädetty. Ratkaisin ongelman ohuella välilevyllä jonka sain mahtumaan takapakan alle. Takapakan kiristys vähän tarkkaa eli kiristystä aloittaessa pakkaa pitää samalla painaa että kiristysrengas lähtee menemään kierteisiin. Kiekossa on litteät pinnat.
Ilman välilevyä ylempi rissa olisi pitänyt säätää todella kauaksi rattaasta. Vaihto olisi toiminut mutta ajattelin että välilevy parempi. 
Mun käyttämästä välilevystä, en tiedä mistä olen sen saanut, ehkä joku Shimanon 10spd mukana tullut, "miljoonalaatikosta" se löytyi. Muistelisin hämärästi aikoinaan että 10spd mukana taisi tulla 2 välilevyä paksumpi ja ohuempi. Webbikaupoista noita eri paksuisia välilevyjä pystyi myös tilaamaan.
Ohut 1mm välilevy: https://www.bike-discount.de/en/buy/shimano-low-spacer-1mm-for-10-speed-road-cassette-26559
Shimanon paksumpi välilevy on 1.85mm.
^mulla on tullut jonkun 10/11 vapaarattaan kanssa alle millin ohut levy, jota olen käyttänyt 10-pakan kanssa. Levy 'jää kantamaan' aivan vapaarattaan juuressa oleviin nystyröihin ja niin pakka jää vähän ulommaksi. 
En oikein usko että pinnojen vaihto on oikea ratkaisu tuohon vaan joku ihan looginen ja ajateltu juttu. 
-- 
Murphy elää!
Shimanon 10sp road pakan mukana tosiaan tulee aina tuo millin prikka.
Antti Salonen
22.04.2021, 16.13
Jos Campagnolokuskit vois tsekata pikaisesti omista pakoistaan, että onko yhdessäkään pakassa tuollaista saman tyylistä isointa ratasta, joka esimerkin shimanopakassa on. Tai kiekon kasaajat vois tuoda näkemyksensä esille, saasko pinnoja vaihtamalla tilaa lisää.
Uskoakseni Campan 11-kasetteja on tasan kahta muotoa. Kalliimmissa on kolme isointa ratasta yhdistetty spideriin, kuten kuvassasi. Rattaat on Recordissa ja Super Recordissa titaania, mutta rakenne on muuten aivan sama. Halvemmissa kaseteissa taas on irtorattaita. En ole ikinä nähnyt sellaista Campan pakkaa, jossa ison rattaan takapuoli olisi missään määrin kovera.
Powertapissahan veto välitetään ei-vetopuolelta, eli vapaarattaan rungosta vääntö menee metalliputken (engl. torque tube) välityksellä navan vasempaan laippaan. Tosta välistä mitataan vääntö, josta voidaan laskea teho. Eli periaatteessa kiekon voisi puolata niin, että vetopuoli on radiaali ja kaikki pinnat laipan sisäpuolella. Kiekosta katoaa hieman sivuttaisjäykkyyttä kun kaikki pinnat siirtyvät lähemmäs keskilinjaa, mutta vedon välitykseen ton ei pitäisi vaikuttaa. Navan takuukysymyksistä en sitten tiedä. Itse varmaan kokeilisin tätä, jos en muuten saisi ongelmaa ratkaistua.
Edit: Katoin kuvaa vielä tarkemmin, ja voi olla niin, että voisit siirtää vetopuolella laipan ulkopuolelta menevät pinnat kunnolla kiinni laippaan pistämällä pinnojen päiden alle prikat (https://www.sapim.be/tools/washers). Noita käytettiin kai aika yleisesti joskus menneinä aikoina kun navoissa oli ohuemmat laipat. Ei noilla tilaa synny kuin ehkä pari millin kymmenystä, mutta ehkä sekin riittää?
Sain toisen powertap-kiekkoni viikonloppuna takaisin ja kokeilin siihen tuota samaa vapaaratas/takapakka yhdistelmää ja se mahtui hyvin pyörimään.
eli ongelma on todennäköisesti pinnoissa, jotka tohon toiseen kiekkoon on valittu. 
Kiekossa on jonkinverran pystyheittoa, niin tuon voisi kasauttaa uusiksi paremmilla pinnoilla.
 
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.