PDA

Näytä tavallinen näkymä : Rock Machine Avalanche E70 e-fatbike



JariTee
10.04.2021, 12.27
Rock Machine Avalanche E70 sähköfätin omistajien kokemuksia, huomioita ja vinkkejä pyörään liittyen.

JariTee
10.04.2021, 12.38
Noniin, tällänen rokkikone tuli sitten hommattua kun nuo kotimaiset toitotti vain ei oota.

Pyörää kasatessa tein sellaisen huomion että akkutilan suojakansi ei ole ainakaan vesi/pölytiivis, vähän mietityttää miten ne liittimet sietää paskaa. Akkutila kun on suoraan etupyörästä tulevien roiskeiden linjalla, no tietysti lokasuojan voi viritellä mutta sen pitäisi yltää lähes maahan saakka että se suojaisi.
Muutenhan pyörästä sain laadukkaan vaikutelman, vaikka tosin en ole ehtinyt töiden vuoksi koeajaa sitä kuin 3km. Tänään on aikomus ajella pitempi lenkki.

Kuminauha
10.04.2021, 13.12
Ei ole canyoniinkaan kansi vesitiivis. Akun liitos on kyllä tiivis, eli siihen ei likaa mene.

Mnederst
10.04.2021, 13.44
Oliko jo EP8-moottorilla?

JarskiAi
10.04.2021, 13.55
Itellä on tuo edellisen sukupolven e50, jossa jo hieman vanhentunut e7000 moottori. Laadukkaan oloisia nämä rokkarit tuntuu olevan. Takajarrut olen kerran ilmannut. Vaihteisiin ei ole tarvinnut koskea. Nopeasti naksahtaa vaihteet päälle. Hyvin liikkuu lumessa ja vaikka suollakin 4,8 jumbo jimien ansiosta. Rungossa paljon kiinnikkeitä, joihin saa juomapulloja yms kiinni. Myös tarakalle hyvät kiinnikkeet. Mahdollistaa monenlaista käyttötarkoitusta.

Maastossa ajaessa kaipaisi hieman enemmän tehoa etujarruihin.

Silloin tällöin ajelen töihin 30km suuntaansa, osittain polkuja ja hiekkateitä. Voi olla varma että perille pääsee, oli keli millainen vain. Pakkanen tunnetusti syö akkutehoa. Talvella tämä saattaa yllättää mutta sehän ei ole pelkästään rokkarin ongelmia.

JariTee
10.04.2021, 18.18
Oliko jo EP8-moottorilla?

On, mutta sähköpyöräily on mulle senverran uus juttu että en osaa sen enempää vielä arvostella sen hyvyyttä tai huonoutta. Mut hyvin se vetää, just kävin rämpimässä 29km. Vähän oli märkää ja luntakin vielä paikoin.

Mnederst
10.04.2021, 19.41
Mulla on nyt Tunturi eMax, jossa mottina Shimanon 8000. Sinänsä ihan toimiva peli, mutta olen vähän miettinyt, josko siirtyisi työsuhdepyörään. Ainakin Tunturi olisi helppo myydä just nyt.

Jos vaihtaisi ja haluaisi samalla upgreidata moottorin, ei taida paljon olla saatavilla muita EP8-sähköläskejä kuin toi Rock Machine. Kaikissa muissa tuntuu olevan ei-oota.

HAMB
14.04.2021, 18.07
Rokkikoneella noin 300 km takana. Alkuvaikutelmat positiivisia. Kai aiemminkin EP8-moottorissa esiin tullut "klank-ääni" kuuluu, kun lopettaa polkemisen. Poluilla ja epätasaisessa maastossa vapaalla mennessä vähän "rallattaa" eli ääni on kuin ketju hakkaisi ketjusuojaan (jota siis ei tietysti ole). Asiantuntijan mukaan nämä ovat tälle moottorille normaaleja ääniä, tiedä sitten... Ekolla range näytti täydellä latauksella jopa 130 km ja melkein toteutuikin, vaikka oli muutamia trail/boost-pätkiä. Akku helppo irrottaa. Kansi ei ole vesitiivis, mutta suojaa suurimmalta lialta riittävästi. Pyörää olen jo ehtinyt pesemään muutaman kerran eikä ole ongelmia akun kanssa ollut, vaikka vettäkin vähän varmasti mennyt kotelosta sisään. Ilman avustusta kevyt polkea ja Jumbo Jimit rullaa hyvin. Ajomoden viilaus kännykällä ei onnistu, koska ei ole blutaria. Kolme modea riittää kuitenkin perusfillaroijalle hyvin.

KKRM
15.04.2021, 20.43
180 kilsaa takana e70 Rokkikoneella.
-15 pakkasella muuttui ep8 jäykemmäksi ja vaati enemmän avustusta ja 22 kilsan jälkeen akussa enään yksi pykälä.
Nyt päivitetty blutari versioksi. Viikonloppuna testaamaan ja säätämään.

vesku61
16.04.2021, 08.11
180 kilsaa takana e70 Rokkikoneella.
-15 pakkasella muuttui ep8 jäykemmäksi ja vaati enemmän avustusta ja 22 kilsan jälkeen akussa enään yksi pykälä.
Nyt päivitetty blutari versioksi. Viikonloppuna testaamaan ja säätämään.

Millä tapaa BT toteutettiin? Pari eri tapaa ainakin olemassa. Yhdessä versiossa näyttönä vain puhelin, tuota en mielelläni laittais omaan pyörään.

janiaani
16.04.2021, 23.10
Mulla on 60km takana tuollaisella pyörällä. Muuten kaikki tuntuis olevan jiirissä ja hintalaadultaan vallan mainio laite ja ei isoja eroja osissa tms. mitä esim. E-maxissa..

30km jälkeen kuitenkin ensimmäiset kerrat kun ei aina napista lähtenyt päälle tai sammunut..
Pesujen jälkeen ei tarvinnut edes yrittää nappia painaa ja pesun aikana laite saattoi mennä itsestään päälle..
Tätä jatkui satunnaisesti oli sitten kuivaa tai märkää..

Viimeisellä ajolenkillä ensimmäiset kilometrit sammutteli itse itseään 10-50m välimatkoilla monta kilometriä ja ajamisesta ei meinannut tulla mitään. Kuitenkin loppu reilu 20km taas mentiin moitteetta.
Lenkin jälkeen pesu ja sen jälkeen ei ole sitten enää puhunut mitään.

Nyt pyörä on maahantuojalla reklamaatiohuollossa ja he eivät ole saaneet laitteeseen mitään eloa. Akun irti käyttämällä mittarin valo on syttynyt hetkeksi, ei muuta.

Maahantuojalla kokeiltu toisen pyörän nappia, akkua, laturia ja olisko vielä jotain muutakin..
Nyt odotellaan että rokkarilta tulis jotain infoa miten edetään, kun maahantuojalla ei ole nyt enempää osia joilla testata.. olisko joku johtosarja tms...

Harmikseni sain vielä kuulla, että toisella samanlaisen laitteen kanssaharrastajalla on tänään alkanut oma pyörä oireilemaan samalla tavalla..
Toivottavasti laite tulisi kuntoon ja vika ei enää uusiutuisi.

Muuten laite on kyllä ollut kiva ajella. Vakiona oleva hissitolppa on saakelin hyvä! Ep8 moottori on toiminnaltaan mainio ja akkukin tuntuis kestävän hyvin. Ajoasennon saan mieluisaksi (186cm pitkä ja L malli). Valmiit pullotelineen paikat jne iso plussa myös.
Miinuksena tuo karvalakki näyttö, sais olla sama mitä helkama ja tunturi käyttää jossa bluetooth, toki rahalla sen saa siihen vaihdettua.

Kuminauha
17.04.2021, 12.20
Shimano ew-en100 on suh halpta tapa saada BT. Ei toki ole mitään näyttöä, mutta mielestäni ei se näyttö oikeen mitään super hyödöllistä tietoa anna, ellei sitten nopeus tai kadenssi kiinnosta niin paljon, että sen pitää kokoajan näkyä.

harald
17.04.2021, 18.36
Onko tässäki se näyttö vasemmassa kahvassa?

KKRM
18.04.2021, 19.26
Näillä osilla päivitin.
SC-EM800
SW-EM800-L
EW-SD300

JariTee
09.05.2021, 12.06
Onko Janiaanin rokkikone herännyt eloon? Jos niin mikä oli vikana? Miten meni mielestäsi takuuasiat? (siis pelasiko mielestäsi palvelu hyvin?)

janiaani
09.05.2021, 18.49
Takuuasiat meni hyvin. Meni tosiaan huntterille suoraan kun olis ollut turhaa viedä myynti liikkeeseen kun maahantuojalle se olisi jokatapauksessa mennyt..
Pyörään vaihdettiin kaapelit ja uuden mallinen virtanappi. Nyt yks reilu 30km lenkki takana ja ei mitään vikaa toistaiseksi..

KKRM
10.05.2021, 10.56
Millaisen virtanapin laittoivat?
Kosteus suojattu?

janiaani
10.05.2021, 21.44
En sitä sen paremmin oo tutkinut. Joku hopeinen (metallinen) matala nappi nyt kun edellinen oli joku muovinen punainen ja melko korkee

MikkoJTS
18.05.2021, 11.09
Huomenna saan oman ekan fatbiken, eli tämä https://huntteri.fi/fi/tuote/polkupyorat/rock-machine/ROCKM21000100030%2A/rock-machine-avalanche-e70-e-fatbike-19-musta. Vaihtoehtoina oli Tunturi emax EP8, Helkama FE11 EP8 tai tämä Rock Machine samalla moottorilla. Kahden ekan saatavuus täys nolla, mutta ihmeen kaupalla RM löytyi vielä.
Laitetaan kokemuksia kunhan niitä alkaa kertymään.

MikkoJTS
25.05.2021, 11.32
Huomenna saan oman ekan fatbiken, eli tämä https://huntteri.fi/fi/tuote/polkupyorat/rock-machine/ROCKM21000100030%2A/rock-machine-avalanche-e70-e-fatbike-19-musta. Vaihtoehtoina oli Tunturi emax EP8, Helkama FE11 EP8 tai tämä Rock Machine samalla moottorilla. Kahden ekan saatavuus täys nolla, mutta ihmeen kaupalla RM löytyi vielä.
Laitetaan kokemuksia kunhan niitä alkaa kertymään.

Mukava peli on. Eco-mode riittää mainiosti maastossakin, 25kmh tulee kyllä liian äkkiä paremmilla teillä vastaan...

Mutta tässäkin nyt tuo sama käynnistysnappivika. Aikani kun tutkin ja vastusmittarilla mittailin, niin se nappi on kokoajan kuin olis painettuna pohjaan (tässäkin oli se punainen nappi). Vaati sammuakseen akun irroituksen, ja käynnistyäkseen vielä toisen kerran akun irti. Sammuili myös ajaessa pariin otteeseen...

Soitto Huntterille ja sieltä tulee postissa uus nappi johtoineen takuuna (päivitetty malli). Nappia odotellessa vedin johdot ohjaustankoon ja sinne yleismallin nappi nippareilla kiinni (ei passannut alkuperäiseen paikkaan). Rockaa taas eikä sammuile enää.

JariTee
30.05.2021, 10.32
680km se paska kesti, aamulenkille lähtiessä pääsin n.kilometrin ja virta katkesi. Nyt kun yritän akkua irroittaa että saisin katsottua onko paskaa/märkää kontakteissa niin ei lähde akku irti. Kun kääntää avainta niin akku tulee yläpäästä sentinverran ulos. Keskellä olevaa metalliliuskaa alaspäin painaessa kuten ohjekirja kertoo, akun pitäisi irrota paikaltaan. No ei irtoa, aivan jumissa. Olen koittanut varovasti ruuvarilla vääntää samalla kun painan liuskaa alaspäin mutta ei mitään vaikutusta, kokeilin jo vähän voimallakin mutta ei lähde. enempää en viitti väkivaltaa käyttää kun alkaa tulla jo jälkiä. Pitäskö alkaa juomaan viinaa?

valtsuh
31.05.2021, 12.41
680km se paska kesti, aamulenkille lähtiessä pääsin n.kilometrin ja virta katkesi. Nyt kun yritän akkua irroittaa että saisin katsottua onko paskaa/märkää kontakteissa niin ei lähde akku irti. Kun kääntää avainta niin akku tulee yläpäästä sentinverran ulos. Keskellä olevaa metalliliuskaa alaspäin painaessa kuten ohjekirja kertoo, akun pitäisi irrota paikaltaan. No ei irtoa, aivan jumissa. Olen koittanut varovasti ruuvarilla vääntää samalla kun painan liuskaa alaspäin mutta ei mitään vaikutusta, kokeilin jo vähän voimallakin mutta ei lähde. enempää en viitti väkivaltaa käyttää kun alkaa tulla jo jälkiä. Pitäskö alkaa juomaan viinaa?

Pääseekö se metalliliuska painumaan kunnolla alaspäin? Itselläni oli Canyon Grand Canyon:On pyörässä samanlaisella downtubeen integroidulla akulla kerran kurakeleillä käynyt niin, että sen metalliliuskan alle oli päässyt hiekkaa -> metalliliuska ei painunut kunnolla alas asti ja täten ei päässyt irroittamaan akkua lukosta. Lähti lopulta irti reippaammin painamalla, jonka jälkeen liuskaa kiinni pitävät kuusiokoloruuvit auki, puhdistus ja kansilevyn säätäminen ylemmäs niin että hiekkaa ei pääsisi rungon ja akun kansilevyn raosta niin helposti sisään.

KKRM
07.06.2021, 22.53
Minä käytän neopreeni suojaa kannen/rungon päällä, niin ei mene moskaa/vettä niin herkästi.
Mut toi virtanappi kyl täytyis silti päivittää.

apa64
16.06.2021, 18.20
Sopiiko ei-vielä-omistajan kysymyksiä tähän ketjuun? Miten Rock Machine vertautuu Tunturi eMaxiin? Molemmissa on kai uusissa/tulevissa malleissa sama moottori, mutta onko runkogeometriassa tai ajotuntumassa minkäänlaista tuntuvaa eroa? Mites nämä tyyppiviat, eMax-threadissa on kampiongelmista tarinaa ja tässä RM:n lian/kosteuden kestosta... onko ne yleisiä vai yksittäiskappaleiden murheita?

(jos ei sovi tänne, voin siirtää yleiseen sähköfättiketjuun)

metsätyömies
27.07.2021, 22.15
Mulla rokkarin Blizzard EP8 moottorilla alkanut oireilemaan myös, eli pesun jälkeen ei enää lähde käyntiin. Viimeksi otin kaikki liittimet auki ja puhaltelin kontaktisprayllä, ei vaikutusta, mutta kun vein takuuhuoltoon oli tullut itsekseen kuntoon. Tänään sama vika taas pesun jälkeen. Virtanappi on matala metallinen akun suojakannen alla. Moottorin pultit myös löystyy ajaessa ja se alkaa naksumaan, pitää varmaan ottaa kaikki auki ja lukitteella takaisin. Takanavassa on ollut alusta saakka niin paljon väljää että kaikki vaihteet ei toimi, korvaavaa napaa ei kuulemma ole saatavilla varaosapulan takia, nyt kilometrejä 700. Näyttö myös päivitetty BT malliin.

MikkoJTS
04.08.2021, 13.06
... Moottorin pultit myös löystyy ajaessa ja se alkaa naksumaan, pitää varmaan ottaa kaikki auki ja lukitteella takaisin...

Sama homma, reilut 500km kun oli mittarissa oli pultit löystyneet. Laitoin tipat lukitetta jokaiseen. Uus virtanappi tuli takuuna postitse kotiin. Nyt on reippaat 600km mittarissa, todella tyytyväinen olen ollut hankintaan.

harald
20.01.2022, 14.39
Minkä kokoinen takarengas mahtuu tähän?

HAMB
26.01.2022, 16.31
2500 km menty ilman suurempia ongelmia. Ketjut meni vaihtoon, kun 1500 km ajettu. Pulttien kiristelyä satunnaisesti. Virrat menny pari kertaa päälle, kun pessyt pyörää. Akku irti ja kuivattelua, en pidä tätä kuitenkaan suurena ongelmana. Vettä ei tietty kannattaisi suunnata suoraan akkukotelon tienoille, kun suojakansi ei ole vesitiivis. Kerran myös sadekelillä katkesi virrat, mut syttyi heti uudestaan. Tyytyväinen olen ollut laitteeseen.

Steudebumbbu
26.01.2022, 23.35
Mulla on terrene johnny 5" ja hyvin mahtuu.

BussiJussi
16.04.2022, 23.43
Jokohan enskuussa sais...? Odottavan aika pitkä, piti jo melkein Helkama ostaa! ;)

Zan
27.09.2022, 18.20
Tulipa sitten hommattua Rokki Kone tännekin. Onko kellään suositella hyviä lokasuojia tähän malliin tulevia kurakelejä varten?

Makee
27.09.2022, 20.48
Tällainen pyörä hankinnassa (tai mahdollisesti e90). Onko kellään tiedossa hyvää tavaratelinettä, joka sopii tähän pyörään? Olis tarve kuskata pyörälaukkuja mukana.

HHP
04.10.2022, 21.41
Tuli hommattua E 70 heinäkuun lopussa ja olen ollut tyytyväinen. Lokareiksi ostin Mudrockerit joita kyllä voin suositella. Ei ole hajonneet vaikka muutaman kerran on rotakkaa välissä ollutkin. Minuakin kiinnostaisi tarakka laittaa. Jos on jollain suositella jotain niin vin?kiä. Ehkä kumminkin normaali teline, ei satulaputkimalli.

jtph
30.10.2022, 12.14
Avalanchen valaistuksesta kysymys. Satulatolpassa on nyt kiinni takavalo, mutta en ole vielä keksinyt mitä kautta kaapelin saisi siististi reititettyä moottorin liittimiin. Kenelläkään hyviä ehdotuksia ratkaisuksi? Kyseessä Avalanche E90, mutta samanlainen runko lienee E70 mallissa.

jtph
30.10.2022, 12.22
Lokareiksi ostin Mudrockerit joita kyllä voin suositella.
Mistä hommasit nuo Mudrockerit ja onko tietoa käykö ne myös joustohaarukkaan?

Zadie
04.12.2022, 22.19
Hei! Uutena foorumilla ja aivan tuore Rock Machine Avalanchen omistaja täällä.

En ole vielä pyörää edes päässyt testaamaan mutta ihmettelyn aiheita jo löytyy.

Eli akkua en saa irti. Avaimesta kääntämällä tulee sen sentin verran ulos, mutta sen osan alla mitä pitäisi painaa, on jokin pala, joka estää painumisen.. Pyörä tuotiin kotiin kasattuna, en tiedä voisiko olla jokin kuljetuksen ajaksi laitettu juttu, mutta en keksi miten sen sieltä saisi pois.

Myyjäliikkeelle viestiä laitoin mutta ei ainakaan vielä vastausta ole tullut.


Ladattuahan sen kuitenkin sai joten huomenna olisi tarkoitus kokeilla miten saan sen kuljetettua rappukäytävässä portaat alas, ja lenkin jälkeen takaisin ylös. Onhan tuo yllättävän iso ja painava!

arctic biker
05.12.2022, 01.04
Eli akun yläpää tulee pikkasen ulos, jos niin, niin sormella painamalla jotain namiskaa akun yläpuolella homma onnistunee.

Zadie
05.12.2022, 09.43
Eli akun yläpää tulee pikkasen ulos, jos niin, niin sormella painamalla jotain namiskaa akun yläpuolella homma onnistunee.

Niin pitäisi, mutta sitä liparetta ei saa painettua alas, jokin muovinen "palikka" sen lipareen alla niin että se ei painu lainkaan alaspäin. Outoa kyllä.

Travelkicking
05.12.2022, 10.51
Atalassa on boschin runkoon piilotettu 500 wh akku. Se lähtee käsin, jos omistaa teräsmiehen sormet. Kerran on onnistunut. Olen siirtynyt vipuvoiman käyttöön (leveä meisseli tms., jolla avustetaan mahdollisimman nätisti akkua ylöspäin. Akku aukeaa alhaalta). Aika vähän on tarvetta edes irroittaa sitä.

jtph
06.12.2022, 17.36
Hei! Uutena foorumilla ja aivan tuore Rock Machine Avalanchen omistaja täällä.

Eli akkua en saa irti. Avaimesta kääntämällä tulee sen sentin verran ulos, mutta sen osan alla mitä pitäisi painaa, on jokin pala, joka estää painumisen.. Pyörä tuotiin kotiin kasattuna, en tiedä voisiko olla jokin kuljetuksen ajaksi laitettu juttu, mutta en keksi miten sen sieltä saisi pois.



Samaa ihmettelin Avalanche E90 kanssa joku tovi sitten. Oletan että samanlainen Darfonin akku ja sen kiinnitys on E70 ja ja E90 malleissa. Myyjäliikekään ei ensin osannut neuvoa, mutta ratkaisuna päädyttiin että tähän auttaa vain voima. Eli kun sen akun yläpään on saanut avaimella ulos, akun yläpäässä olevaa klipsiä ja akkua on painettava molemmin käsin alaspäin. Vain siten sen yläpään saa kokonaan irti. Eihän tuossa mitään jos sitä pitäisi tehdä vain joskus, mutta oman akun joudun irrottamaan joka lenkin jälkeen ja tuomaan kylmästä tallista sisälle lataukseen.

erkki
06.12.2022, 17.55
Itsellä kans tuoreena hankintana tuo avalanche E90, laitoin siihen pyörän akulla toimivat valot. Itselläni akku lähti kohtuudella kyllä irti ei ollut raskas. Toinen asia tuosta valosta, Vaatii aktivointia shimanon testerillä. Oletuksena se valolähtö moottorista on pois päältä Ja tuossa mallissahan ei ole sitä bluetooth näyttöä. Tekisi mieli kyllä semmoiseen päivittää

caddis
12.05.2023, 22.50
Mielestäni nuo Clarks Clout+, 180/180 rotor- jarrut ei kovin hääppöiset ole. Onko joku päivittänyt parempiin? Oma suosikki Magura mt7 ei takahaarukkaan mahdu.

JarskiAi
11.07.2023, 18.29
Onko muut yrittänyt istuttaa pystyputkeen kiinnitettävää lastenistuinta rokkariin? Yritin omaani mutta istuin ottaa kiinni takarenkaaseen.

Benny
12.07.2023, 19.13
Hamaxin penkkeihin saa vaihdettua pidemmän aisan. Eli se metallihäkkyrä, missä se penkki on kiinni.

JarskiAi
14.07.2023, 21.59
Hamaxin penkkeihin saa vaihdettua pidemmän aisan. Eli se metallihäkkyrä, missä se penkki on kiinni.Noniin saakin. Kiitos!

caddis
29.01.2024, 16.43
Edelleen kaipailen parannusta jarruihin. Aika onnettomat nuo Clarksit on raskaalla kuskilla ja pyörällä. Eteen sai helposti Maguran mt7:n, mutta taakse se ei mahdu haarukkaan. Ja nyt Clarks tuntuu entistä surkeammalta takana…Mikä neuvoksi? Voisko joku adapteri olla mahdollinen?

caddis
02.06.2024, 15.56
Ratkaisin tuon jarrupäivitys ongelman. Taakse mahtui hyvin Formula Cura 2. Se on tuntumaltaan mielestäni paljon parempi kuin alkuperäinen Clarks. Edessä nyt siis Magura mt7.