Kirjaudu sisään

Näytä tavallinen näkymä : Cube Stereo Hybrid 2020->

PuMan
05.04.2021, 18.43
Tähän voisi tarinoida otsikon pyöristä eri variaatioineen.
Itse hommasin kyseisen vempeleen vuodenvaihteessa TM mallina ja en ole vielä montaakaan lenkkiä sillä heittänyt kun en oikein talvipyöräilystä niin välitä. Alkaa hiljalleen polut sulamaan ja halut kasvamaan pyöräilyyn.
On tullut selailtua eri foorumeita ja huomannut että näissä näyttäisi menevän todella helposti hajalle tuo muovinen "moottorin suoja".
Yllättävän vähän on kuitenkin tarjontaa kunnollisista, kestävistä suojista. Hinnatkin ovat kohtuu suolaisia moisesta lätkästä. Onko kukaan hommannut omaan pyöräänsä moista?
Olen löytänyt pari jämäkän oloista vaihtoehtoa...
https://www.schwarzburg.info/
https://protect-emtb.com/product/cube-stereo-hybrid-140-160-2/
Näyttää saksassa tosin maksavan alkuperäinen rimpula muovikin kyllä vajaat 30€, eli kannattavaa olisi ehkä heti tilata jokin metallinen ennenkuin napsahtaa.

dbster
07.04.2021, 12.06
Itseä kiinnostaa keskustelu Cuben sähkötäpäreistä ja mietin, pitäisikö muokata otsikosta pois 140, niin saataisiin messiin myös 120 ja 160 omistajat?

PuMan
07.04.2021, 17.53
^ No nyt on otsikkoa muokattu, eikun puhetta pöytään...

dbster
07.04.2021, 20.54
Hienoa! Itsellä 2021 120 race malli ja olen tuolla nyt ehtinyt ajaa vajaa 200km ja on kyllä hieno laite kaikin puolin. Itselle tuli yllätyksenä, että yli 25kmh on niin kevyt ajaa ja pyörä rullaa asfaltillakin ihmeen hyvin noilla ensiasennus 2,6 tuuman renkailla. Huomasin muuten viime lenkillä, että ainakin emtb-asetuksella avustus vaikutti jatkuvan aina 26,9kmh asti. Onko muilla vastaavia kokemuksia tästä? Joillain muistan, että avustus loppui jo turhan aikaisin ja näitä sitten päiviteltiin vaihtelevalla menestyksellä.

Santtu75
07.04.2021, 21.15
Allekirjoittanut voisi myös "ilmoittautua" ketjuun.
Eli itsellä Stereo Hybrid 140 race 2020 joka ostettu viime syyskussa kun Bike24 "halusi" myydä edullisesti viimeisen kyseisen mallisarjan pyörän varastosta pois 2021 mallien tieltä.
Syksyllä tuli muutama sata kilometriä hymyssäsuin ajettua, talveksi tuli hankittua sähköfätti ja nyt taas muutama pikkulenkki Cubella takana, mutta varsinaisesti odottaa metsäpolkujen lumien poistumista ja kuivumista.

S50B32
07.04.2021, 21.26
Omasta 160 mallista rikoin kanssa tuon moottorinsuojan, onhan toi vakio heppoinen. Aika helppo on askarrella alumiinilevystä hyvin istuva ja varsin huomaamaton suoja, jonka kiinnittää vaikka pulteilla lisäksi alkuperäiseen.

Mulla oli myös mittarivirhettä aika paljon alkuperäisillä asetuksilla. Mittarin mukaan tehostus jatkui 27 km/h nurkille, mutta GPS kertoi totuuden, tehostuksen loppuessa 24 km/h tasolle. Pyöräkokoa järjestelmään muutettiin huollossa, mittarivirhe pieneni paljon. Tehostuksen loppumisen nopeuteen se ei vaikuttanut.

Pyörä on kyllä palvellut hyvin, kilometrejä mittariin on kertynyt 5200.

dbster
07.04.2021, 22.02
Mulla oli myös mittarivirhettä aika paljon alkuperäisillä asetuksilla. Mittarin mukaan tehostus jatkui 27 km/h nurkille, mutta GPS kertoi totuuden, tehostuksen loppuessa 24 km/h tasolle. Pyöräkokoa järjestelmään muutettiin huollossa, mittarivirhe pieneni paljon. Tehostuksen loppumisen nopeuteen se ei vaikuttanut.

Ok, varmaan mittarivirhettä tuossa itselläkin. Pitääkin tsekata joku päivä gps:n kanssa, joskaan tuo avustuksen päättyminen ei ole niin tarkkaa, mutta mittarivirhe ja keskarit yms. olisi hyvä saada kuntoon.

Mitäs muut tykkäätte tuosta Boschin "takapotkusta", jonka se antaa, kun meinaa vauhti tyssätä? Pari kertaa se on ainakin itseni pelastanut tiukassa paikassa ja taas pari kertaa olen meinannut päätyä pöpelikköön, kun se vähän yllättää ainakin tottumattoman kuskin.

Santtu75
07.04.2021, 22.12
Minkälaisilla polkimilla muuten ajatte Stereo Hybrideillänne? Itse en oli ikinä lukkoihin oppinut vaikka aika-ajoin olen koittanut opetella ja fläteillä tulee ajettua.
Syksyllä lainasin toisesta pyörästäni Cubeen Shimanon PD-GR500 polkimet jotka minulla toimii kyllä hyvin, mutta minusta eivät sovi tuon stereo hybridin kokonaisulkonäköön. Talvella sitten tuli hommattua Crankbrothersin stamp 1:set ja niillä on tullut ajettua muutama lenkki ja olen ollut niihin todella epätyytyväinen, eivät toimi minun ajokenkieni kanssa ollenkaan, vaan jostain syystä ovat todella liukkaan oloiset.
Uudet polkimet on pakko hommata, mutta en ole yhtään vielä keksineet mitkä.

PuMan
07.04.2021, 22.16
^ Samat Shimanot täälläkin, ovat asiansa ajaneet. Ei vaan taivu lukkoihin kyllä mitenkään.

ruuduntakaa
08.04.2021, 07.46
Minkälaisilla polkimilla muuten ajatte Stereo Hybrideillänne? Itse en oli ikinä lukkoihin oppinut vaikka aika-ajoin olen koittanut opetella ja fläteillä tulee ajettua.
Syksyllä lainasin toisesta pyörästäni Cubeen Shimanon PD-GR500 polkimet jotka minulla toimii kyllä hyvin, mutta minusta eivät sovi tuon stereo hybridin kokonaisulkonäköön. Talvella sitten tuli hommattua Crankbrothersin stamp 1:set ja niillä on tullut ajettua muutama lenkki ja olen ollut niihin todella epätyytyväinen, eivät toimi minun ajokenkieni kanssa ollenkaan, vaan jostain syystä ovat todella liukkaan oloiset.
Uudet polkimet on pakko hommata, mutta en ole yhtään vielä keksineet mitkä.

Spessun Benniet (https://www.bike24.com/p238101.html) on ollu vuosia luottopolkimet. Ei ne tunnu rikkikään menevän. Toimii hyvin myös talvella.

Oman Stereo Hybrid 120 Pro Allroadin hommasin helmikuun alussa lähinnä työmatkakulkineeksi. No, siinähän kävi sitten taas kerra niin että pakko oli kokeilla myös talvipolkuja. Lokarit, tarakka ja seisontatuki lähti varastoon lepäämään jo alkumetreillä. :D
Nyt on kohta 1000km takana työmatkaa ja lähinnä kelvilenkkiä ja hiukan niitä lumisia polkuja. On kyllä ollut mainio laite. Ja sähkö toi taas sen ilon ajamiseen. Toi uus Boschin kone on melko mainio motti sekin.
Hyvä pyörä, ja geokin sopii omalle ruodolle kuin nakutettu.

Mutta tässähän kävi kuten olettaa saattaa: ostetaan lähinnä työmatkoille pyörä, huomataan että se onkin varsin kiva myös muuhun käyttöön. Ja mieleen tulee ajatus josko hankkis oikein polkuohjuksen kun metsä taas kiehtoo ja kroppakin tuntuu kestävän.
120mm joustoa on kuitenkin polkurymistelyyn hiukan niukasti. Toki uskon että Cubekin siellä menis mainiosti, sulan maan aikaan en ole päässyt kokeilemaan.

Uusi pyörä tulee olemaan eri merkkiä, mutta ei mulla ole Cubesta pahaa sanottavaa. Itseasiassa Cube Stereo Hybrid 140 HPC TM 625 (https://rtech.fi/tuote/cube_stereo_hybrid_140_hpc_tm_625_2021_sahkomaasto pyora?attr1_id=302) oli pitkään mukana karsinnoissa kun uutta mietin. Asian ratkaisi oikeastaan se, että valitsemaani pyörää saa paikallisesta. Mahdolliset takuu ym. keissit helpottuu. Jos Cubea olis saanu täältä tilanne ois voinu olla toinen, on toi hinnat alkaen-mallikin niin mainio peli. :)

marmar
08.04.2021, 09.07

Tämäntyyppiset polkimet mulla on ollut. Ei just nuo, mutta noita tuli pari satsia eri väreissä pojille, kun omani totesin varsin käyttökelpoisiksi ja hinta-laatusuhteeltaan hyviksi.

https://www.amazon.de/-/en/gp/product/B00MWP4I54/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o02_s00?ie=UTF8&th=1

Omani ostin E-baystä 2018, mutta siellä ei ole enää myynnissä samoja. Muuten olisin tilannut samanlaisia lisää. Nuo näyttää samoilta. Ainakin toistaiseksi on kestänyt hyvin käyttöä. Toisaalta kun pyöriä on useampia, niin ei noilla ole ajettu kuin joitain tuhansia, että siinä mielessä kestävyydestä on paha sanoa.

Ulkonäöstä saa sitten olla jokainen omaa mieltänsä, mutta eipähän tule ihan samanlaisia joka kulmassa vastaan.

dbster
08.04.2021, 17.35
Kukaan mitään hyvännäköisiä lokareita cubeen löytänyt, jolla pyörä ei muutu ihan mammapyöräksi... =)

Santtu75
08.04.2021, 17.45
Kukaan mitään hyvännäköisiä lokareita cubeen löytänyt, jolla pyörä ei muutu ihan mammapyöräksi... =)

Itse en oikein tykkää lokareista (ulkonäöllisesti), mutta jos itselleni tulisi lokarit, niin samanlaiset varmasti olisivat, kuin mitä PuMan:in laittamassa kuvassa tuolla sähköpyöräfiilistely ketjussa reilu viikko sitten, sopivat todella hyvän oloisesti
https://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?59509-S%C3%A4hk%C3%B6py%C3%B6r%C3%A4-fiilistelyketju/page20

PuMan
08.04.2021, 18.36
Joo täällä Mucky Nutzit, edessä lyhyt ja takana pitkä. Mielestäni sopivat hyvin ulkonäöllisesti ja antavat jonkinlaista suojaa.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210408/cef44c6303562c101a347ddb27ef38ab.jpg

dbster
08.04.2021, 22.01
Nuo on kyllä lokareiksi hyvännäköiset. Kohta onneksi kuivuu jo kelit, mutta syksyksi tuollaiset tulisi tarpeeseen, vaikka sen pyörän joutuu varmaan silti pesemään joka lenkin jälkeen...

ruuduntakaa
09.04.2021, 06.47
Itsellä samat ja eihän nämä kovin suurta apua tuo. Asssaver on lisänä niin jotenkuten persaus pysyy kuivana.

Etuloksusta toki se hyöty ettei heitä etukautta romua naamalle.

dbster
09.04.2021, 10.15
Itsellä samat ja eihän nämä kovin suurta apua tuo. Asssaver on lisänä niin jotenkuten persaus pysyy kuivana.

Etuloksusta toki se hyöty ettei heitä etukautta romua naamalle.

Tuo naamaan lentävä kuravelli on kyllä paha, samoin jatkuvasti kurastuvat ulkoilukamat.

Tuosta PuManin kuvasta huomaa saman mitä itselläkin, että pullotelineen ruuvit ovat tosi korkealla. Juuri ja juuri mahtuu tuollainen normipullo kyytiin, mutta aika tiukka on väli.

ruuduntakaa
09.04.2021, 10.19
Tuo naamaan lentävä kuravelli on kyllä paha, samoin jatkuvasti kurastuvat ulkoilukamat.

Tuosta PuManin kuvasta huomaa saman mitä itselläkin, että pullotelineen ruuvit ovat tosi korkealla. Juuri ja juuri mahtuu tuollainen normipullo kyytiin, mutta aika tiukka on väli.

Mulla pullotelineen paikalla Abuksen lukon teline. Koska kommuuttelu myös tapahtuu samalla pyörällä. Nesteet kulkee repun rakossa.

PuMan
09.04.2021, 12.16

Ei siinä tosiaan liikaa tilaa ole. Kuvan telineen oon tosin vaihtanu sideloader-malliseen, joka on huomattavasti käytännöllisempi tuohon.

dbster
10.04.2021, 15.12
Mites porukka on täällä pyöriään huoltanut/huollattanut? Onko tähän joku virallinen ohjeistus kilometreistä tms? Löytyy verkosta jotain tarkistuslistaa, joka huollossa käydään läpi, jotka kannattaa tsekata, jos tekee huollot itse? Eli huoltomanuska tms?

PuMan
10.04.2021, 15.34
Ite meinasin käyttää paikallisessa fillariliikkeessä, josta löytyy Boschin härpäkkeet. Tietty jotain huoltohommia joita itse osaan, teen itse. Ensi huolto pitäisi tehdä saamani tiedon mukaan n.300km/3kk ostosta, mutta itse ainakin toimin noiden kilsojen perusteella koska pyörä käytännössä seisoi lämpimässä varastossa ensimmäiset 3 kuukautta. Jatkossa varmaan käytän huollossa kerran vuodessa jossain kohtaa talvikauden aikana ja välissä tietysti omaa huoltoa tarpeen mukaan.

Santtu75
10.04.2021, 17.44
Ite meinasin käyttää paikallisessa fillariliikkeessä, josta löytyy Boschin härpäkkeet. Tietty jotain huoltohommia joita itse osaan, teen itse. Ensi huolto pitäisi tehdä saamani tiedon mukaan n.300km/3kk ostosta, mutta itse ainakin toimin noiden kilsojen perusteella koska pyörä käytännössä seisoi lämpimässä varastossa ensimmäiset 3 kuukautta. Jatkossa varmaan käytän huollossa kerran vuodessa jossain kohtaa talvikauden aikana ja välissä tietysti omaa huoltoa tarpeen mukaan.

Eikö tuo mene lähinnä noiden "pyöräosien" huoltotarpeen mukaan, tuo 300km on yleinen ensihuolto jossa varmistetaan että kaikki pyörässä on niissä arvoissa kuin pitäisi, pinnat, jarrut, vaiheet yms. ja tuon lisänä sitten piuhat pyörään kiinni ja katsovat että myös sähkäpuolella kaikki on kunnossa (ja mahdollisesti ajetaan uudet päivitykset jos on tullut), tuonne sähköpuolellehan ei oman käsitykseni mukaan tuossa vaiheessa mitään fyysisiä huoltotoimenpiteitä tehdä jos mitään merkkä viosta ei ole.

ruuduntakaa
10.04.2021, 17.44
Tasan 2kk ollut pyörä tänään ja samalla tonni täyteen. Mainio peli kyllä[emoji106]

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210410/d11b4e886146b3b21fa0f616a60f8b6f.jpg

jpuu
12.04.2021, 08.35
Ensimmäinen huolto?

ruuduntakaa
12.04.2021, 08.42
En näe tarvetta/kohteita huollolle. Huoltovalo syttyi 700km kohdalla. Ketjut ja pakka uudet kun kesäkiekot alle. Ei oo talven jäljiltä orkkisketju venyny vielä 0.5:een edes.
Eturattaan kireys tarkastettu itse. Suosittelen kaikille, ja lukitetta väliin.

Huollon saa tehdä 1 kk päästä uusi omistaja jos haluaa. Toivon mukaan uus pyörä on silloin jo alla. :)

Juho Jokitalo
12.04.2021, 10.44
Mites porukka on täällä pyöriään huoltanut/huollattanut? Onko tähän joku virallinen ohjeistus kilometreistä tms? Löytyy verkosta jotain tarkistuslistaa, joka huollossa käydään läpi, jotka kannattaa tsekata, jos tekee huollot itse? Eli huoltomanuska tms?

Ite oon tähän asti omat pyörät huoltanu.
Pyörävalmistajasta riippuen ensihuolto on 300 tai 500km kohdalla, sillon pyörästä käydään läpi mm kierteelliset liitokset ja pinnat että ovat oikeassa kireydessä, tarkistetaan jarrujen toiminta ja mahdollinen ilmauksen tarve ja satuloiden linjaus, vaihteiden toiminta ja säätö ym.
Nyt tulossa eka oma sähkäri, cube stereo hybrid 140 hpc sl 625. Senkin meinasin ite huoltaa muilta osin paitsi sähköt koska en omista boschin diagnostiikkaan tarvittavaa ohjelmaa. Ja takaiskarin huolto on rtechin heiniä foxin typpisäiliön takia (oletan että rakenne sama nykysessä olevan foxin kanssa) .
Sytytteleekö nuo mittaristossa jotain huoltovaloa? Saakohan sitä ite kuitattua, vai pitääkö se kuittauttaa liikkeessä?

ruuduntakaa
12.04.2021, 10.47
Sytytteleekö nuo mittaristossa jotain huoltovaloa? Saakohan sitä ite kuitattua, vai pitääkö se kuittauttaa liikkeessä?

RTechin jäljiltä (ilmeisesti) syttyi 700km kohdalla. En näe tarvetta kuittauttaa pois.

dbster
14.04.2021, 16.02
Ite oon tähän asti omat pyörät huoltanu.
Pyörävalmistajasta riippuen ensihuolto on 300 tai 500km kohdalla, sillon pyörästä käydään läpi mm kierteelliset liitokset ja pinnat että ovat oikeassa kireydessä, tarkistetaan jarrujen toiminta ja mahdollinen ilmauksen tarve ja satuloiden linjaus, vaihteiden toiminta ja säätö ym.
Nyt tulossa eka oma sähkäri, cube stereo hybrid 140 hpc sl 625. Senkin meinasin ite huoltaa muilta osin paitsi sähköt koska en omista boschin diagnostiikkaan tarvittavaa ohjelmaa. Ja takaiskarin huolto on rtechin heiniä foxin typpisäiliön takia (oletan että rakenne sama nykysessä olevan foxin kanssa) .

Ok, eli aika basic-kamaa suurimmalta osin, jos ei tarvitse diagnostiikkaan koskea tai tehdä päivityksiä yms. Onko normityökalujen ulkopuolelta jotain must-have erikoisjuttuja, jotka olisi hyvä löytyä pakista?

ruuduntakaa
15.04.2021, 07.56
^Kaikille kenellä on Boschin gen4 moottori:

https://www.parktool.com/product/bottom-bracket-tool-bbt-18

https://www.parktool.com/assets/img/product/_productDetail/BBT-18_002.jpg

Rattaan kiinnitysrengas tuppaa löystymään, i have heard.

dbster
16.04.2021, 21.44
https://i.ibb.co/8mmfQHH/20210416-162146.jpg

Cube pääsi tänään tositoimiin. Reilu 60km, josta noin 20km kunnon metsärytyyttämistä ja loput erilaisia siirtymiä. Metsät ajoin emtb:llä ja siirtymät enimmäkseen tourilla ja vähemmän ecolla. Akkua jäi jäljelle 5% 625wh mallista, joten viisisatasella viimeinen vastatuuliosuus olisi ollut aika tiukka rypistys. Hieno laite kaiken kaikkiaan, ei moitteen sanaa tähän mennessä.

PuMan
17.04.2021, 16.59
Minkälaisia huoltopukkeja jengi on käyttänyt näiden hiilikuitujen kanssa? Painoa on monelle pukille vähän liikaa ja tietysti vähän mietityttää tuota kuiturunkoa roikottaa telineessä. En tiedä on hissitolpastakaan oikein hyvä roikottaa...ajatuksia asiasta?

Santtu75
17.04.2021, 17.14
Minkälaisia huoltopukkeja jengi on käyttänyt näiden hiilikuitujen kanssa? Painoa on monelle pukille vähän liikaa ja tietysti vähän mietityttää tuota kuiturunkoa roikottaa telineessä. En tiedä on hissitolpastakaan oikein hyvä roikottaa...ajatuksia asiasta?

Itse olen uskaltautunut käyttämään ihan "nomaalia" telinettä runkoon kiinnittäen. Otan akun pois ja etsin mahdollisimman tasapainokohdan ja kiinnitän puristimen mahdollisimman löysälle millä vielä pysyy paikallaan (runkohan levenee ylöspäin mennessä joten pyörän ei pitäisi päästä liukumaan alaspäin).
Tuossa kiinnityspuristimessa tulee olla myös hyvät kiinnityspehmikkeet.
Mutta jokainen toteuttaa omalla vastuulla.

https://img.aijaa.com/m/00302/14961503.jpg (https://aijaa.com/H4e7Pn)

PuMan
18.04.2021, 19.25
Tuolla kun aikaisemmin puhuin tuosta helposti halkeavasta "moottorinsuojasta", niin tänäänhän se sitten jo otti siipeensä. Itsellä ihan polkua ajaessa nousi jokin oksan kappale, joka kiilautui noiden kuvassa näkyvien muovien väliin ja sai aikaan halkeaman siihen muoviin.
Ei ole ainoastaan Cuben ongelma tämä, nimittäin kaverin Levossa on myös samankaltainen muovikappale joka on myös kappaleina.
Luulisi että tämän hintaisissa värkeissä olisi homma hoidettu vähän kestävämmällä materiaalilla.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210418/031618171c5c4bb67c3d4474ca4db4a4.jpg

ruuduntakaa
19.04.2021, 07.40
Luulisi että tämän hintaisissa värkeissä olisi homma hoidettu vähän kestävämmällä materiaalilla.

Niimpä. Nämä on maastopyöriä ja valmistajat laittaa muovia keskiön alle. Tätä osaa EI kuluttajan pitäis joutua ostamaan aftermarket tavarana.
Piruillessaan vois tehdä takuukeissin? :D

Valmistusvirhe. Laittaa muovia tuonne.

dbster
19.04.2021, 14.17
Mietin, että voiko heppoinen materiaalivalinta olla tietoinen ratkaisu? Eli ajatus, että muovi joustaa/hajoaa, mutta moottori/runko/kiinnitykset säilyy ehjänä, kun tulee kunnon osuma keskiöön.

Santtu75
19.04.2021, 14.25
Itse onnistuin kolhaisemaan viikonlopun aikana tuon oman stereo hybridini jarrulevyn (shimanon 203mm) yhden kannon kulmaan sillä seurauksella että se vääntyi hieman, sain sen väänneltyä ajokuntoon, mutta en onnistunut pitkänkään yrittämisen jälkeen saamaan sitä aivan suoraksi, vaan pientä heittoa löytyy ja levy hieman hankaa jarrupaloihin.
Olisiko hyvää ideaa uudeksi levytksi, vai tilaanko uuden vastaavan.

ruuduntakaa
19.04.2021, 14.32
Mietin, että voiko heppoinen materiaalivalinta olla tietoinen ratkaisu? Eli ajatus, että muovi joustaa/hajoaa, mutta moottori/runko/kiinnitykset säilyy ehjänä, kun tulee kunnon osuma keskiöön.

Ei noin heppoinen. Ei tolla käytännössä uskalla yhtään isompaa kiveä/puunrunkoa ylittää. Noin heppoinen muovinpala ei kyllä absorboi yhtään energiaa.
Mitä mä Trekiä hiplailin liikkeessä niin suoja oli jo aivan eri tasoa, ainakin tuntumaltaan.

dbster
19.04.2021, 17.11
Ei noin heppoinen. Ei tolla käytännössä uskalla yhtään isompaa kiveä/puunrunkoa ylittää. Noin heppoinen muovinpala ei kyllä absorboi yhtään energiaa.
Mitä mä Trekiä hiplailin liikkeessä niin suoja oli jo aivan eri tasoa, ainakin tuntumaltaan.

Nuo isot kivet ja puunrungot aina vähän kuumottaa, että ottaako kiinni ja välillä olen noussut suosiolla satulasta, jos on ollut hilkulla. Ehkä kuitenkin rikon itse tuon alkuperäisen ja sitten hankin sen jonkun linkkaaman aftermarket suojan tuohon. Oliko joku jo hankkinut tätä?

Kiituri
19.04.2021, 17.32
Onkos muovin takana jotain heti särkyvää? Jos ei niin sen muovi tarkoitus on olla vain välissä ja kulua pois kontakteissa. Pohjapanssaritkin on kulutustavaraa mettämopoissa enkä usko että fillarin vastaava olisi sen kummempi. Voisi se kai silti olla vähän sitkeämpää jottei halkeilisi. Tuollainen kovempi vaan on hinomman näköistä ja sehän on suurimmalle osalle ostajia tärkein asia.

Voisikos tuohon liimata 1mm tai 1.5mm alumiinista jonkun 40cm pitkän kaistaleen taivutettuna muotoon?
Kestäisi jonkin aikaa tuntumaa.

PuMan
19.04.2021, 18.15
Ilmeisesti siinä motin ja kuupan välissä on piuhoja. Netin syövereistä oheisen kuvan löysin.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210419/a6666c4395d6f4b8c3b54d9027bd23ab.jpg

Tepi-46
20.04.2021, 00.00
]Tein itse muovisuojan. Valmistettu Polyasetaali POM levystä 10x100x290mm. Materiaali kestää iskuja hyvin,on helppo hioa.Kuumailmapuhaltimella lämpöä jolloin se taipuu .Väli jäähdytys kylmässä vedessä ja sovitusta.Alkuperäisiin reikiin kiinnitys 4x25mm pulteilla .Tarkoituksella 100mm leveä, suojaa likaa lentämästä vetorattaalle.

PuMan
21.04.2021, 22.49
Kävin Biltemasta ostamassa huoltopukin. Hintaisekseen ihan soivan tuntuinen. Max painoksi on annettu 23kg ja kun tuosta pyörästä ottaa akun irti, jää painoa karvan yli 20kg.
Ja mitä telineeseen kiinnittämiseen tulee, niin ei pitäisi näitä hiilarirunkoisia laittaa rungosta kiinni vaan varovasti hissitolpasta. Kyselin asiasta Rtechiltä varmuuden vuoksi, etten ainakaan riko fillaria epähuomiossa.

Mnederst
22.04.2021, 09.56

Just pesin omassa Trekissä suojan, näytti olevan alumiinia. Oli sellaisia muutaman millin syvyisiä kuoppia ja uria täynnä, kun olen mennyt kivikossa. Jos olisi ollut muovia, olisi ollut jo pitkään pieninä palasina. Eikä ole moottori kärsinyt yhtään.

Kyllä toi muovi maastopyörän pohjassa väärää säästöä on.

PuMan
22.04.2021, 11.49
Kyllä toi muovi maastopyörän pohjassa väärää säästöä on.
Tuo ei nyt ton hintaluokan vehkeessä voi olla edes kustannus kysymys enää. Täysin idioottimainen materiaali ratkaisu. Jos kokoajan saa varoa pohjakosketusta, niin onhan tuo nyt ihan perseestä. Ja kyrsiihän tuota uutta suojaa olla ostamassa vähän väliä.

Kiituri
22.04.2021, 12.54
Cuben kotimaassa ajetaan ehkä hiukan erilaisessa maastossa kuin täällä. Geometriakin kertoo ettei kovin pahoihin paikkoihin ole tarkoitettu (tai sitten on muusta systä 10-20v takainen geometria).

Santtu75
22.04.2021, 13.29
Geometriakin kertoo ettei kovin pahoihin paikkoihin ole tarkoitettu (tai sitten on muusta systä 10-20v takainen geometria).

Kerrotko lisää minkälainen Geometria sitten on "pahoihin paikkoihin"? Ja minkälainen se "paha paikka" ylipäätänsä on mielestäsi?

Tuo moottorin suoja saisi kyllä olla parempi, mutta tuosta Geometriasdta olisi hyvä saada hieman enemmän "infoa".

Viimevuoden E-Mountainbiken iso pyörätesti oli itselleni yksi tekijä viimevuoden pyörävalinnassa (Stereo Hybrid 140 Race) ja katsotaan mitä he viimevuonna olivat mieltä pyörästä:

"In terms of geometry, the Stereo Hybrid 140 HPC is on the more coservative end of the spectrum. At 74.8°, the seat tube angle is somewhat slacker than the competition. Due to the kink in the seat tube, the angle slackens out even further as you extend the dropper post. Nevertheless, the riding position on level ground is very comfortable even for tall riders, evenly distributing your weight across your seat and hands. Combine this with the plush suspension and you’ve got a comfortable bike for long rides.

Even on technical climbs, the CUBE is one of the best performers on test. Thanks to the relatively long chainstays and the low front end, keeping the front wheel planted is easy despite the rear-biased pedalling position. With such robust tires you can easily run lower tire pressures without the risk of punctures. Together with the suspension, they generate a lot of traction no matter how slick the conditions. The agile Stereo Hybrid 140 also feels comfortable on flowing, winding climbs and is capable of changing direction playfully.

Going downhill, the CUBE Stereo Hybrid 140 HPC masters tight turns, berms and spontaneous line changes just as easily. Hardly any other bike on test is this easy to control. Only when things get really fast does it require an active and precise riding style. If you choose to hit obstacles at full tilt, the compact geometry and the suspension will soon reach their limits. The Stereo Hybrid 140 HPC is overly generous with its travel on larger jumps or hard impacts and it bottoms out harshly. However, with a more moderate riding style, the suspension is capable of generating a lot of traction on even the most demanding trails, fully exploiting the advantages of the CUBE’s high-end spec. The grippy tires and powerful, easy to modulate MAGURA brakes give you lots of control over the bike and instil you with confidence.

Besides offering excellent value for money, the CUBE Stereo Hybrid 140 HPC gets you a thoughtfully specced bike with trail-oriented componentry, a cleverly designed frame and balanced geometry. Few bikes on test are as easy to manoeuvre on the trail while offering such versatility. Only for adrenaline junkies with a need for maximum speed, the CUBE isn’t the ideal option. A well-rounded package delivering excellent performance for as little as € 5,000, the Stereo Hybrid 140 HPC is the deserved winner of our coveted Best Buy.

ruuduntakaa
22.04.2021, 13.58
Cuben kotimaassa ajetaan ehkä hiukan erilaisessa maastossa kuin täällä. Geometriakin kertoo ettei kovin pahoihin paikkoihin ole tarkoitettu (tai sitten on muusta systä 10-20v takainen geometria).

Niin Cube ajattelee asian noin? "Tehdään pyörä maailmanlaajuiseen myyntiin mut suunnitellaan se ainoastaan meidän kotimaan maastoihin" Tottahan toki se näin menee. :rolleyes:
Kerrotko vielä mikä on se Suomeen sopiva nykyaikainen geo? :D

S50B32
22.04.2021, 14.11
Jotkut valmistajat ei ilmeisesti näe tarpelliseksi laittaa suojaa laisinkaan, esim. Focus Jam2 kone näyttäisi olevan alta ihan näkyvillä. Vain liittimien päällä on koristeena koppa.

Santtu75
22.04.2021, 14.47
Niin Cube ajattelee asian noin? "Tehdään pyörä maailmanlaajuiseen myyntiin mut suunnitellaan se ainoastaan meidän kotimaan maastoihin" Tottahan toki se näin menee. :rolleyes:
Kerrotko vielä mikä on se Suomeen sopiva nykyaikainen geo? :D

Tuo Cuben tehdas sijaitsee paikassa missä on 100km:n säteellä runsaasti hyvin maastopyöräilyyn sopivaa vuoristoista metsämaastoa (korkeimmat huiput lähes 1km. korkeudella), erittäin suosittua aluetta maastopyöräilyn suhteen. Olisi ihmeellistä jos pyörien suunnittelu jäisi lähellä olevista testi-olosuhteista kiinni.
Vaikkapa tuolta Steinwald:n noin 250km2 laajuiselta luonto-alueelta löytyy YouTubesta isot määrät MTB videoita ja itse ainakin olen kateellinen noille ajomaastoille mitä videoilta näkyy.

Mnederst
22.04.2021, 15.09
Jos valmistajan vaihtoehtoina on hyvää tarkoittava ajatus tehdä pyörä muovista, koska 1) se "soveltuu hyvin sen suunniteltuun käyttöympäristöön" tai 2) säästää osissa ja maksimoida katettaan, niin kumpaa arvelette sen tekevän?

Juho Jokitalo
23.04.2021, 12.01

Ei tuossa cuben geossa mitään vanhanaikaista ole. Se on mukavuuspainotettu. 66 keulakulma on ihan linjassa tän päivän geon kanssa, eikä reachiä oo lähdetty venyttään liikaa kuten monella muulla merkillä on ollut tyylisuuntaus. Ja ite en ainakaan halua ylipitkää reachiä; jos pommittaisin +60km/h vuorenrinnettä alas päivittäin niin sitte, mutta ainakin paperilla tuo cuben geo on just hyvä itelle, mukavuuspainotettu kompromissi, joten voin pyöräillä pitkiäki matkoja ja työmatkaa.

ruuduntakaa
23.04.2021, 12.25
Ei tuossa cuben geossa mitään vanhanaikaista ole. Se on mukavuuspainotettu. 66 keulakulma on ihan linjassa tän päivän geon kanssa, eikä reachiä oo lähdetty venyttään liikaa kuten monella muulla merkillä on ollut tyylisuuntaus. Ja ite en ainakaan halua ylipitkää reachiä; jos pommittaisin +60km/h vuorenrinnettä alas päivittäin niin sitte, mutta ainakin paperilla tuo cuben geo on just hyvä itelle, mukavuuspainotettu kompromissi, joten voin pyöräillä pitkiäki matkoja ja työmatkaa.

Tämä on juuri näin. Koen oman Cuben geon hyvin mukavaksi ja miellyttäväksi. Ja toimii monenlaisessa maastossa.

Kiituri
23.04.2021, 18.59
Modernissa geosa on lyhyt stemmi ja pysty satulatolppa.

PuMan
23.04.2021, 20.22
Modernissa geosa on lyhyt stemmi ja pysty satulatolppa.Yksipyöräistäkö tarkoitat? Huoh...

ruuduntakaa
23.04.2021, 20.29

Se on erilainen geo. Ei sen modernimpi ole kuin muutkaan. ;)
Kukin makunsa ja tarpeidensa mukaan.

Mulla on ollu myös "modernin" geon pyörä. Ei se ollu sen ihmeellisempi.

Tää Cube on miellyttävämpi. Ja on menny sieltä mistä on haluttu. Siinä kuin se "moderni" pyöräkin. :)

Ai niin, on mulla lyhyt stemmi nytkin.

Juho Jokitalo
26.04.2021, 10.40

Huoh, joo noistahan se polkupyörän geometria muodostuu...
Stemmillä hienosäädetään reachia, ei käytännössä sen kummempaa.
Satulatolpan kulma on vain yksi numero pyörän geossa, se ei kerro istuimen etäisyyttä polkimista mistään suunnasta eikä etäisyyttä ohjaustankoon - millä on kokonaisuuden kannalta huomattavasti isompi rooli.
Tuossa mitä äkkiseltään kävin läpi reilu 20kpl eri malleja tältä vuodelta, jyrkimmän ja loivimman istuinkulman vaihteluväli on 75-76 astetta, keulakulman 65,5-67. Näihin vaikuttaa jousotuksen pituuden myötä pyörän käyttötarkoitus. Mutta jos otetaan vaikkapa monien ylistämä spessun turbo levo, sen keulakulma on 66 ja satulaputken 75. Cuben 140 joustolla olevissa vastaavat luvut on 66 ja 75,2.

dbster
26.04.2021, 11.03
Huoh, joo noistahan se polkupyörän geometria muodostuu...
Stemmillä hienosäädetään reachia, ei käytännössä sen kummempaa.
Satulatolpan kulma on vain yksi numero pyörän geossa, se ei kerro istuimen etäisyyttä polkimista mistään suunnasta eikä etäisyyttä ohjaustankoon - millä on kokonaisuuden kannalta huomattavasti isompi rooli.
Tuossa mitä äkkiseltään kävin läpi reilu 20kpl eri malleja tältä vuodelta, jyrkimmän ja loivimman istuinkulman vaihteluväli on 75-76 astetta, keulakulman 65,5-67. Näihin vaikuttaa jousotuksen pituuden myötä pyörän käyttötarkoitus. Mutta jos otetaan vaikkapa monien ylistämä spessun turbo levo, sen keulakulma on 66 ja satulaputken 75. Cuben 140 joustolla olevissa vastaavat luvut on 66 ja 75,2.

Noni, sehän on 0,2 astetta pielessä, vanhanaikainen mikä vanhanaikainen! ;)

Kiituri ampuu nyt ihan randomilla puskista ilman mitään järkevää argumenttia. Jo pelkkä yleistys "vanhanaikainen geo" kertomatta tarkemmin pyörän mallia (cube stereoita aika monta erilaista eri geoilla) kertoo sen, ettei asiaan ole perehdytty kunnolla.

AJ24
26.04.2021, 12.18
Ostin viime Elokuussa Cuben stereo hybrid 140 HPC racen testattuani muutamaa eri pyörää.
Boschin järjestelmä ja Cuben geo teki itseeni parhaimman vaikutuksen.
Ostaessa budjetti ei piisannut TM malliin ja nyt olen päivittänyt takaiskarin rockshox:in lisäsäiliölliseen malliin.
Alkuperäisen keulan pidennytin 140millistä 160milliin, mutta se vaihtui muutama viikko sitten 160mm joustolla olevaan Lyrikiin.

Oon kyllä ollut tyytyväinen pyörään ja pidemmällä keulalla pyörästä tuli vielä vakaampi, mutta ei silti liian kankea.
Toimii hyvin kaikenlaisilla poluilla, ränneissä ja onhan tuolla bikeparkissakin ajettu. Eikä sielläkään huono ollut.

ruuduntakaa
26.04.2021, 12.20
Ostin viime Elokuussa Cuben stereo hybrid 140 HPC racen testattuani muutamaa eri pyörää.
Boschin järjestelmä ja Cuben geo teki itseeni parhaimman vaikutuksen.
Ostaessa budjetti ei piisannut TM malliin ja nyt olen päivittänyt takaiskarin rockshox:in lisäsäiliölliseen malliin.
Alkuperäisen keulan pidennytin 140millistä 160milliin, mutta se vaihtui muutama viikko sitten 160mm joustolla olevaan Lyrikiin.

Oon kyllä ollut tyytyväinen pyörään ja pidemmällä keulalla pyörästä tuli vielä vakaampi, mutta ei silti liian kankea.
Toimii hyvin kaikenlaisilla poluilla, ränneissä ja onhan tuolla bikeparkissakin ajettu. Eikä sielläkään huono ollut.

Oletko löytänyt jonkun hyvän moottorinsuojuksen tuohon alkuperäisen "suojan" kaveriksi?

AJ24
26.04.2021, 15.54
Oletko löytänyt jonkun hyvän moottorinsuojuksen tuohon alkuperäisen "suojan" kaveriksi?

Sen verran tuntu olevan nettikauppojen suojat hinnoissaan, että ajattelin tehdä itse.
Nyt on tulossa suoja 2mm alumiinistä.

PuMan
05.05.2021, 17.45
Tuollainen moottorinsuoja tuli hommattua. Eipähän tarvitse jokaisesta pikku pususta olla heti tutkimassa menikö ala muovi kappaleiksi.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210505/9843ca1502cd257221ce198989c5691f.jpg

dbster
06.05.2021, 13.39
^No nyt on komia. Mistäs hommasit ja oliko tyyris?

PuMan
06.05.2021, 17.15
https://www.schwarzburg.info/ tilasin ja viikossa tuli Saksasta.
Huntin maksoi. Arvokkaitahan nämä on, mutta niin on kyllä pyöräkin niin miksipä sitä ei parantelisi entisestään.

Santtu75
06.05.2021, 17.30
Musta vihreillä tarroilla voisi osua itselleni...
Nyt meni kyllä harkintaan josko laittaisi tilaukseen...

PuMan
06.05.2021, 17.36
Kannattaa tilata tuo sitten niillä kakkos vaihtoehdon kiinnikkeillä, jossa tulee mukana sellaiset kumipuslat johon eturuuvit kiinnitetään.
Se vaihtoehto antaa vähän elastisuutta kiinnityksiin, jotka ovat rungossa kiinni.

Santtu75
06.05.2021, 17.47
Onko osa laadullisesti minkä oloinen?
Ja istuu juuri niin kuin pitääkin?
Paljonko tuo vie maavarasta pois?

PuMan
06.05.2021, 17.55
Laatu on taattua saksalaista sanoisin. Pulverimaalattua alumiinia ja istuu ihan täydellisesti. Ei vie käytännössä ollenkaan maavaraa ja tuo asennetaan alkuperäisen päälle. Katso asennusohje sieltä sivustolta...

twentyniner
07.05.2021, 22.20
Löytyisikö tätä kautta 18" kuutiota pientä koeajoa varten? Itse asun Hyvinkäällä, toki Vantaalta löytyisi kaupasta mutta aina olisi kiva tarkastella moisella hetkisen ajaneen kanssa.

PuMan
27.05.2021, 19.14
Käytin juuri fillaria liikkeessä ensihuollossa ja muuten oli kaikki reilassa, mutta ohjainlaakerin alalaakeri oli jo porsinut. Ei sinänsä yllättänyt, kun on ulkomaalaisia foorumeita selaillut. Itsellä ilmeni lähinnä narinana, mutta ei ollut mitään väljän tuntua tai takkuamista.

dbster
28.05.2021, 12.33
Käytin juuri fillaria liikkeessä ensihuollossa ja muuten oli kaikki reilassa, mutta ohjainlaakerin alalaakeri oli jo porsinut. Ei sinänsä yllättänyt, kun on ulkomaalaisia foorumeita selaillut. Itsellä ilmeni lähinnä narinana, mutta ei ollut mitään väljän tuntua tai takkuamista.

Minkä ikäinen sun pyörä on ja onko ihan sisällä säilytetty yms? Täytyy ottaa omakin laakeri seurantaan, jos tämä on jonkinlainen tyyppivika. Onko muuten linkkiä heittää foorumille, jossa enemmän keskustelua aiheesta?

PuMan
28.05.2021, 12.50
^ Fillari on ostettu vuoden vaihteessa ja säilytetty ainoastaan lämpimässä tilassa, ajettu vasta reilut 300km. Itse asiassa kun käyt katselemassa Facebookin Cube emtb owners ryhmän päivityksiä, niin siellä on paljon vaihdeltu noita ohjainlaakereita. Kannattanee tarkkailla omaakin.

Santtu75
28.05.2021, 12.54
^ Fillari on ostettu vuoden vaihteessa ja säilytetty ainoastaan lämpimässä tilassa, ajettu vasta reilut 300km. Itse asiassa kun käyt katselemassa Facebookin Cube emtb owners ryhmän päivityksiä, niin siellä on paljon vaihdeltu noita ohjainlaakereita. Kannattanee tarkkailla omaakin.

Onko muuten kuvaa ohjainlaakerista mitä sille ole käynyt? (löytyikö ruostetta yms?)

S50B32
28.05.2021, 12.56
Varsin huonot oli suojaukset veden pääsylle ainakin 2020 160 sl mallissa. Oli aika vähän ajettuna laakerit puhdistus/rasvaus -huoltoa vaille. Revin niistä huonot suojat pois, purin ja laitoin vaseliinia.
Samalla sorvailin yläpuolella olevaan lautaseen ulkokehälle uran, mihin sain upotettua sopivasti o-renkaan. Säännöllistä huoltoa toi tuntuisi kaipaavan. Nyt on kuitenkin menty reilut 6000 km sillä alkuperäisellä.

PuMan
28.05.2021, 13.20
Onko muuten kuvaa ohjainlaakerista mitä sille ole käynyt? (löytyikö ruostetta yms?)

Ei ole kuvaa, kun tilanne todettu ja korjattu liikkeessä. Sanoin kyllä pyörää viedessä, että jokin narisee etupäässä. Aukaistaessa oli alapuolen laakerin osat tulleet kappaleina pihalle.

Tepi-46
28.05.2021, 21.09
Ympäri euroopan foorumeilla ko vikaa esillä. Itsellä vanhempi 2019 140SL hybrid ,ei moittimista. Ajettu 8500 Km,kerran vuodessa puhdistus/rasvaus .Pyörä muutenkin ilman mitään ongelmaa. Lieneekö osuus säännöllisellä itsehuollolla .

Santtu75
28.05.2021, 23.22
Ei ole kuvaa, kun tilanne todettu ja korjattu liikkeessä. Sanoin kyllä pyörää viedessä, että jokin narisee etupäässä. Aukaistaessa oli alapuolen laakerin osat tulleet kappaleina pihalle.

Onkohan tuohon joku tietty merkki/malli jota suositellaan laitettavaksi tilalle uudeksi laakeriksi?
Sen voisi tilata/ostaa ja uusia varmuudenvuoksi jossain vaiheessa.

PuMan
28.05.2021, 23.40
Näyttää kuitissa olevan 52mm Cane Creek laakeri. Enempää ei ole tietoa täällä...

dbster
29.05.2021, 10.33
https://youtu.be/BqzpkW2vxuI

Tässä ohjetta huoltoon. Pitää tehdä tämä joku päivä.

https://www.emtbforums.com/community/threads/stereo-hybrid-160-replacement-headset.17244/

Kaikissa 120/140/160 on kuulemma sama headset ja tuolla on lisää keskustelua korvaavista laakereista yms.

dbster
30.05.2021, 20.53
Pitäisi huolto tehdä pyörään ja kiristää samalla tuo eturatas yms. Mites kampien irroitus onnistuu tuosta? Tarvitaanko ulosvetäjää, vai lähteekö käsipelillä naputtelemalla tms. konstilla.

dbster
01.06.2021, 13.45
Noniin, nyt on osa huollosta suoritettu ja kyllähän siinä ulosvetäjää tarvittiin, että sai kammen irti ja tarkistettua tuon eturattaan kiinnityksen.

Tarkistin myös etupään laakerit ja sama homma, joka tuossa ylempämä Pumanilla, eli alempi laakeri valmis. Ylemmässä laakerissa myös merkkejä kosteuden pääsystä, mutta toimi pehmeästi, joten rasvaus tähän. Ajattelin alkuun vain huoltaa alemman laakerin, mutta uloslyödessä alempi meni kappaleiksi, joten piti hommata uusi tilalle. On muuten pirun piukassa tuo alempi laakeri ja saman huomasin myös uutta asentaessa. Ennen irroitusta oli jo helppo havaita, että laakeriin on päässyt vettä ja kuraa. Sormin pyörittäessä tahmea ja pykältävä.

Tehtaan jäljiltä vaseliinia oli jonkin verran, nyt kun kasasin, niin sitä on todella reilusti ylhäällä, alhaalla ja joka puolella. Aika näyttää kuinka kauan kestää kunnolla rasvattuna. Jos ei kestä, niin briteistä tilaukseen nuo Superstaran kamppeet.

Santtu75
02.06.2021, 00.37
Tuossa kun noita laakerivaihtoehtoja hieman silmäili, niin jos joku on lähiaikoina itselleen tilannut ja asentanut nuo uudet laakerit ja on niihin tyytyväinen, niin voisi hieman laittaa linkkiä kehiin mistä osti (ja myös mitkä nimenomaiset laakerit), vaikuttaa siltä että voisi tilata itsellekkin laakerit varastoon jos/kun itsellä alkaa ongelmia niiden suhteen tulemaan niin olisi suoraan valmiit laakerit olemassa vaihdettaviksi.

jtsavola
28.09.2021, 13.21
Onko tällainen naksunta tuttua ohjainlaakerissa?

https://www.youtube.com/watch?v=dYlwcJbBEew

jtsavola
28.09.2021, 23.04
Onko tällainen naksunta tuttua ohjainlaakerissa?

https://www.youtube.com/watch?v=dYlwcJbBEew

No eihän se mikään ohjainlaakeri ollut vaan takaiskarin alapään kiinnitys. Siinä on ihan selkeä klappi. Oisko siitä jäänyt joku holkki pois. Pitää purkaa ja keksiä millä saisi liiat välykset pois...

Petteri_13
03.10.2021, 16.22
Minkä mittaisia ketjuja teillä on cubeissanne?Itsellä 20”/L stereo hybrid 120 pro , sram 12-speed. Tehtaan jäljiltä 128 lenkkiä, ostin 126 lenkkiset, oletuksena ettei ne nyt pidemmät ole. Toimii noillakin.

SaPeKa
22.10.2021, 09.51
Cube on päivittänyt pyörää tulevalle -22 kaudelle. https://www.cube.eu/en/2022/e-bikes/mountainbike/fullsuspension/stereo-hybrid-160/
(https://www.cube.eu/en/2022/e-bikes/mountainbike/fullsuspension/stereo-hybrid-160/)

Akku kasvanut 750Wh, laturi samalla 4A
Runkogeometria kasvanut josta reach stackia enemmän eli pidentynyt. S-kokoa ei näy enää valikoimassa. https://geometrygeeks.bike/compare/cube-stereo-hybrid-160-hpc-sl-750-27-5-2022-20-l,cube-cube-stereo-hybrid-160-hpc-sl-625-2021-l-20/
Takajousituksen geometria hieman progressiivisemmaksi sekä linkustodesignista teollisen muotoilun kikkailut pois.

Vaikuttaa ihan asialliselle.

Mikto
29.11.2021, 20.04
Tuli tilattua tuommoinen ensi vuoden (2022) 140 SL malli. Hyvällä säkällä alkuvuodesta olisi toimitus.

Olen ostellut talliin valmiiksi huoltotarvikkeita ja tilasin black friday tarjouksesta Neatt Oxygen huoltotelineen. Luin äsken tämän ketjun viestit läpi ja muutamassa viestissä oli, ettei tuommoisella uskalla nostaa rungosta pyörää. Tuotteen arvosteluissa oli kyllä monta kuvaa, joissa oli sähkömaasturi nostettu rungosta. Alkoi nyt vaan epäilyttämään, että tuhoanko tuon rungon ja palautanko telineen sittenkin saman tien takaisin...

tkhyla
29.11.2021, 22.52
Ei se siitä mihinkään rikki mene. Itse kiinnitän aina satulatolpasta ja varmasti kestää. Jos joku on joskus oikeasti saanut rungon rikki huoltopukissa niin tuollaista pyörää ei ole ajoon tehty?
(itselläni tosin ei ole cube mutta eiköhön cubekin sen kestä :) )

PKa
30.11.2021, 11.43
Eri malli Cubesta täällä mutta hyvin on kestäny nostella rungosta.

Jos muuten ohjainlaakerit mietityttää niin löysin tämmöisen paikan mistä voi katsella sopivaa: https://acros-components.com/en/cube
Tuolta löytyy ihan mukavasti teknistä tietoa eri laakereista niin voi helpottaa sopivan löytymistä.

ruuduntakaa
11.12.2021, 19.38
Mitkäs on kokemukset ulkomailta hankituista Cubeista; tartteeko tarjota Suomen valtuutelulle huoltoliikkeelle jos vikaa tulee?

jtsavola
19.12.2021, 16.51
Mitkäs on kokemukset ulkomailta hankituista Cubeista; tartteeko tarjota Suomen valtuutelulle huoltoliikkeelle jos vikaa tulee?

Mulla Saksasta Rabe-bikesta ostettu Cube. Moottori piti ääntä bja kiox näytössä oli ilmakuplia lasin alla. Ebikebrothers irrotti moottorin ja lähetti sen ja näytön Boschille. Moottori ja näyttö menivät vaihtoon takuuseen. Maksoin työt ebikebrothersille ja kuittia vastaan sain rahat Rabe:lta. Eli ainakin minulla toimi takuu...

Olisin mieluummin kotomaasta ostanut mutta kun ei ollut mitä ostaa...

ruuduntakaa
19.12.2021, 17.37
Mulla Saksasta Rabe-bikesta ostettu Cube. Moottori piti ääntä bja kiox näytössä oli ilmakuplia lasin alla. Ebikebrothers irrotti moottorin ja lähetti sen ja näytön Boschille. Moottori ja näyttö menivät vaihtoon takuuseen. Maksoin työt ebikebrothersille ja kuittia vastaan sain rahat Rabe:lta. Eli ainakin minulla toimi takuu...

Olisin mieluummin kotomaasta ostanut mutta kun ei ollut mitä ostaa...

Ok. Sillä vaan kyselin kun 600€ Suomilisä vaikuttaa vähän kohtuuttomalta.

sillimestari
04.02.2022, 20.56
Mikähän on oikea vaihtajan korvakkeen malli tähän pyörään?

https://www.bike-discount.de/en/cube-stereo-hybrid-140-hpc-race-625-desert-n-orange

..ja mahtuukohan 2.8 tuumaiset piikkisiat ko. Pyörään:

https://www.iikanpyoravarikko.fi/shop/t500881-suomi-tyres-wxc-piikkisika-w408-tlr-sl-29x2-8-118274#attr=

Kuumasauna
05.02.2022, 10.19
Hankin stereo hybrid 120 pro allroadin. Fiksun oloinen laite työmatkapyöräilyyn ja satunnaiseen metsäpolkukruisailuun. Tuli tuettua kotimaista kivijalkakauppaa josta sain kertakaikkisen loistavaa asiakaspalvelua.

ruuduntakaa
07.02.2022, 09.47
Tuntuu Cubella olevan ongelmia toimituksissa ainakin 2022 750 malleissa:

https://www.emtbforums.com/community/threads/cube-2022.20895/page-9#post-371555

Antza44
07.02.2022, 13.18
Minkähän kokoista rengasta tuohon 2022 Stereo hybrid 140 HPC 750 mahtuu taakse? Näitä, kun on jo foorumilaisilla ajossakin.

JeyJey
07.02.2022, 16.24
Minkähän kokoista rengasta tuohon 2022 Stereo hybrid 140 HPC 750 mahtuu taakse? Näitä, kun on jo foorumilaisilla ajossakin.

Mulla on tuossa tämän vuoden piikkisika 2,6 tuumaisena alkuperäisella 30mm kehällä ja mahtuisi isompikin. Rengas on kyllä minusta "alamittainen" kun se on rungostaan 63mm leveä. Voin ottaa kuvia jos tarvitaan.

Kinetic
07.02.2022, 18.46
Mulla on tuossa tämän vuoden piikkisika 2,6 tuumaisena alkuperäisella 30mm kehällä ja mahtuisi isompikin. Rengas on kyllä minusta "alamittainen" kun se on rungostaan 63mm leveä. Voin ottaa kuvia jos tarvitaan.
Mahtaiskohan 2.8" mahtua?

JeyJey
07.02.2022, 19.43
Mahtaiskohan 2.8" mahtua?

Leveyden puolesta varmaan. Korkeudesta se ehkä alkaa ensin ahdistamaan. Olisi mukava päästä kokeilemaan, mutta en usko, että sekään kantaa tarpeeksi. Nimimerkillä Läski toisena pyöränä

Antza44
07.02.2022, 23.41
Mulla on tuossa tämän vuoden piikkisika 2,6 tuumaisena alkuperäisella 30mm kehällä ja mahtuisi isompikin. Rengas on kyllä minusta "alamittainen" kun se on rungostaan 63mm leveä. Voin ottaa kuvia jos tarvitaan.Onko nappulat levemmällä? Lulisin, et on. Onko Piikkisialla tilaa ahtaimmassa kohtaa enemmän vai vähemmän, kuin 5mm ?

Juu ei näillä mitään läskiä korvata. Mulla myös 3"/29 ja onhan sil ero johku 2.25, mut 4.8 läski on aivan toista maata, kun keli on pehmee ja kantavuutta vaaditaan.

Kinetic
08.02.2022, 10.07
Leveyden puolesta varmaan. Korkeudesta se ehkä alkaa ensin ahdistamaan. Olisi mukava päästä kokeilemaan, mutta en usko, että sekään kantaa tarpeeksi. Nimimerkillä Läski toisena pyöränä
Niin toi on kyllä totta, että mitä sillä 2.8" loppujenlopuksi saavuttaa vs 2.6". Eniten varmaan ulkonäköön vaikuttavia asioita.

ruuduntakaa
08.02.2022, 10.23
Niin toi on kyllä totta, että mitä sillä 2.8" loppujenlopuksi saavuttaa vs 2.6". Eniten varmaan ulkonäköön vaikuttavia asioita.

Mä vaihdoin 2.6 piikkisiat 3.0 Fat Freddieen ja en mä nyt tiedä olenko saanut mitään etua.

Itseasiassa vauhdikkaassa ajossa sähköllä Piikkisika toimii paremmin. Parempi pito varsin mutkissa.
3" vetopito on kyllä parempi nousuissa.

JeyJey
08.02.2022, 23.20
Onko nappulat levemmällä? Lulisin, et on. Onko Piikkisialla tilaa ahtaimmassa kohtaa enemmän vai vähemmän, kuin 5mm ?.

Nappulat ei juuri tule leveämmälle. Ehkä pikkasen mutta niin vähän etten saanut sitä edes luotettavasti mitattua. Lyijykynä meni joka puolella väliin,sekä chainstayn, että seatstayn kohdalla. Ahtainta oli chainstayn kohdalla "napppulan kulmassa", mutta kynä mahtui siihenkin.

Antza44
08.02.2022, 23.49
Nappulat ei juuri tule leveämmälle. Ehkä pikkasen mutta niin vähän etten saanut sitä edes luotettavasti mitattua. Lyijykynä meni joka puolella väliin,sekä chainstayn, että seatstayn kohdalla. Ahtainta oli chainstayn kohdalla "napppulan kulmassa", mutta kynä mahtui siihenkin.No tuohan on sopiva tila näille "2.6 tuuman kumeille". Isompia ei noilla varoilla kannata haaveilla.

postert
10.02.2022, 17.46
Hei,

Löytyykö kokemuksia cube stereo hybrid 140 hpc tm 750 pyörästä?

Soveltuuko aloittelijalle sekalaiseen polku ajeluun?

Polkimiksi ajattelin race face chester polkimia.

Antza44
11.02.2022, 01.05
Hei,

Polkimiksi ajattelin race face chester polkimia.No eipä ole juuri tuosta kokemusta, mutta muulla kokemuksella varmasti sopii ja 120, 140 ja 160 versiosta tuo 140 on se yleispätevin.

ruuduntakaa
11.02.2022, 08.24
Hei,

Ei taida montaa Suomessa vielä noita olla.
Uskon kyllä sopivan pidemmällekin ehtineelle harrastajalle.

postert
11.02.2022, 08.44
Onkohan tuossa hinta/laatu/geometria/osien suhde suurinpiirtein kohdallaan? Itsellä ei ole näistä vielä juurikaan tietoa.

ruuduntakaa
11.02.2022, 09.14
Onkohan tuossa hinta/laatu/geometria/osien suhde suurinpiirtein kohdallaan? Itsellä ei ole näistä vielä juurikaan tietoa.

Kyllä mun mielestä on.
29 vähän pidempi cs kuin esim 160TM:ssä joka on 27.5

Osathan on 6keur pyörään melko hyvät.+uus Boschin äly.

Antza44
11.02.2022, 09.55
Onkohan tuossa hinta/laatu/geometria/osien suhde suurinpiirtein kohdallaan? Itsellä ei ole näistä vielä juurikaan tietoa.No itse näin aktiivi harrastajana voisin kyseisen pyörän ostaa, eli joo.

Antza44
11.02.2022, 10.01
Kyllä mun mielestä on.
29 vähän pidempi cs kuin esim 160TM:ssä joka on 27.5

Osathan on 6keur pyörään melko hyvät.+uus Boschin äly.Eilen kateltiin työkaverille pyörää, ni kummastutti 120 mallin aivan järkyn pitkä CS 480mm. Ei se lyhyt ole tossa 140 457mm. 448mm on esim Trekin Railissa missä myös 29 kiekot ja vanhassa mallissa ainakin tilaa liki 3" kumille.

ruuduntakaa
11.02.2022, 16.07
Eilen kateltiin työkaverille pyörää, ni kummastutti 120 mallin aivan järkyn pitkä CS 480mm. Ei se lyhyt ole tossa 140 457mm. 448mm on esim Trekin Railissa missä myös 29 kiekot ja vanhassa mallissa ainakin tilaa liki 3" kumille.

Mulla oli hetken 120-malli pitkällä perällä, siinä se meni poluilla kuten muutkin.

Antza44
11.02.2022, 16.25
Mulla oli hetken 120-malli pitkällä perällä, siinä se meni poluilla kuten muutkin.Menee varmaan, mut kyllä ennemmin tuon akselivälin pidennyksen ottaisin vaikka reach mittaan.

Manuttamiset ja bunny hopit suotta vaikeutuu perän kohtuuttomalla pidennyksellä. Kyl sen taas kapeilla tiukoilla talvipoluilla huomaa, kuinka reilu 10cm pidemmällä akselivälillä oleva kesäpyörä ei käännykkään, kuin lyhyt läski, kun ei ole polulla tilaa ajaa.

JeyJey
11.02.2022, 16.52
Hei,

Kuten edelliset jo vastasivat, käy hyvin tuohon homman ja vaikka olisi jo pikkasen kokeneemmallekin. Minulla on juurikin 140 tm 750. En ole oikein kunnolla polulle sillä päässyt, mutta parisataa kilsaa työmatka/satunnaista polkuvierailua olen sillä suorittanut ja hyvältä on tuntunut. Satula menee kyllä vaihtoon koska ei oikein sovellu mun ahterille (tai toisinpäin)

Näitähän löytyy kohtuu hyvin Suomessa varastossa mm. RTech ja XXL.

Ostaessa vertasin tätä SL-malliin ja siihen verrattuna muutokset ovat minusta hintaeron arvoisia (Keula, iskari, voimansiirto (viimeinen ehkä mielipide kysymys))

Antza44
11.02.2022, 19.08
Kuten edelliset jo vastasivat, käy hyvin tuohon homman ja vaikka olisi jo pikkasen kokeneemmallekin. Minulla on juurikin 140 tm 750. En ole oikein kunnolla polulle sillä päässyt, mutta parisataa kilsaa työmatka/satunnaista polkuvierailua olen sillä suorittanut ja hyvältä on tuntunut. Satula menee kyllä vaihtoon koska ei oikein sovellu mun ahterille (tai toisinpäin)

Näitähän löytyy kohtuu hyvin Suomessa varastossa mm. RTech ja XXL.

Ostaessa vertasin tätä SL-malliin ja siihen verrattuna muutokset ovat minusta hintaeron arvoisia (Keula, iskari, voimansiirto (viimeinen ehkä mielipide kysymys))Juu tästä 140 tm varsinkin on rahan arvoinen, taas 160 edullisempikin fiksu. Tässä nyt ootellaan firman työsyhdepyörä politiikkaa TM varattuna 160, mut koska lie oikeasti tulee saataville sit. 140 on nyt kateltu siitä syystä, mut sekin on taas työnantajasta kii vaik alunperin 160/150 joustot oli ajateltu minimiksi ja sais keulakulma olla 66 loivempikin vaikka 2 pyörän 67 kin toimii, mut ykkös tykin 160/150mm ja 64 keulakulmalla voi kyllä tuulettaa ihan pimeesti vaikka sitten ohjaus kaatuukin jo 0 vaudissa. 160 version 65 keulakulma vois siinä suhteessa olla aika optimi sekalaisen traili ajoon ja ryskäämiseen.

Sinällään mielummin ottaisin 29 kiekkoisen pyörän, kun niitä on aina ollu ja kiekot kävis ristiin, mut pitää välillä aatella out of the box.kin.

Trekin vanhaa Rail.ia on kehutty kauheasti, mut mulle L hitusen pien (ajamatta) ja suht loiva satulakulma. Uutta runkoa taas vasta 9.8 alkaen ja seon nyt liika €työsuhdepöörään ja siinä M aika pien edelleen ja L jo liian iso, niin ku moni testaajakin arvionu, eli väli koko puuttuu, muuten geo, olis just mun mieleen. Levon S4 kans just, mut € liikaa nyt.

ruuduntakaa
11.02.2022, 19.39
160 TM tällä tietoa viikolla 18 RTechiin.
Itse suosisin sitä lähinnä sen lyhyemmän perän takia vaikka just vähättelin sen merkitystä. :D
Ja onhan siinä palikat ihan jees hintaisekseen.

Alunperin oli tulossa viikolla 15, nyt siirtyi.

Antza44
11.02.2022, 19.46
160 TM tällä tietoa viikolla 18 RTechiin.
Itse suosisin sitä lähinnä sen lyhyemmän perän takia vaikka just vähättelin sen merkitystä. :D
Ja onhan siinä palikat ihan jees hintaisekseen.

Alunperin oli tulossa viikolla 15, nyt siirtyi.Juu sieltä varattu ja luvattu 17 viikolla, mut hirvittää viivästykset Cubelta ja työnantajan sopimus uudistuksen nysvääminen, jossa ei kaiketi ole, kuin hyvää, sikäli miulle Vapaudesta avoimesti kertoi.

ruuduntakaa
11.02.2022, 21.36
Mihin on hävinneet RTechin sivulta 2022 160 pyörät?

Antza44
12.02.2022, 00.53
Mihin on hävinneet RTechin sivulta 2022 160 pyörät?Onks niitä joskus siel ollu vai muka? Ainakaan 750 akkusia, en muista nähneeni.

Reilu kuukaus sitten tehtiin varaus ja en sillonkaan mokomia sivuilla nähnyt.

ruuduntakaa
12.02.2022, 07.54
Jaa, saattaapa olla että muistan väärin.

ruuduntakaa
14.02.2022, 21.42
M-kokoiselle 160 TM:lle näyttää mhw-bike vko 21, Fun corner heinäkuuta. Ei hyvältä näytä.

Ja 140TM on RTechissä saatavilla, mikähän tuossa 160:n saannissa mättää?

sillimestari
15.02.2022, 22.10
Onko vinkkiä tarvitseeko nämä stereo 140:n kuuluvat ”CUBE EX30, 32H” vanteet erikseen tubelessteipit vai riittääkö kuvassa näkyvä sininen teippi tiivistykseen?
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220216/1ac3214619ce677030f2c782a8a02bb7.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk

sillimestari
16.02.2022, 08.30
..ja mahtuukohan 2.8 tuumaiset piikkisiat ko. Pyörään:

https://www.iikanpyoravarikko.fi/shop/t500881-suomi-tyres-wxc-piikkisika-w408-tlr-sl-29x2-8-118274#attr=

Itselleni vastaten: hyvin mahtui 2.8” ainakin eteen.
Punnitsin samalla sekä 2.6 että 2.8 tuumaiset piikkisiat. Olivat yllättäen hyvin samanpainoisia (1346/1360g)

Kuminauha
16.02.2022, 08.42
Onko vinkkiä tarvitseeko nämä stereo 140:n kuuluvat ”CUBE EX30, 32H” vanteet erikseen tubelessteipit vai riittääkö kuvassa näkyvä sininen teippi tiivistykseen?

Näyttää omaan silmään normaalilta vannenauhalta. Jos asia on näin, niin tubeless teippiä tilalle.

EDIT: Jos tuo tosiaan teippi on, niin pitäsisi tulla vähä ylemmäs hyllylle. Kun renkaan joskus tiputtaa keskiuraan, niin repii mennessään teipin mukanaan ja voi olla todella hankala saada pois vanteelta kun jää tohon teipin reunaan jumiin.

Qilty
16.02.2022, 09.08
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220216/1ac3214619ce677030f2c782a8a02bb7.jpg

Sent from my iPhone using TapatalkRiittää, mutta olis parempi kun tulis hyllylle asti.

Lähetetty Savumerkeillä Tapatalkilla

JeyJey
16.02.2022, 13.37

Moi, Minulla ei riittänyt. Ongelmaksi muodostui se, että litku liuotti tuon teipin liimat eikä teippi yltänyt hyllylle asti. Teippi on vastaavanlaista kuin gorilla (tai muut ilmastointiteipit) ja siksi testasin tuota alkuperäistä, vaikka epäilinkin kestoa kun ei yllä hyllylle.

dbster
17.02.2022, 11.13
En muista 100% varmaksi onko omassa cubessa juurikin kyseiset vanteet, mutta näyttävät hyvin samalta sinisine nauhoineen. Itse litkutin tuolla perusnauhalla ja piti ilmat just eikä melkein.

sillimestari
17.02.2022, 18.21
Vähän kapeahan tuo teippi on. Jospa ottaisi riskin ja litkuttaisi vain. Laittaa sitten stanin 30mm teipin KUN tuo vuotaa [emoji16].

K.Kuronen
17.02.2022, 18.39
^Mä tekisin kerralla kunnolla: repisin vanhan pois ja teippaisin riittävän leveällä. Jää yksi työvaihe, eli kokeilu väliin.

Föhn
17.02.2022, 20.10
Joo saisi mennä miellellään koko vanteen pohjan alalle ehkä jopa milli hyllylle.

pee
17.02.2022, 20.13
Joko joku on ehtinyt sovittaa Fat Freddietä taakse tuohon uuteen Stereo Hybrid 140:een?

jope78
18.02.2022, 12.17
Mulla tuo teippi ei toiminut. Mutta leveämmällä voisi mennä.

Antza44
18.02.2022, 13.23
Joko joku on ehtinyt sovittaa Fat Freddietä taakse tuohon uuteen Stereo Hybrid 140:een?Toisen kiekonhan tuo huutaisi, mut olisihan tuo 3"/27.5" talveen oiva kumi vanne kombo ainakin taakse.

pee
18.02.2022, 14.33
Toisen kiekonhan tuo huutaisi, mut olisihan tuo 3"/27.5" talveen oiva kumi vanne kombo ainakin taakse.

Juup. Nykyisessä on tuo alkperäisen 29-tuumaisen tilalla ja lumella pienillä paineilla kantavuus tuntuu paljon paremmalta. Siksi FF:n mahtuminen taitaa olla itselleni yksi ostokriteeri.

Antza44
18.02.2022, 15.12
Juup. Nykyisessä on tuo alkperäisen 29-tuumaisen tilalla ja lumella pienillä paineilla kantavuus tuntuu paljon paremmalta. Siksi FF:n mahtuminen taitaa olla itselleni yksi ostokriteeri.
Tämä kiinnostelin myös tuosta 160 versiosta jossa vakiona 27.5" kiekot. Cubella tuntuu olevan tuo mainostus ja testiin anto olematonta uutuus malleista, niin huonosti mitään lisäinfojakaan irtoaa mistään.

sillimestari
19.02.2022, 20.53
Olikos niin että avustustehoja ei voi säätää Appilla vm 2022 stereo 140 hpc racessa? Näyttönä Kiox.

Kemizti
19.02.2022, 21.15
Jos siinä on smartsystem, nii voi, muista paitsi eMTB ja Tour+ moodeista, toki niitäkään ei ole pakko molempia, vaan voi olla normaaleita säädettäviä ainakin 3/4 moodeista..

hattu47
23.02.2022, 20.36
Tervehdys.

Kaikenlaisten vaiheilujen jälkeen sain vihdoin tilattua pyörän. Cuben Steroe Hybrid Pro 625 Allroadin.
Spekseissä takapakkana on Deore CS-M5100, 11-51T ja ketjuina KMC X11

Ehdin jo aiemmin ostaa ketjut Radoniin, jonka palautin. Radonia varten minulla on nyt 2kpl ylimääräisenä Deoren 12-vaihteiseen CN-M7100 ketjuja. Netistä ymmärsin, että periaatteessa voisi käyttää myös 11-vaihteisessa, mutta vaihtaminen ei ole niin sujuvaa ja toinen artikkeli sanoi, että osat voivat kulua nopeammin ja toinen artikkeli kertoi päinvastaista.

1. Suositteletteko myymään ja ostamaan esim KMC X11 vai meneekö nuo jo hankitut ketjut ihan hyvin? Entäs käykö noihin, jotkut muutkin ketjut - valmistajan mukaan myös CN-LG 11-speed, mutta onko muita? Yrittänyt nopeasti katsoa jotain yhteensopivuuslistaa noissa pakoissa yms, mutten ole äkkiseltään löytänyt. Jatkan perehtymistä.
2. Tuota CS-M5100 pakkaa löytyy kahtena vaihtoehtona. Kalliimmassa on enemmän hampaita (11-51) ja halvemmassa (11-41). Sopivatko molemmat pyörään jos saatavuudessa on tulevaisuudessa haasteita? Voiko tuossa käyttää muita pakkoja? Omassa käytössä ei varmaan hampaiden määrällä ole niiiiin suurta merkitystä jos toimii.

3. Jos haluan säästää entisestään huoltokuluissa niin tiputan vaihteiston 10-vaihteiseksi. Vaihdevivut ja takavaihtaja ja rataspakka menee uusikis. Pitääkö huomoida muuta vai voinko asentaa minkä vaan Shimanon vastaavan?
Suuret kiitokset jo etukäteen.

Kuminauha
24.02.2022, 09.00
2. Kyseessä on HG vaparattaan runkoa käyttävä pakka, eli siihen kelpaa kaikki HG pakkaan sopivat, eli 8-11 nopeuksiset noin pääsääntöisesti.

3. Uusien osien hinnalla huollat kyllä olemassa olevaa voimansiirtoa 10 000 km:n edestä.

hattu47
28.02.2022, 23.18
Kiitos Kuminauha. Olen huomannut sinun olevan avulias vastaamaan noobien kysymyksiin. Respect.

Olen alkanut hyväksyä asian, että pyörän huoltaminen maksaa. Ensin mietin, että myisi uutena osat tuosta ja ostaisi halvempaa, mutta ei taida olla vaivan väärti. Mennään näillä. Täytyy vielä tutustua tarkemmin voimansiirtoon ja rattaiden määrän vaikutuksiin.

Tässä on saanut vahvasti taas fillarikuumeen ja innon päälle viime vuosien tuskan sijaan. Kyllä niotä aamuja keväisessä usvassa on upea ajella kun Helsingissä astelee peura eteen. Ihan jo jokirannan aistillisuus, sitä on kaivattu.

Noh, näin jälkiviisaana olisi tietysti voinut jo vuosia sitten opetella poljintekniikkaa ja ensinnäkin säätää satulat ja polkimet oikeille paikoilleen. Ei välttämättä olisi paikat kipeänä ja aina tuskaisen fiiliksen takia fillariointi vähentynyt. Noh, lievällä sähköllä ajaessa hymy ainakin pysyy herkässä ja suurin osa autolla ajoista saa paremman korvikkeen.

Hyvää pyöräilykautta kaikille.

Antza44
14.03.2022, 09.33
M kokonen 160 TM hyllyssä. Tilatkaa joku äkkiä, niin saadaan kokemuksia. https://www.bike-discount.de/en/cube-stereo-hybrid-160-hpc-tm-750-27.5-flashgrey-n-olive

Kipe
15.03.2022, 07.49
Eilen tuli Rtechiltä Stereo Hybrid 140 SL, 20km ajon aikana ketjut kahdesti poikki.

Mikäs tässä nyt mättää, vuokrapyörillä ajanut huomattavasti lujempaa eikä moisia ongelmia

Kuminauha
15.03.2022, 08.20
Mistä ne meni poikki? Pikalinkin kohdalta vai jostain muualta?

Antza44
15.03.2022, 09.08
Eilen tuli Rtechiltä Stereo Hybrid 140 SL, 20km ajon aikana ketjut kahdesti poikki.

Mikäs tässä nyt mättää, vuokrapyörillä ajanut huomattavasti lujempaa eikä moisia ongelmiaKetjut saa ihan luomupyärälläkin poikki, kun sopivasti tarjoaa reilusti voimaa vaihtaessa varsinkin pienemmälle vaihteelle ylämäen kiristyessä. Pakko oli aikoinaan opetella vaihtamaan keventäen, sen verran monet poljin poikki.

Jussi S
15.03.2022, 10.02
Ennakointi auttaa myös. Mieluummin vaihtaa sopivan vaihteen ylämäkeen jo mäen alla kuin puolivälissä ketju piukeella.

Eräs sähköpyörän vuokraaja kertoi, että aika monta ketjua ja pakkaa saa vaihtaa pyöriin kesän aikana. Vaihteita runnotaan usein surutta ja se näkyy kulutuksessa.

Kipe
15.03.2022, 10.08
Mistä ne meni poikki? Pikalinkin kohdalta vai jostain muualta?

Ihan "keskeltä" ketjua, pikalinkit ehyitä, ensimmäisen kerran meni n. puolen metrin "mäen" päälle noustessa ja toinen kelkkauralla ajettaessa jossa takarengas pääsi sukeltamaan n. 5cm syvälle..
Kyllä vuokrapyörille oon antanut huomattavasti enemmänkin runtua ja päässyt kuitenkin enemmän kuin 10km.

https://ibb.co/MBsxXWP <- kuva katkenneesta ketjusta.

Antza44
15.03.2022, 13.17
Ihan "keskeltä" ketjua, pikalinkit ehyitä, ensimmäisen kerran meni n. puolen metrin "mäen" päälle noustessa ja toinen kelkkauralla ajettaessa jossa takarengas pääsi sukeltamaan n. 5cm syvälle..
Kyllä vuokrapyörille oon antanut huomattavasti enemmänkin runtua ja päässyt kuitenkin enemmän kuin 10km.

https://ibb.co/MBsxXWP <- kuva katkenneesta ketjusta.Menikö siis suorasta vedosta ilman vaihteen vaihtoa?

Kipe
15.03.2022, 14.02
Menikö siis suorasta vedosta ilman vaihteen vaihtoa?

Kummallakin kerralla ilman vaihtoja, myyjäliike lähetti uuden ketjun jo tulemaan mutta etuhammasratas on noissa pamauksissa ottanut myös aika hyvin osumaa..

Antza44
15.03.2022, 16.09
Kummallakin kerralla ilman vaihtoja, myyjäliike lähetti uuden ketjun jo tulemaan mutta etuhammasratas on noissa pamauksissa ottanut myös aika hyvin osumaa..Outoa. Joko Maanantain ketjut tai sitten jotain muuta häikkää rattaissa mikä tuon aiheuttaa. Toivon mukaan uudet ketjut kestää.

Kipe
15.03.2022, 16.28
Outoa. Joko Maanantain ketjut tai sitten jotain muuta häikkää rattaissa mikä tuon aiheuttaa. Toivon mukaan uudet ketjut kestää.

Ei auttanut, pyörä on nyt huollossa.

338lm
16.03.2022, 11.12
Kannattaisiko vaihtaa nyt samantien kalliimmanpään ketju? En tiedä auttaako asiaa mutta ketju kuitenkin suhteellisen halpa (vaikka ei takuuseen menisikään) ja jos nyt jo kahdesti mennyt poikki niin seuraavaksi huonolla tuurilla saat vaihtaa koko osasarjan.

Eihän tuo normaalilta kuulosta mutta itsellä luomupyörien kanssa kokemusta vain saman sarjan osista, siis XT ollut aina XT ja Sram X01 eagle ollut aina X01 eagle paitsi viimeksi ketju Xx1 Eagle.

338lm
16.03.2022, 11.15
Niin ja onko tämä pyörä uusin Boschin 750wh versio? Eli se Smart system ultra hyper power, tai jotain vastaavaa ????

Antza44
16.03.2022, 13.52
Niin ja onko tämä pyörä uusin Boschin 750wh versio? Eli se Smart system ultra hyper power, tai jotain vastaavaa ????Kaikki Cuben 750 on ns uusia Boscheja.

Siis tuokin Stereo Hybrid 140 SL on 750w ellei ole S kokoa.

Antza44
16.03.2022, 13.53
Ei auttanut, pyörä on nyt huollossa.Kerro ihmeessä sitten syy mokomaan, kun selviää.

338lm
16.03.2022, 15.00
Minuakin kiinnostaa kuulla onko jotain vikaa vai johtuuko "liian tehokkaasta koneesta" . Harkinnassa just tuo kyseinen malli tai TM

Antza44
16.03.2022, 16.08
Minuakin kiinnostaa kuulla onko jotain vikaa vai johtuuko "liian tehokkaasta koneesta" . Harkinnassa just tuo kyseinen malli tai TMEiköhän tuossa joku vika ole aika selkeästi. Ei tehot tuota tee.

jnl
16.03.2022, 16.17
Täällä myös HPC Race625 vm.2022 josta ensimmäisellä lenkillä ketjut loivaan ylämäkeen "kiihdytyksessä" katki.

Alkup. ketjut olivat shimanon m6100 ja tilalle tuli M7100 jotka ovat kestäneet hienosti nyt sen muutama sata kilometriä.

Sent from my SM-G998B using Tapatalk

Kipe
16.03.2022, 16.27
Kerro ihmeessä sitten syy mokomaan, kun selviää.

Huollossa tulivat siihen tulokseen että etuhammasratas ollut luultavasti lähtöjään kiero, joten ketju pääsee putoamaan kammen juureen ja katkeamaan, kammen juuressa oli isohkot jäljet ensimmäisen katkeamisen jälkeen.
Nyt tulee uusi eturatas + ketjut.

338lm
16.03.2022, 16.46
Hyvä että selvisi. Toivottavasti ei mene syyskuuhun että saat pyörän takaisin.

Kuminauha
16.03.2022, 17.43
Epäilinkin, ettei pitäisi kyllä ketjujen kestossa edes M6100 kohdalla olla mitään ongelmia.

Kuluu ehkä nopeammin kuin kalliimmat mutta ajon lopettava rikkoutuminen ei niinkään.

Kipe
17.03.2022, 10.54
Hyvä että selvisi. Toivottavasti ei mene syyskuuhun että saat pyörän takaisin.

Eipä ongelma korjaantunut, pyörätiellä ns. kovaa runtattaessa ketju putoaa etuhammasrattaalta. Epäilivät että moottori pääsee elämään ja tämän johdosta ketjulinja ei ole enään optimi.

338lm
17.03.2022, 11.02
Tuo voi olla sellainen vika että saavatko korjattua ollenkaan? Luulisi että maanantaikappale mutta kerro ihmeessä jos lopullinen syy selviää.

Toivottavasti ei ole joku "ikuinen ominaisuus" mutta uskoisi silloin että tulee enemmänkin vastaavia kokemuksia, ainakin maailmalta.

Tonikko
22.03.2022, 10.46
Täällä olisi tarkoitus hommata ensimmäinen Cuben Stereo Hybrid pyörä. Kiikarissa on ollut Stereo Hybrid 140 HPC mallit ja näistä erityisesti 750wh akulla ja älysysteemillä olevat. Vielä mietinnässä on, että kannattaisiko SL mallin sijasta panostaa vielä tuohon TM-malliin, jossa olisi ilmeisesti SRAM-vaihteistoa ja parempaa iskunvaimenninta? Lisäksi kysyisin, onko kokemuksia saksan päästä tilaamisesta, esim. bike-discount.de sivustolta, miten esimerkiksi takuu hoituu ongelmatilanteissa jne.?

Antza44
22.03.2022, 10.58
Täällä olisi tarkoitus hommata ensimmäinen Cuben Stereo Hybrid pyörä. Kiikarissa on ollut Stereo Hybrid 140 HPC mallit ja näistä erityisesti 750wh akulla ja älysysteemillä olevat. Vielä mietinnässä on, että kannattaisiko SL mallin sijasta panostaa vielä tuohon TM-malliin, jossa olisi ilmeisesti SRAM-vaihteistoa ja parempaa iskunvaimenninta? Lisäksi kysyisin, onko kokemuksia saksan päästä tilaamisesta, esim. bike-discount.de sivustolta, miten esimerkiksi takuu hoituu ongelmatilanteissa jne.?Minusta varsinkin 140 TM on hintansa väärti. B-D hoitanee takuun mallikkaasti onhan se kaiketi Saksan isoin Cube myyjä ja sieltä saa samaan rahaan, kuin Saksalaiset vaikka hinta sisältääkin Suomen ALV.n. Radon merkkisen pyörän takuussa ei ainakaan ollut mitään ongelmia aikoinaan.

En ymmärrä miksi SL on lykätty 34 keula olisihan tuosta Rythmistä ollut 36 versiokin.

JeyJey
22.03.2022, 12.01
Täällä olisi tarkoitus hommata ensimmäinen Cuben Stereo Hybrid pyörä. Kiikarissa on ollut Stereo Hybrid 140 HPC mallit ja näistä erityisesti 750wh akulla ja älysysteemillä olevat. Vielä mietinnässä on, että kannattaisiko SL mallin sijasta panostaa vielä tuohon TM-malliin, jossa olisi ilmeisesti SRAM-vaihteistoa ja parempaa iskunvaimenninta? Lisäksi kysyisin, onko kokemuksia saksan päästä tilaamisesta, esim. bike-discount.de sivustolta, miten esimerkiksi takuu hoituu ongelmatilanteissa jne.?

Minäkin vertailin SL ja TM malleja ja päädyin TM:ään juuri paremman alustan ja jarrujen takia (ehkä myös"pikkasen" vaikutti pieni Sram fixaatio). Kävin kokeilemassa molemmat paikallisessa liikkeessä ja vaikka kuinka koitin olla puolueellinen SL:ää kohti niin kyllä alusta(herkkyys eritoten, myös tuo 34 keula epäilytti ((en tosin kumpiakaan säätänyt, joten saattaa johtua paljolti siitäkin)) ja varsinkin jarrut tuntuivat heti alkumetreistä asti paremmilta. Jarruthan olisi kohtuu halpaa päivittää jälkeenpäinkin, mutta keulaa ei.

TM-mallin takavaihtajan vipu aiheutti (ja aiheuttaa edelleen) pikkasen uuden oppimista, koska on single click-mallia, eli keveämmälle ei saa kuin yhden rattaan kerrallaan, mutta kyllä (kai) siihenkin tottuu ja se on helppo vaihtaa jos alkaa oikeasti nyppimään (miksiköhän ovat tuollaisen tähän laittaneet, koska SL:ssä oli ihan normi vipu?)

Kyllä minä uskaltaisin pyörän B-D:stä tilata jos pyörän suoraan ostaisin. Yritin työsuhdepyörää sieltä tilata, mutta hintaero tyrehtyi aika pieneksi + paikallisessa oli pyöriä varastossa aiemmin. Leasingfirma ostaa pyörän ilman alvia ja lisää siihen sitten suomen alvin eikä siten miten se suoraan ostaessa menee, että saat pyörän samalla rahalla vaikka pyörään vaihtuu suomen alv.

pee
22.03.2022, 14.56
Itse ostin paikallisesta 140 SL:n. Hiukan sai alennusta ja ostokokemuskin oli ihan hyvä. Toivottavasti mahdolliset takuuasiatkin hoituvat kivasti.

Mä en taas nähnyt TM:ää hintaeron väärtinä. Jarruista ei netissä sanottu mitään kehusanoja, ja aiemman 11-vaihteisen Sramin ja edellisen 12-vaihteisen Shimanon kokemusten jälkeen oli helppo valita Shimano jälleen.

Ei tuo 34 keula näissä mun ajoissa kauhiisti eroa Lyrikistä. Aiemmassakin oli kolmenelonen ja sillä pärjäsin. Tosin isommat hyppimiset jää multa väliin kuitenkin.

Pyörä itsessään on tälleen parin lenkin kokemuksella positiivinen yllätys. Otin vielä rohkeasti isommassa koossa, kun pienempi tuntui aivan samalta kuin entinenkin, niin nyt tuntuu, että pyörän pituus on sopiva. Mutta katotaan kun ajoa tulee enemmän.

Kuminauha
22.03.2022, 17.50
TM-mallin takavaihtajan vipu aiheutti (ja aiheuttaa edelleen) pikkasen uuden oppimista, koska on single click-mallia, eli keveämmälle ei saa kuin yhden rattaan kerrallaan, mutta kyllä (kai) siihenkin tottuu ja se on helppo vaihtaa jos alkaa oikeasti nyppimään (miksiköhän ovat tuollaisen tähän laittaneet, koska SL:ssä oli ihan normi vipu?)

Koska shimano ei tee sähköpyöriin erikseen single click vipua, mutta sram tekee.

Kipe
27.03.2022, 13.56
Vähän tyhmä kysymys mutta missä Stereo Hybdrid 140 SL mallisessa pyörässä on runkonumero? Aikani pyörää silmäilin mutta ei tarttunut silmään kuin tarra, mutta senhän saa repäisemällä pois niin kai sen pitäisi olla kaiverrettunakin johonkin? Moottorin suojamuoveja en alkanut purkamaan koska luulisi sen numeron olevan ihan näköisällä.

Mikto
30.03.2022, 10.58
Se on siinä rungon alhaalla takana missä kohtaa takarengas on lähimmillään runkoa.

Kipe
31.03.2022, 09.59
Täällä myös HPC Race625 vm.2022 josta ensimmäisellä lenkillä ketjut loivaan ylämäkeen "kiihdytyksessä" katki.

Alkup. ketjut olivat shimanon m6100 ja tilalle tuli M7100 jotka ovat kestäneet hienosti nyt sen muutama sata kilometriä.

Sent from my SM-G998B using Tapatalk

Minun pyörässä oli moottori linjattu väärin tehtaalla, jonka johdosta ketjut katkesivat. Nopea korjata jos osaa mutta kannattaa selvitellä eikä vain vaihtaa jäykempiä ketjuja.

pker
31.03.2022, 14.01
Täällä olisi tarkoitus hommata ensimmäinen Cuben Stereo Hybrid pyörä. Kiikarissa on ollut Stereo Hybrid 140 HPC mallit ja näistä erityisesti 750wh akulla ja älysysteemillä olevat. Vielä mietinnässä on, että kannattaisiko SL mallin sijasta panostaa vielä tuohon TM-malliin, jossa olisi ilmeisesti SRAM-vaihteistoa ja parempaa iskunvaimenninta? Lisäksi kysyisin, onko kokemuksia saksan päästä tilaamisesta, esim. bike-discount.de sivustolta, miten esimerkiksi takuu hoituu ongelmatilanteissa jne.?2 ebikea bike discountista tilanneena voin sanoa että suosittelen. Hinnat oli sillo 2019 sillai että säästi cube ostoissa 1900e verrattuna samat pyörät oulusta pyöräsulavasta :)
Ja täpärin foxin taka iskari alkoi vuotamaan, Yhteyden oton jälkee tuli emailiin valmis rahtikirja jonka liimas pakettiin ja soitto dhllle, 2viikon päästä tuli iskari huollettuna ja foxin korjaajan käyntikortti , jossa yhteystiedot suorat jos haluaa kysyä jotain. Toimii.

-mIDE-
31.03.2022, 16.14
Vaatiiko Bike Discount täydellisen ja liikkeessä teetetyn huoltohistorian, jotta takuu toimii?

Antza44
31.03.2022, 20.27
Vaatiiko Bike Discount täydellisen ja liikkeessä teetetyn huoltohistorian, jotta takuu toimii?
En ole koskaan kuullut, että missään olisi mokomaa vaadittu.

pker
01.04.2022, 00.08
En ole koskaan kuullut, että missään olisi mokomaa vaadittu.Ei tuossa iskari casessa kysytty mitään.

dbster
01.04.2022, 11.53
2 ebikea bike discountista tilanneena voin sanoa että suosittelen. Hinnat oli sillo 2019 sillai että säästi cube ostoissa 1900e verrattuna samat pyörät oulusta pyöräsulavasta :)
Ja täpärin foxin taka iskari alkoi vuotamaan, Yhteyden oton jälkee tuli emailiin valmis rahtikirja jonka liimas pakettiin ja soitto dhllle, 2viikon päästä tuli iskari huollettuna ja foxin korjaajan käyntikortti , jossa yhteystiedot suorat jos haluaa kysyä jotain. Toimii.

Itse huomannut, että vajaa 2000km Foxi on alkanut myös vähän hikoilemaan. Mikä on about normaali määrä vuotoa, ennen kuin pitää laittaa huoltoon?

pker
01.04.2022, 12.17
Mä laitoin huoltoon ku öljyä vähän putken pinnalla ja loosen ja medium asennolla ei ollut enää eroa.

Kinetic
01.04.2022, 17.55
Paljonko oli huollolle hintaa vai teitkö itse?

SaPeKa
03.04.2022, 14.31
Onko kukaan vaihdellut stemmiä? Tuossa kun nuo spacerit ei ole pyöreitä kaapeliläpivientien takia ja stemmi on spacerien kanssa saman muotoinen. Eli löytyykö tuota alkuperäistä eri pituisina vai olisiko joku muu suositeltava malli? SQLab 80X on vähän samantyylinen kuin orkkis. Ja pyörä on -22 160 SL 750

Antza44
03.04.2022, 18.18
Onko kukaan vaihdellut stemmiä? Tuossa kun nuo spacerit ei ole pyöreitä kaapeliläpivientien takia ja stemmi on spacerien kanssa saman muotoinen. Eli löytyykö tuota alkuperäistä eri pituisina vai olisiko joku muu suositeltava malli? SQLab 80X on vähän samantyylinen kuin orkkis. Ja pyörä on -22 160 SL 750Mistäs kautta sait jo 160? B-D.llähän noita oli ainakin hyllyssä muutamia taannoin.

SaPeKa
03.04.2022, 23.07
Mistäs kautta sait jo 160? B-D.llähän noita oli ainakin hyllyssä muutamia taannoin.

Sieltäpä se.

Jyschi
04.04.2022, 10.22
Ensipuraisu 160 TM 750 mallilla otettu. Saksasta joutui pyörän tilaamaan, kun Suomessa myötiin ei oota. 9 päivää tilauksesta kesti toimitus. 187cm varrella päädyin XL kokoon, joka aika sopivalta tuntuu. Ei ainakaan pienempi tarvitsisi olla.

Ajo-ominaisuuksista ei pysty vielä lopullista johtopäätöstä muodostamaan ennenkuin lumet ovat sulaneet. Pari senttiä uutta höttölunta oli kovan pinnan päällä, niin vähän varomaan ajamista, että ei ihan minne sattuu vetele.

Jousitus ja perän toiminta vaikutti ihan hyvältä. Ei ne toki säädöissään vielä ole ja todellinen luonne paljastuu vasta kun kivet ja juuret tulee esiin. Jousitus ei kuitenkaan aiheuttanut huomiota ajossa eli jossainmäärin oikein se toimi.

Ajofiilis on ehkä enempi kallellaan all-mountainin kuin DH:n suuntaan. Iso akku ja kohtuu pitkä reach tekee keulasta kuitenkin suhteellisen painavan, joten manuaaleja ja bunnyä varten saa jumpata kohtuullisen voimaperäisesti.

Maguran MT7 jarrut tuntuvat aika tehokkailta, mutta inasen modulaatiota uupuu verrattuna esim Code RSC jarruihin. Voi toki olla, että modulaatiota tulee lisää ajan myötä, kun palat ja levyt vähän kuluu. Hissitolppa saisi olla ainakin 175mm liikevaralla varustettu 150mm sijasta. Toiminta on myös vähän hidasta. Yläpäästä en ainakaan täyttöventtiiliä löytänyt, kun sitä yritin etsiä. Kyseessä on ilmeisesti TransX:n valmistama tolppa, joka on uudelleen brändätty cuben tolpaksi. Voipi olla, että se on mutterin alla siellä, mutta en viitsinyt ruveta nyt purkamaan.

Boschin motti on aika vääntävä verrattuna vanhan pyörän E8000 koneeseen. ECO moodia pitää rukata tehokkaammaksi kyllä, koska ei sillä oikein viitsi edes siirtymiä ajaa. 36km/700m vertikaalia lenkillä akkua jäi jäljelle 41%. Tästä lineaarisella extrapoloinnilla pääsyään jonnekin 60km rangeihin, joka on aika lailla sitä mitä oletin 750Wh akulta omassa ajossa.

Rungossa on pari detaljia, jotka olisin tehnyt toisin. Kaapelit ja letkut menee emäputken sisään sen yläpuolelta ohjainlaakerin läpi. Vähän epäilyttää ohjainlaakerin pitkäikäisyys, kun siihen jää vedelle kaksi koloa, josta päästä sisään. Iskarin alapultin kierteet ovat suoraan rungossa. Mutteri olisi ollut parempi, jolloin kierteiden vaurioitumisen mahdollisuus olisi vaihdettavassa osassa.

Cubeen päädyin kokemani parhaan hinta/laatu-suhteen takia ja muutokset rungon geometriaan oli oikeansuuntaisia vs. edellisten vuosien malleihin. Vielä jos ois ollut 29" rinkula edes edessä ja ehkäpä inasen loivempi keulakulma, niin olisi voinut vielä parempi. Varmaan 160 ja 140 versiossa on sama etukolmio ja stack olisi noussut liian isoksi 29" keulalla. Toinen vaihtoehto olisi ollut Giant Reign, mutta nekin oli aika kiven alla, akku oli pienempi. Toki n. 500€ range extenderi olisi ollut tarjolla, mutta hinta oli jo lähtökohtaisesti Cubea korkeampi.

Pyörä toimitettiin kasattuna ja paketti oi hervottoman kokoinen. Kasauksen laatu vaikutti hyvältä ja jopa ohjainlaakeri oli rasvattu. Ainoat puutteet kasauksessa, jotka havaitsin oli hieman löysä ohjainlaakeri, joka voinee johtua siitä, että tanko oli käännetty ja toinen takajarrun kiinnityspultti ei aivan ollut momentissaan.

Kimbyyri
04.04.2022, 19.12
Kuinkas helposti tässä mallissa saa akun irti, en saa pyörää sisälle talvella ja sisällä on tarkoitus akkua ladata. Ja saako tuohon s-kokoon hissitolppaa, jossa liikerata olis hieman pidempi kuin 100mm. Tässä mallissa mua myös kiinnostaa tuo kiox näyttö.

https://www.xxl.fi/cube-stereo-hybrid-140-29-hpc-race-cx-85nm-625wh-22-sahkopyora-maastopyora-unisex-orange/p/1195144_1_style

Toinen vaihtoehto on tämä tunturi täysjousto:
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/tunturi-e275-full-ep8-sahkomaastopyora

dbster
05.04.2022, 13.20
Kuinkas helposti tässä mallissa saa akun irti, en saa pyörää sisälle talvella ja sisällä on tarkoitus akkua ladata. Ja saako tuohon s-kokoon hissitolppaa, jossa liikerata olis hieman pidempi kuin 100mm. Tässä mallissa mua myös kiinnostaa tuo kiox näyttö.

https://www.xxl.fi/cube-stereo-hybrid-140-29-hpc-race-cx-85nm-625wh-22-sahkopyora-maastopyora-unisex-orange/p/1195144_1_style

Toinen vaihtoehto on tämä tunturi täysjousto:
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/tunturi-e275-full-ep8-sahkomaastopyora

Akku Cubessa on kannen alla, joka lähtee irti nappia painamalla. Sen alla on itse akun lukitussysteemi, joka avataan avaimella ja akku "putoaa" alas ja sen saa irti. Pari kertaa kun tuon tekee, niin käy aika kätevästi.

Hissitolpasta en osaa sanoa, kun itsellä fillari L-koossa.

Kimbyyri
09.04.2022, 12.45
No niin, tuli ostettua se 140 625w race m-koossa.

Tuosta kioxista ei taida saada akun kuntoa/latauskertoja näkymään. Enkä myöskään niitä e-bike connectista löytänyt. Tarvitseeko vielä ladata joku app että ne löytyy, vaiko eikö niitä tietoja ole.
Mulla ei ole ollut aiemmin Bosch moottorisysteemiä.

Bndit
09.04.2022, 14.33
No niin, tuli ostettua se 140 625w race m-koossa.

Tuosta kioxista ei taida saada akun kuntoa/latauskertoja näkymään. Enkä myöskään niitä e-bike connectista löytänyt. Tarvitseeko vielä ladata joku app että ne löytyy, vaiko eikö niitä tietoja ole.
Mulla ei ole ollut aiemmin Bosch moottorisysteemiä.

En usko että Boschista saa noita tietoja ulos, edes uudessa smart systeemiissä (minkä saa vain 750 akkujen kanssa)

Santtu75
09.04.2022, 15.22
En usko että Boschista saa noita tietoja ulos, edes uudessa smart systeemiissä (minkä saa vain 750 akkujen kanssa)

Itse en tuosta uudesta smart systemsistä aivan 100%:lla varmuudella uskalla sanoa miten sen suhteen on, mutta vanhemmassa versiossa nuo akkutiedot sai ulos vain huollon vehkeillä.

Kimbyyri
09.04.2022, 15.51
Itse en tuosta uudesta smart systemsistä aivan 100%:lla varmuudella uskalla sanoa miten sen suhteen on, mutta vanhemmassa versiossa nuo akkutiedot sai ulos vain huollon vehkeillä.Okei. Mulla on täysin sama pyörä kun sulla. Tässä ei ole sitä smart systeemiä, vaikka onkin tämän vuotinen.

PuMan
09.04.2022, 16.01
Bosch on kyllä vähän jäykkä järjestelmä moneen kilpailijaansa verrattuna jakamaan tietoja ja esim. DIY säätöjen ja päivitysten suhteen. Tietysti vähemmän tulee varmaan ongelmia kun nuo päivitykset tehdään huollossa.

mkod
11.04.2022, 18.44
Tänään saapui oma stereo hybrid. Yritin irrottaa akkua, mutta tuntuu että se putoaa vain puolitiehen avaimesta kääntämällä.
Napista liikkuva kieleke jää n. puolen sentin päähän siitä mihin sen pitäisi ilmeisesti pysähtyä eikä napista painaminen vapauta akkua.

https://imgur.com/a/C5JY8A2

Onko tässä joku jippo miten akku irroitetaan?
https://imgur.com/a/C5JY8A2https://imgur.com/a/C5JY8A2.jpg

Kimbyyri
11.04.2022, 21.13
Tänään saapui oma stereo hybrid. Yritin irrottaa akkua, mutta tuntuu että se putoaa vain puolitiehen avaimesta kääntämällä.
Napista liikkuva kieleke jää n. puolen sentin päähän siitä mihin sen pitäisi ilmeisesti pysähtyä eikä napista painaminen vapauta akkua.

https://imgur.com/a/C5JY8A2Tiukka se on/oli mullakin tuosta puolenvälin kohdalta. Ja jotain roplauksen jälkiä että jollain on jouduttu kampeamaan. Mutta siitä se pitäisi lähteä kun sen lipan painaa alas ja kampeaa ylhäältä ulos ja alaspäin.

Tepi-46
11.04.2022, 21.36

Vanhemmassakin cubessa tube akku irtoaa sen akun yläpään liipasin vipua painamalla.Eli akku ei putoa avainta vääntämällä.

Simo1982
13.04.2022, 23.42
Moikka. Itselläni pituutta 175cm, kumpi runkokoko M vai L? M koko päättyy 175cm ja L alkaa 175cm...

Kimbyyri
14.04.2022, 07.47
Moikka. Itselläni pituutta 175cm, kumpi runkokoko M vai L? M koko päättyy 175cm ja L alkaa 175cm...Mä olen 170
Inseam 75
Mulle m- koko just passeli.

sillimestari
14.04.2022, 08.32
Itsellä pituutta 177 ja tilasin m-kokoisena, johon jouduin vaihtamaan 45 cm pituisen hissitolpan tilalle 48cm pituisen jottei tolpan minimiraja tullut näkyviin. Muuten koko oli itselle hyvä, mutta pidänkin/olen tottunut ajelemaan vähän pienemmillä pyörillä (lue: vähänkin liian iso pyörä häiritsee ajokokemusta itselläni enemmän kuin inasen liian pieni runko)

pee
14.04.2022, 09.48
Moikka. Itselläni pituutta 175cm, kumpi runkokoko M vai L? M koko päättyy 175cm ja L alkaa 175cm...

175 pituutta ja jalka 79. Otin L-koon. Vakiotolppa on alimmaisessa mahdollisessa asennossa. Jos olisin ottanut M koon, olisi se ollut mitoiltaan melkein identtinen edellisen pyörän kanssa ja sitä en halunnut. L-koossa on myös pitempi hissitolppa.

Monesti on lenkillä ollut semmoinen tuntuma, eträ pienemmän koon valinta olisi harmittanut. Mutta mieltymyskysymyksiähän nämä paljolti ovat. Että omalla vastuulla.

Kviitala
05.05.2022, 18.25
Eka sähköpyörä alla eli cube 140sl 750w eli tämä uusin smart system. Pyörällä ajettu vähän reipas 100km. Eli onko tässä nyt joku ongelma kun moottoria kuormittaa varsinkin turbo moodissa, niin pyörästä häviää virrat ja ohjaimessa vilkkuu oranssit ledit. Turbo on käytännössä käyttökelvoton niin helposti se sammuttaa virrat. Virrat saa toki päälle heti takaisin, mutta hemmetin ikävä ominaisuus kun yhtä äkkiä hengetön just kun voimaa tarvitaa. Tämä tapahtuu maastossa ja ihan asfaltilla myös. Myös empt moodissa yhden kerran sama juttu kun ajelin pehmeällä hiekalla joko 20 metriä.

Mikto
11.05.2022, 14.21
Kannattaa varmaan ottaa yhteyttä liikkeeseen, josta pyörän ostit. Itse en ole turboa käyttänyt vielä ollenkaan, mutta Emtb ajan oikeastaan koko ajan kun olen metsässä. Ei ole kertaakaan tullut mitään ongelmaa. Täytyy kokeilla seuraavalla lenkillä turboa ja katsoa onko jotain häiriötä.

Vuotaakos muilla takaiskari öljyä ja mikä on "normaali" määrä? Itsellä alkoi vuotamaan kun pyörällä ajettu 90km. Jättää siis kunnon öljy rinkulat liukuputkeen joka lenkin jäljiltä. Otin yhteyttä liikkeeseen ja vastasivat olevan normaalia, mutta vähän epäilyttää...

Jarsatusz
27.05.2022, 13.53
Eikös nimenomaan tuolla Kiox:lla saa itse päivitettyä ohjelmiston myös ? Ainakin tällainen youtube video tuli vastaan:
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjL4Nf-s__3AhWHzoUKHYDZCXEQwqsBegQIBRAB&url=https%3A%2F%2Fwww.bosch-ebike.com%2Ffi%2Fconnect%2Fhelp-center%2Fvideos%2Fhow-to-kiox-aktualisieren-1187&usg=AOvVaw0bGU7A6Y3kPbuXIa0rynDb

Itselle on vasta tuollainen yllä mainittu Cube 140 HPC Race tulossa. Sitten pääsee itsekin tutkimaan ohjelmistopäivitystä sekä akun irroitusta. Aion tosin ladata akun pyörässä, mutta talveksi akku saa tulla sisälle

Kimbyyri
27.05.2022, 14.16
Eikös nimenomaan tuolla Kiox:lla saa itse päivitettyä ohjelmiston myös ? Ainakin tällainen youtube video tuli vastaan:
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjL4Nf-s__3AhWHzoUKHYDZCXEQwqsBegQIBRAB&url=https%3A%2F%2Fwww.bosch-ebike.com%2Ffi%2Fconnect%2Fhelp-center%2Fvideos%2Fhow-to-kiox-aktualisieren-1187&usg=AOvVaw0bGU7A6Y3kPbuXIa0rynDb

Itselle on vasta tuollainen yllä mainittu Cube 140 HPC Race tulossa. Sitten pääsee itsekin tutkimaan ohjelmistopäivitystä sekä akun irroitusta. Aion tosin ladata akun pyörässä, mutta talveksi akku saa tulla sisälleEiköhän tuo video kerro ainoastaan sen kioskin softasta, ei pyörän eikä akun ohjelmistosta.

Jarsatusz
27.05.2022, 15.26
Eiköhän tuo video kerro ainoastaan sen kioskin softasta, ei pyörän eikä akun ohjelmistosta.

Ai ne on erikseen. Enpä tiennyt moista. Ajattelin että päivitys kuin päivitys :D

Santtu75
05.07.2022, 20.39
Hävitin omasta Stereo Hybridistä tuon vasemmanpuoleisen kaapeleiden läpivientikappaleen (eli mikä on rungossa olevassa aukossa, josta kaapelit menevät kulkemaan rungon sisään).

Koittanyt pari päivää netistä etsiä huonolla menestyksellä juuri kyseiseen malliin sopivaa kappaletta. Kyseessähän on kaksiosainen kappale (toinen rungon sisässä, toinen rungon päällä ja kiinnittyvät toisiinsa).
Mistä tuollainen osa löytyisi, onko kenelläkään tietoa?

Jarsatusz
05.07.2022, 21.22
Onko sinulla tai muilla cuben omistajila lohjennut rungosta, takahäkin puslien ympäriltä maalit? Bike-discount sanoo tuon olevan ihan normaalia alumiini/hiilikuitu yhdistelmän elämistä ja rtech taas, että pyörä kannattaa toimittaa heti tarkistettavaksi eikä jatkaa ajoa. Kumpaa siis uskoa?

Tuo nyt ei itseä muuten häiritse, mutta oli jo uutena ja mahdollisesti pahentunut nyt. Mahdollinen seuraava omistaja ei varmasti myöskään osaa arvostaa tuollaista. Huomasin nyt päivänvalossa pestessä nuo ja aloin paremmin tutkimaan. Halkeamat on melkein ympäri asti molemmin puolin runkoa ja pyörällä on nyt ajettu vasta 82km

Kuva: https://aijaa.com/tYvFrN

Kimbyyri
06.07.2022, 21.52
Onko sinulla tai muilla cuben omistajila lohjennut rungosta, takahäkin puslien ympäriltä maalit? Bike-discount sanoo tuon olevan ihan normaalia alumiini/hiilikuitu yhdistelmän elämistä ja rtech taas, että pyörä kannattaa toimittaa heti tarkistettavaksi eikä jatkaa ajoa. Kumpaa siis uskoa?

Tuo nyt ei itseä muuten häiritse, mutta oli jo uutena ja mahdollisesti pahentunut nyt. Mahdollinen seuraava omistaja ei varmasti myöskään osaa arvostaa tuollaista. Huomasin nyt päivänvalossa pestessä nuo ja aloin paremmin tutkimaan. Halkeamat on melkein ympäri asti molemmin puolin runkoa ja pyörällä on nyt ajettu vasta 82km

Kuva: https://aijaa.com/tYvFrNMulla on moottorin kiinnityksestä.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220706/cbb428975a2bcb0af2f88f993bbd34da.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20220706/e20acdb4bc2efe1159cdb333213fb0af.jpg

Edit: tämän vuoden malli. Ajettu 1000km, kuljettajan massa 90kg enkä kyllä muista/tiedä oliko jo uutena.

Jarsatusz
08.07.2022, 00.22
Onpa rumaa jäljeä sielläkin. Omani myös 22 mallia. Pitää tarkistaa tuo paikka siitäkin.

Bike-discount koittaa hommata uutta runkoa cubelta minulle, muttei jenkkifoorumia luettuani tunnu kovin toiveikkaalta, että ehjää runkoa saisi mitenkään.

Edit. Ei ollut omassa tuo paikka halkeillut

Jarsatusz
11.07.2022, 09.46
Onpa rumaa jäljeä sielläkin. Omani myös 22 mallia. Pitää tarkistaa tuo paikka siitäkin.

Bike-discount koittaa hommata uutta runkoa cubelta minulle, muttei jenkkifoorumia luettuani tunnu kovin toiveikkaalta, että ehjää runkoa saisi mitenkään.

Edit. Ei ollut omassa tuo paikka halkeillut

Piru. Kolmas maastolenkki takana ja nyt pyörää pestessä havaittavissa myös tuolla moottorikiinnityksen ympärillä samanlaista halkeamaa. Ei hyvää päivää...

338lm
11.07.2022, 10.13
Onkohan tuo oikeasti vain maalissa olevaa lohkeamaa? Siis kosmeettinen haitta.

Kuvassa kyllä näyttää aika hurjalta vaikka ei olisikaan mitään muuta kuin ulkonäköjuttu ja jos pyörän aikoo joskus myydä niin ostaja ainakin saattaa hieman epäillä.

Kimbyyri
11.07.2022, 22.03
Piru. Kolmas maastolenkki takana ja nyt pyörää pestessä havaittavissa myös tuolla moottorikiinnityksen ympärillä samanlaista halkeamaa. Ei hyvää päivää...Pedelec foorumilta mä taas luin että juurikin noista samoista kuvista ovat menneet rungot vaihtoon. Bike discount on ilmeisesti niitä Saksassa vaihtanut kun on suurin myyjä.

jaston
12.08.2022, 00.12
Olisiko heittää mielipidettä kumpi näistä olisi järkevämpi valinta juurakkoisille/kivikkoisille poluille ja muutaman kilometrin työmatka-ajoon?

https://www.cube.eu/en/2022/e-bikes/mountainbike/fullsuspension/stereo-hybrid-140/cube-stereo-hybrid-140-hpc-tm-29-flashgreynolive/
vai
https://www.cube.eu/en/2022/e-bikes/mountainbike/fullsuspension/stereo-hybrid-160/cube-stereo-hybrid-160-hpc-sl-275-desertnblack/

Nämä valikoituneet tällä hetkellä vaihtoehdoiksi, koska budjetti taipuu 5000-6000€:n väliin. Kävin kokeilemassa 140 SL -mallia, mutta jousituksen speksit ja malliston värimaailma ei vakuuttanut. Jos tuo 160 SL olisi mulletti, houkuttelisi se varmaan aikalailla, mutta 27,5 edessä arveluttaa.
140 TM:n Maguran jarrut mietityttää, varmaan hyvät kun toimii, mutta lueskellut aika paljon negatiivista niiden hankalasta säädettävyydestä yms.

Jyschi
13.08.2022, 10.26
160 TM malli on ollut kesän ajossa ja minusta se on melkein parhaimmillaan juurakko-kivikko ryttyytyksessä. Perässä ei ole nimeksikään pedal kick backkiä, niin polkeminen onnistuu hyvin vaikka polku ei tasaista olisikaan. Edelliseen 29" nähden tuntuu paljon ketterämmältä vaikka on melkein 2cm pidempi reach. Maguran MT7 jarrut on olleet hyvät. Modulaatio melkein yhtä hyvä kuin Code RSC, jarruissa, teho parempi. Paremmilta ovat tuntuneet kuin mitkään Shimanon jarrut mitä on ollut (XT, SLX, Zee). En ole joutunut kuitenkaan ilmaamaan vielä niitä, joten sen hankaluutta en osaa kommentoida. TM malli valikoitui itsellä lähinnä sen takia, että SL mallin takaiskari olisi todennäköisesti mennyt päivitykseen suurinpiirtein samointein ja sitten hinta olisikin ollut sama kuin TM mallilla.

Kimbyyri
21.08.2022, 15.59
Talvi on oven takana. Onko kellä kokemusta mahtuuko 29x2,6 piikkisika pyörimään takana. Oli tarkoitus sisurilla ajella, kun ao renkaassa on sitä läpihikoilu ongelmaa.

Pyörä siis 140 race

JeyJey
22.08.2022, 10.13
^ Ainakin -22 mallin 140 TM:ään (olisko perä samanlainen) mahtuu hyvin uudempi 2,6" piikkisika, joka on siis pienempi kuin vanhempi. Minulla ei ole tarkkaa tietoa milloin koko vaihtui, mutta viimetalvena uudet oli niitä pienempiä.

VesaL
27.08.2022, 14.22
Piru. Kolmas maastolenkki takana ja nyt pyörää pestessä havaittavissa myös tuolla moottorikiinnityksen ympärillä samanlaista halkeamaa. Ei hyvää päivää...

Miten tämä mahtanut edetä? Uutta runkoa takuuseen?

Kimbyyri
11.09.2022, 12.44
Kuinkas tämä valon kytkemisen kanssa tulee toimia. Pitääkö tietää tai ilmoittaa tarvittava wattimäärä, kun vien pyörän valoasetuksen aktivoitavaksi. Käsittääkseni se aktivointi varaa osan akkukapasiteestitä.
Valoksi ajattelin sen lupinen sl sf mallin.

Samalla meinasin sen ohjelmistopäivityksen siihen tour+ versioon.

Cx gen4 625w

whelibob
20.10.2022, 19.51
Hommasin juuri stereo hybrid 160Sl:n ja aattelin hommata siihen suht huomaattomat ja ehkä jotenkuten suojaavat lokarit ja lisäksi ass saverin. Vaikee vaan valita oikea malli mikä sopisi, vari saisi olla ihan musta vaan.
Ja sitten myös joku valo(kiva olisi että saisi lytkettyä fillarin akkuun kiinni) ja pohjapanssari/skidguard. Onko muita skidguardeja 750wh malliin kuin tämä 99e saksan tuote:
https://www.schwarzburg.info/p/skidplate-sb-cc-pro-750-black

Entäs mitä valoa suosittelette tähän, smart systemissä vissiin uudenlainen valopistoke.
Ja juomatelinettä kans ja hyvää pulloa saa suositella

segrei
26.12.2022, 10.10
Joko noita uudella rungolla varustettuja 140 malleja on ajossa? Sopiiko pyörä paremmin flowpoluille vai kivikkojuurakkoalamäkeen? Miten smoothisti perä toimii hitaammassa vaudissa?

Kimbyyri
01.04.2023, 16.25
Onko joku tai on varmaan monikin litkuttanut cuben renkaita. Kannattaako vaihtaa teippi vai menisikö sillä alkuperäisellä. Toimivasta venttiilistä ja litkusta olisi myös kiva kuulla. Renkaiksi tulee maxxis Minion dhr II kumit.

Pushead
03.04.2023, 22.30
Pitäisi onnistua suoraan vakionauhoilla. Itseltäni tosin meni kiekot heti vaihtoon, en kokeillut vakioilla. Venttiileissä kannattaa varmistaa että sielu on irti ruuvattava. Schwalben venat ja Stans litku niin ei ainakaan pahasti mene pieleen.

Kimbyyri
04.04.2023, 08.30
Ok. Renkut tulevat tällä viikolla niin pääsen purkamaan piikkisiat pois.

Kimbyyri
13.07.2023, 11.23
Voisiko joku linkata tähän että mikä eturatas käy race 140 malliin, siis cx-gen4 2022. Nyt on 34 hampainen ja ajattelin 36 vaihtaa, kun takapakasta jää mun ajoissa kaksi pienintä ratasta käyttämättä tyystin. Joku e-thirteen siinä nyt on.

Kimbyyri
13.07.2023, 16.14
Voisiko joku linkata tähän että mikä eturatas käy race 140 malliin, siis cx-gen4 2022. Nyt on 34 hampainen ja ajattelin 36 vaihtaa, kun takapakasta jää mun ajoissa kaksi pienintä ratasta käyttämättä tyystin. Joku e-thirteen siinä nyt on.Siis tuota sehän pitää olla ilmeisesti pienempi se ratas. Ehkä 32.

Kimbyyri
06.12.2023, 11.58
Onko kellään tietoa mikä sarja käy ohjauslaakeriksi.

Simo1982
21.12.2023, 23.17
Rtech:llä hyvä tarjous, alle 5000€ irtois nyt cube stereo hybrid hpc tm.

Santtu75
21.12.2023, 23.39
Onko kellään tietoa mikä sarja käy ohjauslaakeriksi.

Tämä tieto myös kiinnostaisi, pitäisi ennen kesää asentaa uusi keula vanhan tilalle, niin pitäisi varmaan uusia tuokin…
pyörä 140 Race -20

PKa
22.12.2023, 10.27
Löytyiskö tuolta: https://acros-components.com/en/cube

Kimbyyri
12.09.2024, 19.37
New bike Day.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240912/a3e5d577ae244c850461c201326470b5.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20240912/2e43c7a34869275726c9c09372400b14.jpg

Santtu75
13.09.2024, 14.43
Sinullahan taisi olla aikaisemmin tuon vanhempi malliversio ajossa?
Mitkäs on isoimmat fiiliserot näin alkuun uuden ja vanhan mallin välillä?

Kimbyyri
13.09.2024, 19.05
On tässä (https://www.cube.eu/fi-en/cube-stereo-hybrid-one55-c-68x-slx-750-29-liquidred-n-carbon/736500) selkeästi parempi iskunvaimennus, edessä ja takana.
Siinä edellisessä race 140 mallissa oli shimanon xt sarja ja kyllä pidin sitä tuntuman puolesta parempana/herkempänä, etenkin jäin kaipaamaan sitä shimanon liipasinta + jarrukahvoja. Oli minusta parempi omille lyhyille sormille sekä vaihtamista useampi vaihde kerrallaan.
Tässä on sram gx eagle vaihteet ja maguran mt 7 jarrut. Toki näihinkin varmasti tottuu.
Koko tässä m-koossa on numeroiden mukaan aavistuksen suurempi kun se race 140 m-koossa, mutta yllättäen tuntuu kuitenkin pienemmältä metsässä.
Jousituksen matkan eroa en itse huomaa, kuin ehkä tämä on silkkisemmän tuntuinen juurakossa. Moottori naukuu ehkä aavistuksen enemmän, tai voi olla että tuntuu vaan, kun uutta pyörää pitää kuulostella ja hiplata tarkasti.
Akku kotelon kansi meni huonompaan suuntaan, se avausnappi on nyt alhaalla, suoraan ravassa ja jäässä. Sekä myös sen istuvuus on huonompi, enemmän joutuu asettelemaan että osuu kohdalleen = pitää polvistua että saa sen kiinni.
Tuo uusi "system controller (https://www.bosch-ebike.com/en/products/system-controller-mini-remote#c245402)" on minulle ihan riittävä. Ja pidän minimalistisestä näkymästä, vaikka mulla kännykkä tangossa onkin, ja kännykkään saa kaiken datan pyörästä. Eli saman näkymän kun kiox 300 näytössä. Rungon viimeistely on nyt parempi mitä vanhassa mallissa.
Olen vasta ajellut n 50km näitä salpauselän polkuja, että ei oikeastaan parempaa analyysiä nyt tähän. Enkä siis ole mikään hc kuski vaan ihan 56v polkuäijä.
Se edellinenhän varastettiin, eikä mulla olis ollut mitään tarvetta vaihtaa pyörää, pidin siitä kovasti ja jaksoin sillä koko päivän ajella. Ajoin sillä 2v4kk / 5500km ja siinä ei kertakaikkiaan ollut muuta vikaa kuin hissitolppa vaihdettiin heti uutena takuuseen. Ketjut vaihdoin kahdesti ja rattaat edessä ja takana olivat vielä alkuperäiset. Ajan n 70-90 kadenssilla.

Tämä siis se edellinen:https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240913/214314fafc0d1807ce320d600a27703a.jpg