Näytä tavallinen näkymä : Maastopyörä n. 3000e budjetilla
lehtosa02
03.04.2021, 12.17
Terve! Olen ajellut vuoden 2017 Radon ZR Team 7.0:lla. Nyt tuli työpaikalle mahdollisuus hankkia työsuhdepyörä, joten ajattelin päivittää maasturin uuteen.
Ajoni koostuvat pääasiassa lähes tasamaan hiekka/juurakkopoluista kotini lähellä, lyhyehköistä ylös-alas -pätkistä Kaakkurin liikuntamaassa Oulussa, sekä Syötteen poluista. Samalla pyörällä voisin käydä myös Syötteen bike parkissa, mutta se olisi lähinnä kivaa bonusta.
Vaihtoehtoina olen miettinyt:
Orbea Occam H30 https://www.bikeshop.fi/Orbea-Occam-H30/ekauppa/pOROCCAMH30/
Radon Skeen Trail CF 9.0
https://www.radon-bikes.de/en/mountainbike/fullsuspension/skeen-trail-cf/skeen-trail-cf-90-2021/
Radonilta myös esim. Swoop ja Jab menevät budjettiin, mikäli ovat ratkaisevasti parempia kuin Skeen.
Canyon Spectral 6 https://www.canyon.com/fi-fi/mountain-bikes/trail-bikes/spectral/spectral-6/2675.html?dwvar_2675_pv_rahmenfarbe=BK%2FGY
Olen avoin ehdotuksille myös näiden ulkopuolelta, ja kuulen mielellään kokemuksia yleisesti tämän hintaluokan pyöristä. Itse olen lyhytjalkainen 176 cm kaveri 82 cm jalan sisämitalla. Nykyisen pyöräni runkokoko on 18", tuntuu ehkä aavistuksen turhan pitkältä.
Kuulisin kanssa mieluusti hyviä suosituksia työsuhdefillariksi. Max. 4000 hintaluokka itsellä ja täpäri hakusessa. Tämän kuun aikana paikalliseen liikkeeseen tulossa Whyte S 120 S V1 myyntiin. Tätä ajattelin käydä kokeilemassa. Mitä mietteitä Whyte merkkinä foorumilaisille herättää?
Ajoni koostuvat pääasiassa lähes tasamaan hiekka/juurakkopoluista kotini lähellä, lyhyehköistä ylös-alas -pätkistä Kaakkurin liikuntamaassa Oulussa, sekä Syötteen poluista. Samalla pyörällä voisin käydä myös Syötteen bike parkissa, mutta se olisi lähinnä kivaa bonusta.
Radon Skeen Trail CF 9.0
https://www.radon-bikes.de/en/mountainbike/fullsuspension/skeen-trail-cf/skeen-trail-cf-90-2021/
Radonilta myös esim. Swoop ja Jab menevät budjettiin, mikäli ovat ratkaisevasti parempia kuin Skeen.
Noista Radonin pyöristä parhauden määrittää varmasti omat preferenssit. Aika erilaisia pyöriä kaikki.
Päädyin 2 vuotta sitten samaiseen Radoniin. Kaipasin jäykkäperälle korvaajaa. Valinta oli lopulta melko helppo. Silloin ei ollut tuossa hintaluokassa samanlaisella geometrialla pyöriä tarjolla. Joustot karkasivat yli 130mm tai kiekkokoko 27.5" tai painoivat yli 14kg.
Yhden radoni omistaneena luotin brändiin. Canyonin neuroni oli myös korkella listallani, mutta koeajon jälkeen keulakulma tuntui jyrkältä ja reach lyheltä. Vähän jälkeen tilaamani radonin, julkaisi YT izzon. Suosittelisin izzoa!
Minkälainen pyörä skeen on ajaa? No, ihan jees. Olen 175cm ja ajan s-koolla. Kilometrejä on karttunut aika vähän ja täpäreillä en ole paljoa ajanut.
Päivityskierteen jälkeen paino on vähän alta 13kg polkimilla. Joustoa en ole vielä saanut ihan sellaiseksi kuin haluaisin. Eteen laitoin tokeneita, jotta keula ei pohjaisi niin helpposti. Takapää tarvitsisi myös spacereita mielestäni. Notkuu vähän liikaa vaikka paineet ovat oikeat. Pedal straikkeja tulee huomattavasti enemmän kuin jäykkäperällä. Mikä sitten johtuu linkuston suunnittelusta ja mikä iskarista ja ajotaidoista- en osaa sanoa. Mekaanikon taitoni eivät ole sitä luokkaa. Eikä ajotaidot.
Pyörä vaatii totuttelua, radon ei taitu samanlailla, kuin xc-pyörä mutkittelevassa maastossa ja vaatii aktiivista liikehdintää pyörän selässä. Pyörä tuntuu aavistuksen junalta, ei tahdo oikei taittua kaarteissa. Esteiden yli ajaa mielummin kuin yrittää pujotella läpi. Perä vähän flexaa sivusuunnassa. en sitä varsinaisesti ole maastossa huomannut, mutta luulin aluksi että jotain on tehty väärin tehtaalla. Pyörä ei tunnu leikkisältä. Jousituksessa ei ole sitä poppyfiilistä, mitä kaipaisin. Pyörä on myös kohtuu raskas polkea jousitus täysin auki. Mukautuu hyvin pinnanmuotojen mukaan, mutta polkutehokkuuus kärsii. Parasta kyytiä saa kevyessä alamäessä, jossa saa painaa suoraa esteiden ja juurten yli.
Tasamaalle/tasaisille pinnoille en radonia/täpäriä veisi. Vaikka jousituksen saa lukittua rengastus ja paino tekee pyörästä kankean polkea. Mielummin vaikka 50e mummopyörällä muu ajo.
Radon on ihan ok pyörä, joka tekee asioita hyvin, muttei mitään party trikkiä.
Sellainen perus saksalainen.
Modernit jäykkäperät ovat jo todella pystyväisiä , jopa bike parkkiin. Sinuna yrittäisin saada koeajolle modernia jäykkäperää ja täpäriä mainitsemiisi olosuhteisiin. Valinta on aina kompromissi, pyörä mikä on tasaisilla poluilla paras, ei ole enää alamäessä ykkönen. Päätät mikä mukavimmalta tuntuu. Tärkeintä ei ole vauhti, vaan mikä tuntuu hauskalta.
Nii ja joo fiilikset radonista ovat täysin omia, joku muu saattaa kokea pyörän aivan toisin.
Itsellä ollut syksystä asti Radon Slide Trail 9 ja ei ole mitään valittamista ollut. Ei täydellinen, mutta tosi monipuolinen pyörä jolla menee tasasemmat polut ja bike parkit.
Skeeni sopinee tasamaalle paremmin, mutta noi bike park hommat kannattanee jättää pois tai ainakin vetää vähän iisimmin.
Hyvä hinta-laatusuhde ainakin on.
Radonin pyörät on aika lyhyitä, joten kannattaa harkita isompaa kokoa mitä niiden sivut suosittelee.
lehtosa02
04.04.2021, 11.25
Kiitos kommenteista! Illalla googlailin itsekin lisää, ja päädyin siihen, että ehkä minulle paremmin sopisi xc-pyörä kuin trail-pyörä. Polkemisen haluaisin olevan mahdollisimman kevyttä, esim. läskipyörien tervassa polkemisen tunteesta en pidä. Tähän mennessä olen kyllä pärjännyt jäykkäperäiselläkin.
Täysjoustopyörällä en ole ajanut käytännössä koskaan. Täysjoustoa mietin lähinnä siksi, että jotenkin hankala perustella itselleni uuden jäykkäperäisen hankintaa, kun yksi semmoinen on jo pihassa. Mikäli tuon Radonin vaihtaisi toiseen jäykkäperäiseen, niin mitä parempaa voisin odottaa? Ainakin kevyempää painoa, mutta onko siinä kaikki?
Myös xc-pyöriä saa täysjoustona. Täysjoustolla pystyt polkemaan sielläkin missä pinnanmuodot rajoittavat jäykkäperällä polkemista. Pito on parempi täpärillä, kun rengas on enemmän maassa eikä ilmassa. Canyonin neuron tai lux voisi olla hyvä budjetti "xc-täpäri". Jos kuume on kova, lähes kaikkia pyöriä varjostaa saatavuus tällä hetkellä. Esim canyonin lux(m-koko-halvin) saatavilla vasta kesäkuussa - ehkä.
Maastopyörän valinta on vaikeata. Kannattaa ensin kartoittaa omat ajot. Minkälaisessa maastossa ajat eniten, haluatko että ajo olisi siellä hauskempaa/nopeampaa. Vai haluisitko päästä pyörällä sinne missä tuntuu, ettei sillä pysty ajamaan. (Kävin ensimmäisellä 26" xc-täpärillä kokeilemassa alamäkiajoa, siitä ei tullut mitään. Vuosia myöhemmin ajelin samaa paikkaa modernilla jäykkäperällä, meno oli mukavaa eikä rajoituksina ollut kuin taidot)
Paino ei välttämättä tipu, jos vaihdat johonkin moderniin jäykkäperään. Mutta geometria muuttuu. Uuden geometrian hyödyt: https://www.worldwidecyclery.com/blogs/worldwide-cyclery-blog/ultimate-guide-modern-bike-geometry-trends. Omat huomiot modernin geon hydyistä ovat: eturengas ei töki niin pahasti jokaiseen juureen ja esteeseen. Keulan osoittaessa alas, ei tule niin herkästi tunnetta, että kohta mennään tangon yli. Meno on vakaampaa ja olet enemmän osa pyörää, etkä vain matkustaja.
Osasarjoissa kannattaa pitää jäitä hatussa. Se uusin 1x12 ei ole niin megamolomaanisesti parempi kuin vaikka 1x11. Tärkeämpää on että vaihteet toimivat ja sopivat välitykset löytyvät sinne missä eniten ajaa.
Kannattaa pitää silmällä fillaritorin tarjontaa.. Ehdottomasti kannattaa käydä koeajamassa kaikenlaisia pyöriä.
arctic biker
04.04.2021, 19.02
Itte olin 5 sitten helmikuulla samassa tilanteessa, tosin ei ollut työnhaussa jonka kanssa sillain suhteissa... Koska eka 29 ja eka läpiakselinen ja kahden aikoja hajonneen täysjouston jälkeen tuli Innostuttua ja koska kuskin varsinaiset maastoajotaidot hiipuneet niin nimimerkillä miekka miestä myöten valinta oli aika helppo: Radon Jealous AL 10.
Riittävän hyvämaineinen runko ja riittävän hyvät osat ja pyörän jälkeen jäi varaa vielä toiseen kepoisampaan kiekkosettiin. (Newmen, alumiinia. Olivat muuten Tampereen Rtecillä saman arvoiset kuin Saksan R2:lla)
Vaihtuhan siinä muutakin, kuitukampia ois himottanut mutta niitten 400€ hintalappu ei, tuli pörsän pohja eteen ja järki päähän.
Seuraavassa TM.n testissä n.3500e maksavat täpärit Canyon, Mondraker, Orbea, Specialized ja Trek.
Muistaakseni lehti ilmestyy 7.4.
Lähetetty minun SM-G780F laitteesta Tapatalkilla
Oho, tuo on ihan mielenkiintoista lukea kun ilmestyy. Kirjastojen lehtilukusalit ei tosin taida olla nyt pk-seudulla auki. No voihan sitä joskus lehden ihan ostaakin.
En tiedä tuleeko uusinta tähän, mutta toivotaan. https://www.aikakauslehtiviikko.fi/
Pitkän polun kulkija
23.04.2021, 15.48
Itse olin vähän samanlaisessa tilanteessa kuin viestiketjun aloittaja vielä viikko pari sitten. Takana 29 vuotta maastopyöräilyä jäykkäperäisillä ja merkittävän osan aikaa myös keulasta niukasti joustavilla pyörillä. Tekniikan maailman vertailutesti sai harkitsemaan pyörän vaihtamista täpäriin ja yhdeltä joskin vähän kalliilta vaihtoehdolta tuntui testivoittaja Specializedin Stumpjumper comp carbon, sekä muut testin pyörät. Muitakin hyvältä vaikuttavia vaihtoehtoja netistä luetun perusteella löysin, mutta niitä ei olisi saanut heti keväällä käyttöön (vasta kesällä tai loppusyksystä). Stumpjumperin hiilikuituversiosta löytyi Suomesta yksi kpl oikeaa kokoa, en halunnut lykätä pyörän ostoa joten kävin sen viime viikon lauantaina ostamassa. Kolme lenkkiä on nyt takana ja ainakin toistaiseksi tyytyväinen hankintaan. Aika paljon helpompi ja mukavampi tuolla on täällä Tampereen seudun maastoissa ajella verrattuna vanhaan Gary Fisherin 26 tuumaiseen Big Sur pyörään. Stumppi vaikuttaa omiin ajotottumuksiin hyvin istuvalta, satula tuntuu hyvältä ja satulalta polkiessa pyörä ei keinu vaikka en ole käyttänyt jousituksen lukituksia, ylämäissä on hyvin pitoa ja tehoa, kivikkoiset polut tuntuvat menevän melkein lentämällä (vanhalla pyörällä ajo niissä oli pomputtavaa ja hidasta). Kyllä tuosta itselleni hyvä yleispyörä taisi tulla, talviajoja teitä pitkin voisi Fisherillä vielä ajella.
Tuossa on aikamoinen upgreidaus tapahtunut verrattuna edelliseen. Onnittelut uudesta pyörästä.
Pitkän polun kulkija
23.04.2021, 18.06
Tuossa on aikamoinen upgreidaus tapahtunut verrattuna edelliseen. Onnittelut uudesta pyörästä.
Kiitos, muutos ajokokemuksessa on melkoinen. Hetkittäin on jo käynyt mielessä että onko maastopyöräily nyt liiankin helppoa. Polte poluille on kuitenkin kasvanut merkittävästi, joten ei tuo täpäri ainakaan vielä tunnu liian tylsältä.
Jos hiekkapoluilla ajelet niin mieti onko täysjousto tarpeellinen? Tuolla rahalla saat tosi hienon jäykkäperänkin...
^Tähän lähtisin itsekin, jos ajo tosiaan painottuu neulaspoluille ja hiekkateille. Muutamat haastavammat paikat onnistuu kyllä jäykkäperilläkin.
^Ja tuolla budjetilla saa tosi hienoja kapistuksia...
Samaa Radon Skeen Trail CF 9.0 tai 10.0 mallia olen pähkäillyt ensimmäiseksi täpäriksi vanhan 29 jäykkäperän ja läskin tilalle. Ajo XC & Trail painotteista Oulun seudulla ja takajousto lähinnä mukavuustekijä satunnaisissa kivikoissa ja juurakoissa & hieman parempaa kantavuutta kaipaa 2.25 normirenkaiden tilalle hiekkapätkille. Muutaman kerran kaudessa tulee käytyä kauempana jossa täysjoustolle jo oikeasti tarvetta.
XC-täpäri ei oikein istu omaan makuun joten menee enemmän tälle 120-130mm Trail-osastolle.
Radon Skeen Trail CF 9.0
https://www.radon-bikes.de/en/mounta...il-cf-90-2021/ (https://www.radon-bikes.de/en/mountainbike/fullsuspension/skeen-trail-cf/skeen-trail-cf-90-2021/)
https://www.bike-discount.de/en/buy/radon-skeen-trail-10.0-1070586
Saatavuus muissa pyörissä on ongelmana, esim Canyon Neuron toimitukset menee elokuulle, Cube Stereo 120 HPC TM 29 saattaa heinäkuussa löytää. Radon:ia nyt näyttää saavan kesäkuussa jolloin tälle kaudelle saisi sentään jotain alle ennen syksyä.
Omat mitat 188cm ja inseam ~91cm jotka Radonin mitoituksessa menee juuri 20 ja 22 kokojen väliin. Isompaan 22 kokoon päin olisin enemmän kallellaan tällä hetkellä
^Taitaa isompi olla liki parimetrisille. Oma mielipide aina se että ota pienempi sillä liian suuri saattaa olla katastrofi.
^eipä tuo geon puolesta mikään iso ole.
akisika: Sinua sentin ja jalat pari senttiä lyhempänä ottaisin tuon isomman. Ilmoitettu kokohan on 22" mutta seat tube on 49cm ja efectiivinen vaakaputki 633, joka on aikas lyhyt. Mutta tämä tosiaan mielipideasia myös. Tässä tulee kyllä hinta/osasuhde(Radonin laadusta ei tietoa) kohdilleen, Performance tason foxia, dt swissiä,
kuiturunko. Neuroni ja cube häviää tässä kamppailussa, mukava että näitäkin on vielä kohtuu hintaan. Ajettavuuteen kantaa ottamatta.
akisika: Sinua sentin ja jalat pari senttiä lyhempänä ottaisin tuon isomman. Ilmoitettu kokohan on 22" mutta seat tube on 49cm ja efectiivinen vaakaputki 633, joka on aikas lyhyt. Mutta tämä tosiaan mielipideasia myös. Tässä tulee kyllä hinta/osasuhde(Radonin laadusta ei tietoa) kohdilleen, Performance tason foxia, dt swissiä,
kuiturunko. Neuroni ja cube häviää tässä kamppailussa, mukava että näitäkin on vielä kohtuu hintaan. Ajettavuuteen kantaa ottamatta.
Kiitti, juuri noita referenssejä about vastaavilla mitoilla kaipasin. Pitkäjalkainen tosiaan olen ja ns. isommalla rungolla tottunut ajamaan penkki ylhäällä. Kaveri on samanmittainen(painoero 25kg) mutta persjalkainen ja hällä runkokoot pykälää pienempiä ja penkkikin reilusti alempana vs mun vakisäädöt. Täpäreistä ei tosiaan ole aiempaa kokemusta. Trek Farley 5 mulla on 21.5, cuben 2012 hiilarijäykkäperä 21 mihin en enää löytänyt mittataulukkoa, geot on tosiaan muuttuneet viime vuosina melkosesti eikä loivakeulaisista ole kokemusta. Onhan tota Radonin runkoa hieman kritisoitu mitä kaivelin keskieuroopan lehdistä kommentteja. https://www.mountainbike-magazin.de/mtb/im-test-radon-skeen-trail-cf-9-0-modelljahr-2020/ https://www.radon-bikes.de/fileadmin/testberichte/2020_radon_testbericht_WOMB_02_2020_SKEEN_TRAIL_CF _10.0.pdf
Geometrygeeks, löytyy aika paljon.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210525/d2ade93438e294fe489bb4bb1bfd84db.jpg
Esim. Voi vertailla.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Kato, ei tajunnu tota hyödyntää. 2012 Cuben tietoja ei tuolta löytynyt mutta kyllä tuo läski referenssinä kelpaa
Nostetaas tätä keskustelua pinnalle, kun otsikko palvelee hyvin tarkotusta.
Eli etsinnässä on jäykkäperän tilalle ensimmäinen täysjousto. Tarkotus ois, nyt jäykkäperällä tehdyn lajiin tutustumisen jälkeen, ostaa se ihan kunnon maasturi, jolla hoituis kaikki ajot niin tasasista juurakkopoluista aina kevyisiin bikepark kokeiluihin. Pyörällä ois tarkotus myös koluta pidempiä mtb-reittejä ympäri Suomen, aina kun reissuun pääsee.
Tällä hetkellä budjetiksi on asetettu max. 3000e, jolla uskoisin omaan tarkoitukseen sopivan pyörän löytyvän. Kevääksi olisi tarkoitus ostaa, joten tällä hetkellä vasta kartoitus käynnissä :)
Nämä pyörät on noussu esille nyt:
https://www.ridemore.fi/devinci-troy-alu-deore-12s-
https://www.ridemore.fi/devinci-django-deore-12s-green-rockwood
https://www.bikeshop.fi/Orbea-Occam-H30/ekauppa/pOROCCAMH30/
https://diamondbikes.fi/p38065/polygon-siskiu-t8-2021
Yt:llä ois sitten kans Jeffsy, joka osuis aika hyvin, mutta tällä hetkellä ajatus jotenki se, että ois se pyörä kiva hakea/ostaa asiantuntevasta kivijalasta.
Orbeasta aika hyvin arvosteluja ym. löytyy mutta Devincin pyöristä vähemmän. Mitäs mielipiteitä nuista edellä mainituista ja pistääkö joku asia osissa osaluettelossa silmään? Djangon lyhyt takajousto mietityttää mutta toisaalta voisi sopia omiin ajoihin paremmin.
Kiitos mielipiteistä!
pturunen
13.08.2021, 16.11
Jos bikepark on oikeasti mielessä, niin 120 mm joustolla en ehkä lähtisi sitä ajamaan. Alussa tulee tehtyä virheitä, joissa isompi jousto pelastaa. Troyn joustot eivät trail-käyttöön ole kohtuuttomia, mutta antavat pelivaraa enemmän rymistelylle. Yhden pyörän taktiikalla valitsisin juuri 150/140 jouston, sillä usein noissa voi käyttää 160 mm keulassa parkkiajoon.
No tuota itsekin pohdin tuon lyhyen jouston osalta ????
Onko porukalla minkälaisia kokemuksia tuosta rokkarin Revelation keulasta? Luin, että sitä ois ilmeisti mahdollista jatkossa päivittää paremmaksi, jos tarvetta tulee. Ilman, että tarvis koko keulaa vaihtaa? Ja miten vertautuu vaikka Fox 34 rythmiin tai tuohon Orbean Marzocciin?
Joku nuissa Devincin pyörissä kiehtois, minkälaisia kokemuksia niistä porukalla? Aika vähän löytyy täältäkään foorumilta mitään niistä.
Nuo keulat on aika samaa tasoa kaikki, 34 rhythm ehkä inasen paremmalla vaimentimella. Revelationiin saa päivitettyä charger 2.1 vaimentimen n. 250-300e hintaan ja vielä öljytiivisteet vaihtamalla saa siitä aika lähelle Pike Ultimatea vastaavan.
Kiitos, tämä valasi asiaa aika paljon.
Olen ajellut viime vuonna hankitulla Siskiu T8:llä niin keskuspuiston polkuja ja Paloheinän mäkeä kuin Ruskon, Syötteen, Levin ja Ylläksen parkeissa. Nobby Nicit vaihdoin Hans Dampf/Der Baron comboon ja edessä on nyt 203mm levy. Muita päivityksiä tuo ei nyt kaipaa, tosi monipuolinen ja toimiva pyörä.
Lähetetty minun Nokia 5.3 laitteesta Tapatalkilla
Kiva, että tuostaki pyörästä kokemuksia löytyy. Tuo on kyllä aika korkealla listoilla ihan hintansa ja aika ylistävien arvioidenki vuoksi.
Olen ajellut viime vuonna hankitulla Siskiu T8:llä niin keskuspuiston polkuja ja Paloheinän mäkeä kuin Ruskon, Syötteen, Levin ja Ylläksen parkeissa. Nobby Nicit vaihdoin Hans Dampf/Der Baron comboon ja edessä on nyt 203mm levy. Muita päivityksiä tuo ei nyt kaipaa, tosi monipuolinen ja toimiva pyörä.
Lähetetty minun Nokia 5.3 laitteesta Tapatalkilla
Hommasitkos pyörän Diamondbikesta? Ja jos hommasit, millainen ostokokemus se oli?
Hommasitkos pyörän Diamondbikesta? Ja jos hommasit, millainen ostokokemus se oli?
Jep, sieltä ostin, koeajo ja kaupanteko sujui kaikin puolin jouhevasti. Liike ei ollut aiemmin tuttu mutta sieltä on pyörän hankinnan jälkeen tullut ostettua kypärä ja muuta pikkusälää, toistaiseksi on pelkästään myönteisiä kokemuksia liikkeestä.
Jep, sieltä ostin, koeajo ja kaupanteko sujui kaikin puolin jouhevasti. Liike ei ollut aiemmin tuttu mutta sieltä on pyörän hankinnan jälkeen tullut ostettua kypärä ja muuta pikkusälää, toistaiseksi on pelkästään myönteisiä kokemuksia liikkeestä.
Hyvä tietää, että palvelu pelaa. Lopputalvestahan tuota Siskiu 8:a näyttäis olevan taas tarjolla. Mitkäs sulla muuten mitat ja mikä pyörän koko?Ite 178 senttisenä menee aika alarajoille tuon L koon kanssa ja M taitaa olla vähän pieni.
Tikkaaja
14.08.2021, 15.09
Me mietittiin myös tuota Orbea Occamia ja Devincin Troy deore-versiota. Päädyttiin sitten tuohon Troyhin mielestäni fiksuimpien osien puolesta. Siinä ei varsinaisesti tarvitse mitään päivittää hetkeen ennen kuin taidot lisääntyy merkittävästi, kun ostettiin pyörä lajista innostuneelle.
Hyvä tietää, että palvelu pelaa. Lopputalvestahan tuota Siskiu 8:a näyttäis olevan taas tarjolla. Mitkäs sulla muuten mitat ja mikä pyörän koko?Ite 178 senttisenä menee aika alarajoille tuon L koon kanssa ja M taitaa olla vähän pieni.Itellä on pituutta 182 cm ja L-koko on passeli.
Lähetetty minun Nokia 5.3 laitteesta Tapatalkilla
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.