Näytä tavallinen näkymä : Centerlock työkalu
Millainen avain sopii center lock jarrujen lukkorenkaaseen jossa "hammastus" renkaan ulkokehällä? Sopiiko noihin missä hammastus sisäkehällä vielä tuo perinteinen takapakan avain vai onkos sekin muuttunut?
Keskiöavain, esim HT2. Sisäpuolelle takapakan avain.
Tuota arvailin, keskiöavaimia löytyy useita muttei noita HT tyyppisiä...
Kuminauha
31.03.2021, 23.08
https://www.motonet.fi/fi/tuote/383840/Super-B-Classic-Keskiotyokalu-Varrella
On myös hylsymallisia, mutta niiden kanssa voi tulla läpiakseli napojen päätyholkit tielle.
Tilasin Park Toolin BBT-9:n tuon motonetin sötöstyksen tilalle. Huomattavasti parempi. Hylsy-mallisellakaan ei saanut kuin toiseen kiekkoon paikoilleen.
Tuota Motonetin versiota moitittu juuri että jossain tulee sopivuus ongelmia kahvan kanssa... Parkiin voi aina luottaa...
Kuminauha
01.04.2021, 09.13
Siis että kahva ei sovi käteen? Vai mitä sopivuutta tarkoitetaan kun centerlock muttereita avataan? Vai kampien kanssa?
K.Kuronen
01.04.2021, 09.20
Vaihdoin lukitusrenkaan pienempään pakka-avaimelle sopivaan juuri yllä mainituista syistä ja koska sellaiset omiin 12-millin läpiakselisiin sopivat. Lisäksi voi kiristää momenttiavaimella, eikä työkaulun lipsahduksista ole myöskään pelkoa.
Muistaakseni toinen pakka-avaimeni on liian matala ja päätyholkki esti käytön.
Kommenteista löytyi että kahva osuu johonkin... Eos mutta jos Park tarjolla niin mitä muuta sitten hankkimaan...
Tämän ostin just samaan tarkoitukseen. Hylsymalliset ei käy jomman kumman navan kanssa kun päätyholkit tulee eteen. Parin läyttökerran perusteella oikein hyvä. Olisi ollut kokometallisia vähän lyhyempiä mutta pitkä varsi on kyllä erittäin mukava tuossa
https://www.bike24.com/p2167058.html
Kyllähän niitä löytyy, täytyy ensin tsekata nuo olemassa olevat jos joku niistä sopii, aivan turhaa muuten hankkia taas yhtä kapistusta pakkiin.
Siis että kahva ei sovi käteen? Vai mitä sopivuutta tarkoitetaan kun centerlock muttereita avataan? Vai kampien kanssa?Kahvan kumi voi ottaa isompaan jarrulevyyn kiinni joissain malleissa. Omastakin otin puukolla palan pois.
Kertokaa mulle, kun DT.n navassa jarrulevy löystyy aina vaan? Mutterin allahan on semmoinen ohut muovi eli tulee tuota kirkasta prikkaa vasten. Pitääkö se heittää menemään vai miksi aina mutteri löystyy?
Muistaakseni tommonen eli ei näy kuvassa, mutta on aika napakasti tuolla mutterin kannan alla kierteen juurella.
https://cdnm.bike-discount.de/media/org/orgb_D/orgid_78/thumbs/594428_4827773.jpg
Oletko kokeillut lukitetta?
Oletko kokeillut lukitetta?En ole vielä saanut aikaiseksi. Voishan sinne 243 lurauttaa. Pari vastaavahkoa OEM pysyy kiinni ja toi yks löystyy. Täytys oikeen syventyä taas asiaan.
maalinni
01.04.2021, 17.10
Saako sen muovin pois?
Periaatteessa en ymmärrä miksi piti siirtyä centerlockiin yleensä? Kuuspulttinen idiootti varma ratkaisu...
maalinni
01.04.2021, 18.14
Periaatteessa en ymmärrä miksi piti siirtyä centerlockiin yleensä? Kuuspulttinen idiootti varma ratkaisu...
No tämä! ja ei menny rystyset verille, kun se työkalu lipeää tosta 0,5mm levyisestä kiristysrenkaasta.
Periaatteessa en ymmärrä miksi piti siirtyä centerlockiin yleensä? Kuuspulttinen idiootti varma ratkaisu...Ja kellä on se avain mettässä mukana kiristää. Haloo kehitys. Vara pultti ei pal paina repussa, jos yks vaikka hukkuu ja ei väliä vaik hukkuu ajo ei lopu tai no jarru on vauhdin surma, mutkun sitä maastopyörää ohjataan takajarrullakin. Onneks uutukaisessa oli hipo DT.eet 6 pultilla vaik ei saa Shimpan XTR levyjä ei haittaa.
Saako sen muovin pois?No saa varmaan puukolla tai sivareilla, mut on se siel senverran sopivasti kierteellä, et vois olettaa, et kuuluu olla, kun ei käsineen sovinnolla lähde.
K.Kuronen
01.04.2021, 19.53
Toistaiseksi kummastakaan ei ole osia matkalle tippunut, eikä centerlockista mitään edes voi tippua. Homma on helpompaa, kun laittaa sopivan levyn, eikä edes yritä käyttää adaptereja.
Toistaiseksi kummastakaan ei ole osia matkalle tippunut, eikä centerlockista mitään edes voi tippua. Homma on helpompaa, kun laittaa sopivan levyn, eikä edes yritä käyttää adaptereja.
No näinkin, mulla nyt sattu oleen läskin jarrulevyt OEM adaptereilla ja nyt toiset 6 pulttiset vaikka molemmat dt.n 150/197 ei osunu noi 6 pulttisen levyt vasta, kuin shimmaamalla samaan, ni en oo uskaltanu koittaa miten osus slx levyt samaan, jos toinen on centeri ja toine 6 pulttinen. Voihan ne osuakkin, mut nuukana sitä on säästetty, kun normi slx levyt on ihan ilmasia. 5 eri kiekkoa siis mitä hämmennetään eestaas 2 eri pyörässä.
K.Kuronen
01.04.2021, 20.34
^Sama tilanne itsellä: kaksi levyjarrullista ja viidet kiekkoparit, joista muistaakseni yhtä paria lukuun ottamatta käyvät ristiin. Eivätkä osu levyt kohdalle, vaan säätämään joutuu. Kahdet parit centerlockilla ja kolmet 6-pulttisilla.
Yleensä kahdet kiekot per pyörä ja milloinkaan säätöongelmia kuuspulttisilla, nyt valitettavasti tulossa ekat kiekot centerlockilla ja miettinyt kriisiryhmän perustamista...
Centerlock säästää monta minuuttia silloin, kun levyt tarvitsee vaihtaa. Eli omassa käytössä ehkä 2-3 vuoden välein. Kiitti Shimano.
^Tuleekin massiivinen säästö ajassa vuositasolla... Lieko/toivottavasti sarkasmia...
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.