Näytä tavallinen näkymä : Shimano 100 vuotta
Shimano viettää satavuotisjuhliaan ja on julkaissut sen kunniaksi juhlasivuston: https://www.shimano.com/jp/100th/
Samalla voi osallistua arpajaisiin, joissa voi voittaa osto-oikeuden juhlakirjaan, josta on otettu vain 2000 kpl painos.
https://youtu.be/9G1Kw7KWN8g
maalinni
29.03.2021, 09.30
Miun japania on vähän ruosteessa.
JohannesP
29.03.2021, 09.42
Jos japani ei suju niin löytyy se englanniksikin:
https://www.shimano.com/en/100th/#page01
Osallistu arpajaisiin, jotta voit saada mahdollisuuden ostaa kuvakirjan kalastuskeloista ja pyöränosista 10 000 jenillä (= 85 € tullimaksuilla). Vain tosi shimanofanille.
EUn ja Japanin välillä on vapaakauppasopimus, joten kirjalle tulee ALV10%, ei tulleja. Olisihan se eksoottinen kuvakirja omistaa, mutta ehkä myisin joskus eteenpäin. Tai antaisin lahjaksi alan ihmiselle.
maalinni
29.03.2021, 09.58
Ois edes värityskirja.
JohannesP
29.03.2021, 09.58
Kiitos korjauksesta, mutta lopputulos kuitenkin sama 85 € (10 000 jeniä = 77,5 €).
^Mäkin vähän funtsin tota palkintoa... vähän kun sais maksaa lisää tuloveroja jos voittaa arpajaisissa https://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/smilies/biggrin.png. No, ei nyt ihan, mutta...
Kerran selaat läpi ja lopulta hautautuu kirjahyllyyn. Voittajafiilis.
Hauskaahan tässä oli, että tuolla sivulla oli vielä monen viikon (kuukauden?) ajan laskuri ja tää oli lopputulos. :D Pyöräilymedia ja foorumit odotti vähintään uutta osasarjaa julkaistuksi. Olisivat nyt edes tuoneet jonkun spesiaali juhlaosasarjan mitä aikaisempaakin nähty Shimanolla ja Campalla.
Joku kullitettu takavaihtaja olisi ollut paikallaan. Tai tosihifisteille hapettomasta kuparista vedetyt Di2-kaapelit ja todistus siitä, että tämä nopeuttaa vaihtamista 0.00001 msek.
^En tiedä, mutta muistaakseni noiden perään jotkut hifistit vannovat. Voin olla väärässäkin. Mutta olishan noi olleet sentään jotain vs. joku random kirja.
maalinni
29.03.2021, 13.54
^Sorry off topic, mutta nopeuttaako hapeton kupari? Perustuuko se siihen että aine ei veny kuten normikupari? Mä olen itse miettinyt väittämää, että esim. vaijerissa jonkun vedon maksiminopeus olisi äänen nopeus tässä aineessa ja se tuntuu vähän oudolta, mutten osaa kyllä sitä perustella vääräksikään.
Miten ne sähköjohdot nyt muutenkaan venyy?
maalinni
29.03.2021, 15.54
Ihan mielenkiintoinen silti tuo vaijerin vedon nopeus. Tarkoittaa varmaan "vedon alkua" vai eikö vaijerilla voisi hinata yli äänennopeudella?
Ehkä sonic boom rikkoo sen kaapelin :)
Tuskin koskaan hankkisin... Aikoinaan harmitti kun en ostanut Lukinin Kalelta Campagnolan täydellistä kullalla silattua juhlasarjaa, siitä olis ehkä saanut rahansa takaisin...
Näinä aikoinahan voisi palkintona olla osto-oikeus vapaavalintaiselle vaihtajalle tai jarrusetille. Samaan tyyliin kun gigantin arvonnasta pystyi voittamaan ps5 osto-oikeuden vähän aikaa sitten kun niitä ei mistään saa.
Kalastamisesta ja soutamisesta en tiiä, mutta firman pyörän osia käytössä on. Markkinaosuus lienee isohko. Arvostusta insinööreille, jotka osia suunnittelevat, tuskin onnistuisi itseltä.
Missäköhän mennään 100 vuoden päästä?
maalinni
29.03.2021, 19.32
Missäköhän mennään 100 vuoden päästä?
Hauska olisi nähdä tämä. Onko jo Biltemankin pyörissä langattomat sähkövaihteet atomiakulla.
maalinni
29.03.2021, 21.19
UCI:n minimipaino on 100v kuluttua 6,7kg
Hei, minä osallistuin vitsillä tuohon juhlakirjan arvontaan ja nyt tuli viestiä että olen voittanut.
Kiinnostaako ketään täällä tuo kirja? Tuosta pitää se ~80€ maksaa.
Hauska olisi nähdä tämä. Onko jo Biltemankin pyörissä langattomat sähkövaihteet atomiakulla.
Miten ois sähköinen voimansiirto. Ei siis ketjua/rattaita/vaihteita. Akun voi tunkea halutessaan väliin. Painohan tossa on häviöiden lisäksi ongelma, mutta sadassa vuodessa voi tapahtuakin jotain.
^ Kunhan keksitään suprajohtava materiaali niin tuo sähköinen voimansiirto on todellisuutta. Polkimilla pyöritetään generaattoria, josta sähkö siirretään piuhoja pitkin takanavan moottoriin. Häviöt on pienemmät kuin ketjuilla ja rattailla. Akkua ei tarvita luomuversiossa.
Ongelmia tässä tekniikassa? Tuntuma ei voi olla samanlainen kuin ketjulla, vaan parhaillaankin kuminauhamainen. Toisaalta vaihteisto voi olla portaaton ja automaattinen, siten että ohjausboksiin voidaan säätää halutut kadenssialueet kovalle, keskikovalle ja kevyelle rasitustasolle.
Hei, minä osallistuin vitsillä tuohon juhlakirjan arvontaan ja nyt tuli viestiä että olen voittanut.
Kiinnostaako ketään täällä tuo kirja? Tuosta pitää se ~80€ maksaa.
Voitit siis arvonnassa osto-oikeuden kyseiseen kirjaan?
Joni Kani
08.07.2021, 07.25
Voitit siis arvonnassa osto-oikeuden kyseiseen kirjaan?Näinhän se on kohta alalla kuin alalla, osa "voittaa" osto-oikeuden johonkin mahtavaa tuotteeseen. [emoji23]
Voitit siis arvonnassa osto-oikeuden kyseiseen kirjaan?
Kyllä, minulla on oikeus ostaa ko.kirja vaivaisella 10000¥ summalla. (~76,50€).
Lähinnä mietityttää että onko tuo kannattava sijoitus?
Nouseekohan tuon arvo jokus?
tuosta kirjasta on tehty 2000kpl painos.
JohannesP
08.07.2021, 09.59
Ehkä siitä voi omansa saada pois 20-30 vuoden päästä. Sijoituksena erittäin huono kohde, kun muistaakseni tuossa Shimanohistoriikissä on sekaisin virveli ja pyöränosia. Fillarikeräilijöitä kiinnostaa muutenkin enemmän fyysiset pyöriin ruuvattavat osat. Campagnolon kirja olisi jo hieman parempi arvon säilyttäjä statuksellaan ja monipuolisemmalla historialla.
Joku kullitettu osasarja rajotetulla valmistusmäärällä olisi jo voinut täyttää sijoittamisen määritelmän jos ei ota huomioon, että paremman tuoton saisi todennäköisesti pörssistä.
Joku kullitettu osasarja rajotetulla valmistusmäärällä olisi jo voinut täyttää sijoittamisen määritelmän jos ei ota huomioon, että paremman tuoton saisi todennäköisesti pörssistä.
Mikähän näissä japanilaisissa firmoissa on, kun eivät oikeen osaa juhlistaa ”kunnolla” näitä merkkipäiviä. Nikon kun täytti jotain pyöreitä, niin julkistivat kolme ihan normi-objektiivia tammikotelossa tjsp. Niinku oikeesti. Olis ollut edes kullitettu runko, tms.
—-
Jaa, oli siellä pari runkoa 100th Anniversary-logolla. Toinen filkkarunko… vuonna 2017. Huoh…
Juha Lehtinen
08.07.2021, 12.08
Tuo on melkein kun tulisi ilmoitus että olen voittanut lotossa 2miljoonaa (JEEE!!!) mutta sen saamiseksi pitää maksaa 4miljoonaa. Kiinnostus lopahtaa heti alkuunsa.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.