PDA

Näytä tavallinen näkymä : Moottorilla varustetun polkupyörän liikennevakuutusten ostopaikat ja hinnat

pahvi
27.03.2021, 17.32
Mistäs olette hommanneet liikennevakuutuksia moottorilla varustetulle polkupyörälle (teho >250W, alle 1000W, nopeus alle 25km/h)?
Tuntuu olevan kovin tyyriitä, 200 euron paikkeilla sekä If että OP Pohjola.

Santtu75
27.03.2021, 17.51
Mistäs olette hommanneet liikennevakuutuksia moottorilla varustetulle polkupyörälle (teho >250W, alle 1000W, nopeus alle 25km/h)?
Tuntuu olevan kovin tyyriitä, 200 euron paikkeilla sekä If että OP Pohjola.

Oletko sitämieltä että vakuutus on kallis mikäli se maksaa vaikkapa 200€/vuosi?
Nyt pitää huomata/tajuta se, että kun kysessä ei ole enään polkupyörä, vaan L1e-a luokan ajoneuvo. Joka sitten tarkoittaa sitä, että tuolla ajoneuvolla aiheutuneiden onnettomuuksien henkilövahingot korvataan tuon vakuutuksen kautta ja noiden vakuutusmaksujen tulee siis kattaa noiden onnettomuuksien kustannukset. Yhden henkilövahingon kustannukset voivat nousta helposti kymmeniin tuhansiin euroihin.

Iero
27.03.2021, 23.51
IFistä on vakuutus ja liikenne+ osakasko yhteensä 84 eur/vuosi - ei niin mahdoton.

ebike-harrastelija
28.03.2021, 00.22
L1e-A fillarille (25 km/h max 1000W) Pohjantähdestä kaikki muutkin vakuutukset keskittämällä 175.29 eur/vuosi liikenne + kasko.

@lero kenties olisi aika taas kilpailuttaa... [emoji848]

Iero
28.03.2021, 14.05
Kilpailuttaminen voisi olla paikallaan.

Minun traktorimönkkärin liikenne- ja osakaskovakuutus ovat yhteensä 97 € vuodessa. Näyttäisi olevan jotakuinkin linjassa 1000W sähköfättärin (85,40 eur/vuosi) kanssa. Mönkäri on arvoltaan tosin lähes 3 kertaa kalliimpi, mutta sähköpyörällä ajetaan pääosin liikenteessä ja mönkkärillä metsähommissa.

pahvi
28.03.2021, 14.26
IFistä on vakuutus ja liikenne+ osakasko yhteensä 84 eur/vuosi - ei niin mahdoton.

Koitin vielä ifille urputtaa, jos vaikka olisivat mullekin tällaisen edullisemman vakuutuksen löytäneet. Mutta ei, tällainen vastaus tuli:
Kollegani, aiemmin lähettämä vakuutustarjous on tarkistettu ja havaittu oikein tehdyksi, pyörän tiedot huomioiden. Vakuutustarjous on meidän puoleta hinnoiteltu asiantuntijoiden johdolla ja tämä ei valitettavasti muutu aiemmasta.Kyseinen sähköpolkupyörä on luokiteltu L1e-A- luokkaan ja tämä tulee vakuuttaa meidän yhtiössä liikennevakuutuksella joka rinnastetaan mopoa vastaavin teknisin vaatimuksin.

Iero
29.03.2021, 14.15
Koitin vielä ifille urputtaa, jos vaikka olisivat mullekin tällaisen edullisemman vakuutuksen löytäneet. Mutta ei, tällainen vastaus tuli:
Kollegani, aiemmin lähettämä vakuutustarjous on tarkistettu ja havaittu oikein tehdyksi, pyörän tiedot huomioiden. Vakuutustarjous on meidän puoleta hinnoiteltu asiantuntijoiden johdolla ja tämä ei valitettavasti muutu aiemmasta.Kyseinen sähköpolkupyörä on luokiteltu L1e-A- luokkaan ja tämä tulee vakuuttaa meidän yhtiössä liikennevakuutuksella joka rinnastetaan mopoa vastaavin teknisin vaatimuksin.

Mopolla riskit ovat aivan toista luokkaa, koska sallittu huippunopeus 45 km/h. Sähköpyörällä vain 25 km/h.

Santtu75
29.03.2021, 15.01
Mopolla riskit ovat aivan toista luokkaa, koska sallittu huippunopeus 45 km/h. Sähköpyörällä vain 25 km/h.

Toisaalta, tuossa hieman moposkootterin vakuutushintoja vuodelta 2019, ja aika paljon kalliimmilta näyttävät.

https://img.aijaa.com/m/00592/14954598.jpg (https://aijaa.com/Ls74Dj)

ebike-harrastelija
29.03.2021, 17.12
Kilpailuttaminen voisi olla paikallaan.

Minun traktorimönkkärin liikenne- ja osakaskovakuutus ovat yhteensä 97 € vuodessa. Näyttäisi olevan jotakuinkin linjassa 1000W sähköfättärin (85,40 eur/vuosi) kanssa. Mönkäri on arvoltaan tosin lähes 3 kertaa kalliimpi, mutta sähköpyörällä ajetaan pääosin liikenteessä ja mönkkärillä metsähommissa.Joku vajaa vuosi takaperin IF oli minulle kalliimpi kuin tuo mainitsemani Pohjantähden hinta, toki yksittäisenä vakuutuksena kysyttynä. Sulla varmaan keskittämisetua ainakin mukana tuossa hinnassa?

pahvi
30.03.2021, 13.37
https://img.aijaa.com/m/00592/14954598.jpg (https://aijaa.com/Ls74Dj)

Lieneekö tässä se juju miksi mulle ifiltä älyttömyyksiä tarjosivat, hinta riippuu vakuutuksen ottajasta. Ikää 50+ niin ajattelevat, että olen riski (vähän älytöntä, vakuutushan on pyöräkohtainen). Voisi sen pikkuisen tahdikkaammin ilmaista, kun miten nyt tekivät...

Pohjantähti oli muuten voittaja mun tapauksessa. Liikennevakuutus vähän yli 100€/vuosi, palo+varkaus 80€/vuosi.

Iero
02.04.2021, 03.08
Lieneekö tässä se juju miksi mulle ifiltä älyttömyyksiä tarjosivat, hinta riippuu vakuutuksen ottajasta. Ikää 50+ niin ajattelevat, että olen riski (vähän älytöntä, vakuutushan on pyöräkohtainen). Voisi sen pikkuisen tahdikkaammin ilmaista, kun miten nyt tekivät...

Pohjantähti oli muuten voittaja mun tapauksessa. Liikennevakuutus vähän yli 100€/vuosi, palo+varkaus 80€/vuosi.

Eikös autojen liikenne- ja kaskovakuutuksetkin riipu vakuutuksen ottajasta. Liikennevakuutuksessa sanelevat vakuutuksen ottajan vakuutusvuodet, mutta kaskon osalta voi neuvotella. Minulla on ikää jo lähes 70, eikä ole kuin pari tuulilasia vaihdettu tähän mennessä, joten maksut ovat pienimmät mahdolliset. Ja samat edut saan kaikille nimissäni oleville autoille.

janik
04.04.2021, 10.26
Sähköfillarit on sen verran tuore vakuutettava, ettei yhtiöillä välttämättä ole korvaushistoriaa riittävästi tiedossa. Sitten tuon kaikkein halvimman kohdalla herää epäilys, onko myyty "väärä" vakuutus, tai sitten on vain kyse niin kovan luokan neuvottelijasta..

Sitten kun kyse on liikennevakuutuksesta, niin henkilövahingot korvataan hyvin kattavasti ilman omavastuuta. Esim itse rikoin motocross-pyörällä polven ristisiteen, vakuutusyhtiö maksoi lääkärit, magneetit, leikkauksen, fysion, noin kuukauden sairausloman ajan palkan työnantajalle ja vielä mulla tilapäisestä haitasta korvauksen, siis ihan euroja tilille. Ne vakuutuksethan ovat kallistuneet ihan älyttömästi, alkuun oli 250e/v, nyt ei taida saada alle 1,5-2ke..

JRR-1
04.04.2021, 14.22
IF on ylivoimaisesti halvin vakuutusyhtiö esimerkiksi tiettyjen ammattiliittojen jäsenille. Tavan duunarille todennäköisesti kallein, oli vahinkohistoria mikä tahansa. Vakuutusehtoja lukiessa IF on ollut parhaasta päästä, sekin kannattaa ottaa huomioon. Halvalla vakuutuksella, joka ei korvaa mitään, ei tee mitään.

Krapula
18.04.2021, 19.04
E/FAT:iin IF:stä liikennevakuutus + osakasko 151€/v. Hinnassa on jotain etuasiakas alennusta. Muistaakseni pelkkä liikennevakuutus oli 79 tai 89€/v.

hpniemi
19.04.2021, 10.36
Asenne kohdallaan.

Taas yksi pätijä, jonka saimme, mutta jota emme ansaitse...

juissi64
30.06.2021, 15.56
E/FAT 1000W, 25 kmh, IF juuri tarjosi uuteen pyörääni perus liikennevakuutusta 80 €/v. OP Pohjolasta (jossa muut vakuutukset) en ole kuullut mitään, istuvat käsiensä päällä.

Edit: sain OP:n tarjouksen. 237,19 euroa vuodessa. Kun ihmettelin kovaa hintaa niin kävi ilmi, ettei heillä edes ole kyseiseen luokkaan tuotetta vaan tarjoavat mopon vakuutusta.

Yllättäen otin vakuutuksen ifiltä.

enema
01.07.2021, 06.06
https://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?61872-S%C3%A4hk%C3%B6polkupy%C3%B6rien-vakuutusmsksujen-vertailua