Näytä tavallinen näkymä : Shimano SC-E5003A näytön vaihto
Onko mahdollista vaihtaa ep8 moottorin SC-E5003A näyttöä SC-E8000 näyttöön että saisi Bluetoothin käyttöön ? Meneekö samoihin johtoihin ? Tai mitä pitää ottaa huomioon
-Tero
Ei mene samoihin johtoihin - EP8:ssa pienemmät liittimet. Ja epäilen, että tuskin pelaa muutenkaan, vaan menee SC-EM800:n ostoksi.
Piuhat ei taida sellaisenaan sopia, mutta uskon että toimisi kuitenkin sovittimilla. Siitä päättelin kun itselle tänään tulleessa ep8 fillarissa on sc-e7000 näyttö. Haluaisin tuosta kyllä äkkiä eroon mutta tuo SC-EM800 on melko suolasen hintanen ja siihen sopivat piuhat lisäksi vielä.
Larppa73
25.03.2021, 23.27
Mä tilasin ton e8000 näytön ja kone on ep8 katotaan miten istuu.Mulla pienempi sc-e7000 näyttö vakiona
Voihan se sitten jopa sopiakin johtojen adaptereilla.
Jääköhän säätö ominaisuudet sitten vain E8000 tasoisiksi myös, eikä reagointinopeutta voi esimerkiksi säätää myöskään ja profiilitkin puuttuu..?
Tarkemmin kun katselin noita shimanon yhteensopivuksia niin eipä taida toimia E8000 näyttö EP8 kanssa, vaikka piuhat saisikin sopimaan.
Ja riippuen siitä mihin käyttöön bluetooth tulee, e8000 on erilainen liitettävyydeltään kuin muut. Esim Garmin yhteydet ei pelaa e8000 kanssa, mutta ummärtääkseni e7000 toimii. EM800 garminin kanssa ei vielä selvinnyt...
Viimeisen vuoden mulla on ollut vain ew-en100 bluetooth moduuli jossa loisti pieni led näyttämässä värillä avustustasoa. Tämä on itseasiassa paras "näyttö" mitä olen käyttänyt, ei turhaa informaatiota. Siitä löytyy pieni nappi millä voi valita avustustasonkin jolloin vaihtokytkimet voi jättää pois.
Koska toisessa pyörässä tuollainen e8000 on , kokeilen illalla sitä EP8:n kanssa.
Tuo E7000 on modernimpi näyttö kuin E8000. Mm juuri bluetooth erona. Tuossa on paljon infona näistä EP8 näytöistä;
https://ebike-mtb.com/en/shimano-ep8-2021-review/
Will the old Shimano STEPS displays and remotes remain compatible?
Neither the old STEPS E8000 display nor the remote, which conflicts with most dropper post levers, can continue to meet today’s cockpit requirements. That’s why they’re being replaced by the new EM8000 display and the SW-EM800-L remote. The STEPS E7000 series, with the compact remote and black-and-white display, remains compatible with the EP8 via an adapter for the thinner cables. In this way, your cockpit will remain just as modular as before, allowing bike brands as well as riders to set the control and display up however they prefer.
Minä olen katsonut pyörää jossa on mahdollisesti SE-E5000 näyttönä ja käyttönappina. Jos olen ymmärtänyt oikein niin tässä ei ole Bluetoothia ollenkaan. Millä saa sen bluetoothin tuonne lisäksi, onkohan olemassa jokin adapteri vai onko parempi vain laittaa E7000 näyttö ja SW-EM800-L napit?
SE-E5000 näyttö:
https://s14761.pcdn.co/wp-content/uploads/sites/2/2020/08/New-Shimano-EP8-E-Bike-Motor-2021-Test-Review-29-1536x1024.jpg
Ehkä tuolla yksinkertaisella yhden napin "näytöllä" saa Bluetoothin jokaiseen näyttöön?
https://bike.shimano.com/en-EU/product/component/city---trekking-e-bike-e6100-series/EW-EN100.html
Tuolla voi siis olla täysin ilman näyttöä jos niin haluaa. Molempia ei valitettavasti voi olla samaan aikaan: "EW-EN100 is used instead of cycle computer.".
^Mulla on tuo dongle ylimääräisenä ja käyttämättömänä, kun ajatuksena oli laittaa se Meridaan, mutta nyt ei ole enää Meridaa mihin laittaa.
Yllä pari kommenttia valita näytöksi e7000. Miksi ei sc-em800, joka on toki hieman kalliimpi? Itse e8000 ja tuota ew-en100 käyttäneenä kaipaan ainoastaan avustustason ilmaisua väreillä, ominaisuus joka puuttuu e7000 näytöstä.
Kokeilin kuitenkin e8000 näyttö ep8:n kanssa, herää kyllä mutta avustustasoja ei saa valittua, pelkästään piippaa vaihtokytkimistä.
Larppa73
31.03.2021, 15.52
Näyttö mullakin nyt kiinni e8000 ja ei näytä tosiaan avustustasoa ep8 koneessa kuten hakpas yllä totesikin. Onko kukaan ongelmaa ratkassu vielä vai pitääkö Simpalta kysästä onko mitään tehtävissä...
^Tuskin saa E8000-kikkuloita toimimaan näissä uudemmissa (E7000, E5xxxx ja EP8) sarjoissa. E8000 on samaa softa-/firmis-sukupolvea kuin alkuperäinen Di2. Nämä muut uudempaa.
Larppa73
31.03.2021, 19.37
Kysyin asiaa Simpasta ja sieltä tuli vastaus että ei ole e8000 yhteensopiva ep8 mosan kanssa.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.