PDA

Näytä tavallinen näkymä : Kello reittien seuraamiseen

Sauki
24.03.2021, 20.56
Maastopyöräilyn saralla on tullut tarve nauttia hyvistä maastopyöräilyreiteistä vierailla paikkakunnilla. Tähän .gpx jäljet on oiva apu. Mutta tiedon löytäminen siihen, että mikä kello olisi paras tai hyvä niitä reittejä näyttämään, on ollut tuskan takana. Tai oikeastaan ei ole kovin hyvin löytynyt apua edes googlea käyttämällä. Eri kelloista, Suunto 7, Garmin fenix 5 Plus, Garmin fenix 6, Polar Grit X jne. löytyy reittiavustusta, mutta onko mikään oikeasti hyvä ja kivasti auttava verraten puhelimen taskusta kaivamiseen? Tai mikä näistä olisi ehkä paras? Pyöräilytietokoneet(?)olisi taatusti hyviä, mutta ajatuksena olisi se, että ehkä siitä kellosta voisi muutakin iloa olla arjessa ja muita lajeja harrastaessa minkä takia ehkä pelkästään karttaa näyttävää masiinaa en halua. Ps. Hintakin vähän ratkaisee. Mieluusti hirveästi yli 400€ yli laitteen hinta ei huitelisi.

hcf
24.03.2021, 21.40
Vantage V:ssä se oli viivan seuraamista. Mitään kartan tyyppistä ei ole

Joutuu kuiten kaivaan kännyn jos haluaa tietää missä on

uncletube
24.03.2021, 22.01
Mulla on ollut vuoden mm. aloittajan mainitsemaan tarkoitukseen Fenix 5 plus. Näkyy OSM kartat ja systeemit, ni ei tarvi pelkän viivan varassa seikkailla. Säännöllisesti ollut tarjouksessa 359e gigantissa ja powerissa. Lisäksi vanhan Polarin sykevyö aloitti yhteistoiminnan Fenixin kanssa täysin saumattomasti samantien.

Heikompi silmäinen voi torua näytön kokoa, mutta itseäni ei ole juuri häirinnyt.

paaton
24.03.2021, 22.31
Riippuu mitä painotat. Pyöräilyä vai muuta urheilua.

Itse ostaisin ehdottomasti garmin edgen, esimerkiksi 530 on hyvä laite ja akku kestää pitkiäkin reissuja.

Kellon voi korvata hyvin pienemmällä ja halvemmalla rannekkeella. Vaikkapa garminin vivosportissa olisi kaikki, mitä itse rannekkeelta kaipaan.
Löytyy myös halvempia tai enemmän kellomaisia suht edulliseen hintaan.

anzi666
26.03.2021, 21.31
Mulla on Apple Watch mistä pystyy katsomaan kävelynavigointi ohjeet kartasta ranteesta. Tämä toimii ihan ok pyöräteillä ja ulkoilureiteillä, mutta vauhdikkaammassa maastoajossa ei kyllä ranteesta ehtisi katselemaan varsinkin kun käsi täytyy irroittaa tangosta että kartan näkee kunnolla. Itse ostin kellon juuri sen takia että en raaskinut alkaa maksamaan pyöräilytietokoneesta sen takia että tarvitsisin sitä oikeasti muutaman kerran vuodessa ja kelloon olen tyytyväinen, mutta ei se voi mitenkään täysin korvata pyöräilynavigointiin suunniteltua laitetta.