PDA

Näytä tavallinen näkymä : 44. Pirkan Pyöräily sunnuntaina 13.6.2021



Talisker
23.03.2021, 22.06
Suomen suurin pyöräilytapahtuma https://www.pirkankierros.fi/pirkan-pyoraily/ (https://www.pirkankierros.fi/pirkan-pyoraily/) järjestetään jälleen kesäkuun 13. päivänä.
Osanottajamäärä nousi 3500:n tasolle viime vuosikymmenellä.
Viime kesänä mukana oli poikkeusjärjestelyin elokuussa jopa noin puolet tästä.

Pitkän Pirkan 217km keskinopeusryhmät ajetaan tänä kesänä näin:
*36+ km/h. Itseohjautuva kovavauhtinen yhteislenkki vakioreitillä ilman nimettyjä vetäjiä.
*34 km/h Normaalista poiketen 230km+ pituinen erikoislenkki, jossa poiketaan Parkanoon.
Kaikki ryhmään lähtevät osallistuvat vetorinkiin!
*32 km/h. Kaksi eri ryhmää A ja B, normaalireitti
*30 km/h. Kaksi eri ryhmää A ja B, normaalireitti
*28 km/h. Kaksi eri ryhmää A ja B, normaalireitti
(*Ajoajan keskinopeus, +-n1km/h. Sääolosuhteet otetaan huomioon.)

HiekkaPirkka n 170km
Omatoiminen ryhmäajo soratie-, syklo- ja hyvin rullaavilla (27,5/29”) maastopyörillä.
Matkaa kertyy yli 170km, reittiä ei merkitä, GPS-jälki jaetaan etukäteen. Kaikki Klassikon (134 km) huoltopisteet käytettävissä.
Tavoitteena tasainen eteneminen ryhmissä. Kolme ryhmää tarvittaessa, n 20 , 22 ja n 24km/h.

Vedettyjen keskinopeusryhmien tavoitteena on tarjota mieluisa ajokokemus:
*turvallista ja mukavaa etenemistä ennalta sovitulla nopeus-/rasitustasolla
*kurinalaista ja esimerkillistä yhdessäajoa ilman kilpailua
*hyvä peesi ja "aurinkokannella-ajo" (alle 34km/h ryhmissä) sitä haluaville
Ryhmien vetäjät ovat Kaupin Kanuunoita. Vastuuvetäjät organisoivat vuorovedon:
*kanuunaporukalla alkumatka, sitten hallitusti kanuunajunana vetoa telaketjuna pyörittäen.
Mielellään mukaan vetorinkiin otetaan halukkaita ja osaavia kanssapolkijoita.
Koko ryhmä yhdessä maaliin, ilman kilvanajoa!
Ryhmät pyritään pitämään suljettuina! Peräpäätä tullaan valvomaan ja “perskärpäset” poistamaan.
Ryhmät tullevat täyttymään ennen ilmoittautumisajan päättymistä.
Ilmoittaudu ajoissa. Ryhmät täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä.
Edellisistä nopeusryhmistä "putoavat" ovat tervetulleita hitaampiin ryhmiin, mutta takaa kirivien toivotaan jatkavan suoraan ohi.
Junaan pyrkiviä ohitettuja "lyhytmatkalaisia" ei katsota hyvällä.

Huomaa myös Yöpyöräily 18.6.2021!

Koronatilanteen kehittyminen voi vaikuttaa järjestelyihin.
Tapahtuma perutaan 15.5. mennessä, jos olosuhteet sitä edellyttävät.
Seuraa https://www.pirkankierros.fi/ tiedotteita.

Ilmoittautuinen on avattu. https://pirkankierros.tapahtumiin.fi/fi/

JKo
18.04.2021, 11.51
Pirkan Pyöräilyn sivuilta ohjattiin tänne kysymysten ja vastausten tiimoilta (linkki tosin oli viime vuoden tapahtuman keskusteluun)... joten tässäpä yksi kysymys: onko Pirkan Pyhä ja Lilliputti tosiaan samana päivänä kuin yöpyöräily? Eli perjantaina 18.6.?

Esa S
18.04.2021, 16.49
Pirkan Pyöräilyn sivuilta ohjattiin tänne kysymysten ja vastausten tiimoilta (linkki tosin oli viime vuoden tapahtuman keskusteluun)... joten tässäpä yksi kysymys: onko Pirkan Pyhä ja Lilliputti tosiaan samana päivänä kuin yöpyöräily? Eli perjantaina 18.6.?

Kyllä vaan, sopivasti ennen yöpyöräilyn starttia, eli ehtii molempiin. Samoin kuin ehtii sekä näihin lasten/perhetapahtumiin että päiväpirkkaan.

_ava_
19.04.2021, 23.42
Tosiaanko perjantaina aamupäivästä tuo Pyhä?? Muksu haluais ton fillaroida.

hannupulkkinen
20.04.2021, 12.25
Toivottavasti ennen "perskärpästen" poistamista selvitetään heidän terveystilanteensa ja huolehditaan siitä, että he pääsevät kotiin. Mitähän tuo poistaminen käytännössä tarkoittaa?

onnimanni
28.04.2021, 12.56
... Saanko ajaa aika-ajo- tai trialthonpyörällä kanuunoiden vetämässä ryhmässä ?

-Markku-
28.04.2021, 14.09
... Saanko ajaa aika-ajo- tai trialthonpyörällä kanuunoiden vetämässä ryhmässä ?

Et. Ei myöskään pyörällä, johon on ripustettu juomapullo satulan takana olevaan telineeseen. Jälkimmäiseen liittyen oli viime vuonna oikeasti vaaratilanteita.

onnimanni
28.04.2021, 14.53
Et. Ei myöskään pyörällä, johon on ripustettu juomapullo satulan takana olevaan telineeseen. Jälkimmäiseen liittyen oli viime vuonna oikeasti vaaratilanteita.

Oliko tämä Markun ohje vai ehdoton kanuuna-sääntö ?

-Markku-
28.04.2021, 15.35
Oli Markun ohje, mutta on ollut myös yleinen Kanuuna-mielipide. Virallista sääntöä ei ole ollut, mutta sellainenkin varmaan järjestyy Pirkan pyöräilyn organisaation puolesta, jos on tarve. Siellä on joinain vuosina ollut aerotankoja mukana, ja se on herättänyt närkästystä. Toistaiseksi asiaan ei ole kuitenkaan puututtu mitenkään virallisesti, vaan on luotettu ihmisten omaan ymmärrykseen jättää tangot kotiin.

plr
28.04.2021, 15.36
Aikaisempina vuosina joissakin ryhmissä on ollut mahdollista ajaa myös aika-ajo- tai triathlonpyörällä sillä edellytyksellä, että kädet pidetään koko ajan kahvoilla, joilta pääsee tarvittaessa käyttämään jarruja. Olen myös joskus antanut luvan ajaa riittävän kaukana vetämäni ryhmän takana, jolloin ei luultavasti keilata muita kaatuessa. Tällöin tietenkin hyöty peesistä on pieni, mutta tulee ehkä hieman enemmän tapahtumafiilis kuin itsekseen ajaessa. En löytänyt tapahtumajärjestäjän kantaa asiaan ja tietenkin sitä noudatetaan. Jos tapahtumajärjestäjä sallii aika-ajo- ja triathlonpyörät, niin keskinopeusryhmän vetäjältä voi kysyä miten kyseisessä ryhmässä ajetaan. Ryhmissä on kuitenkin aina jonkin verran eroja miten ajetaan ja vetoa pyöritetään.

Syy miksi ryhmässä ei ajeta aerotangolta näkyy esimerkiksi tässä videossa: https://youtu.be/GaQJB_bWA4c?t=7

-Markku-: Millaisia vaaratilanteita tuli satulajuomapullotelineen kanssa? Tiedän, että niitä kutsutaan joskus termillä "bottle launcher" ja olen nähnyt juomapullojen lentelevän epätasaisella tiellä.

-Markku-
28.04.2021, 15.50
Millaisia vaaratilanteita tuli satulajuomapullotelineen kanssa? Tiedän, että niitä kutsutaan joskus termillä "bottle launcher" ja olen nähnyt juomapullojen lentelevän epätasaisella tiellä.

Vetoringissä ajavalta pyöräilijältä putosi täysi juomapullo kahdesti matkan aikana. Kukaan ei kaatunut, mutta kyllä se aika vaarallinen tilanne on, kun lähes kilon painoinen liukas muovimöykky putoaa 30 hengen pyöräilijäjoukon sekaan. Matkalla kuitenkin on juomapisteitä sen verran taajassa, että kahdella runkoon kiinnitetyllä pullolla selviää varmasti.

ManseMankeli
29.04.2021, 08.47
Vetoringissä ajavalta pyöräilijältä putosi täysi juomapullo kahdesti matkan aikana. Kukaan ei kaatunut, mutta kyllä se aika vaarallinen tilanne on, kun lähes kilon painoinen liukas muovimöykky putoaa 30 hengen pyöräilijäjoukon sekaan. Matkalla kuitenkin on juomapisteitä sen verran taajassa, että kahdella runkoon kiinnitetyllä pullolla selviää varmasti.Tarkoitatko tätä tilannetta? https://youtu.be/ktEUNUUx6bE

Ehkä tuolla Geraintilla ei vain ole tarpeeksi pyöräkokemusta[emoji605][emoji2]

Sent from my AGS2-W09 using Tapatalk

Jormakuusela
03.05.2021, 20.18
Löytyykö pirkan klassikon reittiä jostain, siten että sen saisi garmin 1030 navigaattoriin sisään?

MK16
04.05.2021, 16.18
Löytyykö pirkan klassikon reittiä jostain, siten että sen saisi garmin 1030 navigaattoriin sisään?

Täältä ainakin:
https://jalki.fi/reitit/pirkan-pyoraily-klassikkoreitti-nasijarven-ympari

-SA-
14.05.2021, 12.39
Miten nämä ohjatut nopeusryhmät pysähtyvät huoltopaikoilla? Lähinnä siis 28 ja 30 ryhmät.

Daimian
15.05.2021, 13.11
Viime vuonna 28 & 30 tauot seuraavasti:
Hämeenkyrö 5 min (noin 60 km), Komi 15 min (noin 80 km) ja sitten Murole 10 min (noin 160 km). Lisäksi tyypillisesti yksi lyhyt biotauko matkan varrella tarpeen mukaan.

Eli monta huoltopistettä ohitetaan pysähtymättä, mutta tankkaamaan kyllä pääsee matkan varrella.

Jabadabado
17.05.2021, 10.48
Jokos Pirkan pyöräilyn sivuilta näkee oman osallistumisensa? En löytänyt ainakaan suoraa linkkiä josta voisi katsoa tuota. Vai eikö vielä ole toukokuun alkupuolisko ohitettu (jona aikana sivujen mukaan tulisi tuo lista tarjolle). Lähinnä kyselen tuota kun siirsin oman osallistumiseni viime vuodelta tälle vuodelle, että olen tälläkin kertaa mukana oikeassa keskinopeusryhmässä (34km/h).

hemppa
17.05.2021, 14.24
Olisko kellään dataa tai arviota millasilla keskitehoilla tuon 28kmh ryhmän ajaisi? Viime vuonna ajoin kaverin kanssa klassikon 25 keskarilla ja nyt arvon että uskaltaisko sitä lähteä pitkälle ryhmän mukana.

Esa S
17.05.2021, 14.28
Jokos Pirkan pyöräilyn sivuilta näkee oman osallistumisensa? En löytänyt ainakaan suoraa linkkiä josta voisi katsoa tuota. Vai eikö vielä ole toukokuun alkupuolisko ohitettu (jona aikana sivujen mukaan tulisi tuo lista tarjolle). Lähinnä kyselen tuota kun siirsin oman osallistumiseni viime vuodelta tälle vuodelle, että olen tälläkin kertaa mukana oikeassa keskinopeusryhmässä (34km/h).

Pientä viivästystä tuohon toukokuun puoliväliin, mutta ihan kohta...

Jabadabado
17.05.2021, 14.41
Olisko kellään dataa tai arviota millasilla keskitehoilla tuon 28kmh ryhmän ajaisi? Viime vuonna ajoin kaverin kanssa klassikon 25 keskarilla ja nyt arvon että uskaltaisko sitä lähteä pitkälle ryhmän mukana.

No jos meinaat ajella porukan mukana aurinkokannella niin eiköhän sitä jollain 140W-160W keskitehoilla tuolla selviä varsin helposti, voi olla että menee vähemmälläkin. Eli ei siellä mitään ihmeellistä tuossa vauhdissa vaadita. Vetomiehillä toki hieman eri mutta siinäkin menee vielä tuossa vauhdisssa aika maltillisilla tehoilla. Ainakin jos olet samaa painoluokkaa kuin allekirjoittanut ~65kg ja ei pusketa hirmuiseen vastatuuleen.

Ja kiitoksia infosta Esa S.

Esa S
18.05.2021, 20.21
Vähän lisää viivästystä, lähelle kuun loppua, eli kärsivällisyyttä. Tää on nyt tätä, edelleen.

JPS
18.05.2021, 22.14
http://www.pirkankierros.fi/pirkan-pyoraily-tiedottaa/?fbclid=IwAR1KXgGUCwTQWIsZHx9F6KrRMsdMU-XQgLVFOJLwtGTiRx0IDFpWMRGvWSU

Talisker
19.05.2021, 12.43
Hiekkapirkka starttaa klo 8.20 - 8.25.
Mukaan mahtuu vielä!
Todennäköisesti kahteen nopeusryhmään jakautuminen noin 15km startin jälkeen.

spinneri
21.05.2021, 09.24
Hiekkapirkka starttaa klo 8.20 - 8.25.
Mukaan mahtuu vielä!
Todennäköisesti kahteen nopeusryhmään jakautuminen noin 15km startin jälkeen.

Enpä tuosta Hiekkapirkasta kovin paljon infoa löydä Googlen kautta (videoita jne), onko reitti minkälaistä tietä/polkua eli minkälaiset fillarit moiselle matkalle parhaiten soveltuvat?

velib
21.05.2021, 13.13
En ole katsonut onko reitti tänä vuonna muuttunut, mutta ainakin aiemmin varsinaista polkua ei ole ollut kuin ihan minimaalisesti. Suurin osa eri tasoisia sorateitä ja olisiko muutama kymppi asfalttia. Crossarilla pärjää hyvin, tai varmaan millä tahansa gravelilla. Muutama pienempi tie voi olla hieman pehmeä tai niillä voi olla sateen luomia uria, jotka luovat varmaan suurimmat tekniset haasteet. On toki mahdollista että tiet ovat nyt huonommassa kunnossa kuin aiempina vuosina, järjestäjät tietänevät paremmin. Omasta mielestä optimi voisi olla joku 42-47mm gg-kumi matalilla paineilla. Itse tosin viimeksi osallistuin 37mm kumeilla, nekin toimivat hyvin. Toki maasturillakin voi hyvin osallistua jos vaan jalkaa riittää, lähtökohtaisesti tuolla reitillä kuitenkin crossari/gg on nopeampi.

Talisker
21.05.2021, 20.22
Kyläteillä tosiaan ajellaan Hiekkapirkka, samaa reittiä kuin edellisinäkin vuosina. Polkua tai kivikkoa ei ole.
Asfalttia tulee monta kymmentä kilometriä, kun järven läheltä ei löydy soraa määräänsä enempää.
Reittiä ei ole merkitty soraosuuksilla.
Kaikilla taukopakoilla pysähdytään tankkaamaan ja ajetaan parissa nopeusryhmässä.

Kalustona toimii sora- ja syklopyörä. Myös maasturi on ihan ok rullaavilla kiekoilla ja vähällä joustolla.

Trash
22.05.2021, 20.28
Kyllä vaan, sopivasti ennen yöpyöräilyn starttia, eli ehtii molempiin. Samoin kuin ehtii sekä näihin lasten/perhetapahtumiin että päiväpirkkaan.

Voikohan tuohon "Mun pyöräily":n osallistua noiden normaalien lisäksi? Siis esim. tapahtumapäivän normaali 217 km ja sen lisäksi mun pyöräilynä 134 km. Ja jos vielä pyöräilee yöpyöräilyn sekä pirkan pyhän niin neljä suoritusmerkintää. Tilaisuus ei ehkä toistu.

Talisker
22.05.2021, 23.03
Varmasti voi ilmoittautua ja osallistua kaikkiin. Mitalin saa muista paitsi Pirkan Pyhästä.
Minulla on 37 osallistumiskertaa ja reilusti yli 50 mitalia.

plr
26.05.2021, 19.59
Kun noita hallituksen suosituksia koronarajoitusten höllentymisestä katsoo, niin Pirkan pyöräily on mahdollista järjestää?

N.N.
28.05.2021, 11.19
Milloinkohan numero ym. posti saapuu Hiekka-Pirkkaan ilmoittautuneille? En löytänyt tänä vuonna nettisivuilta myöskään ilmoittautuneiden listoja.

plr
28.05.2021, 14.02
Uusin 10 päivää sitten annettu tiedote Pirkan pyöräilyn nettisivuilla 18.5. kertoo: "Valitettavasti Pirkan Pyöräily ei ole vielä saanut lupaa järjestää tapahtumaansa. Tämän hetkeiset AVIn määräykset estävät tapahtuman järjestämisen. Odotamme kuitenkin vielä kesäkuun rajoituksia ja teemme lopullisen päätöksen järjestämisestä, kun AVI on ne antanut."

-Markku-
28.05.2021, 16.19
Ilmoittautuneiden lista löytyy täältä: http://www.pirkankierros.fi/pirkan-pyoraily-tiedottaa/ (linkki punaisella lähellä sivun loppua)

Olikohan noiden numeroiden suhteen sellainen tilanne, että niitä ei postiteta, vaan numeron saa lähtöpaikalta tapahtuma-aamuna tai jonain edeltävänä päivänä. En nyt muista ihan varmaksi, mutta ainakin jotain tällaista suunnitelmaa oli, koska aiempana vuonna posti oli hukannut lähetyksiä. Mutta varmaan tiedottavat siitä lisää sitten kun tulee päätös, että voidaanko tapahtumaa ylipäätään järjestää. "Mun Pirkan" numerot tietysti tulevat postissa, kuten sivuilla lukeekin

Esa S
28.05.2021, 16.31
^Joo numeroita ei postiteta, kuten ei viime vuonnakaan. AVIn päätöstä kesäkuun suhteen tässä odotellaan.

N.N.
31.05.2021, 11.56
Tällainen päätös on tullut AVI:lta 28.5. klo 16:
https://avi.fi/tiedote/-/tiedote/69910736
"Tapahtumia voidaan järjestää edellä mainitun ylittävällä osallistujamäärällä Pirkanmaan sairaanhoitopiirin ja Punkalaitumen alueilla, jos ne pystytään järjestämään terveysturvallisesti Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen sekä opetus- ja kulttuuriministeriön ohjetta turvaetäisyyksistä ja hygieniakäytännöistä ja päätöksessä mainittuja edellytyksiä noudattaen."
Odotetaanko tässä vielä jotakin lisämääräystä AVI:lta?

plr
31.05.2021, 15.26
Iltalehti kertoo sosiaali- ja terveysministeriön päättäneen, että ulkotiloissa järjestettävissä tapahtumissa ei enää huomisesta alkaen ole kahden metrin turvavälisuositusta.

https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/ed8c6905-461b-4291-8ace-207cb962a2e6

Voiko tapahtuman järjestää jopa ilman osanottajarajoitusta?

-Markku-
31.05.2021, 15.35
Toisaalta tuo Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen sekä opetus- ja kulttuuriministeriön ohje (jota siis AVI:n mukaan pitää noudattaa 28.6. asti myös ulkotiloissa) sanoo mm. "Turvavälien ylläpitämisen mahdollisuus tulee turvata koko yleisötilaisuuden ajan. Henkilömäärä tulee rajata siten, että henkilöiden tai seurueiden väliin jää vähintään 2 metriä. Seurueella tarkoitetaan tässä esimerkiksi samassa taloudessa asuvia tai muutenkin jatkuvasti tai säännöllisesti yhteydessä olevia henkilöitä."

N.N.
31.05.2021, 16.56
Määräykset ja ohjeet ovat sen verran sekavia, että Pirkan pyöräilyn järjestäjät varmaan suoraan kysyvät viranomaisilta (jos asiasta vastaava taho löytyy), voiko tämän tapahtuman järjestää?

Talisker
31.05.2021, 18.49
Edit 1.6: Viranomaispäätös ei tullut vielä aamulla, mutta luvattu tälle päivälle.

Huomenna klo 10 mennessä järjestäjät ilmoittavat, voidaanko tapahtuma toteuttaa ja minkälaisilla osanottajamäärillä.

Esa S
01.06.2021, 13.42
Jes! Lupa saatu.

Esa S
01.06.2021, 15.53
http://www.pirkankierros.fi/pirkan-pyoraily-13-6/?fbclid=IwAR2ehveOdy0rjOeFFp9B2U-w-6w-O-FYx0YPQaNTqj8CcIhYTveXquA-ie4

Jufo
01.06.2021, 17.09
Kuinkahan monta Hiekkapirkkaan otetaan?

pentium
01.06.2021, 18.32
Voi rähmä klassikko jo täynnä. Saas nähdä jääkö tällä kertaa ajamatta. Ei taida kunto saatikka selkä kestää pitkän ajamista.

Il ciclista di Roine
01.06.2021, 20.04
Jes! Lupa saatu.

Sen sijaan (100 mailin lenkki PKK:n vetämänä) Forssan Suvi-ilta 19.06.2021 on peruttu, uusi yritys 18.06.2022. <sigh>

Talisker
01.06.2021, 21.49
Voi rähmä klassikko jo täynnä. Saas nähdä jääkö tällä kertaa ajamatta. Ei taida kunto saatikka selkä kestää pitkän ajamista.
Torstaina 3.6. klo 10.00 avataan ilmoittautuminen uudelleen rajatulle lisämäärälle 134km:n matkalle.

Matti
03.06.2021, 13.38
34-ryhmä ilmoittaa taukopaikoiksi
Kehäkukka 65 km
Auretar 138 km (meillä on oma huoltoauto mukana)
Terälahti 201 km
Jos on oikein kuuma keli, niin Kurussa voidaan pitää lyhyt tauko pullojen täyttämiseen.

Sitten kaikkien odotetaan osallistuvan vetoon kykynsä mukaan. Kanuunoiden puolelta on vetoporukkaa mukavasti, mutta matka on pitkä, eikä tuo vauhtikaan hidas ole. Parkanon lisälenkillä kaikki pidetään mukana ja jos tulee teknisiä ongelmia, niin kuski ja pyörä laitetaan huoltoautoon. Useamman rengasrikon tapauksessa koko letka odottaa, niin kuin kävi vuonna 2019.

Vaikka ajetaan reipasta vauhtia, niin vain ketju on kireänä, eli mennään rennosti ja turvallisesti. Tämä on ryhmäajoa, joten sooloilijoita ei katsota hyvällä. Tervetuloa mukaan toivottaa kapteeninne.

Juhito
03.06.2021, 15.19
Minkälaisilla tehoilla 34km/h ja 36km/h -ryhmissä ajellaan porukan keskellä? Houkuttaisi lähteä toiseen noista porukoista mukaan kokeilemaan, mutta hieman epäilyttää miten siinä roikkuu mukana. Viime vuonna 32km/h-ryhmän vauhti tuntui hyvinkin leppoisalta sykkeellä 121, mutta olinkin koko matkan letkan perällä. Tekisi mieli kokeilla napsun kovempaa, mutta kuinka paljon tuosta mahtaa vaativuus kasvaa, jos lisää vauhtia 2 tai 4km/h ja joutuu vielä välillä vetämäänkin.

Matti
03.06.2021, 15.39
Minkälaisilla tehoilla 34km/h ja 36km/h -ryhmissä ajellaan porukan keskellä?

36:n osalta en osaa vastata ja tehomittaria en omista. Kuitenkin 34-ryhmässä vuonna 2019 laskennallinen teho minulla oli noin 1,8 W/kg (182 W) ja silloin ajoin koko matkan "luukkumiehenä". Luukulla rasitus on hieman isompi kuin porukan keskellä. 34-ryhmässä varmaan pärjäät, mutta 36 on enemmän kuin napsun verran kovempi.

jahuc
03.06.2021, 15.51
Minkälaisilla tehoilla 34km/h ja 36km/h -ryhmissä ajellaan porukan keskellä? Houkuttaisi lähteä toiseen noista porukoista mukaan kokeilemaan, mutta hieman epäilyttää miten siinä roikkuu mukana.

Oleellisin ero 34 ja 36 ryhmissä on, että 36 ryhmässä ei ole paikkaa "porukan keskellä" ja ylämäkiä ei välttämättä himmata. Periaatteena on, että joukko ajaa jatkuvalla kierrolla, jossa jokainen on vedossa vuorollaan ja liikkeessä jatkuvasti. Eri tehoista oli viime vuoden ajon jälkeen ehkä hiukan turhankin innokasta ja perusteellista debattia. Sen yhteenvetona voinee todeta, että tehoa oleellisempi mittari on nopeassa ryhmässä palautumiskyky. Jos saat pulssin alas pikaiseen vedon jälkeen, vauhdissa pysyy mukana isommillakin wateilla ja vauhdeilla. Jos taas pumppu ei rauhoitu riittävästi, voi noutaja tulla nopeasti vaikka muuten pelkän tehomittarin mukaan meno on kevyttä.

36:n vauhti sovitaan porukan kesken lähdössä ja sovitetaan joukon kykyjen mukaan, kuitenkin niin että kaikista koetetaan ottaa se irti mikä lähtee. Viime vuonna kahdeksasta startanneesta kolme hyytyi matkalle. Tänä vuonna toivottavasti joukko on suurempi, jottei koko reissu ole ihan hillitöntä nylkyttämistä.

Ryhmässä ajetaan reipasta vauhtia ja pidetään pinna kireänä, eli mennään tehokkaasti joskin turvallisesti. Tämä on tiukkavauhtista ryhmäajoa, joten kovajalkaisia sooloja arvostetaan varsinkin loppukilometreillä ja perässäroikkujia ei katsota hyvällä. Tervetuloa mukaan, kapteenia ei ole.

terob
04.06.2021, 15.41
Taukopaikkoja on vähennetty, joten olisiko tietoa mitkä on olemassa ja mitä niissä on tarjoilla eri matkoilla?

Lähetetty minun SM-A526B laitteesta Tapatalkilla

Matti
04.06.2021, 18.26
Tarjoilusta ei ole tietoa, mutta taukopaikat ovat Kehäkukka, Komi, Kuru ja Terälahti. Kaksi ekaa pitkällä lenkillä.

kekkis
05.06.2021, 08.01
onko mun pyöräilyn omatoimipaketin myynti lopetettu vaikka ilmottautuminen vielä mahdollista? pirkan sivuilta löytyy kahta tietoa mun pyöräilyn ilmottautumisen päättymis ajankohdasta, 13.6 ja 30.6, kumpaa uskoa?

-Markku-
05.06.2021, 08.55
onko mun pyöräilyn omatoimipaketin myynti lopetettu vaikka ilmottautuminen vielä mahdollista? pirkan sivuilta löytyy kahta tietoa mun pyöräilyn ilmottautumisen päättymis ajankohdasta, 13.6 ja 30.6, kumpaa uskoa?

Lisäksi löytyy " Omatoimipaketin myynti päättyy 30.5." http://www.pirkankierros.fi/pirkan-pyoraily/mun-pyoraily/. Ilmeisesti ilmoittautuminen kuitenkin vielä toimii, ja siellä määräaikana lukee vaan "kesä". Toukokuun päättymisaika olisi ollut sinänsä looginen, että suoritusaikaa on kesäkuu, ja ohjeessa pyydetään käyttämään postitettua numerolappua ajon aikana, joten sillä perusteella ilmoittautuminen olisi pitänyt olla viimeistään toukokuun lopussa. Laita Pirkan toimistolle viestiä asiasta, niin saat virallisen oikean vastauksen

Amill
05.06.2021, 09.21
Komin taukopaikalla. Tarjottavana on tällätietoa, urheilujuoma, mehu, vesi, mustikkasoppa, suolakurkku, Geeli, energiapatukka, kahvi, keitto jää pois. Tarjoilut ulkona laajemmalla alueella. Sisä wc.t ja pari bajamajaa käytössä, vesipiste ulkona, pyörätelineitä. Liikenteen ohjaus. Nämä on nyt tiedossani.

kekkis
05.06.2021, 22.19
Lisäksi löytyy " Omatoimipaketin myynti päättyy 30.5." http://www.pirkankierros.fi/pirkan-pyoraily/mun-pyoraily/. Ilmeisesti ilmoittautuminen kuitenkin vielä toimii, ja siellä määräaikana lukee vaan "kesä". Toukokuun päättymisaika olisi ollut sinänsä looginen, että suoritusaikaa on kesäkuu, ja ohjeessa pyydetään käyttämään postitettua numerolappua ajon aikana, joten sillä perusteella ilmoittautuminen olisi pitänyt olla viimeistään toukokuun lopussa. Laita Pirkan toimistolle viestiä asiasta, niin saat virallisen oikean vastauksen
kysyin asiaa toimistolta, eli viimeinen ilmoittautumis päivä mun pyöräilyyn on 13.6 ja omatoimi paketinkin saa vaikka sivuilla toisin sanotaan.

nopparis
07.06.2021, 11.57
Tuossa aiemmin kyseltiin millaisia tehoja tarvitaan Pirkan Lenkillä (217 km). Alla 30B vetoryhmässä ajettua
dataa. Luvut Stravasta, minun tapauksessa "Weighted Average Power" noin 2,5 W/kg. Peesissä päässee noin. 20-30%
huokeammalla.

Ja 30B tauot Hämeenkyrö (5 min), Komi (10 min) ja Kuru (10 min). Koko retki siis 7,5 h höyteillä!




Pitkä pirkka 30B
2015
2016
2017
2018
2019
2020
Keskiarvot


Keskinopeus [km/h]
29,9
30,6
31,2
30,3
30,8
30,6
30,6


Weighted Average Power [W]
181
178
174
175
181
183
179


Average Power [W]
166
161
157
154
165
169
162


Work [kJ]
4305
4017
3893
3799
4089
4233
4056


Energy [kcal]
4800
4479
4341
3883
4220
4296
4337

terob
07.06.2021, 13.36
Ja 30B tauot entiseen malliin Kehäkukka (5 min), Komi (15 min) ja Murole (10 min). Koko retki siis 7,5 h höyteillä!

Aiemmin kerrotun mukaan Muroleessa ei ole järjestäjien puolesta taukopaikkaa?

automies
07.06.2021, 13.53
34-ryhmä ilmoittaa taukopaikoiksi
Kehäkukka 65 km
Auretar 138 km (meillä on oma huoltoauto mukana)
Terälahti 201 km
Jos on oikein kuuma keli, niin Kurussa voidaan pitää lyhyt tauko pullojen täyttämiseen.

Sitten kaikkien odotetaan osallistuvan vetoon kykynsä mukaan. Kanuunoiden puolelta on vetoporukkaa mukavasti, mutta matka on pitkä, eikä tuo vauhtikaan hidas ole. Parkanon lisälenkillä kaikki pidetään mukana ja jos tulee teknisiä ongelmia, niin kuski ja pyörä laitetaan huoltoautoon. Useamman rengasrikon tapauksessa koko letka odottaa, niin kuin kävi vuonna 2019.

Vaikka ajetaan reipasta vauhtia, niin vain ketju on kireänä, eli mennään rennosti ja turvallisesti. Tämä on ryhmäajoa, joten sooloilijoita ei katsota hyvällä. Tervetuloa mukaan toivottaa kapteeninne.

Heippa,
Oisko tietoa kuinka isolla porukalla päästään 34:ssa pyöräileen??

Paolo
07.06.2021, 14.08
Ohjeet osallistujille näyttävät olevan tuolla:
http://www.pirkankierros.fi/wp-content/uploads/2021/06/ohjeet_PIPY-2021.pdf

Mm. rymäkohtaiset huoltopisteet tarjottavineen.

nopparis
07.06.2021, 14.44
Juuri näin, Murole on jäänyt pois!

plr
07.06.2021, 14.57
Aiemmin kerrotun mukaan Muroleessa ei ole järjestäjien puolesta taukopaikkaa?

Näin näyttää olevan. 30A:n pysähdystaktiikka:
Hämeenkyrö / Kehäkukka 63 km (5 min)
Komi 84 km (5-10 min)
Kuru 141 km (5-10 min)
Terälahti 180 km (5-10 min)

Yhteensä aikaa kuluu taukopaikoilla noin 30 min. Komissa ei näytä olevan tänä vuonna keittoa tarjolla, joten otetaan siinä aikaisempia vuosia nopeampi tauko. Keittolounasta saadaan maalissa.

plr
07.06.2021, 14.59
Oisko tietoa kuinka isolla porukalla päästään 34:ssa pyöräileen??

Lähtölista:
http://www.pirkankierros.fi/wp-content/uploads/2021/06/Osallistujalista-Pipy-2021.pdf

37 ajajaa näyttää olevan 34-ryhmässä.

Matti
07.06.2021, 15.04
Heippa,
Oisko tietoa kuinka isolla porukalla päästään 34:ssa pyöräileen??

37 nimeä on nyt listalla, joten ihan hyvän kokoinen porukka.

Näköjään Petri vastasi, kun itse hain tietoa.

Talisker
08.06.2021, 14.24
Pirkan Pitkä 217km on täynnä, samoin Klassikko 134km.

HiekkaPirkkaan saamme kaksi nopeusryhmää, joihin jakaannutaan n 17km lähdön jälkeen.
Reitti on ennallaan: https://www.strava.com/activities/3954911441
Omatoimiset HiekkaPirkan huoltopisteet sattuvat reitillä sopivasti n 40 tai 50km ja n 160km kohdalle (Aunessilta).

Keskinopeusryhmien veturit tunnistat kypärässä olevasta nauhasta.
Heidän ajo-ohjeitaan tulee noudattaa.
Luukkumiehet ja peräpään valvoja on hyvä nimetä.
Vetorinkiin otetaan mukaan osaavia kuskeja.

Hienoa, että Pipy sai luvan järjestää meille tämän tärkeän tapahtuman!
Tehdään siitä mukava ja turvallinen!

Talisker
08.06.2021, 16.06
Loppumatkalle mukava yllätys:
https://www.facebook.com/aunessillankesakahvila tarjoaa yhteistyössä järjestäjän kanssa
Pirkan pyöräilijöille pullakahvit, Teiskon simaa, suklaata ym tuettuun alehintaan!
Niin kauan kuin tavaraa riittää :) . Korttimaksu toimii.
Vesipullot on myös varauduttu täyttämään!
Konttikahvila on P-paikalla, tien oikealla puolen vajaa 20km ennen maalia.

Sama erikoispalvelu on luvattu myös Yöpyöräilyyn klo 24 ja 03 välillä.

Jufo
08.06.2021, 18.45
HiekkaPirkkaan saamme kaksi nopeusryhmää, joihin jakaannutaan n 17km lähdön jälkeen.
Reitti on ennallaan: https://www.strava.com/activities/3954911441
Omatoimiset HiekkaPirkan huoltopisteet sattuvat reitillä sopivasti n 40 tai 50km ja n 160km kohdalle (Aunessilta).


Saisiko reitistä ladattavan .gpx-tiedoston?

Velogi
08.06.2021, 18.52
Tänä vuonna kun oli mahdollisuus ajaa Pirkka omatoimisesti, niin pitihän se kokea:


https://www.youtube.com/watch?v=A761EnT9VmA&amp;list=PLsDJucv3JYFWvCunc94nC91Z jirPeuvPL&amp;index=3

Daimian
08.06.2021, 21.10
Näin näyttää olevan. 30A:n pysähdystaktiikka:
Hämeenkyrö / Kehäkukka 63 km (5 min)
Komi 84 km (5-10 min)
Kuru 141 km (5-10 min)
Terälahti 180 km (5-10 min)

Yhteensä aikaa kuluu taukopaikoilla noin 30 min. Komissa ei näytä olevan tänä vuonna keittoa tarjolla, joten otetaan siinä aikaisempia vuosia nopeampi tauko. Keittolounasta saadaan maalissa.

Meneekö 30B samalla pysähdystaktiikalla?

nopparis
09.06.2021, 08.14
30B taukoilee kuten 30A. Hämeenkyrö, Komi ja Kuru oli jo mainittu aiemmin ja otetaan Terälahti stop-and-go mukaan myös!


Sent from my iPhone using Tapatalk

N.N.
09.06.2021, 09.37
Tosi hienoa että Pirkan pyöräily sai järjestämisluvan ja kiitos järjestäjille erikoistilanteen vaatimasta venymisestä. Ilmoittautuneille tulleen viestin mukaan pukuhuoneet ovat käytössä, mikä on sinänsä hieno asia - mutta en voi käsittää, miksi suihkuja ei saisi käyttää? Tuleeko suihkusta jotenkin erityinen tartuntariski? Suomen pahimmalla tartunta-alueella Helsingissä yleiset saunatkin saavat olla auki, ja eduskunnan sauna on ollut jo pitkään täydessä käytössä. Pitkämatkalaisille on todella ikävää lähteä tunteja kestävälle kotimatkalle koko päivän raskaan pyöräilyn jälkeen ilman suihkua. (Jotkut tulevat todennäköisesti paikalle julkisilla liikennevälineillä.)

Aikaisempina vuosina kun olen käyttänyt suihkua, ei sen paremmin pukuhuoneessa kuin suihkussa ole ollut minkäänlaista tungosta, pari henkilöä kerralla korkeintaan. Ja nyt ilmoittautuneita taitaa olla jotakuinkin kolmannes aiempien vuosien tasosta.

Mitä järjestäjät tähän vastaavat? Onnistuisiko suihkulupa kuitenkin?

Jufo
09.06.2021, 10.50
HiekkaPirkkaan saamme kaksi nopeusryhmää, joihin jakaannutaan n 17km lähdön jälkeen.
Reitti on ennallaan: https://www.strava.com/activities/3954911441
Omatoimiset HiekkaPirkan huoltopisteet sattuvat reitillä sopivasti n 40 tai 50km ja n 160km kohdalle (Aunessilta).



Saisiko reitistä ladattavan .gpx-tiedoston?

Sain ladattua .gpx:n Stravasta. Tosin se vaati maksullisen version tilaamisen joten .gpx olisi hyvä laittaa ilmaiseksikin jakoon. Jostain syystä kun reitin lataa jalki.fi sivustolle niin reitti pitenee 194 km:een.

AleksiV
09.06.2021, 11.13
Sain ladattua .gpx:n Stravasta. Tosin se vaati maksullisen version tilaamisen joten .gpx olisi hyvä laittaa ilmaiseksikin jakoon. Jostain syystä kun reitin lataa jalki.fi sivustolle niin reitti pitenee 194 km:een.

Itse asiassa ainakin minä onnistuin lataamaan maksuttomallakin versiolla. Se pitää ensin tallentaa omiin reitteihin ja sieltä voi sitten ladata .gpx:nä.

Ovatko nuo Hiekka-Pirkan kaksi keskinopeusryhmää millaiset? Katsoin datastani, että viime syksynä kun ajettiin se omatoimisesti Kanuuna-lenkkinä niin sen hitaammankin keskari oli melkein 24 km/h ja suhteellisen rauhallista vauhtia näin gravel-pyöräilijän näkökulmasta kuitenkin pidettiin.

Patrik28
09.06.2021, 11.21
En ole Tampereelta päin mutta ainakin netin hakukoneella löytyy 20 uimarantaa muutaman kilometrin säteellä. Ehkä paikalliset voivat suositella jotain niistä, jos pesulle on päästävä.
Toinen kätevä vaihtoehto on vesitonkka ja ladattava retkisuihku, mikäli autolla on matkassa.

Talisker
09.06.2021, 12.26
Saisiko reitistä ladattavan .gpx-tiedoston?
Eikös sen saa suoraan tuosta linkkini kartasta?
Tässä reittinä: https://www.strava.com/routes/2837637757315220374

Yksi hiekkatiepätkä Muroleen jälkeen joudutaan jättämään pois, kun
sille oli levitetty nyrkinkokoista sepelimurikkaa koko tien leveydeltä.

Keskinopeudeksi muodostunee hitaammalle ryhmälle 20 - 22km/h ja nopeammalle 23 - 25km/h.
Jos noissa pysyminen osoittautuu vaikeaksi, niin voi (ja on hyväkin) siirtyä jäljellä olevaksi matkaksi asfaltille
= Pirkan klassikon reitille.

Huoltopaikkoja (omakustanteinen) HiekkaPirkassa on pari ylimääräistä:
noin 40km (Mutalan koulu) tai 50km (ST1 kahvio/kauppa) ja loppumatkasta n 160km (Aunessillan konttikahvila).

N.N.
09.06.2021, 22.44
En ole Tampereelta päin mutta ainakin netin hakukoneella löytyy 20 uimarantaa muutaman kilometrin säteellä. Ehkä paikalliset voivat suositella jotain niistä, jos pesulle on päästävä.
Toinen kätevä vaihtoehto on vesitonkka ja ladattava retkisuihku, mikäli autolla on matkassa.

Huumorimiehiä…


Sent from my iPad using Tapatalk

Patrik28
10.06.2021, 08.13
Huumorimiehiä…

Sent from my iPad using Tapatalk

Ihan vakava ehdotus se oli. Toki jos lämpimään suihkuun on aina tottunut, kynnys uimarannoille voi olla liian korkea edes kesäaikaan.
Eihän minun vaihtoehdot täysin puhdasta suihkua korvaa, mutta ainakin virkistää ja on vaihtoehto peseytymiselle, jos parempaa ei ole tarjolla.

Matti
10.06.2021, 09.36
En ole Tampereelta päin mutta ainakin netin hakukoneella löytyy 20 uimarantaa muutaman kilometrin säteellä. Ehkä paikalliset voivat suositella jotain niistä, jos pesulle on päästävä.
Toinen kätevä vaihtoehto on vesitonkka ja ladattava retkisuihku, mikäli autolla on matkassa.

Itse olisin kansalaistottelematon ja käyttäisin suihkua. Mutta jos haluaa kunnon peseytymisen ja uintimahdollisuuden, niin Rauhaniemestä, Kaupinojalta ja Kaukajärveltä (soutustadion) löytyy myös yleinen sauna. Uimavesi on noin 20 asteista, joten kyllä siinä käynti virkistää. Tampereen maauimala, Kalevassa eli lähellä jäähallia, on myös avoinna.

En minä tuota uintia huonona ajatuksena pidä, koska aikanaan kun oltiin Kanuuna-porukalla Vätternissä, niin aikataulu ei mahdollistanut kunnon peseytymistä, minä kävin paikallisessa joessa peseytymässä ja en ollut ainut. Jotkut menivät bibsit päällä aina laivaan saakka.

automies
10.06.2021, 09.37
Ihan vakava ehdotus se oli. Toki jos lämpimään suihkuun on aina tottunut, kynnys uimarannoille voi olla liian korkea edes kesäaikaan.
Eihän minun vaihtoehdot täysin puhdasta suihkua korvaa, mutta ainakin virkistää ja on vaihtoehto peseytymiselle, jos parempaa ei ole tarjolla.
Näin me ainakin meinattiin toimia :) Samalla virkistyy kotimatkaa varten kun yöhön menee perille pääsy.

Matti
10.06.2021, 10.56
34-ryhmän tarjoilut Auretarin (138 km) tauolla ovat myslipatukka, geeli, suolakurkku, suola, vesi, mehu ja kuntojuoma.

oivu
10.06.2021, 12.30
36 ryhmä. Ollaanko yhden pysähdyksen taktiikalla?

Tonitk
10.06.2021, 12.40
36 ryhmä. Ollaanko yhden pysähdyksen taktiikalla?

Seuraan tätä, kun ensikertalaisena tulossa mukaan. Toivottavasti vähän useampi vaikka nopeekin stoppi, niin ei tuu houkutusta laittaa pullon lennättimiä satulan taakse.https://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/smilies/smile.png Miten aiemmin ollut? Ja näkeekö jostain helposti montako ajajaa tähän ryhmään on tulossa?

automies
10.06.2021, 13.17
Seuraan tätä, kun ensikertalaisena tulossa mukaan. Toivottavasti vähän useampi vaikka nopeekin stoppi, niin ei tuu houkutusta laittaa pullon lennättimiä satulan taakse.https://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/smilies/smile.png Miten aiemmin ollut? Ja näkeekö jostain helposti montako ajajaa tähän ryhmään on tulossa?

http://www.pirkankierros.fi/wp-content/uploads/2021/06/Osallistujalista-Pipy-2021.pdf

jahuc
10.06.2021, 15.01
36 ryhmä. Ollaanko yhden pysähdyksen taktiikalla?

36+ on perinteisesti tehnyt kaksi pysähdystä. Viime vuonna Hämeenkyrö ja Murole, joista jälkimmäinen ei tänä vuonna siis mukana. Optimi olisi varmaan tänä vuonna pelkkä Kurun pysähdys, mutta kokemus kertoo, että aina joukkoon osuu joku jota jänskättää startissa sen verran, että biotauko ekalla mahdollisella tulee tarpeeseen.

Todennäköisesti siis pysähdykset napakoina HKyrö+Komi. Neste sisään ja ulos, mitä yhtäaikaisemmin sen parempi. Sitä varten pyöräilijälle on annettu kaksi kättä ja reiät molempiin päihin putkea.

Ajajia tulee tuplasti enemmän kuin viime vuonna. Yksinkertaistetun polkijan matematiikan mukaan reissun pitäisi siis mennä kaksi kertaa nopeammin.

Eikä ylimääräisiä pulloja mukaan, niitä ei kaivata kenenkään renkaiden alle.

Wagneri
10.06.2021, 15.49
36 Vähintään se 2 taukoa. Mittään järkeä ole ajaa 217km yhellä stopilla. Triathlonhommissa housuunkuseminen on tullu tutuksi, ei se kovin miellyttävää ole. Ajetaan taukojen välit sen verta lujaa sitten että saatte keskarin sinne haluttuun. Ite olen kyllä sitä mieltä että mittarin saa pysäytettyä myös taukojen ajaksi.

Meitä on se 16 polkijaa - luulen että oma haasteensa on että 34 ryhmä ei aja ohitte kun kahen minuutin väleillä lähetään :)

jahuc
10.06.2021, 17.08
Meitä on se 16 polkijaa - luulen että oma haasteensa on että 34 ryhmä ei aja ohitte kun kahen minuutin väleillä lähetään :)

Ei huolta. Meillä on ajossa mukana Liedon lämminverinen: vetojuhdista vahvin ja KOMien kuningas. Muita ryhmiä vastaan ei tuon turbon avustamana ole hätäpäivää...

Raimo R
10.06.2021, 23.24
32A:n taukotaktiikka noudattaa 30A:n suunnitelmaa. Lisäksi mahdollinen biotekninen ennen Hämeenkyröä?

30A:n pysähdystaktiikka:
Hämeenkyrö / Kehäkukka 63 km (5 min)
Komi 84 km (5-10 min)
Kuru 141 km (5-10 min)
Terälahti 180 km (5-10 min)

Yhteensä aikaa kuluu taukopaikoilla noin 30 min. Komissa ei näytä olevan tänä vuonna keittoa tarjolla, joten otetaan siinä aikaisempia vuosia nopeampi tauko. Keittolounasta saadaan maalissa.

AnttiOssi
11.06.2021, 20.00
Löytyykö jostain linkistä Pitkän Pirkan reitti, jonka voisi ladata Garminiin?

Velogi
11.06.2021, 21.49
Tuossa on mun aiemmin ajama reitti ellei tälle vuodelle ole tullut muutoksia: https://jalki.fi/reitit/pirkan-pyoraily-pirkan-lenkki-maantie

ipa
12.06.2021, 14.10
Siis olenko aiemmin katsonut jotain ihan omiani, kun olin merkinnyt itselleni, että Pyhä starttaisi perjantaina jo klo 10?! Nyt luki klo 15-17. Olin niin tyytyväinen tuohon aamupäivään, nyt voi tulla vähän kiire yöpyöräilyyn, kun lasten kanssa on tarkoitus ensin ajaa se pyhiksen lenkki. ????

Trash
12.06.2021, 17.39
Siis olenko aiemmin katsonut jotain ihan omiani, kun olin merkinnyt itselleni, että Pyhä starttaisi perjantaina jo klo 10?! Nyt luki klo 15-17. Olin niin tyytyväinen tuohon aamupäivään, nyt voi tulla vähän kiire yöpyöräilyyn, kun lasten kanssa on tarkoitus ensin ajaa se pyhiksen lenkki. ????Joo klo 15 - 17 ja lähtö takon soutukeskuksesta.

Jööruska
12.06.2021, 18.53
Onko kellään tietoo onko Pirkan lähtöpaikalta saatavilla ketjuja? Ketju meni kivasti maantiepyörästä poikki eikä näin illalla saa enää mistään. Sram 10-lehtiseen takapakkaan

znood
12.06.2021, 19.12
Onko kellään tietoo onko Pirkan lähtöpaikalta saatavilla ketjuja? Ketju meni kivasti maantiepyörästä poikki eikä näin illalla saa enää mistään. Sram 10-lehtiseen takapakkaan
Tai siis oikeastaan tarvitset vaan oikeanlaisen ketjun liitostapin tai jatkoliittimen. Niitä varmaan löytyy paikanpäältä kun kyselet porukalta tarpeeksi aktiivisesti.

josku
12.06.2021, 20.04
Onko kellään tietoo onko Pirkan lähtöpaikalta saatavilla ketjuja? Ketju meni kivasti maantiepyörästä poikki eikä näin illalla saa enää mistään. Sram 10-lehtiseen takapakkaan
Tapahtumassa on huolto, mutta en tiedä onko starttipaikalla, eikä numeroakaan löytynyt äkkiä nettisivuilta. Jos olet tampereelta, niin täältä voisit vielä nyt illalla koittaa https://servizio-corse.com/ Paikka on mennyt kiinni klo 20, mutta mekaanikko saattaa olla vielä paikalla.

Talisker
12.06.2021, 21.13
Siis olenko aiemmin katsonut jotain ihan omiani, kun olin merkinnyt itselleni, että Pyhä starttaisi perjantaina jo klo 10?! Nyt luki klo 15-17. Olin niin tyytyväinen tuohon aamupäivään, nyt voi tulla vähän kiire yöpyöräilyyn, kun lasten kanssa on tarkoitus ensin ajaa se pyhiksen lenkki. ????
Pirkan Pyhän ajaa aikuisvauhdilla noin 1.30 - 1.45 aikaan. Lapsiperhevauhdilla tietysti menee niin kauan kuin lapset edellyttävät.
Yöpirkka starttaa vasta klo 21, joten tunteja jää väliä.

plr
13.06.2021, 18.23
30A ajoi tällä kerralla alun sateessa ja lopun kuivassa. Keskinopeus oli maalissa 30,5 km/h, mutta koska GPS ei toimi Rantatunnelissa, niin siinä saattaa olla pientä heittoa. 6-7 ajajaa oli koko matkan vetoringissä ja sillä pärjättiin hyvin. Ilmeisesti pysähdystaktiikka Hämeenkyrö-Komi-Kuru-Terälahti oli toimiva kuultujen kommenttien perusteella. Minusta teillä olevat suurimmat reiät oli paikattu, mutta muutamalla kilometrillä ennen Terälahden huoltoa oli useita kohtalaisen isoja (routa?)töyssyjä. Yksi kaatuminen sattui Kurun alamäessä, josta tieto vetorinkiin välittyi vasta Kurun huollossa. Kiitos kaikille ajajille hyvästä päivästä!

https://www.strava.com/activities/5463511180

josku
13.06.2021, 19.38
28A ryhmän matka taittui turvallisesti, mutta pari rengasrikkoa taisi takajoukoissa olla. Vähän ennen Kurua vetoringissä yhdellä sanoi etuvaihtaja sopimuksensa irti ja loppumatka meni pienellä rattaalla takajoukoissa kadenssiharjoutuksia tehden [emoji16] Onneksi saatiin heti vetoryhmään korvaaja. Kanuunoiden lisäksi kierrossa olivat vahvistukset Turusta ja PKK-seudulta. Keskari mittarista riippuen joko tasan 28, tai napsun alle/päälle.
Kiitos kaikille matkassa olleille!
Näin Stravassani ja alla kuva vetoryhmästä
Check out my activity on Strava: https://strava.app.link/vNHRZDBL3gb https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210613/8e4b870b1054c338c946914c0f598afb.jpg

petentic
13.06.2021, 20.27
32B osallistui myös aamun ryhmäajosuihkuun eli sadekeliharjoitteluun ?? Onneksi keli kuivui, ja loppujen lopuksi suurin osa matkasta ajettiin vallan aurinkoisessa, joskin tuulisessa säässä. Linnavuoren jälkeisellä biologisella tauolla eräältä pyöräilijältä irtosi poljin: kierteet olivat siinä määrin entiset, ettei mitään ollut tehtävissä. Toivottavasti sieltä päästiin huoltoauton kyytiin! Kuuden koplalla vedettiin puolet matkasta, ja toinen puoli kahdeksalla. Ei enempiä teknisiä ongelmia eikä lainkaan haavereita, vaikka Kuruntiellä oli kyllä potentiaalisia tilanteita ajattelemattomien autoilijoiden toimesta. No sen verran oli teknistä, että allekirjoittanut ajeli 2x1-vaihteistolla matkasta 2/3:sta... Jälki, tarinaa ja kuvia Stravassa: https://strava.app.link/PyL7c3eO3gb Kiitokset kaikille osallistuneille!

villepolkee
13.06.2021, 20.36
Oli kyllä hienosti järjestetty tapahtuma, kiitos kaikille!

Ahtojää
13.06.2021, 20.45
Aurinkoinen tunnelma alun sateiden jälkeen. Edellisinä vuosina olen vetänyt klassikon, mutta nyt päästiin viimeisillä kilometreillä Aitolahdentiellä ja Sammon valtatiellä ihmetyksekseni pysähtelemään liikennevaloihin. Ilmeisesti liikennevalot oli kytketty keltavilkulta normaalitoimintaan neljältä? Tämä tuntui vähän aikaiselta, kun tuohon aikaan tuli vielä keskinopeusryhmiäkin tuosta ohi.

Vepasso
13.06.2021, 21.23
28B ryhmän kapu kiittää vetoryhmää sekä ryhmässä olleita hyvin sujuneesta ajosta. Keskari taisi maalissa jäädä karvan alla 28:n.
Ennen Terälahtea sattui harmillinen kaatuminen vetoryhmän kolmannessa parissa. Juuri ennen viimeistä terävää Terälahden nousua, ajoi vetoryhmässä alusta asti mukana ollut nuoriherra J. inhottavaan, piilossa olleeseen reikään ja lensi siitä kumoon. Onneksi kalustovahinkojen ja pintanaarmujen lisäksi ei sattunut pahempaa. Ainekset isompaan kasaan oli kyllä olemassa.
Paikalle soitettu huoltoauto vei J:n kotiin asti. Kiitos M&M:n huoltoporukalle tästä. Itse jatkoin tempoajolla maalin ryhmän mennessä edellä. Pikaisia toipumisia kaatuneelle.

Trash
13.06.2021, 21.58
Hyvin järjestetty, neljä huoltopistettä riitti hyvin. Pyöräilijöitä näkyi normitilanteeseen verrattuna selvästi vähemmän. Klassikkoreitillä matkanteko olikin sitten 30A:n kanssa jojoilua. GPS keskinopeus 31.4km/h.

jahuc
14.06.2021, 00.36
36+ ajoi reissunsa aikalailla sillä tyylillä, mikä oli ennakko-odotus. Turun turbo-ori veti, muut enemmän tai vähemmän vikisivät ja vikinä vähitellen vaimeni äijien pudotessa joukosta yksinajeluun. 16 kuskia starttasi linjalta, 7 ajoi loppuryhmässä maaliin. Brutaali pudotusprosentti.

Keskinopeus näytti olleen 37,2 km/h. Yhden 75-kiloisen kuskin Garmin Vectorit kellottivat keskiwateiksi 250W. Jyrkemmissä nousuissa reisistä sai taas lähteä se kilowatin verran tehoja, jotta perässä pysyi ja viimeisillä pitkillä loivilla nousuilla mittari hakkasi keskimäärin 350W viiden minuutin jaksoille. Energiaa paloi määrä, joka vastaa 1,1 kiloa puhdasta sokeria. Jäätelöä voi siis ajon jälkeen kitata hyvällä omallatunnolla.

Ja kyllähän sitä joukossa oli useampi muukin kovajalkainen, jotka vetojoukkoon päätyivät. Jos palstaa luette, tiedätte keitä olette ja kiitos kovasta työstä. Sen yhden julkinen dissaaminen nyt vaan kuuluu asiaan, koska Turku. Tamperelaisen seuran järjestämässä tapahtumassa Aurajoen alkuasukkaiden mollaaminen on se Pyhä Welwollisuus.

Vettä, paistetta ja vastatuuleen rykimistä. Niistä on hyvä pyöräilytapahtuma tehty, jälleen kerran. Iso kiitos järjestäjille!

Raimo R
14.06.2021, 07.35
Kiitos 32A:n vetoporukalle! Reissu meni aamun vesisuihkun ja vastatuulipätkien värittämissä merkeissä. Havaitsin ainakin yhden rengasrikon Hämeenkyröstä harjulle ylös ajaessa sekä ketjun putoamisen juuri ennen Komia. Kurun tiellä oli peräkkäin pari törkeää auton ohitusta joissa auto jarrutti ja painui suoraan ryhmämme keskelle vastaantulijoiden paniikkijarruttaessa ja väistäessä! Teen niistä tänään rikosilmoitukset rekkarien perusteella. Onneksi polkijat ennakoivat tilanteen ja ehtivät väistää pois alta!

Mulla alkoi ilmetä lieviä merkkejä krampeista jo jollakin vastatuulivedolla ennen Hämeenkyröä. Kapeen tiellä jouduin jäämään ajamaan omaa ajoa. Terälahdelta sain vielä lähetettyä joukon matkaan, mutta poljin loppumatkan pikatauon jälkeen hiukan rauhallisemmassa peesissä.
Neljän pysähdyksen taktiikka tuntui ainakin minusta ihan toimivalta. Toki Komin keitto olisi maistunut ja Muroleen suolakurkkuleivät samoin, mutta sillä mennään mitä järjestäjät tarjoavat! Kiitos tapahtuman järjestäjille ja kanssapolkijoille!

Matti
14.06.2021, 08.20
Kiitos kaikille 34-ryhmässä mukana olleille. Reippaasti tultiin alun vastatuulen jälkeen ja maalissa keskinopeus oli 34,8 km/h. Alun jälkeen vetäjiä riitti enemmän kuin tarpeeksi, mutta siinäkin oli oman haasteensa vedon tasaisuuden suhteen. Tämä korostuu varsinkin siinä vaiheessa, kun pieni väsy alkaa tulemaan, niin vaihdot eivät suju enää yhtä jouhevasti, välit vetojonossa kasvavat, vetojonosta hitaampaan siirryttäessä hidastetaan liikaa tai liian vähän ja takana vaihdetaan liian aikaisin tai myöhään. Valitettavasti näitä ei satunnaisella porukalla voi harjoitella joten toivon, että kukin osaltaan omilla yhteislenkeillä näitä harjoittelisi. Tulevaisuudessakin kaikki ovat tervetulleita vetorinkiin ja rajaamme vetoringin koon 12 polkijaan, jos vaan muistan sen ensi vuonna. Lisäksi rinkiin toivotaan vaihtuvuutta, eli jos mukaan lähtee, niin ei siinä tarvitse olla koko loppumatkaa. Muitakin halukkaita on ja heillekin on hyvä tarjota mahdollisuus.

Ja toinen asia, josta on syytä ottaa oppia. Alku tultiin sivuvastaisessa liian kovaa ja vaikka sanoin, että 33 keskinopeus riittää Parkanossa, niin oltiin sen yli ja lopussa lähes speksin ylärajalla. Pikkuisen pienemmillä tehoilla voisi mäkiä ajaa tulevaisuudessa.

Olen yhä sitä mieltä, että Parkanon lenkki on todella hyvä juttu, vaikka se oli jollekin yllätys. Vältymme Ylöjärvi-Kuru tien ohituksilta ja sitä kautta vaaratilanteilta. Ajo on paljon rennompaa, kun ei tarvitse koko aikaa stressata ohittamisesta. Vaikka Kuru-Terälahti meni ihan hyvin, koska moottoriliikennettä oli vähän, niin kyllähän sillä välillä omat riskinsä on. Terälahden jälkeen tien on leveämpää ja paremmassa kunnossa, jolloin ohittaminen ei ole niin ongelmallista. Ja tänä vuonna oli kuitenkin tavallista vähemmän polkijoita. Lisäksi huoltoauto on Pirkan pyöräilyltä hieno panostus, siitä iso kiitos.

Kiitos vielä kerran ja ensi vuonna uudestaan tai jo perjantaina yöpyöräilyn merkeissä.

automies
14.06.2021, 10.22
Kiitos kaikille 34-ryhmässä mukana olleille. Reippaasti tultiin alun vastatuulen jälkeen ja maalissa keskinopeus oli 34,8 km/h. Alun jälkeen vetäjiä riitti enemmän kuin tarpeeksi, mutta siinäkin oli oman haasteensa vedon tasaisuuden suhteen. Tämä korostuu varsinkin siinä vaiheessa, kun pieni väsy alkaa tulemaan, niin vaihdot eivät suju enää yhtä jouhevasti, välit vetojonossa kasvavat, vetojonosta hitaampaan siirryttäessä hidastetaan liikaa tai liian vähän ja takana vaihdetaan liian aikaisin tai myöhään. Valitettavasti näitä ei satunnaisella porukalla voi harjoitella joten toivon, että kukin osaltaan omilla yhteislenkeillä näitä harjoittelisi. Tulevaisuudessakin kaikki ovat tervetulleita vetorinkiin ja rajaamme vetoringin koon 12 polkijaan, jos vaan muistan sen ensi vuonna. Lisäksi rinkiin toivotaan vaihtuvuutta, eli jos mukaan lähtee, niin ei siinä tarvitse olla koko loppumatkaa. Muitakin halukkaita on ja heillekin on hyvä tarjota mahdollisuus.

Ja toinen asia, josta on syytä ottaa oppia. Alku tultiin sivuvastaisessa liian kovaa ja vaikka sanoin, että 33 keskinopeus riittää Parkanossa, niin oltiin sen yli ja lopussa lähes speksin ylärajalla. Pikkuisen pienemmillä tehoilla voisi mäkiä ajaa tulevaisuudessa.

Olen yhä sitä mieltä, että Parkanon lenkki on todella hyvä juttu, vaikka se oli jollekin yllätys. Vältymme Ylöjärvi-Kuru tien ohituksilta ja sitä kautta vaaratilanteilta. Ajo on paljon rennompaa, kun ei tarvitse koko aikaa stressata ohittamisesta. Vaikka Kuru-Terälahti meni ihan hyvin, koska moottoriliikennettä oli vähän, niin kyllähän sillä välillä omat riskinsä on. Terälahden jälkeen tien on leveämpää ja paremmassa kunnossa, jolloin ohittaminen ei ole niin ongelmallista. Ja tänä vuonna oli kuitenkin tavallista vähemmän polkijoita. Lisäksi huoltoauto on Pirkan pyöräilyltä hieno panostus, siitä iso kiitos.

Kiitos vielä kerran ja ensi vuonna uudestaan tai jo perjantaina yöpyöräilyn merkeissä.
Kiitos ja mukava oli polkea ryhmässä. Tasamaanmiehelle mäet on vähän myrkkyä, mutta sehän on oma vika.
Tuosta vetoringissä ajamisesta, niin voihan sitä ohjeistaa kaveria jos hän toimii ”väärällä” tavalla et ottaa opiksi. Esim. mulle jäi epäselväksi loppuosuudella kun kippari veti kärjessä minun eteen tosi lujaa ja tahtoi parin metrin väli muodostua siihen, että löysäsinkö hänen mielestä liikaa vai oliko se hänen tyylinsä. Kokeilin kyllä monenlaista variota siinä tilanteessa, mutta lopputulos oli sama et jouduin vähän kiihdyttään ettei peesi karkaa. Minullekki on aikoinaan mainittu siitä asiasta että liian kovaa tulee kun vaihtaa kärjessä eteen ja takana tulija joutuu sit vähän kiihdyttämään.
Mutta minusta ottaen huomioon vetoringin koon, niin ihan OK suoritus.
Kiitoksia ja toivottovasti ens vuona uudestaan

Terv Pohjoosenmies

nopparis
14.06.2021, 10.34
Pitkä Pirkka 30B ryhmässä sujui myös luonikkaasti mainion ryhmän vetämänä. Vetoryhmän koko vaihteli 4-8 välillä ja Kurun jälkeen kolme etelän triatlonistia tuli helpottamaan vetopuuhia. Kiitokset koko vetoringille. Tasaisesti mentiin; Ylöjärvellä keskinopeus 30, Kurussa 30.1 ja maalissa 30.8. Loppumatkan myötäiset tuuliosuudet siivittivät mukavaan menoon. Yhdelle vetoringin Kanuunalle tuli rengasrikko ennen Hämeenkyröä, mutta paikallistuntemus, Pirkan huoltotiimi ja 32 ryhmän peesi pelasti; muutama "short cut" ja vahvajalkainen vetomies oli taas tutussa puuhassa Kurun tauon jälkeen. Stravan mukaan tämä retki sujui 10% pienemmällä työmäärällä kuin yleensä. Jälki ja numeroita Stravassa:

https://www.strava.com/activities/5462683165

Ensi vuonna uudestaan.

Jabadabado
14.06.2021, 11.38
34-ryhmässä mukana olleena täytyy todeta että oli jälleen hieno reissu, vaikka alun kaatosateessa tuli jälleen vähän kylmäkin mutta onneksi keli tosiaan parani ja lopussa oli jopa jo kuuma. Alun vastatuuli tultiin tosiaan aika napsakoin tehoin ja muutama mäki oli ihan kunnon rapsakkaa vetoa. Kaiken kaikkiaan tällainen pienempi kuski oli kovimmilla siinä Parkanon lähettyvillä kovassa sivuvastaisessa tuulessa kun ajettiin yhdessä jonossa eikä päässyt yhtään piiloon tuulelta. Taukojen välit oli toki oli vähän pitkät ja nyt oli tosiaan pakko tankata myös ajon aikana (muutakin kuin juotavaa) sen verran pitkiä pätkiä mentiin tauotta, juomat ja eväät toki riitti. Alkumatkan vastatuulessa taidettiin olla pahimmillaan vain reilussa 32 keskinopeudessa mutta lopussa asia korjattiin ja tultiin reilusti yli 34 keskarilla maaliin, myös 7 tuntia alittui komeasti, matkaa kertyi oman Strava trackäyksen perusteella pikkasen vajaa 237km, tiet oli pääsääntöisesti hyvässä kunnossa ja vetäjiä riitti hyvin. Eli kiitokset Kanuunoille ja kaikille mukana olleilla, ainakin itselläni oli hauskaa ja ajo oli koko matkan ajan ammattimaista, ei häröilyjä vaan nätisti ryhmässä ajoa.

Kuten maalissa todettiin niin kannatti lähteä vaikka Suomen kesä taas näytti aamulla vähän keskisormea.

Talisker
14.06.2021, 13.37
HiekkaPirkka kierrettiin kahdessa ryhmässä, hitaammassa ja nopeammassa 13 + 11 kuskin voimin.
Ihan kaikki (3 + 2) eivät sorateiden töppäreitä, irtohiekkasta ja selkeästi asfalttia kovemmasta kuormasta tykänneet
loppuun asti, vaan siirtyivät klassikon reitille.
Rengasrikkoja meidän hitaammassa ryhmässämme tuli peräti kolme lisäämään kokonaisaikaa.
Matkaa kertyi 177km. Rasituksena arvioisin vertautuvan Pitkän Pirkan 30 - 32km/h ryhmäajon tasolle.
Näin Stravalleni: https://www.strava.com/activities/5463806851

Pipy järjesti Mutalan koululle ylimääräisen Pitstopin ja kyllä se tarpeen olikin. Kiitos!
Muutamia kuvia lähdön kalseudesta ja ajon & lopun auringosta: https://photos.app.goo.gl/quE3KsE45Qi5m5Zp6

Paolo
14.06.2021, 14.00
Täältäkin kiitokset 34-ryhmän vetäjille ja ajajille.
Siistiä menoa oli ja ilman haavereita päästiin maaliin.

Järjestäjiltä toivoisin kahvia ainakin joillekin taukopaikoista. Ainakaan meidän ryhmän tauoilta sitä ei löytynyt.
Olisi saattanut maistua jollekin muullekin sateisen alun kylmettämälle.

pentium
14.06.2021, 17.56
Ajoin routavaurioon ennen Teräslahtea. Ihmettelen vieläkin, etteikö tosiaan mitään särkynyt. Oma moka sinänsä, vaikka letkan mukana meninkin. Kolmas kerta klassikolla ja kovin veto tähän mennessä. Ensi vuonna 30 ryhmään, jos vain ehdin paikan lunastamaan.

Rungon ja vanteiden uusintatarkastuksen lisäksi perehdyn vielä kramppien ennaltaehkäisyyn ja lihashuoltoon ;)

Jufo
14.06.2021, 18.31
HiekkaPirkka kierrettiin kahdessa ryhmässä, hitaammassa ja nopeammassa 13 + 11 kuskin voimin.
Ihan kaikki (3 + 2) eivät sorateiden töppäreitä, irtohiekkasta ja selkeästi asfalttia kovemmasta kuormasta tykänneet
loppuun asti, vaan siirtyivät klassikon reitille.
Rengasrikkoja meidän hitaammassa ryhmässämme tuli peräti kolme lisäämään kokonaisaikaa.
Matkaa kertyi 177km. Rasituksena arvioisin vertautuvan Pitkän Pirkan 30 - 32km/h ryhmäajon tasolle.
Näin Stravalleni: https://www.strava.com/activities/5463806851


Toivottavasti ensi vuonna olisi tarpeeksi osallistujia, että olisi myös hitaampi 20 km/h ryhmä. Paksurenkaisella maastopyörällä (29") ei ryhmän vauhdissa pysynyt ainakaan välillä Kuru - Murole. Poljin sitten reitin ominpäin ja matkanopeuteni (ilman taukoja) oli 21 km/h mikä on aika ylärajalla tuollaiselle pyörälle.

Talisker
14.06.2021, 20.37
Täältäkin kiitokset 34-ryhmän vetäjille ja ajajille.
Siistiä menoa oli ja ilman haavereita päästiin maaliin.

Järjestäjiltä toivoisin kahvia ainakin joillekin taukopaikoista. Ainakaan meidän ryhmän tauoilta sitä ei löytynyt.
Olisi saattanut maistua jollekin muullekin sateisen alun kylmettämälle.

Kurun sivupöydällä oli termarit täynnä kahvia.
Kyllä maistui!

Lisäksi https://konttikahvilat.fi/ Aunessillan kupeessa tarjosi sovitusti kahvia ja herkkuja
(Pipyn sponsaamana) puoleen hintaan. Kaikki vaan ei siellä ehtineet pysähtyä...
Yöpyöräilyssä sama kattaus Kämmenniemessä ja kaikilla paremmin aikaa nauttia munkkikahvit kesäyössä.

jahuc
15.06.2021, 11.57
Kurun sivupöydällä oli termarit täynnä kahvia.

Mitä helv? Oliko Kurussa pöytiä jossain??? :D


Nimim: "Aavistuksen napakamman tauot"

drafter
15.06.2021, 15.02
Ei ollut tälläkään kertaa tylsä Pirkka. Kaikille yhteisten sääolojen vaihtelun lisäksi tuli monenmoista ylimääräistä hämminkiä.
Jäin 30B-ryhmän vetoryhmästä jälkeen rengasrikon takia. Onneksi Suomen Urheilupyörän huoltoauto osui kohdalle melko pian, mutta odottavan aika on aina pitkä. Kylmä ehti siinä tuulessa syvälle jäseniin. Kuten ryhmän kapteenin kanssa sovittiin, oikaisin Kehäkukan huoltoon Heinijärven kohdalta. Huollossa kuulin, että ryhmä oli lähtenyt viitisen minuuttia aikaisemmin. Arvelin, että olisi varminta oikaista myös Viljakkalan lenkki, joten ajoin suoraan Lintuharjuntietä Komiin. Siellä en saanut varmaa vastausta 30-ryhmien käynnistä: 'kyllä tästä on isoja ryhmiä mennyt'. Koska virallinen Pirkka jäi joka tapauksessa kiertämättä, skippasin myös Ylöjärvellä käynnin, ja ajoin suoraan kuusvitosta kohti Kurua.
32A sai minut kiinni Kyrönlahden vaiheilla, ja ajoin jonkin aikaa vetoryhmässä, kunnes ketju tipahti ylämäessä. Odottelin 32B:tä, jonka peesissä olikin sitten kevyt poljeskella Kuruun asti. Oli kerrankin ruhtinaallisesti aikaa tankata (kahviakin oli), ja aurinko lämmitti jo mukavasti. 30B saapui aikanaan, ja loppumatka oli myötätuulessa pyöräilyä parhaimmillaan. Erinomainen asia oli myös, että vetorinkiin oli saatu monta vahvaa vapaaehtoista. Jatkuvan vaihdon rytmityksessä oli pientä hakemista, mutta aivan riittävän hyvin se sujui.
Tuli vasta jälkeenpäin mieleen, että vastaavien tilanteiden varalta olisi erinomaisen kätevää käyttää Team Locatoria. Jos esimerkiksi kaikilla vetoryhmän jäsenillä olisi se käynnissä, ryhmien paikallistaminen onnistuisi jokseenkin varmasti. Voisi kuvitella, että siitä olisi hyötyä myös huoltoautoille ja ylipäätään kaikkeen huoltoon liittyvän kannalta.
Olisin varmaankin voinut jättää ainakin yhden turhan oikaisun pois, jos olisin älynnyt tarkistaa Team Locatorista, olisiko jollain oman vetoryhmän jäsenellä ollut paikannus käytössä.

Tuomo72
16.06.2021, 09.27
Kiitos 34 lenkistä kaikille mukana polkeneille. Samat huomiot kuin yllä jo kirjoiteltu. Verrattuna vuoden 2019 ajoon niin mäet ajettiin paljon rapsakammin. Muistelen tehojen edellisellä kerralla olleen siellä 250-320w kantturoissa ja tällä kertaa oltiin 350-reilu 400w lukemissa. Nämä siis 82kg kuskin lukemia. No hyvä ,että ei jäädä kammelle ylämäissä :), varmasti pikkunapsu pois niin riittää paremmin voimia vielä lopussa. Mitään kummempia häröilyjä ei ollut mutta ehkä sellainen huomio, että jos veto vähän tempoili niin peräpäässä porukka jätti turhan isoja välejä edellä ajavaan. Tuli vähän sellaista tuplanykimistä. Jos ryhmässä ajaminen ei ole kovin tuttua voi asemoida itsensä melko perälle niin jää jojotus vähemmälle. Peesaamista kannattaa harjoitella jo omilla lenkeillä etukäteen. Nämä toki pikkujuttuja eivätkä aiheuta sen kummempia vaaratilanteita, jos ei sykkeen nousua lasketa, kun peesi on huonompi.... Kiva ja hyvin järjestetty tapahtuma on Pirkka ja tulen kyllä taas uudelleen.

onnimanni
17.06.2021, 15.58
32B osallistui myös aamun ryhmäajosuihkuun eli sadekeliharjoitteluun ?? Onneksi keli kuivui, ja loppujen lopuksi suurin osa matkasta ajettiin vallan aurinkoisessa, joskin tuulisessa säässä. Linnavuoren jälkeisellä biologisella tauolla eräältä pyöräilijältä irtosi poljin: kierteet olivat siinä määrin entiset, ettei mitään ollut tehtävissä. Toivottavasti sieltä päästiin huoltoauton kyytiin! Kuuden koplalla vedettiin puolet matkasta, ja toinen puoli kahdeksalla. Ei enempiä teknisiä ongelmia eikä lainkaan haavereita, vaikka Kuruntiellä oli kyllä potentiaalisia tilanteita ajattelemattomien autoilijoiden toimesta. No sen verran oli teknistä, että allekirjoittanut ajeli 2x1-vaihteistolla matkasta 2/3:sta... Jälki, tarinaa ja kuvia Stravassa: https://strava.app.link/PyL7c3eO3gb Kiitokset kaikille osallistuneille!

Juu..hienosti meni Hämeenkyrön huoltoon asti.. sieltä lähdettäessä huomasin, ettei toinen lukkopoljin lukkiudu lainkaan . Tasaisella ei ollut mitään isompaa ongelmaa pysyä mukana, mutta Hämeenkyrön pitkässä mäessä oikea jalka teki työt ja oikea jalka oli kuin tulessa... Komissa sain putsattua klossit ...mutta siinä vaiheessa oikea jalka oli jo ajettu alta. Sitkuttelin vielä ryhmässä Kuruun, mutta sitten oli pakko jättäytyä ryhmästä . Loppu hyvin kuitenkin...30.7 Av ... Terälahden jälkeen tuntui jo paremmalta ,,,,Aina sattuu...ja sekin vielä että Garmin 1030 päätti mennä näytön säästötilaan omia aikojaan n 4h ajon jälkeen ...

PatilZ
21.06.2021, 10.36
Kiitos järjestäjille ja kanssapolkijoille mukavasta yöpyöräilystä. Meni varsinainen Pirkkapäivä vaalilautakunnassa, joten kiva oli lähteä yöpyöräilyyn. Jotenkin tässä tapahtumassa on oma tunnelmansa. Muroleen yössä kanakeitto. No kyllä te tiedätte. Kyllä kelit suosi. Joskus tullut kylmä - ei tod tällä kertaa. Tuulikin tuntui myötäiseltä koko matkan. :)


Oma ajo oli noin pääsääntöisesti helpon oloista, vasen pohje vähän kramppaili, mikä heijastui varovaisuuteen ylämäissä. Keskari maalissa 31,3 ihan kiva varsinkin, kun reissuun lähdin nautiskelemaan lämpimästä kesäyöstä. Ja mitali! Kiva noita on saada muistoksi. Kävin oikein tuossa laskemassa. Kymmenes oli.

Kotimatka Espooseen menikin sitten pitemmän kaavan kautta: muutama sata metriä ennen Parolan liittymää hyppäsi peura eteen. Taas näitä tilanteita, joissa kiittää uutta tekniikkaa ja tila-autoa. Auto otti nätisti itseensä törmäysenergian ja eläin ei tullut onneksi tuulilasista sisään.

Muutama kanssapolkija (päättelen pyöristä katolla) meni siinä ohi ja heille tietona: henkilövahingoilta selvittiin.

Isot kiitokset myös tätä kautta:

- Perään pysähtynyt rekkakuski. Tulit suojaamaan lisävahingoilta, joita olisi siihen oikealle kaistalle jäänyt romuttunut autoni olisi voinut aiheuttaa. Isot kiitokset siitä, että rauhallisella otteellasi sait myös minut rauhoittumaan. Kiitos, että aloit kanssani siirtämään isompia auton paloja tieltä ja liikenteenohjauksesta ennen pelastuslaitoksen tuloa. Tehtiin siinä myös lajitunnistusta eläimenpaloista ja potkittiin nekin syrjään. Ei varmaan olisi mukavaa, jos bemarilla ajaa peuran lapaan.
- Kanta-Hämeen pelastuslaitos: ammattitaitoista ja rauhallista toimintaa. Ei tarvinnut arvuutella, onko tässä ammattilaiset työssä. Ja hinausautoa odotellessa ehdittiin jo rupatella niitä näitä, mm. pyöräilystä.
- Poliisi: tulitte paikalle, ei hötkyilyä. Totesitte tilanteen ja varmistitte, että onhan fillari ja FFWD kiekot kunnossa. Arvomaailma kohdallaan. Autoja saa uusia, mutta fillarikalusto on enemmän kuin perheenjäsen. Ja muistitte tarkistaa, että yöpyöräily meni hyvin.
- vakuutusyhtiön hätäpäivystys: taas rauhallisella otteella mentiin. Siinä puhelimessa kertoi, että hinausauto on tulossa ja sijaisauto odottaa korjaamon naapurissa. Ja kellohan oli noin puoli kolme aamuyöllä. Sanoi kyllä, että jos siltä tuntuu, niin matkaa voi myös jatkaa taksilla.
- hinausauton kuski. Nuori mies, mutta tiesi mitä teki. En muista firman nimeä.
- autovuokraamon puhelinpäivystäjä. Sijaisauton luovutus hoidettiin puhelimitse. Käytiin siinä pihalla pieni neuvottelu, mikä vapaana olevista autoista miellyttäisi eniten. No jo on.

Kotona vähän kuuden jälkeen. Uni maistui.