Näytä tavallinen näkymä : Montako pyörää omistat?
Opiskelija47
23.03.2021, 15.54
Hei, ajattelin tehdä kyselyn montako eri pyörää omistatte. Olisi kivaa myös tietää onko eri pyörä eri käyttötarkoituksille? Esimerkiksi maastoon, kaupungille...
Santtu75
23.03.2021, 16.23
4kpl
"Perinteinen" etujousitettu maastopyörä
sähköavusteinen etujousitettu maastopyörä joka hieman "modattu" enemmän kaupunki/asfaltti ympyröihin.
sähköavusteinen täysjousto
sähköavusteinen Fätti
Nickname
23.03.2021, 16.30
3kpl.
-Kaupunki-/"maantiepyörä"
-jäykkä maastopyörä
-taittopyörä eli hupi ja huumoripyörä, ei mitään varsinaista käyttötarkoitusta. (Heräteostos)
N. Läski, Semiläski, 29/27.5+ jäykkäperä, "Gräveli", maantie, kauppaan Kulkuri ym. vanhoja romuja..
29 täpäri, 27.5+ jäykkäperä, gravel, maantie, kommuutteri, baaripyörä ja mummis.
Se olisikin yllättävää (viitaten jatkokysymykseen) jos olis useita pyöriä ja kaikki samaan käyttötarkoitukseen. Esim 4 aika-ajopyörää eikä mitään muita.
Mun vastaus oli 4. Tosin yksi lisää on jo tilattu ja maksettu. Perheessä pyöriä on yhteensä 10 kpl (kohta 11) joista omien neljän lisäksi käytän satunnaisesti kahta-kolmea muuta.
Omat ovat maantiepyörä maantielenkeille, takajäykkä xc maasturi hiekkateille, työmatkoille, talvimaantielle yms, täysjousto vaikeammille metsäreiteille ja bike parkkiin sekä ns. baari/asemapyörä jona toimii vanha 3 vaihteinen naistenpyörä Tunturi Julia (muistaakseni). Jaa ajan mä välillä kauppaan tai asemalle sen sijaan rouvan Helkama Kaunottarellakin.
Lisäksi käytän välillä pojan Am jäykkäperää ja vaimon lokasuojallista ja tavaratelineellistä (sivulaukkuineen) maantiepyörää.
29' jäykkäperä, Fitness pyörä, 8-napavaihde, sinkula, hybridi.
Harvinaisen vähän nykyään: Täysjäykkä teräs maastopyörä ja kuituinen maantiekapistus...
Cyclocrossi (maantiepyörän renkaat)
Normi 7v ukkojen yleispuörä
Sähkötäpäri (ei toiminut talvella paljossa lumess joten lisäksi sähköfät)
Sähköfätti
Sähkötaittop. 2kpl retkuiluautossa.
Ollaan pojan ja rouvan kans aika samankokosia nykyään niin laitettu hissitolppaa pyöriin nii voidaan vaihtaa pyöriä "lennossa" eli tohon listaan lisää naisten sähkö hybridi ja pojan luomu läski.
No kauimmaisessa varastossa vanha toimiva tunturi vip ja Jupiterin mummopyörä Made in Falun ja kunnostuksessa oleva vähän harvinaisempi tunturi Chat.
Että liikaa pyöriä meidän tontille :)
Kesä+talvi. Kaupunkipyörää lainaan Alepalta. Lisäksi jossain Afrikassa taitaa olla ollut mun nimellä fillari jos toinenkin, lähipiirin joululahjageneraattori on ollut jumissa vuosia..
Jami2003
23.03.2021, 18.35
5+1. Maantiepyörä, täpäri, cyclo, sähkötäpäri, ulkomaankämpän täysjäykkä plussa ja +1 pyöränä vanha maantiepyörä joka roikkuu seinällä ja odottaa inspiraatiota pois myyntiin.
tempokisu
23.03.2021, 19.18
Tällainen topicci on muuten ollut joskus aikaisemminkin? tai sitten joku kyselylomake..
1.Ferrari, 2.kesä(kura)pyörä, 3.cyclo, ja sitten 4.erikoismaalauksilla varustettu kesäpyörä, ja 5.vanhasta tempopyörästä tehty maantieversio.
Kahta viimeksimainittua ei vaan huvita käyttää, erikoismaalaus-pyörä on liian kepee ja satulatolppa jumiutunut liian alas, ja vanha tempopyörä ei vaan jotenkin tunnu hyvältä ja se saa olla tuossa varaosapyöränä. Yhden turhan maantiepyörän sain myytyä, kellarin kanakoppi on täynnä pyöriä, ja irtovanteitakin on vaikka miten. No irtovanteilla on renkaat valmiina, jos tulee rengasrikko niin saa siitä suoraan uuden kiekon alle....
Tavoite olisi ajaa kesällä enemmän Ferrarilla, se kun on ajomukavin fillarini ikinä.
Tällainen topicci on muuten ollut joskus aikaisemminkin? tai sitten joku kyselylomake..
Samaa mietin...
Mut siis 5+1+1:
- täysjäykkä 29'er. Tämä on se pyörä joka valitaan viimeistään silloin, kun lähden vaimon kanssa ajamaan. Herättää vähiten huomiota.
- gravel
- 29 täpäri
- täysjäykkä fätti
- fättitäpäri
+ titaanirunkoinen Kona HeiHei vm -93, ei ajossa vaan seinällä
+ sähkötäpäri tulossa toukokuussa jos luoja suo
Talvi meni täysjäykällä fätillä käytännössä 90%:sesti.
tri-nisti
23.03.2021, 19.46
Kolme kuitupyörää: maantie, tt/tri ja 29" täysjousto.
Ja vanha aluhybridi joka saa toimia alku/loppukauden maantie+gravelinä.
27,5 plussa takajäykkä tuli myytyä.
Vielä ei sähkäreitä ole yhtään mutta ei hirveän jäykän liipaisimen takana ole että perheeseen tulisi, koitetaan vielä vastustella.
-kevyt gravel
-painava gravel/retkipyörä
Maasturin myin pois juuri kun ei tullut ajettua ja sain siitä omat takaisin. Jotain hyötyä koronastakin. Uutta voi miettiä syksyllä kun tulee uudet mallit. Jos on saatavilla jtn mieleistä.
Vastasin kolme, mutta laskutavasta riippuen voisi yhtä hyvin olla kaksi tai neljä.
- 2 täysjäykkää 27,5"+ maastopyörää. Halvempi pyörä työmatka- ja kaupunkiajelussa, kalliimpi harrastekäytössä. Toisesta luultavasti luovun jatkossa.
- jäykkäperä 29" maastopyörä rakenteilla
Lisäksi:
- aataminaikuinen 26" jäykkä hybridipyörä, ei enää ajossa ja purkutuomion alla.
Sitten kun pyöräkuume iskee:
- gravel-pyörä
- läski
callahan
23.03.2021, 20.41
2018 Canyon EDR CF SL Disc. 7.0
2020/21 Canyon GRL Al 7
(vanha kuwahara) joka pitäis hävittää mutta ei raatsi kun menin ja huollatin vielä ennenkuin ostin ton maantiepyörän.
Juha Lehtinen
23.03.2021, 21.22
Tällä hetkellä 2, maantiefillari ja täysjäykkä maasto sinkula. Toista maantiefillaria odotellaan.
Sent from my iPad using Tapatalk
Tätähän piti ihan pysähtyä miettimään ja laskemaan.
2x maantiepyörä
1x aika-ajopyörä
1x krossari
1x maasturi
1x fiksi/sinkula
Jos n+1, niin tilaa olisi kyllä jonkinlaiselle kaupunkihybridille (toissa vuonna varastetun tilalle).
Ai niin, Moldovassa kotiutumista odottelee toinen krossari. Enpä paljoa ehtinyt sillä ajella, kun duunireissut vaihtuivat pandemian vuoksi etätöiksi.
Ari Fill
23.03.2021, 22.26
Tällä hetkellä mennään kolmella eli 1 x maantiepyörä, 1 x gravel ja 1 x jäykkäperäinen maastopyörä. Olen tyytyväinen tämän hetkiseen Specialized-kattaukseeni. Viime kesänä myin toisen maantiepyöräni, mutta hyvin olen pärjännyt ilman sitä, koska uusi gravel on sen verran kevyt ja nopea, että voi hyvin paikata tarvittaessa maantiepyörää. Kaikki ovat hyvässä käytössä lenkkiajoissa.
3+1
Cyclocrossari hiekkatiekurvailuun
29+ jäykkäperä
kaupunkisinkula mallia hipster
+1 eli Tunturi Aero maantiesinkula osina tällä hetkellä
Kaupunkisinkula pitäisi vaihtaa vähän parempaan kaupunkipyörään eli vaihteelliseen ja lokareilla sekä etukorilla varusteltuun.
Neljä:
Käyttösinkula, randopyörä, retkipyörä ja baaripyörä. Kaikille on paikkansa, enkä viidettä nykytilanteessa kaipaa.
casanova
23.03.2021, 23.53
Kolme:
alumiinimarketticyclo työmatka-ajoon
muovipyörä maantieajoon
terästä grävel/retkiajoon
seuraavaksi pitää vissiin keksiä tarve titaanipyörälle :cool:
metusala
23.03.2021, 23.54
Ajokunnossa 9 kpl.:
- talvimaasturi, etijousitettu,
- kesämaasturi, täysjäykkä,
- teräs gräveli,
- sinkula 2 kpl.,
- 3x6 kaupunkipyörä,
- 6v mummis,
- 1x11 tempopyörä,
- maantiepyörä.
OT!!
Muutamat ovat maininneet täysjäykän maastosinkulan.
Onko niitä, sitten joskus kun ei ole koronaa, myynissä, vai pitääkö itse rakentaa?
Onhan näitä kertyntyt, vaikka vasta pari vuotta harrastanut lajia.
- maantiepyörä x2 (toinen moderni aeropyörä Di2-vaihteilla, toinen retro-Rossin tuubikiekoilla)
- aika-ajopyörä
- gravel 700x50c renkailla
- gravelin hankinnan myötä käyttöä vailla oleva cyclocross kisageometrialla, joka pitäisi speksata vaimolle sopivaksi satunnaiseen lenkkikäyttöön
- 130 mm täysjoustomaastopyörä
Ensi talveksi olisi tarkoitus hankkia läskipyörä. Sen jälkeen ei varmaan tarvitse itselle mitään, mutta jälkikasvulle varmasti. Ehkä jokin täysjäykkä fiksimaasturi nakkirenkailla voisi olla hauska tekniikan treenaamisen kannalta, periaatteessa siihen olisi runkovärkit (vanha Nishiki) lapsuudenkodissa.
Juha Lehtinen
24.03.2021, 11.21
OT!!
Muutamat ovat maininneet täysjäykän maastosinkulan.
Onko niitä, sitten joskus kun ei ole koronaa, myynissä, vai pitääkö itse rakentaa?
Omani olen itse rakentanut. Runkona itselläni on Radon Black Sin ja etuhaarukkana on joku DT Swissin hiilikuituhaarukka.
^ ei liene mahdoton projekti, kun ei ole vaihteita säädettävänä (?).
(edelleen OT)
Kommuutteri, maasturi, maantiekiituri, general purpose
Juha Lehtinen
24.03.2021, 14.12
^ ei liene mahdoton projekti, kun ei ole vaihteita säädettävänä (?).
(edelleen OT)
Ihan helppo oli ainkin oma sinkulani toteuttaa. Levyjarrutkin sain nopeasti asennettua kun tilasin ne letkut määrämittaan katkaistuna ja valmiiksi ilmattuna ebikestä. Ketjun kiristimen joutui asentamaan, tosin fiksumpiakin malleja olisi kuin mitä itsellä on.
Marsusram
24.03.2021, 16.32
Sinkulateräsläski, hiilariläski, alumiiniläski Plutolla, laihaläski,..
Neljän jälkeen saa onneksi lopettaa laskemisen.
Maastoterässinkulan referenssinä pidetään Kona Unitia.
https://konaworld.com/unit.cfm
Pari sellaistakin on tallissa, 2010 ja 2018.
Graveli ja sähköpyörä vielä puuttuu..
Tolkun mies
25.03.2021, 07.36
Kaksi. Maantie ja cyclo.
Kolmas on läski ja työsuhde liisari.
Neljä.
- DH rymistin
- Sähköenska
- hipsterisinkula
- fitnesshiilari
En meinaa tänä vuonna ostaa yhtään uutta pyörää.
Hei, ajattelin tehdä kyselyn montako eri pyörää omistatte. Olisi kivaa myös tietää onko eri pyörä eri käyttötarkoituksille? Esimerkiksi maastoon, kaupungille...
Eka ja toistaiseksi vika viesti sinulta tämä. Teetkö jotain tutkimusta/opinnäytetyötä?
Löytyyköhän yhtään nollan pyörän omistajaa foorumilta? Lainaa muiden pyöriä tai käyttää kaupunkipyöriä tms.
Itse omistan kaksi: perinteisen ja sähköavusteisen.
xs2jammu
02.04.2021, 21.35
Enään yhden, mutta katselen kyllä sillä silmällä sopivaa yleispyörää kaikenlaiseen käyttöön.
Tarpeellinen määrä -2 kpl
Iglumies
03.04.2021, 00.08
Salsan Woodsmoke ja Beargrease kuitusena, Onza Payoff 29 teräksisenä, Santa Cruz Highball alumiinisena ja Gentlemanniklubin 50v lahjana armeijapyörä.
Titaania vielä olis vailla.
TT - Ribble Ultra TT
Road - GIANT Propel
Road - PlanetX Pro Carbon Evo
Aerogrävel - SPACE Chicken tempotangoilla
Grävel - Pickenflick
29er - Silverback Superspeed 1
Läski - CANYON Dude
XL läski - Salsa Blackborow
maaseutuläski - WHITE 2FAT
täpäri - Cube Stereo 150
Semiläski - Genesis Tarn
Kaksi. 80-luvun lopun Miyata Six Ten retkipyörä ja pari vuotta vanha Kona Dew Plus.
ruuduntakaa
08.07.2021, 17.10
Kaks. Sähköpyörä ja luomuvarakaupunkipyörä.
F. Kotlerburg
08.07.2021, 19.43
Ehkä viisi.
Jami2003
08.07.2021, 20.45
Ehkä viisi.Ollaan Kotlerburgerin kanssa samiksia.
Perheessä on kyllä toinen mokoma pyöriä jotka olen ostanut muille jäsenille mutta näitä en laske vaikka ehkä juridisesti omistankin ne.
F. Kotlerburg
08.07.2021, 20.50
Ollaan Kotlerburgerin kanssa samiksia.
Perheessä on kyllä toinen mokoma pyöriä jotka olen ostanut muille jäsenille mutta näitä en laske vaikka ehkä juridisesti omistankin ne.
Itseä epäilyttää yhden pyörän olemassa olo, kun se on taloyhtiön varastossa enkä ole vähään aikaan käynyt katsomassa.
pyöriä jotka olen ostanut muille
Tämähän avaa Pandoran lippaan ja päästään laittamaan lukemat uusiksi... no ei, vastustan kiusausta.
Moldovassa majaileva krossari meni kaupaksi, joten nyt on todellakin "n-1".
"10 tai enemmän" .. 29 jäykkäperä voisi olla joskus listalla. Täpäri tai läski ehkä sit kun täyttää 60 tai 70.
Joni Kani
08.07.2021, 22.40
Noin kymmenen mutta eikös vaimo periaatteessa omista noista puolet [emoji848]
Tällä tavalla laskien siis 6+1+3 (6 omassa aktiivisessä käytössä, yksi seinällä ja 3 muille ostettua).
Tässä porukassa on ilmeisesti todettava, että vain neljä pyörää. Kolme niistä on aktiivisessa käytössä.
Tässä porukassa on ilmeisesti todettava, että vain neljä pyörää. Kolme niistä on aktiivisessa käytössä.
Sama.
Veivaaja
09.07.2021, 13.51
Pitäis kysyä vaimolta. Mutta yli neljä on hyvä estimaatti.
callahan
09.07.2021, 16.47
...vähä erikoista kun jotkut ei tiedä omistamiensa pyörien määrää. Itse omistan kolme.
Veivaaja
09.07.2021, 17.10
No, vaimolla ja minulla taitaa olla erilaisia käsityksiä siitä, mikä on pyörä ja mikä projekti. Eikä se minusta ole kovin tärkeää: pyöriä löytyy lähes joka lähtöön. Parhaiten tietää mitä puuttuu.
kurvaaja
09.07.2021, 20.07
Neljä ja se on ehdottomasti liian vähän. Kaikki rikki aina väärään aikaan, pitäisi olla jokaiselle vara + tarvitsisi vielä pari erilaista pyörää lisäksi
Neljähän on säälittävän vähän. Käsittääkseni tuohon saa jo kunnalta hankinta-avustusta…
kurvaaja
09.07.2021, 20.57
Neljähän on säälittävän vähän. Käsittääkseni tuohon saa jo kunnalta hankinta-avustusta…
Niinpä=/ Huomioidaanko avustuksessa myös asunnon vaihto isompaan lisäpyörien säilytyksen tilantarpeeseen?
Tarveharkintaisesti, mutta yleensä on mennyt läpi.
Joni Kani
10.07.2021, 17.59
...vähä erikoista kun jotkut ei tiedä omistamiensa pyörien määrää. Itse omistan kolme.Jos kysyttäisiin harrastepyörien määrää niin se on selkeä eli kolme mutta noita alle 50e kauppa/baaripyöriä on jokaisella koska nää v***n nistit vie kaiken näille moottoripyöräpojille...
Nickname
10.07.2021, 18.14
3kpl.
-Kaupunki-/"maantiepyörä"
-jäykkä maastopyörä
-taittopyörä eli hupi ja huumoripyörä, ei mitään varsinaista käyttötarkoitusta. (Heräteostos)
Haluan muuttaa vastaukseni vaihtoehtoon "4 tai enemmän", en tuolloin vastatessani muistanut laskea mukaan Jopoa, eli 4kpl on pyöriä.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.