Wason
20.03.2021, 03.23
Moi!
Nyt pakkasella takavaihtajan vaihteenvalitsin takkuili ja lopulta lakkasi kokonaan toimimasta.
Kotona purkasin vaihteenvalitsimen ja huomasin, että vaijeri oli tippunut ohjainrullasta sen ohjainrullalevyn ja rattaiden väliin. Nyppäsin vaijerin ja siirsin omalle paikalle. No, nyt kun aina vaihtaa kakkoselta ykköselle, tippuu vaijeri aina pois paikoiltaan ja usein jää jumiin. Silloin loppuu koko valitsimen toiminta. :(
Tekniikka on 10 vuotta vanhaa, mutta ollut käytössä vasta alle vuoden (seissyt maahantuojan varastossa).
Onko vinkkejä/kokemuksia antaa?
Lisätään sen verran että muuten toiminut moitteetta, todella vähällä käytöllä. Ja valitsin sisältä puhdas jne.
Ja kun se vaijeri vääntynyt sinne väliin, oiskohan se aiheuttanut lisää pystyvälystä, jolloin se vaijerin ohjainrulla pääsee liikaa liikkumaan akselinsa suunnassa enemmän. Kun sitä rullaa paino sormilla ja vaihto vaihdetta, pysyi myös vaijeri paikoillaan.
Johan tuli tarinaa..
-Daniel
Nyt pakkasella takavaihtajan vaihteenvalitsin takkuili ja lopulta lakkasi kokonaan toimimasta.
Kotona purkasin vaihteenvalitsimen ja huomasin, että vaijeri oli tippunut ohjainrullasta sen ohjainrullalevyn ja rattaiden väliin. Nyppäsin vaijerin ja siirsin omalle paikalle. No, nyt kun aina vaihtaa kakkoselta ykköselle, tippuu vaijeri aina pois paikoiltaan ja usein jää jumiin. Silloin loppuu koko valitsimen toiminta. :(
Tekniikka on 10 vuotta vanhaa, mutta ollut käytössä vasta alle vuoden (seissyt maahantuojan varastossa).
Onko vinkkejä/kokemuksia antaa?
Lisätään sen verran että muuten toiminut moitteetta, todella vähällä käytöllä. Ja valitsin sisältä puhdas jne.
Ja kun se vaijeri vääntynyt sinne väliin, oiskohan se aiheuttanut lisää pystyvälystä, jolloin se vaijerin ohjainrulla pääsee liikaa liikkumaan akselinsa suunnassa enemmän. Kun sitä rullaa paino sormilla ja vaihto vaihdetta, pysyi myös vaijeri paikoillaan.
Johan tuli tarinaa..
-Daniel