Santtu75
01.03.2021, 22.12
Ostin syksyllä -18 poistomyynnistä ensimmäisen sähköavusteisen pyöräni, joka oli jo ostohetkellä vanhaa mallisarjaa (olisko ollut vm-16 tai -17) oleva Ghost Teru2 ( https://www.ghost-bikes.com/en/e-bikes/hardtail/bike/teru-2-al ) joka siis on etujousitettu, Bosch:n Gen2 Performance (ei CX) moottorilla varustettu ,27,5" renkailla oleva maastopyörä (heti uutena tuli pyörään sitten vaihdettua tuo navigoinnin ja monipuolisen näytön omaava Nyon ohjain)
Tuolla sitten vajaan parivuotta ajelin niin maastossa kuin kaupungissa/maantiellä, ennen kuin totesin että pyörän maasto-ominaisuudet eivät enään riitä omiin tarpeisiini ja haluihini ja viime sytksynä sitten ostin uuden sähkötäpärin ja Joulukuussa pyörävalikoima vielä kasvoi sähköfätillä.
Nyt kun tuo maastokulkuneuvopuoli on kunnossa, niin tuota Ghost:a voisi muokata hieman lisää asfalttipyörän/yleispyörän suuntaan, jolla voisi taittaa vaikka vähän pidempiäkin asfalttilenkkejä jos siltä tuntuu (jo viimekin vuonna pisin päiväeteppini hiekka/kantateitä pitkin oli yli 100km. ja tuollaisia 50-60km. matkoja tuli ajettua lukuisia). Syksyllä vaihdoin jo alle leveät, mutta lähes kuviottomat schwalben supermoto performance renkaat (ihan vain koska ihastuin niiden ulkonäköön).
Mitä ehdotuksia olisi kyseisenlaiselle pyörälle, miten kannattaisi vielä lähteä pyörää muokkaamaan sen uuteen käyttötarkoitukseen, kun hiekkateitä taikka jotain kuntopolkuja vaativampaan maastoajoon sillä tuskin enään on tarvetta lähteä.
Tuolla sitten vajaan parivuotta ajelin niin maastossa kuin kaupungissa/maantiellä, ennen kuin totesin että pyörän maasto-ominaisuudet eivät enään riitä omiin tarpeisiini ja haluihini ja viime sytksynä sitten ostin uuden sähkötäpärin ja Joulukuussa pyörävalikoima vielä kasvoi sähköfätillä.
Nyt kun tuo maastokulkuneuvopuoli on kunnossa, niin tuota Ghost:a voisi muokata hieman lisää asfalttipyörän/yleispyörän suuntaan, jolla voisi taittaa vaikka vähän pidempiäkin asfalttilenkkejä jos siltä tuntuu (jo viimekin vuonna pisin päiväeteppini hiekka/kantateitä pitkin oli yli 100km. ja tuollaisia 50-60km. matkoja tuli ajettua lukuisia). Syksyllä vaihdoin jo alle leveät, mutta lähes kuviottomat schwalben supermoto performance renkaat (ihan vain koska ihastuin niiden ulkonäköön).
Mitä ehdotuksia olisi kyseisenlaiselle pyörälle, miten kannattaisi vielä lähteä pyörää muokkaamaan sen uuteen käyttötarkoitukseen, kun hiekkateitä taikka jotain kuntopolkuja vaativampaan maastoajoon sillä tuskin enään on tarvetta lähteä.