Kirjaudu sisään

Näytä tavallinen näkymä : Edulliset tubeless-venttiilit?

StevieRayVehkakoski
24.02.2021, 11.51
Tämä nyt on aikamoista nillittämistä mutta laitoin fatbikeen ghetto-tubeless-virityksenä renkaat ja leikkelin sisäkumeista venttiilit ja sain nämä pitämään ilmaa melkein heti ja nyt ajattelin laittaa maasturiin ja kahteen soratiepyörään myös renkaat litkuille mutta minkä helvetin takia pelkät tubeless-venttiilit maksaa kympin kappale ja sisäkumit kolme-neljä euroa kappale? Löytyykö jostain edullisia tubeless-venttiileitä esim. 10 pakkauksessa vai onko nuukuuksissaan vaan ostettava sisureita ja heitettävä roskiin kumiosat, vähänkään paremmissa sisureissa näyttää olevan irrotettavat sielut venttiileissä?

Antza44
24.02.2021, 12.35
Tämä nyt on aikamoista nillittämistä mutta laitoin fatbikeen ghetto-tubeless-virityksenä renkaat ja leikkelin sisäkumeista venttiilit ja sain nämä pitämään ilmaa melkein heti ja nyt ajattelin laittaa maasturiin ja kahteen soratiepyörään myös renkaat litkuille mutta minkä helvetin takia pelkät tubeless-venttiilit maksaa kympin kappale ja sisäkumit kolme-neljä euroa kappale? Löytyykö jostain edullisia tubeless-venttiileitä esim. 10 pakkauksessa vai onko nuukuuksissaan vaan ostettava sisureita ja heitettävä roskiin kumiosat, vähänkään paremmissa sisureissa näyttää olevan irrotettavat sielut venttiileissä?
https://www.aliexpress.com/wholesale?catId=0&initiative_id=SB_20210224013409&SearchText=tubeless+valve

StevieRayVehkakoski
24.02.2021, 20.48
Niin joo Alibaba! Onkos tuolta joltain firmalta joku näitä tilannut ja saanut kelvollisia? Olisko valmista linkkiä mistä tilais ja vaikka vielä euroopassa varastot ettei tarvis juhannukseen odottaa?

nure
26.02.2021, 11.51
Myyvät isoissa erissä koska joka toinen toimii... Kaverin palikkapaketti jo 1.5kk matkalla ja aina arvoitus mitä saa. Kannatanee kerrankin panostaa johonkin kunnolliseen niin ei tarvi katua...

Qilty
26.02.2021, 12.27
Fillariosasta maksaa sen 15€/pari

harald
26.02.2021, 12.33
Niin joo Alibaba! Onkos tuolta joltain firmalta joku näitä tilannut ja saanut kelvollisia? Olisko valmista linkkiä mistä tilais ja vaikka vielä euroopassa varastot ettei tarvis juhannukseen odottaa?

Pyysitkö edullisia, laadukkaita vai nopeasti saatavilla olevia? Näitä ei ole kuin kaksi kerralla. Valitse kaksi.

Myyjät tietenkin myyvät edullisia, laadukkaita ja heti. Tosiasia on kuitenkin että yksi näistä puuttuu aina.

tikola
26.02.2021, 15.19
Ehkä olennainen kysymys on - millaisia kokemuksia tubeless venttiileistä foorumisteilla on. Siis esimerkiksi Biltemasta saa halvalla ja on todettu toimivaksi, joskaan Biltemassa ei taida nyt olla kuin autojen tubeles tuotteita. Tästä esimerkki vaikapa Applen Lightning latauskaapelit, joissa olen siirtynyt kokonaan Bilteman tarjontaan ja ne ovat toimineet hyvin.

Itse painiskelen saman ongelman kanssa, eli ostin juuri Kärkkäiselta tubeless venttiileitä tuplaparin 25 eurolla ja silloin kappalehinnaksi jää noin 12.45eur

https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/weldtite-tubeless-venttiili-setti?id=102336694&gclid=CjwKCAiA1eKBBhBZEiwAX3gqlxHSfGNEC1zess9gk5Lb _G7aCnB9MfUsxo6SBAA0Wss5ajQsDzEyKRoC5NAQAvD_BwE

(https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/weldtite-tubeless-venttiili-setti?id=102336694&gclid=CjwKCAiA1eKBBhBZEiwAX3gqlxHSfGNEC1zess9gk5Lb _G7aCnB9MfUsxo6SBAA0Wss5ajQsDzEyKRoC5NAQAvD_BwE)Su olainenhan sekin hinta on verrattuna sisuriin, mutta toisaalta lienee käytettävissä moneen kertaan. Joskin epäilen, että kaksi vanhaa pistän nyt hylkyyn kun en ole saanut niitä tiiviiksi. Toisaalta ei näiden menekki niin suurta ole, että tuosta tulisi merkittävä lisäkustannus pyöräillyyn.

Iglumies
26.02.2021, 21.00
Kannattaako näitä nyt kovin kaukaa tilailla https://www.mcarbon.fi/fi/tuote/tubeless-alu-venttiili-35mm

Aakoo
26.02.2021, 23.59
15 euroa on kuitenkin aika paljon kahdesta venttiilistä, joiden valmistuskustannukset on ehkä 30 senttiä. Eikö tämä ollut koko viestiketjun idea? No, fillariosat on muutenkin todella ylihinnoiteltuja eli katteet on varmasti kohdallaan.

Smo
27.02.2021, 00.35
15 euroa on kuitenkin aika paljon kahdesta venttiilistä, joiden valmistuskustannukset on ehkä 30 senttiä. Eikö tämä ollut koko viestiketjun idea? No, fillariosat on muutenkin todella ylihinnoiteltuja eli katteet on varmasti kohdallaan.

No on se kuitenkin halvempi kuin Natsi-Kärkkäinen. Ei kysymystäkään mihin minä rahani kantaisin .. no nyt tuli kuitenkin sisuri gravelin Gravdaleille kun en muistanut että uusvanhoissa kakkoskiekoissa olisi ollut. Yllättäen gravelissa ei ollut vaikka se tuli tubeleskiekoilla ja renkailla, kumman hyvin pysyikin ilmat sisällä :)

kauris
27.02.2021, 08.50
Mun tulossa olevaan pyörään sai tilatessa valita tuleeko tubeless venttiileillä vai sisureilla. Tubeless venttiilien kanssa olis maksanut 30 euroa enemmän. Vanteet on samat, valmiiksi teipatut. Valitsin siis ilman muuta sisureilla ja vaihdan itse venttiilit ja pidän sisurit varakumeina. Venttiileitä kun löytyy kotoa.
Tubeless venttiileissä tahtoo sielu välillä vähän tukkeutua litkusta mutta niitähän on helppo vaihtaa just vaikka ottamalla jostain edullisesta sisärenkaankasta. Itse runko ja siinä pohjassa kiinni oleva kumi kuitenkin kun tuntuu kestävän ikuisuuden.

nure
27.02.2021, 09.45
Natsi Kärkkäinen myös pannassa, samoin kiinanpuodit... Onneksi ei ole tilanne siinä mallissa että tarvisi muutaman euron palikasta konkurssia tehdä, periaatteella halpaa ja hyvää ei saa samassa paketissa...

Situm
27.02.2021, 13.08
Valmistuskustannukset, pakkaukset ja suunnittelu, rahti, varastointi, myynti, mainonta. Kaikki maksaa. Minimierä omalla logolla ja pakkauksella liikkuu siellä tuhannen paikkeilla, joten niissä on rahaakin kiinni hetken aikaa.
Alibabassa hinnat liikkuu parissa eurossa kappale, kunhan tilaa vähintään sata. Tosin ne pitää ensin testata, ja siitä huolimatta joskus tulee täyttä kuraa, vaikka sämppeli olisikin ollut laadukkaan oloinen. Tai sitten venttiileistä vain joka toinen toimi.

JohannesP
27.02.2021, 13.36
Ennen kuin kiroo 15 euron kivijalan venttiilit syvimpään helvettiin niin kannattaa verrata näitä myös nettikauppojen hintoihin ja ylipäätään ymmärtää miten pienen tavaran hinnoittelu nyt vaan menee. Ei ole vain suomalaisen kivijalan hinnoittelutyyli. Esim. mikä tahansa elektroniikkaliike hinnoittelee sen kymmeniä senttejä maksavan halppis USB-c piuhankin 10 €. Ei kannata pitää tuollaista johtoakaan myynnissä jos niiden katteen pitää samassa mitä kalliissa tuotteissa on.

Ainahan voi pienellä riskillä tilata Kiinasta ja ehkä vielä kerkee ennen parhaita ajokelejä.

Qilty
27.02.2021, 13.40
Natsi Kärkkäinen myös pannassa, samoin kiinanpuodit... Onneksi ei ole tilanne siinä mallissa että tarvisi muutaman euron palikasta konkurssia tehdä, periaatteella halpaa ja hyvää ei saa samassa paketissa...Kuinka monimutkaisena kapistuksena pidät tubeless venttiiliä? Vai onko vaan niin yksinkertainen prosessori että olet valmis maksaan venttiiliparista vaikka 30€ ja kuvittelet niiden olevan merkittävästi parempia kun suoraan kiinasta ostetun vastaavan missä hinta sen 3€ pari.

Itellä jää kiinasta tollaset ostamatta kun yleensä niillä on kiire, muuten kyllä.

nure
27.02.2021, 14.04
^En pidä kummoisenaankaan, riittää että toimii ja on oikean värinen, siksi valinta kohdistui Tuneen. Vain yksi klikkaus ja ostoskoriin.

Aakoo
27.02.2021, 17.03
Valmistuskustannukset, pakkaukset ja suunnittelu, rahti, varastointi, myynti, mainonta. Kaikki maksaa. Minimierä omalla logolla ja pakkauksella liikkuu siellä tuhannen paikkeilla, joten niissä on rahaakin kiinni hetken aikaa.
Alibabassa hinnat liikkuu parissa eurossa kappale, kunhan tilaa vähintään sata. Tosin ne pitää ensin testata, ja siitä huolimatta joskus tulee täyttä kuraa, vaikka sämppeli olisikin ollut laadukkaan oloinen. Tai sitten venttiileistä vain joka toinen toimi.

Kommentti ei kohdistunut erityisesti sinun hintoihin, vaan yleisesti noiden hintoihin jotka liikkuu ihan samalla tasolla. Kun miettii, että kyseessä on 130 vuotta vanha keksintö johon ei liity minkäänlaista ihmeellistä (teräs/alumiiniputki kierteellä, kumitiiviste, sielu ja muovihattu), niin on hinnat aika kovia. Vertailuna auton tubeless venttileitä saa kolmellakympillä 100kpl Motonetistä. Ja edelleen kuten ketjun aloittaja totesi, saman venttiilin saa neljällä eurolla sisurissa kiinni. Ja kaupan päälle sen sisurin.

stumpe
28.02.2021, 00.09
Mun tulossa olevaan pyörään sai tilatessa valita tuleeko tubeless venttiileillä vai sisureilla. Tubeless venttiilien kanssa olis maksanut 30 euroa enemmän. Vanteet on samat, valmiiksi teipatut. Valitsin siis ilman muuta sisureilla ja vaihdan itse venttiilit ja pidän sisurit varakumeina. Venttiileitä kun löytyy kotoa.
Tubeless venttiileissä tahtoo sielu välillä vähän tukkeutua litkusta mutta niitähän on helppo vaihtaa just vaikka ottamalla jostain edullisesta sisärenkaankasta. Itse runko ja siinä pohjassa kiinni oleva kumi kuitenkin kun tuntuu kestävän ikuisuuden.

Oliko pelkät venttiilit?

Jos mukana muunnostyö, niin sehän siinä maksaa. Paikallisessa maksaa pelkkä työ 80e. Siihen sitte teipit, litkut, venat päälle.

kauris
28.02.2021, 09.22
Varmaankin on valmiissa tubeless-versiossa jo litkut sisällä ja renkaissa pieni painekin valmiina (eli renkaat nostettu vanteille) mutta kun litkua on useampi litra kotona ja Schwalben magic maryt noussee vanteille jälleen ihan normisti kotonakin niin valitsin noin kuten kirjoitin ja en maksa 30 euroa lisää.
Eli itselle tarjolla ollut lisäarvo olis vastannut aika lailla vain sitä, että 30 euroa olisin maksanut parista venttiileitä.
Vielä kun vaihdan heti uutena takarenkaan järeämpikylkiseen ja myyn alkuperäisen ehkä pois. Saa myydä puhtaan litkuttoman renkaan.

Ps. 80 euroa pelkästä työstä!?! No onhan jotkut vanteet ja renkaat hankalia yhdistelmiä mutta nykyvanteet ja laadukkaat renkaat menee hetkessä ja kun liikkeessä on tietty vielä paineilmaa / napsautin käytösssä.

Kuminauha
28.02.2021, 14.17

Ihan mielenkiinnosta, mikäs firma on kyseessä? Tuossa erään youtube kanavan videolla Canyon ei toimittanut pyörän kanssa tubeless venttiilejä, vaikka pyrässä oli dt swissin kiekot, jotka toimitetaan valmiiksi teipattuna ja venttiileillä. Teippejä en sentään ollu repiny irti kiekoista :D

JohannesP
28.02.2021, 14.49
Tuo Kauriin 30 € tubeless-setupissa sis. venttiilit on ihan kohtuu hinta yleisesti Aktiiviharrastaja ei tuota välttämättä halua maksaa jos välineet valmiina, mutta aloittelijoitakin on paljon liikkeellä, joille esimerkki asennuksesta voi olla ihan kiva. Jos tässä oletaan muutakin ryöstöhinnoittelua ihmettelyyn niin itse ihmettelen parin tonnin Canyonin pyörää ostettaessa 30 € pakko-ostettava pahvilaatikkoa, kun muilta valmistajilta tuon saa ilmaiseksi ja ei tämän tuotantohinta tuskin ole paljoa yli 5 €. 80 € tubeless työstä on jo melko ryöstö jos yleinen tuntihintakin pyörii yleisesti 70 € paikkeilla. Ehkä näiden tarkoitus juuri välttää kaikkia pieniä sivutöitä ja keskittyä täysiin pyörähuoltoihin.

kauris
28.02.2021, 21.29
Ihan mielenkiinnosta, mikäs firma on kyseessä? Tuossa erään youtube kanavan videolla Canyon ei toimittanut pyörän kanssa tubeless venttiilejä, vaikka pyrässä oli dt swissin kiekot, jotka toimitetaan valmiiksi teipattuna ja venttiileillä. Teippejä en sentään ollu repiny irti kiekoista :D

Propainista puhuin. Ja paketti jonka voi 30 euron lisämaksusta valita sanoo, että
- without tubes
- premounted tubeless-ventils
- tire sealant to fill by yourself
Eli litkun jota tulee kuvan mukaan pari pientä annospurkkia saa lisätä itse.

Noin 5 vuotta sitten tilattuun Canyon grand canyoniin tuli sisäkumien lisäksi stans no tubes venttiilit. 2018 Spectralin mukana ei enää tullut.

nure
01.03.2021, 13.31
Toisaaltaan jos miettii että kaksi Tunen venttiiliä maksaa noin 25€ ja samalla rahalla saa pari pulttia niin onkos tuo nyt niin suunnattoman kallista hommaa...

kauris
01.03.2021, 15.27
En toki sanonut suunnattoman kalliiksi (tai itseasiassa kalliiksi ylipäätään). Mutta sen verran kuitenkin maksoi, että tällainen, jolla on venttiileitä ja litkua kotona, valitsee tuollaisen lisähinnan takia vaihtoehdon jossa ei 30 euron lisämaksua tule. Vaan sen sijaan 2 sisäkumia :)
10-15 euron lisämaksusta olisin saattanut tarttua tarjoukseen. Noin muutoin Propainin osalta on ihan ok hinnoittelu eli pyörää tilatessa vähän osan kuin osan voi vaihtaa paremmaksi lisämaksusta ja tämä lisämaksu on varsin kohtuullinen. Esim jos edullisimman keulan vaihtaa tilatessa kalliimmaksi, maksettava erotus vaikuttaa suht pieneltä. Joka tapauksessa selvästi edullisempi kuin että itse koittaisi myydä osan heti uutena pois ja ostaisi sitten tämän paremman kaupasta (vaikka kuinka koittaisi kytätä halvimmat tarjoushinnat)

Edit. Mainittu 80 euroa plus tubeless tarvikkeet päälle on kallis!

M A
01.03.2021, 19.11
Turussa paikallisessa oli 40€ tubeless asennus omilla venttiileillä. Venttiilit tuli pyörän mukana ja kiekot oli tubeless ready, mitä se sitten Orbeassa tarkoittaa.

nure
02.03.2021, 11.00
^Asennushan on helppoa jos kaikki menee hyvin, 40€uroakin ryöstä mutta... Itse ensikokeilu oli SpeedKingien asennus CrossMaxille, kahdet rengasraudan jälkeen olisin itsekin maksanut mutta vaihdoin RaceKingeihin jotka sitten taas asentui ja pitivät kuin ihmisen mieli...

Oulunjulli
02.03.2021, 18.32
Noita tilasin reilu vuos sitten 50mm laipallisiin Prime kiekkoihin. Kun en ollut varma ihan mitä pituutta niihin saa olla (pitkiä kuitenkin ja ajattelin että semmoset saa olla alumiinia) ja muutenkin varuiksi muihin kiekkoihin otinkohan kolme paria.
Oikeastaan vähän ärsyttää kuin hyviä nuokin on kun jotenkin omatuntoon sattuu aina kun tuota arvaamatonta rojua tilaa. Noissa kuiten oli ei ikinä tiivistyvät continentalit alla ja joka lähtöön sai pumpata, niin ihmeen hyvin on kestäny aukomista ja hermostunutta pumpun vääntelyä paikoilleen. Toisista DT swissien mukana tulleista on sielut mutkilla ja vähän enemmän niiden kanssa tunne että tarttis muistaa vaihtaa joskus.

https://www.aliexpress.com/item/32989510427.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dt0H lbn

tikola
03.03.2021, 10.10
periaatteella halpaa ja hyvää ei saa samassa paketissa...

Tästä olen eri mieltä - hyvää ja halpaa on samassa paketissa. Samoin kallista ja huonoa - ongelma on siinä, että etukäteen ei voi tietää miten käy. Otetaanpa vaikka ne tubeless teipit - itse olen tähän mennessä tullut ostaneeksi vain kalliita ja huonoja ja nyt seuraavana testiin menee se paljon kehutty Tesa. Sitä näkyy saavan 60m rullissa, joten siihen suhteutettuna se on myös halpaa.

Tuo kalliimpi hinta = parempi laatu johtopäätös toki usein pitää paikkansa, mutta ei likikään aina siksi tällaista vertaistukea tarvitaan. Myös tuo on ihan validi kommentti, miksi autonventtiilejä saa kymmeniä tai satoja samaan hintaan kuin pyörään yhden? Totta kai se liittyy valmistusmääriin, bisnekseen, ostajien maksuvalmiuteen ja muihin kaupallisiin syihin, mutta mitään käytännön järkeä siitä on vaikea löytää.

K.Kuronen
03.03.2021, 10.41
Yhteen fillariin venttilit maksavat jotain 15 euroa, motonetistä yhteen autoon venttiilit maksavat luokkaa 4-6 euroa. Sadan säkeissä ostaa harvempi auton venttiilejä.

Jos uskoo voivansa myydä fillarin venttiilejä isoissa säkeissä halvalla, niin verkkokauppaa perustamaan, mars. Voi lopettaa palkkatyön ja kieriä rahoissa!

tikola
03.03.2021, 11.16
Olin jonkun ylemmän viestin varassa tuon autonventtiilin hinnan suhteen. Korjaan näkemystäni - eivät ne niin halpoja ole kuin kuvittelin - olin väärässä. Itsellä ostamisen peruste on laatu, hinta, saatavuus kombinaatio tilanteen mukaan. Jos saan halvalla hyvää läheltä käytän sitä ja sitten jos joku noista ei toteudu pohdin miten toimin ja mitä painotan eniten.

Esimerkiksi sisurin paikkaamiseen minun valinta Vantaalaisena on tämä firma https://rematiptop.fi/

Virka-aikana kuluttaja saa ostettua varastolta mitä sieltä vain löytää. Aivan törkeän kalliita paikkapaketteja, mutta sieltä saan helposti haettuja isoja paikkapaketteja ja ison tuubin liimaa, jolla pärjään vuosikausia. Paikkaamisen hinnaksi tulee helposti noin toista euroa per paikka, mutta on se siltikkin halvempaa kuin ostaa joka kerta uusi sisuri tai hakea niitä pieniä muutaman paikan rasioita, joista liima kumminkin on kuivahtanut seuraavaan paikkauskertaan mennessä. Vähän ohi threadista, mutta eiköhän Remalta löydy myös Tubeless tuotteita - kokemusta itsellä ei niistä ole vaan pelkästä tuben paikkaamisesta heidän tuotteiillaan ja sitä onkin sitten tehty paljon. Eli siellä ainakin laatu on minusta kohdillaan - hinta on usein myös riittävä.

Jossain viestissä hieman arvosteltiin käyttämääni natsiKärkkäistä, se on yksi arvo tuohon listalle lisää, mutta minun kriteereissäni valovuoden päässä noista kolmesta ensimmäistestä. Mistäs minä voin tietää mitä mieltä RCBikesin johto on jostain kansanryhmästä tai Fillarikellarin tai sen RemaTipTopin? Oikean tuotteen löytäminen maailman tuotepaljoudesta on jo muutenkin aika työlästä ja jos lisäksi pitää selvittää omistajan aatesuunnat, niin se on yksi isohko selvitystyö lisää ja se ei vain kuulu minun listalla kovin kiinnostaviin asioihin. Oikeastaan tuohon hinta, laatu, saatavuus listalle neljänneksi pistän kotimaisuuden, eli kun ostin nastarenkaat talvella en harkinnutkaan muita kuin SuomiTyresin tuotteita, mutta se kotimaisuus on vain aika harvassa pyöräilytuotteessa realistinen kriteeri.

(https://rematiptop.fi/)

nure
03.03.2021, 13.26
No, Kärkkäisestä kuitenkin tiedät kun avoimesti julistaa agendaa... Onhan TipTop ihan ok jos joku tänäpäivänä moisia liimattavia enää käyttää...

tikola
03.03.2021, 14.13
No, Kärkkäisestä kuitenkin tiedät kun avoimesti julistaa agendaa...
Tiedän, että jotain julistaa - se mitä julistaa en tiedä enkä ryhdy sitä etsimäänkään vaan käytän edelleenkin hänen palvelujaan satunnaisesti, silloin kun tarve ja tarjonta kohtaavat sopivasti. Kaikkien asiaan etäisesti liittyvien ihmisten mielipiteiden selvitys ei vain kuulu/vaikuta minun ostoprosessiini mitenkään.

Aakoo
03.03.2021, 16.06
Yhteen fillariin venttilit maksavat jotain 15 euroa, motonetistä yhteen autoon venttiilit maksavat luokkaa 4-6 euroa. Sadan säkeissä ostaa harvempi auton venttiilejä.

Jos uskoo voivansa myydä fillarin venttiilejä isoissa säkeissä halvalla, niin verkkokauppaa perustamaan, mars. Voi lopettaa palkkatyön ja kieriä rahoissa!

Aika harva ylipäätään ostaa auton venttiileitä eli todennäköisesti vain ne jotka tekevät rengastöitä, ja ne jotka ostavat varmasti ostavat niitä sadan tai tuhannen kappaleen säkeissä. Tuo siis kertoo sen venttiilien oikean hintatason, eli on jotain kymmeniä senttejä/kpl. Jos minun pitäisi valita ostaako parin fillarin venttiileitä 15 eurolla vai 50 paria kolmella kympillä, niin varmaan tuo sadan säkki tulisi hankittua. Antaa vaikka lapsille joululahjaksi, jos ei muuta keksi.

nure
03.03.2021, 17.23
^^Silti sponssaat...
^Suhteellisen surkeaa tuo auto vertailu, jos niin halpaa laittakaa sitten pyöriinne...

JohannesP
03.03.2021, 18.55
Kertoisko joku vielä montako traktorin renkaan tubeless venttiiliä saa kahdella fillarin venttiilillä? Moottoripyörä kiinnostaa kans.

Aakoo
04.03.2021, 09.47
mutta minkä helvetin takia pelkät tubeless-venttiilit maksaa kympin kappale
Voisikohan vielä joku massimies tulla ketjuun kertomaan, että mitättömästä pikkuosasta voi maksaa vaikka sata euroa jos siinä lukee Tune.

nure
04.03.2021, 10.59
^Ei muuten venttiileissä lue edes Tune... Siitä puheen ollen, oli Extraliten spacereillakin hintaa...

StevieRayVehkakoski
04.03.2021, 23.44
Aika kierroksille lähti tää keskustelu? Mä olen nuuka mies enkä raaski ostaa 15€ venttiilisettejä tosta vaan koska hinta on ihan älytön ja mä tarvitsisin niitä heti 3 settiä. Laadukas Schwalben sisäkumi maksaa 4 euroa ja sen valmistuskustannus venttiileineen on varmaan 20 senttiä josta venttiilin osuus ehkä 10 senttiä. Sen myyntihinta on 4 euroa siksi että se on tavallista kadunmiehen kampetta. Pelkkä tubeless-venttiili taas on erikoismiesten kampetta joten siitä voi pyytää tupla- ja tripla- ja nelinkertaista hintaa koska harrastajat maksaa mutta mua jurppii tällainen. Tilasin Amazonilta 4 venttiiliparia 18 eurolla, katsotaan millaisia tulee.

tikola
05.03.2021, 10.18
Pelkkä tubeless-venttiili taas on erikoismiesten kampetta joten siitä voi pyytää tupla- ja tripla- ja nelinkertaista hintaa koska harrastajat maksaa mutta mua jurppii tällainen.

Järkipuhetta - niin kauan kun eivät pankista soita, että tili on täynnä, eikä lisää rahaa sinne saa mahtumaan pitää pohtia mihin sitä niukkuutta käyttäisi. Itse pistin 12.45eur venttiilin ja nyt se paketti, jopa pitää ilmat, joten ongelmaa toistaiseksi ei ole ja varastoon jäi kaksi ongelmaista ja yksi ihan uusi venttiili. Edelleenkin alkuperäinen kysymys on vailla vastausta - mistä saa hyviä ja halpoja Tubeless venttiileitä StevieRayn kokeilun jälkeen tiedämme saako niitä Amazonilta.

Nastarenkaan ostin pyörään Piikkisian Suomityresiltä - se on kalliimpi kuin minun yksikään auton rengas, mutta siinä paikassa kotimaisuudesta olin valmis maksamaan eivätkä ne ulkomaisetkaan hyvät nastakumit juuri sen halvempia ole. Markkina on niille niin pieni, mutta venttiileiden markkinan luulisi olevan isompi ja sitäkautta kilpailu kovempaa.

K.Kuronen
05.03.2021, 10.47
^Amazon on kauppapaikka. Saksan Amazon.de:stä löysin heti parin venttiilejä alta vitosen ja kauppias on laifengxianwentianbaihuodian.

nure
05.03.2021, 11.23
Meitä on joka lähtöön ja täytyy myös ymmärtää se että mikä toisesta älytöntä/jurppii niin toisesta jokapäiväistä. Itsellä paha tapa että kun pyörää rakennan niin hinta pakkaa olemaan viimeinen seikka ja aiheuttaa usein budjettien kertautumisen...
Mikäs ole yleensä ketään valistamaan jos ostan uudet sisurit maantiepyörään kun edellisten venttiilien väri ei miellyttänyt ja oli titaanipultitkin väärän väriset... ;-)

StevieRayVehkakoski
05.03.2021, 12.10
Mä olen monta kertaa kiroillut että pitääkö sitä aina ajatella mitä mikäkin maksaa kun kyllä mun rahat noihin venttiileihin riittäisi, ei se siitä ole kiinni. Jostain äidinmaidosta tai geeneistä tai kasvatuksesta se on kiinni että aina mitä vaan ostaessa käy läpi saman kierroksen että onko tämä järkevän hintainen vai ei ja tosiaan paljon helpommalla pääsisi kun ostaisi aina tuosta vaan sen minkä tarvii ja unohtaisi saman tien. Joskus kun amerikan autoja rakentelin ja osiin piti satasia ja tonneja läiskiä niin säilytin kaikki kuitit tietysti mutta laitoin niitä piiloon eri paikkoihin ettei vaan koskaan tulisi laskettua yhteen kuinka paljon rahaa niihin meni =) Ja niinhän se on että ei sellaista harrastusta olekaan mihin ei kaikkia rahojaan saisi menemään kunhan vaan sukeltaa tarpeeksi syvälle.

tikola
05.03.2021, 13.36
Minulla peruste on se, että kun osia maastopyöräilyssä kumminkin särkyy niin on mukavampi särkeä halpoja kuin kalliita osia. Harmitus on vähäisempi, kun se rikottu osa ei ollutkaan tolkuttoman kallis. Vaimo sai minulta juuri palautteen, kun tilasi lenkkarit ulkomailta ja säästi siinä kympin. Siinä ei reilun satasen tuotteessa ollut mitään järkeä, kun se toimituskin ottaa aikansa - sekin kymppi olisi joutanut kotimaan yritystoiminnan tukemiseen.

Oulunjulli
05.03.2021, 16.17
....Edelleenkin alkuperäinen kysymys on vailla vastausta - mistä saa hyviä ja halpoja Tubeless venttiileitä StevieRayn kokeilun jälkeen tiedämme saako niitä Amazonilta....

Enkös minä edelle myös laittanu aliexpress linkin josta ostin vuosi sitten ja olen tyytyväinen. Oikein alumiinihatutkin, jos en ole ainoa succis joka niitä hattuja vielä käyttää.
Off-topiccina, voi että olisi mukava ostaa Suomesta, se jossain Varustelekan videossa toimari selitti mukaansatempaavasti miksi kaikki maksaa täällä niin älyttömästi ettei mitään kannata valmistaa eikä tätä menoa myydäkkään.
Tai ainakin avasi omaa kulurakennettaan tuotteistaan ja miksi mikään ei ole koskaan alessa.

K.Kuronen
05.03.2021, 16.23
^aliexpress kyllä, mutta mikä niistä 18081 hakutuloksesta oli se hyvä venttiili?

Oulunjulli
05.03.2021, 17.03
^siinä linkissänihän oli valittavana pituus ja väri, mitä ihmettä?

K.Kuronen
05.03.2021, 18.10
^Mahdoinkohan klikata Antzan linkkiä tai mitä. Uudella yritykselläpäädyin johonkin uuden asiakkaan bonukseen, joita olisi saanut tilata vain yhden?

Qilty
05.03.2021, 20.24
Jos ei prestaventtiilistä näe kuvasta onko se hyvä vai ei, niin kannattaa kävellä sinne paikalliseen mistä ne saa 30€/pari. Ite ainakin päätynyt siihen että kun tiiviste on pyöreä ja kartio, sekä lukitusmutterissa myös o-rengas niin todennäköisesti toimii useimmissa kiekoissa.

Just muistinkin että joskus Alista venttiilit tilasin, en saanut niitä koskaan.

Qilty
06.03.2021, 08.38
Toinen hyvä esimerkki on jarrusatulan adapterit. Kiinasta sen alumiinikikkareen saa parilla eurolla, mä olen kerran joutunut kiireessä ostamaan kivijalasta, maksoi 30€ koska tuli Sram pussukassa. Vai olikohan se vaan tosi paljon parempi...

paaton
15.03.2021, 18.07
Siis hitto oikeasti. Minäkin olin salassa sitä mieltä, että tubeless venttiilit ovat vähän kalliita ja ehkä annan vielä kerran mahdollisuuden hra. alille. Tilasin muutaman sarjan hyvän näköisiä venttiilejä, jotka näyttivät aivan vastaavilta, mitä nämä R2:n myymät duket (https://r2-bike.com/DUKE-Valve-tubeless-for-Notubes-Rims-Aluminum-34-mm), joiden laatu on loistava. Eivätkä todellakaan olleet halvimmat alin venttiilit.

Tänään sain nuo. Ne todellakin näyttävät pussin ulkopuolelta lähes samoilta. Mutta siihen se sitten jääkin. Ehkä ne pitävät ilmaa, ehkä eivät. Tuskin edes koetan paikalleen. Tuolta saa KURAA.

nure
15.03.2021, 18.15
^Näin se menee tuon firman tuotteilla, toimii jos toimii tai sitten ei... Saisivat lyödä sen verran tulleja ettei edes juolahtaisi tilata mitään.

paaton
15.03.2021, 18.15
Vielä pitää jatkaa ja hakata omaa päätä seinään. En oikeasti taas ymmärrä, mikä idiotismi itseeni iski. Jokainen, joka on leikkinyt vuotavan tubeleksen kanssa räntäsateessa, tajuaa kyllä, ettei kympin osassa kannata säästää.

Ja ihan suotta selittää, että tuolta saa jotain hyvääkin. En usko.

paaton
15.03.2021, 18.19
Toinen hyvä esimerkki on jarrusatulan adapterit. Kiinasta sen alumiinikikkareen saa parilla eurolla, mä olen kerran joutunut kiireessä ostamaan kivijalasta, maksoi 30€ koska tuli Sram pussukassa. Vai olikohan se vaan tosi paljon parempi...

Aika varmasti tuo on alumiinin väriseksi värjättyä tulostettua muovia.

Aakoo
15.03.2021, 19.50
Mikä kohta niissä venttiileissä voi ei-toimia? Ei se nyt mikään avaruusraketti ole.

Qilty
15.03.2021, 21.21
Aika varmasti tuo on alumiinin väriseksi värjättyä tulostettua muovia.Oli kyllä kuvassa mustia[emoji848]

Qilty
15.03.2021, 21.26
Mikä kohta niissä venttiileissä voi ei-toimia? Ei se nyt mikään avaruusraketti ole.No osassa on se sisäpuolen tiiviste neliön mallinen, en tiedä missä kehässä sellanen toimii? Ja toisissa on siinä ulkopuolen lukitusmutterissa koneistettu ura o-rengasta varten, mikä omasta mielestä on hyvä, tuskin vaikuttaa tiiveyteen mutta ainakaan mutteri ei löysty. En mäkään tiedä mikä muu niissä ei voi toimia, paitsi jos sielu on huono. Itellä on toiminut kaikki. Paitsi American Classic kiekkojen alkuperäiset menee katki kun ovat niin ohutta kamaa, yleensä siinä kohtaa kun irrottaa sielua. Ja voin kuvitella kuinka paljon ne on maksanut erikseen ostettuna.

Ja sittenhän on vielä erikseen venttiilit jos käyttää inserttejä.

Situm
15.03.2021, 21.33
Onhan noita ollut kaiken näköisiä ongelmia. Joissain on aivan onneton ruuvi, taipuu heti pumpatessa. Meille tuli osa sellaista, joissa ei ilma pysynyt ensimmäisen avauksen jälkeen. Ja ei ollut ensimmäinen kerta kun noilta ostettiin. Lähettivät kyllä kunnolliset tilalle

Aakoo
15.03.2021, 22.50
Eikös sielut nyt ole kulutustavaraa muutenkin. Jos hankkii vaikka 10kpl Contin sieluja, niin toimisiko vaikka sitten kunnolla?

K.Kuronen
15.03.2021, 22.54
Mikä kohta niissä venttiileissä voi ei-toimia? Ei se nyt mikään avaruusraketti ole.

Vaikkapa valmistuksessa toleranssit sen verran reippaita, että juurimutteri pyörähtää tyhjää kiristettäessä. Kelvottomasta materiaalista kelvottomasti tehtävissä olevia kohtia kyllä löytyy.

Mutta aivan yhtä hyvin tuote voi olla hyvä. Ongelmana on, että et voi tietää, mitä saat.

paaton
15.03.2021, 23.21
Niin noissa on sellainen venäläinen mankelilla tehty lattakierre, joka todennäköisesti korkkaa jossain porkkalan takametsissä ja venttiili tippuu kehän sisään.

Oulunjulli
16.03.2021, 08.43
^uteliasuuttani, onko linkkiä mitkä tilasit?
Minä pidän kantani että nuo aiemmin linkkaamani alumiiniset Deemondit tai jokku Alista ovat toistaiseksi tuottaneet enemmän laatufiilistä kuin muut mitä minulla on. DT Swissiä ja Notubesia taitaa olla muut. Toisaalta pysäyttävää ongelmaa ei ole ollut missään. Nuo kinkit vaan jotenkin tuntuu jäsyiltä kun sitä aukoo ja kun sulkee niin tuntee kun menee kiinni. Korkkikin alumiinia, tekee mieli pitää paikoillaan ja epäilen että pyöräilijöiden muoti nakata hatut veke johtuukin siitä että ne muovikierteet on hajonnut, kuten minullakin.
Noissa muissa minulla on jo sielut mutkilla ja jäävät aina suhisemaan pelottavasti kun säätää painetta. Voi tieten olla tosiaan että jos nyt tilaa niin eri tavaraa tulee.
Tuolta jos syystä tai toisesta tilaa, niin tilausmäärät on ihtellä se minkä perusteella lähteen valitsee. Ja arvostelut, osa niistä voi olla ihan oikeitakin.

Vaatetta en tilaa enään ikinä mistään tuolta. Yhden oikein hyvän paidan sain sattumalta, tilasin innoissani muutaman lisää hauskoissa väreissä samalla merkillä, kaikki oli aivan eri kokoisia ja mallisia. Väritkään olleet ollenkaan kuvia vastaavia.

Qilty
16.03.2021, 10.00
Eikös sielut nyt ole kulutustavaraa muutenkin. Jos hankkii vaikka 10kpl Contin sieluja, niin toimisiko vaikka sitten kunnolla?Mistä sais sieluja irrallaan?

Aakoo
16.03.2021, 10.06
Mistä sais sieluja irrallaan?

Monestakin paikkaa, mutta tuossa nyt yksi: https://r2-bike.com/CONTINENTAL-Valve-insert-Sclaverand-10-pieces