PDA

Näytä tavallinen näkymä : Rouvy

fiber
22.02.2021, 21.00
Rouvy ansaitsee oman ketjunsa, ja sellainen sillä olikin ennen kuin palvelu pasahti. Uusi aloitus siis.

Ajoin äsken porukkalenkin Adrianmeren tuntumassa "saappaan kannuksen" kulmilla - tarkemmin sanottuna tämän (https://my.rouvy.com/virtual-routes/detail/53202). Oli oikein virkistävää, kun olin ensin pyöräyttänyt 20 km Zwiftissä ja tulin sitten Rouvyn "oikeaan" maailmaan :)

Alla syksyllä ajettu Rouvy-kisa Vueltan reitillä. Hapokas kokemus!

https://youtu.be/rSytC2AQCNY

hphuhtin
22.02.2021, 21.30
Ei ole kokemusta mistään näistä zwifteistä tai muista, mutta on tuo ainakin hieno. Houkuttaa jopa kokeilemaan :)

Pulimonni
22.02.2021, 22.31
Tänään piti avata Rouvy-ketju kadonneet tilalle, mutta luonnollisesti unohdin koko asian. Onneksi Fiber sellaisen perusti. Missäs vaiheessa porukkalenkin saa valita? Olen päivittänyt Rouvyn, mutta en etusivulta ainakaan löytänyt mitään, kun nopeasti katsoin. Pyöräily ollut aika vähäistä, kun päässyt hiihtämään.

fiber
22.02.2021, 22.47
Missäs vaiheessa porukkalenkin saa valita? Olen päivittänyt Rouvyn, mutta en etusivulta ainakaan löytänyt mitään, kun nopeasti katsoin. Pyöräily ollut aika vähäistä, kun päässyt hiihtämään.
Joo tuotas, tuo porukkalenkki oli ajamista videotallenteen porukkalenkkiporukan kanssa (ks. linkin reitin video-välilehdeltä). Vaikka eivät siis olleet samaan aikaan omaa traineriaan pyörittävien polkijoiden avattaria, oli melkeinpä aidompi porukkalenkin tunne näin. Tuon reitin nimessäkin on siis tuo "in gruppo".

EDIT: niin, kyllähän AR-reiteillä pääsee Training-moodissa ajamaan avattarien porukkalenkin kaverien kanssa, mutta ei ole tullut kokeiltua. Ja tällainenkin järjestetty porukkalenkki on ihan kohta starttaamassa: ZRG Group Ride in Italy (https://rouvy.com/en/event-detail/395).

frp
23.02.2021, 01.16
Muuten ihan ok, mutta saisi olla mahdollisuus ajaa ilman vaihteiden vaihtamista haluamallaan kadenssilla niin, että Rouvy asettaisi vain vaaditut watit tilanteen mukaan. Jotenkin ei vaan jaksaisi sisällä ajaessa rämpyttää vaihteita ja välityksetkin suomipakalla välillä loppuu. Varmaan liikaa TrainerRoadia. Voisihan tietysti pistää sähkövaihdepyörän traineriin niin vähän helpottuisi...

fiber
23.02.2021, 08.14
Kuulostaa ihan siltä, että valitset liian vaativia reittejä. Aja jotain tasaisempaa. Valinnanvaraa kyllä riittää.

Minä tykkään nimen omaan tästä todellisuutta jäljittelevästä simulaatiosta. Muihin tarkoituksiin on muita appeja.

Alain
24.02.2021, 16.54
Harjoitus-tilassa voi myös säädellä vastus helpommaksi. Oletuksena on 100% todenmukaisuus, eli jos nousu 8 prosenttia niin sillä tuntuu (riippuu varmaan millä turbolla oot kiinni toki), mutta voi vähentää sitä. Kilpailussa ei voi vaihda asetusta.

frp
24.02.2021, 18.10
Ei kyse ole helpotuksen saamisesta vaan siitä, että Rouvy vaatisi vain tietyt watit trainerin kautta (kuten esimerkiksi Trainerroad tekee) niin ei tarvitsisi vaihteita vaihdella ja riittäisi suomipakka jyrkempiinkin maisemaetappeihin. Toki tuo voisi kisoissa olla estetty, mutta ainakin jos itsekseen ajelee niin ei jaksaisi aina keskittyä vaihteiden vaihtamiseen, kun se ei trainerissa tule samalla lailla selkärangasta vaan vaatii kuvan ja korkeuskäyrän aktiivista seurantaa.

Pulimonni
12.04.2021, 22.15
Nostetaan ketjua. Rouvy on todella hyvä, varsinkin kun kotipuolessa on yksi mäki n. 2-3min kestoltaan. Aluksi oli vaikeampaa, mutta pikku hiljaa innostunut lisäämään nousumetrejä. Eilen tuli nousua 2275m ja prosentteina 5,79%, kolme eri reittiä ajoin putkeen. Viikonlopun aikana tuli yhteensä n. 4km nousua.

Jos haluu itseään rääkätä kunnolla, niin suosittelen:

Stelvio 20.08km/7%
Mortirolo 10.7km/11%
Sustenpass 17.9km/7%

Vastaavia löytyy vaikka kuinka. Tylyjä nousuja, ei mitään armoa, vaan ylämäkeä alusta loppuun!!!

plr
12.04.2021, 22.52
Kokeilin Rouvya parin viikon tutustumisajan ja olen frp:n kanssa tismalleen samaa mieltä tuosta "trainer difficulty" -asetuksen puuttumisesta. Trainerissa nyt sattuu olemaan kiinni tiukka takapakka ja pyörässä 39-piikkinen pikkueturatas, joten on melko ikävää ajaa vähänkään jyrkempiä mäkiä 100% reality-asetuksella. Tuon asetuksen poisjättäminen on kardinaalivirhe valmistajalta ja omalla kohdallani tilauksen estävä puute. Rouvyn jälkeen kokeilin FulGazia, jonka reitit ovat myös kameralla kuvattua videota ja siinä trainer difficultyn voi säätää erikseen ylä- ja alamäkiin. Tilasinkin sitten heti kokeilujakson perään FulGazin kuukaudeksi, mutta Rouvyyn ei tarvitse koskea ennen kuin trainer difficulty -säätö tulee. Trainer difficulty -säätöhän ei anna wattiakaan lisää tehoja, vaan antaa käyttäjällen laajan virtuaalisen vaihteiston. Tämä on saman kertaluokan moka kuin vEverestingin 100%-sääntö. Halutut vaihteet pitäisi muka ostaa pyörään oikeasti, vaikka ne pystyy tekemään softalla, älytöntä.

Pulimonni
12.04.2021, 23.27
Kokeilin Rouvya parin viikon tutustumisajan ja olen frp:n kanssa tismalleen samaa mieltä tuosta "trainer difficulty" -asetuksen puuttumisesta. Trainerissa nyt sattuu olemaan kiinni tiukka takapakka ja pyörässä 39-piikkinen pikkueturatas, joten on melko ikävää ajaa vähänkään jyrkempiä mäkiä 100% reality-asetuksella. Tuon asetuksen poisjättäminen on kardinaalivirhe valmistajalta ja omalla kohdallani tilauksen estävä puute. Rouvyn jälkeen kokeilin FulGazia, jonka reitit ovat myös kameralla kuvattua videota ja siinä trainer difficultyn voi säätää erikseen ylä- ja alamäkiin. Tilasinkin sitten heti kokeilujakson perään FulGazin kuukaudeksi, mutta Rouvyyn ei tarvitse koskea ennen kuin trainer difficulty -säätö tulee. Trainer difficulty -säätöhän ei anna wattiakaan lisää tehoja, vaan antaa käyttäjällen laajan virtuaalisen vaihteiston. Tämä on saman kertaluokan moka kuin vEverestingin 100%-sääntö. Halutut vaihteet pitäisi muka ostaa pyörään oikeasti, vaikka ne pystyy tekemään softalla, älytöntä.Ainakin training modessa on säätö. Tälläinen asetus löytyy, itse en ole koskaan kokeillut. Jos ei halua vaihteita vaihtaa treenin aikana, niin kannattaa ostaa tyhmä traineri, voi ajella samalla vaihteella alusta loppuun.

plr
13.04.2021, 01.07
Rouvyssä on muistaakseni reality level -säätö, joka helpottaa mäkien nousua. Tämä toimi siten, että kun säädön laittoi 50%:iin, niin mäet nousivat tuplavauhdilla. Tälle ominaisuudelle en ole vielä keksinyt mitään käyttöä. Haluaisin pienet ja isot vaihteet pyörään niin, ettei tarvitsee ostaa uusia eturattaita ja takapakkoja (= trainer difficulty -säätö). Tyhmä traineri ei ratkaise tätä ongelmaa, koska siinä vastus ei säädy mäkien mukaan eikä sen kanssa voi käyttää ERG-moodia.

Pulimonni
13.04.2021, 08.19
Ok. Oletin säädön keventävät vastusta, mutta toteutettu siis hassulla tavalla. Paljon parempi olisi, jos siis saisi säätää vastusta eikä mitään nopeutta. Täytyykin laittaa Rouvylle palautetta asiasta, jos saisivat korjauksen aikaiseksi, kun tarpeeksi moni siitä valittaa. Omaan vastukseen löin suosiolla 11-32 pakan kiinni, helpottaa edes vähän ajamista.

Dosse
19.04.2021, 22.25
Rouvy on loistava kun itse kaivoin jo pölyttymään joutuneen Tacx Fortius trainerin uusio käyttöön.
https://github.com/WouterJD/FortiusANT on hieno ohjelma jolla saa parin Ant+ tikun kanssa vanhan uudeksi.
Siinä esim. Rouvy asetus vinkki 50%/100% jolla mäet siedettäviä. Ja voi vaikka vetää samalla välityksellä
kun virtuaallisesti voi etu-ja takapakkaa käyttää...
Vielä kun olisi BKOOL tyyppinen näyttö -metrejä seuraavaan +-% niin avot. Itse en oikein innostunut Zwift tyylisestä Pokemon maailmasta.
Fulgaz näytti hyvältä mutta en saanut toimimaan näillä kamoilla.

Pulimonni
11.05.2021, 16.25
Löyty uusi reitti: Mt. Ventoux circle

https://my.rouvy.com/virtual-routes/detail/36772

132km
3567m nousua
AVG 3%
Max 18%

Tätä pitää kokeilla jonain sadepäivänä.

WECLIMITS
22.11.2021, 13.12
Uusin Apple TV ja 65" telkkari, 2k videot pätkivät ikävästi. Ruudun päivitystaajuus ei ilmeisesti ole riittävällä tasolla. Rouvyn helpparin vastaus:

"thank you for the message.

Our devs are working on a new video player. It should fix your issue.
We can not promise a date of release at the moment but, we all hope it will be implemented in the near future.

Thank you for your understanding and cooperation.

Best regards,
ROUVY Team"

Toivottavasti näille lumille...

Lähetetty minun SM-P610 laitteesta Tapatalkilla

fiber
16.01.2022, 16.54
Rouvyssä videoiden laatu ei useinkaan riitä isolle ruudulle.

Ajoin tänään pidemmän tauon jälkeen Rouvyllä. Vaikka tämän Gran Canaria - San Bartolomé de Tirajana (https://my.rouvy.com/virtual-routes/detail/72231?_ga=2.73188115.1440732738.1642274011-991311295.1642274011) reitin video on 2K, niin ajettaessa hitaasti video hyppii. Kun sitten pääsee tasaiselle tai alamäkeen, kuvataajuus riittää ja video näyttää hyvältä. Kun lähdetään ylämäkeen, tämä häiritsee erityisesti ajon alussa.

Mutta olihan tuo kivaa pitkästä aikaa! Tien nousukulman mikrovaihtelut ja aidot maisemat ovat ihan erilaiset kuin Zwiftissä.

fiber
17.01.2022, 11.09
Mihin Rouvystä on kadonnut tai siirtynyt karttapohjainen reittin haku? "Explore the World" ei riitä, kun esimerkiksi Espanjan osalta ei hakusanalla Gran tai sanalla Canaria löydy kuin yksi jo ajamani reitti.

EDIT: löytyi, täältä https://my.rouvy.com/virtual-routes

paaton
17.01.2022, 22.46
Rouvyssä videoiden laatu ei useinkaan riitä isolle ruudulle.

Ajoin tänään pidemmän tauon jälkeen Rouvyllä. Vaikka tämän Gran Canaria - San Bartolomé de Tirajana (https://my.rouvy.com/virtual-routes/detail/72231?_ga=2.73188115.1440732738.1642274011-991311295.1642274011) reitin video on 2K, niin ajettaessa hitaasti video hyppii. Kun sitten pääsee tasaiselle tai alamäkeen, kuvataajuus riittää ja video näyttää hyvältä. Kun lähdetään ylämäkeen, tämä häiritsee erityisesti ajon alussa.

Mutta olihan tuo kivaa pitkästä aikaa! Tien nousukulman mikrovaihtelut ja aidot maisemat ovat ihan erilaiset kuin Zwiftissä.

Muistaakseni luin tuosta joskus. Jos kuvaajan ja ajajan nopeudet eroavat, niin hyppii. Eli aja mäet kovempaa :)

fiber
18.01.2022, 08.41
^Riippuu myös reitin videosta. Joissain pahempi, jossain vähempi. Koitan tänään Serenity Climbia, jonka tallensin eilen suosikiksi.

Ja mistä nämä suosikit nykyään löytyvät... minulla ei ole EXPLORE-valikossa alavalikoita kuten oli ennen, ja siellä oli kohta Virtual Routes. Niin, en tosiaan löydä suosikiksi merkkaamiani reittejä Rouvyn nettisivuilta lainkaan, vaikka olen kirjautunut sisään.

paaton
18.01.2022, 09.18
Jos nuo videot on samalla fps nopeudella, niin tulisiko ero vain siitä millä nopeudella se kuvaaja on mäen noussut. Maailma näyttää luonnolliselta, jos videota ei tarvitse hidastaa tai nopeuttaa.

Juha Lehtinen
01.05.2022, 12.53
Ajattelin tänään kokeilla Rouvya vaihtelun vuoksi. Koko talven jyystänyt Zwiftin kanssa niin pientä puutumista tullut tuon softan suhteen.

Juha Lehtinen
01.05.2022, 17.15
Oli oikein hyvä kokemus ja sain kaipaamaani vaihtelua. Mitään vuorireittiä en lähtenyt ajamaan vaan jotain vähän inhimmillisempää.

Pulimonni
01.05.2022, 17.23
Oli oikein hyvä kokemus ja sain kaipaamaani vaihtelua. Mitään vuorireittiä en lähtenyt ajamaan vaan jotain vähän inhimmillisempää.^Minkä pätkän ajoit? Itse käytän Rouvyä, oikeat maisemat miellyttää silmää enempi. Jos haluu itseään rääkätä, niin sieltä löytyy kovia nousuja kiivettäväksi.

Juha Lehtinen
01.05.2022, 17.44
^Minkä pätkän ajoit? Itse käytän Rouvyä, oikeat maisemat miellyttää silmää enempi. Jos haluu itseään rääkätä, niin sieltä löytyy kovia nousuja kiivettäväksi.
Kaksi reittiä ajoin, Skoda velotour skyline 40km ja lopuksi vielä lyhyempi Kyiv | Ride for Ukraine 10km. Joo, hyvin löytyy jokaiselle jotain.

Pulimonni
01.05.2022, 18.33
Ok. Ton Skodan olen itsekin ajanut. Jossain kaupungissa ja aika flätti?

Juha Lehtinen
01.05.2022, 18.49
Ok. Ton Skodan olen itsekin ajanut. Jossain kaupungissa ja aika flätti?
Aika flätti juu, nousumetrejä 292m. Simuloi aika hyvin meikäläisen paikkakunnan Euran reittejä jos tekisi juurikin tuollaisen 40km lenkin.

Juha Lehtinen
03.05.2022, 23.23
Hieman erilaista on Rouvyllä ajaa alamäkiä Zwiftiin verrattuna. Zwift puolittaa esim.10% ylämäet 5% alamäeksi jos trainer difficulty on 100, kun taas Rouvyssä alamäet on yhtä jyrkkiä kuin ylämäet, menee pääasiassa itseltäni vapaasti rullatessa jyrkimmät alamäet kun on siinä ja siinä että jalat riittää pyörittämään sen verran että saisi jonkinlaisen vedon päälle.

WECLIMITS
18.01.2023, 09.33
"Our devs are working on a new video player. It should fix your issue."

Sellainen vaikutelma on, että kuvan nykiminen olisi vähentynyt. Enää se ei häiritse. Kaverit ovat ilmeisesti uusineet playerinsä.

Uudelle Omnimode ominaisuudelle en juuri keksi käyttöä. Voi olla, että asia olisi toinen jos kilpailisi.

mbch
19.01.2023, 10.50
Itse olen tykännyt Rouvystä paljon enemmän kuin Zwiftistä. Menee lenkit paljon rattoisammin kun näkee samalla aitoja maisemia eikä vain videopelimaisemaa kuten Zwiftissä.

Juha Lehtinen
19.01.2023, 11.00
Itse olen tykännyt Rouvystä paljon enemmän kuin Zwiftistä. Menee lenkit paljon rattoisammin kun näkee samalla aitoja maisemia eikä vain videopelimaisemaa kuten Zwiftissä.
Totta, vähän erilaista kuin Zwiftissä ajaminen. Aika paljon taitaa vaikuttaa myös se että Rouvyssä ei ole läheskään niin paljon porukkaa ajamassa kuin Zwiftissä niin vaste tuntuu raskaammalta kun peesiapua ei ole juuri ollenkaan. Tuossa suhteessa realistisempaa. Aianakin omia ulkolenkkejä tuo muistuttaa enemmän.

Mi2
20.01.2023, 18.01
Itse kyllästyin Zwiftin synteettiseen ympäristöön, Rouvy on loistava. Myös Bkool on nykyään hyvä, tosin ei synkkaa Connectiin joten turhan paljon vaatii säätöä vielä.

Juha Lehtinen
22.01.2023, 09.17
Tauon jälkeen tuli eilen treenattua Rouvylla ja kyllä se tuntui erinomaiselta. Bkoolillakin ajoin mutta jotenkin Rouvy tuntui paremmalta.

Sent from my iPad using Tapatalk

Paolo
22.01.2023, 10.49
Minusta Rouvyssa hienointa on kisaaminen.
Zwiftiin verrattuna paljon hienompaa ja mielenkiintoisempaa oikeilla reiteillä ja maisemilla.

fiber
06.02.2023, 18.06
Rouvyn käyttöliittymä on ollut minulle aika kryptinen, mutta monet reaalimaailman reitit hienoja. Onkohan se kehittynyt yhtään tänä talvena? Taidan ottaa tämän platan pariksi viikoksi kokeiluun.

Juha Lehtinen
06.02.2023, 20.25
Kieltämättä Rouvyn käyttöliittymä näyttää sekaisemmalta kuin Zwiftin mutta itse olen hyvin ollut sinut sen kanssa. Ainakin sellaisia muutoksia on tullut että ajon aikana näkee ajetun ja jäljellä olevan matkan sekä reitin ajetut nousumetrit ja jäljellä olevat nousumetrit. Erinäisiä korjauksia ohjelmaan tullut. Viimeisen 2-3 viikon aikana tullut jonkin verran Rouvylla ajettua ja sen verran siitä tykkään että ainakin vielä jatkan sillä.

fiber
07.02.2023, 13.48
Muistelen, että jotenkin sieltä olisi ollut mahdollista nähdä reitit kartalla, mutta en nyt sellaista toimintoa löydä nettisivustolta enkä appistä. Miten löydät reitit Etelä-Espanjasta muuten kuin luottamalla, että joku on kirjoittanut nimeen "Andalucia"?

No mutta löysinpä sittenkin! https://my.rouvy.com/virtual-routes > Map

Nikkke
08.02.2023, 15.13
Tekis mieli koittaa Rouvya ryhmälenkkeilyyn. Nopeasti jotain lenkkejä selailin niin aika vähän on edelleen tolla alustalla käyttäjiä? Yhellä jos toisessa startissa 10-15 tyyppiä vai olinko vaan osaamaton?

Juha Lehtinen
08.02.2023, 17.23
Itse en ole ryhmälenkkejä ajanut, ainoastaan itselleni sopivan tasoisia reittejä valinnut. Jos ei ryhmälenkkejä halua ajaa niin heti etusivulla on yleensä 5 pikavalintareittiä joissa saattaa olla ihan hyväkin määrä ajajia kuten esim. tällä hetkellä Death Valley #2 California reitillä on 71 live ajajaa. Itse en kaipaa sellaista määrää reitille joita Zwiftissä on. Itse kun teen ulkolenkkejä niin ei paljon muita pyöräilijöitä näy joten siinä suhteessa Rouvy tuntuu melkeinpä kotoisalta.

Tipityy
09.02.2023, 09.02
Mun tarkoituksena olis maaliskuussa ottaa tää Rouvy käyttöön ,Italiaan ajamaan livenä kesäkuulla ja tuo Stelvio Bormiosta ainakin ajellaan,mutta kun virtual routesta katsoo niin on todella paljon Stelvion reittejä,mistäs ihmeestä oikean löytää,varmaankin kaikki on oikeita jollain lailla,mutta ??

fiber
09.02.2023, 09.20
Käytän muutamaa kriteeriä reittien valinnassa: video mieluiten 2K tasoa, kyseessä on "AR"-reitti eli Rouvy on panostanut niillä lisätyn todellisuuden porteilla ym, ja katson paljonko sille on annettu tähtiä (ja moniko käyttäjä on palautetta antanut).

Sivulla https://rouvy.com/routes/recommended laitan hakukriteerin, esim. Stelvio, ja klikkaan "show advanced filters". Valinnalla AR Route jää viisi vaihtoehtoa. Kaikissa vaikuttaa olevan hyvät palautteet. Lopuksi vielä ottaisin Route Details ja katsoisin sitten karttaa ja pätkän videota.

-

Edelleen Rouvyn videokuva on liian nykivää esimerkiksi eilen ajamallani La Vuelta 2022 reitillä. En pysty katselemaan näkymää 55-tuumaiselta telkkarilta, vaan täytyy tähdätä katse 14-tuumaiseen läppäriin.

Tipityy
09.02.2023, 10.39
ok! ja sen jälkeen open route in app ja ajamaan?? Vaikuttaa hyvältä,mites vielä noi säädöt mäkien suhteen eli onko samanlainen kuin Zwiftissä eli omassa profiilissa säädetään prosentti osuus?

Juha Lehtinen
09.02.2023, 12.06
ok! ja sen jälkeen open route in app ja ajamaan?? Vaikuttaa hyvältä,mites vielä noi säädöt mäkien suhteen eli onko samanlainen kuin Zwiftissä eli omassa profiilissa säädetään prosentti osuus?

Ennen kun lähdet polkemaan niin esiin tulee valinta näyttö jossa voi säätää realismia 0-100%. Samassa näytössä on muutama muukin valinta kohta myös kuten esim. Kuinka monta bottia haluat reitille. Tuo varmaankin sopii jos ei live kuskeja ole ja et halua yksin reitillä olla.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Tipityy
09.02.2023, 12.15
ok,kiitos ,ilma näitä teidän antamia vinkkejä olisikin paljon vaikeampaa aloittaa!!

fiber
09.02.2023, 13.49
^^ enpä ole tuommoisia säätöä itsekään huomannut... tai ehkä olen mutta on jo unohtunut.

Pari-kolme muuta oli reitillä myös eilisellä lenkilläni, mutta vähintään noin 10 kilometrin etäisyydellä. Tuommoinen sopii hyvin rauhallisen välipäivän palautteluun tai pidempään peekoolenkkiin. Nyt ajoin vain lyhyehkön palauttelulenkin. Tänä iltana olisi tarjolla esimerkiksi tämä kisa, https://rouvy.com/events/race/109088

Juha Lehtinen
09.02.2023, 15.26
^^ enpä ole tuommoisia säätöä itsekään huomannut... tai ehkä olen mutta on jo unohtunut.

Pari-kolme muuta oli reitillä myös eilisellä lenkilläni, mutta vähintään noin 10 kilometrin etäisyydellä. Tuommoinen sopii hyvin rauhallisen välipäivän palautteluun tai pidempään peekoolenkkiin. Nyt ajoin vain lyhyehkön palauttelulenkin. Tänä iltana olisi tarjolla esimerkiksi tämä kisa, https://rouvy.com/events/race/109088

Tällainen (https://support.rouvy.com/hc/en-us/articles/360018656037-Time-trial-vs-Just-ride) valintaikkuna tulee ennen ajoa. Elikkä tuo select a ride mode. En tiedä mitenkä toimii kun en ole noihin asetuksiin kajonnut.

oil
13.03.2023, 18.40
Moi,
Aloittelevana virtuaalitraineristina aloitin Rouvyn kokeilujakson. Oikeat maisemat ja virtuaaliavatarit vaikuttaa hyvältä konseptilta.
Sovelluksen laatu on ollut tosi horjuvaa; kokeiltu iPad, android phone, android pad & Windows versioita. Jokainen mobiiliversio kaatuili runsaasti, windows versio ei löytänyt hr anturia (tästä ehkä voin syyttää läppärin kehnoa bluetoothia, vaikka traineri löytyikin hyvin).
Yritimme ajaa kimppalenkkiä kaverin kanssa, mutta se ei onnistunut kummankaan laitteilla.

Onko kokemusta ovatko nämä ilmaisjakson ongelmia vai onko softa kehnoa myös maksullisena?

Toimivatko kimppalenkit teillä hyvin?

Juha Lehtinen
14.03.2023, 09.50
Itse käytän MacBook Pro läppäriä Rouvyn ja muidenkin appien kanssa ja minkäänlaisia ongelmia ei ole ollut. Kimppalenkeistä ei ole kokemusta.

Sent from my iPad using Tapatalk

JormaKaleviKaikentietää
16.03.2023, 02.59
Onko kokemusta ovatko nämä ilmaisjakson ongelmia vai onko softa kehnoa myös maksullisena?

Sulla on omissa laitteissa häikkää. Noita omia suosikki reittejähän voi joko ladata esim. läppärille ja ajaa sen jos on ongelmia netin kanssa tai sitten ajaa streaminä.
Mulla kans Macbook Pro käytössä kuten yläpuolen vastauksessa eikä suurempia ongelmia ole ollut.

arch
19.11.2023, 09.39
Rouvylla on Black Friday alennuksessa vuoden jäsenyydet. Halvimmaksi tulee 5 henkilön group-jäsenyys. Henkilöiden ei tarvitse asua samassa osoitteessa tai edes samassa maassa eli tuon ryhmän voi kasata aivan vapaasta. Hinnaksi jää n. 4€/kk per henkilö. Olisiko täällä innokkaita jäseniä perustamaan ryhmä? Tarjous on voimassa 26.11 asti.
Täältä löytyy lisätietoa: https://support.rouvy.com/hc/en-us/articles/20161201079825-Black-Friday-Offer

Steni
19.11.2023, 13.36
Olen kimpassa mukana jos 5 saadaan ryhmään.

Hannes -60
20.11.2023, 11.25
Myös mukana, jos 5 löytyy.

fiber
20.11.2023, 13.02
^Täällä neljäs

Paolo
20.11.2023, 16.18
Rouvylla on Black Friday alennuksessa vuoden jäsenyydet. Halvimmaksi tulee 5 henkilön group-jäsenyys. Henkilöiden ei tarvitse asua samassa osoitteessa tai edes samassa maassa eli tuon ryhmän voi kasata aivan vapaasta. Hinnaksi jää n. 4€/kk per henkilö. Olisiko täällä innokkaita jäseniä perustamaan ryhmä? Tarjous on voimassa 26.11 asti.
Täältä löytyy lisätietoa: https://support.rouvy.com/hc/en-us/articles/20161201079825-Black-Friday-Offer

Täällä olisi nyt se viides lähtijä.

arch
20.11.2023, 22.05
Hienoa, että täällä löytyi porukka! Laitan teille huomenna yksityisviestiä käytännöistä.

arch
21.11.2023, 21.48
Laitoin yksityisviestillä teille ohjeet. Huom ensimmäisessä viestissä puhelinnumerossa typo.

JormaKaleviKaikentietää
22.11.2023, 15.22
Nauroin kun tuli sähköpostiin hienot uudistukset hinnoittelussa. Viime vuonna sai tuohon perushintaan perheenjäsenet mukaan, nyt pitää maksaa ekstraa.
Itsekki nvoisin lähteä mukaan jos joku hoitaa asian. Toisaalta en varmaan saa omia tähän asti kerättyjä suorituksia mukaan kun oon maksanut ens huhtikuuhun saakka jäsenyyden.
jos vertaa Rouvy ja Swift niin ensimmäisessä on kyllä mukava ajaa kun on oikeat maisemat ja aika-ajoissakin moottoripyöräpoliisit ohjaa liikennettä. Swiftissä saa helpommin parempia varusteita, pyöriä ja kiekkoja kerättyä.
Hiukan tökkii nuo säännöt ettei tilausta saa tauolle kun mullakin oli kolmen kuukauden paussi ajamisessa selkäleikkauksen vuoksi niin meni neljäsosa tilauksesta hukkaan.

Juha Lehtinen
22.11.2023, 18.23
Itselläni on myös Rouvy ja Zwift. Ehdin langeta jo Zwiftin kiusaukseen kun ilmoittivat 17% alennuksesta vuosimaksussa. Sitten huomasin että ei pentele eihän tätä tietenkään saa paussiin joten ei muuta kuin peruin jäsenyyden ja tein sitten uuden että pääsin takaisin kuukausimaksulliseen. Kesä tulee kuitenkin pidettyä taukoa niin enemmän säästää näin. Rouvy on kyllä hyvää vaihtelua juurikin videoitujen reittien ansiosta.

jii.haanpaa
15.12.2023, 23.35
Latasinpa piruuttani Rouvyn hyvin palvelleen zwiftin rinnalle. Mikähän lie asetus on pielessä, kun polkiessa maisemavideo rullaa kävelyvauhtia ja oma "avatar" karkaa horisonttiin. Hetken päästä video leikataan jälleen avatarin kanssa samalle tasolle, ja taas omaa selkää kerkiää sen pari sekuntia katselemaan. Googlen perusteella kuvakulmia voi säätää "oikealla ylänurkassa olevista ikoneista", mutta itselläni ei kameraikonia ole ollenkaan.

Alustana mac-versio. Romut yhdistyvät ilman ongelmia. Asetukset ovat asennossa oletus. Kaikki muu toimii, mutta omasta kuskista on varsin vähän havaintoja :)

fiber
18.12.2023, 12.35
^Kolme kysymystä: Toistuuko tuo kaikilla reiteillä? Näkyykö tehot oikein vasemmassa yläkulmassa? Oletko kokeillut ladata videon ensin koneelle, niin ettei kyseessä olisi esimerkiksi verkon pätkiminen?

jii.haanpaa
18.12.2023, 15.56
Olen kerinnyt testaamaan ehkä noin 3-4 reittiä ja toistuu kaikilla näillä. Latasin yhden reitin kokeeksi koneelle ja toistuu myös sillä. Tehot, nopeus, kadenssi jne näkyvät ruudulla ja vaikuttaisivat olevan ok.

Erikoinen homma. Testaan vielä iOS-versiota kunhan kerkiän.

Edits: Jep. ios-versio toimii kuten oletettavasti kuuluisikin. Asensin mäcciin softan uudelleen, mutta siitä ei ollut apua. Perhanan harmi, vaikutti pädin ruudulta todella hyvältä vaihtoehdolta zwiftille, mutta ruutu on turhan pieni.

travelleroftime
11.01.2024, 17.24
Olen kerinnyt testaamaan ehkä noin 3-4 reittiä ja toistuu kaikilla näillä. Latasin yhden reitin kokeeksi koneelle ja toistuu myös sillä. Tehot, nopeus, kadenssi jne näkyvät ruudulla ja vaikuttaisivat olevan ok.

Erikoinen homma. Testaan vielä iOS-versiota kunhan kerkiän.

Edits: Jep. ios-versio toimii kuten oletettavasti kuuluisikin. Asensin mäcciin softan uudelleen, mutta siitä ei ollut apua. Perhanan harmi, vaikutti pädin ruudulta todella hyvältä vaihtoehdolta zwiftille, mutta ruutu on turhan pieni.

Suorituskykyä ei ole riittävästi multimediakäyttöön, sanoisin.

Kiinnostuneille, kokeilkaa koodia "50M1S" kassalla saadaksenne 50% alennus kuukausihinnasta. En lupaa että se toimii teillä, mutta varmasti kokeilun arvoinen.

JamppaX
13.01.2024, 13.41
Mulla on 2015 vuoden Macbook, toimii siinä moitteetta. Nuo harjoitukset on minulle mieluisampia, koska vaihteisiin ei tarvitse kajota reenin aikana, kun appi säätää vastuksen automaattisesti.

jii.haanpaa
19.01.2024, 19.37
Tämä ongelmatapaus oli 2015 vuoden MBPro 16gt muistilla. Voihan se olla, että tehoja ei ole riittävästi, mutta luulisi sen näkyvän pätkimisenä jne. Kokeilin myös laskea kuvanlaadut jne minimiin, millä ei ollut mitään vaikutusta. Vanhassa ipadissa kuitenkin toimii moitteetta. Niin tai näin, uudemmassa MBP:ssä toimii.

JormaKaleviKaikentietää
26.01.2024, 21.31
Rouvyssa on 20% ale vuositilaukseen. Mulla hyvitettiin jäljellä oleva kolme kuukautta hinnassa kun tilaus oli huhtikuuhun asti. Eli siellä pystyy vaihtamaan jo olemassa olevaa vuositilausta.

Juusoilija
14.02.2024, 21.11
Hämmentyneenä halusin tulla jakaan kokemuksia Rouvysta ja hieman samalla verrata sitä Zwiftiin.
Olen melko tuore molemmilla aluistoilla. Zwift ollut kuukauden ja Rouvy nyt viikon. Ajelen enimmäkseen "free ride" kuntoajo ajatuksella, mutta pari kertaa mennyt Zwiftissä ryhmänajoonkin. Omassa FTP:ssä tai Wateissa ei ole tarinoita kerrottavaksi. Ajelen 100% mäkiasetuksilla.
Itselläni käytössä Acerin vm.2017 edullinen läppäri, eli käyttiksenä windows 10. Trainerinä Elite Suito-T. On hyvä ymmärtää, että suinkaan paina kummallakaan alustallla grafiikat täysillä, kun koneessa ei riitä tehot.

- Rouvy on selkeästi mielestäni visuaalisesti hienompi videokuvan ansiosta ja samaten sen vuoksi ajoympäristönä miellyttävämpi.
- Ajon aikana on näkyvillä paremmin kaikki oleellinen tieto: matka ajettu/jäljellä, jyrkkyys jne. Tämä on myös sillaiten mukavampi, että Zwiftissä traineri on jo 10 sek. aiemmin painanut ylämäen vastuksen tiukemmalle, ennen kuin ruutuun tulee %-tieto, että mäki alkoi...
- Itseäni häiritsee se, että kun reitti loppuu, niin se myös loppuu, eikä ns. cold-downeja ole.
- Toinen mikä häiritsee, niin se on äänetön ympäristö. Autoa menee ohi, mutta pihaustakaan ei kuulu. Toiset voivat pitää tästä ja kuuntelevatkin sitten omia juttujaan tai trainerin ääntä. Mulle vähän sellainen outo fiilis. Sitä vastoin Main Menun valikot pimpottaa kyllä.
- Mulla on toiminut Rouvy hienosti verkkoyhteydellä, toisin kuin Zwift, joka pätkii ajon aikana todella paljon. Yksi syy tähän on varmasti ajajamäärät.
- Rouvyn yksinajon hienous, että voit ottaa ajoon mukaan ghost-kavereita. Mulla muutenkaan ole oikeita kavereita, niin nää on hyvät.
- Rouvyn ajotuntuma on jotenkin vahvasti erilainen. En osaa sanoa onko realistisempi vai ei, mutta jotenkin näissä on eri tuntuma.
- Tässäkin kertyy XP:tä, mutta en ole vielä kiinnostunut mitä niillä tekee. Ilmeisesti tässäkin saa "ostaa" jotain romuja kuten Zwiftissä.
- Tässä en ole vielä ajanut mitään Workout-ajoa. Zwiftillä kyllä.

Jaa-a. Itselläni vain toinen menee jatkoon, mutta en osaa just nyt sanoa kumpi. Hintahan on yhdelle hengelle sama.
Kuten joku on kertonutkin, niin arvostaako enemmän hienoja reittejä vai sosiaalisuuten painottuvaa pelimäistä ympäristöä, jonka tarjoo Zwift.
Varmaa on, että molemmilla saa tämmöinen peruspulliainen hien pintaan.

marco1
22.01.2025, 10.49
Rouvy osti FulGazin: https://www.cyclingnews.com/news/rouvy-acquires-competitor-fulgaz-and-announces-a-new-multi-year-deal-with-the-ironman-series/

Kumpikin minulla vielä ”täytyypä joskus kokeilla” -jonossa niin en tiedä mitä kauppa tarkoittaa.

arch
11.11.2025, 22.07
Mikäli kiinnostaa liittyä ryhmätilaukseen niin laita täällä yksityisviestiä viim. 19.11 mennessä. Meillä on kaksi paikkaa vapaana nykyisessä ryhmässä. Vuosijäsenyyden hinnaksi tulee n. 79 euroa.