Näytä tavallinen näkymä : Asfaltilla rullaavat ja pistosuojatut kevyeköt renkaat
Otsikossa tuo jo melkein tulikin . Mitkä olisi hyvin asfaltilla rullaavat noin32mm renkaat graveliin?
Pistosuojausta sen verran että kestää ajaa hetken sepelilläkin jos pitää.
Kevyehkötkin saisi olla, toki paljon alle 400g 32-622 voi olla hankala löytää.
Maantierenkaatkkin varmaan menisi 32 leveänä, mutta niissä ei pistosuojaus taida olla riittävä nykyäänkään?
Joskus ajelin gp4000s ja vaikka ne oli melko kestävät niin selkeästi paremmalla pistosuojauksella nyt haussa
CX/Gravel Bike Tires Test Results | Bicycle Rolling Resistance (https://www.bicyclerollingresistance.com/cx-gravel-reviews)
https://www.bicyclerollingresistance.com/road-bike-reviews/pirelli-cinturato-velo-2018
Pirelliä alle.
Hyvä edullinen vaihtoehto
https://www.bike-discount.de/en/vittoria-zaffiro-pro-iv-control-graphene-2.0-folding-tyre
Kiitos vastauksista. Entäs jos jätetään nuo täysin sliksit pois, eli olisi ainakin jonkinlaiset reunanappulat. Samoilla kriteereillä muuten. Laitan sitten kimppalenkeille toiset kiekot maantierenkailla.
No terraspeed sitten, jos ei täysin sliksiä halua.
Tai se gravell Kingin uusi semi-sliksi.
Tuo Pirellin velo tlr on vaan pistosuojaukseltaan ja rullaukseltaan parempi noihin rullaavampiin gravell renkaisiin verrattuna.
TerraSpeedit ja GravelKing SemiSlick on hyviä, mutta nappulat ovat niin pieniä, että epäilen onko niillä mitään merkitystä ja molemmat ovat myös niin nopeasti kuluvia, että ne vähätkin nappulat ovat ihan reunoja lukuunottamatta pian mennyttä. Se mihin pitoa kaipaisi käytännössä on pehmeät irtomaaalustat ja sen osalta pienet nappulat ei auta, joten ihan sama onko sliksit vai vähän kuvioo. Irtohiekka vie minne vie ellei selkeästi järeämpää kumia laita alle.
https://www.rosebikes.fi/panaracer-gravelking-ss-plus-folding-tyre-semi-slick-2692013?product_shape=black&article_size=700x32C
Tommoset semislickit tuli just itelle asennusta odottamaan. Mutta enpä usko, että tuolla kosmeettisella kuviolla on pidon kanssa mitään tekemistä. Aika kallellaan/syvässä saa mennä ennen kun reunan vähän syvempi kuvio ottaa kiinni eikä sekään mihinkään vähänkään paksumpaan mössöön pure.
Terra speed varmaan hyvä, mutta eikös siinä ole huonohko pistosuojaus ja huonot kyljet litkuille
Kugelschreiber
22.02.2021, 19.19
https://www.bicyclerollingresistance.com/road-bike-reviews/pirelli-cinturato-velo-2018
Pirelliä alle.
Mää laittasin kanssa Pirellit. En oo ainakaan omia Cinturatoja saanut tyhjenemään ajossa, vaatis aikamoista sapelisepeliä että menis 1) renkaasta läpi ja 2) tekis niin ison reiän etei litku tukkis.
Mää laittasin kanssa Pirellit. En oo ainakaan omia Cinturatoja saanut tyhjenemään ajossa, vaatis aikamoista sapelisepeliä että menis 1) renkaasta läpi ja 2) tekis niin ison reiän etei litku tukkis.Cinturato oli syksyllä alla ja eka lenkillä kaksi rengasrikkoa sepelin takia. Toisen paikka litku toista ei...
Lähetetty minun ONEPLUS A5010 laitteesta Tapatalkilla
Taitaa kallistua tuohon panaracerin ss plussan nyt vaaka. 32 leveänä
Taitaa kallistua tuohon panaracerin ss plussan nyt vaaka. 32 leveänä
Tuo on varmasti hyvä. Sk plussat ovat ainakin kestäneet suht hyvin jopa sapelisepeliä. Ss ehkä heikommin, mutta normaalia soraa luulisi kestävän
Eiks kukaan ehdottanut 4Seasonia?
Onko kellään kokemusta näistä?
https://www.bike-discount.de/en/michelin-power-gravel-folding-tyre . Näyttäis olevan tubeless ja ei oo hinnalla pilattu.
https://r2-bike.com/SCHWALBE-Tire-G-ONE-Allround-28-x-135-ADDIX-Performance-RaceGuard-TLE-2021 Noilla ite ajellu roadlitellä vähät ulkoajot, ihan ok. Kylkivuotoa oli jonkin verran mutta caffelateksilla tasoittui.
Entäs gravelking sk ?On jo vähän kuvioo ja rullaa ihan kohtuullisesti. Ei tosi. Gp4000 veroisesti. Tykkäsin kovasti tubeleksena cyclossa
Niin ja vaimolla on 4 season 32 leveät, mutta nopealla testillä tuntui rullaus lähenpänä gravelKingiä kuin gp5000.
Mutta ne erot enemmän fiiliksellä kuin datalla mitattu????
Niin ja vaimolla on 4 season 32 leveät, mutta nopealla testillä tuntui rullaus lähenpänä gravelKingiä kuin gp5000.
Mutta ne erot enemmän fiiliksellä kuin datalla mitattu????
Just noin se on. 4seasonit on nykyrenkaiksi jo tosi hitaat. Moni gravell rengas on jo nopeampi. Tuo velo TLR on huomattavasti parempi rengas.
kosminen
09.03.2021, 10.51
Specialized Pathfinder Pro 2Bliss. Todella kestävät, rullaavat hyvin asfaltilla(kin). Ajoin noilla kaksi 3 vuodenajan kautta ilman yhtäkään rengasrikkoa. Nyt pitää vaihtaa uudet samat alle.
https://granfondo-cycling.com/specialized-pathfinder-pro-review/
Mites nämä https://www.bicyclerollingresistance.com/tour-reviews/schwalbe-marathon-supreme-2016? Ovat toki touring -sarjassa, mutta vierintävastus kohtuullisen matala (samaa luokkaa parhaiden gravel -renkaiden kanssa), painossa toki hieman häviää parhaille gravel -renkaille, mutta sen varmasti kestävyydessä / pistosuojauksessa taas voittaa.
PekkaLyyti
23.03.2021, 14.22
Itsellä ollut nuo Marathon Supreme TLE 37mm kokoisena tubelesina.
Ihan ok. Mutta tekee mieli kokeilla muita.
Nyt menee kokeiluun Pirellin Cinturato Velo TLR 35mm.
Supremet saisi tuosta vähän käytettynä jos jotakuta kiinnostaa...
Pirelli Cinturato Velot 35 mm asennettu alle kaupunkipyörään.
416 g + 426 g, ei kevyet
Helppo asennus
Ei tihkunut litkua kyljistä, reunasta
C18 vanne, l 33,5 kun vrk 5 bar
Eka 30 km ajo puoleksi asfalttia ja hiekkaa. 3 bar edessä, 3,3 takana. Ihan ok rullaus, ei kerännyt kiviä (kuivaa), kovahko.
Eli vastaa aika hyvin mitä oli haettukin pitempien matkojen kaupunkipyörään, pistosuojausta (toivottavasti), kohtuullinen rullaus ja mukavuus.
Maantiellä käyttäisin kyllä esim GP5000.
Huonoin puoli tällä lyhyellä kokemuksella on turhan jäykät/paksut kyljet mutta se näyttää vaivaavan muitakin TL renkaita joitain Rene Hersejä lukuunottamatta
Specialized Pathfinder Pro 2Bliss. Todella kestävät, rullaavat hyvin asfaltilla(kin). Ajoin noilla kaksi 3 vuodenajan kautta ilman yhtäkään rengasrikkoa. Nyt pitää vaihtaa uudet samat alle.
https://granfondo-cycling.com/specialized-pathfinder-pro-review/
Olen nyt muutaman satasen ajanut Pathfinder Prolla ja renkaat vaativat vielä vähän totuttelua. Aiemmin alla oli Maxxis Rambler Silkshieldit, jotka käyttäytyvät näihin verrattuna loogisesti ja yllätyksettömästi. Pahtfinderin keskiharjanne voi toki vaikuttaa vain psykologisestikin, koska varsinaisia yllättäviä tilanteita ei ole ollut. Ramblerit olivat myöskin mukavammat vanhan sitikan tapaan. Pathfinder käyttäytyy vähän pingispallomaisesti, efektin saa pois laskemalla paineita mutta sitten rotvallin reunat jo lyövät läpi.
Toisaalta vauhti on kasvanut huomattavasti asfaltin lisäksi myös sorateillä ja pienillä paineilla. Käytännössä tulee ajettua ihan eri välityksillä ja jarrujakin joutuu käyttämään aiempaa enemmän. Myöskin tubeless-asennus oli naurettavan helppo kunhan tajusin käyttää sisuria renkaan nostamiseksi vanteelle. Ilman sisuria hommasta ei olisi tullut mitään toisin kuin Ramblereissa. Tämäkin kertonee siitä, että Pathfinder on selvästi tukevampi ja jäykempi rengas.
Schwalbe kyllä jyrää nykyään testeissä. Vanhaan allmotioniin verrattuna ei tule kuin 5w takkiin per rengas, vaikka on pistosuojasta heikennetty :)
On ne melkoisia sankareita. Vanha allmotion rullasi hienosti.
https://www.bicyclerollingresistance.com/tour-reviews/schwalbe-marathon-almotion-tle-addix
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.