PDA

Näytä tavallinen näkymä : Minkä tv-sarjan katsomisen lopetit?

tommi2
18.02.2021, 16.53
Oletko lopettanut jonkun tv-sarjan katsomisen? Miksi?

Itse lopetin Temptation Island Suomi-sarjan katsomisen jos viime kauteen. Suomi-kaudet ovat sietämätöntä Big Brother ördäystä. Muutenkin linja on ollut viime kausina, että pyritään saamaan hirveää sikailua ja itkudraamaa, kun ekoissa kausissa jännitti tavallisten (no, melkein) ihmisten parisuhteen puolesta tai oli jotain ääliötä vastaan. Pelin säännöt ja repliikin on opeteltu edellisiltä kausilta ja yhä uudelleen mukaan valitaan samoja henkilöitä.

Sarjaa katsomaton voi olla sitä mieltä että tuollainenhan se on ollut aina, mutta ko. sarja oli ainoa tosi-tv mitä viitsi katsoa aikanaan. Kaduilla huhutaan (kaduilla tarkoitan twitteriä) että moni muukin (tai ainakin 2) on lopettanut vastaavista syistä.

lansive
18.02.2021, 17.01
Oletko lopettanut jonkun tv-sarjan katsomisen? Miksi?

Kaikkien. Vuonna 1995 myin telkkarin pois.

tommi2
18.02.2021, 17.14
^Respect. Mä varmaan myisin ennemmin munuaiset pois...

Gaastra
18.02.2021, 18.00
^^ Suomi voitti lätkässä ensimmäistä kertaa maailmanmestaruuden ja tuli fiilis että nyt on kaikki nähty ;)

Mutta et siis katso puhelimelta tai miltään muultakaan älylaitteelta tv-ohjelmia koskaan?

Ontopic: Itse lopetin Ivalon katsomisen kolmen jakson jälkeen. En vaan jostain syystä jaksanut innostua vaikka paljon sitä kehutaan.

Offtopic: Jos kysyttäisiin minkä tv-sarjan katsomisen aloitit, niin vastaisin että alkuperäisen MacGyverin, joka on syksystä saakka tullut jälleen uusintana Fox-kanavalta ja on nyt menossa 4.kauden jaksoissa. Edellisen kerran katsoin Ihmemiestä noin 10:n vanhana silloin 80-luvun lopussa kun se tuli ensimmäisen kerran tv:stä. Ai että on nostalgista katsoa noita nyt uudestaan 30 vuoden kuluttua. Aina välillä tulee sellainen wow-efekti, että "hei jes mä muistan tän jakson". Murdoc-jaksot oli parhaita!

tempokisu
18.02.2021, 18.08
No osittain Emmerdalen ja Salatut elämät. Katson jos olen kotona tai en ole mennyt nukkumaan ( usein nimittäin jo ennen 19.30 olen unessa...) siinä määrin jääny jaksoja välistä etten enää ymmärrä mikäs tämäkin juttu nyt sitten on?
Kauniit ja Rohkeat mä katson :D mutta jaksoja jää välistä kun tulee jo 16.30 ja uusinnat aamuisin kun olen jo lähteny työmatkapyöräilemään. Mutta ei ne välistä jääneet jaksot harmita, tämä on sarja jossa pysyy mukana jos katsoo vaikka kerran viikossa.

lansive
19.02.2021, 10.10
Mutta et siis katso puhelimelta tai miltään muultakaan älylaitteelta tv-ohjelmia koskaan?

Sarjojen seuraamisesta oli puhetta, mutta hyvin vähän katson mitään tv-ohjelmia ylipäänsä. Edes korona-aikana ei ole tullut katsottua. Youtubesta seurailen epäsäännöllisesti mitä uusia projekteja Adam Booth konepajassaan värkkää, mutta en edes tilaa kanavaa.

Aikoinaan myin telkkarin pois, kun huomasin muuton jälkeen, ettei kolmeen kuukauteen ollut tullut laitettua edes töpseliä seinään tai antennijohtoa paikalleen. Myyntiä varten joutui virittämään käyttöön, että ostaja näki laitteen toimivan.

marco1
19.02.2021, 10.44
En seuraa mitään sarjoja aktiivisesti, tv:n katsominen on toiminto jota tehdään silloin kun ei pysty tekemään mitään järkevää ja siihen sopivia sarjoja tulee riittävästi koko ajan. Sarjojen aktiivisen seuraamisen lopetin 97-98-tienoilla kun X-Filesin juonikuviot alkoi olla nähty muutamaan kertaan.
Toisaalta onhan pyöräilyn ympäriajojen seuraaminen käytännössä ihan sama kuin tv-sarjan seuraaminen.

tommi2
19.02.2021, 11.10
^ Toi on kohtuu yleinen asenne, varsinkin työikäisillä miehillä, että tv:n katselu ei ole järkevää, kuten vaikkapa remontointi tai kuopan kaivaminen. Hupinsa kullakin, mutta pikkasen pistää vihlomaan jos esitetään parempaa ihmistä "minä en katso televisiota" argumentilla. En nyt viittaa kenekään tämän ketjun kirjoittajaan, tuli vaan mieleen, kun duunissa kohtuu yleinen asenne. Yksi työkaveri ei katso ollenkaan oikeastaan televisiota ja kun joskus ollaan oltu vaikka pubissa, missä näkyy televisio, tämä taikalaatikko hurmaa miehen heti, hän nauliintuu siihen ja rupeaa naureskelemaan Beavis & Butthead -henkisesti tarjonnalle ja reagoi kysymyksiin 10 sekunnin viiveellä joko vähän väärin "nii" tai "hä?". Kohtuu rasittavaa, siksi rupesin menemään mielummin vaikka yksin pubiin.

Itse harrastan sarjojen tuijottelua ja voin väittää että se on oivallinen rentoutumiskeino, minulle kirjoja parempi tapa kadota fiktioon, koska nautin visuaalisesta puolesta.

Uutisten katsomisen olen monesti ajatellut lopettaa. Negatiivista juttua, aina about samaa ja kohtuu toimittajan asenteella väritettyä.

Gaastra
19.02.2021, 11.21
^ jep, toi on totta...munkin tuttavapiirissä on pari tapausta, jotka aina kun puhetta tulee suureen ääneen julistavat etteivät katso ollenkaan televisiota (ikäänkuin tekevät itsestään parempaa ihmistä -> ruput katsoo, fiksut ei). Sitten kuitenkin katsovat netflix-sarjoja kännykällä, Youtubea ja urheilua. Joku toinen voi olla sitä mieltä, että se muiden urheilun seuraaminen.. se se vasta tyhmää puuhaa onkin.

marco1
19.02.2021, 11.49
^ Toi on kohtuu yleinen asenne, varsinkin työikäisillä miehillä, että tv:n katselu ei ole järkevää, kuten vaikkapa remontointi tai kuopan kaivaminen. Hupinsa kullakin, mutta pikkasen pistää vihlomaan jos esitetään parempaa ihmistä "minä en katso televisiota" argumentilla.

Minähän siis katson telkkaria aika paljon mutta ei se silti ole järkevää, varsinkaan omilla katselutottumuksilla. :)
Juurikin jotain remontointia, kuopan kaivelua, ruosteisten muttereiden availua, autojen tai laivojen rakentelua katson mielelläni kun sellaista sattuu tulemaan.
Mutta en silti seuraa sarjoja telkusta enkä katso niitä putkeen striimipalveluistakaan.

puppy
19.02.2021, 12.09
Vera Stanhope, kaikki jaksot katsottu. Monta sarjaa unohtunut matkalle, ehkä ne ei sitten ole sen arvoisia, viimeisin taitaa olla se Ville Virtasen synkistelysarja, joku poliisijuttu, juonet oli naurettavia että en jaksanut.

tommi2
19.02.2021, 12.12
^Sorjonen... mäkin lopetin sen seuraamisen.

puppy
19.02.2021, 12.28
Aa joo se, sisko kattoi kun kävi Suomessa mutta en ole jatkanut. Ja kuten aina jos joku teistä siitä pitää niin ole hyvä, makuasioista turha kiistellä tai vähätellä.

tempokisu
19.02.2021, 12.38
Kun telkkarista kuuluukin Vera Stanhopen narina niin vaihdan välittömästi kanavaa ( taitaa tulla viikonloppuna ykköseltä, jätän telkkarin auki kun menen nukkumaan mutta jos olen hereillä niin...). Sorjosen puheesta ei saanu mitään selvää.

tommi2
19.02.2021, 12.52
Mä yleensä katon "kaikki" brittidekkarit. Taso vaihtelee, mutta BBC on enempi mun makuun kuin Fox. 90-luvulla sarjojen lopettaneille voin heittää "koukun" että nykyisin moni sarja on ihan elokuvatasoa, esim. HBO näyttäs satsaavan kohtalaisen paljon sarjoihin. Toki jossei ole oma juttu, niin mitäs sitä tuputtamaan, mutta toisessa ketjussa taisi olla se esimerkki kaverista joka ei tykännyt pizzoista, kun oli syönyt vain Saarioisten kuraläppiä.

^Vera puhuu kyllä ärsyttävästi, se heittää tosi usein sellasen kysyvän ähkäsyn "äh?" mikä viiltää ihan sielua. Olisko se joku geordiemurre?