Näytä tavallinen näkymä : Vuoden 2021 pyöräilykilometrit
Taimo M.
09.02.2021, 15.36
Avaan uudestaan kun kerran aikaisempi hävisi. 539km nyt.
tempokisu
09.02.2021, 17.51
Haa, minulla onkin koossa jo noin 1600km
nikobiker
09.02.2021, 18.54
1170 km... vuosi sitten samaan aikaan oli n. 1600 km, vaikka ajotuntimäärä about sama. Oli se hauskaakin ajella gravelia koko lumettoman talven läpi.
tempokisu
09.02.2021, 19.51
^ eh, mulla oli vuosi sitten samaan aikaan ajettuna jotain 500km....mutta ehdottomasti viime vuonna oli mukavampi ajella. Nyt on ollu todella raskasta ja haastavaa, mutta energiaa on kulunut.
Turf Moor
09.02.2021, 20.01
Tammikuun lopussa oli kertynyt 319 kilometriä.
Turf Moor
28.02.2021, 19.11
667 kilometriä.
102h/2300km, tosin tonni noista vielä trainerilla. Veikkaan, että traineri jää hyvin äkkiä alakynteen. Aurinko. Jee.
Jami2003
01.03.2021, 07.36
Pyöräilyä tullut tähän mennessä 685 km ja 35h. Iso osa tammikuussa kun tässä kuussa on tullut hiihdettyä. Kaikkineen matkaa on tänä vuonna taitettu 1150 km ja 80h josta loput siis hiihtoa. Tai no pari juoksulenkkiäkin taitaa olla.
johan tässä on hiihdetty neljä kertaa tänä vuonna ja se on poissa pyörältä... kovat pakkaset myös ja korona mutta kaikesta huolimatta kai pitkästi yli kahden mennään
tempokisu
01.03.2021, 09.46
102h/2300km, tosin tonni noista vielä trainerilla. Veikkaan, että traineri jää hyvin äkkiä alakynteen. Aurinko. Jee.
varmaan tiedät että traineri"kilometrejä" ei lasketa eli 1300km.
Minulla on nyt koossa 2331km ja kaikki ulkona, osin vielä tosi vaikeita kilometrejä eli söheröä, liukasta ja kylmää...yh, mutta sisukkaasti ole ajellut, olen viime vuotta jo 1500km edellä..
F. Kotlerburg
01.03.2021, 09.49
Taitaa olla satanen tiukassa. Ehkä tää joskus.
varmaan tiedät että traineri"kilometrejä" ei lasketa eli 1300km.
Minulla on nyt koossa 2331km ja kaikki ulkona, osin vielä tosi vaikeita kilometrejä eli söheröä, liukasta ja kylmää...yh, mutta sisukkaasti ole ajellut, olen viime vuotta jo 1500km edellä..
Lasketaan :) Sitäpaitsi ajoin ne vuorilla, eli ne voisi laskea tuplana.
^Lasketaanko myös sähköpyörällä ajetut trainerikilometrit? Entä jos on peukkukaasu?
Ainakin bafangilla ajetuista saa miinuksia.
tempokisu
01.03.2021, 10.27
^Lasketaanko myös sähköpyörällä ajetut trainerikilometrit? Entä jos on peukkukaasu?
No ei lasketa :D, ja jäsen paaton kirii kyllä kauden edetessä että ei kannata heti hermostua. Tosin jos mä alan laskea lenkeille myös vaikeusastekertoimet, erityisesti tänä vuonna on saanu ajaa monet kerrat kertoimella 5 ( maksimi).
F. Kotlerburg
01.03.2021, 10.57
Kyllä trainerikilsat voi kertoa ainakin neljällä, että pääsee spandex-sankareiden listan kärkeen.
Kyllä trainerikilsat voi kertoa ainakin neljällä, että pääsee spandex-sankareiden listan kärkeen.
Entäs kun olen ajanut maastossakin talvella? Saako sillä lökäpöksyjen vankkumattoman ihailun?
Käsittääkseni jos vituttaa, ajetut kilometrit saa kertoa seitsemällä. Lökäpöksykilometrit taas kerrotaan kolmella automaattisesti, jotta saadaan vitutus päälle spandekseilla. Jotka sitten voivat kertoa omat kilometrinsä sillä seitsemällä. win-win.
F. Kotlerburg
01.03.2021, 11.26
Entäs kun olen ajanut maastossakin talvella? Saako sillä lökäpöksyjen vankkumattoman ihailun?
Trainerispedeily nollaa ne.
Käsittääkseni jos vituttaa, ajetut kilometrit saa kertoa seitsemällä.
Tuolla kaavalla kotlerburg voitti jo :)
Katosiko foorumilta se ketju, jossa määritettiin sopivat kertoimet eri tavoilla ajetuille kilometreille? Esim. perheellisille oli myös kertoimet kuin sinkuille.
Minusta trainerikilsat voi hyvällä omallatunnolla laskea mukaan, koska ne ovat paljon paljon v*ttumaisempia kuin ulkona puhtaassa ilmassa ajetut.
No, minulla on nyt yhteensä 900 km vuoden alusta, joista 275 trainerilla. Pidän sitä itselleni hyvänä suorituksena, varsinkin kun saan päälle vielä kertoimet kolmesta lapsesta, vaimon vuorotöistä ja mistä kaikesta :D
Vaimon töissä olosta ei kyllä saa kertoimia :)
Taimo M.
01.03.2021, 15.56
^^Oliko se jokin kilometrikisa -ketju? Ja oliko mahdollisesti tuolla yleisessä jorinassa... Jokin pieni muistikuva on.
1400km ja ulkona ajettu totta kai, kilsathan lasketaan eturenkaan kulkeman matkan perusteella. Voin sanoa, että osa näistäkin on ollut mallia "v*ttumaisia", vaikka toki t-paita päällä lämpimässä trainerilla olisikin ollut varmaa veemäisempää :) .
tempokisu
01.03.2021, 17.18
Mä olen koko ajan aatellut söherössä ja umpihangessa ajaessani että tämä on kaikki kotiinpäin; energiaa kuluu ja kunto kohenee. Jos on sattunut ¤### keli työmatkapyöräilyyn niin tulipahan ainakin se 30km ajeltua kun muuten ei olisi lähteny ajamaan ollenkaan.
Ja olen aikoinani ajanut kuntopyörällä 5-6 tuntia päivittäin, samalla lukenut yo-kokeisiin tai virkannut tai katsellut olympialaisia telkkarista. Koheniko kunto? luultavasti ei, eikä ollut mukavaa kuntoilua muutenkaan. Nyt tällä iällä tällä hetkellä epätoivoisiin sisäpyöräilyihin ei ole mitään tarvetta, olen vaikka 2 viikkoa lenkkeilemättä niin se ei vaikuta kuntoon eikä omapainoon millään tavalla. Tai siis lenkkeilyjaksaminen voi jopa parantua. Mutta tykkään olla ulkona, se virkistää mieltä.
tempokisu
01.03.2021, 17.21
Käsittääkseni jos vituttaa, ajetut kilometrit saa kertoa seitsemällä. Lökäpöksykilometrit taas kerrotaan kolmella automaattisesti, jotta saadaan vitutus päälle spandekseilla. Jotka sitten voivat kertoa omat kilometrinsä sillä seitsemällä. win-win.
:D no sittenhän tää peli on ihan selvä jo tässä vaiheessa vuotta, mä voitin ja tulen voittamaan vuosikilometrit enemmänkin kuin ylivoimaisessti. Lisäksi mulla on löysät ajohousut...
( MRe, ei olisi kannattanu...)
Taimo M.
03.03.2021, 20.25
1034km.........
20 h/284 km. Loput 80 h muuta liikuntaa (hiihto, juoksu, kävely).
kurvaaja
08.03.2021, 13.11
Mä olen koko ajan aatellut söherössä ja umpihangessa ajaessani että tämä on kaikki kotiinpäin; energiaa kuluu ja kunto kohenee. Jos on sattunut ¤### keli työmatkapyöräilyyn niin tulipahan ainakin se 30km ajeltua kun muuten ei olisi lähteny ajamaan ollenkaan.
Jep, huomenna tunkataan ja kiroillaan taas työmatkalla sääennusteen perusteella. Mutta tuleepahan ulkoiltua
tempokisu
24.03.2021, 21.36
Haa, 3429km....mutta esimerkiksi eilinen 103km+ työpäivä oli liikaa, olin koko tämän päivän ihan väsynyt ja lihakset kipeenä ja nytkään en näköjään saa unta ( yleensä olen tässä vaiheessa nukkunut jo useamman tunnin ) ja tässä on ollut myös henkistä stressiä.
Turf Moor
31.03.2021, 19.43
1078 kilometriä.
tempokisu
31.03.2021, 20.11
No juuri laskin maaliskuun kilometrit, kertyi 1440km. Viimeksi olen näin paljon maaliskuussa ajanut vuonna 2014. Verrattuna 11 vuoden aikaisiin lukemiin alas on tultu paljon mutta toisaalta sieltä 5 vuoden takaiselta pohjalta olen noussut, ja kahden viime vuoden ajoilta ajokilometrit on... siis tuplaantuneet :cool:
peruspertti
31.03.2021, 23.48
2092 km. Enemmän kuin muutamaan vuoteen. Hyvä alku tälle vuodelle
Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla
2250km, ihan ok. Ehkä se kausi tästä nyt huhtikuussa lähtee paremmin käyntiin kun kelitkin suosii eikä punttiksellekaan enää pääse.
Nickname
02.04.2021, 19.51
Olisko jotain 20-200km väliltä.
Taimo M.
08.04.2021, 19.35
2024km tuli viime lenkin jälkeen täyteen.
3391km. Huhtikuussa kertyi ihan kivasti ajopäiviä, vaikkei kelit koko aikaa ihan priimat olleetkaan.
5600km/215h. Traineri on haudattu kaappiin jo maaliskuun lopussa, eli nyt pelkästään ulkokilometrejä joulukuuhun asti.
peruspertti
30.04.2021, 14.47
3350km/ 195h. Huhtikuussa 1270km
1300 km/68 h (muuta lenkkeilyä 140 h)
F. Kotlerburg
30.04.2021, 16.45
Viitisen sataa.
Jami2003
30.04.2021, 17.17
1760 km. Tällä kertaa niin luminen vuoden alku että tähän mennessä lähes kaikki sora- tai maantiellä. Maastoon ei vielä merkittävästi ole päässyt. Ensi viikolla tulee uusi maastotykki, toivottavasti myös loput lumet lähtee.
Turf Moor
30.04.2021, 19.35
1805 kilometriä.
tempokisu
30.04.2021, 21.24
5600km/215h. Traineri on haudattu kaappiin jo maaliskuun lopussa, eli nyt pelkästään ulkokilometrejä joulukuuhun asti.
Mulla on muuten sama - mutta tunteja paljon enempi :D lähemmäs kolmesataa varmaan - ja siis kaikki oikeita kilometrejä koko ajan...
tempokisu
12.05.2021, 19.16
Tänään tuli 6100km, vitsit tässähän alkaa tullla jo kisafiilis ajaa kilometrejä...
Taimo M.
16.05.2021, 14.52
3015km tänään täyteen ja ensimmäinen tämän kesän sateessa kastuminenkin tapahtui.
6750km/252h
Tuleeko tempokisu penaltya, kun porukalla ajamalla saa helpommin kilometrejä :) Trainerilla nää oli paljon hankalampia.
tempokisu
16.05.2021, 23.09
^ trainerikilometrejä ei lasketa, porukalla kulkee paljon helpommin mutta mä ajan yksikseni, tänäänkin kun olin jo lenkiltä tulossa niin jotkut oikeet pyöräilijät ( joiden kanssa muuten myös moikattiin ) vasta näköjään lähti, Säijään päin. Ei ole tarkoitus että se on helppoa, vaan että kunto kohenee ja painonhallintaa. Kuten jo mainitsinkin, meet ohi kauden kehittyessä ( paitsi jos tossa on mukana ne trainerikilsat ) kilometreissä, mutta tunneissa olen sua paljon edellä :D
Turf Moor
31.05.2021, 20.00
2646 kilometriä.
4650 km. Ajaminen on kivaa, uusi pyörä toimii hyvin ja on itsekin pysynyt suht terveenä.
7340km/270h
Kesä ja saa ajaa kovaa. Ai että on hauskaa.
peruspertti
01.06.2021, 17.38
5219km 295h Hyvä alku vuodelle
tempokisu
01.06.2021, 18.11
:D haa, 7400km - tunteja pitkälti yli 300. En aja kovaa ja lenkin alussa on aina vaikeeta mutta helpottaa noin 70km kohdalla.
Huomenna kummiskin ansaittu lepopäivä pyöräilystä, mutta meen roskienkeruulenkille.
Pitäis olla kaikki lenkit tuolla Stravassa ja siellä näyttäs olevan yhteispituus tälle vuodelle nyt 398km.
Taimo M.
19.06.2021, 17.10
4081km napsahti viime lenkin jälkeen mittariin.
6240km tuli tänään täyteen. Tänä vuonna on tullut ajettua selkeästi enemmän kuin koskaan, nyt kesäkuussakin sai melkein 1600km kasaan vaikka puntillakin ehti käymään 2-3 kertaa viikossa. Ajokelit on toki olleet todella hyvät.
Edit pyynnöstä: Sanomattakin selvää, että kaikki ajettu ulkona (miten sisällä edes ajetaan?) ja kilsoista 25km on ajettu peesissä. Muut itse tuulta halkoen.
tempokisu
30.06.2021, 19.45
Siitä on 6 vuotta kun viimeksi sain kuukaudessa ajettua 2000km. Nyt tuli kesäkuu 2021 - 2057km ja kymppitonnin raja ajettuna tänä vuonna on tosi lähellä :)
peruspertti
30.06.2021, 22.46
6024km saldo kesäkuun lopussa
Kesäkuun lopussa 4500 km. Se on reilu 2000 km vähemmän kuin viime vuonna samaan aikaan. Merkit ovat nyt sellaiset, että kymppiputki taitaa tänä vuonna katketa.
11 188 km / 589 h. Edit: Sisällä 0 km / 0 h.
Kovia määriä. Muistakaa mainita sisältyykö sisällä ajetut.
F. Kotlerburg
01.07.2021, 21.37
Parisen tonnia. Sisällä ei ajeta.
Jami2003
02.07.2021, 07.04
Reilu kolme tonnia ajettu tälle vuodelle. Sisällä ajoa siitä pari sataa. 145 tuntia tullut näköjään käytettyä. Pers tuntumalta sanoisin että suurin osa gravelia, sitten maantietä ja kymmenen prosenttia maastoa.
Muuta urheilua (eli hiihto, suunnistus ja kuntosali, sekä tänä vuonna minimaalisen vähän juoksua) lisäksi tuhat kilometriä johon aikaa on tuhraantunut satakunta tuntia. Tehotonta kilometrien keräämistä pyöräilyyn verrattuna. Rullaluistelukilometrejä sauvojen kanssa ei vielä yhtään joka virhe kyllä pitäisi korjata mahdollisimman pikaisesti.
Paljon on tulllut kilometrejä... niin paljon että ei edes viitti laskee
tempokisu
02.07.2021, 19.33
Sisällä ajetut lasketaan jos ollaan ajettu edeten vaikka jotain sisärataa - mutta sellaiset traineriajot joissa poljetaan paikallaan, niissä kertyy ehkä tunnit mutta kilometrit ei.
^ ei viitti tai ei uskalla, ei se pronssi ole häpee.
58 kertaa on lähdetty lenkille ja yhteensä 2731 km on taivallettu pääosin gravelilla, muutama satanen maastossa. Aikaa on mennyt taukoineen reilu 192 tuntia.
475km tuli viimeisimmän lenkin jäkeen täyteen. Jospa seuraavalla pääsis täyteen 500:een.
475km tuli viimeisimmän lenkin jäkeen täyteen. Jospa seuraavalla pääsis täyteen 500:een.
Juu tulihan se: 506.0 km
ruuduntakaa
12.07.2021, 07.03
1825km+työmatkat(250km/kk)
Taimo M.
18.07.2021, 18.23
5065km näyttää nyt.
Ari Fill
21.07.2021, 13.39
Sisällä ajetut lasketaan jos ollaan ajettu edeten vaikka jotain sisärataa - mutta sellaiset traineriajot joissa poljetaan paikallaan, niissä kertyy ehkä tunnit mutta kilometrit ei.
Täysin samaa mieltä. Eikä sitten mukaan mitään sähköpyöräajeluja.
^ ei viitti tai ei uskalla, ei se pronssi ole häpee.
Pöh :eek:
oikeastaan kun miettii niin tunnit ois oleellisemmat...
tempokisu
22.07.2021, 18.51
^ no ihan miten vaan mutta tuossa tunti-kisassa olen vahvoilla - esimerkiksi satasen lenkki. Teillä se menee alle kolmeen tuntiin tai about kolme tuntia. Mulla menee neljä tuntia ainakin. Ja kun satasia on paljon niin...
Lähemmäs 11t on.
10400km ja sisällä ajetut lasketaan, koska ne ovat huomattavasti raskaampia kilometrejä. Jos ajaa kesällä trainerilla, niin nuo kilometrit voisi omasta mielestäni kertoa vaikka kuudella. Täysin kaistapäistä touhua.
Koetas tempokisu vääntää siinä olohuoneessa 4h trainerilla. Veikkaatko, että menee helposti?
tempokisu
23.07.2021, 18.23
^ ähäkutti, 80-luvulla kun oli jalkavammoja niin väänsin 4-6 tuntia kuntopyörää sisällä päivittäin kuukaudenkin jakson ( ja näitä jaksoja tuli paljon...), ja jokusen kerran kannoin kuntopyörän parvekkeelle niin sai aurinkoa.
Samalla luin esimerkiksi ylioppilaskokeisiin, itse asiassa sehän oli hyvä kun tuli intensiivisesti luettua siinä samalla.
No helpostihan se meni :D raskasta siinä suhteessa että oli jalkavamma.
Kun jalkavamma parani, koin että siitä kuntopyöräilystä ei ollut mitään hyötyä. Joo kerrotaan trainerit kuudella, mutta vastaavasti ulkopyöräilyt kymmenellä ja jos on ollu tuulista kuten nyt niin....
> oot vaan harmissasi. Mä olen voitolla. Koko liikunnan ja kuntoilun ydin on aina ollut mulle se että saa olla ulkoilmassa. Sinänsä sitten väliä mikä se liikuntamuoto on, mutta kunhan se on ulkona raittiissa ilmassa oloa, mieluiten metsämaastossa tms.
> oot vaan harmissasi. Mä olen voitolla. Koko liikunnan ja kuntoilun ydin on aina ollut mulle se että saa olla ulkoilmassa. Sinänsä sitten väliä mikä se liikuntamuoto on, mutta kunhan se on ulkona raittiissa ilmassa oloa, mieluiten metsämaastossa tms.
Olen käynyt tänä vuonna paljon metsämaastossa mutta tämäkin voidaan ymmärtää miten vaan :eek:
tempokisu
24.07.2021, 10.15
Murphyn Laki pykälä 66 "Armeijan aksiooma" - jos asia voidaan ymmärtää väärin, se ymmärretään väärin.
Pointti vaan oli vastata tähän "koetappas tempokisu vääntää olohuoneessa trainerilla 4h" että todellakin olen vääntäny, ja paljon pidempiäkin rupeamia. Kun ei muuta voinu tehdä, ja sietämättömän tylsää oli.
Tänään tuli 8245km mittariin tälle vuodelle. Edelleen omalta osalta edetään ns. ennätysvauhdissa, eli paljon on tullut pyörän päällä viihdyttyä. Ensimmäisen kerran sain myös yli 2000km kalenterikuukauden aikana ajettua nyt heinäkuussa. Kivaa touhua!
Turf Moor
31.07.2021, 19.12
3702 kilometriä.
Taimo M.
14.08.2021, 19.22
6015km, tuli tämän lenkin jälistä. Lämpöä noin 15°C ja vettä tihuutti puolet matkasta niin että vaatteet kastui mutta ei tullut kuitenkaan kylmä, hyvä pk.
Onko siellä sisärainerilla ajaessa muuten minkämoinen vastatuuli?
Minä kun vältän ulkonakin ajaessa kovin tuulisia päiviä :D
F. Kotlerburg
14.08.2021, 21.07
Onko siellä sisärainerilla ajaessa muuten minkämoinen vastatuuli?
Minä kun vältän ulkonakin ajaessa kovin tuulisia päiviä :D
On ja pakkasta.
10 064km tuli tänään mittariin, on ollut hyvä vuosi.
peruspertti
08.09.2021, 21.49
8073 km. Kymppitonnin vuosi taitaa olla tulossa muutaman löysäilyvuoden jälkeen
tempokisu
09.09.2021, 18.31
Hyvä vuosi ollut joo, viime vuonna ajoin 13 648km ( sitä edellisenä jotain 8000...) ja nyt on tuo viime vuoden lukema jo ohitettu. Ihan ok, mutta kahtakymppiä en saa kokoon. Tärkeintä on kuitenkin hyvä olo, talkoot ja Nakkila ja se että työtilanne on ok.
Tasan tonnin jäljessä, mutta nyt aletaan ajamaan kilometrejä! Jos trainerilla ajettuja ei lasketa, niin saako hiekalla ajetut lisätä tuplana?
tempokisu
10.09.2021, 02.27
:D tsemiä, mulla on jäänyt stressi pois kun ei se enää kylmällä ( alle +20 lähteissä) suju niin hyvin, kaikki ajaminen on nyt plussaa, ja lauantaisin on kututalkoilua ( seuraavana päivänä ei kovasti jaksa..)..... Kilometri on kilometri ajaa sen umpihangessa tai sateessa kumisaappailla, mutta iltaruokaa laittaissa huomioin huonon kelin kertoimet ja voi syödä vähän vapaammin.
Vähän päälle 7000 km on nyt ajettuna, n. 2000 km vähemmän kuin viime vuonna samaan aikaan. Ero tuli tammi-maaliskuussa, sen jälkeen tahti on ollut suunnilleen sama. Jos sen kympin saisi tänä vuonna kasaan.
Taimo M.
10.09.2021, 17.23
7.057km tuli juuri kun kävin ajamassa "oletettavasti" vuoden viimeisen satasen.
13 250km, nyt kisu lenkille kohta mennään ohi.
tempokisu
17.09.2021, 19.48
13 250km, nyt kisu lenkille kohta mennään ohi.
Niinhän mä sanoin jo aika alkuvaiheessa, mutta mulla on jo yli 14t....ja olen aika väsy ja tuntuu että tarviin lepoa, enkä ole viime vuosina edes ajatellut että kisailisin miesten kanssa. Ne 40t km vuodessa on tehty ja ei tartte enää.
ps. ethän laske mukaan niitä trainerilla ajettuja...
Tottakai ja niitä alkaa tulla lisää, kun pimenee ja ei pääse enää töiden jälkeen soralle :)
tempokisu
18.09.2021, 02.15
^ on ihan kiva kiusata miehiä, mutta tosiasia on että tämänikäinen akka ei vaan pärjää ukkojen kanssa. Eniten harmittaa se että painoa on tullu kilo lisää sitten kesän, vaikka olenkin tosi laiha....mutta silti.
No, tänään kututalkoisiin ja ensi viikolla Nakkilaan :)
ps. trainerilla ei lasketa kilometrejä vaan tunteja. Itsekin olen tehnyt näin.
Taimo M.
15.10.2021, 19.50
8023km. Kymppi lähenee, sain lisämotia kun kävin sateessa ajamassa eikä se ollut niin vastenmielistä kun yleensä ajattelee.
Minulla oli sama fiilis, että eihän tuo sade haittaakaan. Ei edes flättiä tullut, vaikka kelveillä oli hiekkaa ja pikkusoraa.
Jami2003
15.10.2021, 21.53
Joo ei sade haittaa kun tajuaa pysyä asfaltilla. Tänään ajelin gravelia ja kympin jälkeen kun kaikki rahisi ja hinkkasi muisti taas rapaisten sorateiden haittapuolet :)
tempokisu
15.10.2021, 23.22
Ai jaa, kyllä mulla sade haittaa ihan oleellisesti, ja märkä tienpinta. Pelkään että on liukas...
...lokakuussa ajettu 673km, no onhan se 200km enempi kun viime vuonna ( lokakuun eka jakso). Mutta kun tässä pitää vaihtaa cycloon, parin cycloajelun perusteella 50km on jo kova suoritus. Ei jaksa, väsy on.
Niin. Kilometreillä ei ole kisu oikeasti mitään merkitystä. Kuntoilunkin kannalta kilometrit ovat aika masentavia, kuten ehkä huomaatkin.
Ja ne kilometrit näyttää nyt olevan 14 600. Vielä ei ole tänä syksynä traineriin koskettu :)
tempokisu
16.10.2021, 03.58
Niin. Kilometreillä ei ole kisu oikeasti mitään merkitystä. Kuntoilunkin kannalta kilometrit ovat aika masentavia, kuten ehkä huomaatkin.
No, olen mä vielä sua edellä 15+...ja olihan tässä aika ( todella pitkä aika) kun kilometrejä vuodessä oli enempi kuin pankkitilin saldo. Parempi se toisin päin ....kaikkea ei voi saada.
Kilometrit vuodessa menee kyllä tärkeysjärjestyksessä aika alas, kivahan se on jos ja kun jaksaa ajaa ( kesällä jaksoi ), mutta ikää tulee koko ajan lisää ja elämään on tullut muita kivoja asioita :)
kurvaaja
21.10.2021, 09.18
Eilen vasta meni 10tkm (ulkona) rikki tälle vuodelle, laiskaa on ollut..
ps. trainerilla ei lasketa kilometrejä vaan tunteja. Itsekin olen tehnyt näin.
Juuri näin. Tuntigalluppi voisi olla sitten erikseen, mutta kilometrejä trainerilla kertyy tasan nolla vaikka kuinka sotkee.
11730km. Syyskuu menikin vähän heikommin suunniteltujen ja ei-suunniteltujen sairastamisten osalta, mutta lokakuussa jaksoi vielä ajella.
tempokisu
31.10.2021, 13.44
Parin lenkin jälkeen menee 16t ....siis saan ehkä 18t ajettua tänä vuonna, tässä iässä ei enää voi ajatella että enemmän enemmän, vuonna 2019 tuli 8tkm ja viime vuonna vähän päälle 13t joten ihan hirmuista tsemiä ollu.
Viimeksi se oli 2015 kun sain vuodessa yli 18t km ajettua. Ja nyt on ollu muutakin, kututalkoot ja Nakkila, sekä parempi mieli. 2017 olin ihan valmis luovuttamaan että tää oli tässä, mutta onneksi Luonto tuli apuun :)
15600km ja nyt alkaa jo tulemaan viikolla trainerikilometrejä :)
tempokisu
31.10.2021, 16.45
^ ....niitä ei lasketa...mutta siis mä olen tosi iloisesti yllättyny että olen pärjänny miesten sarjassa näinkin hyvin! Olin kauden alussa ihan varma että meet jäsen "paaton" ohitte heti kun kesäkausi alkaa...
Taimo M.
14.11.2021, 18.13
9003km. Hyvässä vauhdissa ollaan.
peruspertti
18.11.2021, 18.06
Tänään tuli vuoden tavoite täyteen vähän etuajassa[emoji6] 10060km ajettu
1641 kilometriä tähän mennessä, eikä niitä lähtöjä tälle vuodelle juurikaan enempää tule. Tai jos ilma on sateeton ja yli +3 astetta, niin pyöräilen.
Joe-poika
18.11.2021, 20.56
Ei ihan taida tulla tuhatta kilsaa täyteen. Eli säälittävän vähän verrattuna lähes kaikkiin muihin.
Sit taas toisaalta voisi olla armelias itselleen. Viime vuosina kestävyysurheilua on tullut ehkä lenkki tai pari kuussa keskimäärin. Juoksulenkin pituus on ollut jotain puolen tunnin ja tunnin väliin. Nyt on tullut/tulossa se noin 900 km pyöräilyä toukokuusta pyörän oston jälkeen. Tästä lähes kaikki on ajettu poluilla, jossa vauhti pyörii jossain 10 km/h nurkilla eli ajoaikaa toukokuussa pyörän oston jälkeen tullut jotain noin 90 tuntia (Garminista en keksinyt miten saa suoraan tuntimäärät pihalle). Eli kuitenkin luokkaa 3 h/vko. Tämä on paljon enemmän kuin pitkään aikaan ja oikeastaan ihan OK keskiarvo ottaen huomioon työt, vauva&taaperoarjen, koronan, hemmetisti flunssia, pientaloasumisen yms.
Tästä on hyvä parantaa. Jos ehtisi ensi kesänä ajella muutamia pidempiä, koko päivän tai jopa useamman päivän reissuja, ja ehtisi vähän useammin iltalenkille niin olisi sekä mukavaa että hyväksi keski-ikäiselle laiskajaakolle. Ehkä noi lapsetkin tosta kohta alkaa kasvaa eikä tarvitse enää ihan niin huolenpitoa koko ajan.
Niin, ei niillä kilometreillä ole oikeasti pienintäkään merkitystä.
On oikeastaan harvinaisen typerää yrittää väkisin ajaa aina sama kilometrimäärä viikkoon, tai päivään, jos sen talvella joutuu ajamaan läskipyörällä ja kesällä roadilla.
3h viikkoon on jo oikein hyvä, isolla osalla keski-ikäisiä ei tule lähellekkään tuota määrää urheilua viikossa.
3500 km (170 h), heinäkuun jälkeen tietystä syystä vain muutama sata km. Sen sijaan juoksua on tullut kesän jälkeen ihan mukavasti niin, että 2000 km menee kohta rikki. Valitettavasti hiihtokelejä ei vielä ole ollut tälle syksylle, joten kevään 600 km:iin ei ole tullut lisäystä. Kuntokävelyäkin tuli lähinnä vain keväällä kolmisensataa km. Ensi vuosi taitaakin olla juoksuvoittoisempi, kun täytän 70 ja aion juosta muutaman 1/2 -maratonin, ehkä yhden kokonaisenkin. Suunnistuksen pariinkin pitäisi palata, jos nilkka suo.
Niin, ei niillä kilometreillä ole oikeasti pienintäkään merkitystä.
On oikeastaan harvinaisen typerää yrittää väkisin ajaa aina sama kilometrimäärä viikkoon, tai päivään, jos sen talvella joutuu ajamaan läskipyörällä ja kesällä roadilla.
3h viikkoon on jo oikein hyvä, isolla osalla keski-ikäisiä ei tule lähellekkään tuota määrää urheilua viikossa.
Totta kaikki... tipuin koko kilometrimäärästä paljon on tullut tälle vuodelle mutta niin maan perkeleesti tulee hyöty kilometrejä
Menee maku koko pyöräily hommasta ja tulee paha mieli, jos liikaa yrittää ja kyttää kilometrejä. Lenkille lähtö pitää olla kivaa ja pääsääntöisesti joka kilometristä pitää nauttia. Muuten mä ainakin lopetan koko harrastuksen, kunnes taas maistuu. Väkisin en polje.
Intervals.icu:sta saikin näppärästi eroteltua ulko- ja sisäpyöräilyt niin tuli tarkastettua:
Ulkona 14859 km ja 514h
Sisällä 6206 km ja 167h
Kokonaistuntimäärä ehkä ainoa jota tulee välillä seurattua
tempokisu
19.11.2021, 10.41
^ mulla on enemmän ajotunteja kun sulla noi yhteensä, ulkoilutunteja, yli 800.
Noin just kisu. Tsiikaa noita tunteja. Väkisinkin joskus käy niin, että vauhti alkaa laskemaan. Tunteja kun seuraa, niin säilyy hauskuus touhussa.
F. Kotlerburg
19.11.2021, 11.13
^ mulla on enemmän ajotunteja kun sulla noi yhteensä, ulkoilutunteja, yli 800.Toi on kova.
Icuhan olikin hyvä.
14300km ulkona ja 2200km sisällä. Pyöräilytunteja yhteensä 597h. Kävelyjä en laske mihinkään.
Ja joo, tempokisun tuntimäärä on kunnioitettava. Tuota voi moni keski-ikäinen bäfängkuski mietiskellä.
Aiheeseen liittyen, nostan hattua tutulle kaverille (65 v), joka ajaa mummopyörällä n. 15000 km vuodessa. Joka päivä kelillä kuin kelillä ja vielä vilkkaasti liikennöidyllä tiellä suurimmaksi osaksi.
tempokisu
19.11.2021, 12.49
Toi on kova.
Kiitos mutta se on vaan hidasta etenemistä. Marraskuun alussa meni vielä satanen, sitten tuli joku romahdus ja jonkin aikaa ajelin vaan jotain 20km nakkeja. Kohti 17t mennään, mutta vuodessa 18t km taitaa jäädä haaveeksi. Ja tämä on mulle jo sellaista maksimia että kun ikää tulee lisää niin ajelut vähenee, ainakin kilometrit.
Syksyn tekemistä oli myös kaikissa 9 talkoissa käynti :) se oli kivaa tekemistä. Eli lapioitiin soraa ja kuskattiin kiviä kutusoraikoiksi.
viimeinenlenkki
19.11.2021, 14.12
n.9500km johon laskettu maastopyöräily,gravel ja maaantiepyöräily sekä hiihto vielä päiviä jäljellä ennenkuin vuosi vaihtuu.Asiaa helpottanut kun ei tartte enää töissä käydä(tosin vasen ranne kipuilee,huomattava nivelrikko).tunteja n.550 tuo vauhti kyllä hiljenee iän kuten myös mäet suurenevat ainut mikä helpottaa on alamäet mutta niitä ei uskalla samalla lailla laskea kuin ennen.
Ei kait tämä mikään kisa ole, että kuka ajaa eniten? Mun mielestä on mukavaa nähdä minkälaisia ja kilsoja muut ajaa, mutta ei ne mun kilsoista pois ole. Kaikki ajaa niin paljon kuin parhaaksi näkee.
tempokisu
24.11.2021, 00.58
^ :D kyllä tämä kuule on kovaa kisailua kilometreistä. Ajaisin enemmän jos jaksaisi ja inspiroisi, mutta kun ei. Ja olisi kiva tietää mitä muut naispuoliset palstalaiset ajaa, ei tässä topicissa ole mun käsittääkseni muut naiset ajamisistaan raportoineet.
Oli aikoinaan kova paikka huomata että ei pärjää enää tempossa ( eli voittaa kisat helposti) olisi pitäny alkaa tosissaan treenata, ja sitten ettei pysty enää 20t km vuodessa. Eikä ajaan mitään 200km(tai yli) lenkkejä. Tässä oli tosi vaikeita vuosia :
2013: 16 390km
2014 huikeat 20 135km
2015: 18 112km
2016: 15 669km
2017: 14 699km
2018: 9090km
2019: 8000 km
2020: 13 648km
...verrattuna siihen että 2009 ajelin sen 40 250km, tosin tiesin koko ajan että tämä on "kerran elämässä" vuosiajelut. Mutta aika hyvin verrattuna noihin aiempiin vuosiin kun nyt on kohta 17t, ja todennäköisesti kilometrit tulee vähenemään....ja tässä on jo tullut uutta laskemista, montakos kututalkoota tuli? montako kertaa kävit Nakkilassa? Kututalkoita on nyt kertynyt 4+7+6+9= 26 ja olen saavuttanut "ikiliikkujan" statuksen, kuten myös "Vesistösankari"-tittelin.
Suomen mestaruuksiakin on.....mutta se arvonimi jonka haluaisin enkä saa kun en ole nakkilalainen, "Nahkiaisparonitar". Nakkilassa käyntejä on 2018 jälkeen kertynyt noin 6/ vuosi.
Ari Fill
25.11.2021, 23.20
Aloitin pyöräilykauden tänä vuonna 25.3. Tänään kahdeksan kuukautta myöhemmin pyörällä on tullut ajettua tuosta aloituspäivästä lähtien omasta mielestäni varsin kohtuullinen määrä eli 8459 km. Kaikki kilometrit ovat tulleet itsellä lenkeistä eli työmatka-ajoa tms. ei ole itselleni kertynyt (ei ole tietenkään väliä, millä nuo kilometrit polkee, kunhan ei sähköllä :), eikä paikallaan polkien). Maantiepyörällä on rullailtu 4712 km, gravelillä sekalaista maastoa 2632 km ja maastopyörällä pääsääntöisesti ulkoilureittejä, hiekkateitä ja metsäpolkuja 1115 km.
Nyt näyttää sääennuste sellaiselta, että lenkkejä ei todennäköisesti tule seuraavaan 10 päivään. Joulukuussa ei varmaan montaa lenkkiä joka tapauksessa tule enää ajettua. Viime vuonna joulukuussa itsenäisyyspäivän jälkeen tuli tehtyä viisi lenkkiä. Kauden lopetus on kuitenkin viimeistään 31.12. Todennäköisesti maaliskuun puolen välin tuntumassa palataan taas asiaan.
Jos sen kympin saisi tänä vuonna kasaan.
Eipä tule tapahtumaan. Nyt rapiat 9000 km kasassa, eikä joulukuussa tule tonnia. Kyllä eilenkin piti kaivaa motivaatiota, että sai aikaiseksi lähteä työpäivän jälkeen tuonne pakkaseen ja tuuleen. Ja nyt pitää sitä paitsi pyöräkin viedä huoltoon.
Firlefanz
30.11.2021, 12.56
^ 500 km kertyy perinteisesti jouluaaton ja uudenvuoden välissä:cool: No, taitaa tosiaan ole enemmän maantiepyöräilijöiden ja itseään sellaisina pitävien juttu - ja heistäkin vain sille osalle joka ei (vielä) ole siirtynyt talveksi kokonaan traineriajoihin.
Mutta onhan joulukuussa viisi viikonloppua ja lisäksi vielä itsenäisyyspäivä ja joulunpyhät! Tekee tusinan verran mahdollisia ajopäiviä ja arki-iltojen lenkkipyrähdykset siihen päälle. Eihän sen tonnin (tai minkä hyvänsä nätin tasaluvun) saavuttaminen saa olla mikään itseisarvo, se tulee jos on tullakseen ihan vain sillä että käy ajamassa ja tykkää ajamisesta.
Muuten olen sitä mieltä että motivaation heikennyttyä tai kun tuntuu jo siltä että se on kadonnut, ei sitä kannata yrittää kaivaa sen enempää. Huomattavasti onnistuneempi ratkaisu on vain laittaa aivot narikkaan ja laittaa ajovehkeet ylleen miettimättä mitään. Antaa itselleen luvan kääntyä takaisin vaikka jo korttelin päässä; yhdeksän kertaa kymmenestä kuitenkin huomaa että lähteminen oli se ainoa hard part ja joskus voi jopa huomata ajaneensa kaksi kertaa pitemmän lenkin kuin olisi ajatellutkaan:rolleyes:
Mulla ei eri syistä johtuen ihan tarkkaa lukua olekaan, mutta se ei mitenkään kiusaa koska en vertaa edes itseeni saati sitten muihin. Vertaamattakin kuitenkin tiedän että tänä vuonna jään reilusti vaikkapa viiden edellisen vuoden keskiarvosta.
Syitä on lähinna kaksi: (1) pitkiä eli suunnilleen 200 km lenkkejä en ole tehnyt ainuttakaan (enkä tietenkään yhtään ylipitkää eli 200+ km lenkkiä), joten siinä syntyi heti tuommoinen 2000 km vajaus ja (2) 8 vkon ajamaton jakso joka kesti elokuun loppupuolelta pitkälle lokakuuhun eli osui ajanjaksoon joka on yleensä ollut mulle "vuoden parasta ajoaikaa" ainakin siinä mielessä että olen silloin viihtynyt pitkillä rauhallisilla lenkeillä, joten se merkisi ehkä 4000 km miinusta.
lähteminen oli se ainoa hard part
Nimenomaan, niin eilenkin.
12 745km nyt kasassa. Vielä sai tonnin ajettua marraskuussakin, vaikka mielenkiinto lenkkeilyyn onkin aika pieni pimeässä. Suurin osa kilsoista on työmatkaa, mutta lasketaan nekin.
tempokisu
02.12.2021, 22.16
Eipä tule tapahtumaan. Nyt rapiat 9000 km kasassa, eikä joulukuussa tule tonnia. Kyllä eilenkin piti kaivaa motivaatiota, että sai aikaiseksi lähteä työpäivän jälkeen tuonne pakkaseen ja tuuleen. Ja nyt pitää sitä paitsi pyöräkin viedä huoltoon.
Äläs sano. Inspiraatiota täälläkin pitää hakea sillä en erityisemmin rakasta talviajelua. Seuraavasta tasaluvusta nyt jäljellä 989km. Tonni on jotain 33km päivässä....jos vain on keliä niin lähden ajeleen lenkin.
tempokisu
14.12.2021, 18.26
^ ja vaikka keliä ( siis kivaa keliä) ei olisikaan, nyt on 18t tavoitteesta 476km vajaa, ja jos tänään pystyi ajaan 56km niin ei tuo nyt enää niin paha urakka ole.
Tunteja kertyy, tänäänkin ....neljä tuntia.
tempokisu
17.12.2021, 20.25
17 686km koossa. Saan 18t km kyllä ajetuksi, ehkä ylikin. Yli 4000km enemmän kuin viime vuonna, ja 10t enemmän kuin edellisvuonna. Mutta tämä on aikalailla maksimi.
Icuhan olikin hyvä.
Löytyykö sieltä jostain valmiina vai pitääkö filtteröidä?
Löytyykö sieltä jostain valmiina vai pitääkö filtteröidä?
En tiedä mitä tarkoitat filtteröinnillä, mutta ainakin minä painasin tuota "all activies" täppää ja valitsin indoor tai outdoor. Löytyy "totals" välilehdeltä.
^kiitos. Tuota juuri tarkoitin. Niin kuin arvelinkin, aika lailla 50:50 sisä- ja ulkopyöräilyn suhde ajassa mitattuna.
Kun Zwiftissä on tullut ajettua kisoja isoissa ryhmissä, ja ulkona yksinäistä lenkkiä, niin matkassa mitattuna eroa on. Ulkona 6,7 ja sisällä 9 tkm. Muutoinhan minulla "ajonopeudet" ovat todellisuudessa sekä simuloituna vertailukelpoiset.
Mulla näyttää tulleen 15tkm/547h täyteen ulkona.
17600km/642h yhteensä.
Mulla alkoi vuosi hyvin ja ajattelin, että 4 tkm menee helposti. Ei mene, jää alle 3 500. Sehän on täällä tyypillinen kuukauden rupeama.
tempokisu
18.12.2021, 11.23
Nyt tavoitteesta puuttuu enää 292km, ja tässä on aikaa melkein 2 viikkoa. Kehityskaari huipentuu tähän vuoteen; tuskin jaksan ajaa enemmä kuin tänä vuonna tulee.
2016: 15 668km
2017: 14 699km ( tähän sisältyi parin viikon täyslepo pahan kaatumisen takia, mutta se oli elämäni tärkein kaatuminen..)
2018: 9090km
2019: 8000km ( oli jo viime vuonna jaksamisen kanssa ongelmaa..)
2020: 13684km
ja tänä vuonna tullee se 18t km
Mun ennätyskuukauteni taitaa olla jotain 4800km, sinä 40t kilometrin vuonna. Kääk, ihan tajuttomia lukuja.
Taimo M.
20.12.2021, 19.44
Äskeisen lenkin jälkeen tuli 10003,9km täyteen. Huomenna välipäivä ja sitten voi jatkaa ajamista.
Mulla alkoi vuosi hyvin ja ajattelin, että 4 tkm menee helposti. Ei mene, jää alle 3 500. Sehän on täällä tyypillinen kuukauden rupeama.
Ranteet auki. Ei tuossa muu auta.
Kampinalle
20.12.2021, 20.29
Aina ei meinaa oikein tajuta Kisun mielenliikkeitä, mutta jalanliikkeitä on riittänyt! Lakki päästä, ihan kauhea kilsamäärä, onnittelut!
Nyt 9500 km kasassa ja taitaa jäädä 10000 km saavuttamatta. Sisällä 0 km.
Ei edes aavistusta paljon tarkalleen kun ei ole mitään merkitystä kilometreillä vaan tunnit pitäisi laskea... mutta luultavasti yli viisitoista
tempokisu
20.12.2021, 23.48
Aina ei meinaa oikein tajuta Kisun mielenliikkeitä, mutta jalanliikkeitä on riittänyt! Lakki päästä, ihan kauhea kilsamäärä, onnittelut!
No ei ihme kun en itekään aina :D mutta kiitos kiitos...tosin vertailussa aiempiin vuosiin kuten 2009 niin ihan surkeeta, mutta noita talvia kuten 2013 että ihan ulkoilua ( 20-30km) vaan, ja kun ikää tulee koko ajan lisää, niin ihan ok tämän vuoden ajelua. Ei se kyllä helppoa ole, lievästi sanottuna inhoon talvipyöräilyä ( liukasta, söheröä, umpihankea, kylmää)
Tunneissa luultavasti olen ulkoillut eniten täällä, tulee jotain 900+ tuntia.
tempokisu
21.12.2021, 03.50
Ei edes aavistusta paljon tarkalleen kun ei ole mitään merkitystä kilometreillä vaan tunnit pitäisi laskea... mutta luultavasti yli viisitoista
Höpöhöopö....kuka se joka päivä kirjaa ajetut kilometrit "miljoona kilometriä, lasketaan osanottajat" ( tjsp) topicciin. Hyvinkin tarkasti missä ajeltu ja paljonko kilometrejä...ja ei sun keskinopeus ole 10km/h.
tempokisu
21.12.2021, 17.31
Hyvin edistyy, enää 160km jäljellä :)
Ari Fill
21.12.2021, 18.12
Aloitin pyöräilykauden tänä vuonna 25.3. Tänään kahdeksan kuukautta myöhemmin pyörällä on tullut ajettua tuosta aloituspäivästä lähtien omasta mielestäni varsin kohtuullinen määrä eli 8459 km. Kaikki kilometrit ovat tulleet itsellä lenkeistä eli työmatka-ajoa tms. ei ole itselleni kertynyt (ei ole tietenkään väliä, millä nuo kilometrit polkee, kunhan ei sähköllä :), eikä paikallaan polkien). Maantiepyörällä on rullailtu 4712 km, gravelillä sekalaista maastoa 2632 km ja maastopyörällä pääsääntöisesti ulkoilureittejä, hiekkateitä ja metsäpolkuja 1115 km.
Nyt näyttää sääennuste sellaiselta, että lenkkejä ei todennäköisesti tule seuraavaan 10 päivään. Joulukuussa ei varmaan montaa lenkkiä joka tapauksessa tule enää ajettua. Viime vuonna joulukuussa itsenäisyyspäivän jälkeen tuli tehtyä viisi lenkkiä. Kauden lopetus on kuitenkin viimeistään 31.12. Todennäköisesti maaliskuun puolen välin tuntumassa palataan taas asiaan.
Niinhän siinä sitten kävi, että kelit olivat muutamaa päivää lukuunottamatta sellaiset, että omat pyöräilylle asettamani ajo-olosuhdetavoitteet eivät täyttyneet. Sunnuntaina tuli tehtyä pikahuolto gravelille ja maastopyörälle sekä siirto talviteloille. Ainoa, mikä voi vielä lisätä vuoden kilometrimäärää on, jos tempaan maantiepyörän säilöstä ja lähden kiertämään Vahterusringiä :). Tällä erää saldoksi muodostuu tuo edellä mainittu.
tempokisu
21.12.2021, 19.08
^ siis mitä??? "nyt näyttää sääennuste sellaiselta että lenkkejä ei todennäköisesti tule seuraavaan 10 päivään" - mä olen erittäin epätekninen ajaja, pelkää liukasta ja inhoon lumisadetta mutta sekaan vaan, vaikka sitten hitaampaa etenemistä.
Täällä on ihan varmasti yli 20t km kuskeja ( ja he ovat miespuolisia), mutta kyllä 18t km munikäiseltäni naispuoliselta on tosi hyvin, ja varsinkin kun vertaa muutaman aikaisemman vuoden ajeluja.
9831,6km juuri nyt.
Loput maasturilla+ISPllä Pohjois-Karjalan lumiteillä.
tempokisu
24.12.2021, 10.52
Päätin ajaa tänään tasaluvut täyteen ( 56km), että nyt on sitten se 18t km ajettu. Aika raatamista tämä viimeinen ajelu oli, Tampereella paikoin auraamatonta ja kaksi kertaa kaaduin lumisöheröön...tai ei tämä siis viimeinen ajelu ole, mutta tuon tasaluvun saamiseksi.
Ja vielä on viikko aikaa ajella :)
3600 km (177 h). OT: Kaikkiaan kellotettua liikuntaa 485 h, jossa juoksua 190 h (2127 km), hiihtoa 61 h (700 km) ja kävelyä 57 h (300 km). Lisäksi hyötyliikuntana pyöräilyä, marjastusta, polttopuiden tekoa, lumitöitä, retkeilyä ym. Mikä lieneekään 'ulkoilun' kokonaistuntimäärä, 1000 h??
Ensi vuonna 70 täyteen ja olisi tarkoitus palata enemmän juoksun pariin, saapi nähä onnistuuko.
Sairastelun yms takia vajaa 4380km, terveenä olis varmasti mennyt 4400 rikki.
tempokisu
28.12.2021, 23.41
Mikä lieneekään 'ulkoilun' kokonaistuntimäärä, 1000 h??
Ai voiko tähän laskea myös kututalkoot, marjojen poiminta ja ulkona valokuvaus :D fillarointia tulee reilu 900 tuntia. Joka tapauksessa olen tosi iloinen tämän vuoden saldostani, monellakin tapaa - siis yli 4000km enempi kuin viime vuonna :) Vaikka intensiteetti on vähän eri kuin kilpaurheilijoilla, tuntuu oudolta että harjoitustunteja ( laji- ja oheis- ) tulee heillä tämä sama tai vähempi, kun ei siinä ohessa tarvi esimerkiksi töissä käydä.
Ai voiko tähän laskea myös kututalkoot, marjojen poiminta ja ulkona valokuvaus :D fillarointia tulee reilu 900 tuntia. Joka tapauksessa olen tosi iloinen tämän vuoden saldostani, monellakin tapaa - siis yli 4000km enempi kuin viime vuonna :) Vaikka intensiteetti on vähän eri kuin kilpaurheilijoilla, tuntuu oudolta että harjoitustunteja ( laji- ja oheis- ) tulee heillä tämä sama tai vähempi, kun ei siinä ohessa tarvi esimerkiksi töissä käydä.
Ihan saa laskea oman harkinnan mukaan. Kututalkoista ja valokuvauksesta liikuntana en osaa sanoa, kun en ole noita tehnyt, mutta marjastusta pidän kyllä hyvänä liikuntana. Esimerkiksi 6 h lakkasoilla on ihan hyvä treeni. Aikanaan kun poimin myyntiin marjoja, niin 60-100 kg päivässä kävi kuntoilusta varsinkin, jos kantomatka autolle oli pitkä.
tempokisu
29.12.2021, 00.13
^ No mulle kututalkooliikunta on raskainta - mutta myös kivointa - mitä mun resursseilla voi olla. Kivien lapioimista ja kankeamista maastosta ja kiviämpäreitten kärrääminen kottikärryillä, en mä pyöräillessä näin hikoile ja hengästy, verrattuna pyörälenkkeihin rasittavuus x10 ja hyvänolontunne samoin kymmenkertainen. Ja lisäksi se että auttaa kaloja ( ja ehkä pikkunahkiaisiakin) ja on saanut uusia ystäviä :)
Mun puolukanpoimintani oli aika nopeeta...10 minuuttia niin se litran kippo täynnä...eväitten syöminen...ja toinen pikkuämpäri, enempää ei reppuun oikein mene. Kiva reissu, varsinkin tuo eväshetki.
Ainakin talvella toi kuvaus on ollut ihan liikuntaa kun olen raahannut tarvikkeita ja kahlannut lumessa, laitellut lunta ja palelluttanut sormet...
Heiluin lumikolan kanssa tunnin ja liikunnasta käy mutta ei voi lisätä pyöräily saldoon :eek:
3487 km@250h Näköjään jää saman verran puuttumaan 3500:sta kuin viime vuonna 4k:sta.
tempokisu
29.12.2021, 09.53
Heiluin lumikolan kanssa tunnin ja liikunnasta käy mutta ei voi lisätä pyöräily saldoon :eek:
Syksyllä 9 talkoissa lapioitu soraa ja kuskattu kiviä noin 5tuntia/ kerta. Lisäksi roskienkeruutalkoo, joka tosin kääntyi osaltani nahkiaisen toukkien etsinnäksi...Hyvää liikuntaa ja mukavaa tekemistä, voi lisätä hyvinvointisaldoon :D
tempokisu
31.12.2021, 10.41
Yhteensä 18 262km :) tosi hyvin, pitää mennä vuoteen 2014 kun ajoin enemmän.
9276 km, joulukuu meni laiskotellessa.
3487 km@250h Näköjään jää saman verran puuttumaan 3500:sta kuin viime vuonna 4k:sta.
Joo, no piti käydä vielä 30 km vetämässä vuoden lopuksi. Eli 3500+km ja 250+h
5289,4km, lähestulkoon maastossa, joitakin satoja työmatkaa yhteensä? (pääosin tosi lyhyet matkat, 2-6km)
Enemmän kuin 2020 (4696km) :)
6002 km tuli tasaisen vauhdin taulukolla eilen täyteen. Tänään ei tarvitse ajaa :)
1065 km tästä on Zwiftillä, yllättävän paljon sitäkin kärsimystä tuli kestettyä (pitäisi laskea mukaan kertoimella 10).
Kimbyyri
31.12.2021, 14.28
2300 km sähkön avustamana. Eli vastannee n20km oikeaa pyöräilyä.
Taimo M.
31.12.2021, 18.47
10,293km(treeni) + 1458km(muut)= 11 751km. Olen tyytyväinen.
Tänään vielä viimeiset kilometrit tämän vuoden tilastoihin. Yhteensä jonkin verran päälle 12 tonnia, hitaasti mutta varmasti. Keskiarvo viidelle viimeiselle vuodelle hiukan päälle kymppitonni.
tempokisu
31.12.2021, 20.08
Voidaan myös ottaa käyttöön suhteutuskaava, ikä vuosina jaettuna paino kiloina. Sillä kerrotaan ajetut kilometrit. Mitä vanhempi olet ja mitä kevyempi, sitä parempi.
Kyllä tässä on talviajopäivinä ja syksyn sateilla tullu aika raskaita lenkkejä, tänäänkin aattelin että varmaan yli 40km ajettu...29,9km joten kauppaan sitten lisälenkin kautta...
Firlefanz
31.12.2021, 20.29
^ Kaavassa on se paha vika että se houkuttelee vanhenemaan koska siitä saa etua.
Kenraali Yrjö Keinonen oli kova hiihtomies. 1960-luvulla puolustusvoimien komentajana hän voitti PV:n hiihtomestaruudenkin. Ei tosin ensimmäisenä komentajavuotenaan vaan vasta sitten kun oli otettu käyttöön ikähyvitystaulukko jonka hän itse oli laatinut. Sukset saivat aivan varmasti kyytiä hänen allaan eikä hän ollut mikään vanha äijänkäppänä vaan vireä reilu viisikymppinen, mutta silti tuloksiin joissa Keinonen jätti taakseen arvokisoissakin hiihtäneet suhtauduttiin jonkin verran huvittuneesti. (Hänen vastustajansa tietysti tekivät pilkkaa, mutta se on toinen juttu.)
Minä en naureskele kilometrien laskijoille ja olen niiden kertymistä itsekin seurannut, mutta jollain tavalla olen tyytyväinen siihen että tänä vuonna en siihen ruvennut. Ensimmäisenä vuonna huomasin joskus syksyllä että lukema voisi vuoden loppuun mennessä olla päälle 20000 km ja on myönnettävä että siitä seurasi että oli lenkkejä jotka olivat pelkkää suorittamista.
13600 km sain kasaan tälle vuodelle. Kaikki tietenkin ulkona ja oikeastaan yksin ajettu muutamia satasia lukuun ottamatta. Ylivoimaisesti paras vuosi koskaan, melkein neljä tonnia enemmän kuin koskaan ennen. Hienoja lenkkejä ja fiiliksiä tuli vuoden aikana koettua. Uusi fillari ja panostus muutenkin hyviin varusteisiin tms. kannusti lähtemään lenkille jos vain aikaa oli.
Toivottavasti tuleva vuosi on vähintään yhtä hyvä.
16827 km, reilut 2000 km vähemmän kuin 2020.
tempokisu
31.12.2021, 21.14
^ Kaavassa on se paha vika että se houkuttelee vanhenemaan koska siitä saa etua.
:D no sehän se onkin tarkootus, kun ikää tulee koko ajan lisää. Mun kertoimeni on 1.30.
Mä olen suorittanut koko elämäni ajan, mutta nyttemmin talviajot on vaan että ajaa sen miltä tuntuu ja työpäivänä ehtii. Mä olen jo pitkät lenkkini ja ennätyskilometrini ajanu.
Mutta onneksi lähdin joulukuun alussa laskemaan ajetut kilometrit niin tuli tavoite, ei se lenkille lähtö aina mitenkään helppoa ole.
F. Kotlerburg
31.12.2021, 21.40
3800km. Tonni maantiellä, 500 soralla, loput maastossa. Päälle tonni suksilla ja jokunen juoksulenkki.
Firlefanz
31.12.2021, 21.51
Juu, ei suorittaminen tai suorittamisen tarve tai halu ole pelkkä negatiivinen asia. Yksille se juttu fillaroinnissa voi olla semmoinen käsinkosketeltava vapauden tunne, toisille se flow-kokemus kun rasittava yhtäkkiä tuntuukin vaivattomalta tai kun omat kyvyt tuntuvat seuraavan mukana kun suorituksen vaativuus kasvaa - ja kolmansille se voi olla tyydyksessä jonka kokee suorituksen jälkeen juuri siksi että se on ollut tai on vaatinut silkkaa suorittamista ilman välitöntä tai suorituksen aikana koettua palkkiota.
Minä en vain koskaan enkä missään asiassa ole kuulunut tähän kolmosryhmään. Ei sen tarvitse koko ajan hauskaa olla ja kovaakin saa olla välillä, mutta silti pyöräilyn ilo ja viehätys ja hurma on koettava siinä hetkessä.
Ja senkin takia on yks hailee onko ajanut 3500 vai 5000 tai 18000 vai 20000 km. Mutta jos on asettanut tavoitteen ja saavuttanut sen, hölmöähän se olisi olla tuntematta tyytyväisyyttä sen johdosta!
No nyt on viimeiset kilometrit ajettu trainerilla :)
Distance
18,185.6 km
Time
668h 9m
Elev Gain
190,266 m
Rides
379
Ensi vuona voisi taas kerran yrittää ajaa enemmän tavoitteellista treeniä ja vähemmän kilometrejä. Vähän liikaa tulee ajettua sitä mikä on kivaa.
Mutta toisaalta onhan ollut jatkuvasti hauskaa, kun tekee sitä mikä kiinnostelee.
Olen tosi huono treenaamaan, tai ajamaan, jos ei nappaa. Ehkä tuon vuoksi on pysynyt kaikki flunssat, kuumeet, ylikunnot sun muut poissa tänäkin vuona. Motivaation puute on ainakin itselläni ensimmäinen merkki levon tarpeesta.
Edit: Laitetaan nyt vielä pelkät ulkona ajetut kilometritkin. Näköjään tasan 100h istuttu trainerin päällä tänä vuonna.
Distance 15 441km
Time 568h
14 403 km kaikkiaan, joista 4 168 km virtuaalisia. Meni näköjään kymppitonni ulkona rikki vuoden viimeisellä ulkolenkillä Talvipäivänseisauksessa. 592 h. Hauskaahan tässä on pääasiassa pidetty eikä kuntoa kohotettu.
tempokisu
01.01.2022, 13.52
Siis mitä? kunnonkohotus tai sen ylläpito tässä on se tärkein, kyllä minulla on useinkin ollut vaikeeta lähteä aamulla ajeleen, olen sitten miettiny että harmittaa enemmän jos EI lähde. Lisäksi kun entisenä anorektikkona ajatus painonnoususta ahdistaa kuitenkin, niin painonhallinta. Ei se lenkkeily kyllä koskaan ole hauskaa ollut, mutta ajoittain mukavaa ja töissä jaksaa ihan oleellisesti paremmin kun on saanut aamulla lenkin ajeltua. No huh, jos ajaisin autolla töihin, istun siellä sisätiloissa 4-6 tuntia ja autolla kotiin....ei kiitos.
Tunteja mulle tuli 913.
Nickname
01.01.2022, 14.12
Ei mitään käryä mutta sovitaan että jotain 500-5000km väliltä.
Onneksi pyöräillä voi myös ilman kunnon kohottamiseen liittyviä tavoitteita. Esimerkiksi siksi, että se on kivaa.
10 380km joista arviolta n. 1/3 virtuaalisia. Tunteja 396. Tässä jäätiin ikävästi neljän tunnin päähän tavoitteesta. Sain joululahjaksi koronan (en toivonut) ja sen jälkeen oli ajot sitten ajettu menneen vuoden osalta. Saa nähdä milloin sitä seuraavan kerran viitsii pyörän päälle nousta.
tempokisu
01.01.2022, 15.24
Onneksi pyöräillä voi myös ilman kunnon kohottamiseen liittyviä tavoitteita. Esimerkiksi siksi, että se on kivaa.
Kivat sulle. Mä jännitän jo lenkille lähtöäkin, että miten se lähtee meneen ja talvella miten pääsee, ja ei kiitos rengasrikkoja. Onneksi talvella ei ole mitään että nyt pitäisi reippaasti ajaa, kunhan nyt ajaa. No ok, ei mun kunto tästä nyt mitenkään kohene, mutta pysyisi nyt satasen kunnossa, yleinen jaksaminen, saa paremmin unta, painonhallinta > elämänlaatu.
Olen kuntoillut koko elämäni, ja ulkoliikunta on vähän kun elinehto vaikka jalkavammat rajoittaa pyöräilyyn, ehkä jotain lyhyttä kävelyä. Mutta se mikä on kivaa, on ulkona valokuvaus ( jos lähtee sujuun...) ja kututalkoot.
Muistan kyllä sairasteluvuoden 2007 jälkeen kun uskaltauduin sitten kokeilemaan että osaanko vielä ajaa - kova tuuli ja räntäsadetta, mutta pääsin ajeleen ( jotain 20km) vuoden tauon jälkeen, ja se tuntui maailman hienoimmalta :) jäsen "misopa" tsemiä!
vihtis83
01.01.2022, 15.36
4070km ja 271 tuntia näytti tulleen Stravan mukaan viime vuonna. Strava kai laskee vain liikkeessä olleen ajan, Polarin datan mukaan tunteja olisi noin 70 enemmän joten paljon on tullut seisottua paikallaankin. Ja nuo kaikki on tullut ulkona luomuläskillä.
4070km ja 271 tuntia näytti tulleen Stravan mukaan viime vuonna. Strava kai laskee vain liikkeessä olleen ajan, Polarin datan mukaan tunteja olisi noin 70 enemmän joten paljon on tullut seisottua paikallaankin. Ja nuo kaikki on tullut ulkona luomuläskillä.
Juu, strava laskee tunnit oikein. Jos ei käytä autopausea, niin esimerkiksi trainingpeaksiin tulee mukaan kaikki kahvitauotkin.
Itse olen ratkaissut ongelman lopettamalla kahvitaukojen pitämisen.
Kolmella eri fillarilla yhteensä 5612km. Lisäksi jotain ajelua kun ei oo mittari ollut päällä
Itse olen ratkaissut ongelman lopettamalla kahvitaukojen pitämisen.
Kova lääke pikku ongelmaan. Jos pitäisi lopettaa kahvitauot, niin pyöräilystä jäisi pois yksi sen positiivisimmista osista. Porukkalenkin kahvitauko on ehkä tärkein syy, minkä vuoksi sinne lähdetään.
tempokisu
01.01.2022, 20.13
Kova lääke pikku ongelmaan. Jos pitäisi lopettaa kahvitauot, niin pyöräilystä jäisi pois yksi sen positiivisimmista osista. Porukkalenkin kahvitauko on ehkä tärkein syy, minkä vuoksi sinne lähdetään.
:D joo sama kututalkoitten kanssa, eväshetki lihistä ja makkaraa.
Kyllä kahvi ja pulla on yksi lenkin kohokohtia.
10001,3km ja 375h
Vähän näytti stravan mukaan nihkeiltä nuo viimeiset kilometrit :)
Oli ihan hyvä haaste saada 10k kasaan. Just oli tunnin verran vapaata per päivä ja keli välillä vähän viileä (-28). Lisäksi ISP + lumi ei oikein toiminut.
tempokisu
05.01.2022, 18.45
No nyt on viimeiset kilometrit ajettu trainerilla :)
Distance
18,185.6 km
Time
668h 9m
Elev Gain
190,266 m
Rides
379
Edit: Laitetaan nyt vielä pelkät ulkona ajetut kilometritkin. Näköjään tasan 100h istuttu trainerin päällä tänä vuonna.
Distance 15 441km
Time 568h
Ei ole todellista, olin täysin varma että huristelet ohitte mennentullen....mutta ei, ei trainerinkaan avustuksella. Tunneissa siis on ihan huomattava ero mun hyväkseni, sillä mulle tuli yli 900tuntia.
Olen nyt hieman tohkeissani :D
Hirveetä suorittamista täällä.
Mulla on käytännössä saumat vain yhteen ajokertaan viikossa ja sillä taktiikalla tuli 2979km. Juoksukilsoja tuli suunnilleen puolet tuosta.
Ja vain ulkona ajetut kilsat lasketaan, eli tuupatkaa trainerinne pihalle :)
tempokisu
06.01.2022, 04.58
^ jaha, tarvii sitten tarkentaa että paikallaan poljettuja "kilometrejä" ei lasketa, tunteihin ne voi laskea. Ulkonapaikallaanpyöräilystä on muuten kokemusta, aikoinaan vein sen kuntopyörän takapihalle ( Valkeakoskella) niin sai samalla aurinkoa. Sen takapyörään kiinnitettävän ...joku Taxx tjsp. vein parvekkeelle ja pyörittelin siellä muutaman kerran, hiki virtasi valtoimenaan.
21 342 km / 1098 h. Kaikki "oikeita" kilometrejä. Fillarit: Bianchi Oltre, Bianchi Zurigo, Canyon Inflite, Trek TopFuel, Trek Farley, Planet X Stealth.
Mitattuja kilsoja 4924. Päälle sitten parisen sataa uimarannalle ja kauppaan polkemisia.
Tonni maastossa, pääosin talvipolkuja ja loput sitten soralla. 269h.
tempokisu
09.01.2022, 13.59
21 342 km / 1098 h. Kaikki "oikeita" kilometrejä. Fillarit: Bianchi Oltre, Bianchi Zurigo, Canyon Inflite, Trek TopFuel, Trek Farley, Planet X Stealth.
Onnittelut :cool:
Homelite
11.01.2022, 09.05
https://koskinenvesa.kuvat.fi/kuvat/v%C3%A4liaikaiset/IMG_2962.png/_smaller.jpg (https://koskinenvesa.kuvat.fi/kuvat/v%C3%A4liaikaiset/IMG_2962.png)
Näistäkin suurin osa työmatkoja. Tämän lisäksi sitten juoksua mutta ei missään suuressa määrin ja koiratouhua jota kyllä satoja tunteja.
Iso hatunnosto näille 10 000 km+ ajaville!
tempokisu
25.01.2022, 20.57
^ kiitos, olen tosi iloinen että kertyi näinkin "paljon" ( ikää tulee koko ajan lisää ja ajo-olosuhteet etenkin talvisin on vaikeutuneet vuosi vuodelta...) käsittääkseni pärjäsin ihan hyvin miestensarjassakin? Mitä muut naispyöräilijät ajoivat? kiinnostaisi tietää.
Highlander
26.01.2022, 15.14
5003 km, piti vielä kitkuttaa uudenvuodenaattonakin että meni rikki. Ihan vammaista touhua tämä pyöräily:rolleyes:
^olisit nyt edes palstapyöräillyt! Missä oot luuhannut?
Highlander
26.01.2022, 15.41
^olisit nyt edes palstapyöräillyt! Missä oot luuhannut?
Moi:) Eiks kylillä oo jo pitkään huhuiltu, että tää ei oo enää "place to be" kun suurinosa sisällöntuottajista on poistunut ja kultaiset vuodet takana. Nahkiaislady on näköjään edelleen :D
tempokisu
26.01.2022, 17.24
Moi:) kultaiset vuodet takana. Nahkiaislady on näköjään edelleen :D
Kiitos huomiostasi ja tyylikkäästä nimittelystäsi :D
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.