Näytä tavallinen näkymä : Miten koit viikkojen katkoksen Fillarifoorumissa?
Kylläpä kesti! Menikö tässä yli kuukauden päivät, kun foorumi oli alhaalla. Ensimmäinen 1-2 päivää meni ongelmitta kun oletus oli, että kohta foorumi on taas pystyssä. Päivät 3-4 oli pahimmat vieroitusoireiden osalta. Itse kun olin tottunut käymään palstalla tarkistamassa uudet itseäni mahdollisesti kiinnostavat viestit monta kertaa päivässä.
Kun aikaa kului enemmän alkoi turtumaan ja vieroitusoireet vähenivät. Välillä saattoi mennä päivä, menikö ehkä kaksikin, etten käynyt edes tarkistamassa onko sivusto jälleen pystyssä. Ensimmäisen viikon jälkeen aloin toisaalta googlailemaan että löytyykö aiheesta jotain infoa ja aluksi en löytänyt mitään ja olin kyllä vähän ihmeissäni. Että loppuiko koko palsta kerralla ja ikuisesti vai.
Millä sitten korvasin foorumin? En oikein millään. Jatkoin pinkbiken ja satunnaisen vital.mtb:n uutisten seuraamista mutta mitään muuta varsinaista keskustelupalstaa en ottanut käyttöön täyttämään tyhjiötä. Viimeisen viikon havahduin myös siihen, että enduromagazinella on sovellus, jolla voi ladata heidän vanhojakin nettilehtiä esim tabletille ja niitä on tullut nyt selaitua. Siellä on esim viime numeroissa ollut pari tosi kattavaa enduro, traili, halvat endurot jne vertailua.
Kiva, että tämä foorumi(mme) nyt kuitenkin palasi toimintaan vaikkakin ilmeisesti parin kuukauden viestit on kateissa.
Saa nähdä miten oman foorumiselailen käy jatkossa mutta epäilen että ehkä en ihan yhtä tiiviisti palstalla käy kuin aiemmin. Pieni lievennys tähän addiktioon olisi ehkä nimittäin ihan hyväkin juttu. Mutta hienoa, että fillarifoorumi on jälleen olemassa.
Mä katoin grand designiä. Joutui tilaamaan jopa maksullisen c-moren. Noiden loputtua olisin varmaan hakannut päätä seinään, tai ajanut itseni ylikuntoon.
Ei auttanut kuin hypätä fillarin selkään, kun jäi aikaa palstapyöräilyltä. En siis korvannut millään muulla nettinotkumisella, mutta hommasin kyllä mekaanisen kirjoituskoneen ja olen alkanut kirjoitella sillä juttuja (eivät liity pyöräilyyn).
Veivaaja
09.02.2021, 11.39
Minä hiihdin. Ja kaipasin koneen edessä aina F-lehden keskusteluja.
Mua lähinnä ärsytti se kun ei tiennyt koska telia saa mokansa korjattua. Edelleen ihmettelen missä niiden varmuuskopiot ovat. Vai onko se asiakkaan vastuulla. No ei kai sieltä mitään kovin arvokasta tietoa kadonnut. Kyllä tältä foorumilta olen saanut paljon ihan hyviä vinkkejä fillareihin liittyen. Tosin niinkuin kaikkialla täältäkin löytyy asiatonta vänkäämistä. Ei ollut vierotusoireita, mutta on kiva, kun taas toimii.
Kampinalle
09.02.2021, 11.54
Pakko sanoa, oli yllättävänkin ikävä foorumia. Korvaushoitona katselin futisfoorumia, jossa on erittäin hyvääkin keskustelua, erityisesti erilaisten urheilulajien tiimoilta.
Olipas mukava myös palata foorumille, kun tommikin, aivan mahtavaa, toivon mukaan tauko vetää muitakin tauolla olleita!
Juha Lehtinen
09.02.2021, 12.47
Koin että oli enemmän aikaa ajella Zwiftissä, eli koin katkoksella olevan kuntoa kohottava vaikutus.
tempokisu
09.02.2021, 12.48
No todella oli ikävä foorumia, ihan kun olisi kaveri ollu kateissa :D yksin pitää yrittää...
F. Kotlerburg
09.02.2021, 12.56
Olin lähinnä huolissani miten kisu ja LJL pärjää ilman foorumia.
Seuraamistani foorumeista tällä on paljon liikennettä ja siis luettavaa. Vähän rutiinit menivät uusiksi. Mutta yritin etsiä korvaavaa ajankulua muilta foorumeilta (Puimatanner, Usko ja rukous, TechBBS). Olisi ehkä pitänyt lukea otsikoltaan melko sopiva kirja "Addicted to Distraction: Psychological consequences of the Mass Media" (https://addictedtodistraction.blogspot.com/), kun oli aikaa...
Onnistuin kirjautumaan tänne tauon jälkeen.Kas, samat jutut ja kirjottajat.
Aina välillä sattui kohdalle joku hyvä tarjous tai joku muu tapahtuma, mistä olisi voinut tänne tiedottaa/avautua/tuskastella/viisastella, kunnes muisti, että eihän se nyt onnistukaan...
Mutta I'm back.Welcome back. Jotain iloa sitten tästäkin romahuksesta :D
Taimo M.
09.02.2021, 15.34
^Brillellä sama...? :D Ja en kokenut katkosta oikein mitenkään muutoin kuin että foorumi jäi vain lukematta.
Jopo Juoppo
09.02.2021, 16.53
Mitä ihmeen kuolleiden uudelleenherättämisiä täällä tapahtuu? Onko koko foorumi ollut katkolla? No, ei sitten muuta kuin terveyttä, kyllä se siitä!
hphuhtin
09.02.2021, 16.54
Elämä oli ihan hirveetä skeidaa kun ei ollut edes kuvarasteja motivoimassa ajelemaan. Kaikenmaailman TechBBSää ja reddittiä vaan voi selailla.
tempokisu
09.02.2021, 18.41
äh, Kotlerin viesti ei suostu lainautumaan, mutta - mä pärjäsin aika hyvin, sillä tällä välillä olen saanut myös uuden harrastuksen ja se on kalaruokaa! Samoin olen saanu lenkkeiltyä viime vuosiin verrattuna oikein mukavasti ( mitä nyt tulehtunut ihohuokonen tästä on seurannu...) Merisäätä olen seurannut joka aamu, ja olen lukenut uutta Lamprey-tietokorjaa jo sadan sivun verran.
Nickname
09.02.2021, 19.02
Alkuun oli hieman hankalaa kun oli tottunut joka päivä pläräämään foorumin läpi, toisella viikolla helpotti ja en oikeastaan edes osannut kaivata foorumia ollenkaan, miettinkin kun luin että salasana pitäisi vaihtaa että pääseen buuttauksen jälkeen kirjautumaan että jätänkö tekemättä, rehellisesti sanottuna en ole tässä reiluun kuukauteen edes katsonut pyöriin päin, tullut hiihdeltyä, MUTTA koska Tommi2 on näköjään palannut mystisesti "haudan" takaa, wällkomme, niin kai täällä on kohta offarin puolella jotain lukemistakin. :) Ps. Miksi "edistynyt" kirjoitus tila on samanlainen kuin "pikavastaus"?? Telialla hommat vielä kesken vai jääkö tämmöiseksi?
JohannesP
09.02.2021, 19.27
Alkuun yritti automaattisesti käydä sivulla ja parin viikon jälkeen ei jaksanut edes kiinnostaa eli ihan tervetullut vierotus. Jopa niin hyvä vierotus, että tällä hetkellä tuntuu siltä miten täällä jaksaa alkaa vierailemaan säännöllisesti, kun aktiivisin osa foorumia oli/on offtopic-osio. Varsinaisesta pyöräilystä, kun saa enemmän irti muilta foorumeilta. Lisäksi vielä nää kaikki bugit foorumilla raivostuttaa. Mielenkiinnolla seuraan kuitenkin miten porukka löytää tänne takaisin ja varsinkin ne mielenkiintoiset, joiden fillarikeskusteluakin jaksaa lukea.
^Voisitko linkata niitä mielenkiintoisa muita foorumeita.
K.Kuronen
09.02.2021, 20.06
En kokenut kovin paljon, siis foorumiin liittyen. Sillä, että pari kuukautta keskusteluja katosi uskoisin olevan vaikutusta.
^Brillellä sama...? :D Ja en kokenut katkosta oikein mitenkään muutoin kuin että foorumi jäi vain lukematta.
Eiköhän brillu ole luovuttanu lopullisesti, näytti viime kesänä ostettu spessuki olevan ftorilla myynnissä.
No todella oli ikävä foorumia, ihan kun olisi kaveri ollu kateissa :D yksin pitää yrittää...Nyt se alkaa taas...
Concorde
09.02.2021, 22.38
Lumitöissähän toi aika meni...
Edelleen ihmettelen missä niiden varmuuskopiot ovat. Vai onko se asiakkaan vastuulla.Jossain päin pyörii tarinaa, että olisi käytännössä asiakkaan vastuulla, vaikka niistä olisi erikseen maksettu. En tiedä oliko tämän foorumin kanssa näin. Kyllä alkeellisimmallakin palveluntarjoajalla pitäisi olla jonkinlainen varmuuskopiosysteemi toiminnassa. Kaikenkaikkiaan katkos heitti todella mustan varjon telian ylle.
tempokisu
10.02.2021, 03.29
"Nyt se alkaa taas..." ( lainaukset ei tule, ei myöskään rivivälit...) Kuvittelitko että luovutan näin helpolla :D tai luonteeni olisi jotenkin muuttunut tässä muutaman viikon aikana? Itsekin palasit ( kyttäämään mitä mä sepustelen...)
Varsinaisesta pyöräilystä, kun saa enemmän irti muilta foorumeilta. Minuakin kiinnostaisi tämä miltä muilta foorumeilta. Itse en ole löytänyt hyviä vaihtoehtoja. Toki esimerkiksi Yksivaihde tarjoaa osalle porukkaa ja sitten on isohkoja ulkomaisia kuten Bike Forums, mutta sekään ei ole sen aktiivisempi kuin FF.
Firlefanz
10.02.2021, 09.17
Liityn utelijoiden sankkaan joukkoon!
Englanninkielisistä olen joskus seuraillut jonkin verran Weight Weenies -foorumia (jonne osuin jonkun tiedonhaun kautta) ja voisin kuvitella että oikeista asioista enemmän kiinnostunut saa sieltä paljonkin irti. Muuten minulla on sellainen vaikutelma että keskustelua käydään vilkkaimmin kommenttiosastoilla.
Ruotsissa on Happyride, "Sveriges trevligaste cykelforum", mutta sitä en osaa suositella edes ruotsinkielestä tykkääville. Saksassa on tietysti fillarilehtien foorumit, mutta itse en ole saanut niistä mitään erityisempää irti kuin aiheissa jotka liittyvät saksalaisiin tuotteisiin tai kauppoihin.
Ranskaa tai italiaa olisi kiva osata niin hyvin ettei tarvitsi käyttää kääntäjää silloin jos jokin aihe sattuisi kiinnostamaan...
JohannesP
10.02.2021, 09.47
Weightweenies ihan riittävän aktiivinen vaihtoehto. Topikissa jo mainittuja mtb aiheisia tulee vähemmän seurattua.
Oma lemppari on myös WW:n foorumi https://weightweenies.starbike.com/forumSitten on SlowTwitch. On triathlon-forumi mutta paljon asiaa esim. aika-ajosta https://forum.slowtwitch.com/TrainerRoadin foorumi hyvä treenauksesta kiinnostuneille https://www.trainerroad.com/forum/Brittien TT-forumi http://www.timetriallingforum.co.uk/ (ei kovin aktiivinen, mutta jos aika-ajo kiinnostaa)Redditissä useampi forumi pyöräiyyn jota ainakin seuraan aktiivisesti.https://www.reddit.com/r/Velo/edit ^ jahas onpas entistä bugisempi tämä FF. Tekstit aivan miten sattuu
No niin, tulihan sieltä tietoa muista foorumeista, kiitos tietoa jakaneille.
Nuo ulkomaiset vaihtoehdot ei ole kielipuolelle mikään kiva. Kyllä niistä tietoa hakee, mutta siihen se melkein jää.
Lähetetty minun LYA-L09 laitteesta Tapatalkilla
Meitä on suomessa niin vähän, ettei tänne monia foorumeita pysty edes perustamaan, kun ei ole lukijoita.
Joskus olen selaillut Redditissä alaosastoja kuten bicycling (https://www.reddit.com/r/bicycling/) ja bikewrench (https://www.reddit.com/r/bikewrench/). Eivät tosin osuneet nyt silmiin, kun Fillarifoorumi oli tauolla. Enkä tiedä miten vertautuvat muihin ulkomaisiin foorumeihin.
Jos tää tauko on aiheuttanut jollekulle jonkun sortin vierotusoireita, niin huolestuisin.... syvästi. Elämä on näiden sähköisten riippuvuutta aiheuttavien vehkeiden ulkopuolella. Elämä on pyöräilijän parasta aikaa... Internet sais kaatua kokonaan vähäksi aikaa..... Tulis perspektiiviä tähän touhuun....
ei muuta heippa taas pitkäksi aikaa...
JohannesP
10.02.2021, 14.54
Ehkä sanaa vieroitusoire ei kannata ottaa ihan vakavissaan.... Jos yli 20 vuotta roikkunut yhdellä ja samalla foorumilla niin kyllä sekin jonkinkaltaista riippuvuutta edustaa. Eihän sitä kukaan ole estämässä jos haluaa kokonaan irtautua internetistä, kyllähän noi isoimmat yhteiskunnan toimijat edelleen ottaa kirjeitä ja puheluita vastaan.
FF:n puutteessa luin murha.infon läpi. Ja kerran kävin pyöräilemässä siinä välissä. Eniten ikävä tuli voi bergele -topikkia. Ihme miten näinkin tärkeä palvelu voi katketa moneksi viikoksi. Toivottavasti Telian ylläpitämät muut tärkeät palvelut (kuten puhe ja tekstiviesti) eivät ole yhtä haavoittuvaisia.
Henki Hieveri
10.02.2021, 17.13
"Welcome to the GCN show! " (https://www.youtube.com/watch?v=vueRWgSnzyo) , se soi minulla päässä. Täällä ei ole sellaista tervetulotoivotusta. Koko ajan kuitenkin olin ihan pimeässä siitä, mikä on meriveden korkeus Nahkiaisella.
Itse olin tosiaan lähdössä kokonaan pois, kunnes "palauduin" tänne. Aloin seuraamaan tilannetta about viikko sitten ja huomasin että ehkä on mahdollista palata "takaportista" ja toivo heräsi, huomasin että olin kaivannut paljon tätä foorumia. Poissaollessa katsoin ihan pirusti telkkua, vietin "somettoman tammikuun", eli en notkunut netissä just yhtään. Niskahartiaseutu kiitti, mutta tylsää oli. Josko vähän vähemmän ajallisesti heiluisi täällä, ihan juuri ergonomia syistä, jatkossa? Tai sitten ei. Mutta I'm back.Tää erinomainen uutinen!
Ite en huomannut koko foorumin kaatumista, kun lueskelin niin harvakseltaan. Kaikki epämääräset puuhastelijat lopetti kirjottelun, niin ei ollu mitään luettavaa.
Nyt kun Tommikin on taas mukana menossa, niin ehkä vois koittaa tuonne projektipuolelle pistää vähän juttuja, kun saa hommia runkovaihetta pidemmälle. Omat projektit kun alkaa olee niin outoja, että ei niistä juuri oikeet harrastajat mitään kiksejä tuu saamaan.
Lähetetty minun GM1903 laitteesta Tapatalkilla
Il ciclista di Roine
10.02.2021, 20.42
Ainoastaan oli huolena, etten löytäisi vaihtoehtoista, suositeltua pyörähuoltotoimijaa Keski-Pirkanmaalta. No, nyt Velovoorumi toimii jälleen ja Tempokisu kertoo päivittäisistä paketeistaan ja päivänyllättäjistä siinä ohessa (clin d'œil).
tempokisu
11.02.2021, 05.49
^ mä todella toivon että voisin kertoa paketin saapuneen. Kaikki paketit on varmaan kadonneet...olisi reppua, maskia ja paitaa tulossa sekä kaksi nukkea ja nuken tarviketta. Taulutkin tilasin kun kumminkin parista kuvasta muiston halusin näkyville. Lähettivät toisen repun kun 13.11. ostettu ei ole vieläkään tullut. :( :( ei tässä ole nyt oikein muuta kun Nahkiaisen säätiedot kerrottavana...
^Outo projekti on hyvä! Jos se on vielä halpa, niin paras. Itse juuri luovuin pitkäaikaisesta "haaveesta" tehdä 24" kiekoilla Graveli.Halpuus on tietty henkilökohtanen preferenssi, mut luulen et mun projektit lienee foorumimittakaavalla halpoja, veikkaan että täältä löytyy porukalla kalliimpia kiekkoja kun mun kaikkien fillarien ja varastoidun romppeen yhteishinta.
Ainakaan 24 kiekkokoko ei oo turhan trendikäs, tohon verrattuna mun projektit on ihan perushommaa [emoji23]
Lähetetty minun GM1903 laitteesta Tapatalkilla
Kuulostaa tutulta, paitsi että nyt on vaan yks fillari kasassa, kun rosvo vei yhden syksyllä ja pistin retkipyörän justiin pilkkeiksi täyskunnostusta varten. Runkoja on liikaa ja kiekkoja liian vähän. Ja nuukuus juu, ja toisaalta ettei kyllä hirveesti oiskaan pääomaa fillareihin tuupata justiinsa.
Nyt on offtopicia, mut ei oo moneen kuukauteen ollukaan!
Korvikkeena joutui tekemään ostoksia saksalaisista nettikaupoista. Onneksi tauko päättyi. Olisi pidemmän päälle tullut kalliiksi.
Toisaalta olen huomannut, että tämä palsta myös välillä yllyttää ostamaan. Kun lukee esim viimeisin hankintasi tai alennusmyynnit otsikikoiden viestejä.
Hyvää iltaa. Yksi osio elämänvaiheesta jäi pois toviksi, en kuollut,
en vittunntunut kuoliaaksi ja enkä pahoittanut mieltäni aiheetta.
Mitäs hankkivat palvelunsa ruåttalaisilta:)
F. Kotlerburg
14.02.2021, 12.18
Voikohan LJL hyvin?
Samoin, tuntuu jotain muutakin puuttuvan, oulun kasiporukkakin yhteislenkeistään, aktiivijäseniäkin, JackOja...taitaa viedä aikaa kuin koronasta selviäminen konsanaan. Täällä ei voi toivoa rokotteestakaan apua.
tempokisu
14.02.2021, 15.17
Minä toivoisin että VesaP tulisi takaisin!
Firlefanz
14.02.2021, 16.40
^ Et ole ainoa.
JackOja muuten taisi jäädä tauolle - ikään kuin tipattomalle tammikuulle? - vuoden alussa.
Itsellänikin oli lähellä että olisin ainakin jonkin aikaa jatkanut fillarifoorumitonta elämää, mutta en oikein ole sellainen ääriratkaisujen mies tai jokotai-tyyppi. Enkä tietysti halunnut tuottaa pettymystä niille joiden kirjoissa kuuluin niihin joiden katoamista foorumilta he eivät viitsineet edes toivoa koska tiesivät sen olevan ihan turhaa...
PS
Erästä kuovipolkua kaipasin kunnes tajusin nimimerkin vaihtuneen tuollaiseksi, jota en osaa edes tavaamalla toistaa, vitsi vitsi...
Fillarin mentäviä reikiä taisi tästä katkoksesta jäädä porukkaamme, näitä riippuvaisuuksia niin harvoja ettei oikein ole varaa menettää tätä, uusia ei enää tule ja se kertoo Lätsän logiikalla vanhenemisesta.
Vanhan pään sivuja muutaman kelasin ja runsaasti löytyi nimimerkkejä joita kaivata.
casanova
14.02.2021, 20.48
Kuvarasteja oli eniten ikävä. Tammikuussa teloin kylkeni enkä päässyt hiihtämään tai pyörän selkään, joten foorumilla olisi voinut hyvistä talvikeleistä huolimatta viettää aikaa. Myös mm. digicamera.net oli alhaalla, mikä harmitti sekin.
Kaivatessani sopivan kevyttä ajankulua Jeff Bezos sai pari ropoa ja minä jonninjoutavia TV-sarjoja katseltavakseni. Nyt on onneksi tuokin tilaus päättynyt, mies kunnossa ja Fillarifoorumi taas pystyssä. Eikä talvikaan ole vielä ohi!
Ohiampuja
14.02.2021, 21.51
Alussa kyllä harmitti ja kaipasin foorumia, mutta sitten tajusin että pärjäähän sitä ilmankin. Ehkä tämän seurauksena oma päivittäinen foorumilla roikkuminen loppuu, ja täällä tulee käytyä harvemmin. Mikä on varmasti oikein tervettä. :)
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.