PDA

Näytä tavallinen näkymä : Stromer st1 ongelmat



strömer
06.11.2020, 01.06
Moi
Vasen poljin alhaalla ja pyörä oikealle kallellaan ...moottori vetää itsekseen. Välillä ajosta paikalleen pysähtyessä lähtee täysi avustus päälle.
Ajosta kun sammutat ja lähdet uudelleen ajoon käynnistäen ... ei avusta kuin kovempaa polkiessa.
Missä vika ja mistä korjaus apu ?

jpuu
06.11.2020, 08.19
Jos tuossa on poljintunnistin (PAS), niin se mahdollisesti sekoilee. Likaa jossain?

Travelkicking
06.11.2020, 17.06
Käyttöohje sanoo, että jos avustus on epäsäännöllinen (irregular) tai ei toimi, niin
-Sammuta hallintayksikkö. Varmistu, ettei polkimilla ei ole rasitusta. Käynnistä uudelleen ja kokeile.
-Jarrusensori oikeanpuoleisessa kahvassa saattaa olla väärin asetettu. Irroita liitin jarrusensorista. Jos tämä osoittaa vian, sensori voidaan resetoida seuraavalla huoltokäynnillä.

Itse ajattelen näin: Koska hallintayksikkö (control unit) on tietokone, niin ensin on hyvä kokeilla tietokoneen buuttausta. Virrat pois eli pyörän akku on syytä ottaa irti vähäksi aikaa. Kenties ei auttanut ?
Toinen mieleen tullut asia: Stromeriiin on ohjelmoitu joissakin maissa sallittu boost-moodi eli avustus ilman polkemista. Olisiko se aktivoitunut jostain syystä ?
Vaikka taloudessa on stromer st1, en ole tutustunut aiheeseen sen paremmin. Classicbikella on huolto Helsingissä.

Muoks. Vääntömomenttisensori näyttää olevan takahaarukassa. Se voi olla epävireessä. (opiskellaan aihetta viikonlopun aikana)

Travelkicking
08.11.2020, 09.41
Tuosta iltapuhdetta https://electricbikereview.com/forums/threads/stromer-st1-codes.1521/

strömer
24.02.2021, 02.54
Valitettavasti tossa loppu kielitaito kesken????
Resetoida on koitettu > ei apua.
Nyt on alkanut taluttaessa sivulta lyödä avustuksen päälle.
Tullut aika hauskoja tilanteita????
On siinä voimaa tyhjää pyörää pidätellessä.

S_tara
24.02.2021, 17.43
Oletkos kokeillut ottaa yhteyttä myyjään/valmistajaan?


Moi
Vasen poljin alhaalla ja pyörä oikealle kallellaan ...moottori vetää itsekseen. Välillä ajosta paikalleen pysähtyessä lähtee täysi avustus päälle.
Ajosta kun sammutat ja lähdet uudelleen ajoon käynnistäen ... ei avusta kuin kovempaa polkiessa.
Missä vika ja mistä korjaus apu ?

strömer
14.06.2021, 03.22
Olen ottanut ja vikaa ei ole löytynyt. ??

Travelkicking
14.06.2021, 20.32
Kysyit asiasta jo 7 kk sitten. Ei näitä kaikkia netissä saada etänä avattua. Onko pyörä itse käynyt huollossa vai ei ?

Travelkicking
17.06.2021, 06.11
Öisin kirjoitellaan 4 tonnin fillarista. Uskottavuus on aika tärkeä asia. Kuinkahan sen säilyttäisi ?

strömer
15.08.2021, 15.02
Juu öisin kirjoitellaan 4 tonnnin fillarista tosiaan.
Yö työtä kun on 35 vuotta tehnyt niin ei oikein viitsi aamupäivällä herätä kirjoittamaan. ????
Toistaiseksi vikaa ei ole vielä saatu selviämään. Seuraava huolto on syyskuussa eli kova on taas toive.
Ihan kauhean aktiivisesti foorumilla tänä vuonna ole ehtinyt piipahtamaan ????

Travelkicking
23.06.2022, 16.50
Vaimon stromeriin tuli itsestäänveto-ominaisuus sen jälkeen, kun olin lenkillä vaihtanut takapyörään uuden sisuskumin. Pyörä nurinpäin ja etsin ensin mahdollista piikkiä renkaan päälipuolelta. Mielessä kävi, että sorat renkaasta tippuivat napaa kohti, jossa on myös vääntömomenttianturi varsin avoimena. Vaihdoin äsken keskiölaakerit ja taakse nappulakumi - samalla irroitin anturin ja olin puhdistavinani sen irtomoskasta (kai jotain irtosi). Pyörä nippuun ja koeajo. Takapyörän veto ei lopu ollenkaan. Ei siinä siinä mitään, akku pois virtojen ollessa päällä ja hetken kuluttua takaisin. Vika poistui. Ajettiin siihen päälle 37 km lenkki ja kaikki ok.
PS. Olikin etsimistä, että löysi oikeankokoiset laakerit. Kävin laakerikaupassa, motonetissä, autotarvikeliikkeessä ja 4 pyöräkaupassa. Neco B910:n kasettikeskiössä on sama koko. Ernosportilla oli vielä hyllyssä.
PPS. Laakerishow tulee siitä, että nelikantti-keskiöakselin pituus on 138,5. Pitää käyttää vanhaa akselia, kun tuo pituus on kovin harvinainen BSA-keskiöissä.

Travelkicking
24.06.2022, 09.11
Ajosta kun sammutat ja lähdet uudelleen ajoon käynnistäen ... ei avusta kuin kovempaa polkiessa.

Ymmärsinkö oikein, käynnistät pyörän toisinaan ajamisen aikana ? Käsikirja esille. Käynnistettäessä polkimella ei saa olla mitään painoa. Muistelen muiden sähköpyörien osalta, että käynnistettäessä moottori kalibroi itsensä eikä fillaria saa silloin liikuttaa.