Näytä tavallinen näkymä : 1000-2000e Gravel pyörä
jaakko82
29.10.2020, 22.47
Moi,
Löytyisikö täältä suosituksia 1000-2000e Gravel-pyörästä. Saksasta ois tarkoitus tilata mahdollsimman edullisesti mahdollisimman hyvä pyörä - esim. jos jossain liikkeessä olisi viimekauden poistoja saatavilla ;)
Suosituksia etsin niin konseptitasolla, eli mikä pyörä (malli/merkki) olisi suositeltava sekä myöskin ihan konkreettisesti jos pystyt suosittelemaan ihan linkkiä kohteeseen, mistä kannattaisi tilata jne.
Shimanon osat ovat tuttuja, joten niillä pieni tunteellinen preferenssi. Deoren tasoiset osat ovat tähän asti riittäneet, joten SLX voisi olla tähtäimessä, muttei parempia tartte olla. Ilmeisesti Tiagra ja 105 lienee samantasoiset tuolla kaupunkipyöräsarjojen puolella? Konan pyöristä olen tykännyt tähän asti, mutta nyt enemmän tarjoushaukka-mielellä olen liikkeellä.
Pyörä tulee työmatkakäyttöön ja kevyeen lenkkeilyyn. Maastot pääosin asfalttia, jonkin verran sora/hiekkateitä mukana. Tällähetkellä työmatka on noin 8km suuntaansa, mutta voi vaihtua piankin noin 22km luokkaan jälleen.
Kinkun sisämitta on mulla 91,5cm, joten onkohan silloin oikea runkokoko 61-63cm, kuten bikeshop.fi sivuston taulukko näyttäisi?
Kiitoksin vinkeistänne jo etukäteen!
https://www.rosebikes.com/bikes/gravel/backroad-al
edit: kokoja aika hintsusti näemmä. 61 varmaankin sinulle sopiva runkokoko. Jospa sieltä jossain vaiheessa pian alkaisi tulla uutta vuosimallia pihalle.
Juviitanen
01.11.2020, 00.14
Vilkaise planeXbikesiä kanssa. Tosin taitaa olla uk:ssa.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Moi,
Löytyisikö täältä suosituksia 1000-2000e Gravel-pyörästä. Saksasta ois tarkoitus tilata mahdollsimman edullisesti mahdollisimman hyvä pyörä - esim. jos jossain liikkeessä olisi viimekauden poistoja saatavilla ;)
Suosituksia etsin niin konseptitasolla, eli mikä pyörä (malli/merkki) olisi suositeltava sekä myöskin ihan konkreettisesti jos pystyt suosittelemaan ihan linkkiä kohteeseen, mistä kannattaisi tilata jne.
Shimanon osat ovat tuttuja, joten niillä pieni tunteellinen preferenssi. Deoren tasoiset osat ovat tähän asti riittäneet, joten SLX voisi olla tähtäimessä, muttei parempia tartte olla. Ilmeisesti Tiagra ja 105 lienee samantasoiset tuolla kaupunkipyöräsarjojen puolella? Konan pyöristä olen tykännyt tähän asti, mutta nyt enemmän tarjoushaukka-mielellä olen liikkeellä.
Pyörä tulee työmatkakäyttöön ja kevyeen lenkkeilyyn. Maastot pääosin asfalttia, jonkin verran sora/hiekkateitä mukana. Tällähetkellä työmatka on noin 8km suuntaansa, mutta voi vaihtua piankin noin 22km luokkaan jälleen.
Kinkun sisämitta on mulla 91,5cm, joten onkohan silloin oikea runkokoko 61-63cm, kuten bikeshop.fi sivuston taulukko näyttäisi?
Kiitoksin vinkeistänne jo etukäteen!
Sen verran laaja hintahaarukka, joten vaikea suositella mitään tiettyä mallia. Merkit ovat kaikki enemmän tai vähemmän yhtä laadukkaita, lähinnä totetuksista ja käyttötarkoituksista kiinni kuinka hyvin kestää käytössä. Käyttökohteen perusteella voisin ainakin suositella hankkia sellaisen pyörän, jossa on mahdollisimman paljon rengastilaa. Talvella on mukavaa, kun saa leveän nastarenkaan ja kesällä kivaa, kun saa isot slicksit alle. Menee työmatkat kivuttomasti ja pehmeästi. Hydrauliset levyjarrut kannattaa myös olla, jos aiot talven ympäri ajella. Osasarjoista sen verran, että tuossa hintaluokassa mieluiten 105 Tiagran sijaan, koska ainakin lähtökohtaisesti se pitäisi olla pykälän laadukkaampi. 105:n verrokki ns. gravel-osasarjoissa on Shimanolla GRX600. GRX600:n ja 105:n erona on ainakin erilainen kahvojen muotoilu, tosin kyllä 105-kahvoillakin ajelee soralla kovasti. Planet X:ltä löytyy Englannista aika paljon tuohon hintaluokkaan mahtuvia pyöriä. Itse joskus niiden maantiepyörällä ajaneena voisin ihan suositella, asiakaspalvelusta ym. ei tosin ole kokemusta.
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/79001/mmsxf/Silverback-Siablo-GR-gravel-pyora-XXL-580-mm
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/4629/mmsxb/Silverback-Siablo-GR-gravel-pyora-XL-550-mm
Tuolta saa ainakin myös jonkin sortin kokotaulukon linkin kautta esille niin luulis jomman kumman olevan passeli
edit: kappas, tässähän oli tuo osasarja ihan mekaanista 105 ja 5800 on vielä vanhaa sellaista. Hydraulisilla tuo olis voinu ollakin hintaansa nähden hyvä diili, kun kiekoissakin on jotain yritystä.
^Hieman enemmän cycloja nuo vaikka gravelina myydään... Itse kylläkin harkitsisin cycloa moiseen tai jopa maantiepyörää jos ei talviajoon tule...
jaakko82
01.11.2020, 21.17
Kiitoksia suosituksista!
Talven läpi on tapana ajella (22km työmatka pahimpina auraamattomina päivinä tuli jätettyä pyörä kotiin, kun kävellenkin olisi helpompi ollut päästä töihin kun pyörää ei tarvitse kantaa koko matkaa mukana) ja ajattelin tilata erillisellä vanteella nastarenkaan mukaan (niin on helppo töihin lähtiessä tarvittaessa laittaa pikalukolla haluamansa eturengas alle). Jep, hydrauliset jarrut ehdottomasti pitäisi olla. Onnistuisiko suosittelu helpommin erikseen 1000e +/-200e hintaluokasta esimerkki ja 2000e +/-200e hintaluokasta esimerkki niin on helpompi sitten miettiä, että saako budjetin tuplaamalla rahalle tällaiseen kevyeen harrastekäyttöön vastinetta.
Olen tottunut teräsrunkoisiin pyöriin, ja yhdestä sellaisestakin ajoin 18v jaksona rungon takahaarukasta poikki (onneksi oli 20v runkotakuu :)) ja siksi alumiinirunkoiset epäilyttää. Lienee turhaa epäilystä kestävyyden suhteen? En ole mitenkään pyöräilyyn ja pyöriin todella kevyttä harraste ajoa enempää perehtynyt, joten oppia täältä haen uskomuksiini...
Suositteleeko Nure cycloa juurikin lumisten kelien vuoksi? En oikein ymmärrä Cyclon ja Gravelin eroa kuin, että lienee astetta maastopyörämäisempi cyclo kuin gravel?
Itsellä on Canyonin Grail pyörä 105 sarjalla. Olen vuoden verran nyt ajellut ja tykännyt pyörästä kovasti. Ainoadtaan satulan vaihtoin mukavampaan ja stemmin lyhyempään. Kaupungissa on paljon töyssyjä ym. Gravelilla ne menevät mukavasti. Tähän mahtuu hyvin myös nastarenkaat. Talven varalle olen pohtinut lokasuojia. Kenkäsuojat ainakin on tullut hankittua.
Lähetetty minun SM-G965F laitteesta Tapatalkilla
^^En suosittele jos nastoilla aikoo ajaa... Taitaa olla päinvastoin että gravel lähempänä maastopyörää, joskus cyclo ei paljoakaan maantiepyörästä eroa...
Tuossa voisi olla mielenkiintoinen ehdokas https://www.planetx.co.uk/i/q/EBTIGR700FOR1/titus-goldrush-sram-force-1-titanium-gravel-bike
hämeenhitain
02.11.2020, 14.17
Jos kerran olet Konan pyöristä tykännyt, onko joku syy, ettei esim. Sutra LTD kävisi?
- hydr. levarit
- teräsrunko
- nastarenkaaksi mahtuu esim. 2.25" ISP
- pääsis mahd. koeajamaan Suomessa tai tilaamaan testipyörän lainaan kotiin (jos oikeaa kokoa tarjolla?)
- menisi kai tuohon 2 000 € +/- 200 € hintahaarukkaan Bikeshopin kantisalennusprosentin jälkeen? Tietysti pl. rahti, mahd. toiset kiekot jne.
Koko- ja saatavuusvaihtoehtoja en kyllä katsonut, voihan olla ettei tuota käytännössä saisi.
^HYvä valinta tuokin olisi, saisi ainakin kunnon nastat alle. En tuota LTD:tä testannut mutta normi Surta hyvinkin mukava kapistus.
jaakko82
03.11.2020, 19.26
Kiitoksia suosituksista. Mitä tuo LTD tai DL tarkoittaa tuossa pyörän nimessä?
LTD ainakin hieno kapistus, DL taitaa alla vanhaa kamaa... Rove ST myös harkinnan arvoin jos ei budjetti Sutraan taivu...
Nyt on giantin hiilaripeliä järkihintaan, jos ei giantin oma satulatolppa ja varsin rajallinen rengastila haittaa..
https://cyclecenter.fi/osasto/pyorat/maastopyorat/giant-revolt-advanced-1-koko-m-1-kpl-vm-2020/
Sotanorsu666
04.11.2020, 11.54
https://cyclecenter.fi/osasto/pyorat/maastopyorat/giant-revolt-advanced-1-koko-m-1-kpl-vm-2020/
Jos pk-seudulla asut, niin kannattaa soitella tuliko isoja kokoja jo varastoon. Terästä en ottaisi, jos tarkoitus ajella talvella suolavellissä. Tuosta saisi kuiturunkoisen kompliitin kotimaisesta kaupasta ihan kohtuullisilla osilla ja jäisi euro vielä säästöön.
Tuossa olisi kysyjän budjettiin kyllä hyvä löytö.
jaakko82
08.11.2020, 16.32
Lähettelin sähköpostia liikkeeseen alkuviikosta, mutten vielä ole saanut vastausta. Katsotaan nappaako kiinni. Muitakin saa edelleen suositella :)
Lähettelin sähköpostia liikkeeseen alkuviikosta, mutten vielä ole saanut vastausta. Katsotaan nappaako kiinni. Muitakin saa edelleen suositella :)
hihi :) Ihan kauhea fillarikuume ei ilmeisesti ole.
jaakko82
08.11.2020, 20.22
Ei kauhea, mut pyörä pitäs ostaa jossain vaiheessa tarpeeseen, kun vein entisen talvipyörän mökille ja talvi saattaa tulla täällä etelässäkin ja varsinkin jos korona helpottaa ja pääsee työmatkaa ajamaan... Tarjoushaukkana siis liikkeellä.
Ei kannata paljos ootella, kun mitä parista paikasta kyselin, niin muutamia mallia saatavilla ja muuten menee pitkälle kevääseen. Nämä järkihinnan pyörät menee äkkiä kaupaksi näin korona aikaan...
Ei kauhea, mut pyörä pitäs ostaa jossain vaiheessa tarpeeseen, kun vein entisen talvipyörän mökille ja talvi saattaa tulla täällä etelässäkin ja varsinkin jos korona helpottaa ja pääsee työmatkaa ajamaan... Tarjoushaukkana siis liikkeellä.
Joo. Vähän epäilen, että just nyt ei kannata laitella maililla kyselyjä ja heittää tarjouksia pyöristä. Monessa paikkaa myydään eioota.
Todennäköisesti kaikki kauppiaat eivät edes viitsi kyselyihin vastata, vaikka tuo ei tietysti oikein olisikaan.
^Juuri noin, taitaa olla vahvasti myyjän markkinat ja jos uusia ei ole tullut niin vanhoja ja vääränkokoisia pääosin varastoissa... Voin olla että jo loppuvuodesta myydään eioota 2021 malleista...
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.