PDA

Näytä tavallinen näkymä : Maastopyörän kampien pyöriminen

Mikko 75
25.10.2020, 14.57
Tuli hommattua uusi maasturi ja kammet ei pyörähdä kuin kierroksen/puolitoista kierrosta kun saamaristi pyöräyttää. Ketjut on pois joten ei muita haittatekijöitä. Muissa pyörissä kieppuu 4-5 kierrosta.
Mistä mahtaa johtua vai onko tuo normaalia? Pyörä on Kross Level TE, missä käsittääkseni kohtuu hyvät osat.

maalinni
25.10.2020, 16.07
Onko mikä keskiö? HT2 vedetty liian tiukalle?

Mikko 75
25.10.2020, 16.22
FSA BB392. Kävi huollossa ja tuli takaisin, niin samanlainen. Pyörii tahmeesti

maalinni
25.10.2020, 17.22
Onko ihan uusi, ehkä siellä on vaan vähän jäykät rasvat. Voi olla, että parin sadan kilsan jälkeen pyörii herkemmin.

Mikko 75
25.10.2020, 19.58
Oli heti alkuun tahmeet, ajelin 300km verran, sit pyörä seisoi viikon ja sitten vasta olivatkin jäykät. Pessy olin pyörän kaksi kertaa, puutarhaletkusta sumuttamalla veden päästäny päälle. Vein sitten pyörän paikalliseen myyjä
liikkeeseen ja siellä todettiin että kosteutta keskiössä. Sitten kasaus ja tahmea edelleen. Sitten se lähetettiin maahantuojalle huoltoon ja nyt tuli sieltä miksikään muuttumattomana. Eniten huvitti vastaus minkä sain että pyörää ilmeisesti kuljetettu auton katolla tai perässä jolloin paine on työntänyt vettä liitoksiin ja akseleihin!! Pyörä aina kuljetettu kuivalla, ei sateella ja mikä helkutin maastopyörä se on jos ei voi sateella edes kuskata!

25.10.2020, 20.08
Mulla oli ridleyn pyörä, johon oli laitettu kaksi 2mm shimmiä kammen ja keskiön väliin. Toisen shimmin kun korvasi 1mm shimmillä niin alkoi kammet pyörimään.

TheMiklu
26.10.2020, 10.04
Voi olla keskiön alue niin killissä, että kampien akseli väännättää laakereita vasten. Ts. huonolaatuinen runko?

Qilty
27.10.2020, 13.06
Voi olla keskiön alue niin killissä, että kampien akseli väännättää laakereita vasten. Ts. huonolaatuinen runko?Tän huomaa helposti siitä jos kampien asennuksessa tarvii käyttää vasaraa

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla