PDA

Näytä tavallinen näkymä : Kummassa parempi pistosuojaus?

cchki
22.10.2020, 14.26
Contin Ride Tour

https://www.tokmanni.fi/ulkorengas-28-ride-tour-32-622-4019238693508

vai

https://www.bike-discount.de/en/buy/schwalbe-marathon-28-32-622-reflex-green-guard-43559

J4nn3R
22.10.2020, 18.37
Mulla on varafillarissa tuo ensimmäinen, oisko 38 millisenä tai jotain semmosta ja tänään taas vaihtelin sisuria kaatosateessa - ei ollut lähellekään eka kerta ja tuolle pyörälle tulee lähinnä satunnaista ajoa. Marathonit on tulossa jo postissa, ei kokemusta niistä mutta maine on ainakin kova.

Lähetetty minun GM1903 laitteesta Tapatalkilla

Puskis
22.10.2020, 19.58
Ainakin kymmenen vuoden takainen versio tosta Contista oli epämukava, huono rullaamaan ja kyljet halkeili nopeesti. Ne on kyl vieläkin varmaan jossain pyörässä käytössä, eikä mun tietääkseni puhjenneet kertaakaan. Eli Schwalbelle ääni ja pistosuojauksen taso ei todellakaan ole ainoa asia jota kannattaa miettiä.

cchki
23.10.2020, 07.48
Olen hakemassa renkaita hybridiin talveksi ja sellaisia jotka kestäisivät sepeliä jollain lailla. Kokeilin Continental Contact Plus Reflex 42-622 rengasta taakse, mutta tuntuu olevan todella raskas ja jouduin irroittamaan lokasuojan, että se mahtuu. Mahtaako tuo samainen rengas olla profiililtaan matalampi koossa 32-622 (Tuo 42-662 on n. 4,5cm korkea) ja olisiko se myös kuinka paljon kevyempi polkea? Entä Marathon Plus, onko raskaampi ja isompi rengas?

Tai mikä olisi hyvä tuollaiseen hybridiin, jossa 32-622 on renkaat ollut nyt kesäkaudella.

TERU
23.10.2020, 08.15
Monivuotinen kokemus tällaisista, ensilumen jälkeen heti levittävät täällä sepeliä ja siinä sitten talvi ajetaan väliin piikit paljaalla asfaltilla, on pitänyt pintansa noissakin olosuhteissa. Muita kauppoja on eikä omatkaan täältä vaan ihan kotimaasta, tässä hyvä kuva, niin koko on mulla 28×1,35 joka milleissä 35-622.
Ihan hyvä ehdokas perustasolla.
https://www.rosebikes.fi/schwalbe-marathon-winter-plus-performance-line-spike-tyre-2671420?product_shape=schwarz&article_size=28x1%2C35

TERU
23.10.2020, 08.22
Niin on myös kokemusta noista kesämaratooneita, hyvä hiljainen rengas piikittömään aikaan, mutta ei kestä sepeliä jokseenkaan ollenkaan, kulutuspintaan tarttuu terävät kivet ja uppoavat vähitellen läpi. Muutoin rengas jäykkälankaisten parhaimmistoa.

Jos ei nastat tuu kyseeseen on maraplussa hyvä valinta, kun puhkeamattomuus ensijaine tavoite, ajaa noilla vaikka painavat ja noita moititaankin. Kuvan vuoksi tässä jotta linja sälyy.
https://www.rosebikes.fi/schwalbe-marathon-plus-clincher-tyre-718649

Mnederst
23.10.2020, 09.00
Itse olen tykännyt Panaracereista. Rullaa kevyemmin kuin Mara+ mutta pistosuojaus vähintään samaa luokkaa. Muutamia vuosia pelkästään noita on ollut fitness-pyörässä alla ja hyvin pelittää:

https://www.velobia.fi/panaracer-pasela-pt-rengas

cchki
23.10.2020, 09.36
Onko tuo Marathon Plus yhtä raskas rengas ajaa, kuin tuo Continentalin Contact Plus? Mikä mahtaa olla tuon Marathon plussan korkeus? Omaan pyörään ei juuri yli 3,5cm korkeata rengasta saa mahtumaan.

Firlefanz
23.10.2020, 09.41
Kerropa, TERU, missä välissä Schwalbe lisäsi Marathon Winterin nimeen Plussan ja samalla tietysti vaihtoi pistosuojauksen K-Guardista (vai mikä se lienee ollutkaan) Smart Guardiin? Entä millaisen vaikutuksen, jos minkäänlaisen, huomasit ajotuntumassa?

(Kysymyksen taustalla on luonnollisesti pohdinta siitä kannattaisiko hankkia uudet nastarenkaat. Vanhoillakin varmasti vielä pärjäisi, sisääntyöntyneistä nastoista ei ole ollut ongelmaa ja sepelistäkin olen selvinnyt alle yhdellä rengasrikolla per talvikausi.)

TERU
23.10.2020, 12.14
Ei mitään tietoa muutosten yksityiskohdista, useita talvia omillani, joita vasta kolme kappaletta ollut kaikkiaan käytössä liki kymmenen vuoden aikana, ainoastaan yhden olen ajanut ihan loppuun, senkin välikausina pistosuojanauhaa käyttäen, kun eka nasta tuli läpi niin loputkin nastat pois. Koskaan näistä ei ole sepeli tullut läpi eikä näihin näytä tarttuvankaan, hämmästyttävintä ettei noihin tyhjiin nastareikiinkään menevät kivensäröt puhko sisuria!
Oma ajoni kuin kalustonikin on kaukana esimerkillisestä, mutta jos nyt jotain jollekin.

TERU
23.10.2020, 12.28
Onko tuo Marathon Plus yhtä raskas rengas ajaa, kuin tuo Continentalin Contact Plus? Mikä mahtaa olla tuon Marathon plussan korkeus? Omaan pyörään ei juuri yli 3,5cm korkeata rengasta saa mahtumaan.
Uskon nastattoman maraplussan menevän hybridiin 37 mm leveänä, ranskalaiset ilmoittavat koon 700-35 ja tuo 35 mm pitänee kutinsa. Minulla on yksi maraplussa 15c vanteella mutta se on vain 28 leveä. Hyvä pyörätuttavani ajaa Rossanon trekking-pyörällä jossa aina 37 millinen maraplussa ja hyvin sopii lokareiden sisään.
Ajoraskauden vertailusta ei oikein mitään, onha nuo painavat, mutta kun käyttää vähintään suosituspainetta, niin kyllä kulkee!

Firlefanz
23.10.2020, 12.50
Muisti kuulemma on niitä jotka menevät ensin: joku hiivatin kuovipolku tiesi kertoa "Talvirenkaat krossariin" -ketjussa marraskuussa 2018: "Paperitietojen mukaan vanhalla Marathon Winterillä ja uudella Marathon Winter Plussalla ei näyttäisi olevan eroa kuin pistosuojauksessa eli RaceGuard on vaihtunut SmartGuardiksi."

Sitä ennen oli nimimerkki "plr" valistanut foorumilaisia ettei Schwalben kataloogissa enää Marathon Winter -rengasta ollutkaan eli muutos nähtävästi tapahtui ennen talvea 2018-19.

TERU
23.10.2020, 17.26
Huh, ei kait tuo marawintteri sentään huonompaan suuntaan ole mennyt?

Ainoa ongelma ollut nastojen läpitulo renkaan rungosta. Tosin harvoin, kerran marasta ja samoin kerran w106 renkaasta. Minulla taas muisti kuin norsulla pyörään liittyvissä asioissa, muutoin lyhyt kuin kanalla, pienimmätkin tähän mainioon biomekaaniseen laitteeseen liittyvät pysyvät aina mielessä.🙂

cchki
24.10.2020, 21.13
Vittoriat saisi edullisesti ja näissähän taisi olla yksi parhaista pistosuojauksista?

https://www.budgetsport.fi/tuote/vittoria-rengas-city-randonneur-42-622-eivar-56540632/?gclid=CjwKCAjwoc_8BRAcEiwAzJevtXFAHO9BAr6MhMIihTY tAdHhbWbAux-l6sxHpNfzSq4d3btSLghhLBoCHj4QAvD_BwE

TERU
25.10.2020, 04.02
Vittoria on periaatteessa hyvä rengas, painaa sekin ja tehdas malleja suoltaa, tässä vähän uudempi versio, jossain idässä valmistavat. Tässä hyvä kuva ja tarkempaa tietoakin. Tuskin huono valinta tuo budjetin rengaskaan.
Onko pyörä muuten perushybridi vai fittneshybridi? Kun rengas alkujaan 32 mm.
https://www.rosebikes.fi/vittoria-randonneur-tech-g20-citytouring-tyre-2680091

cchki
25.10.2020, 16.27
Mulla on Felt Verza Speed 20 (2017)

TERU
25.10.2020, 19.34
Rengasleveys vittasi fitnesshybridiin, ja kun vielä lokaritkin asennettu, ei kovin leveä rengas mahtune ongelmitta pyörimään, enkä muutenkaan suosittelisi 37 mm leveämpää tuollaiseen maantiepyörään suoralla tangolla. Hyvä ajettava pyörä, ei tullaiseen kovin leveitä renkaita edes talveksi.
Vittoria sopisi oikein hyvin renkaaksi, mutta 42 mm on mielestäni liian leveä.

nure
26.10.2020, 15.53
^Hybridihän tuo on tms... Jos tuon tyyppisellä talvellakin ajaa niin ei sen vuoksi leveämpää tarvi hankkia ja jos kestävyyttä tarvii niin sopivat nastarenkaat alle. Viimeisen kymmenen vuoden aikana kerran nastarengas puhjennut työajossa ja silloinkin taisi tulla jokin metallilastu vaihdon yhteydessä renkaan sisälle.

TERU
26.10.2020, 17.17
Joskus oon nähny väittämän, että perushybridi kasataan maasto-osilla ja fitnesshybridi maantieosilla, tätä jälkimmäistä tyyppiä aloittajan Feltti lienee.

nure
27.10.2020, 12.46
^Olen kyllä monta muutakin sanontaa noista kuullut...