Näytä tavallinen näkymä : Mitä tekisit jos voittaisit lotossa?
Ostaisitko uuden asunnon ja auton? Irtisanoutuisit työstäsi? Oletko sitä mieltä ettei enää saisi olla työelämässä vaan täytyisi antaa työpaikka sitä tarvitsevalle? Laittaisitko elämän ranttaliksi ja tuhlaisit rahaa kavereiden kanssa hauskanpitoon?
Jos ajattelee että toimisi fiksusti ilman että laittaisi kaikkea ranttaliksi, lopettaisi työnteon ja sijoittaisi ainakin osan rahoista. Tekisi laskelmat ja suunnitelmat että rahat riittäisi loppuelämäksi, eli periaatteessa maksaisi sitten itselleen käyttötililleen kuukausittain "palkan", jolla elelisi. Mitä sitten tekisi päivät, ei varmaan jaksa harrastaakaan 8h/päivä? Ehkä kehittäisi itselleen jonkun "työn", vähän kuin harrastuksen jossa olisi pidemmän tähtäimen tavoitteet. Toisaalta riittäisikö siihenkään motivaatio pidemmän päälle kun ei olisi pakko tehdä? Olisiko elämä ilman työpakkoa tylsää vai yhtä juhlaa?
Söisin koko rahalla euron juustoja mäkkärillä kuten viime kerrallakin.
tempokisu
13.10.2020, 17.20
Tästä mä usein lenkillä tai nukkumaan mennessäni uneksin. Ensin en tekisi mitään - eli en ainakaan mitään töitä :D mikään ei olisi sen riemukkaampaa kun mennä palauttamaan Rouvalle työpaikan avaimet ja sanoo että sun suurin toiveesi toteutui - ja samoin minun. Mutta nyt ei ole enää ketä kiusaisit :D
Nauttisin vapaudestani, eläisin suunnilleen samalla tavalla kuin ennekin....ei mun työ nytkään mitään kovin isoa osaa elämästä vie että siitä luopuminen ei oikeastaan mitään muuttaisi, mutta olisi se taloudellinen vapaus ja melkein elämänmittainen stressitekijä ( toimeentulo) pois.
...pikkuhiljaa voisi tietysti siinä isompaa asuntoa ja kesäautoa, mutta tärkeintä olisi se vapaus työpaikkakiusaamisesta. Kyllä mulle henkinen hyvinvointi on..tai siis olisi valtavan iso asia.
Hyväntekeväisyyttä tekisin ihan varmasti, on jo heti kaksi avustettavaa kohdetta mielessä.
brilleaux
13.10.2020, 17.27
Työnteko loppuis heti.
Katseltas perheen kanssa joku kiva ok-talo.
Ei kai siinä muuta, kunnon potti jos tulisi niin reilu osa vähempiosaisille.
Senverran itselle että pärjäis hiukan rennommin kuin nyt, liika on aina liikaa. Myös rahassa.
Sekoittaa pienen ihmisen pään.
Sent from my iPhone 11 Pro Max using Tapatalk
Ai uudestaanko?
Jos miettii että lotto arvotaan joka viikko, ja se on pyörinyt jo vuosia niin Suomessa on ainakin satoja lottomiljonäärejä. Joten tälläkin foorumilla todennäköisesti on jokunen, hyvä että paljastit olevasi yksi heistä :D
Hyvä kysymys, mutta tosiaan vastaan näinkin tylsästi, että riippuu paljonko voittaisi. Oletetaan että miljoonia, yli 5 miljoonaa ainakin. Samantien irtisanoutuisin, lapsille heittäsin jonkun verran. Korona kun loppuisi, niin varmaan elelisin ympäri maapalloa hotellissa/vuokraamalla kalustettua kämppää. Mitään en sijoittaisi, mitään isoa en ostaisi.
Samoilla lähtöoletuksilla summa > 5 miljoonaa, maksaisin omat ja lasten velat pois. Töissä neuvottelisin 4-päiväisen työviikon. Lapsien kuluja makselisin ja lahjoittaisin sen mitä verottaja sallii verovapaasti. Muuten elelisin suunnilleen kuten nytkin. Jos tilanne olisi tullut pari vuotta sitten olisin ostanut "naapurista" 2 miljoonalla uuden ok tontin ja rakennuttanut sinne talon. Nyt ko. tontti on pilkottu ja pilattu, joten tyytyisin varmaan nykyiseen kämppään.
Oatmeal Stout
13.10.2020, 18.08
Siis tämä ei ole kysely eikä galluppi osastosta päätelleen, joten tilini saldo muuttuisi positiiviseen suuntaan.
Mä ostaisin koko rahalla Ferrareita ja ajaisin ne romuksi kunnes rahat olisi loppu. Sen jälkeen nöyrästi takaisin töihin.
Vakavasti puhuen laittaisin rahat säästötileille ja sijoituksiin ja mitoittaisin kuukausikulut siten että rahat riittäisi loppuelämäksi. Toisaalta menisikö pienen ihmisen pää sekaisin miljoonien eurojen voitosta? Onhan niitä esimerkkejä siitä kun joku on rikastunut äkisti niin elämä on mennyt sekaisin ja lopulta pahasti alamäkeen.
Tämä on sinänsä aika kaukaa haettua kun en ole ikinä lotonnut, mutta kuitenkin, kuvitellaan jos niin silti tapahtuisi.
Olisin aika tylsä lottovoittaja ja pyrkisin sijoittamaan sen hajautetusti vähäriskisiin kohteisiin. Jonkinlaisen vuosilymmenien mittaisen kuukausittaisen kulutussuunnitelman voisin tehdä myös, mukaansa kun ei mitään saa niin sama kai se olisi omaksi ilokseen omaisuutta käytellä. Jos tuntuisi, että itselle rahaa olisi silti liikaa, niin testamenttilahjoitusta sopiviin hyväntekeväisyyskohteisiin varmasti harkitsisin.
Sen verran varmasti ottaisin luksusta elämään, että hierontapalveluita käyttäisin täysin säästelemättä, samoin kodinhoitopalveluita. Kulkuvälineinä toimisivat edelleen polkupyörä ja sähköpyörä, omistusautoa en riesakseni tuossakaan tilanteessa hankkisi.
Nykyiseen asuinpaikkaani olen suht. tyytyväinen, joten luultavasti vain lainanmaksu pois ja sillä hyvä. Mutta jos jotain rakentaisin niin energiaomavaraisen kodin. Sen sähköjärjestelmä pohjautuisi aurinkopaneeleihin, tuulivoimaan ja energian säilömiseen synteettisiin hiilivety-yhdisteisiin, joita hyödynnettäisiin matalan lämpötilan kiinteäoksidipolttokennoihin pohjautuvalla mikro-chp -voimalalla.
Töissä saattaisin edelleen käydä muutaman tunnin päivässä pyörähtämässä, ihan vain elämänrytmin säilyttämisen vuoksi.
Concorde
13.10.2020, 18.40
Jos rahaa tulis ns riittävästi, niin maksaisin omat, lähisukulaisten ja hyvien ystävien lainat pois. Kämpät on nykyisellään jees, joten ne jäisi, mutta kulkupelit varmaan päivittyisi. Palkkatyöt lopettaisin, mutta puuhastelu saisi jatkua (esim puuveneen vois rakentaa). Itsensä ja lähipiirin hyvinvointiin vois panostaa rahallisesti enemmän ja loput rahat säätiöisin, että niistä vois jakaa perintöä / avustuksia verottomasti sukulaisille ja tutuille jatkossakin. Säätiö vois sitten sijoittaa johonkin tuottavaan.
Jatkan vielä omaa vastaustani. En kertoisi voitosta kenellekään, jatkaisin elämääni esittäen normituloista työssäkäyvää ihmistä. Jäisin palkkatyöstä pois mutta perustaisin peitefirmaksi vaikka putkifirman, ihan vaan siksi että kun ihmiset kyselevät mitä teen työkseni niin voisin sanoa että minulla on yhden miehen putkifirma. En tietenkään tekisi putkihommia oikeasti, kunhan olisi vain firma paperilla olemassa. Ehkä jotain rahanpyörittelyä pitäisi sen nimissä harrastella että saisi firman taloustietoihin jonkunlaisia lukuja näkymään. Ja sitten voisi välillä lueskella putkimiesfoorumi.fi:tä että tietäisi putkitöistä jotakin kun joku kuitenkin kyselisi tarkemmin työstä.
Luulisin että upgreidaisin kämpän, autot, fillarit sekä kellokokoelman, mutta muuten jatkaisin elämää melko normaalisti töitä tehden ja urheilua yrittäen. Loput varat sijoittaisin tuottavasti ja turvaavasti jonkun täyden salkuhoidon palvelun kautta, ja pääomatulot olisivat sitä luokkaa ettei tarvitse paljon kulutustaan tarkkailla. Ihan tavallinen perhe-elämä on kuitenkin se mitä haluan, enkä vaihtaisi sitä mihinkään "uniikkiin" itsensä Goasta etsimispaskaan.
Tästä ei taida olla uudempaa ja päivitettyä versiota?
https://www.youtube.com/watch?v=2dr-hrGUZho
Varmaan ensimmäinen ajatus olisi, että nyt on sattunut jokin virhe, koska en lottoa.
Toki olen joskus lotonnut ja voittanut ja silloin varmaan se 3 ja lisänumero on tuonut niin mahtvan potin, että ei ole tiennyt mitä olisi sillä tehnyt.:seko:
Jami2003
13.10.2020, 23.09
Jos pari miltsiä tulisi niin graveliin harkitsemani 1x11 apexin hydrailisilla jarruilla sijaan laittaisin punaisen eTapin osasarjan.
Ja rakentaisin lapsille pump trackin omilla rahoilla kunhan kaupunki sponssaisi hyvän tontin asialle.
Alkaisin palauttamaan ihmisten uskoa nigerialaiskirjeisiin.
No ihan ensimmäiseksi vaimolle silarit! Seuraavaksi rakentaisin sisävelodromin ja polttaisin loput lottovoitosta tarjotessani vinkuville spandex sukkuloille sotkemispaikan. Tämän jälkeen olisi omaelämänkerran aika.
No, viimeeksi kun voitin, en tehnyt mitään tavallisuudesta poikkeavaa. Syynä toki saattoi olla se, että voittosumma oli 10EUR. Mutta jos nyt tulisi se 5 milj, niin työt saisivat jäädä saman tien, kunhan saisi kunnialla siirrettyä hommat vain muille. Työssä jatkaminen olisi työnanatajankin kannalta epäedullinen vaihtoehto, kun mulla ei olisi enää mitään insentiiviä tehdä hommia kunnolla. Kunhan kuluttaisi aikaa.
Lapsille siirtäisin n. puolet omaisuudesta jollain mahdollisimman pienellä veroprosentilla. Muuten sitten eläisin oloneuvoksena. Pyöräilemässäkin voisi käydä valoisaan aikaan.
Alkaisin palauttamaan ihmisten uskoa nigerialaiskirjeisiin.
Mulla on työpöydällä aika paljon nigerialais- ja muita huijauksia, luulisin että näillä kokemuksilla voitaisiin tehdä hedelmällistä yhteistyötä? :D Jos oot ns. komea mies, niin myöskin Auervaaraksi ryhtyminen voidaan ottaa listalle (itse en ole)
Kampinalle
14.10.2020, 09.53
Koittaisin välttää hyvän ystäväni surullisen kohtalon: 7 oikein 25-vuotiaana ja viinan takia hautaan alle 50-vuotiaana. Tosin olen jo yli 50, joten tuo onnistuisi helposti.
Ostaisin hiilikuiturunkoisen maantiepyörän. Töissä jatkaisin, koska muuten menisi elämänhallinta todennäköisesti puihin. Perustaisin säätiön, joka hallinnoisi ja sijoittaisi rahoja sekä jakaisi niitä valitsemiini hyväntekeväisyyskohteisiin. Ja kun tämä koronapaska joskus loppuu, matkustaisin ympäri maailmaa.
MäkiHiiri
14.10.2020, 22.32
Toi oli aika hauska idea, jostain viestistä nousi tuolla ^ että vois vaikka palkata omat parhaat kaverit tekeen jotain kivaa yhdessä. Eli joku business varmaan pystyyn, missä pääasia olisi päitten virkistyminen loistopurukassa ja eihän se haittais sitten jos se ilo vaikka alkaisi vyörymään yli ja tuottaa..
en tiedä josko mut (paatunut erakko) on jo aivopesty yhteisöllisyyteen, kun on niin kiva työpaikka, missä on huipputyyppejä.
Munarello
14.10.2020, 22.46
Ostaisin fillarilehden ja sitä myötä myös tämän foorumin ja antaisin pysyvät bannit näille urbåille jotka postaa jotain vitun kyselyitä off-topikkeihin.
Tästä mä usein lenkillä tai nukkumaan mennessäni uneksin. Ensin en tekisi mitään - eli en ainakaan mitään töitä :D mikään ei olisi sen riemukkaampaa kun mennä palauttamaan Rouvalle työpaikan avaimet ja sanoo että sun suurin toiveesi toteutui - ja samoin minun. Mutta nyt ei ole enää ketä kiusaisit :D
Nauttisin vapaudestani, eläisin suunnilleen samalla tavalla kuin ennekin....ei mun työ nytkään mitään kovin isoa osaa elämästä vie että siitä luopuminen ei oikeastaan mitään muuttaisi, mutta olisi se taloudellinen vapaus ja melkein elämänmittainen stressitekijä ( toimeentulo) pois.
...pikkuhiljaa voisi tietysti siinä isompaa asuntoa ja kesäautoa, mutta tärkeintä olisi se vapaus työpaikkakiusaamisesta. Kyllä mulle henkinen hyvinvointi on..tai siis olisi valtavan iso asia.
Hyväntekeväisyyttä tekisin ihan varmasti, on jo heti kaksi avustettavaa kohdetta mielessä.
Tuo taloudellinen vapaus ja toimeentulon stressin poistuminen olisi omastakin mielestä ne ehkä isoimmat asiat. Ei se että voisi ostaa Ferrarin, en sellaista oikeasti ostaisi vaan ajaisin jollain perusautolla. Suurin osa suomalaisista ei halua herättää autolla huomiota vaan ajaa perus toyotalla. Ehkä uskaltaisi ostaa hieman kalliimman fillarin, sen arvoa ei rahvas huomaa.
Kuinkakohan onnistuisi väittää että oli kimppalotto? Mulla meinaan oli pojan kanssa puoliksi lotto monta vuotta, ei meillä mitään papereita ollut, siitä tuli mieleen että ihan yhtä pätevää tai ei olisi potin osuttua sanoa että kimpassa lotottiin. Miten tollanen kimppalotto toimii, jos sanaan ei luoteta?
Täyttää tuon vaikka jälkikäteen. Kuka sen voi todistaa? Joskus kuullut että suullinen sopimuskin olisi riittävä, mutta kirjallisen kun täyttää niin ei tarvii selitellä.
https://cms.veikkaus.fi/site/binaries/content/assets/dokumentit/asiakaspalvelu/porukkasopimus_suomi.pdf
Jos oot ns. komea mies, niin myöskin Auervaaraksi ryhtyminen voidaan ottaa listalle (itse en ole)
Joo, et. Kuvan perusteella nainen, eikä niin komeakaan...
Kuinkakohan onnistuisi väittää että oli kimppalotto? Mulla meinaan oli pojan kanssa puoliksi lotto monta vuotta, ei meillä mitään papereita ollut, siitä tuli mieleen että ihan yhtä pätevää tai ei olisi potin osuttua sanoa että kimpassa lotottiin. Miten tollanen kimppalotto toimii, jos sanaan ei luoteta?
Kimppalotto on hyvä tapa. Kimppalottoahan ei rekisteröidä mihinkään, joten sen lapun voi tehdä jälkikäteenkin ja "vahingossa" päivätä vaikka vuoden pieleen.
Faija kun aikanaan lottosi, niin sillä oli etukäteen tehty joku sopimus & jakopaperi. Koskaan ei tosin voitettu mitään.
Ostaisin fillarilehden ja sitä myötä myös tämän foorumin ja antaisin pysyvät bannit näille urbåille jotka postaa jotain vitun kyselyitä off-topikkeihin.
Saako sähköpyöristä kysellä?
Täyttää tuon vaikka jälkikäteen. Kuka sen voi todistaa? Joskus kuullut että suullinen sopimuskin olisi riittävä, mutta kirjallisen kun täyttää niin ei tarvii selitellä.
https://cms.veikkaus.fi/site/binaries/content/assets/dokumentit/asiakaspalvelu/porukkasopimus_suomi.pdf
Kahden työkaverin kanssa lotottiin porukassa usean vuoden ajan ja tuommoinen porukkasopimus tehtiin. Silloin tällöin tuli joku pienempi voitto, joten rahojen jakamisessa ei ollut ongelmaa.
tempokisu
15.10.2020, 18.07
Tuo taloudellinen vapaus ja toimeentulon stressin poistuminen olisi omastakin mielestä ne ehkä isoimmat asiat. Ei se että voisi ostaa Ferrarin, en sellaista oikeasti ostaisi vaan ajaisin jollain perusautolla. Suurin osa suomalaisista ei halua herättää autolla huomiota vaan ajaa perus toyotalla. Ehkä uskaltaisi ostaa hieman kalliimman fillarin, sen arvoa ei rahvas huomaa.
Ferrari on ollu mun unelmani jo 90-luvulta asti.
Nakkilan Nahkiaispaistamo ja KVVY olisi ne hyväntekeväisyyskohteet. Yhteistyönä saataisiin varmasti aikaan myös nahkiais-tutkimusprojekti.
Ja unelmieni fillari mulla onkin jo.
Odottaisin maltillisesti, että rahat näkyy tilillä. Sen jälkeen ottaisin lopputilin välittömästi, polttaen kaikki sillat takaani vähintään kolmeen kertaan. Maksaisin asuntolainan pois, perustaisin yrityksen, että on tekemistä ja ostaisin jokaisen ennen toista maailmansotaa tehdyn jenkin mitä löytäisin.
Jos kuviteltu voitto olisi vaikka 5 miljoonaa, niin edellä kuvaamani jälkeen jäisi tilille vielä 4,5 miljoonaa, josta kolme haaskasin ostamalla jostain kohtuu läheltä joutomaata ja metsää mahdollisimman monta hehtaaria, johon rakentelisin kunnon maastopyöräreitit. Jonkun kymppitonnin voisi haaskata mahdollisimman paljon fillatilta näyttävän omavalmiste moottoripyörän rakentamiseen, jolla lähtisin polkemaan moottoritien laitaa ja katsoisin kuinka pian poliisit tulee kyselemään papereita, jotka olisi tietenkin kunnossa.
Jos kuviteltu voitto olisi vaikka 5 miljoonaa,...
Ai joo.. ajattelin, että kyse on kymmenien miljoonien poteista.. viidellä miljoonalla ostaisin uuden sähköpyörän (jos vanha menisi kaupaksi) ja jatkaisin työn tekoa entiseen malliin..
usko juntunen
15.10.2020, 21.14
Tästä ei taida olla uudempaa ja päivitettyä versiota?
https://www.youtube.com/watch?v=2dr-hrGUZho
Jos voittasin tekisin uuden pävitetyn version. Kiertäisin vähän Inarinjärveä. :)
Ai joo.. ajattelin, että kyse on kymmenien miljoonien poteista.. viidellä miljoonalla ostaisin uuden sähköpyörän (jos vanha menisi kaupaksi) ja jatkaisin työn tekoa entiseen malliin..
Mulle oikeastaan ihan sama. Vaikka olisi kymmenien miljoonien potti, niin sama kuvio, jatkaisin toissä. Mutta sillä rahalla saisi paljon isomman läntin maata ja tuollaisella summalla pitäisi viritellä joku lasten kanssa yhdessä porukkalotto kuvio, jolla saisi optimoitua perintöveroja.
tempokisu
15.10.2020, 21.17
Minulla(kin) lähtökohta on jotain 10 miljoonaa :D
Miljoonalla kuitenkin saisi sen vapauden ja se olisi kyllä se tärkein asia, ja saisi toteuttaa sen kaikista suurimman haaveensa ( viittaan Fat Boyn suunnitelmiin ). Tietysti pitäisi ensin odottaa se protestiaika, joka on muistaakseni 3 viikkoa.
Monet kertoo että nukkumaan mennessä kaikki ikävät asiat tulee mieleen ja miettii huoliaan ja häiritsee unensaantia yms. Mä alan usein ajatella lottovoitto-asiaa :D
Lenkillä sensijaan tulee ajatelleeksi oikean elämän murheita. Ja myös sitten sitä että tulihan ainakin ajettua lenkki.
Aika kallis sähköpyörä :O
Aika kallis sähköpyörä :ONo ei nyt koko rahalla. Pitää jättää vähän että saa vaihtaa renkaat, ketjun ja pakan kun niistä aika jättää..
Mulla on työpöydällä aika paljon nigerialais- ja muita huijauksia, luulisin että näillä kokemuksilla voitaisiin tehdä hedelmällistä yhteistyötä? :D Jos oot ns. komea mies, niin myöskin Auervaaraksi ryhtyminen voidaan ottaa listalle (itse en ole) Alkuperäinen herra Auervaarahan ei ollut kai millään mahdollisella mittarilla mitaten komea mies joten anna mennä vaan, ei se ulkonäöstä kiinni jää.
Alkuperäinen herra Auervaarahan ei ollut kai millään mahdollisella mittarilla mitaten komea mies joten anna mennä vaan, ei se ulkonäöstä kiinni jää.
Eikö?! Mikä naisia vaivaa? Itse en kyllä millekään siiderivalaalle antaisi rahojani. Sinuhessa Nefernefernefer oli hyvännäköinen ja viekoitteli Sinuhen vanhempien hautapaikatkin
Löytyi kuva, voeee...
http://3.bp.blogspot.com/_VMOTKPkP0T8/SLpCczL73hI/AAAAAAAAAJ8/uucVwAaaitE/s1600/auervaara.jpg
brilleaux
16.10.2020, 09.15
^Ihan sama mitä on päällä jos charmia löytyy! :rolleyes:
Mun tulevaisuus ei perustu siihen että _jos_ voitan vaan että _kun_ voitan. Olen velaton ja säästöjäkin on kertynyt joten akuuttia tarvetta ei ole mutta tavoitteena on lopettaa palkkatyö.
Lapsille ostan kämpät. Tai oikeastaan laitan niille 500k limiitin että ostakoon mieluisan. Ehkä pidän omistuksen itsellä, maksakoon itse asumiskulut. Jos halvempi kelpaa, niin erotuksen voin antaa elatuksena.
Sitten haen itselleni ja vaimolle uudet autot. Ehkä jotain kohtuullisen hienoa mallia mutta ei mitään silmiinpistävää.
Luultavasti laitan talon viimeisen päälle kuntoon. Tai hommaan uudemman jostain läheltä.
Pari loma-asuntoa hankin jostain läheltä esim. Hanko ja Tallinna.
Ostan aarniometsää, jos sellaista on myynnissä. Ehkä lahjoitan sen sitten luonnonperintösäätiölle.
Lähisukulaisilla ei tietääkseni ole rahallista ahdinkoa joten sinne ei ehkä tarvi rahaa dumpata.
Parille kaverille voin antaa pitkäaikaista korotonta lainaa. Tai tätä pitää ehkä vielä harkita, kun en tiedä miten se vaikuttaa kaveruuteen.
Menkiköhän se koko summa jo? Vai pitääkö vielä jatkaa töitä...
Mutta mitkä hiton verkkarit tolla Auervaaralla on päällä?
Mä luulen että tuo sen aikainen VHL:n asu, vai olisiko silloin ollut KHL elikkä kuritushuonelaitos
brilleaux
16.10.2020, 09.44
En oo sillai automiehiä mut tuollaisen vois hankkia jos lotossa voittais:
https://www.is.fi/autot/art-2000006671372.html
Aika paljon porukka tuntuis suosivan omaa jälkikasvua jos lottovoitto pamahtais, itse en juuri lapsille elämää valmiiksi petaisi lottovoitolla; kyllä itse on oma elämänsä luotava. Imo.
brilleaux
16.10.2020, 11.05
Mulle tarjottiin juuri tuo kasvatus ja saatana että vituttaa vieläkin. Muut meni Carrolsiin syömään, niin mun oli pestävä jotain ikkunoita että sain sen rahan ja sit en raaskinu kuitenkaan. Nuoren aikuisen elämä ilman penniäkään tukea vanhemmilta oli kohtalaisen vaativaa opiskeluaikana. Kovettihan se ja olenkin ollut välit poikki vanhempiini toistakymmentä vuotta. Katsotaan miten vanhuus sujuu ilman ainoan lapsen tukea, saatana!!
No en mä nyt ihan tuolla linjalla ole. :)
Kyllä mä lapsia tulen rahallisesti tukemaan mahdollisuuksieni rajoissa, mutta ei nyt sentään asuntoja yms. valmiiksi ostella.
En siis tulisi kaikkea valmiiksi tarjottimella ojentamaan, vaikka rahaa olisikin. Niin paljon kuin heitä rakastankin. Tai ehkä juuri siksi. <3
EDIT: kyllä mä sain omilta vanhemmiltani kaikkea pientä, isommat omat hankinnat rahoitin kyllä omalla työlläni.
Itse pitäisin mahdollisuuksien mukaan huolen, ettei lähisukulaisten, ja ennenkaikkea itseni, nimenomaan tarvitse tehdä töitä toimeentulon eteen. Mielekästä tekemistä on maailma täynnä, mutta aika vähän ehtii tehdä kun pitää oravanpyörässä juosta rahan perässä. Vähän niinkuin omaehtoinen perustoimeentulo, joka antaa vapauden edistää omia kiinnostuksen kohteita.
brilleaux
16.10.2020, 11.54
Mielekästä tekemistä on maailma täynnä, mutta aika vähän ehtii tehdä kun pitää oravanpyörässä juosta rahan perässä.
Tämähän se, toki oma valinta. En voi syyttää kuin itseäni. Tässä iässä vois olla jo taloudellisesti riippumaton, jos ei olisi saamaton vätys.
Toki sitten olis uhrattu se nuoruus taas rahanteolle, onko itua siinäkään...
Mutta eipä silti, ei mulla olisi riittänyt äly rikastua. Eikä riitä vieläkään.
https://www.youtube.com/watch?v=IwtTEPd20I8&ab_channel=MarttiServojaNapand er-Topic
The flying Chocobo
16.10.2020, 12.47
vakavasti harkitsisin, että käyttäisin potista 90% viiniin, lauluun jne... Loput varmaan tuhlaisin.
Aika paljon porukka tuntuis suosivan omaa jälkikasvua jos lottovoitto pamahtais, itse en juuri lapsille elämää valmiiksi petaisi lottovoitolla; kyllä itse on oma elämänsä luotava. Imo.
Oman elämäni olen rakentanut käytännössä nollasta. Toki vanhemmat auttoi, minkä pystyi, mutta se oli pientä.
Eiköhän nuo omat lapset ole jo oppineet oman elämänsä luomaan. Olen rahoittanut niin monen sosiaalipummin ja ideologisesti työttömän elämää maksamillani veroilla, että tulisin tekemään kaikkeni, että rahat siirtyisi minimi verorasituksella lapsilleni ja lapsenlapsilleni.
En tehnyt mitään, kun voitin.
0,41€
En tehnyt mitään, kun voitin.
0,41€
Monelle lottovoitto on suuri haave. Mikä fiilis nyt kun tuli voitto? :D
Monelle lottovoitto on suuri haave. Mikä fiilis nyt kun tuli voitto? :D
Voittajafiilis[emoji471]
Pari voittoa vielä, niin voin ostaa pyöräilylenkillä munkin.
Varmaan alkaisin kalastajaksi.
Ja muuttaisin sukunimekseni Karvonen.
Teettäisin käyntikortteja joissa lukisi:
Pekka Karvonen,
Kalastaja-Pekka.
Teettäisin käyntikortteja joissa lukisi:
Pekka Karvonen,
Kalastaja-Pekka.
:)
Pentti Hirvonen ei taida olla kalastaja.
2 kertaa on osunut Lotossa 6 oikein, 90-luvulla sain n. 5000 mk, mikä oli helppo tärvätä lainojen lyhennyksiin korkojen kirmatessa taivaisiin. 2014 sama tappio yhdellä numerolla ~3800€. Subbarin ostin töllön seuraksi, loput normaalin elämän ja asuntolainan ruokintaan.
brilleaux
19.10.2020, 15.10
En osaa päättää mitä tekis.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20201019/2a037e8da46779bdb4629a53ea8f1cf1.jpg
Sent from my iPhone 11 Pro Max using Tapatalk
Ei mitään, mutta se johtui yksinomaan siitä lotonnut
2 kertaa on osunut Lotossa 6 oikein, 90-luvulla sain n. 5000 mk, mikä oli helppo tärvätä lainojen lyhennyksiin korkojen kirmatessa taivaisiin. 2014 sama tappio yhdellä numerolla ~3800€. Subbarin ostin töllön seuraksi, loput normaalin elämän ja asuntolainan ruokintaan.
Tuo 3800€ on jo melko mukava voitto, ainakin verrattuna 0€ voittoon :) Jotain kivaa voisi hankkia kuten uuden fillarin.
hphuhtin
19.10.2020, 17.18
Mäkin sain about 2014 6 oikein. Ehdin jo innostua, mutta samoin oli saanut n. 29 muuta samalla kierroksella. Oliskohan 1200€ jäänyt haaviin :)
tempokisu
19.10.2020, 18.06
Just taas kotimatkalla tuli mietittyä.....miten hieno tunne se olisi kun voisi vaan lähtee ja olla vapaa. Sitten just on iltalehdessä ollu kuvaa Valtteri Bottas huvijahdillaan aamupalalla, ja se Stefan kans yksityiskoneessaan - no semmoinen elämäntyyli ei kyllä kiehdo ollenkaan.
Ihan tavallista elämää ja ehkä ihan samanlaista kun nytkin, mutta se vapaus. Henkinen hyvinvointi on, tai olisi semmoinen asia että nauttisi vaan siitä.
MäkiHiiri
20.10.2020, 07.50
Rupeisin meneen ajoissa nukkuun.
Two chicks at the same time.
brilleaux
22.10.2020, 11.13
En mä hankkiskaan sitä Mersua.
https://www.youtube.com/watch?v=MjMhZKmHKGk&feature=emb_logo&ab_channel=GM C
tempokisu
22.10.2020, 11.19
^ kohta 0.55
Kyllä tuokin auto kelpaisi, mutta mieluummin samantyyppinen hieman kevyempi että saa ABE-kortilla huristella.
Luultavasti muuttaisin rouvan kanssa Baijerin seutuville.
tempokisu
26.10.2020, 07.50
Jos olisin remonttitaitoinen niin tämä olisi mieluinen projekti, mä olen aikoinaan lenkkeillyt tämän paikan ohi ( Sontulantien lisälenkki ) keittiö on tosi hieno ja melkein valmis, tykkään just tällaisesta tyylistä. Lähellä on kivoja kuvauspaikkojakin:
https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/akaa/15869159?utm_source=is.fi&utm_medium=tf-desktop&utm_content=etusivu&utm_campaign=tf-otas
Eilen sain tiedon lottovoitosta lenkkikahvilla Luukin kartanolla. Jatkoin lenkin loppuun normaalisti, enkä tehnyt voiton johdosta mitään erikoisempaa. Kotona sitten katsoin voittosumman.
Jos olisin remonttitaitoinen niin tämä olisi mieluinen projekti, mä olen aikoinaan lenkkeillyt tämän paikan ohi ( Sontulantien lisälenkki ) keittiö on tosi hieno ja melkein valmis, tykkään just tällaisesta tyylistä. Lähellä on kivoja kuvauspaikkojakin:
https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/akaa/15869159?utm_source=is.fi&utm_medium=tf-desktop&utm_content=etusivu&utm_campaign=tf-otas
Jos voittaisi lotossa miljoonia, niin ei kai sitä tarvitse olla remonttitaitoinen.
Palkkaa vaan pätevän valvojan ja tekijät tekemään ja jakelee ohjeita toivotusta ulkonäöstä vierestä.
Eilen sain tiedon lottovoitosta lenkkikahvilla Luukin kartanolla. Jatkoin lenkin loppuun normaalisti, enkä tehnyt voiton johdosta mitään erikoisempaa. Kotona sitten katsoin voittosumman.
Eihän se ollut kuin ajan kysymys, kun joku voittaa ja tulee tähän "jos voittaisit" haaveilijoiden pariin keulimaan voitollaan. Perusta oma ketju, jossa kerrot mitä teet lottovoittorahoillasi.. (tähän hymiö, kun en niitä itse saa laitettua)
10 miljoonaa ei tunnu alustavasti missään, jos on jo valmiiksi varakas. Elikkä netto-omaisuuden määrä jo valmiiksi ylittää maagisen 700 miljardin euron rajan.
10 miljoonaa ei tunnu alustavasti missään, jos on jo valmiiksi varakas. Elikkä netto-omaisuuden määrä jo valmiiksi ylittää maagisen 700 miljardin euron rajan.Tämä taisi tulla kokemuksen syvällä rintaäänellä?
Palkkaisin armeijan nuorisotyöttömiä 5:00 joka aamu lukitsemaan sähköpotkulaudat katutolppiin kiinni kelviltä lojumasta ja muita tielläliikkujia kiusaamasta.
Ja kyllä, kun tarpeeksi maksaisi niin kyllä jonnenkin tuohon aikaan ylös saisi.
Eihän se ollut kuin ajan kysymys, kun joku voittaa ja tulee tähän "jos voittaisit" haaveilijoiden pariin keulimaan voitollaan....
Onhan täällä jo moni muukin ilmottautunut lottovoittajaksi.
Tämä taisi tulla kokemuksen syvällä rintaäänellä?
En minä, mutta lankomiehen naapuri. Toimin toisinaan 200.000 euron etumaksusta hänen nyrkkeilysäkkinään, koska hänellä on raskasta ja minulla pikkurahan puutetta. Kannattaa siis tuntea rahamiehiä, voi saada vaikka turpaan
Onhan täällä jo moni muukin ilmottautunut lottovoittajaksi.No niin näkyi olevan, kun luin juttuja pidemmältä. Elvistelijöitä kaikki..
En minä, mutta lankomiehen naapuri. Toimin toisinaan 200.000 euron etumaksusta hänen nyrkkeilysäkkinään, koska hänellä on raskasta ja minulla pikkurahan puutetta. Kannattaa siis tuntea rahamiehiä, voi saada vaikka turpaanHitsi että sulla on käynyt tuuri..
Hitsi että sulla on käynyt tuuri..
Ojanpohjalla hampaita sylkiessäni minä oksensin verta ja itkin.
Ojanpohjalla hampaita sylkiessäni minä oksensin verta ja itkin.Ja sen jälkeen nauroit matkalla pankkiin. Leveästi ja hampaattomasti. Nyt tiedän, mitä teen, jos voitan lotossa..
Leveästi ja hampaattomasti.
https://i.pinimg.com/originals/30/35/32/3035320242fd722fcdcb3b46eb67c112.jpg
Minäpä kuulkaas voitin n. 2800 eypoa lotossa muutameja vuoseja sitten ja se oli hyvä pesämulkero sioittamiselle. Sittemmin menetin sioituksiani mitä suurimmassa määrin.Tämänhän voisi laittaa myös VB-topikkaan..
Mikäli luokkaa 500k€ tai enemmän, niin raken(nut)taisin hirsitalon.
Nickname
01.07.2021, 21.18
^ Melkein sama mutta vaihtaisin talon tilalle mökin ja alueeksi Lappi.
Jami2003
02.07.2021, 07.27
Jos voittaisin yli 500 keur rakennuttaisin paikkakunnan lapsille pump trackin 50 keur:lla.
tempokisu
03.07.2021, 11.00
^^^ olen, itseni lisäksi, tavannut yhden ihmisen jolla hampaat ei näy puhuessa tai nauraessa yms. Ilmeisesti maailmassa on kolmaskin tällainen valuvikainen. Niin, suu auki se näyttää tuolta. Mutta ei ole kyse siitä että olisi hampaaton, hampaat eivät vain näy ##
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.