Näytä tavallinen näkymä : Uudet jarrut cycloon: GRX STI ST-RX600 kahvat + mikä satula?
PekkaLyyti
08.10.2020, 21.08
Tuntuu liian isolta tuo maastopyörän perus Shimanon hydraulisten levyjarrujen paremmuus verrattuna Cyclon Shimanon 105 kahvoilla runnottaviin TRPn HY/RD jarruihin.
Täytyy tosin vielä yrittää noita cyclon jarruja ilmata yms. Mutta epäilyttää tuleeko niistä hyviä koskaan.
Tänään märällä kelillä jo vähän arkailin vetää vauhdilla alamäkeen, kun ei tuo TRP oikein tuntunut olevan tehtävänsä tasalla ainakaan n. 130kg yhdistelmäpainon kanssa :seko:
Helpoin ratkaisu olisi ostaa pakettina Shimanon GRX jarrut. Mutta fillarissani on vielä vanhan malliset "post mount" kiinnitteen jarrut ja paketissa saa vain tuota flattia.
Mikä olisi soppeli satula GRX kahvojen kanssa?
Shimanossa voisi pysyä. Mutta mitä parempaa saa kun sijoittaa 50 euroa 21 euron sijaan satuloihin?
Eli perus Deore BR-M6000 vs. jokin huippumalli?
Vai menisikö ihan suosiolla jopa MT400/200 malleilla?
Tuntuvat halppismaasturissani pelaavan moitteetta nekin.
Eikös GRX 2x11 kahvoilla ohjaa ongelmitta 105 sarjan vaihtajia?
uusitunnus
09.10.2020, 11.12
Helpoin ratkaisu olisi ostaa pakettina Shimanon GRX jarrut.
Mielestäni on vieläkin helpompi ratkaisu, ostaa valmiin paketin. Itse painin saman ongelman kanssa hetki sitten ja tilasin suoraan setin, jossa on sopiva jarrusatulakiinnitys: https://www.cnc-bike.de/shimano-shifter-disc-brake-rs505br-rs785-postmount-2x11-fach-p-17024.html
Kahvat ovat RS505 eli 105-sarjaa: https://bike.shimano.com/en-EU/product/component/105-5800/ST-RS505-L.html
Ja satulat RS875 eli Ultegra: https://bike.shimano.com/en-EU/product/component/ultegra-6870-di2/BR-RS785.html
Eli toimii 105-vaihtajan kanssa, on vanhanaikaisella kiinnityksellä ja tehoa paljon paremmin kuin vaijerivetoisilla jarruilla. Eikä maksaneet mielestäni vielä liikoja, vaikka postimaksutkin olivat tosta kaupasta yli 20 €.
Ellet sitten halua nimenomaan GRX-jarruja
Ei nuo halppikset ole ollenkaan niin huonot mitä luulisi. Mulla on ne ninerissa. Ostat joko nuo br505, tai sitten grx800 kahvat. Ne on jo selkeästi paremmat.
Postmount satuloita kyllä löytyy erikseen edullisesti, jos niihin päädyt.
^Ja lienee adaptereitakin tarvittaessa...
^Ja lienee adaptereitakin tarvittaessa...
FM-jarrusatulat PM-runkoon/haarukkaan? Eipä juurikaan ja nekin kalliita. Kokonaisedullisempaa laittaa PM-satulat.
PekkaLyyti
09.10.2020, 17.59
Mielestäni on vieläkin helpompi ratkaisu, ostaa valmiin paketin. Itse painin saman ongelman kanssa hetki sitten ja tilasin suoraan setin, jossa on sopiva jarrusatulakiinnitys: https://www.cnc-bike.de/shimano-shifter-disc-brake-rs505br-rs785-postmount-2x11-fach-p-17024.html
Nyt on niin halpaa, että täytyi liipaista heti tulemaan.
Nahkahousukieli on vähän ruosteessa. Mutta ymmärtääkseni tuossa tosiaan on kummankin pään kahvat ja jarrut tuohon hintaan pakettina :)
Varmaankin vanhatkin olisi saanut toimimaan paremmin.
Mutta tuolla hintaa, en viitsi alkaa räpeltämään enempää.
Jospa niistä vanhoista kahvoista ja jarruista saisi käytettynä myytäessä vaikka postikulujen verran... :seko:
Kiitoksia hyvin paljon vinkistä! Itse en löytänyt omilla hauillani mistään vastaavaa pakettia.
uusitunnus
12.10.2020, 14.23
Nyt on niin halpaa, että täytyi liipaista heti tulemaan.
Nahkahousukieli on vähän ruosteessa. Mutta ymmärtääkseni tuossa tosiaan on kummankin pään kahvat ja jarrut tuohon hintaan pakettina :)
Varmaankin vanhatkin olisi saanut toimimaan paremmin.
Mutta tuolla hintaa, en viitsi alkaa räpeltämään enempää.
Jospa niistä vanhoista kahvoista ja jarruista saisi käytettynä myytäessä vaikka postikulujen verran... :seko:
Kiitoksia hyvin paljon vinkistä! Itse en löytänyt omilla hauillani mistään vastaavaa pakettia.
Joo koko setti tuossa on, molemmat kahvat ja jarrustaulat. Ostin itse nimittäin myös tuon setin ja tyytyväisenä nyt ajellut. Google harvemmin, jos koskaan, tarjoaa CNC-bikesiä hakutuloksiin kun googlettelee jotain tuotenimiä.
Kylläpä iski päivityskuume, kun vilkaisin hintaa.
Omassa työjuhdassa Clarista ja nyt pikaisesti googleteltuna voisin laittaa 11 lehtisen mtb-pakan, GRX 812 takavaihtajan ja 600 sarjasta 1xkammet. Hyllystä löytyisi 11-46 XT:n pakka, jonka saisi Goatlinkillä käyttöön.
Marinin Nicasio on ollut hyvin mieluisa käytössä, joten tuota voisi vahvasti harkita ja eikä päivitys hintojenkaan puolesta enää mikään kovin mahdoton olisi, kun vertaa mitä pyöriä vastaavalla rahalla saa (pyörä 800€ +n. 500€ päivitys).
Eikai grx vaihtajan kanssa mitään goatlinkkejä tarvita.
Käsittääkseni 42 on max suositus, voi olla, että toimii ilmankin
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.