PDA

Näytä tavallinen näkymä : Sähköfätti

JiiPK
28.09.2020, 15.19
Sähköfätti siis hakusessa, budjetti maksimissaan noin 4500€. Pitäisi olla laadukas ja kestävä (luonnollisesti). Verkkokaupan Gzr:t ei taida olla parhaasta päästä. Miten Haibiken pyörät? Full fat Six 10 saattaisi juuri ja juuri taipua budjettiin. Ajatuksia, näkemyksiä? Haibikessa olisi Yamahan moottori ja itse olen aina pitänyt Yamahaa luotettava.

harald
28.09.2020, 15.30
Tuosta infoa: https://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?56425-S%E4hk%F6avusteinen-fatbike

JiiPK
28.09.2020, 16.58
Tuosta infoa: https://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?56425-S%E4hk%F6avusteinen-fatbike
Tuolla on keskustelua niin laidasta laitaan, että ei oikein jaksa/kiinnosta selata kymmeniä sivuja juttua läpi. Nyt on haussa vaan objektiivisesti parhaat sähköläskit 3500-5000€ hintaluokassa

MRe
28.09.2020, 17.41
^Joo, no tota ei meilläkään ole kiinnostusta kaivella sulle sitä parasta. Tee nyt vain pohjatyö ensin ja sitten takaisin tänne täsmäkysymysten kanssa.

Ja miten kuvittelet täältä saavasi jonkun objektiivisen mielipiteen? Kaikki kertovat omasta näkökulmastaan. Joka voi olla vilpitön tai kaupallinen.

JiiPK
28.09.2020, 17.46
^Joo, no tota ei meilläkään ole kiinnostusta kaivella sulle sitä parasta. Tee nyt vain pohjatyö ensin ja sitten takaisin tänne täsmäkysymysten kanssa.

Ja miten kuvittelet täältä saavasi jonkun objektiivisen mielipiteen? Kaikki kertovat omasta näkökulmastaan. Joka voi olla vilpitön tai kaupallinen.
Objektiivisesti parhaat osat. Täällä varmasti on porukkaa jotka näistä tietää valmiiksi kaiken tarpeellisen. Jos ei ole mitään vinkkiä, niin tämän voi kaikin mokomin sivuuttaa.

ebike-harrastelija
28.09.2020, 17.47
Mun mielestä objektiivisesti selvä voittaja on ihan mikä tahansa Bafang takanapamoottori, siihen sitten päälle riittävästi riittävän kalliita osia jotta tuo budjettisi täyttyy. Helppoa!

MRe
28.09.2020, 17.53
Tilaa Maxx Huraxdax ELS, niin siinä lienee aika lailla paras sähköfättitäpäri.

JiiPK
28.09.2020, 17.57
Kiitos, myyjäkin näkyisi olevan ~30min matkan päässä. Toki pitää tutkia saako noita esimerkiksi Saksasta huomattavasti halvemmalla

Kiituri
28.09.2020, 18.43
Ainakin vuosi sitten tilanne oli se, että paikallisesta tuon sai halvemmalla kuin Maxx:lta.

Tuohon muuten ehkä vielä saa eloksoinnin maalin sijaan. On aivan sairaan hieno. Jokunen sata nostaa hintaa.

JiiPK
28.09.2020, 19.18
Ainakin vuosi sitten tilanne oli se, että paikallisesta tuon sai halvemmalla kuin Maxx:lta.

Tuohon muuten ehkä vielä saa eloksoinnin maalin sijaan. On aivan sairaan hieno. Jokunen sata nostaa hintaa.
Pitää käydä huomenna katselemassa tuota Maxxia ja Haibikea. Hintahan tuossa Maxxissa vähän sylettää, mutta ei nyt vielä torpata sitä.

Leewi
28.09.2020, 22.47
Jos Maxx menee yli budjetin, niin verkkiksessä on gzr advantage/tunturi e-max, silverbackin läski ja ehkä toi helkamakin. Jotka kai kaikki ihan ok hintaansa nähden.

lastumaki
28.09.2020, 22.57
Koeajaa kaikki mahdolliset ehdokkaat, niin valinta helpottuu.

Lähetetty minun VOG-L29 laitteesta Tapatalkilla

Mnederst
28.09.2020, 23.12
Oliko ajatuksena nimenomaan täpäri? Sitten taitaa olla aika vähän vaihtoehtoja. Itsekin olen samaa pohtinut, eikä vastaan oikein ole tullut kuin ketjussa mainitut Haibike ja Huraxdax.

JiiPK
29.09.2020, 13.13
Koeajaa kaikki mahdolliset ehdokkaat, niin valinta helpottuu.

Lähetetty minun VOG-L29 laitteesta Tapatalkilla
Näin täytynee toimia.

Oliko ajatuksena nimenomaan täpäri? Sitten taitaa olla aika vähän vaihtoehtoja. Itsekin olen samaa pohtinut, eikä vastaan oikein ole tullut kuin ketjussa mainitut Haibike ja Huraxdax.
Niin ajattelin, pitäisi kuitenkin kestää vähän rajumpaakin menoa ja olla toki mukava ajaa "rajusti".

Travelkicking
31.10.2020, 16.28
Ostin eilen Witt E-Sumo'n Verkkiksen syysalesta. Brose Drive T - 36 V, 250 W, 90 Nm. Akku Panasonicin 'aktivoima' (?) 417 wh. Shimanon nestejarrut, vaihteet Simppa 10 v XT. Navat hieman oudot: Quando 9 mm pikakiristysakseleilla. 19" rungolla ja mun mitoilla 178/84 standover on nolla, mutta erittäin hyvä polkemisasento. Pitää ottaa vielä säätöstemmi, niin saa sarvet korkeammalle ja piirun lähemmäksi. Satulaksi urallinen ja reiällinen https://www.motonet.fi/fi/tuote/4500258/DDK-City-Ergo-polkupyoran-satula-valkoinen, niin ei lakkaa verenkierto pelivälineessä. Pienestä tuokin asia muuten oli kiinni, en olisi uskonut. Ajoin äsken kovemmilla rengaspaineilla 41 km retkipyöräilylenkin, akussa vielä 6 tolppaa. 417 wh:lla pääsee siis tour-avustuksella (=alin) ainakin 80 km - siis 2x sen, mitä käsikirjassa luvataan. Pyörää on myyty Verkkiksessä hintaan 2290 € (eilen selvästi halvempi). En näe, että saisin jotain ratkaisevaa lisää laittamalla enemmän euroja jonoon. Navat vaihtaa ehkä n. 250 eurolla, jos sieltäpäin alkaa pettämään. Pieni akku ei haittaa, koska tykkään polkea. Joo ja mulla on ikää 62 v. Eka oma sähköpyörä, aiempaa kokemusta boschilaisista ja stromerista. https://witt-ecommute.com/en/product/witt-e-sumo-electric-fat-bike/
PS. Brosen sähköpyörämoottorit on modifioitu auton ohjaustehostimen moottorista.
PPS. Muistelen mp-enduroajalta, että mitä isompi runko, sen parempi se oli ajaa.

Travelkicking
22.03.2021, 13.34
Täydennys: E-sumon vanteet ovat 36-pinnaiset ja ulkomitta 100 mm. Runkokoko on 53 cm eli likimain 21" vastoin ostokuitin 19 tuumaa (iso kauppa, isot toleranssit ?). Ei ihme, että standover on nolla.

mikki
28.03.2021, 14.04

Koitin netistä etsiä vertailua tuosta pyörästä. Lähinnä tuli vastaan suomalaisten jälleenmyyjien sivuja. Outoa kyllä että YouTubessa sama tulos kun löytyi vain suomalaisten fiilistely videoita. Kuvittelisi että joku videopätkä olisi missä olisi Maxx vastaan pari kilpailijaa.

Potti5
28.03.2021, 16.08
Koitin netistä etsiä vertailua tuosta pyörästä. Lähinnä tuli vastaan suomalaisten jälleenmyyjien sivuja. Outoa kyllä että YouTubessa sama tulos kun löytyi vain suomalaisten fiilistely videoita. Kuvittelisi että joku videopätkä olisi missä olisi Maxx vastaan pari kilpailijaa.

Aika vähissä tuosta testit yms on. Saksan kielisiltä pyöräsivuilta taitaa joku testi löytyä esim. https://www.fat-bike.de/maxx-huraxdax-els-tested-en/ Tämäkin testi tuolla viime vuoden brosen koneella. Uusi malli on shimanolla.

Pyörähän on custom made, eli tehdään vasta tilauksesta ja asiakkaan haluamilla osilla ja väreillä. Eli toista täysin samanlaista ei ihan heti tule vastaan. Tämä varmaan jonkun verran vähentää tuon pyörän vertailua muihin pyöriin.

Vuoden on nyt ks. pyörä ollut käytössä ja kyllähän se hauska peli on. En kyllä mitään valittamista ole keksinyt vielä ja kukapa sitä omaansa haukkuisi. Varsinkin kun tuon hintainen pyörä kyseessä :D

Travelkicking
28.03.2021, 22.05
Näkyy jo Maxxin testi ep8:lla. https://www.fat-bike.de/2021-huraxdax-els-en/ Hinta 19 % alvilla 6999,- eli selvästi yli aloituksessa mainitun.