Näytä tavallinen näkymä : Tummeli emulsiovoide
lastumaki
24.09.2020, 22.15
Onko tästä kokemusta; https://www.tummeli.fi/tuotteet/tummeli-emulsiovoide/?gclid=CjwKCAjwh7H7BRBBEiwAPXjadly48vIiTDVXGxweTlr woHltQrVJtkLgpuTyaDOzWiANkPrDff3i-BoCVm4QAvD_BwE
Lähetetty minun VOG-L29 laitteesta Tapatalkilla
Vain tavallisesta Tummelista kokemusta ja hyvää onkin, aina pitää löytyä tukiasemalta, mutta totisesti, pihkan lisäys kuulostaa hyvin tervettulleelta, sairailoissa kokeiltu hankalien haavaumien parantamiseen pihkavoidetta, on toiminut. Vanha tuttu voide taitaa olla nyt entistä parempi hiertymien hoitoon ja tavallisena käsivoiteenakin meille.
Välitöntä ryntäystä kauppaan ei tapahdu koska iso purkki puolillaan.
Matti Heikkinen
25.09.2020, 18.19
Tavallinen Tummeli ollut retkipyöräilyn alusta käytössä,aamulla kun vetää haaroihin pärjää päivän,edellyttää että satula on sopiva
lastumaki
02.10.2020, 22.30
Nyt on omakohtaista kokemusta ja tämä tulee käyttöön Muc Offin ja Assoksen tuotteiden tilalle.
Mistähän tuota saisi? Googlettamalla ei löydy kuin Kärkkäiseltä.
Mistähän tuota saisi? Googlettamalla ei löydy kuin Kärkkäiseltä.Tuosta pihka-versiosta en tiedä, mutta perus-tummelia melkein mistä vain ja sekin riittää hyvin tähän hölmöilyyn (lue pitkät matkat).
lastumaki
03.10.2020, 19.41
Ylivieskan Kärkkäiseltä ostin. Ei tietoa, missä muualla myynnissä.
arctic biker
03.10.2020, 20.07
Tummelia käytettiin ennen muinoin lehmien utareitten hoidossa.
Joo ja aikaisemmin, kun maitotonkat haettiin maitolaitureilta, toi maitoauto tullessaan erilaisia tilattuja tuotteita kuten juustoja yms. Tätä saksalaiset turistit pitivät hyvänä palveluna - maitoa sai tien vierestä, samoin juustoja. Tosin Tummeli merkkinen sulatejuusto ei kuulemma oikein maittanut.
Firlefanz
03.10.2020, 21.30
https://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/1074231690/Lypsyvoide+saa+sillan+liukumaan
Tummelia käytettiin ennen muinoin lehmien utareitten hoidossa.Käytetään yhä, mutta lehmille utarevoiteena käytetty Tummeli on eri versiota kuin ihmisten.
En tiiä missä vaiheessa ois muuttunu eriksi tuolla nimellä, mutta jo noin 15v käyttäny haarovälissä tarpeen tullen. Ei tartte Saksasta tilata muita voiteita, niinku yleensäkään sieltä kannata mitään tilata ennenkuin tarkistaa mitä kotimaasta saa.
JohannesP
04.10.2020, 20.38
Tää saattaa kiinnostaa varsinkin niitä, jotka on käyttänyt Tummeliä vuosikymmeniä haarovälissä.
Tummeli sisältää syöpävaarallista ainetta
Eläintenhoidossa käytettävä Tummeli-voide sisältää myrkyllistä Polyaminoprobyl Biquanide (PHMB) -kemikaalia.
Ihmisten Tummelista myrkyllinen Polyaminoprobyl Biquanide (PHMB) -kemikaali poistettiin vuonna 2014.
https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/maatalous/tummeli-sis%C3%A4lt%C3%A4%C3%A4-sy%C3%B6p%C3%A4vaarallista-ainetta-1.137344
En tiiä missä vaiheessa ois muuttunu eriksi tuolla nimellä, mutta jo noin 15v käyttäny haarovälissä tarpeen tullen. Ei tartte Saksasta tilata muita voiteita, niinku yleensäkään sieltä kannata mitään tilata ennenkuin tarkistaa mitä kotimaasta saa.Lehmille tarkoitettu versio sisältää aineita joita ihmis-versiossa ei saa olla. Voihan sitä ihmis-versiota lehmiinkin käyttää
Edit: ach joku kerkesikin jo
Varmaan siksi on toiminu tosi hyvin ja jalka on aina kepeä.
Taidan aukaista energiajuoman...
arctic biker
04.10.2020, 22.02
Katohan empä tuota tiennytkään. Toki lehmät täältä lähti vajaa 40 vuotta sitten ja ja viimeisestä Tummelipurkista vajava muistikuva mennä vuosituhannelta jolloin olin vielä selväjärkinen hyötypyöräilijä....
Hyvähän tuo että asia selvisi.Lämmin kiitos JohannesP ja Fuuga
https://jvm.fi/tuote/tummeli-150ml-emulsiovoide/
Tummelia käytettiin ennen muinoin lehmien utareitten hoidossa.
Ihmistummelissa on nykyään eri koostumus, kuin alkuperäisessä Tummelissa. Siitä poistettiin joku ihmiselle syöpää (taas tätä hysteriaa) aiheuttava ainesosa, joka lehmillä ei haittaa.
https://jvm.fi/tuote/tummeli-150ml-emulsiovoide/
Tuubi maksaa 5,50€, postikulut 7,95. Kärkkäiseltä saisi 4,80 postikuluilla. Sen verran pihi olen että en lähde tilaamaan yhtä tuubia kokeiluun noilla postikuluilla.
Tavallista Tummelia, joka ei sisällä pihkauutetta, saa apteekeista. Toinen vaihtoehto hiertymien ehkäisyyn olisi Linola, jota saa myös apteekeista.
Pihkauutteelle en näe tarvetta hiertymien ehkäisyssä. Jos sitten iho jo rikki, voisi olla hyvä lisä estämään tulehdusta.
Tavallista Tummelia, joka ei sisällä pihkauutetta, saa apteekeista. Toinen vaihtoehto hiertymien ehkäisyyn olisi Linola, jota saa myös apteekeista.
Pihkauutteelle en näe tarvetta hiertymien ehkäisyssä. Jos sitten iho jo rikki, voisi olla hyvä lisä estämään tulehdusta.
Linolaa olen tähän asti käyttänyt, on vain aika kallista Tummeliin verrattuna: 100ml tuubi 22-25€. On kyllä riittoisaa. Minulla on etelän pyöräilyreissuilla muutaman kerran takalisto tulehtunut aika pahasti, ajattelin että pihkauute voisi ehkäistä tuota.
Ja Tummelia saa lähes kaikista kaupoista 410g purkissa n. 8 € hintaan.
Linola on kyllä hyvää tavaraa. Ja vaikka arvokasta onkin Tummeliin verrattuna niin melko riittoisa tuubi kuitenkin.
Linolaa olen tähän asti käyttänyt, on vain aika kallista Tummeliin verrattuna: 100ml tuubi 22-25€. On kyllä riittoisaa. Minulla on etelän pyöräilyreissuilla muutaman kerran takalisto tulehtunut aika pahasti, ajattelin että pihkauute voisi ehkäistä tuota.
Jep, kunkin takalistolle omansa, myös persaukisille ;)
Mulla on eri versio kuukkelista, näyttää heti Tokmannia ja apteekkeja. Eli melkein mistä vaan saa. Ei kyllä ole käyttöä mulla.
Mulla on eri versio kuukkelista, näyttää heti Tokmannia ja apteekkeja. Eli melkein mistä vaan saa. Ei kyllä ole käyttöä mulla.
Olisiko löytämäsi kuitenkin tämä https://www.tokmanni.fi/tummeli-125-ml-tuubi-6414501109027 eikä tämä https://www.tummeli.fi/tuotteet/tummeli-emulsiovoide/?gclid=Cj0KCQiAhZT9BRDmARIsAN2E-J2Qnm6WFnw44tkgTW2cHb7zXujETDlZKWwNMTwnIKEKgVMro0M LrZ8aAoheEALw_wcB joka on tämän ketjun otsikossa mainittu?
Tilasin joku aika sitten pari tuubia Tokmannilta uutta emulsiovoidetta, koska sitä ei todellakaan toistaiseksi löydä hyllystä mistään..:(
Toimii ja Tummeli rocks!!:)
Hirvee suksee tummeli-ketjulla. Mitä te teette noilla purkeilla? Onko noissa sokeria? Toimii geelinä?
Firlefanz
06.11.2020, 20.39
Emulsiovoidetta josta nyt on kysymys ja jolla tosiaan on huikea kysyntä jo nyt eli ennen kuin tuote on saatu kunnolla markkinoille ei ole purkeissa. Ainoastaan tuubeissa eli voideputkiloissa.
Minusta on hienoa että tällaista kotimaista tuotetta osataan arvostaa sellaisena kuin se uskoakseni on eli täysin toimivana ja tarkoitettuun käyttöön sopivana. Ei takapuoli piittaa siitä lisäarvosta mitä jokin eksklusiiivisemmalta vaikuttava tuotenimi tai jokin eksoottinen muttei oleellisesti vaikuttava ainesosa kenties antaa.
PS Purkit ovat muovia ja menevät kierrätykseen. Tyhjennetyille tuubeille en itse ole viitsinyt tehdä muuta kuin heittaa roskapussiin jonka olen sitten nakannut sekajäteastiaan:eek:
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.