PDA

Näytä tavallinen näkymä : Cane Creek Thudbuster joustotolpat sähköpyörässä kokemuksia

Iero
22.09.2020, 20.01
Hankin Cane Creek Thudbuster LT G4 joustotolpan. Valitettavasti en päässyt vielä kokeilemaan, kun r2-bike lähetti väärällä läpimitalla ko. tolpan. Tilasin 31,6 mutta sain 30,9 mm tolpan. Eipä auttanut muuta kuin tilata tuohon Turusta 30,9 to 31,6 Cane Creekin shimmi. Ottanee pari päivää, jotta saan sen ja pääsen testaamaan tolppaa. Tolppa tulee sähköfättäriin ja satulaksi laitan Spiderfelxin. Tavoite on ajella mukavasti erilaisilla sora- ja sivuteillä. Varsinaista metsässä rymyämistä yritän jo tällä iällä välttää.

Toivottavasti tänne ilmaantuu ko. tuotetta käyttäviä arvostelemaan tuotteen laatua ja käytettävyyttä sekä antamaan infoa tuotteen hankkimista harkitseville, jotta mikä malli mihinkin tarkoitukseen on hyvä.

Epäileviä Tuomaitakin saattaa keskustelu kiinnostaa, mutta toivottavasti ei tehdä jyrkkiä kannanottoja puolesta tai vastaan, jos ei ole kokemusta.

Ostin mukana tulleen keskikovan (65-90 kg) lisäksi vielä kovan, jonka on tarkoitettu 80-100 kg henkilön käyttöön. Oma painoni on satasen molemmin puolin. On vielä erityiskova 95-115 kg henkilöille.

Iero
23.09.2020, 22.37
Tänään tulikin 30,9 to 31,6 shimmi Foxcompista ja sain tolpan asennettua pyörään. Nostin rengaspaineet 0,5 barista 1,4 bariin. Fättäri lähti kuin lentämään noilla paineilla niin asfaltilla kuin sorateillä ja poluilla. Thudbuster LT G4 vaimentaa erinomaisesti epätasaisuudet - ei mitään ongelmaa vetää täysillä pinnalla kuin pinnalla. 1,4 bar eturenkaassa tuntui vähän liioitetulta. Nimismiehen kiharoissa täryytti etupäätä ja ohjaustankoa aika reippaasti. Eturenkaan paineen vähentäminen rauhoitti tärinää, mutta ohjaus muuttui kankeaksi - sormituntumalla tuli vähennyttyä liikaa, kun ei sattunut mittari mukaan. Huomenna pitää testata tuo astetta jäykempi elastomeeri, joka on minun painoluokkaan tarkoitettu.

Tuntuu, että kun satulan ajomukavuus kasvaa, niin maantieajossa voi käyttää merkittävästi kovempia rengaspaineita. Vierintävastus pienenee ja akun ajomatka kasvanee myös. Yhdellä akullisella olen päässyt tähän mennessä noin 65-70 km.

Iero
26.09.2020, 18.44
Kovemmilla renkailla näytti tulevan n. 15 km lisää rangea. Kokeiltu nyt firm ja medium elastomeerit. Minulle näyttäisi sopivan paremmin medium maantieajossa. Elastomeerin vaihtamiseen tarvitaan kunnollisia näppivoimia tai sitten sopivia pihtejä apuvälineeksi. Pala luiskahtaa suht mukavasti pois, mutta paikalleen laitto tarvii hiukan neuvottelua. Toistaiseksi olen tyytyväinen hankintaan. Tänään tuli tehtyä kevyesti 60 km lenkki yhdessä vaimoni kanssa.

veke
26.09.2020, 22.59
Reilun vuoden ollut käytössä Ktm Macina Racessa (Bosch). Gilles Berthoudin Aravis perperin alla.
Toimii. Hintansa arvoinen jäykkäperässä - sille joka kaipaa.