Näytä tavallinen näkymä : Maastopyörä työmatkapyöräilyyn
Ummikot kaipaisivat apuja maastopyörän valintaan. Ajo tulisi pääsääntöisesti olemaan asfalttipinnoilla ja satunnaisesti soramaanteillä, joten hyvin rullaava pyörä olisi mukava. Polkuja tai metsäreittejä tuskin tulee ajettua.
-Hintahaarukka 1000-1500€
-Pyörä tulee 170cm naiselle
-Vähän huoltoa tarvitsevia osia/helppoa huoltoa osille
- Ilmeisesti joustokeulalla, mutta mitkä keulat laadukkaita?
-Tampereella pääsisi Cuben pyöriä koeajamaa, onko Cubella mahdollisesti sopivia tässä hintaluokassa?
Olen katsellut:
Canyon Grand Canyon 6
Canyon Grand Canyon 7 WMN
Canyon Grand Canyon 8
Minkälaisia Canyonit ovat ja onko 6-7-malleista millä pyörällä parasta vastinetta rahoille?
Kiitos avusta!
Hmm.. miksi juuri maastopyörä, jos ei aja maastossa vaan asfaltilla ja satunnaisesti sorateillä?
Ihan hyvä kysymys, mutta ilmeisesti syynä se että voi ajaa huolettomammin kaikki mahdolliset kuopat, kanttarit jne. Talvipyöräily jokseenkin auraamattomalla tieosuudella varmaan myös mielikuvissa mukavampi taittaa maastopyörällä. Toki vaihtoehtoisia ratkaisuja saa ehdottaa jos ko. tilanteeseen löytyisikö jotain parempaa.
Kommuutteri
19.09.2020, 09.48
Systeri ja sen mies ostivat juuri tuollaiseen yleiseen arkikäyttöön Cubet vuosi-pari sitten. Taisi olla tätä edeltävä malli https://rtech.fi/cube_reaction_c62_pro_maastopyora_2020.html?attr1_ id=184
Kovasti ovat tykänneet ja kumeja vaihtamallahan voi aina sovittaa halvalla erilaisiin olosuhteisiin.
Jos vain kokoja löytyy niin aika turvallinen valinta. Ja juu, kyllä tuolla näyttäisi 17” olevan, tod näk oikea koko.
Sent from my iPad using Tapatalk
Ihan hyvä kysymys, mutta ilmeisesti syynä se että voi ajaa huolettomammin kaikki mahdolliset kuopat, kanttarit jne. Talvipyöräily jokseenkin auraamattomalla tieosuudella varmaan myös mielikuvissa mukavampi taittaa maastopyörällä. Toki vaihtoehtoisia ratkaisuja saa ehdottaa jos ko. tilanteeseen löytyisikö jotain parempaa.
Maastopyörä on hyvä maastoajoon. Kona dew lompakon mukaan tai muu vastaava paljon fiksumpi. Tai uusinta uutta Marin dsx.
brainsurgery
19.09.2020, 12.28
Itsellä on samanlaista ajoa ja päädyin fitnessfillariin jossa on 30mm gravel tyyppiset renkaat (Schwalbe g-one). On ainakin omaan käyttöön erittäin sopiva.
Olen katsellut:
Canyon Grand Canyon 6
Canyon Grand Canyon 7 WMN
Canyon Grand Canyon 8
Minkälaisia Canyonit ovat ja onko 6-7-malleista millä pyörällä parasta vastinetta rahoille?
Talviajoon maastopyörä on hyvä valinta, pysyy helpommin pystyssä. Rullaavuuden saa erittäin hyväksi vakiorenkaat vaihtamalla.
Tässä pika-analyysini noista Canyoneista, eli mikä kussakin on mielestäni vikana:
6 - takana vanhanaikainen pikalinkkuakseli ja haarukka on väärää merkkiä, Suntour
7 - natiseva ja vaikeasti huollettava pressfit keskiö, lukemani perusteella huonosti toimivat SRAM SX vaihteet ja takana vanhanaikainen vapaaratas johon ei saa kasettia, jossa olisi 10-piikkinen ratas
8 - pressfit keskiö
Kaikissa on edessä 30-piikkinen ratas, joka on liian pieni tiellä ajoon, varsinkin jos takana on vain 11-piikkinen, mutta eturattaan voi vaihtaa isompaan.
Talviajoon maastopyörä on hyvä valinta, pysyy helpommin pystyssä. Rullaavuuden saa erittäin hyväksi vakiorenkaat vaihtamalla.
Tässä pika-analyysini noista Canyoneista, eli mikä kussakin on mielestäni vikana:
6 - takana vanhanaikainen pikalinkkuakseli ja haarukka on väärää merkkiä, Suntour
7 - natiseva ja vaikeasti huollettava pressfit keskiö, lukemani perusteella huonosti toimivat SRAM SX vaihteet ja takana vanhanaikainen vapaaratas johon ei saa kasettia, jossa olisi 10-piikkinen ratas
8 - pressfit keskiö
Kaikissa on edessä 30-piikkinen ratas, joka on liian pieni tiellä ajoon, varsinkin jos takana on vain 11-piikkinen, mutta eturattaan voi vaihtaa isompaan.
Maasturissa menee siis suoraan renkaat vaihtoon, eturattaat pitäisi vaihtaa ja kyllähän toi keulakin työmatkalla naista syö.
Pointsit ainakin täysjäykälle, aivan turhaa joustokeulat moisessa ajossa. Itse ajoin kymmeniä vuosia ympäri vuoden täysjäykillä eikä tullut ikävä joustoa.
Maastopyörä tiellä on talvella mielestäni ihan järkevä valinta. Itse olen manaillut työmatkahybrini takapään ahtautta, eteen mahtuu kyllä leveäkin nastarengas.
Noita Nuren mainitsemia täysjäykkiä on hieman nihkeästi markkinoilla.
Nickname
19.09.2020, 21.35
Surly Bridge club, täysjäykkä ja mahtuu leveä rengas talveksi.
Taitaa olla vaan loppu joka paikasta?
Maastopyörä tiellä on talvella mielestäni ihan järkevä valinta.
Hesassa on ollut viimeisen 3 vuoden aikana alle 10 sellaista päivää, että maasturi olisi ollut hybridiä parempi. Aika monta päivää jossa maasturi aivan turha?
Olli, yhteen itsekään valmiina hankkinut... Hyvä vaihtoehto hankkia vaikka tuollainen Suntourin muutaman kympin pomppukepillä varustettu ja vaihtaa jäykkä teräskeula tilalla. Luonne muuttuu ja painokin tippuu kilolla...
Nuren kanssa samaa mieltä. Täysjäykkä maastopyörä. Plussarenkaat suodattaa pikkumöykyt paremmin kuin joustokeula, jota tarvitaan vain maastossa. Ajoasento on yleensä mukavampi (pystympi) kuin hybrideissä tai graveleissa, mutta toki tottumiskysymys. Jos pelkästään vauhtia hakee, niin sitten kapearenkaista, sporttista ja kevyttä hybridiä, fitnesspyörää yms. Alla muutama esimerkki täysjäykistä maastopyöristä
https://foxcomp.fi/surly-karate-monkey-bike-black
https://www.bikeshop.fi/Kona-Unit-X/ekauppa/pKOUNX/
^Aivan oikealla linjalla. Täysjäykkä ei ehkä yleisin mutta etsivä kyllä löytää.
6 - takana vanhanaikainen pikalinkkuakseli
Ummikot ehkä kaipaa hiukan perusteluja tähän.
Käytön kannalta pikalinkkuakselissa ei ole mitään ongelmaa. Varkaiden tai ilkivallan varalta voi tietysti vaihtaa siihen kuusiokoloavaimella kiristettävän akselin. Maksaa ehkä n. 20 €/2 kpl. Ainoa ongelma voi joskus tulla, jos haluaa vaihtaa pyörään hienommat kiekot, jolloin pikalinkkunapoja on vähän tarjolla. Mutta en siis pidä tätä asiaa kovin merkittävänä, jos muuten sopiva pyörä löytyy. Kiekotkin voi vaikka teettää osista, ellei muuten mieleistä löydy.
takana vanhanaikainen vapaaratas johon ei saa kasettia, jossa olisi 10-piikkinen ratas
11-piikkinen toimii hienosti, ei mielestäni ongelma.
mutta eturattaan voi vaihtaa isompaan.
Juuri näin.
Yleisesti ottaen olen samaa mieltä aloittajan valinnoista kuin muut täysjäykkää maasturia tms. pyörää suosittelevat. Jousitusta ei kannata ottaa siksi, että sillä korvaa puutteellista ajotekniikkaa (esim. kanttareita päin täräyttäminen). Mukavuudessakin täytyy muistaa, että jousittamaton takapää tärisyttää satulaa kuitenkin. Kun siis käytännössä epätasaisuudet joutuu ottamaan ajossa takapyörän takia huomioon, samalla vaivalla ne huomioi etupyörän osalta. Mutta jos kysyjä on päättänyt joustokeulapyörän hankkia, koska pitää sitä itselleen parempana valintana, silloin se on parempi valinta. Kannattaa kuitenkin tarkastella tämä asia ennen päätöstä, jottei olla pelkkien mielikuvien varassa.
Ainoa ongelma voi joskus tulla, jos haluaa vaihtaa pyörään hienommat kiekot, jolloin pikalinkkunapoja on vähän tarjolla. Mutta en siis pidä tätä asiaa kovin merkittävänä, jos muuten sopiva pyörä löytyy. Kiekotkin voi vaikka teettää osista, ellei muuten mieleistä löydy.
Toisten kiekkojen hankintaa juurikin ajattelin, enkä edes hienompien kiekkojen, vaan samantasoisten joihin laittaisi talvea varten nastarenkaat. Sään sahatessa nollan asteen molemmin puolin on helpompi vaihtaa nastarenkaat tarvittaessa alle ja pois. Pikalinkullisia takakiekkoja on vielä saatavissa, mutta valikoima on n. 1/10 boost läpiakselilla varustetuista. Kiekkosettejä, joissa olisi takana 135 mm pikalinkku ja edessä boost, ei kai sellaisia olekaan?
11-piikkinen toimii hienosti, ei mielestäni ongelma.
Nämä ovat hyvinkin henkilökohtaisia preferenssejä, minulle 11-50 takapakan välitysala on liian pieni. Shimanon 10-51 tai SRAMin 10-52 olisivat omaan käyttöön riittäviä, nekin juuri ja juuri. Muistelen aikaa, kun oli 3x vaihteet ja silloin oli oikeasti turhia välityksiä, no ehkä 40x11 välitystä tuli keskimäärin kerran vuodessa käytettyä, navakassa myötätuulessa pitkässä alamäessä.
Oli 11-50 välitysala riittävä tai ei, jos haluaa joskus päivittää parempaan SRAMin tai Shimanon 12x vaihteistoon, niin sitten pitää takakiekkokin uusia. Ei ole mielestäni järkeä pulittaa yli 1000 EUR pyörästä, jos on tiedossa että siinä on jo ostohetkellä vanhentuvaa tekniikkaa.
Jousitusta ei kannata ottaa siksi, että sillä korvaa puutteellista ajotekniikkaa (esim. kanttareita päin täräyttäminen).
Täytyy tunnustaa, että osittain juuri kanttareiden takia hankin ensimmäisen maastopyöräni 7 vuotta sitten, kun kanttareita alettiin Espoossa joka risteykseen viljellä. Ajotekniikkani on mitä on, mutta onhan se helpompaa ajaa kanttareista kun vaan nostaa takapuolen penkistä ja jatkaa polkemista.
Ei ole mielestäni järkeä pulittaa yli 1000 EUR pyörästä, jos on tiedossa että siinä on jo ostohetkellä vanhentuvaa tekniikkaa.
Vanha tekniikka voi olla oikein käyttökelpoista. Olihan 3x-vaihteisto vielä 5-10 v sitten yleinen. Itse olen edelleen siihen tyytyväinen. Ei siinä ole liikaa vaihteita, kyse on eturattaiden mukaisesta nopeusalueesta, jolla sillä hetkellä ajetaan. 11-36 pakka takaa sen, ettei jatkuvasti tarvitse edessä vaihtaa.
Markkinamuoti on kyllä saanut tuon vaikuttamaan vanhanaikaiselta ja siksi kukaan ei sellaista halua. Kannattaa arvioida asiaa omien tarpeiden kautta, ei sen mikä on "hienoa" tai "nykyaikaista".
Joo, vanha tekniikka ajaa asiansa hienosti, voi toimia jopa paremmin kuin uusi jossain suhteessa. Mutta ei sellaista silti kannata ostaa, jos se on epäyhteensopivaa muun tekniikan kanssa. Käyttäessäni sanaa vanhanaikainen en tarkoittanut merkitystä epämuodikas vaan enemmänkin väistyvä tai käytöstä poistuva.
Kulkurin kannattaa alkaa treenaamaan jos suomessa ei pärjää tuollaisilla pakoilla, pappa ei ole koskaan yli 36 piikkistä käyttänyt ja oikein hyvin pärjännyt vuoskymmeniä... Työmatka käytössä aivan hyvin joku 11-32 ja edessä vaikka 32 toimivat... Nuo "isot" pakat vaatii aina toisenlaisen vapaarattaan ja on aivan typerä kuvitelma että joku boost kiekko on välttämättömyys, ihan hyvin tulee toimeen 100/135-142 kiekoilla, pikaluokoilla tai läpiakseleilla...
Laitoin juuri Action sportsiin tilauksen customoiduista custom-kiekoista. Näin siksi, että heillä ei ollut juuri haluamaani yhdistelmää custom-kaupassa, mutta joustava asiakaspalvelu sähköpostin kautta lupasi muutoksen tehdä.
Nyt siis on tulossa DT Swissin vanteet 100/135 Shimano XT pikalinkkunavoilla. 234 € toimitettuna Suomeen. Toki komeasta nimestä huolimatta low entry tavaraa tuo 535 vanne, mutta pitäisi olla ok minun tarpeisiini. Toivottavasti toteutus on yhtä hyvällä tasolla kuin asiakaspalvelu tähän saakka.
Kiekot tulee muuten 25 vuotiaaseen vannejarrulliseen täysjäykkään maaasturiin. Nelikanttikeskiön kanssa vielä on pohdiskelu kesken, jääkö sellaiseksi. Epäselvää on se, mitä hyötyä uudemmasta ratkaisusta saisin, koska nelikanttikampisarjoja on vielä kohtalaisen hyvin tarjolla ja rattaita voi niihin vaihdella.
Tämä siis eräänlaisena vastavoimapohdiskeluna tämän keskustelun aiheeseen liittyen.
Kulkurin kannattaa alkaa treenaamaan jos suomessa ei pärjää tuollaisilla pakoilla, pappa ei ole koskaan yli 36 piikkistä käyttänyt ja oikein hyvin pärjännyt vuoskymmeniä...
Mähän yritän treenata koko ajan, mutta polarisoidulla systeemillä eli välillä pitäisi ajaa vähän hiljempaakin. Joka päivä pitää ajaa kotiin jyrkkää ylämäkeä ja usein läppäri ja muita työvarusteita repussa. Jos pidän kadenssin 70 ja tehon alle 200W, niin pienelle välitykselle on käyttöä.
Työmatka käytössä aivan hyvin joku 11-32 ja edessä vaikka 32 toimivat...
Tuollaisilla välityksillä mulla jalat huutaa hoosiannaa ja sykkeet on tapissa. Tämä on fillarifoorumilla lukemieni kertomusten perusteella portti pimeälle puolelle eli sähköpyöräilyyn ja sitä haluan välttää (no nyt saan sähköpyöräilijät kimppuuni) :cool:
Joskus ajoin työmatkaa 48x16 fiksillä, mutta lopetin sen homman kun täytin 45 ja siirryin derailleur-vaihteen käyttäjäksi. :cool:
Nuo "isot" pakat vaatii aina toisenlaisen vapaarattaan ja on aivan typerä kuvitelma että joku boost kiekko on välttämättömyys, ihan hyvin tulee toimeen 100/135-142 (tel:100/135-142) kiekoilla, pikaluokoilla tai läpiakseleilla...
Kaikella tulee toimeen, mutta kun speksataan niin speksataan sitten kunnolla :). Itse asiassa aika vaikea löytää kaikki esittämäni kriteerit täyttävä pyörä mutta tässä olisi yksi: Cannondale Trail SL 2 (https://bas-shop.fi/p38779/cannondale-trail-2-sl) .
Tuollaisilla välityksillä mulla jalat huutaa hoosiannaa ja sykkeet on tapissa.
Toisten puolesta on vaikeata määritellä sopivia välityksiä. Jokunen vuosi sitten, kun olin hankkimassa itselleni krossaria ja cyclobuumi oli kuumimmillaan, tavanomainen ratastus oli noissa 36/46 ja 11-28...32. Pidin noiden ykkösvaihteita liian raskaina. Päädyin noista kevyempään, mutta vaihdoin taakse 12-36, jolla sain tavallaan yhden vaihteen lisää ykkösen alapuolelle. Ei se vieläkään raskaan lenkin päätteeksi ylämäessä kevyt ole, mutta toistaiseksi olen pärjännyt tuolla hyvin. Joka vuosi tulee kuitenkin ikää vuosi lisää muille paitsi nurelle. Itse en treenaa, jotta voisin ajaa pyörällä, vaan hankin pyörän, jolla voin ajaa.
Sittemmin cyclobuumi vaihtui gravelbuumiin ja samalla välitykset alkoi muuttua tavalliselle ihmiselle paremmin ylämäkiin riittäviksi ja harva moittii graveleita liian lyhyistä välityksistä. Ainoa, mitä markkinoilla ihmettelen, on etuvaihtajaan liittyvä mörkö ja halu valita 1x-voimansiirto. Mielestäni 2x tai 3x on ihan tarkoituksenmukainen systeemi moneen tarpeeseen. Ei tarvita mitään pizzalautasen kokoisia pakkoja tai isompia kompromisseja välitysten suhteen.
Tuo DT Swiss 535 vanne pitääkin ottaa muistiin oman kasaamon tarpeisiin, aika ajoin tarttee kasata jopa kierrätysnapaan uutta kiekkoa ja halvalla näkyy saavan vanteita Roselta.
*
Välityksistä, tasaisempaan Suomeen kaksi ratasta kampiin ja molemmat ajettavia, siis pienellä piikkierolla, kahdeksan/kymmenen eroksi, niin pakankin voi valita maantiepuolelta ja ajo on jouhevaa.
MäkiSuomessa välitykset saattaa olla harvemmallakin porrastuksella, siellä 1x systeemikin menettelee.
Eihän se ajaminen aina niin kevyttä tarvi ollakkaan, mites muuten kehittyy? Toisaaltaan kun on sukupolvea jolloin maantiepyörässä oli edessä 52/42 ja takana 11-21 niin tottunut/tykkää joskus rasittuakin...
Kolme kesää tulikin ajetuksi 52/42 rattailla, takana sentään 14-24 kuutospakka, ei tuota minään norsupyssynä voinut pitää, hyvin kohtuullisin kisavapain nopeuksin rennosti vaan tuolla yhdistelmällä saattoi ajaa. Pyörä tuli minulle jo 20 vanhana, parempana lähti seuraavalle.
Välitysten pitää olla omaan ajoon sopivat, siinon haastetta.
Munarello
22.09.2020, 18.02
Ostaa minkä vaan aloituspostissa mainittuun hintahaarukkaan menevän xc-pyörän ja se on aivan riittävän hyvä. Foorumipyöräilyssä sellainen ei tietenkään riitä.
^Totta tuokin eikä kerro kenellekään...
Puoltoista vuotta sitten ostin vanhan hybridin tilalle Crand Canyon 6.0 (vm. -19, Shimano SLX 2x11 vaihteet) ympärivuotiseksi työmatka- ja yleispyöräksi. Olen ollut ERITTÄIN TYYTYVÄINEN ratkaisuun, ja pyörään. Pohjoisen talvessa eri mukava ajella työmatkaa kun entisellä Helkamalla, jossa 40mm renkaat, vaikka nastat olikin.. Rullaa oikein hyvin myös asfaltilla. Maastoonkin on tullut nyt sitten lähdettyä rymyämään, juuri kävin lapissa viikon reissun ja joka päivä kairassa ajelin, ihan vauhtiajoakin alamäkiin jne. Tuota Suntourin keulaa ei tunnu asiantuntijat arvostavan, mutta mulla ei ole siitä valittamista, paremmasta kun en tiedä. Työmatkoilla tasaisella lukitsen keulan. Nyt tosin tämä lähtee pojalle ja tilasin itelle Crand Canyon 8:n. Kaveripariskunta tilas itelleen vähän mun jälkeen Crand Canyon 4.0 tai 5.0:t, joista toinen wmn-mallia, myös he ovat näihin perusmalleihin olleet tyytyväisiä, tosin toisesta hajosi vapaaratas vuoden ajon jälkeen (Deore?).
^Toisaaltaan, tuollaisia työmatkoja jotkut ajaa Jopollakin... Hyvä kun ihmiset on tyytyväisiä, itsellä se vika että mikään ei ole täydellistä, ehkä sitten se seuraava mutta tiedä sitäkään...
Ps. Kipn topicissa se avainsana: Paremmasta kun ei tiedä...
No tuo Grand Canyon 6.0 on tavan pyöräilijöille varmasti huippupyörä, itseni mukaanlukien tähän joukkoon. Ei oikein Jopoon voi verrata..Suntourin Raidon ainakin omassa Feltissä on ollut loistava ja kivikkoalamäetkin maastossa sujuu lentäen. Ei keula aiheuta sydämentykytyksiä vaan siihen voi luottaa. Sähän Nure jo hyväksyit Raidonin joskus aiemmin? :)
https://tekniikanmaailma.fi/paras-etujousitettu-maastopyora-1000-e/
https://99spokes.com/bikes/canyon/2019/grand-canyon-al-6.0
TM:n testissä tämä Rockshoxin keulalla varustettu Cube jäi viimeiseksi, 6,8 pistettä ja *. Huonoin keula testiryhmän mukaan, keulan arvosana 7.
https://rtech.fi/cube_attention_sl_maastopyora.html
Testissä oli myös Suntourin XCR32 Air -keulalla varustettu KTM, 7,8 pistettä ja ***. Keulan arvosana 8.
https://www.xn--pyrkauppa24-n8a6u.fi/tuote/ktm-ultra-sport-29-30-vaihteinen-miesten-polkupyora/
Kyllähän kaikki silti foorumilla Cubea suosittelisivat, vai kuinka? :)
Testaajat eivät olleet kahvinkeittäjä-yleismies-Jantusia.
Ummikot kaipaisivat apuja maastopyörän valintaan. Ajo tulisi pääsääntöisesti olemaan asfalttipinnoilla ja satunnaisesti soramaanteillä, joten hyvin rullaava pyörä olisi mukava. Polkuja tai metsäreittejä tuskin tulee ajettua.
Itselläni on juuri tuossa käytössä ympärivuotisiin työmatkoihin Dew sarjan Kona hybridi ja 27,5+ täysjäykkä maastopyörä talvia varten. 16/17 talvesta alkaen olen turvautunut maastopyörään muistaakseni yhteensä viitenä päivänä. Muut päivät olen kulkenut hybridillä. Itse koen maastopyörän vähän overkilliksi. Yhtenä päivänä olen kyllä mennyt metrolla :eek:
Kyllä minäkin olen ajanut ihan tyytyväisenä Suntourin ilmakeulalla, ei kannata sen takia hylätä pyörää.
Oma kompetenssi ei riitä eri komponenttien hyvyyden/soveltuvuuden arviointiin, mutta varmaan olennaista on se minkälaista (maasto)ajoa on tarkoitus ajaa. Itse päädyin lopulta Orbean Laufeyhin työmatkakulkineena siksi, että tuon 5 km/suunta kulkee ihan hyvin raskastekoisemmallakin fillarilla, mutta samalla pyörällä voi sitten pitää hauskaa lähimetsissä. Kilometrejä on myös tullut toistaiseksi enemmän siellä poluilla kuin asfaltilla.
Jos tarkoitus ei ole sorateitä pahempaan maastoon eksyä niin miten joku täysjäykkä maastopyörä tai maastohenkinen hybridi? Itse olisin varmaan päätynyt Konan Roveen tai Whyten shoreditchiin tms. jos en olisi polkuajelusta innostunut. Konan Unit X:n koeajoin pyörää ostaessa ja siitä saisi varmasti mukavan maastokulkineen, jos tarkoituksena ei ole ajella alamäkiä ja droppeja, mutta soratielle ehkä vähän raskastekoinen?
Itselläni on juuri tuossa käytössä ympärivuotisiin työmatkoihin Dew sarjan Kona hybridi ja 27,5+ täysjäykkä maastopyörä talvia varten. 16/17 talvesta alkaen olen turvautunut maastopyörään muistaakseni yhteensä viitenä päivänä. Muut päivät olen kulkenut hybridillä. Itse koen maastopyörän vähän overkilliksi. Yhtenä päivänä olen kyllä mennyt metrolla :eek:
Plussapyörä voikin olla liioittelua, mutta jos maastopyörä on tavallinen 2-2,2" kevyillä ja sileillä tai sileähköillä/matalanappulaisilla renkailla varustettu ja ilmanpaineet katukäytön mukaiset, miten täysjäykkä maastopyörä eroaa hybridistä?
Dewin geometria meni vuosi sitten uusiksi ja nykyinen on aika omituisen näköinen ainakin minun silmääni. Taidettiin ottaa askel ns. kaupunkipyörän suuntaan.
Marsusram
23.09.2020, 17.07
Plussapyörä voikin olla liioittelua, mutta jos maastopyörä on tavallinen 2-2,2" kevyillä ja sileillä tai sileähköillä/matalanappulaisilla renkailla varustettu ja ilmanpaineet katukäytön mukaiset, miten täysjäykkä maastopyörä eroaa hybridistä?
No maastopyörästä saa modattua hybridin, mutta hybridiaihiosta ei saa tehtyä maastopyörää. :)
Eroaa siis edukseen kun rengastilaa on paremmin.
Padex, en edes tarkistanut sen kummemmin, puhuttiin vain Suntourista, tosiaan Raidon on ihan ok keula, tuollaista Recon luokkaa. Ja Jopo viittaus ei pyörään vaan että moni moisellakin työmatkan ajaa...
Tuota Mohkun maastopyörä/hybridikeskustelua eroa mietitty, joku väitti että on kahden tyypin huonot puolet samassa paketissa mutta esim. tuollainen Kona Dew muistuttaa enemmän noita ensinmäisiä 90luvun maastopyöriä kuin mitään muita, tietenkin tekniikka suht tätä päivää...
^
Ps. Kipn topicissa se avainsana: Paremmasta kun ei tiedä...
Marraskuussa varmaan tiedän.. 🤔😊
Dewin geometria meni vuosi sitten uusiksi ja nykyinen on aika omituisen näköinen ainakin minun silmääni.
Mulla on Dewissä (drop) 50000km täynnä, ei ole uusinta hottia :)
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.