Näytä tavallinen näkymä : Di2 "jatkojohto"
fillaristi_saksasta
08.09.2020, 22.31
Mulla on pyörässä Di2 akku bottom bracketin alla ja haluaisin siirtää sen satulaputkeen/satulan alle. Käsittääkseni aikamoinen määrä roinaa pitäisi repiä irti että pääsee käsiksi rungon sisässä olevaan johtoboksiin ja laittamaan sinne kiinni pidemmän johdon = ei kauheasti kiinnosta. Helpointa olisi, jos olisi uros - naaras "jatkojohto", jonka voisi tökätä nykyiseen johtoon joka menee "akkupidikkeeseen" ja sitten toisessa päässä olisi sama liitin joka käy nykyiseen ulkoiseen akun pidikkeeseen.
Onko tällaisia johtoja olemassa? Pikaisella googlauksella en löytänyt :(
Kyseessä siis 10-vaihteinen Di2 = jostain melkein kymmenen vuoden takaa
ebike-harrastelija
08.09.2020, 23.01
Kyseessä siis 10-vaihteinen Di2 = jostain melkein kymmenen vuoden takaa
Aidosti kiinnostuneena, onko edelleen alkuperäinen akku? Olen oikeasti luullut että Di2 on jotain parin viime vuoden takainen innovaatio...
fillaristi_saksasta
09.09.2020, 10.10
Ei ole tietoa akun iästä, pyörä on ollut mulla n. 3 vuotta ja ainakaan sinä aikana ei ole akkua uusittu...
Tarviit
Shimano Di2 EW-JC200 Junction
ja sitten sopivan mittaisen Di2 johdon
Meiltä löytyy vuoden 2012 Di2 pyörä ja kaikki osat alkuperäisiä ja ulkoinen akku kestää ihan hyvin vielä.
fillaristi_saksasta
09.09.2020, 13.35
Kiitos, tuollainen kaapelien jatkopalikka hoitanee homman. Täytyy illemmalla perehtyä tilanteeseen....
fillaristi_saksasta
09.09.2020, 22.36
frp, varmistan vielä, että mulle sopisi mikä tahansa "EW-SD" kaapeli tuohon hommaan kunhan on vaan tarpeeksi pitkä? Eli tuo kaapeli kävisi akunpidikkeeseen sekä tuohon ehdottamaasi jatkopalaan?
Tuollainen on siis se akunpidike jonka haluan siirtää muualle nykyisestä paikastaan: https://www.rosebikes.ie/shimano-ultegra-di2-battery-mount-sm-bmr1s-519897
fillaristi_saksasta
09.09.2020, 22.41
Tuolla, linkin takana, kolmas tai neljäs kuva ylhäältä on periaatteessa oma ajatukseni akun paikalle. Vähän enemmän satulan alle piiloon, mutta periaatteessa noin.
https://www.dcrainmaker.com/2017/07/tour-de-france-behind-the-scenes-how-dimension-data-rider-live-tracking-works.html
Minullakin on Oltressa alaputken alapuolella keskiön edessä. Yllättäen tuo paikka ei ole ollut arka sateelle tai kuralle, mutta sisäpyöräilyssä valuvalle hielle kyllä.
Tuo satulan takainen paikka olisi myös aika kuraantuva. Jos siirtäisin, laittaisin satulaputken sisälle. On kuitenkin sen verran kallista ja työlästä, että taidan vaan vaihtaa toiseen fillariin...
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.