PDA

Näytä tavallinen näkymä : Bosch gen. 4 rikki... Takuu tökkii



Jutenk
03.09.2020, 09.34
Ostin 2020 Cuben maaliskuussa gen.4 mosalla ja 625wh akulla Elitebikestä Seinäjoelta. Metsäpolkuja ja hiekkatietä pääasiassa
oli tullut 700km mittariin.
Moottorista alkoi kuulua voimakasta "kahinaa" aina avustuksen tullessa mukaan.
Virrat pois asennossa ääntä ei kuulu, joten kammenlaakereista ääni ei ainakaan tule.

Kävin paikallisella pyöräkorjaamolla näyttämässä pyörää ja asiasta otettiin videota lähetettäväksi Rtech:iin Tampereelle (cube maahantuoja).
Ohjeistus korjaamolta oli, että ottavat yhteyttä jatkotoimenpiteistä.

Kului toista kuukautta ja pakko oli jo käydä kysymässä asiasta uudestaan, kun mitään ei kuulunut!! Soitettiin Rtechille, josta neuvottiin nyt toimittamaan pyörä heille.
Laittaisivat piuhaan, koneen irrotus ja lähetys Saksaan... Pyörä olisi kuulemma yli kuukauden telakalla. Eivät vain viitsineet ottaa yhteyttä?
Nuhteli vielä, kun olin ajanut vian ilmettyä muutamat reissut kahinan kera. Uhkaili jopa takuun raukeamisella moisen käytöksen johdosta WTF!!
Ohjeistus tai edes yhteydenotto heiltä asiaan puuttui täysin.

Totesin, että ostan uuden moottorin hyllystä (n.1000€) ja laittakaa kuntoon tuo rikkinäinen, kun ehditte.
Ei käynyt sekään. Pyörän kuuluu seistä heillä sen kuukauden ja boschin uuden koneen saaminenkin kestää kuukauden, jos uuden haluaa ostaa.

Pyörän lähettämiseen eivät ottaneet Rtechiltä osaa, kun kysyin pakkauslaatikkoa. Rouvan Haibikeen tuli takuuasioita viimekesänä ja Ebikebrothers lähetti välittömästi
pakkauslaatikon suoraan kotiin. Pakkasin pyörän ja hoitivat sen heille. Korjaus tehtiin huolella ja nopeasti. Iso kiitos ja kehut 10/10 asiakkaan
ja asian hoitamisesta mallikkaasti!!!

Tilanne on nyt se, että loppusyksyn pyöräilyt oli vissiin siinä. Pyörä Tampereella, moottori Saksassa... harmittaa hieman, kun ostat 5000€ pyörän ja
takuuasiat kangertaa merkistä riippuen noin kovasti.
Pyörää on pidetty kuin kukkaa kämmenellä ja huollettu / pesty joka ajon jälkeen. Vakio, ei speedboxia.

(Katselin jo Spessuja seuraavaksi fillariksi, kun niiden takuuasioissa olen kuullut positiivista palautetta)

jra72
03.09.2020, 09.38
Pyydä lainavehje tilalle tai vaadi hyvitystä https://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Viat-viivastykset/tavaran-vika-tai-puute/korjaukset/

ebike-harrastelija
03.09.2020, 10.09
Olikohan täällä jo joku "puskaradioketju" näille.. En muista.

Mutta kullanarvoisia tällaiset kokemusten jakamiset, sekä hyvässä että huonossa - muutkin potentiaaliset asiakkaat tietävät, mistä saa palvelua josta kannattaa maksaa.

Myssy
03.09.2020, 11.08
Kullan arvoista olisi ollut, olisi jäänyt Cube / Rtech väliin.

Oma pyörä luvattiin Rtechissä 7 päivässä kuntoon. Nyt se on seissyt siellä yli kuukauden eikä mitään kommunikaatiota saa Rtechistä.

harald
03.09.2020, 11.14
Minä odotin uutta E-8000 shimanon moottoria 2 kuukautta ebikebrotherseilta kesä- heinäkuussa.

Jutenk
03.09.2020, 15.04
Hämmensin soppaa vähän lisää ja soitin alun perin pyörän myyneelle Elitebikelle... siellä vastattiin puheluun vielä, mutta puolilla valoilla kuulemma
mennään, eli ovat laittamassa firmaa kiinni lopullisesti.

Eivät luvanneet ottaa kantaa takuuasioihin ja käskivät toimimaan Rtechin kanssa takuuasioissa, ettei jää hoitamatta jos sulkevat ovensa korjausprosessin
ollessa kesken.

Karvasta kalkkia, mutta päätin hoitaa pyörän Tampereelle omin avuin. Matkahuollon toiminta särkyvissä ja varoen käsiteltävissä kohteissa on
surullisen kuuluisaa. Kohta saisi olla tekemässä sinnekin reklamaatiota:)

Eipä tässä oikein voi vaatia sitä hyvitystä tai tilapäispyörääkään, kun myyjäliike meni nurin ja Rtech totesi, että "sun pitää nyt vaan pyöräillä jollain muulla"
Jos pahimmassa tapauksessa kuukaudesta tuleekin kaksi, niin kuluttaja asiamies saa hoitaa sen jälkeen kaupan purkamisen ja siirryn eri konsernin
tuotteisiin. Pyöräily on vaan niin saakelin hienoa hommaa, että vieroitusoireita tulee jos muu porukka lähtee viikonlopuksi poluille ja itse jää rannalle itkemään:(

Kollinjoki
03.09.2020, 15.21
Saisivat kyllä siellä Elitebikesilla hoitaa pyörän lähettämisen RTechille sellaisilla ukaaseilla, että sitten palautus suoraan asiakkaalle jos liike on ehtinyt sillä välin panna ovet säppiin.

RTech onkin saanut tässä päivän sisään paljon rakkautta asiakaskokemuksien muodossa foorumilla.

paaton
03.09.2020, 16.02
Rtech on oikeassa. Pitää pyöräillä muulla. Ei voi olla yhden fillarin varassa. Päähän siinä leviää jos pyörästä hajoaa vaikkapa runko. Kaikki mahdolliset korjaukset itse, ja jos loppuu osaaminen niin ottaa toisen fillarin varastosta.

MRe
03.09.2020, 16.10
RTech onkin saanut tässä päivän sisään paljon rakkautta asiakaskokemuksien muodossa foorumilla.
Kyllä. Aika paljon saa tapahtua, että tuolta tilaisin jotain.


Rtech on oikeassa. Pitää pyöräillä muulla. Ei voi olla yhden fillarin varassa. Päähän siinä leviää jos pyörästä hajoaa vaikkapa runko. Kaikki mahdolliset korjaukset itse, ja jos loppuu osaaminen niin ottaa toisen fillarin varastosta.
Riittääkö seitsemän? Mut joo, pää hajoaa jos ei pääse pyörällä ja mielellään metsään. Hiekkatiekin tuntuu toimivan.

plr
03.09.2020, 17.10
.. sen jälkeen kaupan purkamisen ja siirryn eri konsernin tuotteisiin.

Olisin aika varovainen, jos lähtisin kauppaa purkamaan lopettavan firman kanssa. Siinä voi mennä sekä pyörä että rahat, jos huonosti käy.

Tässä on viime kuukausina havainnut, että pyörän hankinta on yllättävän vaikeaa, koska todella monet komponentit ovat loppu. Toimitusajat menevät helposti ensi vuoden puolelle.

Jutenk
03.09.2020, 17.26
Joo, eihän se ongelma ole ottaa rouvan jäykkäperä Haibikeä siksi aikaa ajoon itselle... mutta periaatteesta harmittaa, kun laitat viitisen tonnia
omasta mielestä "kunnon" pyörään ja päästelet sitten juurakoita pallihakkurilla kuukausitolkulla.

Tässä nyt on tullut moitittua jo etukäteen melkein kaikkea ja kaikkia. Voihan se olla että kaikki käy parhain päin ja hoitavat työnsä kunnolla (not:)

Huonolla jalalla vaan lähti koko homma liikenteeseen heti ensimmäisestä puhelusta.
Itse ainakin yksityisyrittäjänä koitan saada asiakkaalle mahdollisimman hyvän fiiliksen asioidessaan kanssani ja koitan aina tehdä sen ylimääräisen
kilometrin asiakkaan eteen. Töitä on muuten riittänyt!!

petev
03.09.2020, 22.35
Ottamatta nyt kantaa tähän caseen niin on tää fillari puolen homma kyl aika perseestä, jos syksyllä yrittää ostaa pyörää niin myydään ei oota, korjaukset kestää, ei voi ostaa uutta moottoria hyllystä tai edes lyhyellä toimitusajalla. Aika omituiselta tää tuntuu, mutta sama meno se tuntuu olevan joka paikassa.

ebike-harrastelija
03.09.2020, 23.02
"Bosch
Vuodesta 2009 Boschin E-Bike Systems on ollut sähköpyörän moottorien, akkujen ja näyttöjen markkinajohtaja. Monet sähköpyöränvalmistajat luottavat tämän tuotemerkin ennennäkemättömiin ja korkealaatuisiin komponentteihin, jotka tekevät vaikutuksen korkealla laadullaan, luotettavuudellaan ja pitkäikäisyydellään. "
https://m.bikester.fi/sahkopyoraopas/moottorit.html

:)

No, ei kannata yleistää liian rankasti. Omista valinnoistani johtuen pidän oman pyöräni varaosatilannetta hyvänä, Bafang kun on voimanlähteenä. Uusia moottoreita saa monelta eri jälleenmyyjältä, ja akku tai muukaan komponentti ei ole millään erikoistekniikalla naitettu niin etteivät muut kuin alkuperäiset osat sopisi - kuten ainakin Boschilla on haluttu asiat toteuttaa. Shimanosta, Brosesta tai muista premium-merkeistä eos.

Yksinkertaisesta ja vanhasta tekniikasta on joskus hyötyäkin.

Edit. Välähdyksiä videolla, millä tasolla ainakin tiettyjen valmistajien tuotanto ja laadunvarmistus Kiinanmaalla nykyään on sähköpyörissäkin:
https://youtu.be/lXcKF_1n43c

Boost
04.09.2020, 08.15
Voisiko joku kaivaa vanhan (viime vuoden) sähköfillari lehden missä oli moottorivalmistajien tietopaketti. Siinä Boschille luvattiin muistaakseni viikossa moottorin vaihto ja varaosat.

jaksu
04.09.2020, 09.03
Pieneen mutta ärsyttävään ongelmaan jämyn ja Rtechin saamattomuus piristyi kummasti kun lähetti sähköpostin Cubelle Saksaan.

Jutenk
04.09.2020, 09.05
Ottamatta nyt kantaa tähän caseen niin on tää fillari puolen homma kyl aika perseestä, jos syksyllä yrittää ostaa pyörää niin myydään ei oota, korjaukset kestää, ei voi ostaa uutta moottoria hyllystä tai edes lyhyellä toimitusajalla. Aika omituiselta tää tuntuu, mutta sama meno se tuntuu olevan joka paikassa.

Tuossa petev kiteytti hienosti koko tämän hetkisen sähköfillariscenen. Harrastuksesta innostuneille kavereille on tullut yhdessä katottua kesän mittaan pyörät, joka
käytännössä tarkoitti markkinoilla jäljellä olevista vaihtoehdoista sen parhaan löytämistä. Kukaan heistä ei olisi ostanut nykyisiä fillareitaan, jos saatavuus olisi
ollut kohdallaan kaikkiin merkkeihin ja malleihin. Pakko vaan oli tyytyä siihen mitä oli jäänyt vielä myymättä ja päästä metsään poluille vielä tänä kesänä.

Rouvan pyörään tosiaan uusi yamahan mosa vaihdettiin viikossa suoraan hyllystä kuljetuksineen päivineen ilman ongelmia. Eli joskus toimiikin!
Täytyy nyt pitää huoli, että se hyväkin kuuluu kauas jos homma on mennyt toivotusti.
Laitan kyllä koko koettelemuksen sitten Cuben matkasta takuuhuoltoon tänne. Maanantaina saan fillarin sinne ja siitä jatkuu...

Dille Vallaton
04.09.2020, 10.41
Alkuperäiseen tapaukseen kantaa ottamatta. Haloo! Ettekö te saatavuudesta valittavat tajua että maailma on sekaisin. Sellainen merkillinen tauti sulki keväällä tehtaita, eikä tilanne ole vieläkään normaali. Ei se paljoa naurata maahantuojia ja diilereitäkään kun ovat monta kuukautta myyneet eioota!!! Kaikilla moottorimerkeillä on myös ollut tuotannossa ongelmia, joka on näkynyt takuuasioissakin liian pitkinä aikoina. Itsellä olisi kyllä toivomuksena että voisin ostaa hyllyyn vaihtomoottorin. Nythän sellaista ei saa kai yhdeltäkään premium-merkiltä edes rahalla. Bafangia en edes pidä moottorina!

jpuu
04.09.2020, 11.41
Bafangia en edes pidä moottorina!

Nyt pistit pahan. Toisaalta Bafangin sähköillä olevia pyöriä on hyvin markkinoilla ja kaupoissa. Voishan tästä päätellä, että jossain päin maailmaa ollaan tehokkaita koronasta huolimatta.

ebike-harrastelija
04.09.2020, 12.01
Nyt pistit pahan. Toisaalta Bafangin sähköillä olevia pyöriä on hyvin markkinoilla ja kaupoissa. Voishan tästä päätellä, että jossain päin maailmaa ollaan tehokkaita koronasta huolimatta.Niinpä. :) Mutta kuten autoissakin niin näemmä pyörissäkin on nähtävissä, kuinka tehokkaasti mielikuvamarkkinointi puree tiettyihin ihmisiin. Ja sen jälkeen ainoa mikä kelpaa ovat nämä ns. premium-merkit. Todellisuus on nähtävissä sitten tälläkin foorumilla...

Myssy
04.09.2020, 15.28
Haloo! Ettekö te saatavuudesta valittavat tajua että maailma on sekaisin.

Et taida ymmärtää että asiakas tänä päivänä odottaa että myyjä/huolto/mikälie pitää sen minkä lupaa? Eli jos asiakkaalle luvataan 2-3 päivän toimitusaika, asiakas odottaa saavansa tavaran 2-3 päivässä. Ja jos asiakkaalle luvataan 7 päivän huoltoaika, niin asiakas odottaa saavansa 7 päivän päästä tavaran huollettuna takaisin.

Koronakevään pahimpana aikana vein auton huoltoon, autohuolto sanoi että menee 4-6 tuntia. He pitivät huolto-lupauksen ja tekstiviesti tuli 4,5 tunnin kohdalla. Miksi tämä on niin hankalaa polkupyörähuolloissa? Nyt on kuitenkin vuosi 2020, eikä mikään 1800 luku. Koronaa tai ei, tuntuu kummalliselta että polkupyörähuollot valehtelevat asiakkaille ja jotkut puolustelevat täällä moista käytöstä.

Jos fillarihuolto ei tiedä kauanko siinä menee, niin sanoo sillain asiakkaalle eikä lupaa mitään mitä ei pysty pitämään. Yksinkertaista.

Iero
04.09.2020, 15.50
Yritin kerran varata polkupyöränhuoltoajan, mutta ei onnistunut. Olisi pitänyt viedä pyörä huoltoon odottamaan määräämättömäksi ajaksi. Tein huollot itse.

vesku61
04.09.2020, 16.00
Nyt pistit pahan. Toisaalta Bafangin sähköillä olevia pyöriä on hyvin markkinoilla ja kaupoissa. Voishan tästä päätellä, että jossain päin maailmaa ollaan tehokkaita koronasta huolimatta.

Voi olla että ovatkin tehokkaita. Voi olla myös ettei ole Bafangille kysyntää, sitä on markkinoilla ja kaupoissa mutta onko liikenteessä.

harald
04.09.2020, 16.18
Tämä tuli muuten konkreettisesti ilmi tänään kun kävin malmilla paikallisessa pyöräliikeessä. Näyteikkunat ja hyllyt aivan tyhjinä. Piti oikein kysyä että miten menee. Tavaraa ei vain tule, ja se mitä oli on myyty pois. Ei kovin kiva tilanne.

pedelec
04.09.2020, 17.17
Edit. Välähdyksiä videolla, millä tasolla ainakin tiettyjen valmistajien tuotanto ja laadunvarmistus Kiinanmaalla nykyään on sähköpyörissäkin:
https://youtu.be/lXcKF_1n43c
Siinä tutkitaan prototyyppiä. Testitulokset ei kerro mitään siitä millaista jälkeä tuotantolinjalta tulee.

ebike-harrastelija
04.09.2020, 21.42
^no olkoon sitten vaikka sitä tuotekehitystä :) Mutta lähinnä vain halusin tuoda esiin sen, ettei 8Funin tai Bafangin tai muunkaan kiinanmerkin sähköavustuksella toteutetut pyörät yksiselitteisesti mitään kuraa ole. Täällä vain nämä mielikuvamarkkinoinnin valitettavat uhrit koko ajan sitä haluavat tuoda esiin. Omalla jenkkiläistä alkuperää olevalla Bafangin takatuupparilla jo reilut 1400 km takana ilman sähköpuolen ongelmia, vaikka on menty loskassa ja sateessa. Eniten huolto- ja säätötarvetta on tuonut mekaaniset levyjarrut sekä vaihteisto. Jälkimmäinen varmaankin ihan ketjujen kulumisen takia.

Eipä silti, varmasti suurin osa myös Boschin moteista on ongelmattomia koska kukapa useaan kertaan todetusti viitsii erikseen tulla kehumaan ongelmattomia kilometrejä. Lähinnä itseäni närästää näissä ns. premium-merkeissä se, miten kaikki on lukittu samaan "ekosysteemiin" eikä edullisempien tarvikeosien käytöstä tarvitse edes unelmoida. Tai saati että voisi käyttää avoimen lähdekoodin firmwarea jne.

Iero
05.09.2020, 02.06
Meillä on Shimanoa ja Bafangia - molemmat toimineet virheettömästi. Bafangissa on mahdollisuus itse säätää lukuisia parametrejä käyttötarkoituksen mukaan. Ajettu reilu 6000 km.
Shimanossa tyydyttävä High, Normal ja Eco -asentoon.

Jutenk
05.09.2020, 09.03
Käytiin kaverin kanssa eilen heittämässä jäähyväislenkki ennen kuin cube lähtee sinne moottorin tohtorointiin Tampere-Saksa akselille.
Oli sellainen kuorivaatteiden testaus sää, eli vettä satoi jo lähtiessä. Maasto oli juurakkopolkua, kivikkoa, suonylitys jne. Matkaa tuli
yhteensä 58km.

Varsinkin siinä pehmoisella suopätkällä erot perus Yamahan ja päivitetyn gen4 Boschin tuli raaimmalla tavalla esiin.
Yamahan mies elämänsä kunnossa vannoi, että kilometrit ko. laitteella oli nyt tässä:) "Nyt riittää tämä paska"..., kun taas 29" x 2.8 renkainen 85nm cube nauroi turbo-asetuksella
koko matkan melkein akselia myöden uiden turpeessa.

Tällä koitin nyt vain kertoa Bafang, pingpong, linglong jne. puolestapuhujille näiden kahden premium merkin eroista esimerkkinä. Nekin ovat isoja!

Ero taasen sitten esim. Boschin ja vaikkapa tuo Bafangin välillä on niin järkyttävä, että en mielellään edes keskustele asiasta, jos
puhutaan enduro tyyppisestä ajosta metsässä pitkiä siirtymiä kerrallaan.
Väitän, että yksi retki Bafangilla metsässä muiden ajaessa saman matkan esim. Bosch, yamaha, Brose jne. laajentaa halpismiehen mielen oikealle
ajattelulle eroista pyörien ja moottorien välillä. Se on valovuosia!!

Työmatkat asfaltilla ja satunnainen hiekkatie on asia erikseen. Siellä kaikki tuo markettimoska tuottaa varmasti hintaansa nähden riittävän nautinnon
siitä pitäville, mutta tosissaan yli 3000km/vuosi metsässä ajaville nuo "halvat ja hyvät" aiheuttaa näppyjä:)

jra72
05.09.2020, 09.49
kun taas 29" x 2.8 renkainen 85nm cube nauroi turbo-asetuksella

Tällä koitin nyt vain kertoa Bafang, pingpong, linglong jne. puolestapuhujille näiden kahden premium merkin eroista esimerkkinä. Nekin ovat isoja!



Mutta korostit rengastusta eli mikäs tässä nyt onkaan juurisyy ja mikä seurausta...

ebike-harrastelija
05.09.2020, 10.03
^ tuosta pitkästä vuodatuksesta ei nyt ihan suoraan käynyt ilmi, miksi Yamaha-kuskilla hymy hyytyi. Mutta oletan että moottorin väännössä ja tehoissa hävitessään jollakin suhteella syötiin karvasta märkää suomätästä? ;)

Bafangilta löytyy kyllä keskimoottoreita, joissa tehot ja vääntö tuskin ihan heti loppuvat, taitaa olla jo luokkaa 1500W tehokkaimmat. Kannattaa tutustua. Varmaan enemmän alkaa tulla vastaan jo pyörän muiden osien rajoitukset. Toki puhutaanko enää sähköpyöräilystä vai sähköendurosta, en ota kantaa...

Tässä esimerkki 15 tkm ajetusta: https://youtu.be/4_VRs3IzpEk

Jutenk
05.09.2020, 10.48
Tuhannesti anteeksi tuo renkaiden korostus! Olin vielä niin fiiliksissä eilisestä, ja kun rengaskoot tuli siellä suopätkällä myös puheenaiheeksi (27,5 vs 29)
Mutta joo, moottoreista ja niiden kantajista tässä piti vaahdota:) Eli Jampin tehot kyykkäsi Boschiin verrattuna pahasti!

Koitin vain esittää valtamerkkien eroja ja vielä ottaa vertailuun halpismerkit omassa luokassaan, kun niin näyttää moni haluavan tehdä.

Lähinnä, että ensin puhuttaisiin käyttötarkoituksesta ja sitten vasta puhuttaisiin Bosch,Yamaha, Brose vs paskamosat
Metsään pitkille ja haastaville reissuille en lähtisi Babjongilla, jos muu porukka on harrastuksessa eri tasolla (eli ei aina osteta sitä halvinta ja väitetä "yhtä hyväksi":))

Bojongit ja muut ovat käyttötarkoitukseltaan ihan huippuja, kun halutaan pikkurahalla kesäksi kaupassakäyntifillari, eläkeläiset, jotain pitää ostaa, meilläkin on nyt
sähköpyörä, rahaa vain ei ole, jne... Nyt menee monella tunteisiin:)

Lehtinen Juha
05.09.2020, 11.00
Varsinkin siinä pehmoisella suopätkällä erot perus Yamahan ja päivitetyn gen4 Boschin tuli raaimmalla tavalla esiin.
Yamahan mies elämänsä kunnossa vannoi, että kilometrit ko. laitteella oli nyt tässä:) "Nyt riittää tämä paska"..., kun taas 29" x 2.8 renkainen 85nm cube nauroi turbo-asetuksella
koko matkan melkein akselia myöden uiden turpeessa.

Siinä taas "salaojitettu" suota oikein urakalla.:mad:
Ylitehokkailla luonnon raiskaajilla ajavat pitäisi viedä saunan taa ja remmiä persiille... niinkuin ennen vanhaan hyvinä aikoina tuollaisille räkänokille tuppas käymään.

Jutenk
05.09.2020, 11.37
Siinä taas "salaojitettu" suota oikein urakalla.:mad:
Ylitehokkailla luonnon raiskaajilla ajavat pitäisi viedä saunan taa ja remmiä persiille... niinkuin ennen vanhaan hyvinä aikoina tuollaisille räkänokille tuppas käymään.

Oliko tuo sarkasmia, vai hengenkohotusta:) "Salaojitettu" ja "Ylitehokas luonnonraiskaaja" sai nimittäin viisarin värähtämään! Tuossa oli kaksi sanaa, joiden tahtoisin
kuvaavan itseäni parhaiten! Tuo oli vuoden kuvaavin teksti yhdistäen kaikki tekemäni reissut pähkinänkuoreen! Kiitos, koitan olla arvostuksen arvoinen!

ebike-harrastelija
05.09.2020, 12.07
hei [emoji8]
jutella täällä himokkaiden tyttöjen kanssa [emoji813] ️
Http...
käyttäjänimeni on anna1
odottaa sinua [emoji3059]
rekisteröi se helposti.
18+@Jutenk kirjoitustesi perusteella tästä sulle oivaa seuraa suolle! :)

e. Jaa Juntenk liittynyt pari päivää aiemmin, oisko taas trollihenkinen tilinluonti kyseessä...

Jutenk
05.09.2020, 12.21
Mähän sanoin, että alibaban miehillä menee tunteisiin:)

Otan siis pakkia ja yritän tuoda aiheen takaisin toteamalla, että tonnin pyörä on tonnin pyörä. Kahden tonnin pyörä on taasen kahden tonnin pyörä jne, jne....
Kaikki mikä tuottaa käyttäjälleen mielihyvää sijoitetun summan edestä, on hyvä asia. Nauttikaa pyöräilystä valitsemallanne tiellä... myös Alibaba:)

338lm
05.09.2020, 15.11
Täytyy tuota Rtech kauppaa kommentoida sen verran että itse kyselin Cuben 5999€ maksavaa mallia niin että nyt kun syksy tulossa mikä. Olisi saatavuus ja hinta kahdelle pyörälle. Vastaus oli että toinen koko löytyy liikkeestä ja hinta yhdelle 5999€ ja kahdelle 11998€.

Totesin että pitäkööt pyöränsä. Jos edes euroa ei voi pudottaa hintaa vanhentuvasta mallista vaikka kysytään kahta niin tämä liike ei ole minua varten.

338lm
05.09.2020, 15.13
Anteeksi virheet tekstissä. Canyonin lenkki ja kolme kaljaa alkaa täristää käsiä :)

JohannesP
05.09.2020, 15.44
Täytyy tuota Rtech kauppaa kommentoida sen verran että itse kyselin Cuben 5999€ maksavaa mallia niin että nyt kun syksy tulossa mikä. Olisi saatavuus ja hinta kahdelle pyörälle. Vastaus oli että toinen koko löytyy liikkeestä ja hinta yhdelle 5999€ ja kahdelle 11998€.

Totesin että pitäkööt pyöränsä. Jos edes euroa ei voi pudottaa hintaa vanhentuvasta mallista vaikka kysytään kahta niin tämä liike ei ole minua varten.
Ei voi kun ihmetelle kuinka Rtech on päässy kasvamaan yrityksenä, ainakin hulppeista tiloista päätellen. Tampereen keskustassa kävin vielä asiakkaana muutamia kertoja ja hyvästä asiakaspalvelusta huolimatta alkoi kismittää, kun toista tuhatta euroa tuli sinne kannettua ja ikinä ei saanut tingittyä senttiäkään pakettihinnasta. Ei yhtään epäilyä vaikka Rtech hidastelisi takuuasian hoidon kanssa ihan siitä syystä ettei alkuperäinen kauppa ole mennyt heidän kukkaronsa kautta. Sen verran tuntuu olevan rahan perään tämä porukka. Ei tule reilun kaupan fiilistä tuosta toimintatavasta, kun mielestäni erikoisliikkeeseen kuuluu pieni tinkiminen ja pakettitarjouksien laatiminen.

ebike-harrastelija
05.09.2020, 16.16
Toisaalta ominaisuuksiin kuuluu 2 vuoden takuu ja vapaa varaosasaatavuus. Takuun jälkeen rattaat vaihtaa 120 eurolla itse puolessa tunnissa, työkaluina lenkkiavain, kuusiokolo ja ruuvimeisseli. Tuolla hinnalla pyörähuolto antaa vasta kustannusarvion. Meikäläinen se vaan ajelee kun muut odottelee fillareitaan huollosta kuukausitolkulla:cool:

Bafangin täytyy siis olla paskaa, koska kyseessä ei ole ”huippumerkki”…

Kaikilla ei vaan ole tuollaista tee-se-itse-mentaliteettia tai edes kädentaitoja tehdä em. kaltaisia huoltoja itse. Mutta rahallahan siitä selviää. Paitsi ei siitä, että kun valitsee tällaisen ns. premium-vaihtoehdon joutuu samalla antamaan huollot sun muut korjaukset muiden tehtäväksi, siinä voi välillä joutua vähäsen odottelemaan... Mutta onpa toisaalta sitten hyvin aikaa itkeä eri foorumeilla surkeaa kohtaloaan. ;)

ebike-harrastelija
05.09.2020, 16.18
Ei tule reilun kaupan fiilistä tuosta toimintatavasta, kun mielestäni erikoisliikkeeseen kuuluu pieni tinkiminen ja pakettitarjouksien laatiminen.

Jos pyörät menevät ilman alennuksiakin kaupaksi (kuten tänä vuonna syystä johtuen on mennyt), niin mitäpä sitä tinkailemaan. Toiset tahot harrastavat sitten sitä hyväntekeväisyyttä.

Jutenk
05.09.2020, 16.32
Itse asiassa toi 1500w Bafang on jo sitten kalliimpi kuin gen4 Bosch moottori. Onhan se varmasti kova laite ja takuutkin sitten toimii.

Ehkä meillä vanhoilla jarruilla (45v.) on vaan liian tuoreessa muistissa se "Kiina ilmiö", kun porukka alkoi vetämään sitä kakkoslaatuista paskaa
suomeen ja kaikki hajosi käsiin muutamassa viikossa (tunnissa). Takuuasioissa naurettiin makoisat naurut, kun pahvilaatikossa veit romuja näytille.
Esim. mönkijät. Iskarit oli, kyljessä luki Fox ja käytännössä olivat iskaria muistuttavat kuvat. Hitsaukset repesivät normaaliajossa ja uudelleen hitsaaminen
oli mahdotonta huonon materiaalin vuoksi. Näistä kaikilla meillä kovia kokemuksia.

Paha sellaisesta on esim. Bafangin muuttaa kuluttajien asenteita ISOJEN merkkien varjossa, kun toiset käyttävät järjettömiä summia vuodessa tuotekehitykseen, testaamiseen ja jälkimarkkinointiin. Testaavat ja kehittävät kovimpien ammattilaisten kanssa yhteistyössä tuotteesta parasta mahdollista.

Toisilla on se setä youtube videolla kiinan tehtailla suu vaahdossa vetämässä kukkulaa ylös ja alas:)
Pitäisi saada joku tunnetumpi fillarimerkki käyttämään sitä tekniikkaa... kuka tietää, vaikka vuosien päästä
olisivat sitten samalla viivalla.

Mr_W
05.09.2020, 18.37
Eikös ainakin Crescentin Egoing-moottorit ole Bafangia, vaiko miten? Siinä melko tunnettu merkki.

Jutenk
05.09.2020, 19.32
https://www.youtube.com/watch?v=ZRGT1SAH1Es Nää kaverit vie asiaa eteenpäin tänä päivänä melko nopeasti hyvillä kuvauksilla
ja käyttökokemusten jakamisella. Prk..le, että tekis mieli kokeilla!!

Taidan olla joutunut aivopesun kohteeksi täällä foorumilla, kun aidosti alkoi kiinnostaa tuokin taiteenhaara:)
1000wh akku ja 1,5kw moottori puhuttelee, jos tekniikka tekee mitä lupaa ja kestää!

izmo
05.09.2020, 19.51
Käytiin kaverin kanssa eilen heittämässä jäähyväislenkki ennen kuin cube lähtee sinne moottorin tohtorointiin Tampere-Saksa akselille.
Oli sellainen kuorivaatteiden testaus sää, eli vettä satoi jo lähtiessä. Maasto oli juurakkopolkua, kivikkoa, suonylitys jne. Matkaa tuli
yhteensä 58km.

Varsinkin siinä pehmoisella suopätkällä erot perus Yamahan ja päivitetyn gen4 Boschin tuli raaimmalla tavalla esiin.
Yamahan mies elämänsä kunnossa vannoi, että kilometrit ko. laitteella oli nyt tässä:) "Nyt riittää tämä paska"..., kun taas 29" x 2.8 renkainen 85nm cube nauroi turbo-asetuksella
koko matkan melkein akselia myöden uiden turpeessa.

Tällä koitin nyt vain kertoa Bafang, pingpong, linglong jne. puolestapuhujille näiden kahden premium merkin eroista esimerkkinä. Nekin ovat isoja!

Ero taasen sitten esim. Boschin ja vaikkapa tuo Bafangin välillä on niin järkyttävä, että en mielellään edes keskustele asiasta, jos
puhutaan enduro tyyppisestä ajosta metsässä pitkiä siirtymiä kerrallaan.
Väitän, että yksi retki Bafangilla metsässä muiden ajaessa saman matkan esim. Bosch, yamaha, Brose jne. laajentaa halpismiehen mielen oikealle
ajattelulle eroista pyörien ja moottorien välillä. Se on valovuosia!!

Työmatkat asfaltilla ja satunnainen hiekkatie on asia erikseen. Siellä kaikki tuo markettimoska tuottaa varmasti hintaansa nähden riittävän nautinnon
siitä pitäville, mutta tosissaan yli 3000km/vuosi metsässä ajaville nuo "halvat ja hyvät" aiheuttaa näppyjä:)

ittellä se vanha Bossi Cubessa enkä voi haukkua sen tehoo enkä huonoo käytöstä ja r-tekistä myös haettu mutta tänään tein huomion että vaikka halpa maasturi ois paperilla hyvä niin ei niitä oo metsään tarkoitettu... oli niin sanottu iso retkiajo ajo tänään Tampere

ebike-harrastelija
05.09.2020, 20.20
3000 km fillarilla sekoiltuani liikenteen seassa, autoja ohitellen 60 kmh yms. hajosi kytkin. Ei maksanut vaivaa lähettää takuuhuoltoon. Minulle pistettiin kytkin ja rattaat päälle kuriiripostina Kiinasta. Eipä tuo kytkin olisi muutenkaan ollut kuin 19€. Puolen tunnin operaatio ja rasvaus päälle. Taas rullaa...

Onko sulla kenties sama motti kuin tämän videon kaverilla? https://youtu.be/_7_UvP9S6ug
Aika näppärästi käy huoltaminen keskimoottorinkin kanssa.

Ja hyvä vertaus tuo MiG-21 ;)

Fat Boy
06.09.2020, 07.22
Edelleen en uskaltaisi kokeilematta luottaa päivitetyn bafangin säädeträvyyteen, ja kokeilemaan ei pääse missään. Säädettävyys on kuitenkin tärkein ominaisuus maastossa. Tehosta ei ole kuin haittaa, jos sitä tulee liikaa väärään paikkaan, jos siis puhutaan maastoajosta sellaisena kuin minä sen ymmärrän. Laskettelurinnettä ylös ajaessa teho on oleellista, mutta ahdas, juurakkoinen jyrkästi nouseva polku on maastoa.

Toinen ongelma on runko ja jousitus. Ko. Moottoria ei saa mihinkään runkoon, mistä tietäisi, että se toimii ja kestää. Jousituskomponentit ei yksin tee pyörästä toimivaa, takajousituksen toteutus on melkoisen oleellinen ja samalta näyttävä ei ole sama, ellei se ole tarkka kopio. Ja jos pyörällä on tarkoitus ajaa laskettelurinteet alaskin, kenties rataa pitkin, olisi sen suotavaa kestää aika kovaa käyttöä, myös ajovirheitä jossain määrin. Ja se vaikein. Ylläoleva pitäisi saada rakennettua kevyeksi.. nykyisinkin, syheröisellä polulla omista pyöristä turbo levo on hitaampi, kuin hiilikuituinen Scott, ja jälkimmäisessä ei ole moottoria. Poluilla nopeudet käy yleensä Max. 30:n hutteilla, ja tehoa on sikäli riittävästi. Oleellista on, ettei tartte ajamisessaan keskittyä moottorin säätelyyn, vaan se tekee osuutensa nappeihin koskematta.

Vaikuttaisi tältä foorumilta lukemani pohjalta, että bafangeilla, etenkin tehokkailla, ajetaan pääasiassa tiellä, korkeintaan metsäautotiellä ja siellä tarvitaankin reippaasti tehoa, jos meinaa fiiliksiin päästä vauhdin suhteen. Mutta mulle se ei ole maastopyöräilyä.

Jos bafang toimivalla säätimellä ilmaantuu hyvään runkoon, eikä paketti paina tolkuttomasti liikaa, niin toki kiinnostaisi.

ebike-harrastelija
06.09.2020, 10.27
^Suomessa tilanne on toki koeajomahdollisuuksien näkökulmasta muuta maailmaa huonompi näiden Bafangin moottoriin perustuvien pyörien kanssa, pl. perus markettipyörät.


Vaikuttaisi tältä foorumilta lukemani pohjalta, että - -

Jos tämän foorumin kirjoitusten ja sen muun otannan pohjalta vetää johtopäätöksiä, joiden luulee pätevän muuallakin, ollaan jo lähtökohtaisesti pahasti hakoteillä [emoji2]

Votkins
06.09.2020, 11.05
Raportoisitko Jutenk mikä siinä Bosch CX GEN4 pannussa lopulta oli jos ja kun koskaan selviää?
Oliko 1000 euroa uudesta moottorista tarkka hinta ja mitä se sisälsi? Tämä oli R-Techin tarjous?

"Pyörän kuuluu seistä heillä sen kuukauden" sellaisenaan tuntuu järjenvastaiselta. Tarkoittivatko, että pyörä odottaa heillä niin kauan pidossa, kunnes Bosch palauttaa ehjän moottorin asennettavaksi?


Bafangin pakottamiseen liittyvät viestit olisi kohteliasta kirjoittaa toiseen tai omaan topikkiin. Dillevallatonkin olisi voinut omassa derailaavassa viestissään voinut korvata ne huutomerkit sillä sanalla mikä jäi sanomatta: k o r o n a.

Fat Boy
06.09.2020, 11.09
^Suomessa tilanne on toki koeajomahdollisuuksien näkökulmasta muuta maailmaa huonompi näiden Bafangin moottoriin perustuvien pyörien kanssa, pl. perus markettipyörät.



Jos tämän foorumin kirjoitusten ja sen muun otannan pohjalta vetää johtopäätöksiä, joiden luulee pätevän muuallakin, ollaan jo lähtökohtaisesti pahasti hakoteillä [emoji2]Missä pääsee testaamaan bafangia, jossa on tuo muokattu controlleri? Tämän foorumin pohjalta uskalsin ostaa brose-moottorisen, josta en alkuun pitänyt, mutta foorumin perusteella luotin blevon hoitavan homman ja niin kävikin. Sai säädöt kohdalleen. Mutta joo, eipä tämä otsikon asiaan liity enää huonostikkaan.

Sundo
06.09.2020, 13.36
Oliko tuo sarkasmia, vai hengenkohotusta:) "Salaojitettu" ja "Ylitehokas luonnonraiskaaja" sai nimittäin viisarin värähtämään! Tuossa oli kaksi sanaa, joiden tahtoisin
kuvaavan itseäni parhaiten! Tuo oli vuoden kuvaavin teksti yhdistäen kaikki tekemäni reissut pähkinänkuoreen! Kiitos, koitan olla arvostuksen arvoinen!
Ilmaisu ei varmasti ollut kauneimmasta päästä mutta ongelma on ihan todellinen. Aiemmin lihasvoimalla liikuttaessa suo tai muut pehmeämpi alusta ei ollut kenellekään kovin houkutteleva ajopaikka. Tehokkaan avustuksen kanssa porukka tuntuu rälläilevän niiden läpi huvikseen ja jatkuvasti polkuja leventäen, ja tuollaisten paikkojen luonto ei kestä sitä eikä palaudu nopeasti. Näitä tuhottuja paikkoja on nykyään niin pääkaupunkiseudulla kuin lapin retkeilyreiteilläkin.

Aiemmin hiukan vastaavia ongelmia Boschin takuuhuollon kanssa kokeneena kiinnostaa myös miten tämä episodi päättyy. Oma ongelma oli akku joka ei suostunut ottamaan laturista virtaa vastaan, sain lopulta yli kuukauden jälkeen uuden tilalle. Aika paljon on viilattavaa vielä sähköfillaireiden huollon asiakaspalvelukokemuksessa.

Jutenk
07.09.2020, 09.43
Raporttia pukkaa kyllä Cuben vaiheista takuuhuolloissa. Lähti eilen kaverin kyydissä Tampereelle se on tämän hetkinen
tilanne. Ajattelin soitella loppuviikosta Rtechille, että minkä diagnoosin saivat piuhan päästä. Se kuitenkin on heillä ensimmäinen vaihe.

Sen uuden moottorin hinnan (n.1000€) heitti Rtechin edustaja puhelun aikana, kun ensimmäisen kerran soittelin. Oli varmaan vaan sellainen
perstuntuma heitto sieltä kun suutuksissa sanoin ostavani varakoneen näitä kuukauden huoltosessioita varten. Meinasi varmaan, että saa sillä
asiakkaan hiljaiseksi:) Eipä se tonni silti pahalta kuulostanut kun kerran lajista tykkään ja muut harrastukset ovat jääneet täysin tämän totaalisen hurahtamisen
myötä. Toimitus vaan olisi ollut kuulemma samaa kuukauden luokkaa.

Ja kyllä, pyörä seisoo nyt huollon ajan heillä. Pelkkä moottorin lähettäminen ei käynyt.

Bafang / Frey asiaan paneuduttuani olen samalla linjalla Fatboyn kanssa. 32kg on liikaa ja liika teho huonolla controllerilla tekee metsässä ajamisesta vain hankalaa, ei mukavaa.
Tuossa vielä katselin kuvia niistä katkenneista rungoista, niin asia oli omalta osaltani loppuun käsitelty.

Metsien raiskaamisesta vielä sen verran, että kyllä täälläkin ollaan yhtä huolissaan metsien ja polkujen kulumisesta. Esim. Seinäjoen polut on jo melkoisia
"luurankoja" liiallisen käytön vuoksi. On koitettu mennä melko konservatiivisesti paikkoihin omalla porukalla.
Tarkoitus oli vain provosoida pahimpia raivoajia tällä foorumilla:)
Se vaan on niin kaunista, kun toisella pettää hermot:)

ebike-harrastelija
07.09.2020, 16.39
Niin, tuollainen foorumilla trollaaminen ja yritys saada muut kiukkuamaan kertoo ehkä enempi kirjoittajansa sielunelämän kapea-alaisuudesta...

Mutta itse en huomannut kuin tämän Tärpätin pyörän rungon rikkoutumisen, oliko niitä muitakin? Toisaalta löytyy Googlen haulla juttua Cubenkin haljenneesta rungosta... yllättävää?

Toki jos tällaisten johtopäätösten tekemisen tielle lähdet, niin varmaan yhtä lailla yksikin rikkoutunut Boschin, Shimanon tai muun "paremman moottorivalmistajan" tuote tekee em. tuotteista yleisesti huonoja?

Eli ts. jos pääasiallinen anti foorumille on lähinnä trollailla, niin kenties kannattaa jättää kokonaan kirjoittelematta.

Jutenk
07.09.2020, 17.21
Niin, tuollainen foorumilla trollaaminen ja yritys saada muut kiukkuamaan kertoo ehkä enempi kirjoittajansa sielunelämän kapea-alaisuudesta...

Mutta itse en huomannut kuin tämän Tärpätin pyörän rungon rikkoutumisen, oliko niitä muitakin? Toisaalta löytyy Googlen haulla juttua Cubenkin haljenneesta rungosta... yllättävää?

Toki jos tällaisten johtopäätösten tekemisen tielle lähdet, niin varmaan yhtä lailla yksikin rikkoutunut Boschin, Shimanon tai muun "paremman moottorivalmistajan" tuote tekee em. tuotteista
yleisesti huonoja?

Eli ts. jos pääasiallinen anti foorumille on lähinnä trollailla, niin kenties kannattaa jättää kokonaan kirjoittelematta.

Koita nyt vaan jaksella:) Kaikki tekevät omat johtopäätöksensä ja elävät juuri niin kapeasti, kuin näkevät tarpeelliseksi.
Ei siitä kannata hermostua.
Kaveria lainatakseni "alle neljän tonnin ei saa kuin kidutusvälineitä ja roviolle polttoainetta"

Neljän tonnin nurkalle jos saa molempia: kiinanihmeen tai kivijalkaliikkeestä laatumerkkisen maastofillarin.... kummankohan sitä valitsee. No, kaikki saa päättää itse:)

Perhana, onkohan tämä taas sitä "trollaamista" (on tullut pudottua atk-junasta jo ajat sitten:)

Jutenk
08.09.2020, 18.11
Eka päivitys cuben takuureissuun: Eli eilen maanantai illalla saivat pyörän Rtechille ja tänään tuli jo päivällä viesti
"Hei! Pyöräsi moottori on nyt reklamoitu Boschille. Terveisin Rtech"

Jätti vähän hämmennykseen, että nytkö reklamaatio vasta lähti eteenpäin heiltä, vaikka olen ollut ensimmäisen kerran yhteydessä Rtechiin asiasta 5-6viikkoa sitten
videon ja kaikkien tarvittavien tietojen kera.

Toki voi olla, että tarkoitti lähettäneensä moottorin Saksaan... mene ja tiedä.

Joka tapauksessa mukavaa, että pitävät asiakkaan tietoisena asian kulusta. Pisteet siitä!

Päivitän taas, kun asia etenee.

IWE
10.09.2020, 13.04
Eka päivitys cuben takuureissuun: Eli eilen maanantai illalla saivat pyörän Rtechille ja tänään tuli jo päivällä viesti
"Hei! Pyöräsi moottori on nyt reklamoitu Boschille. Terveisin Rtech"

Jätti vähän hämmennykseen, että nytkö reklamaatio vasta lähti eteenpäin heiltä, vaikka olen ollut ensimmäisen kerran yhteydessä Rtechiin asiasta 5-6viikkoa sitten
videon ja kaikkien tarvittavien tietojen kera.

Toki voi olla, että tarkoitti lähettäneensä moottorin Saksaan... mene ja tiedä.

Joka tapauksessa mukavaa, että pitävät asiakkaan tietoisena asian kulusta. Pisteet siitä!

Päivitän taas, kun asia etenee.

Eivät voi reklamaatiota tehdä valmistajalle ennen pyörän saamista. Bosch tarvitsee kaikki pyörän ja moottorin tiedot kirjallisena, sekä rapon heidän softansa kautta ennen kuin sanovat caseen liittyen juuta tai jaata ja vasta sitten tilaavat UPSilta kyydin koneelle.

Mm. Shimanon kanssa muuten sama prosessi, mutta he laittavat uuden koneen tulemaan jo saatuaan etube raportin.

Dille Vallaton
10.09.2020, 16.22
Shimanon moottoreita on ainakin ollut Service centereillä hyllyssä. Kaverille heittivät toissa kesänä päivässä uuden tilalle, kun meni momentin tunnistin. Nyt on kai Koronan takia toiminut viiveellä myös Shimanon moottorihommat?
Taitaa Spessulla olla paras systeemi tässä asiassa. Tulee muutamassa päivässä vaihtomotti. Bosch vaikuttaa takuuhommissa todella jäykältä organisaatiolta.

harald
10.09.2020, 18.25
Minulla meni Shimanon moottorin vaihdossa kaksi kuukautta kesä- heinäkuu moottoria odotellessa. Tai sitten minua on kustu silmään.

Jutenk
12.09.2020, 10.15
Täytyy tuota Rtech kauppaa kommentoida sen verran että itse kyselin Cuben 5999€ maksavaa mallia niin että nyt kun syksy tulossa mikä. Olisi saatavuus ja hinta kahdelle pyörälle. Vastaus oli että toinen koko löytyy liikkeestä ja hinta yhdelle 5999€ ja kahdelle 11998€.

Totesin että pitäkööt pyöränsä. Jos edes euroa ei voi pudottaa hintaa vanhentuvasta mallista vaikka kysytään kahta niin tämä liike ei ole minua varten.

Maahantuoja on melkein aina haluton polkemaan sitä omaa lähtöhintaa, mutta omaan pyörääni sain jälleenmyyjältä 300€ alennusta heti kättelyssä ja
kaverille on tulossa nyt samanlainen myös kolmensadan alennuksella. Osasi vielä tinkiä hyvät polkimet kaupanpäälle:)

Pyörien hinnoissa on niin järkyttävästi ilmaa. Kaveri oli vahingossa nähnyt eräässä pyöräfirmassa tietokoneen näytöltä, kun kysymänsä pyörän
hinta oli ollut noin 4800€ ja heidän sisäänostohinta sille noin 2800€... voiko pitää paikkansa!

ebike-harrastelija
12.09.2020, 11.16
Itse sain omaani 500 euron alennuksen listahinnasta (liki 30%), joten eipä tuo tavatonta ole. Vanhaa poistuvaa mallia. Toki oli myös juuri hetkeä ennen korona-aikaa, ja pyöräilyn suosion kasvua. Nyt jos saa alennuksia (tai edes haluamansa laista pyörää) voi varmaan olla entistä iloisempi

Pardomet
12.09.2020, 11.43
Pyörien hinnoissa on niin järkyttävästi ilmaa. Kaveri oli vahingossa nähnyt eräässä pyöräfirmassa tietokoneen näytöltä, kun kysymänsä pyörän
hinta oli ollut noin 4800€ ja heidän sisäänostohinta sille noin 2800€... voiko pitää paikkansa!

Huomaa, että myyntihinta sisältää 24 % valtion kassaan maksettavaa arvonlisäveroa.

mattix
12.09.2020, 11.52
OFFTOPIC:
Omani sain -35% ja alennus oli euroissa nelinumeroinen. Korona-aikana ja kyseessä käyttämättömän esittelymallin poisto.

On hyvä tunnistaa, että sisäänostohinnan ja liikevoiton välissä on aika paljon muutakin kuin tyhjää, esim. verot. Pelkästään pyöräkaupan syklisyys eli talviaikaan on hiljaista ja (henkilöstö/liiketila/varasto-) kulut silti juoksevat aiheuttavat sen, että läskiä pitää hinnoissa olla. Kirsikkana kakussa korona-ajan räjähtäneen kysynnän takia ei ole tarve isoja alennuksia antaa. Sähköpyörien osalta hype on taas todella kova ja ostajat lompakoltaan usein bättre folk, niin mikäs siinä pyytäessä. 5 % alennus ostotapahtuman yhteydessä voidaan antaa ilman suurta tuskaa kaupan saamiseksi.

Pyörät ovat teknisesti kehittyneet aika mukavasti ja samalla on luotu ihmisille syitä/tarpeita pyörän päivittämiselle. Mallistot vaihtuvat vauhdilla ja koko ajan riittää teknisistä uudistuksista kiinnostuneita, joiden tarve saada uusi vispilä ylittää pikkuhiljaa nousevat hintalaput. Se on sitä markkinataloutta.
/OFFTOPIC

Niin ja asiaan. Minulla gen4 näyttää liian pientä nopeutta ja avustus loppuu liian aikaisin. Tähän ei huollon mukaan marginaalinen kehän säätövara moottorin ohjelmassa riitä vaan odottelevat Boschilta tulevaa ohjelmanpätkää, jolla reippaampi nopeusvirhe voidaan korjata.

Kollinjoki
12.09.2020, 13.10
Se myyjän koneen näytöllä näkynyt ostohinta hyvinkin todennäköisesti on saattanut olla alv 0%. Oli mikä tahansa, myyntikatteesta on vielä matkaa käyttökatteeseen ja siitä edelleen
vielä matkaa liikevoittoon ja edelleen verojen jälkeen siihen, mitä yrittäjälle jää käteen. Ei pyörien myyminen huippuunsa lihava bisnes mahda olla, vaikka yksittäisestä fillarista jäisikin kivasti myyntikatetta.

ebike-harrastelija
12.09.2020, 13.19
Jos pyörät alkaa maksaa luokkaa 3k euroa ja ylöspäin, niin joku tuossa ketjussa suunnittelupöydältä asiakkaan takapuolen alle tienaa kyllä hyvin rahaa. Varmaan siksi tietyillä valmistajilla kivasti täpäkkää markkinoida pyöriään eri tapahtumissa ja antaa pyöriä tubettajille koeajolle jne.

338lm
12.09.2020, 16.15
Itseä harmitti eniten tuo liikkeen vastaus. Jos olisivat vaikka kertoneet että "saatavuus on hankalaa ja kysyntä kovaa niin emme voi myöntää isoja alennuksia mutta jos ostat kaksi niin voidaan kyllä neuvotella paketti hinnasta"
Olisi vastaus ollut aivan muuta. Tuollainen 5999 tai 11998 kertoo enemmän siitä että "me valitsemme asiakkaat"

Myssy
12.09.2020, 20.14
Niin ja asiaan. Minulla gen4 näyttää liian pientä nopeutta ja avustus loppuu liian aikaisin. Tähän ei huollon mukaan marginaalinen kehän säätövara moottorin ohjelmassa riitä vaan odottelevat Boschilta tulevaa ohjelmanpätkää, jolla reippaampi nopeusvirhe voidaan korjata.

Mulla gen4 näyttää liikaa nopeutta ja avustus loppuu noin 26,5 km/h kohdalla, mutta vastaavasti tuo 26,5 gepsuihin (kello ja puhelin) vertailtuna on noin 25 km/h. Eli jos seuraan Purion näyttöä, niin tuntuu että nopeudet on kovempia ja kyä kulkee! ;)

mattix
12.09.2020, 21.02
Mulla gen4 näyttää liikaa nopeutta ja avustus loppuu noin 26,5 km/h kohdalla, mutta vastaavasti tuo 26,5 gepsuihin (kello ja puhelin) vertailtuna on noin 25 km/h. Eli jos seuraan Purion näyttöä, niin tuntuu että nopeudet on kovempia ja kyä kulkee! ;)
Heh. Yritin tarkoittaa, että pyörän Bosch Purion näyttää nopeudeksi 25 km/h ja oikea nopeus gps:llä on 23 km/h. Avustus alkaa hiipumaan tuossa kohti ja sehän ei käy päinsä vaan haluan koko laillisen avustusskaalan käyttöön.

stumpe
13.09.2020, 10.33
Itseä harmitti eniten tuo liikkeen vastaus. Jos olisivat vaikka kertoneet että "saatavuus on hankalaa ja kysyntä kovaa niin emme voi myöntää isoja alennuksia mutta jos ostat kaksi niin voidaan kyllä neuvotella paketti hinnasta"
Olisi vastaus ollut aivan muuta. Tuollainen 5999 tai 11998 kertoo enemmän siitä että "me valitsemme asiakkaat"

Mun mielestä tuollainen on myyjältä ihan suoranaista vittuilua.

Petrisai
13.09.2020, 10.39
Itseä harmitti eniten tuo liikkeen vastaus. Jos olisivat vaikka kertoneet että "saatavuus on hankalaa ja kysyntä kovaa niin emme voi myöntää isoja alennuksia mutta jos ostat kaksi niin voidaan kyllä neuvotella paketti hinnasta"
Olisi vastaus ollut aivan muuta. Tuollainen 5999 tai 11998 kertoo enemmän siitä että "me valitsemme asiakkaat"

Ostaminen ja myyminen ovat taitolajeja.
Samoin kuin myyja voi valita asiakkaan, sekä asiakas myyjän.

Itse en ole koskaan tehnyt yhtään ostosta, jos ei myyjän kanssa pääse asiasta sopimukseen. Tällä tavalla on hyvin pärjätty tähän saakka.

jyrmy
13.09.2020, 13.46
Heh. Yritin tarkoittaa, että pyörän Bosch Purion näyttää nopeudeksi 25 km/h ja oikea nopeus gps:llä on 23 km/h. Avustus alkaa hiipumaan tuossa kohti ja sehän ei käy päinsä vaan haluan koko laillisen avustusskaalan käyttöön.

Samoin täällä, aika tarkkaan tuo 23kmh gps:ssä ja siihen loppuu. Hiipuu jo vähä aiemmin.

Jutenk
15.09.2020, 07.35
Mahtaa vituttaa:D kiinalaisten kanssa ei samaa ongelmaa ole...

Itsellä sama. Noin 23kmh gps:llä todellista ja kiox näyttää jopa hieman yli 25kmh, ennen avustuksen loppumista.
Vituttaa se, kun esim. Spessulla ajava kaveri on saanut rengaskokoa ohjelmaan muuttamalla pyörän kulkemaan
noin. 30kmh ja itse täytyy kompensoida reisillä nopeuseroa... niin kauan kuin jaksaa:)

Ainoa asia, mikä vituttaisi enemmän... olisi ajaa nuukana miehenä metsälenkillä kiinalaisella kapistuksella ja kaikilla muilla merkkipyörät alla:)

villariveijari
15.09.2020, 13.18
^^Hähää, mulla onkin toisinpäin tunturissa, liikkeessä laitettiin väärä rengaskoko ja mittari näyttää nyt 25 ja gps 27 :D Oiskohan teillä toisinpän väärä rengaskoko?

Myssy
15.09.2020, 23.23
Testailin tänään rauhakseltaan työmatkalla tuota avustusta, ja 26,9 kohdalla tuli aina mukaan ja tippuili 27 kohdalla pois omassa Purion näytössä, ja tosiaan 27 Purionissa on 25 gps:ssä, eli sinänsä toimii avustus ok, ärsyttää tuo nopeushuijaus vaan. Varmaan samaa ideologiaa Cubella kun saksalaisilla autonvalmistajillakin; laitetaan vähän mittarivirhettä matkaan niin luulevat ajavansa kovempaa mutta eipä tule ylinopeutta (avustuksella, tasanopeussäätimellä, jne).

Jutenk
20.09.2020, 16.06
Päivitys alkuperäiseen asiaan, eli soittelin perjantaina Rtechille ja lupailivat ensiviikon lopulla fillarin valmiiksi, jahka saavat moottorin
Bosch:ilta.
Vielä eivät tienneet, että onko alkuperäinen korjattu vai tuleeko uusi... samapa tuo, kun vaan on kunnossa.

Jos kaikki menee näin, niin takuuasioissa olen todella tyytyväinen Rtechiin ja myös toimintaan Boschin puolelta.
Ottaen vielä huomioon koronan aiheuttamat vaikeudet, vajaa kolmeviikkoa ei tunnu pahaltakaan.

Ainoa, mikä jäi vaivaamaan periaatteellisista syistä, oli huoltomiehen letkautus, että "kolmisen kymppiä on varmaan kuljetus takaisin pohjanmaalle, jos et noutamaan lähde".
Onkohan tuo asiakkaan maksettavaksi käypä asia, kun takuusta ja rikkoutuneesta tuotteesta on kysymys. Ostin pyörän tietyllä summalla ja tietyllä kestoiän lupauksella...
nyt siis maksaisin sen kolmekymppiä enemmän, kuin ehjällä ajaneet. Samapa tuo, taidan noutaa itse. Ei jaksa kärpäsestä tehdä härkästä jos kaikki muuten onnistuu.
JOS!!!

Mnederst
21.09.2020, 09.26
Periaatteessa kaikki takuuseen liittyvät kulut kuuluvat alkuperäisen myyjätahon hoidettaviksi. Asiakkaalle ei takuun hoitamisesta saa tulla kuluja.

Niin tai näin, yllättävän monta kertaa näyttää silti pelisilmä pettäneen Rtechin pojilta. Eivät näytä ymmärtävän mitään jälkimarkkinoinnista, joten taidan itsekin vältellä kyseistä liikettä jatkossa.

grebe
21.09.2020, 10.33
Periaatteessa kaikki takuuseen liittyvät kulut kuuluvat alkuperäisen myyjätahon hoidettaviksi. Asiakkaalle ei takuun hoitamisesta saa tulla kuluja.

Vahvasti ilmaistu. Asiakkaan välillisiltä kuluilta ei aina voi välttyä. Pelkkä liikkeessä käynti takuuasian vuoksi on kulu. Myyjätaho -rooli varmaan tässä jakautuu myyjän sekä valmistajan kesken.

Lähetyskustannuksista: Kivijalkaliike ei ainakaan tule pyörää kotoa huoltoon hakemaan. Aina se on sinne pitänyt omin kustannuksin toimittaa. Nettikaupoissa varmaan erilainen käytäntö?

Mnederst
21.09.2020, 11.14
Tervettä järkeä voi aina käyttää, mutta esimerkiksi noi lähetyskulut ovat aika selkeästi lain mukaan myyjälle kuuluvaa vastuuta:

”Takuunantaja vastaa korjauksesta syntyneistä kustannuksista. Kustannuksiin luetaan muun muassa kuluttajalle tavaran toimittamisesta korjattavaksi aiheutuneet kulut, varaosat sekä korjaajan työ- ja matkakulut.

Vianetsinnästä voi takuuaikana laskuttaa vain, jos asiakas on toimittanut laitteen takuukorjaukseen selvästi turhaan. Tällainen syy voi olla esim. se, että kyse on asiakkaan itse aiheuttamasta viasta ja tämä olisi pitänyt asiakkaan itsekin ymmärtää.”

grebe
21.09.2020, 11.47
^Näinhän se juu kkv:n sivuilla lukee.

Jutenk
21.09.2020, 19.23
Vahvasti ilmaistu. Asiakkaan välillisiltä kuluilta ei aina voi välttyä. Pelkkä liikkeessä käynti takuuasian vuoksi on kulu. Myyjätaho -rooli varmaan tässä jakautuu myyjän sekä valmistajan kesken.

Lähetyskustannuksista: Kivijalkaliike ei ainakaan tule pyörää kotoa huoltoon hakemaan. Aina se on sinne pitänyt omin kustannuksin toimittaa. Nettikaupoissa varmaan erilainen käytäntö?

Ebikebrothers lähetti kuljetuslaatikon rouvan pyörää varten ja ilmoitettuani pyörän olevan pakattu, noudettiin se korjattavaksi.
Viikon päästä pyörä palautui uudella moottorilla ja olivat vielä huoltaneet sen ilman eri pyyntöä. Siinä jälkimarkkinointia makuuni!!

Petrisai
22.09.2020, 09.40
Ebikebrothers lähetti kuljetuslaatikon rouvan pyörää varten ja ilmoitettuani pyörän olevan pakattu, noudettiin se korjattavaksi.
Viikon päästä pyörä palautui uudella moottorilla ja olivat vielä huoltaneet sen ilman eri pyyntöä. Siinä jälkimarkkinointia makuuni!!

Jep, ja kulu on hinnoiteltu pyörän myyntihintaan.

Dude
22.09.2020, 21.06
Jep, ja kulu on hinnoiteltu pyörän myyntihintaan.
Tottakai. Joka liikkeellä.

Jutenk
24.09.2020, 10.55
Soittelin nyt Rtechille ja PYÖRÄ TULEE TÄNÄÄN VALMIIKSI!!! Mahtava fiilis! Sen verran tuntuu housut kiristävän kolmen viikon urheilemattomuuden
jälkeen, että kovaa lenkkiä on tiedossa:)
Haluaisi nyt ketjun otsikon muutettavan muotoon: "Bosch gen4 rikki, mutta takuukorjaus hoidettiin siedettävässä ajassa"

Paha mieli hieman, kun tuli niin suu vaahdossa moitittua kaikkea, ja kaikkia... toi fillari ja sen käyttämisestä johtuva hyvä olo kun otetaan hetkeksi
pois, niin alkaa näköjään tinttailemaan pikkulapsen lailla:) Hyvä kun jollain saa vielä noin voimakkaita reaktioita aikaan:)

Noudan pyörän huomenna tai viimeistään lauantaina ja laitan vielä loppukommentit (lähinnä, oliko uusi moottori vai korjattiinko vanha)

Jutenk
29.09.2020, 08.45
Pyörä noudettu! Uusi moottori, joka tuntuu ultrahiljaiselta nyt verrattuna vanhaan.

Hieno lafka se Rtech ja täynnä hienoja fillareita. Olin oikein otettu. Olisipa sillä yhdellä ja ainoalla myyjällä ollut aikaa palvella asiakas loppuun asti, niin väitän että
rouvalle olisi lähtenyt täpäri joukkoon... lupailin, tai ainakin hehkutin matkalla että kokeillaan jos olisi mieleistä fillaria tarjolla. Rahatkin oli varattuna.

Myyjä luovutti pyörän ja kiireisenä vilkuili jo seuraavaa asiakasta tiskillä. Kysyin vielä, että miksi näytössä lukee käynnistäessä "memory space under 20%", mutta
kertoi olevansa yhtä huono "noissa tietokonehommissa"..

No joo, kiire sillä oli kun liike täynnä asiakkaita ja yksin yritti pyörittää. Enkä sieltä nyt kavereita lähtenyt hakemaankaan.
Hyvin hoitivat takuuhommat! Siitä 8/10. Pitää joskus yrittää vielä luoda parempi asiakassuhde ja naamaa tutuksi, niin
pääsisi ostamaan toisenkin pyörän:)