PDA

Näytä tavallinen näkymä : Polar Beat

jalkkis
29.08.2020, 18.32
Käyttääkös täälä kukaan aktiivisesti Polar Beat -sovellusta? Suunnon kellon / Sports Trackerin seuraajaa mietiskelen ja sen takia otin testikäyttöön Polar Beatin.

Vähän on kaksijakoinen fiilis. Sovellus sinällään on ihan asiallinen mutta gps jälki ihmetyttää. Ihme pykimisiä (5-10m eestaas-siirtymiä) siellä täällä. Testasin käyttämällä samaan aikaan Sports Trackeria samalla puhelimella. Sports tracker ei tee samaa vaan se menee niinkuin pitää. Lisäksi kaikki Beatin käännökset ovat laajoja. Ja jos teen edestakaisen piston reitiltä sivuun (vaikka joku karttataulu 5-10m päässä) palaten kutakuinkin lähtöpisteeseen, ST tekee siitä kapean V-kirjaimen mallisen sivuhyppäyksen (niinkuin olettaa saattaa), Beat tekee taasen suht lavean ympyrän. Meneekö tämä muillakin näin vai onko Beat vaan allerginen mun kinkkiluurille (Xiaomi Mi9)? Sovelluksella on kuitenkin samat oikeudet kuin ST:lla.

Tällä tietämyksellä ja kokemuksella ei ihan hotsita hypätä Polarin kelkkaan, kun tämä sovellus tulisi ihan aktiiviseen käyttöön kellon lisäksi.

maalinni
29.08.2020, 20.31
Enpä ole käyttänyt kuin kerran, kun kello oli huollossa. Mielestäni sovellus on turha, jos käyttää kelloa. Kellon kanssa käytän Polar Flow sovellusta.

jalkkis
29.08.2020, 21.43
^Joo, jos kello on matkassa koko ajan. Minulla ei ole.

maalinni
29.08.2020, 22.31
Itse käytän kyllä ongelmitta sportstrackeriä silloin tällöin. Ei kai sitä tarvitse hylätä vaikka Polarin kellon hommaakin?

jalkkis
30.08.2020, 09.43
^Haluan pitää liikunnallisen aktiviteettini yhdessä paikassa/pilvessä. Manuaalista aineiston kanssa säätöä ei jaksa. ST:n ja Flow:n lisäksi tarttis sitten Stravan tms, jonne laittaisi kaikki.

Kollinjoki
30.08.2020, 10.38
Puhelimen gps:stä sen pitäisi olla kiinni
https://support.polar.com/fi/support/inaccurate_route_or_distance_in_Polar_Beat

Jos Sports Tracker kuitenkin tekee erilaista jälkeä, niin mieleen tulee että voisiko Beatilla olla jotenkin erilaiset virransäästöasetukset. Ne kun tuntuu Android-puhelimissa oleva jatkuva ongelman lähde milloin missäkin sovelluksessa.

jalkkis
30.08.2020, 11.28
En keksi mitään rajoitusta. Virrankäyttöä ei rajoiteta ja GPS on käytössä aina (vaikka Polarin ohje sanoo, että sovelluksen käytön aikana riittää). Reittiin piirtyy z-mallisia kohtia, jotkut käännökset menevät melkoisen pyöreinä jne.

Voihan se olla, että tämä luuri on se ongelma. Kaivan wanhan sampan laatikosta ja testaan sillä.

maalinni
30.08.2020, 18.46
Miksi sitä kelloa ei voi pitää lenkillä mukana? Ei se paljon ohjaustangossa paina.

Veikkaan kyllä kanssa jotain xiaomin virransäästön asetusta.

jalkkis
31.08.2020, 00.30
Kello on fillarilenkeillä(kin) mukana. Mutta sitten on sitä muuta ei-niin-hikeä-tuottavaa liikuntaa/liikettä, kuten kävelylenkit, johon en tota rannepainoa halua ottaa mukaan (kun en arkena muutenkaan käytä kelloa). Joten näihin haluan käyttää puhelinta.

Pikku testi vanhalla sampalla tänään tuotti ihan ok jäljen Beatissa. Laveaa kaarta edelleen paikkapaikoin mutta muutoin aika sama kuin ST.

maalinni
31.08.2020, 07.59
No tapansa kullakin ja hyvä että on vaihtoehtoja. Tosin vähemmän se kello painaa kuin puhelin :)

jalkkis
31.08.2020, 10.16
Kylkyl, elämme vaihtoehtojen runsaassa maailmassa :)

Kello + puhelin painaa kuitenkin enemmän kuin pelkkä puhelin, joten jos toinen noista hoitaa ainakin jollain tasolla molempien hommia niin miksei sitä sitten voisi hyödyntää? Mun kellolla ei voi viestiä tarpeen vaatiessa.

Ehkäpä joskus kuitenkin kokeilen ottaa myös kellon mukaan vaikka roikkumaan vyölenkkiin tms.

Kollinjoki
31.08.2020, 13.11
Jokaisella omat tottumukset ja tuntemukset. Minä ennen inhosin pitää kelloa kädessä yhtään enempää kuin sen verran, mitä työpäivän aikana tai asioilla meni. Kotona otin heti pois. Ko. kelloni on ihan tyyliuskottava laite, eikä mitenkään epämukava kelloksi, mutta en silti tykännyt pitää sitä kädessäni kuin välttämättömän ajan. Urheiluhommiin sitten laitoin sykemittarin ranteeseen. Nykyinen sporttikello on niin kevyt ja mukava kädessä, että ei tule otettua pois kuin yöksi ja on melkeinpä valitettavasti monipuolisuudellaan korvannut myös perinteisen rannekellon. Se kun nyt on aina käyttövalmiina kun lähden polkemaan työmatkaa tai kävelylle tai muuten liikkumaan. Ei tuollainen kyllä varsinaisesti kuulu mitenkään erityisen tyylikkääseen pukeutumiseen, mutta 99% ajasta pukeudun aika "casual"-tyylisesti töissäkin, niin ei tule tehtyä tyylirikkoja. Kauluspaitojen hihansuita ei ole tämä, tai sen puoleen mikään muukaan, kello minulla koskaan syönyt.

jalkkis
31.08.2020, 15.04
^Olet sikäli asian ytimessä, että olen miettinyt, että tuliskohan sirompaa "fitness" tjsp kelloa pidettyä kädessä helpommin myös sporttauksen ulkopuolella. Tuo nykyinen Ambitti on vaan semmonen möhkäle, että sen haluaa pois kädestä suorituksen jälkeen. Hyvä kello muutoin edelleenkin.

Enkä kaipaa kelloa kertomaan esim. kuinka huonosti nukun.

t. nim. ehkä max 2h viime yönä

maalinni
31.08.2020, 16.20
Kyllähän A. Stubbillakin heilui Ambit3 ranteessa oli puku tai ei. Miksi hienoa Suomessa tehtyä kelloa pitäisi hävetäkään.

Siroissa malleissa tuppaa usein olemaan myös huono akun kesto. Nämä Polarin vantaget/Gritit tosin taitaa olla siroimmasta päästä. Halvemmista Polareista Ignite/Unite pysyisin erossa, koska niissä ei ole näyttö aina päällä.

Kollinjoki
31.08.2020, 17.22
Stubbilla taisi olla ministeriaikoinaan Core, kuten muistaakseni myös Jyrki Kataisella.

Mulla on Fenix 6x Pro eli aika iso kello, mutta se on koostaan huolimatta aika mukava kädessä eikä tunnu/näytä isolta. Aika kevythän se on moniin ihan normaaleihin rannekelloihin verrattuna, ehkä sen takia se tuntuu häiritsemättömältä. Taas Polar V800 oli jotenkin kömpelön tuntuinen (ja myös sen verran ruma, että ei senkään puolesta tehnyt mieli käyttää).

jalkkis
31.08.2020, 23.01
Nyt! Säädin vähän asetuksia. Virranhallinta ja oikeudet olivat jo ok. Sitten hiffasin, että mullahan on VPN koko ajan päällä. Laitoin Beatin menemään Freedomen ohi. Mutta se todellinen sotkija saattoi olla avustettu GPS, jonka törkkäsin pois päältä. Neidin kanssa tehty 2,5km:n pikku lenkki piirtyi nyt siististi kartalle. Josko se tästä.

Vantage M voisi olla ihan passeli. Paino ok, järjellinen toiminta-aika ja hyvät ominaisuudet. Onkohan uusi malli jo ovella?