Kirjaudu sisään

Näytä tavallinen näkymä : Kokemuksia Felt Decree takaiskarin linkuista ja niiden huollosta?

Jusa.L
24.08.2020, 18.01
Minulla on Felt Decree 3 pyörä jolla on ajettu kohtuullisen vähän, mutta takalinkusto on jo alkanut narisemaan kuin vanha heteka ja nyt ajattelin kysyä, että onko muilla kokemuksia tuon Decree-sarjan linkustosta, sekä niiden huollosta?

En siis ole vielä alkanut paikkoja purkamaan, mutta se lienee pian edessä sillä nyt olen saanut narinan loppumaan suihkauttamalla WD40:stä joka niveleen, vaikka se ei kauan auta, eli tuolla käsittelyllä pysyy hiljaisena yhden pitkän lenkin ja sitten narina alkaa taas... Toinen vaihtoehto on ajella vain vesisateessa, jolloin ei luonnollisestikaan narise.

Kannattaako siis varautua vaihtamaan laakerit kun linkuston avaa, ja ovatko laakerit peruskamaa, vai erikoisempia? Ja onko muita hyviä ehdotuksia tuon ylläpitoon jatkossa?

janik
24.08.2020, 20.04
Linkuston purku on paikallaan. Jos laakerit on jumissa, voit yrittää pyöritellä niitä auki. Linkussa laakerien liike on aika pientä ja siksi jumivat helposti. Ja koska liike on pientä, niin laakerissa tuntuva pieni jyrinäkään ei haittaa, kunhan pyörii herkästi eikä ole väljä. Tiivisteet on syytä olla kunnossa, muuten kura jumii ne aika nopeasti.
Rasvaksi jotain paksumpaa kuin wd40, mä olen käyttänyt ketjurasvaa kilikalipullosta, tais olla Motonetin omaa merkkiä.

Kun laakerit on rasvattu ja herkistelty, niin nippuun uudestaan. Mielellään momenttiavaimen kanssa. Tippa jotain pehmeää lukitetta jos haluaa hifistellä.

Yleinen tarkkaavaisuus on hyväksi, kitinä, naksunta tai esimerkiksi jousituksen tahmaaminen kannattaa selvittää ajoissa

Toinen omista täpäreistä on 7v vanha, ehkä 4 kertaa olen ottanut laakerit auki, pientä jumia on ollut kerran, mutta herkistelyllä tuli kuntoon.

Sambolo
25.08.2020, 14.20
wd40 saat vaa laakerit pilalle, todnäk pahentaa vaa tilannetta..