Näytä tavallinen näkymä : Cube SL Road vs Kona Dew Plus
180cm mies ja jalka 85cm. Tarkoitus käyttää pyörää lyhyisiin asiointimatkoihin sekä tunnin parin asfalttitie lenkkeihin ehkä pidempiäkin jos innostun mutta sorateitäkin joskus ajelisin. En halua kovin makaavaa ajoasentoa olkapää ja ranne vaivojen takia. Pitäisi olla mahdollisuus tarvittaessa saada kiinni lokarit, tarakka, seisontatuki. Talvella en aja. Cubessa kokoni olisi ilmeisesti 56cm ja Konassa L? Mitkä pointit ovat mallien puolesta/vastaan ja kumman valitsisitte?
https://www.cube.eu/en/2021/bikes/urban-mobility/fitness/sl-road/cube-sl-road-iridiumnblack/
https://www.bike-discount.de/en/buy/cube-sl-road-iridium-n-black-1016129
https://www.konaworld.com/dew_plus.cfm
https://www.bikeshop.fi/Kona-Dew-Plus/ekauppa/pKODWP/
Ainahan Konaa puolustan mutta Cubessa pointtinsa, kuitukeula parempi mutta sitten taas tuo 2x8 voimansiirto palauttaa maanpinnalle. Kona perusluotettava ja tuo 1x10 voimansiirto ehkä tätä päivää joten Kona oma suosikkini... Koko kannattaa kyllä sovittaa jos mahdollista eikä välttämättä luottaa noihin suosituksiin.
Jami2003
01.09.2020, 12.57
Joo jos vastakkain on 2x8 claris ja 1x10 deore niin se kaataa kupin jo Konan suuntaan. Molempia merkkejä löytyy tallista ja merkkeinä ihan perusluotettavia. Lisäksi Konan saa nopeammin Suomesta ja mahdollinen takuu on taatusti helpompi hoitaa Bike-shopin kanssa kuin -discountin.
Tietysti vielä geometria taulukko kannattaa ihmetellä läpi, sitä kun pyörästä ei oikein pysty päivittämään määräänsä enempää...
Kollinjoki
01.09.2020, 16.50
Joo mää kans ostaisin Konan samoista syistä kuin muutkin samaa mieltä olevat.
Cubessa on kyllä se kuitukeula kieltämättä plussaa, mutta ehkäpä nuo leveät ja pulleat renkaat suodattelevat enimmät tärinät pois ilmankin.
KOna on enemmän maastopyörämäinen ja Cube taas maantiegravelmäinen. Ite ottaisin Cuben asfaltille ja soralle. Jos 8-pakka ahistaa, niin aina voi päivitellä, tässä etuna se, ettei vaihdeliipaisin maksa maltaita verrattuna maantiepyöriin.
brainsurgery
02.09.2020, 09.41
Tuossa on 1x11 vaihteisto: https://www.canyon.com/fi-fi/hybrid-city/citybikes/roadlite/roadlite-5/2780.html
^Ja siinä voittaja! Toimiva paketti ja kilon kevyempikin kuin Cube. Ainoa "haitta" lie tuo sporttinen ajoasento mikä ei kysyjää miellyttänyt...
^Ja siinä voittaja! Toimiva paketti ja kilon kevyempikin kuin Cube. Ainoa "haitta" lie tuo sporttinen ajoasento mikä ei kysyjää miellyttänyt...
Epäilen että myyntiversiossa stemmiä ei ole slämmätty ja haarukan putkea on reilusti jäljellä. Tämä toki kannattaa vielä varmistaa vaikka merkin asiakaspalvelusta.
brainsurgery
02.09.2020, 13.23
Epäilen että myyntiversiossa stemmiä ei ole slämmätty ja haarukan putkea on reilusti jäljellä. Tämä toki kannattaa vielä varmistaa vaikka merkin asiakaspalvelusta.
Edellisen mallin 7.0:ssa on jonkin verran putkea jäljellä mutta ei voi sanoa että reilusti. Omassa käytettynä hankitussa oli vähän isommalla kulmalla ylöspäin stemmi, jolla sai jo ajoasennon huomattavasti rennommaksi. Vaihdoin vakion kuitenkin takaisin.
Takana 30mm rengas näyttää melkein ottavan kiinni satulaputkeen, että lokasuojista tai paljon isommista renkaista ei kannata varmaan haaveilla.
brainsurgery
02.09.2020, 15.44
Ei noi lokasuojat ainakaan kovin paljon tilaa vie.
Ite ajattelin yrittää laittaa 35mm renkaat nykyisten tilalle seuraavaksi.
https://ibb.co/x3y580g
Hit, ei noissa kovasti ole varaa muokata siinä suunnassa, muutama spaceri taitaa olla alla ja siinä se. Ja kun haluaa seisontatuenkin niin sitten Kona taitaa olla passelimpi...
Kollinjoki
02.09.2020, 18.03
Canyonin rengaskokotaulukossa Roadlitellä on 32 mm max leveys. Voihan olla, että vähän leveämpikin menee mutta tuota enempää ei luvata.
Hit, ei noissa kovasti ole varaa muokata siinä suunnassa, muutama spaceri taitaa olla alla ja siinä se. Ja kun haluaa seisontatuenkin niin sitten Kona taitaa olla passelimpi...
Oukei, eikun kelasin vaan kun usein myyntikuvat slämmätään kun se saa tunnetusti pyörät näyttämään paremmalta.
Kanjonilla on toki myös commuter mallit, 3 ja 4 esim soivia pelejä.
^^^Ei tuon leveämpää rengasta moisessa ajossa tarvikkaan. Toisaaltaan myös tuo mahtuminen kiinni paljonkin kiinni renkaan profiilista...
Tuossa pitäisi olla juuri se muuta spaceri, eli spacereita/korotuspaloja 3 ?, kuitenkin yhteensä 2,5 cm.
^Kuvassa ei ole lainkaan spaceria joka kyllä aika huono juttu... Pitäisi kyllä olla mielestäni noin 50mm kuitenkin alla että ostaja pystyisi muottaamaan ajoasentoa ilman mitään virityksiä...
Laitoin tuon edellisen viestin vähän epäselvästi. Eli käsittääkseni tuossa mallissa on spacereita 2,5 cm tehtaalta tullessaan ja kotiin toimitettaessa. Canyonin geometriataulukossa ne on merkitty termillä korotusrenkaat.
^Kuvassa ei ole lainkaan spaceria joka kyllä aika huono juttu... Pitäisi kyllä olla mielestäni noin 50mm kuitenkin alla että ostaja pystyisi muottaamaan ajoasentoa ilman mitään virityksiä...
Aika usein kuvissa ei ole spacereita vaikka oikeasti onkin, ainakin Canyonin kuvissa olen tähän kiinnittänyt huomiota.
^Jep, kuvissa näyttää aina paremmalta ilman spaceripinoa...
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.