PDA

Näytä tavallinen näkymä : Mihin ryhtyisit, jos et olisi saamaton nahjus?

PatilZ
19.08.2020, 09.55
Hyvä idea, mutta ei vaan huvita viedä asiaa konkretian tasolle. Tuttu tunne? Kerro täällä kuningasideasi, joka jää sinulta toteutumatta. Näin annat mahdollisuuden superihmisille, joilla tuntuu olevan aikaa ja energiaa kaikkeen.

Viime viikonloppuna Keran halleilla (https://www.keranhallit.fi/) tuli mieleen, että olisi muuten täydellinen paikka järjestää "rad race last (wo)man standing"- skaba.

Tässä pari linkkiä, että pääsette kärryille, mistä on kysymys:
https://www.rad-race.com/bookinglms2021
https://www.youtube.com/watch?v=ArzMdQT_72g

Lähtisköhän paikallinen pienpanimo (https://www.suomenpienpanimot.fi/tired-uncle-brewing-co) mukaan? Virallinen kisakatsomojuoma.... hmm.

Ei huvita/jaksa tämän enempää... menee henkilökohtaiseen toteutumattomien kuningasideoiden arkistoon. Kiva sitten palveluasunnossa kertoa muille huruille, että kerran meinasin muuten....

LJL
19.08.2020, 10.14
En tiedä onko se nahjusta, että ei akuutin poskiontelontulehduksen ja siitä johtuvan kooman takia oikein saa aikaan, mutta - ryhtyisin kasaamaan vielä kasaamatta olevia huonekaluja, laittaisin lamppuja kattoon sekä tilaisin kolmen huoneen sälekaihtimet. Ehkä sen teenkin, saa nähdä.

izmo
19.08.2020, 13.51
Alkaisin painaan duunia niin maan p*rkeleesti.. nyt oon ollut terasilla aurinkoo nauttimassa kaksi tuntia ja kohta palaa poroksi

tempokisu
19.08.2020, 15.01
^ et pala, ei elokuussa enää mitään pala, aurinko on liian alhaalla. Kesäkuun alussa oli eri juttu. Hirmu kuumaa ja nihkeetä siellä kyllä on, kun kävin ysiltä kaupassa!

Mä yrittäisin kouluttautua uudelleen ja vaihtaa alaa. Nyt järkevin vaihtoehto on kuitenkin tämä vanha työ ja sitä "oikeeta hommaa" sitten vapaa-aikana. Tuntuu kyllä että juuri näin on paras.

F. Kotlerburg
19.08.2020, 15.03
Ettisin uuden duunin.

bici74
19.08.2020, 18.20
Ettisin uuden duunin.+1, olisi kiva kokeilla välillä jotain aivan muuta, tää aateekoo on kyllä niin nähty.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

MäkiHiiri
19.08.2020, 18.31
Ryhtyisin varmasti tekemään monia huippumukavia ja kaikkia innostavia juttuja. Tekisin suurien projektien suunnitelmia ja antaisin ne eteenpäin vauhtiin päästyään ja jatkaisin seuraaviin. Rakentaisin yhteistyötä, hyväntahtoisuutta ja luontoa arvostavia juttuja, mitkä antaisivat ei niinkään liikevaihtoa vaan hyvää itsetuntoa, onnellisia kokemuksia ja aah-elämyksiä kaikille joita asia liippasi. Onneksi olen saamaton nahjus. Olisi aika kova kiire arvaan.

MRe
19.08.2020, 18.39
Kävisin fillaroimassa joka päivä.

tempokisu
19.08.2020, 18.45
Ryhtyisin varmasti tekemään monia huippumukavia ja kaikkia innostavia juttuja. Tekisin suurien projektien suunnitelmia ja antaisin ne eteenpäin vauhtiin päästyään ja jatkaisin seuraaviin. Rakentaisin yhteistyötä, hyväntahtoisuutta ja luontoa arvostavia juttuja, mitkä antaisivat ei niinkään liikevaihtoa vaan hyvää itsetuntoa, onnellisia kokemuksia ja aah-elämyksiä kaikille joita asia liippasi. Onneksi olen saamaton nahjus. Olisi aika kova kiire arvaan.

Tervetuloa "kututalkoisiin" :)

MäkiHiiri
19.08.2020, 19.27
No kiitos kutsusta! Ei tiedä vaikka joskus hamassa tulevaisuudessa tulisinkin.

Hm.. mitäs siellä tarttee, pitkät reiteen ulottuvat saappaat...

OKS
19.08.2020, 20.03
... - ryhtyisin kasaamaan vielä kasaamatta olevia huonekaluja, laittaisin lamppuja kattoon sekä tilaisin kolmen huoneen sälekaihtimet.

Jätä kuitenkin se yksi putki lyhentämättä, vai mikä se oli?

Shimaani
19.08.2020, 20.48
Tää alkais kaupallisesti myymään kovaan hintaan esikeitettyä vettä. Kotona ei sit tarviis enää ku lämmittää :-)

bici74
19.08.2020, 21.16
Jätä kuitenkin se yksi putki lyhentämättä, vai mikä se oli?Auts! [emoji12]

Jami2003
19.08.2020, 21.20
Mä keksein Spotifyn ja Tinderin paljon ennen niitä. Koska olen saamaton ja pääomaton ne ei kuitenkaan ole minun omistamia.

brilleaux
19.08.2020, 21.21
Vapaaksi orjan elämästä. Järjetöntä käyttää vuorokauden tunneista 8 työntekoon.
Puolet ajasta jonka olen valveilla.

50:stä elämäni vuodesta olen ollut 26 samalla tontilla tekemässä rahaa jonkun muun taskuun.
Siitä voi laskea hukatut tunnit. Plus aiemmat työpaikat.

Elämä on elämistä varten.
Mutta olen saamaton nahjus.

Sent from my iPhone 11 Pro Max using Tapatalk

PikkuPatleetti
19.08.2020, 22.04
Hahah, elämäni kysymys [emoji23].

1. Lopettaisin alisuorittamisen työelämässä
2. Olisin sosiaalisempi

Mutta onhan se kivempi olla kotona netin äärellä ja tehdä määräaikaisia duunarinhommia. Ja haavemaailmassahan kaikki on kivempaa!

Toisaalta kun olen joskus päätynyt kokeilemaan semmoista perinteistä aktiivista elämäntapaa niin eipä siitä tullut kuin likitulkoon burn out.

Oikeastaan tuo järjestys voisi olla toisin päin. Jos olisin sosiaalisesti aktiivisempi, puhuisin itseni varmaan parempiin hommiinkin. Mutta kun en vaan jaksa (varsinkaan työelämässä) teennäistä ja hierarkista paskanjauhantaa, tyydyn olemaan sosiaalisten hiekkalaatikkoleikkien suhteen täysi nahjus.

LJL
19.08.2020, 22.07
Jätä kuitenkin se yksi putki lyhentämättä, vai mikä se oli?

Patterinputkea keskeltä jo hieman rälläköin. Vesivahinko vastasi Perämeren suuruutta ja alakerran naapureista hukkui kuusi.

MRe
20.08.2020, 08.32
Tää alkais kaupallisesti myymään kovaan hintaan esikeitettyä vettä. Kotona ei sit tarviis enää ku lämmittää :-)
Hittiartikkeli. Itse ajattelin alkaa myymään pakastekuivattua vettä retkeilykäyttöön. Lisää vain vesi ja sulla on juotavaa taas valmiina. Ei tarvitse raahata kilometritolkulla vettä kairaan.

PatilZ
20.08.2020, 12.04
Treenihuone pitäisi siivota. Varastossa on kolme fillariprojektia. Tossa olisi mielenkiintoinen työpaikkailmoitus.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Pipo
20.08.2020, 12.27
Saamattomuus on useinkin väärin ymmärrettyä. Sehän on pohjimmiltaan vain kykyä olla kiinnostumatta yhtään mistään tai ainakaan mistään vähemmän tärkeästä. Tämä sinänsä rationaalinen käytös saatetaan sitten joissain tapauksissa tulkita negatiivisella tavalla saamattomuudeksi eikä nähdä neroutta käytöksen takana.

PikkuPatleetti
20.08.2020, 14.49
Saamattomuus on useinkin väärin ymmärrettyä. Sehän on pohjimmiltaan vain kykyä olla kiinnostumatta yhtään mistään tai ainakaan mistään vähemmän tärkeästä. Tämä sinänsä rationaalinen käytös saatetaan sitten joissain tapauksissa tulkita negatiivisella tavalla saamattomuudeksi eikä nähdä neroutta käytöksen takana.Niin kyllähän nahjustelu energiaa säästää ja altistaa keksimään jonkun mielestä luoviakin tapoja turhien vaiheiden välttelyyn. Ja onhan energian säästäminen ja uusien tapojen keksiminen ollut ihmiskunnan kehityksen tae. Oli aika kun joku keksi, että tehdäänpä ansa niin ei tarvitse juosta. Ja sitten se, kun joku otti paremman asennon huomatessaan, että ruokaa tulee pöytään ilman keksimisenkään vaivaa.

Näin arkisessa elämässä nahjustelu taitaa vaan olla samalla tavalla suoraan verrannollinen lausekkeen Toiminta lisää toimintaa kanssa [emoji28]. Liiallinen määrä nerokasta nahjustelua voi hetken päästä saada kauppareissunkin tuntumaan yllättävän raskaalta.

PatilZ
20.08.2020, 15.17
Näissä parissa viimeisessä postauksessa on paljon asiaa. Varmaan pitäisi lukea ne.

PikkuPatleetti
20.08.2020, 15.18
Mä meen kyllä moisesta kirjottelusta säästöliekille.

tempokisu
20.08.2020, 15.21
No kiitos kutsusta! Ei tiedä vaikka joskus hamassa tulevaisuudessa tulisinkin.

Hm.. mitäs siellä tarttee, pitkät reiteen ulottuvat saappaat...

Jos ei meinaa tarpoa joessa/purossa niin ihan vaan saappaat ja mahdollisimman huonot muut vaatteet, sää huomioiden. Hanskat saa paikan päältä.
Itellä on ollu verkkarit, mutta ostin kahluuhousut ihan just sadepäivien takia. Vaihtotakkeja ja puseroita sitten vaan mukaan..

OKS
24.08.2020, 13.37
Itse ajattelin alkaa myymään pakastekuivattua vettä retkeilykäyttöön. Lisää vain vesi ja sulla on juotavaa taas valmiina. Ei tarvitse raahata kilometritolkulla vettä kairaan.

Tuota samaa olen suunnitellut jo pitkään, mutta nahjustelun asteelle on suunnitelma jäänyt.

bici74
24.08.2020, 17.35
^no nyt: esikeitetty, pakastekuivattu huuberi on takuuvarma kesän 2021 hittituote! Kun tuo jonkun elektrolyysimäisen prosessin avulla konvertoidaan sellaiseksi että toimitus onnistuu sähköpostitse tai mobiiliappin välityksellä, on Roope Ankalla vakava kilpailija. Me tienataan tällä!

PatilZ
24.08.2020, 18.49
^
Ei muuta kuin toimeksi.

PatilZ
25.08.2020, 10.00
Tuli keväällä idea tutkimusartikkelista, jonka tärkein osa - data - mulla jo olisi. Samoin löytyy aineisto kirjallisuuskatsausta varten. Aihe juuri sellainen, jonka otaksuisin kiinnostavan oman alani ammattilaisia. Löysin juuri materiaalin niiltä sijjoiltaan, mihin jäi keväällä. Laitoin takaisin samaan virtuaalipöytälaatikkoon, mistä ne löysin.

The flying Chocobo
25.08.2020, 13.02
Kirjoittaisin kirjan.
Maalaisin taulun.
Ajaisin tonnin brevetin.
Aloittaisin nollasta.
Mutta kun olen niin saamaton - toisin kuin moni luulee...

penyeach
25.08.2020, 15.16
Ajattelin listata tähän kaikki, mutta niitä on niin paljon ettei jaksa.

bici74
25.08.2020, 15.38
^erittäin hyvä vastaus [emoji1]

MRe
25.08.2020, 20.45
^no nyt: esikeitetty, pakastekuivattu huuberi on takuuvarma kesän 2021 hittituote! Kun tuo jonkun elektrolyysimäisen prosessin avulla konvertoidaan sellaiseksi että toimitus onnistuu sähköpostitse tai mobiiliappin välityksellä, on Roope Ankalla vakava kilpailija. Me tienataan tällä!

Toinen olisi vesitiiviste. Esimerkiksi tislataan vedestä 90% pois, jolloin jäljelle jää se tiiviste. Lisäämällä desin tiivisteeseen 9 desiä vettä, meillä on litran verran raikasta juotavaa. Painoa säästyy se 90%.

PatilZ
25.08.2020, 20.57
Toinen olisi vesitiiviste. Esimerkiksi tislataan vedestä 90% pois, jolloin jäljelle jää se tiiviste. Lisäämällä desin tiivisteeseen 9 desiä vettä, meillä on litran verran raikasta juotavaa. Painoa säästyy se 90%.

Eikös vesi ole vedyn palamistuote? Tällöin tiiviste olisi nestemäistä vetyä, joka poltetaan nuotiossa ja näin saadaan vettä. Lisää vain happi-mainoslauseella.

VeloGirl
26.08.2020, 02.01
Melko monta on listalla, mutta ihan nyt ekana ois ajamaan lähteminen, mutta kun... no tuo savunkatku ja leijaileva noki ei innosta.
Ja sitäpaitsi ajoinhan jo ainakin 5km aamulla kun jätin auton huoltoon.
Autoon liittyen, jos en ois nahjustellut oisin tilannut ite ne konepeltiä ylhäällä pitävät tsydeemit ja vaihtanut ne paikoilleen, nahjustelu iski.

Vähemmällä nahjuulla etsin netistä mitä serpentiinihihna onkaan oikeasti suomeksi, moniurahihna? Tulipahan sekin opittua. Ja huomenna autossa on uus sellainen, Axe kyllä sanoi ettei ois vaikea homma, mutta tais nahjustella itsensä pois siitä hommasta.

Mutta jos kouluarvosanoin omaa nahjusteluani pitäis arvostella joku 8+ ois mun oma arvioni, että vielä on parantamisen varaa.

MRe
26.08.2020, 10.20
Eikös vesi ole vedyn palamistuote? Tällöin tiiviste olisi nestemäistä vetyä, joka poltetaan nuotiossa ja näin saadaan vettä. Lisää vain happi-mainoslauseella.
Joo, ja jos repun täyttäisi kaasumaisella vedyllä, se olisi myös kevyt kantaa.

Laroute
26.08.2020, 10.37

Jos en olisi nahjus, niin alkaisin vihdoinkin valmistelemaan päässäni valmiiksi kehiteltyä vesijauhetta. Ei tarvitse kuivilla eräretkillä kanniskella niin paljoa vettä. Vesijauhe toimii siten, että 200 grammaa vesijauhetta pannaan astiaan ja päälle kaadetaan 800 grammaa vettä, niin saadaan yksi litra juomakelpoista vettä, joka tosin haisee ammoniakille ja maistuu maksalaatikolle.

hsr
26.08.2020, 11.23
Jos en olisi saamaton nahjus, en roikkuisi Fillarifoorumilla vaan tekisin jotain järkevää.

MäkiHiiri
26.08.2020, 22.04
Pukemaan uniasua