PDA

Näytä tavallinen näkymä : Yleisluonteinen kysymys Greencycle -yrityksestä

Alalemun_Jaska
18.08.2020, 20.17
Greencycle on siis Kajaanissa toimiva yritys, joka on tuotteistanut kasan pyörien sähköistämispaketteja ja myy niitä. Miten vakavasta liiketoiminnasta on kyse, kun Facebook-sivuja ei ole juuri päivitetty, kaikki näyttää olevan loppu varastosta ja "poikkeustilanne" on muutenkin aiheuttanut kovaa stressiä henkilökunnalle (näin siis sivujen tiedotteen mukaan). Haluaisin laittaa tavarapyörään nopeasti sähköt, ja mielellään itse (mainostavat että heidän paketit on helppo asentaa), mutta en ole nyt tilaisuudessa lähettää reilua tonnia yrityksen tilille, joka päivittää sivujaa miten sattuu ja asiakaspalvelupostiin on ollut vastaamatta kolmisen päivää, vaikka esitetty kysymys ei pitäisi paljon päätä vaivata. Sivuillaan he ylistävät omia tuotteitaan maailman parhaimmiksi, mutta eivät pysty päättämään miten tietyt pyöränosat nimetään ja kuvat (jotka siis muuten voisivat havainnollistaa myytävää tuotetta ja sen asentamista) ovat usein postimerkin kokoisia. Tietty amatöörimäisyys siis paistaa toisinaan läpi, eikä siis innosta maksamaan tuoteesta, jonka saatavuus näyttää olevan Kiinan keisarin vastuulla, ei jälleenmyyjän.

Travelkicking
18.08.2020, 21.00
Siis harmia eriasteisista lockdowneista eli niistä johtuvista häiriöistä toimitusketjussa. Tätä on liikkeellä, varmaan vielä pitempään. Itsekin olen ajatellut ko. firman paketteja, mutta ensin pitää tehdä päätös siitä peruspyörästä. Toivotaan, ettei Greencycle joudu niin suuriin vaikeuksiin, että joudutaan etsimään korvaava alan toimija.

Alalemun_Jaska
18.08.2020, 22.14
Toivotaan, ettei Greencycle joudu niin suuriin vaikeuksiin, että joudutaan etsimään korvaava alan toimija.

Pisti vaan silmään, kun yrityksen Facebookissa toivotellaan hyvää joulua. Itse olin jo tilaamaa sarjaa, ihan yrityksen omien kehujen perusteella, mutta sivujen keskenään ristiriitaiset
toimitusaika-arviot laittoivat sordiinoa ostohaluihin. Katsotaan ja kuunnellaan nyt sitten...

ebike-harrastelija
18.08.2020, 23.24
e-spin.fi tarjoaa myös sähköistyspaketteja, jos välttämättä haluaa Suomesta tilata. Kokemusta ei henkkoht tuostakaan ole...

Nixuu
18.08.2020, 23.30
Lisäksi Akkutehdas.com tarjoaa sähköistykseen tarvittavia vermeitä, akuista lähtien.

xubu
19.08.2020, 17.03
Kallis se greencycle ainakin on. Yhden paketin ostin sieltä eikä asiakaspalvelu ollut kummoista ja silloin ei voinut edes syyttää koronaa. Alla olevasta linkistä saat halvemmalla. Tilaa saksan vararastosta, niin tulevat myös nopeasti.

http://www.pswpower.com/ven.php?cargo-s210025

Iero
19.08.2020, 19.32
e-spin.fi tarjoaa myös sähköistyspaketteja, jos välttämättä haluaa Suomesta tilata. Kokemusta ei henkkoht tuostakaan ole...

Olen tuolta ostanut yhden sähköistetyn Nishiki Durangon 1 kW vehjeksen. Hyvin on pelittänyt ensimmäiset 6000 km paitsi, että takapyörän laakerit ja vapaarattaan jouduin uusimaan n. 3000 km kohdalla. Meni takuuseen. Kannattanee vaihtaa Nishikin taka-akselin osat (kartiomutterit+laakerikuulat) kovempaan tavaraan jo heti uutena, niin ei tule ongelmia metsässä rymytessä.

ebike-harrastelija
19.08.2020, 21.48
Kallis se greencycle ainakin on. Yhden paketin ostin sieltä eikä asiakaspalvelu ollut kummoista ja silloin ei voinut edes syyttää koronaa. Alla olevasta linkistä saat halvemmalla. Tilaa saksan vararastosta, niin tulevat myös nopeasti.

http://www.pswpower.com/ven.php?cargo-s210025Mites tämän kanssa takuuasiat hoituvat?
e. On kyllä ainakin akuille tavallisen houkuttelevat hinnat ja takuuta lupailevat vuodeksi... [emoji2]

Tuo akkutehdas.com on muutenkin vaikka ihan vaan opiskelumielessä pätevä sivu, ainakin akkutekniikan osalta.

Lauri H
20.08.2020, 12.50
Ite sähköistin GC:n etumoottorisetillä viime joulun alla talvikäytössä olevan Specialized-maastopyöräni ja minulla ei ollut valittamista firman toiminnasta tuolloin. Korona on toki saattanut vaikuttaa asiaan.

Suurin ongelma itse asennuksessa tuli siitä, kun vanha centerlock-kiinnityksellä ollut etujarrulevy ei sopinutkaan uuteen moottoroituun vanteeseen, jossa oli 6-pulttikiinnitys. Periaatteessa oma syy kun en ottanut selvää etukäteen levyjen eri kiinnitystavoista.

Ja toinen asia sitten, olisin vaihtanut kyseiseen pyörään viime keväänä myös uuden keulan jousitusongelman vuoksi, mutta pyöräliikkeen tilaama uusi keula ei sopinutkaan yhteen tämän moottoroidun vanteen kanssa, koska napa oli aavistuksen liian leveä. Jäi sitten laittamatta.

xubu
20.08.2020, 17.23
^^ Takuuasioista ei ole mitään kokemusta, mutta käsitykseni mukaan, jos Saksan varastosta tilaa, niin voi sen moottorin voi lähettää myös Saksaan takuukartoitukseen.'
Laitan omaan moottoriini heti open source firmiksen, niin takuu meni siinä.

Alalemun_Jaska
21.08.2020, 16.33
Kiitos kaikille linkkejä postanneille asianomaisille. Tänään tuli täyteen viisi arkipäivää asiakaspalvelun vastauksen odottelua; ja kun mitään ei kuulu, ymmärrän tämän siten että heillä on jo tarpeeksi asiakkaita, eivätkä tarvitse rahojani. Nyt näyttää olevan kovat ajat omistaa sähköpyörä. Oma sähköistystarpeeni juontaa siitä, että edellinen pyörä varastettiin rivitalon ikkunan alta. Kävin edellispäivänä paikallisen Greencycle-jälleenmyyjän pakeilla, ja he totesivat että myyvät kyllä sarjoja, mutta esittelypyörä varastettiin viime yönä!

oppes
22.08.2020, 18.42
Ite ostanut kaksi sarjaa GC:ltä eikä mitään muuta kuin hyvää palautetta! Pienet ongelmat ratkaistiin yhdessä eikä tietokaan "ei kiinnosta enää" asenteesta. Annan kyllä täyden kympin asiakaspalvelusta ja asenteesta! Molemmat sarjat toimii kuin ihmisen mieli.

xubu
23.08.2020, 10.06
On kyllä outoa kun toisia palvellaan ja toisia ei. Minä en saanut kyselyihinin minkäänlaista vastausta.

oppes
23.08.2020, 16.56
Xubu. En pysty kommentoimaan kuin omaa kohteluani. Se on ollut viimosen päälle. Pieniä ongelmia asennuksessa on ratkottu yhdessä ja toisen pyörän yhteydessä kun oli omituinen ongelma kadenssianturin kanssa, varaosia lähetettiin päivittäin testattavaksi / ongelman poissulkemiseksi. En tiedä miten ja kenen kenen kanssa olet kommunikoinut, mutta oma kokemus puoltaa ehdottomasti Suomesta tilaamista. Jos kolmannen rakennan, niin tiedän kenen kanssa. Ai niin. En jää koskaan odottelemaan vastauksia sähköposteihin vaan aina soitan.

xubu
24.08.2020, 16.42
Jos firmalla on sähköpostiosoite, niin odotan kyllä, että siihen vastataan. Luulisi ettei heillä ole niin kiire etteivät ehtisi vastaamaan. Tai ehkä se johtuu vaan kullttuurista. Olen jenkkeihin lähetellyt sähköpostia aika mitättömistäkin asioista (rahallisesti), niin kyllä sieltä vastaus napsahtaa takaisin kohtuullisen nopeasti. Sama on ollut englantilaisten kanssa. Suomalaisia kun ei kiinnosta vastata, niin ei minua kiinnosta ostaakkaan mitään heiltä.

S_tara
24.08.2020, 17.22
Suomalaisia kun ei kiinnosta vastata, niin ei minua kiinnosta ostaakkaan mitään heiltä.

En lähtisi yleistämään tuolla tavalla!

Itse olen saanut suomalaisista toimijoista pääsääntöisesti hyvää palvelua (parhaillaan itsellä menossa pitkä case, mutta keskeneräisyyden vuoksi en julkista. Asia ollut hankala, mutta edennyt oikein hyvin)
Myös omalla asenteella on erittäin suuri merkitys. Jos lähtee liikkeelle "raamit kaulassa, niin palaute on tod. näköisesti samaa sarjaa.
Itse olen ollut 25 v palvelupuolella ja se on opettanut kummasti.

xubu
25.08.2020, 16.38
^Tarkoitin tässä nimenomaan suomalaisilla Greencycleä, oli huonosti kirjoitettu minulta. Minun kyselyt sinnepäin olivat aivan asiallisa kysymyksiä, eikä mitään urpoilua.

oppes
26.08.2020, 18.28
Jos firmalla on sähköpostiosoite, niin odotan kyllä, että siihen vastataan. Luulisi ettei heillä ole niin kiire etteivät ehtisi vastaamaan. Tai ehkä se johtuu vaan kullttuurista. Olen jenkkeihin lähetellyt sähköpostia aika mitättömistäkin asioista (rahallisesti), niin kyllä sieltä vastaus napsahtaa takaisin kohtuullisen nopeasti. Sama on ollut englantilaisten kanssa. Suomalaisia kun ei kiinnosta vastata, niin ei minua kiinnosta ostaakkaan mitään heiltä.

En puolustele GC:n sähköpostivastailuja tai niiden puutetta. Kerron vain omat kokemukseni ja toimintatapani. Kun itse tiedän +100 päivittäisen sähköpostin vastaanottajana, että helposti voi jopa haluamattaan mennä joku yhteydenotto kiireessä ohi, niin olen oppinut tuota karttamaan.

Alalemun_Jaska
26.08.2020, 18.54
Sain tänään vastauksen sähköpostiini. 10 päivää siinä meni, en tiedä olenko sitten liian hätäinen vai mitä.