Näytä tavallinen näkymä : Technibike Votaro?
Ostokuume iski ja maastoon kelpaava sähköavusteiset pyörän koeajo laittoi lisää ostopainetta.
195 pitkänä mietin runkokokoa ja muutenkin pyörän mallia , maastossa paljon käyvät kaverit suosittelee täysjoustoa ja sellaista katsoessa tällainen pisti silmään
https://classicbike.fi/tuote/technibike-taysjousitettu-sahkomaastopyora/
xl runkokoolla tai xxl koolla ei montaa vaihtoehtoa kaupasta löydy ja jos hintaluokka max 4000 niin tuleeko kellekään silmiin vaihtoehtoista ehdotusta, käytetty tai esittelypyöräkin kävisi hyvin, koeajo pitää tehdä ja jos jossain pk seudun lähellä jotain tapahtumia lähiviikkoina niin vinkit kiitollisesti otetaan vastaan
En löytänyt paljoa arvosteluja tai kokemuksia mutta onko tästä merkistä tietoa , komponentit vaikuttaa laadukkailta?
Travelkicking
13.08.2020, 16.33
Onko tää taas näitä uudellenristittyjä bafangeja (vrt. "AEG-moottori") ?
En löytänyt paljoa arvosteluja tai kokemuksia mutta onko tästä merkistä tietoa , komponentit vaikuttaa laadukkailta?Kyllähän siinä ainaki osat tosiaan on kelvollisia. Sram gx, magura mt5, foxin factory sarjaa alusta ja hissitolppa. Mutta sähköpyörän tärkein ominaisuus on kait kuitenkin se moottori ja varsinkin sitä ohjaava äly...tosta contin systeemistä kannattaa varmaan lukea enemmän. Ja tosiaan käydä koeajolla, mielellään ihan lenkillä.
https://www.continental-bicycle-systems.com/
Travelkicking
14.08.2020, 06.30
48V-puolella moottori ja planeettavaihteisto samassa lootassa. Hihnavetopuolella vedetään jarrua: Se suositellaan korvattavaksi ketjulla - alihankinnan laatu ollut epätasaista. Jep, kannattaa tutustua, mutta fillarimoottorisivusto on alhaalla/huollossa tms.
Kiitos Kommenteista, tuoss pyörässä näyttäisi olevan 36V moottori ja 90 Nm vääntöä. Koitin tuosta hihnavedosta lukea, on korvattu jo tehtaalla Ketju: SRAM PC-1170.
eli yleisesti komponentit ok ja jos runko ja asento tuntuu hyvältä koeajolla nin tämä voisi olla vaihtoehto, varauksella että Conti on lopettamassa tuotannon ja varaosat saattaa olla jatkossa haaste? Tuleeko vaihtoehtoisia pyöriä mieleen, jos hintaluokan pitää tuon 3-4 K välillä? Käyn jokatapauksessa koeajamassa tuon Tecnibiken ja katsotaan pääseekö tätä harrastusta kokeilemaan
Brosen moottoriin perustuu. Ja hihnavetoa ei vaihtajallisessa pyörässä ole tainnut vielä tähän mennessä olla missään. Tuolla testi, saksaksi mutta google kääntää lontoolle.
https://www.bike-magazin.de/e_mtb/test/e-mtb-einzeltest-2019-technibike-votaro-ht/a41697.html
Kiitos! Ensiviikolla koeajolle ja katsotaan päädynkö tähän tai johonkin muuhun. XL tai XXL rukoiaissa ei ole paljon vaihtoehtoja...
Kiitos! Ensiviikolla koeajolle ja katsotaan päädynkö tähän tai johonkin muuhun. XL tai XXL rukoiaissa ei ole paljon vaihtoehtoja...Älä turhaan tuijota noita koko merkintöjä, ne menee miten sattuu. Vaan geometria lappusista mittoja katsomalla
Travelkicking
14.08.2020, 16.24
Brosen moottoriin perustuu. Ja hihnavetoa ei vaihtajallisessa pyörässä ole tainnut vielä tähän mennessä olla missään. Tuolla testi, saksaksi mutta google kääntää lontoolle.
https://www.bike-magazin.de/e_mtb/test/e-mtb-einzeltest-2019-technibike-votaro-ht/a41697.html
Brose T:n rauta kyseessä. Testattu siis jäykkäperä heinäkuussa 2019. Tuossa jotain arvoja https://www.brose-ebike.com/de-en/products/ E-Mtb-lehden toimittaja näki sen parhaimmillaan retkipyöräkäytössä (voimaa puuttuu kilpailijoihin verrattuna, mutta toisaalta sillä pääsee pitkälle). 48 V Revolution-moottorista: Planeettavaihteiston osalta kyse ollee NuVincin kanssa tehtävästä yhteistyöstä. Tuon osalta näyttäisi olevan menossa hihnavedon korvaaminen ketjulla, kunnes Continental saa riittävän hyvän hihnan tilalle. Tästä hatunnosto Continentalille.
PS. Tämähän muuttui mielenkiintoiseksi. Historiapätkäkin löytyi https://www.bbglive.de/2018/04/13/technibike-pr%C3%A4sentiert-neue-e-bike-modelle-made-in-sta%C3%9Ffurt/
Onko tätä jo testattu? Langan aloittaja siis? Kaveri on sähkötäpäriä katsellut myös
Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla
Onko tätä jo testattu? Langan aloittaja siis? Kaveri on sähkötäpäriä katsellut myös
Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla
Tänään iltapäivästä kävin testaamassa , hyvin esitelty ominaisuudet ja laitteet myyjän toimesta, vaikutti tukevalta pyörältä ja jousitus riitti hyvin isolle kuskille. Rungon korkeus tuntui hyvälle , hieman tanko jäi matalalle mutta voi olla tottumuskysymys, Voimaa moottorissa hyvin ja saa olla tarkkana että täydellä avustuksella ei riko vaihteita jne. Seisintajalalle ei ole kiinnityspisteitä jos sellaisen haluaa.
Vertailukokemuksia ei oikein ole muihin pyöriin, pyysin tarjousta Sisältäen lokasuojat ja hieman muita varusteita ja saan huomenna tarjouksen.
Ainoa arveluttava tekijä on että valmistaja on lopettanut valmistuksen ja takuu pitäisi hoitua, en tätä pelkää mutta katsotaan tarjous. Jos tämä ostokuume päätyy kauppaan niin laitan viestiä miltä pyörä tuntuu kun on käyttänyt hieman lisää.
Tänään iltapäivästä kävin testaamassa , hyvin esitelty ominaisuudet ja laitteet myyjän toimesta, vaikutti tukevalta pyörältä ja jousitus riitti hyvin isolle kuskille. Rungon korkeus tuntui hyvälle , hieman tanko jäi matalalle mutta voi olla tottumuskysymys, Voimaa moottorissa hyvin ja saa olla tarkkana että täydellä avustuksella ei riko vaihteita jne. Seisintajalalle ei ole kiinnityspisteitä jos sellaisen haluaa.
Vertailukokemuksia ei oikein ole muihin pyöriin, pyysin tarjousta Sisältäen lokasuojat ja hieman muita varusteita ja saan huomenna tarjouksen.
Ainoa arveluttava tekijä on että valmistaja on lopettanut valmistuksen ja takuu pitäisi hoitua, en tätä pelkää mutta katsotaan tarjous. Jos tämä ostokuume päätyy kauppaan niin laitan viestiä miltä pyörä tuntuu kun on käyttänyt hieman lisää.
Nyt on pyörä saatu ja 50km ajettu. Asialliselta tuntuu edelleen ja yleisesti tukevan oloinen laite. Takaiskarin ilmamäärää pitää lisätä, kokeillaan kunhan saan pumpun lainaksi. Onko kellään tietoa paljonko Foxin painetta voi laittaa, koitin hieman lueskella että 30 tai 50 psi riippuen mistä lukee.... noo eiköhän oikea määrä säätämällä selviä.
jarrulevy pikkuisen rullatessa pitää ääntä mutta eiköhän sekin kohta poistu kunhan hieman kuluu.
ainoa negatiivinen asia joka on tullut esille on jarrujen vinkuminen märällä kelillä, onko sille jotain tehtävissä?
Onko kellään tietoa paljonko Foxin painetta voi laittaa, koitin hieman lueskella että 30 tai 50 psi
Maksimimäärä varmaan lukee siinä iskarissa tai vähintään käyttöohjeissa? Ja kuitenkin niin paljon alle maksimin että sagia on sen 30% luokkaa (takaiskari). Senkin määrä lukee käyttöohjeissa.
Takamisakari
27.08.2020, 10.54
Itsellä takaiskarissa noin 225psi/15bar, painoa ajokamojen kanssa reilu 90kg ja ajot reipasta metsärymistelyä, välillä parkkia/alamäkeä.. Viikonloppuna näyttäisi että pääsee taas pitkästä aikaa rymyämään mettään.
Mielenkiintoinen pyörä, joka vaikuttaa koostuvan fiksuista komponenteista. Ainostaaan tuo iso näyttö keskellä tankoa huolestuttaa. Ensimmäinen OTB niin tuo on rikki.
Takamisakari
27.08.2020, 17.30
Itse olen rymynnyt tuolla aika huolella ja OTB- herkkyyttäkin löytyy mutta itse en ole saanut (ainakaan vielä) rikki. Liikkeen mukaan näyttöjä löytyy varastosta vaihdettavaksi.
Takamisakari
31.08.2020, 11.26
Viikonlopun saldo reilut 70km ja jopas oli hauskaa. Pyörä on itsellekin uusi ja mittarin kokonaiskertymä on vasta 250km ja aikaisemmin luomupyörillä ajaneena sähkötekniikkaa joutuu hieman opettelemaan. Kun saa vedon pidettyä päällä tasaisesti niin vauhtia piisaa puiden välissä reilusti, vähän sama kuin motskarilla.. Siirtymät sujuu sähköillä vauhdikkaasti, mutta kyllähän se 32km/h olisi kiva.. Itsellä ei ole muuta kuin renkaan ympärysmitta laitettu minimiin, eli avustus jatkuu pyörän oman mittarin mukaan 26-27 saakka.
Travelkicking
31.08.2020, 12.06
Itsellä ei ole muuta kuin renkaan ympärysmitta laitettu minimiin, eli avustus jatkuu pyörän oman mittarin mukaan 26-27 saakka.
Tarkoittanee rengaskoon syöttämistä sovellukseen ? Mahtuisiko tuohon pullea 28" takarengas ? Vaatii tietysti toisen vanteen. Taas pari prosenttia lisää vauhtia.
Takamisakari
31.08.2020, 14.05
Joo juuri näin, hoitui jo liikkeessä. Takarenkaalle näyttäisi olevan tilaa 2,4" Contin Trail Kingillä noin 1,5-1,7cm, tiedä sitten mahtuuko pulleampi vai ei. Omasta mielestä tuo rengas toimii aika hyvin reippaassa ajossa, pitää vaan laittaa lisää reittä jos ei meinaa asvaltilla kulkea..
Toimisiko Blevo-softa tässä?
Vast: Ei toimi.
Tuolta löytyy testi ilmeisesti samasta pyörästä eri osilla: https://ebike-mtb.com/en/rose-elec-tec-fs-review/
Travelkicking
13.09.2020, 23.23
Rose myy poistuvia malleja, Technibike myy poistuvia malleja. Ihan kuin Continental olisi jutun takana, mutta mutta... Technibike kuuluu uuteen säätiöön nimeltä Techniropa holding GmbH.
Pitäisikö laittaa kysymys saksalaiselle keskustelufoorumille (Was steckt da hinten) ?
Dille Vallaton
14.09.2020, 12.25
Continental ei saanut isossa mittakaavassa läpi tuota omaa systeemiään Brosen motilla ja omilla sähköillä. Valmistus lopetettu, joten riskaabelia on tuollaista hankkia. Ihan sama vaikka EU määrääkin että varaosat, takuut ja muut hoidetaan vissiin 10 vuotta eteenpäin. Tuskin kuitenkaan toimii kuin elokuvissa jos ongelmia tulee. Parin vuoden päästä voi laittaa verkon painoksi jos haluaa vaihtaa uuteen.
^Joo, tuo on sellainen ostaa ja ajaa loppuun ratkaisu. Itse harkitsisin vain -50% alessa. Vasinkin kun ei näitä sähkiksiä voi sitten päivittää oikein millään muullakaan, jos moottori/akku hajoaa. Luomupyörässä aina voi ajatella, että jos vain runko kestää, kaikki muu on vaihdettavissa.
ebike-harrastelija
14.09.2020, 18.41
^Joo, tuo on sellainen ostaa ja ajaa loppuun ratkaisu. Itse harkitsisin vain -50% alessa. Vasinkin kun ei näitä sähkiksiä voi sitten päivittää oikein millään muullakaan, jos moottori/akku hajoaa. Luomupyörässä aina voi ajatella, että jos vain runko kestää, kaikki muu on vaihdettavissa.Älä yleistä. Ainakin omassa sähkiksessäni voin vapaasti valita, myös sähkökomponenttien osalta, mitä vaihdan tilalle jos nykyinen osa rikkoutuu. Toki tietyin edellytyksin kuten että jännite on sama, kontrolleri sopii akulle ja moottorille jne. Valintakysymyksiä, toisilla pyörä menee verkonpainoksi moottorin hajottua... . :)
Travelkicking
15.09.2020, 11.03
Brosen moottoreita näkyy saavan irtokappaleinakin https://www.bmzserviceuk.co.uk/shop-products Tuo saattaisi olla pitkän päällekin ostajan ns. viimeinen pyörä.
Takamisakari
15.09.2020, 12.53
Itselle ainakain vakuutettiin myyjäliikkeestä että varaosia saa. Miksei saisi? Technibike jatkaa pyörien valmistamista ihan normaalisti, tuota kyseistä mallia ei vaan tehdä. En usko että yksikään fillaritehdas tai vaikka autonvalmistaja jatkaa tietyn mallin valmistamista ikuisesti. Tai no, pari poikkeusta tietty löytyy.
Pyörällä nyt muutaman viikon ajanut ja asialliselle on tuntunut, takaiskarin säädöt nyt ok.
Nyt varmaan kertynyt jo enemmän kokemuksia tästä ja mahdollisesti myös muillakin? Ajatuksenani käydä katsomassa tätä tarkemmin liikkeessä ja hommata mahdollisesti ensimmäiseksi sähkömaasturiksi. Osien puolesta todella houkutteleva kokonaisuus, sähköjärjestelmän osalta ei välttämättä niinkään sitten.
Moro, Onko kenelläkään pyörän omistavalla onnistunut ladata tuota continentalin puhelinsovellusta? Vai onko edes yhdistettävissä tähän malliin.. Valittaa, ettei ole ladattavissa tällä alueella.
Travelkicking
12.02.2021, 14.04
Se on sitten Saksan matka tiedossa.
Kiitos vastauksesta. Täytyy alkaa selailemaan lentolippuja.
Takamisakari
19.02.2021, 11.20
Tuo Contin appi näyttää ainakin kuvissa hienolta, on navit ja pelit, mutta "ei toimi suomessa". Olisi kiva ymmärtää miksi tuo on noin, se perusvastaus on kai että operaattoreista johtuvista syistä ei pysty lataamaan. Hokasin muuten että näytön pystyy kääntämään ympäri tuossa "jalassa" eli tulee pikkasen taaksepäin. Näyttö kiinni neljällä ruuvilla pohjasta.
Tuo Conti app löytyy android pakettina .apk googlamalla. Latasin paketin ja asensin puhelimeen.Toimii. Pyytää vielä asentamaan 200 megan karttapaketin. Siihen en enää ruvennut vaan poistin apin kun itselläni ei ole siihen tarvetta.
Takamisakari
19.02.2021, 14.10
Kerro lisää tai olisiko jopa linkkiä laittaa? Mä löydän tuon kyllä androidille mutta ilmoittaa että "ei ole käytössä alueellasi". Mulla oli kyllä jo alussa tiedossa ettei toimi suomessa mutta eipä tuosta haittaa olisi jos saisi puljattua tulille.
Tämä se taitaa olla.
https://apkpure.com/conti-ebike-app/com.gpstuner.smartphoneapps.continental
Takamisakari
19.02.2021, 17.17
Tämä se taitaa olla.
Jumaliste, suuri kiitos. Latasin ja sehän toimii.
Nyt varmaan kertynyt jo enemmän kokemuksia tästä ja mahdollisesti myös muillakin? Ajatuksenani käydä katsomassa tätä tarkemmin liikkeessä ja hommata mahdollisesti ensimmäiseksi sähkömaasturiksi. Osien puolesta todella houkutteleva kokonaisuus, sähköjärjestelmän osalta ei välttämättä niinkään sitten.
Täytyihän se käydä tätä eilen testaamassa ja eiköhän tästä kaupat joudu hieromaan. Sen verran paljon hinnalle vastinetta kuitenkin. Vinkkejä pyörän käyttöön liittyen otetaan ilolla vastaan jos on jotain mitä on käytössä ilmennyt ja hyvä huomioida.
Täytyihän se käydä tätä eilen testaamassa ja eiköhän tästä kaupat joudu hieromaan. Sen verran paljon hinnalle vastinetta kuitenkin. Vinkkejä pyörän käyttöön liittyen otetaan ilolla vastaan jos on jotain mitä on käytössä ilmennyt ja hyvä huomioida.Ai saakeli että oli hienoa ajella liikkeeltä kotiin ensimmäinen matka pyörällä. Noin 15km jääsateessa yhtä hymyilyä koko matka. Sitten vain tutustumaan laitokseen tarkemmin tämä ilta. Ja vihreät tarrat pois kaikki mitä lähtee ja sitten mittailemaan mustien runkosuojatarrojen kokoa, että saisi vielä neutraalimman näköiseksi.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210223/ea1a8b29b95358069f2a66cda6738f9e.jpg
Lähetetty minun SM-G981B laitteesta Tapatalkilla
Santtu75
23.02.2021, 20.42
Minusta ainakin tuo musta/harmaa/vihreä väritys sopii hyvin tuohon pyörään, mutta jokainen tietysti muokkaa pyöräänsä oman makunsa mukaan.
Kehtaako kysyä mitä jäi maksamaan?
Jep mielipideasioitahan väritykseen liittyvät ovat niin turha alkaa väittelemään.
Kaikkine lisävarusteineen (nastarenkaat, valot, lyhyempi stemmi, soittokello, lokarit, lukko) 3650e. Ja itselleni tämä tuli siis työsuhdepyöränä.
Ihan hyvä diili ja siitä sitten vielä työsuhdepyöränä verotuksessa käytännössä ~1000€ pois.
Ois kyllä kiva nähdä pyörä ilman vihreitä somistuksia, jos ne tosiaan on poistettavissa. Kuvia odotellessa...
Laittelen kuvia viimeistään kunhan saan tilatut rungonsuojatarrat itselleni ja asennettua sekä iskareiden uudet mustavalkoharmaat tarrat myös. Nyt kaikki irti lähtevät tarrat on melko lailla otettu pois (vanteet, iskarit, akku); rungosta pyrin peittämään tuolla mustalla suojalla osan vihreästä, mutta saa tuota jonkin verran jäädä näkyviinkin toki.
Takamisakari
24.02.2021, 11.34
Aikamoista tuunaamista. Onko muilla esiintynyt massiivista jarrujen ulvomista? Itsellä vinkuu molemmat päät aivan sairaasti, vaihdoin taakse uudet palat ja silti huutaa. Kovilla pakkasilla tätä ei esiintynyt eli kosteus lienee alkuperäinen syy. Jotain noille on pakko tehdä.
Eka polkulenkki ja olipahan hienoa. Jarrut ulvoivat kyllä välillä, mutta loppui kyllä aina kun käytti vaan jarruja enemmän. Kuvista näkee tilanteen tarrojen poiston jälkeen. Tilauksia odotellessa että pääsee tuunaamaan pyörää vielä hieman.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210227/43984fe7de416893bec6bddb352dff46.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20210227/5da3f1bef809f18522842a2ac91a9f45.jpg
Kokkendaali
05.03.2021, 01.05
Täällä kans työsuhdepyöränä Votaro, satku ajettu ja hyvin pelaa
Kokkendaali
05.03.2021, 01.12
mikä takaloksu?
Ai saakeli että oli hienoa ajella liikkeeltä kotiin ensimmäinen matka pyörällä. Noin 15km jääsateessa yhtä hymyilyä koko matka. Sitten vain tutustumaan laitokseen tarkemmin tämä ilta. Ja vihreät tarrat pois kaikki mitä lähtee ja sitten mittailemaan mustien runkosuojatarrojen kokoa, että saisi vielä neutraalimman näköiseksi.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210223/ea1a8b29b95358069f2a66cda6738f9e.jpg
Lähetetty minun SM-G981B laitteesta Tapatalkilla
mikä takaloksu?Sama kuin edessä eli Mucky Nutz Mugguard lyhyt. https://muckynutz.com/guards/mugguard/MugGuard_Short
Täällä kans työsuhdepyöränä Votaro, satku ajettu ja hyvin pelaaSatku takana nyt itselläkin ja hyvin on kyllä pelannut. Tänään töiden jälkeen metsään kun meni kunnolla pakkaselle niin polut varmasti kantavat nyt hienosti.
Jumaliste, suuri kiitos. Latasin ja sehän toimii.
Antaako millaista lisäarvoa tämä sovellus? Eli pääseekö säätämään pyörän asetuksia yms? Itsellä applen laite ja en ole siihen vielä keinoa löytänyt sovelluksen asentamiseen.
Takamisakari
23.03.2021, 11.05
No ei se sinänsä anna, pyörän asetuksia ei pääse muuttamaan (niinkuin ei pääse esim huoltosoftallakaan..). Navigointi voisi jossain tapauksessa tuoda lisäarvoa, itselle ainoa oikeasti merkityksellinen arvo on range- lukema kilometreinä, toki senkin näkee suurinpiirtein siitä "palkista" näytössä.
No ei se sinänsä anna, pyörän asetuksia ei pääse muuttamaan (niinkuin ei pääse esim huoltosoftallakaan..). Navigointi voisi jossain tapauksessa tuoda lisäarvoa, itselle ainoa oikeasti merkityksellinen arvo on range- lukema kilometreinä, toki senkin näkee suurinpiirtein siitä "palkista" näytössä.
Samat kokemukset itsellä ja jäänytkin täysin käyttämättä ko. sovellus parin testikerran jälkeen. Puhelin kuitenkin itsellä omassa telineessä navigointia varten, niin silläkään en tekisi mitään tässä tapauksessa.
Ok, hyvä tietää niin ei ole niin pakottavaa tarvetta asennukselle. Kyselin Continentaliltakin vinkkejä niin opastivat muuttamaan puhelimen alueeksi Euroopan maa (Suomi ei ilmeisesti enää kuulu eurooppaan :)). Sainkin sovelluksen asennettua, mutta ei suostu käynnistymään.
Onko kellään käryä mikä Brosen rauta tässä on? T oli jossain aiemmin mainittu, mutta se ei vastaa noita myyntispekseissä annettuja arvoja...
Kokkendaali
23.03.2021, 15.03
Ok, hyvä tietää niin ei ole niin pakottavaa tarvetta asennukselle. Kyselin Continentaliltakin vinkkejä niin opastivat muuttamaan puhelimen alueeksi Euroopan maa (Suomi ei ilmeisesti enää kuulu eurooppaan :)). Sainkin sovelluksen asennettua, mutta ei suostu käynnistymään.
Onko kellään käryä mikä Brosen rauta tässä on? T oli jossain aiemmin mainittu, mutta se ei vastaa noita myyntispekseissä annettuja arvoja...
Brose AluS taitaa olla kones
ebike-harrastelija
23.03.2021, 16.37
Brose AluS taitaa olla konesTuossa juttua sisuskaluista ja huollosta:
https://youtu.be/-dyTMOqVNto
Minkälaiset kokemukset kanssa omistajilla akunkestosta? Paperillahan toi pitäs olla ihan ok kapasiteetin akku. Ei ole tullut vielä tyhjäksi ajettua, mutta tuon näyttötaulun palkin perusteella syö yllättävän kovin akkua, jos yhtään pitää isompia avustuksia päällä.
Pyörä-Pate
24.03.2021, 17.13
Samanmoisia kokemuksia minullakin akun kestosta. Tosin ajoa kertynyt vasta pakkasilla.
Onko muilla ko. pyörän omistajilla syttynyt jakoavaimen kuvaa näyttöön huollon merkiksi? Itselläni se syttyi vajaan 300km/vajaan 3kk ajon jälkeen. Pyörä on kyllä käynyt ensihuollossa, mutta siellä ei koskettu softaan tms. millä tuo huolto olisi tullut kuitatuksi. Kellään tietoa saako tuota itse kuitattua jostakin pois?
Takamisakari
25.03.2021, 12.18
Jakari on nimenomaan huoltoilmaisin, pitäisi nollata (säätää seuraava huoltoaika tai km:t) softalla. Tietääkseni ei saa itse poistettua mutta ei sinänsä haittaakaan. Ainakin mulla akku kestää parhaiten kakkostasolla, mikä avustaa jo melko hyvin
Runkosuojatarrat tulivat viimein ja nyt paikallaan. Vähän leveämmät saisivat olla, mutta menettelee noinkin. Yläputkeen istuivat kyllä hyvin. Vielä odotellaan Foxin tarroja, niin alkaa olla pyörä sen jälkeen valmis. Laittelen parempia kuvia jahka kaikkinensa valmista.
Reilu kuukausi ajoa nyt takana ja reilu 300km ajellut nyt. Asensin myös lasten pyöräkärryn läpiakselin paikalleen ja kokeilin vetämistä, aikas kevyesti tulee perässä verrattuna luomugraveliin ja -hybridiin. Kaikkinensa nauttinut kyllä ajeluista todella paljon eikä valittamisen aiheita ole vielä ilmaantunut.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210327/18b3efe848fb682b99b8a9e7a92a2efd.jpg
Kokkendaali
29.03.2021, 11.26
Softan saa käynnistymään ainaki iphonessa siten että asentaa puhelimelle jonkin muun kielenkin kuin Suomi ja tämän jälkeen pääsee valitsemaan asetuksista Conti eBike apin kielen. Ensi kokeilulla ihan kiva äppi jolla saa sykkeet näytölle helposti
Jes, Nyt lähti rokkaamaan.
Onko kellään muuten käsitystä onko tohon broseen tehtävissä mitään muutoksia ns. akuttomana ajoon? Vastustaa aika rankasti, kun akku loppuu. Mitä Boschia kokeillut niin ero on kuin yöllä ja päivällä.
Ahuman70
04.04.2021, 19.25
Onko kukaan testannut minkä kokoiset kumit mahtuu paikalleen? Tosin jos haluaa plussarenkaita laittaa niin tarvinnee leveämmät vanteetkin?
Toinen juttu joka vähän mietityttää on melko pieni maavara polkimesta maahan, meinaa raapia herkästi maata poluilla. Edelliseen fillariin eroa on jopa kaksi senttiä. Tälle ei taida olla oikein mitään tehtävissä...
Takamisakari
06.04.2021, 12.01
Jes, Nyt lähti rokkaamaan.
Onko kellään muuten käsitystä onko tohon broseen tehtävissä mitään muutoksia ns. akuttomana ajoon? Vastustaa aika rankasti, kun akku loppuu. Mitä Boschia kokeillut niin ero on kuin yöllä ja päivällä.
Tästä olen kyllä eri mieltä, en ainakaan itse huomaa minkäänlaista ylimääräistä vastusta moottorista. Kokemusta on esim Boscheista.
ruuduntakaa
06.04.2021, 12.09
Toinen juttu joka vähän mietityttää on melko pieni maavara polkimesta maahan, meinaa raapia herkästi maata poluilla. Edelliseen fillariin eroa on jopa kaksi senttiä. Tälle ei taida olla oikein mitään tehtävissä...
Minkä mittaiset kammet? Jopa 155mm menee sähkiksessä kivasti.
Ooveepee
12.04.2021, 23.44
Minulla tuo maavara parantui kun säädin iskarin paineet kuntoon, sen jälkeen ei ole raapinut mutta kyllähän sitä vähän varoo..
Renkaan leveydestä.. Ainakin 2,6" nastat menee helposti ja eteen jää sentti molemmin puolin tolppiin. Veikkaan että 3" mahtuu mutta tarkkaan en ole mitannut.
Travelkicking
13.04.2021, 11.16
Tästä olen kyllä eri mieltä, en ainakaan itse huomaa minkäänlaista ylimääräistä vastusta moottorista. Kokemusta on esim Boscheista.
Oisko ainoa vastus siitä ylämäestä... Tosin mulla vain Brosen T-malli.
Muilla tullut vastaan ettei pyörä mene päälle? Akussa virtaa, aamulla toimi toiseen suuntaan hyvin, mutta kotiin päin lähdettäessä pyörän oltua päivän autohallissa ei enää mennytkään näyttö päälle. Akun painikkeesta näkee, että virtaa on akussa. Näytön ja ohjaimen johdot niiden päästä paikallaan, moottorin päätä ei pääse tarkastamaan, kun ei ole ulosvetäjää kammelle. Classicbikeen oltu jo yhteydessä asiasta ja täytyy viedä sinne jos ei muuten selviä.
Takamisakari
20.04.2021, 11.52
Mulla on tokeentunut kun on ottanut akun irti ja laittanut takaisin kiinni
Mulla on tokeentunut kun on ottanut akun irti ja laittanut takaisin kiinniTuota toki kokeilin heti alkuun, mutta ei auttanut.
Ahuman70
20.04.2021, 14.30
Minkä mittaiset kammet? Jopa 155mm menee sähkiksessä kivasti.
170 mm kammet vakiona. Täytyypä katsella lyhyempiä, kiitos!
Ahuman70
20.04.2021, 14.31
Minulla tuo maavara parantui kun säädin iskarin paineet kuntoon, sen jälkeen ei ole raapinut mutta kyllähän sitä vähän varoo..
Renkaan leveydestä.. Ainakin 2,6" nastat menee helposti ja eteen jää sentti molemmin puolin tolppiin. Veikkaan että 3" mahtuu mutta tarkkaan en ole mitannut.
Meneekö esim. 2.8 tuolle vakiovanteelle?
Ettei tule liian pullea sivuprofiili?
Lepinkäinen
27.04.2021, 10.04
Moro,
Onko kukaan vaihtanu nopeusanturia Votaroon?
Omasta tuli ryskättyä anturi poikki ja uusi vaihdettua paikoilleen, mutta ei toimi millään.
Ahuman70
02.05.2021, 21.21
Nyt on ekat lenkit heitetty 155 mm kammilla. Hämmästyin miten pieni ero loppupelissä polkemiseen, mutta iso ero juurakoiden kopinaan poluilla :D
Nyt on ekat lenkit heitetty 155 mm kammilla. Hämmästyin miten pieni ero loppupelissä polkemiseen, mutta iso ero juurakoiden kopinaan poluilla :DMitkä kammet vaihdoit ja mistä hommasit? Itse täytyy huomenna soitella Classicbikeen mikä oman pyörän tilanne on. Meni sinne selvittelyyn, kun ei mennyt virrat päälle.
Ahuman70
20.05.2021, 22.44
Sorry, nyt vasta huomasin kysymyksen... Tuolta tilasin tuollaiset 155 mm pituisina. https://mirandabikeparts.com/en/shop/e-bike/delta/
Kiitos tiedosta. Eipä mitään hätää ole itsellä noiden kanssa, kun pyörä on ollut pajalla tuosta vioittumisestaan lähtien. Täytyy laittaa pohdintaan, kun saa taas takaisin ajoon toivottavasti lähiaikoina.
Ooveepee
21.05.2021, 16.22
Muilla tullut vastaan ettei pyörä mene päälle? Akussa virtaa, aamulla toimi toiseen suuntaan hyvin, mutta kotiin päin lähdettäessä pyörän oltua päivän autohallissa ei enää mennytkään näyttö päälle. Akun painikkeesta näkee, että virtaa on akussa. Näytön ja ohjaimen johdot niiden päästä paikallaan, moottorin päätä ei pääse tarkastamaan, kun ei ole ulosvetäjää kammelle.
Moottorin suojakoppien tiiveys ei oo paras mahdollinen ja siten vettä voi päästä lähelle moottorin sähköliitäntöjä. Veikkaan että siellä on kontaktihäikkä.
Paransin tuota vedenkestoa lisäämällä koppien saumoihin ja kampien juuriin silikoonit. Jotta tuon saa hyvin tehtyä kannattaa kammet ja ratas käyttää irti.
Myös jäykkää vaseliinia liittimiin on hyvä idea. Myös akun kontakteihin. Olen myös laittanut näytön ja kontrollerin väliseen liittimeen kutistesukan ympärille.
Moottorin suojakoppien tiiveys ei oo paras mahdollinen ja siten vettä voi päästä lähelle moottorin sähköliitäntöjä. Veikkaan että siellä on kontaktihäikkä.
Paransin tuota vedenkestoa lisäämällä koppien saumoihin ja kampien juuriin silikoonit. Jotta tuon saa hyvin tehtyä kannattaa kammet ja ratas käyttää irti.
Myös jäykkää vaseliinia liittimiin on hyvä idea. Myös akun kontakteihin. Olen myös laittanut näytön ja kontrollerin väliseen liittimeen kutistesukan ympärille.Tuollaisia parannuksia Classicbikella oltiin tuohon jo tehtykin, kun pyörän sieltä sain alkujaan. Moottori oli nyt mennyt pyörästäni vaihtoon, tarkkaa tietoa itselleni ei ole vielä tullut mikä siellä tarkalleen oli hajalla.
Pyörä-Pate
22.05.2021, 14.31
Laitoin sulle MJayy yv.
Takamisakari
11.06.2021, 11.11
https://www.ebikeparts.fi/epages/ebikeparts.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/2018101504/Products/badass_box_4_brose
Onkos kukaan asennellut tällaista?
https://www.ebikeparts.fi/epages/ebikeparts.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/2018101504/Products/badass_box_4_brose
Onkos kukaan asennellut tällaista?Pakko oli pistää mielenkiinnosta tilaukseen. Suurempia asennustöitä tai moottorin avaamista vaativat viripalikat eivät kiinnosta, mutta tuo on helposti otettavissa käyttöön ja pois sopivissa paikoissa. Ilmoittelen toimiiko kun olen ehtinyt testailla. Suoraan valmistajalta tilasin ja lupasi toimitusta jo huomenna tai ylihuomenna.
Travelkicking
12.06.2021, 20.03
Mihinkähän tuollaisia tarvitaan maastopyörissä ? Sähköfätissä ei tulisi mieleenkään. Sileärenkaiset pyörät on sitten erikseen.
Itsellä ainakin poluillakin tuo avustuksen raja tulee usein vastaan jolloin meno muuttuu todella nykiväksi ja osittain myös ennalta-arvaamattomaksi, kun avustus menee päälle ja pois. Esimerkkinä tiukat alamäet joiden perään heti ylämäki, niin noissa ei saa avustusta peliin heti nousun alkuun, kun ollaan avustusrajan yläpuolella. Jos tällä saisi tuon nykimisen pois, niin ajaisi minulla asiansa. Kadulla ei ole itsellä tarvetta nopeampaa päästä.
ebike-harrastelija
13.06.2021, 08.12
Kyllä, virittämällä päästään menoa haittaavista rajoituksista eroon. Kalliita kyllä ovat...
Takamisakari
14.06.2021, 12.41
https://www.ebikeparts.fi/epages/ebikeparts.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/2018101504/Products/badass_box_4_brose
Onkos kukaan asennellut tällaista?
Hain omani postista, asennushan on todella yksinkertainen ja ei kun testaamaan. Vekotin näytti huijaavan nopeusanturia hetken ajan mutta sen jälkeen ei mitään muutosta. Nopeus ei myöskään missään vaiheessa noussut yli 25kmh avustettuna.. lähes kaikkea on kyllä kokeiltu, mm pariston vaihtoa jne mutta ei tunnu toimivan
Hain omani postista, asennushan on todella yksinkertainen ja ei kun testaamaan. Vekotin näytti huijaavan nopeusanturia hetken ajan mutta sen jälkeen ei mitään muutosta. Nopeus ei myöskään missään vaiheessa noussut yli 25kmh avustettuna.. lähes kaikkea on kyllä kokeiltu, mm pariston vaihtoa jne mutta ei tunnu toimivanNo voi hitto. Täytyy odotella että oma tulee ja palauttaa sitten jos ei toimi.
ruuduntakaa
14.06.2021, 13.35
Vekotin näytti huijaavan nopeusanturia hetken ajan mutta sen jälkeen ei mitään muutosta. Nopeus ei myöskään missään vaiheessa noussut yli 25kmh avustettuna.. lähes kaikkea on kyllä kokeiltu, mm pariston vaihtoa jne mutta ei tunnu toimivan
Hyvä.
Edit. Poistettu kiellettyä keskustelua.
Takamisakari
21.06.2021, 12.00
Hienoa. Rajottimen poistosta voidaan hurskastella vaikka kuinka paljon, vastuu liikenteessä on aina kuskilla. MItä tapahtuisi jos autohin asennettaisiin nopeusrajoittimet vaikka 100 tai 80kmh, ei niilläkään ajeta joka hetki niin lujaa kuin pääsee..
Älkää pilatko kaikkia ketjuja näillä ajoneuvoluokan muutosasioilla. Nää menee näköjään lukkoon tai katoaa kokonaan. Häviää paljon hyvää keskustelua.
ebike-harrastelija
21.06.2021, 14.30
Älkää pilatko kaikkia ketjuja näillä ajoneuvoluokan muutosasioilla. Nää menee näköjään lukkoon tai katoaa kokonaan. Häviää paljon hyvää keskustelua.Miten näitä on pilattu? Ajankohtainen keskustelu kielletään, koska sähköpyörät yleistyvät kovaa vauvtia ja tottakai tämäkin useita ihmetyttää. Ajoneuvoluokat on hyvä jokaisen sisäistää, eikö?
Tuntuu, että ylläpito voisi nousta peilin eteen seisomaan ja vähän miettiä, mikä olisi hyvä linja keskustelulle. Kenties kieltämisen sijaan valistaminen, onkohan Fillari-lehdessä tästä ollut jo artikkelia?
Takamisakari
21.06.2021, 15.35
Älkää pilatko kaikkia ketjuja näillä ajoneuvoluokan muutosasioilla. Nää menee näköjään lukkoon tai katoaa kokonaan. Häviää paljon hyvää keskustelua.
Totta, pahoittelut. Tosiaan tuosta kieltämisestä tai linjanvedosta voi olla montaa mieltä, en itse jatka tästä aiheesta enempää.
Itse olen tottunut, että foorumeilla moderaattorit hoitavat keskustelun siistimisen sallituksi, jos sääntöjä rikotaan. Toivon myös, että keskustelua ei vain poisteta, jos tältä osin säännöistä on poikettu vaan viestit muokataan tarpeellisilta osin ja kerrotaan miten jatkossa tulee toimia. Hyvää ja varmasti jatkossa muitakin hyödyntävää keskustelua pyörän muilta osin ei ole syytä poistaa vaan muutaman viestin takia.
Muihin aiheisiin liittyen tilasin myös itselleni lyhyemmät kammet Mirandabikesilta. Itse otin 160mm eli sentin vakioita lyhyemmät. Eilisen testilenkin perusteella näilläkin kopinat kyllä vähentyivät selvästi ja pari kertaa oikein yllätyin ettei maakosketusta tullutkaan. Suosittelen siis myös muille, jotka ovat tuskastelleet polkimien maavaran kanssa.
Takamisakari
22.06.2021, 16.39
Itse ainakin lataan menemään ihan vakiokammilla. Oma mielipide on että maastossa pitää ajamista rytmittää joka tapauksessa ja taas tiukkaan vääntöön lyhyet kammet ei ole mun juttu. Sähköillä tulee toki ajettua eri tavalla kuin luomulla (puhutaan siis nyt maastoajosta suht haastavassa maastossa) Mutta jokainen toki tyylillään.
Onko joku asentanut pyörään kiinteää moottoriin kytkettävää valaisinta? Noiden Broseen tarkoitettujen luulisi toimivan, saako tuon ohjauskytkimen valokatkaisimen myös toimimaan näiden kanssa? Syksyksi pitää hommata joku kunnon tuikku ja ei huvittaisi hommata ladattavaa kun sähkö olisi kuitenkin suoraan pyörässä käytössä.
Ongelma mahdollisesti myös valon kiinnitys ohjaustankoon kun tuo näytön kiinnike on stemmin molemmin puolin ja ainakin Lupinen valossa kiinnitys näyttäisi tulevan juuri tuohon samaan kohtaan. Jos joku on tällaisen tai jonkin valon jo asentanut ja mahdolliset ongelmat kiinnityksen ym suhteen jo ratkaissut niin kokemuksia otetaan vastaan.
Ooveepee
05.08.2021, 20.39
Onko joku asentanut pyörään kiinteää moottoriin kytkettävää valaisinta? Noiden Broseen tarkoitettujen luulisi toimivan, saako tuon ohjauskytkimen valokatkaisimen myös toimimaan näiden kanssa? Syksyksi pitää hommata joku kunnon tuikku ja ei huvittaisi hommata ladattavaa kun sähkö olisi kuitenkin suoraan pyörässä käytössä.
Ongelma mahdollisesti myös valon kiinnitys ohjaustankoon kun tuo näytön kiinnike on stemmin molemmin puolin ja ainakin Lupinen valossa kiinnitys näyttäisi tulevan juuri tuohon samaan kohtaan. Jos joku on tällaisen tai jonkin valon jo asentanut ja mahdolliset ongelmat kiinnityksen ym suhteen jo ratkaissut niin kokemuksia otetaan vastaan.
Asensin Lezyne macro pro 1000 valon. Erikseen piti tilata brosen mottiin sopiva kaapelin pätkä ja kolvata se valon johtoon. Tosi hyvin toimii myös automaattiasennolla. Osaa sytyttää valon mentäessä pimeisiin alikulkuihin jne. Valoteho ja kuvio on mielestäni riittävä. Valoa on helppo säätää alaspäin kun tulee porukkaa vastaan, maastossa talvella käytän kuitenkin kypärävaloa lisänä.
Lezynen jalka menee tosi hyvin stemmin etupuolelle kun kääntää Contin näytön jalan toisinpäin, eli siten että näyttö tulee lähemmäksi kuskia. Näyttö on parilla ruuvilla jalassa kiinni ja tukee tuota 180 asteen muutosta.
Kaapeli:
https://www.valostore.fi/tuote/kytkentakaapeli_sahkopyoran_etuvalolle_lupine/?variant=7891&vs_shopping_smart_all&gclid=CjwKCAjwmK6IBhBqEiwAocMc8u8nz7vMVdEVzeb-X3mglH_TK7dDQxB5GfTrJGBMMkhzVJZPvPpBfBoCdxEQAvD_Bw E
Ooveepee
05.08.2021, 20.41
Itse ainakin lataan menemään ihan vakiokammilla. Oma mielipide on että maastossa pitää ajamista rytmittää joka tapauksessa ja taas tiukkaan vääntöön lyhyet kammet ei ole mun juttu. Sähköillä tulee toki ajettua eri tavalla kuin luomulla (puhutaan siis nyt maastoajosta suht haastavassa maastossa) Mutta jokainen toki tyylillään.
Kuskin painokin vaikuttanee osaltaan asiaan...
Takamisakari
06.08.2021, 11.31
Asensin Lezyne macro pro 1000 valon. Erikseen piti tilata brosen mottiin sopiva kaapelin pätkä ja kolvata se valon johtoon. Tosi hyvin toimii myös automaattiasennolla. Osaa sytyttää valon mentäessä pimeisiin alikulkuihin jne. Valoteho ja kuvio on mielestäni riittävä. Valoa on helppo säätää alaspäin kun tulee porukkaa vastaan, maastossa talvella käytän kuitenkin kypärävaloa lisänä.
Lezynen jalka menee tosi hyvin stemmin etupuolelle kun kääntää Contin näytön jalan toisinpäin, eli siten että näyttö tulee lähemmäksi kuskia. Näyttö on parilla ruuvilla jalassa kiinni ja tukee tuota 180 asteen muutosta.
Kaapeli:
https://www.valostore.fi/tuote/kytkentakaapeli_sahkopyoran_etuvalolle_lupine/?variant=7891&vs_shopping_smart_all&gclid=CjwKCAjwmK6IBhBqEiwAocMc8u8nz7vMVdEVzeb-X3mglH_TK7dDQxB5GfTrJGBMMkhzVJZPvPpBfBoCdxEQAvD_Bw E
Ei sulla olisi heittää kuvaa mihin tuo johto kolvataan? Itsellä pysyy kyllä kolvi kädessä mutta sitten taas korkeampaa ymmärrystä sähköstä ei oikein löydy..
Ooveepee
25.08.2021, 23.44
Kuvaa ei oikein ole, mutta siis ihan vain se kaksinapainen johto piti jatkaa että sai sen käymään brosen kylkeen. Valo siis toimitettiin pelkällä kaapelilla jonka päässä johdot törrötti.
Travelkicking
26.08.2021, 10.16
Tuossa moottorin puoli (Specialized Brose s-mag) https://youtu.be/iH_QeXesDLY?t=180 Irtonaiset päät abikoilla tms. (puristusliittimillä).
Muilla ongelmia pakkasella hissitolpan kanssa? Tuntuu että vaijeri tms jäätyy ja hissitolppa ei enää lukitu ylä tai ala-asentoon vaan nousee ylös ilman painoa ja laskee alas kun painoa päällä. Vivussa ei tunnu mitään vastusta vaan liikkuu asennosta toiseen, vaijeri ei siis kiristy.
On aika tavallista että kuoren sisällä oleva vesi jäätyy. Oireet juuri tuollaiset. Lämpmään ja paineilmaa, alkoholia ja ohutta öljyä. Paineilmalla saa kätevästi nesteet puhallettua kuoren läpi. Vaatii vaijerin irrottamisen, takaisinlaitto voi olla vaikeaa jos pää on rispaantunut. Samalla vaivalla laittaa uuden vaijerin.
Millainen homma tuo vaijeri on vaihtaa? Ei ole itse tullut vaijereita mihinkään aiemmin vaihdettua, niin onnistuuko tältä osin ummikolta? Laitoin nyt ensiavuksi WD-40 + paineilmaa tuosta kahvan päädystä sisään, katsotaan onko minkäänlaista vaikutusta.
Ei auttanut tuo ensiapu niin tuli nyt aloitettua tuota vaijerinvaihtoprojektia. Otin sisävaijerin nyt alkuun kokonaan pois tuolta. Tuli huomattua, että tuo vaijerin kuori oli sen verran syvällä satulaputken sisällä eikä liikkunut mihinkään kun toisesta päästä työnsi, että voi olla melkoinen homma tuosta vaijeria pujottaa läpi. (Edit. Ja nyt jälkikäteen tajuttuna olisi varmaan pitänyt irrottaa painike ennen vaijerin irrotusta, niin vaijeri ei olisi lähtenyt satulatolppa ulos vedettäessä kuoren sisään ja kuori olisi noussut myös satulaputkessa. Voihan nyt prkl.) Jos ei omin avuin onnistu niin sitten viedään liikkeeseen laittamaan kuntoon. Kuoren läpi sai nyt ainakin hyvin menemään ipaa, wd40tä ja paineilmaa, luulisi puhdistuneen ainakin toivottavasti. Tangon pää kuoren päädystä tulee kyllä jatkossa suojata jotenkin paremmin, koska tuostahan pääsee vesi suoraan kuoren sisään ja aiheuttaa varmasti silloin tätä ongelmaa pakkasella. Uusi vaijeri nyt vaan hankintaan ja ajellaan siihen asti satula ylhäällä.
Kuminauha
10.01.2022, 08.42
(Edit. Ja nyt jälkikäteen tajuttuna olisi varmaan pitänyt irrottaa painike ennen vaijerin irrotusta, niin vaijeri ei olisi lähtenyt satulatolppa ulos vedettäessä kuoren sisään ja kuori olisi noussut myös satulaputkessa. Voihan nyt prkl.)
Tämä on juuri se kriittinen vaihe. Voit toki vieläkin syöttää vaijerin kuoreen tangon päästä, ikäänkuin väärin päin, niin se varmaan tulee sieltä satulaputkesta ylös? Sen jälkeen vetää vaijerista, josko sillä saisi kuoren liikkumaan.
Akustisen pyörän kanssa tuli opittua tämä hissitolpan (gravity dropper) vaijerihomma ja otin jokasyksyiseksi rituaaliksi juuri ennen pakkasten tuloa tehdä vaijerinkuorelle puhdistuksen paineilmalla ja voitelun aseöljyllä. Tämä tuntui auttavan olennaisesti eikä vaijeri takunnut koko talvena. Pihinä tuunasin vaijerinpään vielä hopeajuotteella joten saman vaijerin sai uusiokäytettyä helposti kun pää ei rispaannu. Hopeajuote on kyllä hyvä mutta vaatii harjoittelua että sen juotoksen saa onnistumaan, eikä päähän tule paksua knööliä. Tarvittava juotteen määrä on aivan olemattoman pieni. TIG-hitsaus (ilman lisäainetta) on kokemukseni mukaan toinen toimiva metodi, mutta minusta vieläkin enemmän harjoittelua vaativa homma, että saa aikaan vastaavan lopputuloksen kuin mitä tehtaan vaijerin päässä on.
t. Janne
Kokeillaan kun nyt saa ensin hankittua uuden vaijerin tätä varten. Onko suosituksia vaijerista vai laitanko mitä vain vaihdevaijeria tulemaan? Ajattelin mahdollisesti tilata samalla tuon jagwiren hissitolppien vaijerisetin kuorineen nyt varuiksi, jos täytyy alkaa tuota kuortakin vaihtaa niin on sitten valmiina. Kannattaisiko tuo vaijeri vaihtaa nyt tuohon 0,8mm jagwireen vai pitääkö laittaa paksumpaa tilalle?
^Itse havaitsin selvän eron fillarin mukana tulleen (TranzX, tms) hissitolpan vaijerin ja Shimanon Optislick-käsitellyn vaijerin välillä. Optislick:it taitaa olla vaihdevaijereita.
Onko Jagwirella joku hissitolppavaijerikin?
Tätä ajattelin siis itse tilalle: https://www.bikester.fi/jagwire-pro-dropper-vario-teleskooppisatulatolpan-vaijerisetti-M719390.html?vgid=G976640&utm_cust_cb=CBA&gclid=CjwKCAiArOqOBhBmEiwAsgeLmanG6wWbWdii-J6yDZrtCTH-0bvXMZK7SQ_Ge6u16wHZhGqjPqg_MRoC-1kQAvD_BwE&_cid=21_1_-1_9_162_976640_490546188190_pla&ef_id=CjwKCAiArOqOBhBmEiwAsgeLmanG6wWbWdii-J6yDZrtCTH-0bvXMZK7SQ_Ge6u16wHZhGqjPqg_MRoC-1kQAvD_BwE&ev_chn=shop
Itselläni on tuossa alkujaankin joku Jagwiren vaijeri, ainakin kuori siis, merkintöjen perusteella (Jagwire LEX-SL merkinnät kyljessä).
Laitoin nyt jagwiren pro slick vaijereita 2kpl 2,3m pituisena tilaukseen. Kokeilin vanhalla vaijerilla (katkaisin päästä pätkän pois) ja sen sai kuoren läpi kyllä kulkemaan niin en nyt ala kuorta heti vaihtamaan. Uskoisin saavani tuon pään ylös tuolta uudella vaijerilla juuri tuolla tavalla kun neuvottiin, että laittaa vaijerin väärin päin ja vetää sillä tuon ylös. Nyt vaan odotellaan vaijereita bikesteristä, niin pääsee jatkamaan.
Vaijeri vaihdettu, sitten vaan odottelemaan pakkasia auttoiko tämä. Laitoin kuoren läpi paineilmaa ja aseöljyä, jos tämä auttaisi asian kanssa myös.
Lähetetty minun SM-G990B laitteesta Tapatalkilla
Tähän tästä ei varmaan ole apua, mutta ulkopuolisen vaijerin saa helposti testattua kylmäsprayllä, sillä kun suihkuttelee vaijerinkuoren huolella jäähän alimmasta kohdastaan niin saa helposti todettua, onko siellä sisällä vettä haitallisessa määrin. Jos tolpan vipu toimii kylmäsprayllä jäädytyksestä huolimatta normaalisti, niin voi olla varma, ettei ongelmia tule pakkaskeleilläkään.
t. Janne
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.