Näytä tavallinen näkymä : Bianchi Oltre XR4 tai vastaava
Ajatuksena on korvata nykyinen XR2, joka on ollut mulle erittäin sopiva. Lähinnä tätä on Bianchin nykymallistossa XR4.
Näissä molemmissa kaapelit menevät tangosta ulkovetoina runkoon. Onko tämä muutettavissa sillä, että hankkii integroidun taikka muuten soveltuvan tanko/stemmi-kombon?
Onko jollakulla toisella ollut kiikarissa XR4, mutta päätynyt johonkin muuhun merkkiin? Mihin? Onko kuulunut huhuja Bianchin ensi vuoden malleista?
XR4 vannejarrullisen runkosetin hinta on noin 2400 € ja Di2 Ultegra voimansiirto vähän yli 1100 €. Tähän satula ja tanko ym. pientä, niin ilman kiekkoja ollaan suurin piirtein neljässä tonnissa.
Kannattaako hankkia integroitu tanko/stemmi? Jossain vaiheessa oli Syncrosin moinen listalla mutta kaatui siihen että säätö/vaihto hankalaa ja hieman kallistakin jos ei ole just sopiva.
Samaa mieltä, en oikein näe integroitua järkevänä.
Ei ihan vastaus kysymykseesi, mutta bike 24:ssa poistuvaa bmc slr mallistoa alessa; sähköllä kokoja löytyy 51, 54 ja 56 hieman eri versioina. SLR 02 di2 4100 eur, force 4200 eur ja slr 01 di2 4700 eur. Kaikki nuo on tosin levyjarruilla, mutta jos niitä vastaan ei ole mitään niin..,
Itsellä pohdinta oli niin päin, että päivitänkö vannejarrulliseen mekaaniseen ultegraan hipokiekot vai ostanko uuden ? En päivittänyt
Ei ihan vastaus kysymykseesi, mutta bike 24:ssa poistuvaa bmc slr mallistoa alessa; sähköllä kokoja löytyy 51, 54 ja 56 hieman eri versioina. SLR 02 di2 4100 eur, force 4200 eur ja slr 01 di2 4700 eur. Kaikki nuo on tosin levyjarruilla, mutta jos niitä vastaan ei ole mitään niin..,
Itsellä pohdinta oli niin päin, että päivitänkö vannejarrulliseen mekaaniseen ultegraan hipokiekot vai ostanko uuden ? En päivittänyt
vaan ostin uuden di2 ja levyjarrullisen. Harkinnassa oli loppupeleissä mainittu BMC SLR02 , Bianchi Oltre Xr4 , Focus Izalco max, Canyon Aeroad, Orbea Orca Aero. kaikki di2:lla ja levyjarruilla. Di2:n halusin vaikken välttämättä sitä tarvitse ja levyjarrut tuntuivat tavallaan turvallisemmalta vaihtoehdolta kun hinta joka tapauksessa kipuaa vajaa 5 teur ja siitä ylöspäin riippuen mm. kiekoista. Valitsin sitten Orbean ja BMC olisi ollut vaihtoehto 2. Perustui aiempiin kokemuksiin ja pitempiin koeajoihin kavereiden pyörillä,myös lähikaupalla tonitonilla oli osuutta asiaan.
BMC:n estetiikasta tulee minulle mieleen BMW, eli on kyllä ihan tyylikäs omassa lajissaan, mutta ei oma valinta. Orbea Orca on menevän näköinen pienempien runkojen osalta, mutta isommissa emäputki venyy aika tavalla.
Vannejarruissa aion pysyä, kun ei omassa käytössä ole levyjarruista erityistä etua. Kalliiksi kävisi, jos nykyiset ENVE/FFWD/D-A:t vannejarrulliset kiekkosetit pitäisi myydä ja hankkia levariversiot tilalle.
Bianchissa olisin mennyt kokoon 57 ja Orbea on 55. Bianchi oli noista lähdöltään selkeästi kallein, mutta sitä myytiin esittelykappaleena hyvään hintaan matkakohteessani Ruotsissa (jonne en sitten kesän tilanteen johdosta lähtenytkään). Tuolla kiekkojen setupilla ratkaisuni olisi sama kuin sinulla. Parin tuhannen kilometrin jälkeen levyt on "ihan ok", mutta sähköistä olisi vaikea luopua
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.