Näytä tavallinen näkymä : 40mm Schwalbe G-One Allround ei asetu vanteelle

TeekooVee
09.08.2020, 19.46
Ongelma: Rengas ei sitten millää asetu vanteelle.
Kaikkenmoisia vinkkejä koittanut, saippuaa, painetta (ei ole kompuraa) youtubesta ja foorumeilta.
2h nyt vääntänyt ja ei mene - ei lähellekään itseasiassa. noin 40cm pätkä on kokoajan notkolla.
Vanne on Merida esiasennus "Alexrims" ERTRO 622 17 - sisuri on 28-47 622 Conti normaali (ei ohennettu tms)
Nyt patentti ratkaisuja kiitos :) seuraavaksi pitänee tukea LBS:ää ja viedä sinne.
Olen 40mm kumiin laittanut hetkellisesti 6bar että nousi vanteelle, maksimi valmistajan mukaan 50psi eli 3.5bar. Peltorit vaan päähän.
TeekooVee
09.08.2020, 21.45
Olen 40mm kumiin laittanut hetkellisesti 6bar että nousi vanteelle, maksimi valmistajan mukaan 50psi eli 3.5bar. Peltorit vaan päähän.
Ok, laitoitko jalkapumpulla vai kompuralla?
Meinaan nyt olen kokeillut myös 35mm Allroundia ja 35mm CX COMP renkaita ja toista (Schwalben) sisuria. Näilläkään ei asetu kunnolla vaikka mitä vääntää.

Tämä on ensimmäinen kerta kun kys. vanteille vaihdan renkaita, koskaan ei ole näin hankalaa ollut toisiin vanteisiin renkaan laitto. Tuossa kehän profiilissä on oltava joku pykälä just väärässä paikassa, tehtaalla tuskin on ongelma kun paineella laittavat, kun tehdas kumit olivat paikallaan ihan fine.
Seuraavaksi koitan uutta vannnenauhaa - voisikohan se auttaa?
K.Kuronen
09.08.2020, 22.19
^Jos se vannenauha on vanteen reunasta reunaan, niin pois vaan kiusaamasta. Tilalle olen tiukalle vanteelle vetänyt kapeaa teippiä pari kierrosta. Lisäksi jotakin liukastetta, silikonia, voisi kumin reunalle tarjota.
Komppaan Stumpea.
Hankalissa vanteissa ainoa toimiva menetelmä on ollut liukaste ja reilu ylipaine kunnes napsahtaa. Erittäin ärsyttäviä tapauksia ovat.
TeekooVee
10.08.2020, 14.02
Komppaan Stumpea.
Hankalissa vanteissa ainoa toimiva menetelmä on ollut liukaste ja reilu ylipaine kunnes napsahtaa. Erittäin ärsyttäviä tapauksia ovat.
Jep näin se ratkesi. Kaupan kautta. Elikkä 11bar jalkapumppu ja silikoni rasvaa.
Etupyörään rasvasin koko renkaan molemmat beadit samantien (mikä "bead" on suomeksi?) ja sehän napsahti jalkapumpulla jo alle 4barin paineessa paikalleen.
Takapyörään ruiskasin vain vähän fairyn ja veden sekoitusta (se näytti alkujaankin paremmalta) ja sekin napsahti ennen 4baria.
Näillä mennään jatkossa - välineistä se oli kiinni.

vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.