PDA

Näytä tavallinen näkymä : Maantiekengät isoon jalkaan?

silee
01.08.2020, 10.51
Moi, onko täällä ketään isojalkaista joka olisi löytänyt hyvät maantiekengät? 15 vuotta vanhat sidit (koko 49) alkaa tulla tiensä päähän. Uusien kenkien sovittaminen ja hankkiminen on ollut hankalaa, koska kyseisen merkin koot vaihtelee aika paljon mallin vaihtuessa. Lisäksi parempien mallien koot loppuu numeroon 48. Esim sidi shot (koko 48) olisi ollut hyvän tuntoinen kenkä, mutta puoli numeroa tai numeron pieni. Sidi genius 5 koko 49 taas tuntui isolta. Yhdet shimanon rc-701 kengät olivat taas kapeat vaikka pituus riitti. Nämä kaikki siis tilattu ulkomailta paitsi shot.

Tässä vaiheessa tuntuu että voin laittaa kenkiin vaikka tonnin kunhan löydän sopivat. Ja arvatkaa onko kivijalkamyymälöissä kokeiltavana tuon kokoluokan kenkiä? Onko siis jokin merkki jossa koot olisi ns normaalit. Ecco kävelykengät on numeroa 47. Sidillä ja shimanolla vastaava koko on se 48-49. Mites muut merkit? Suosituksia? Kengät pitäisi olla räikkäsysteemillä.

Kollinjoki
03.08.2020, 16.59
Northwavelta saattaisi löytyä, monessa mallissa 48 on isoin tarjolla oleva koko.

Mulla Eccojen koko on aina 45 ja Northwavesta menee pykälää isompi koko 46. Shimano pitää mulla olla 47. Hieman kyllä toivoisin että oma Northwaveni olisi isommassa jalassa (vasen) aivan pikkuisen leveämpi, mutta on nuo nyt toimineet tarpeeksi hyvin. Kannattaa ottaa testiin sellaisesta paikasta, jonne saa helposti palautettua ilmaiseksi jos ei sovi.

EDIT: sori ajatuksissani sekoilin, et varmaan tolla räikkäsysteemillä tarkoita tuollaista pyöriteltävää rullaa niin kuin jotenkin tyhmästi ajatusharhailin . Eli siis NW käyttää sitä pyöritettävää lankakiristintä (jota kyllä itse pidän räikkää parempana)

tchegge_
05.08.2020, 13.07
Mulla menee eccot 47-48 koossa, ostin viime vuonna just Northwave Spider plus maastokengät koossa 49, tuo plussamalli on vähän tilavammalla päkiäosalla.

Lähetetty minun laitteesta Takapalkilla