PDA

Näytä tavallinen näkymä : Canyon E-Gravel



Canno
25.07.2020, 23.11
Onkos joku jo ehtinyt tilata Canyonin E-Gravelin

Mitäs mieltä tästä ?

Bosch (gen4), 85 Nm, 500 Wh, paino vain 15.9 kg
(https://www.canyon.com/fi-fi/e-bikes/e-gravel-bikes/)
Grail:ON

https://www.canyon.com/fi-fi/e-bikes/e-gravel-bikes/

MRa
25.07.2020, 23.30
Vaikee hahmottaa mihin tuollaista tarvitsisin. Ok...mäet pääsis helpolla ylös mut entä sit. Pitkäjoustoisessa mtb:ssä sähköavustus on jees, pääsee sellaisista paikoista ja mäistä joissa luomuna tulis stoppi ja yleensä noiden jälkeen seuraa mukavia alamäkiä.

Vielä 25 km/h rajoitus niin entisestään hankaloittaa positiointia.

Kippurasarvet mielluumin luomuna.

LJL
26.07.2020, 00.14
Jos olisi päivittäin yli 30km/suunta työmatka niin ehkä voisin harkita jotakin tuollaista, ainakin talvella. Mutta ei se sitä koskaan varmasti tule olemaan

FreeZ
26.07.2020, 08.41
Milenkiintoinen laite. Muutaman kilon painavempi kuin oma Spessun Creo ja täysin erityyppinen lähestyminen moottorin osalta. Monella on kyllä mielessä, että mitä tekee e-kippuralla, mutta kyllä sillä paikkansa on, kokemus on sen osoittanut. :)

Fat Boy
26.07.2020, 09.08
Varmaan se on osoittanut myös kanjonin tutkimukset markkinoista. Itse en keksisi tuolle käyttöä, mutta varmaan moni keksii.

Travelkicking
26.07.2020, 11.36
2 Ah laturi ? Miten teknisiä tietoja on niin vaikea löytää Canyonin sivulta ? No löytyi viimein. BMC:ltä saa vastaavia shimanon 6100-8000 moottorilla ja 504 wh akulla. Vahvin moottori siis LTD-malleissa. https://youtu.be/pNgBrdb0p2o
https://www.biketime.de/catalogsearch/result/index/?q=amp+alpenchallenge

paaton
26.07.2020, 13.07
2 Ah laturi ? Miten teknisiä tietoja on niin vaikea löytää Canyonin sivulta ? No löytyi viimein. BMC:ltä saa vastaavia shimanon 6100-8000 moottorilla ja 504 wh akulla. Vahvin moottori siis LTD-malleissa. https://youtu.be/pNgBrdb0p2o
https://www.biketime.de/catalogsearch/result/index/?q=amp+alpenchallenge

Sähkäreissä toi moottori on varmaan se tärkein juttu. Noinniinkuin pyöränä bmc:n fillarit näyttää aika erillaisilta mitä graili.

Pipo
26.07.2020, 13.39
Olisin valinnut tuon tyyppiseen pyörään vähemmän tehokkaan tai ainakin käyttäjän säädettävissä olevan moottorin. Jotain Spessun Creon kaltaista tai sitten Fazua olisi sopinut paremmin. Muuten kyllä ihan hienon näköinen.

Kollinjoki
26.07.2020, 21.57
Kun noinkin pitkää rangea luvataan niin voisi olla hyvä retkipyörä pitkille reissuille, joissa kuitenkin latausmahdollisuus.

Onkohan Canyon siirtymässä järeämmissä moottoreissa Boschiin sitä mukaa kun sähkömallisto uudistuu? Veikkaisin että eivät kovin montaa moottoritoimittajaa pidä päällekkäin.

Pipo
26.07.2020, 22.51
Kukapa tietää. Kolmehan noita nyt on ja mitä enemmän potentiaalisia moottorin valmistajia on niin sitä helpompaa on kilpailutus.

jyrmy
29.07.2020, 22.20
Vois olla aika maukas pidemmälle retkelle.. juur ajoin uudella boschilla 500Wh akulla noin 70km täpärillä asfalttia (tampere-murole) ja meni 1 tolppa akusta. Pyöränä GZR Progressiv-e, yllättävän kevyttä vähä kovemmilla rengaspaineilla iskarit lukossa..
Jos vaan rahapussi kärsis toi olis se 2. pyörä tallissa. Jos vertaa tuohon 25 kilosella täpärillä ajoon, niin tollanen 15 kilonen vähä rullaavammalla renkaalla menis varmaa jonku verran mukavammin.. 10 kiloo ja rengastus tekis kyllä paljon, ja varmaa sopivampi välityskin, en tosin kattonu mikä tuossa on.

Mr_W
19.08.2020, 13.37
Juttua Tekniikan maailmassa:

Uusi Canyon Grail:ON on futuristinen gravel-pyörä sähköavustuksella – Erikoinen ohjaustanko on vain yksi sen kiintoisista ominaisuuksista

https://tekniikanmaailma.fi/uusi-canyon-grailon-on-futuristinen-gravel-pyora-sahkoavustuksella-erikoinen-ohjaustanko-on-vain-yksi-sen-kiintoisista-ominaisuuksista/


Sähköavustus on tekemässä vakaasti tuloaan kaikkiin pyörätyyppeihin, aina lasten potkupyöristä asti. Sähköavustus maantie- ja gravel-pyörissä ei ole uusinta uutta, mutta Canyonin uutuusmalli on monessa mielessä kiinnostava, eikä vähiten persoonallisen ohjaustankonsa ansiosta.

Fillari-lehti
19.08.2020, 13.45
Uunituoreessa ensi viikolla ilmestyvässä F-lehdessä on koeajo Canyonin ja Cannondalen sähkögraveleista. Molemmissa sama Bosch-moottori. Toista sataa kilsaa heitettiin molemmilla yhdellä akullisella ( 500 wh).