Näytä tavallinen näkymä : Mitä mieltä tästä pyörästä? (Kona Rove ST). Vai joku muu?
Mitä mieltä ?
https://www.bikeshop.fi/Kona-Rove-ST/ekauppa/pKOROVST/
Tarkotus hankkia pyörä päivittäiseen työmatka polkemiseen ympärivuoden, joku 25km eestaas ja ehkä tulevaisuudessa jotai pyöräreissujaki haaveena?
Budjetti joustava 1500e, saa laittaa vinkkejä mitä ite ostasitte. Kiitos
Samalla budjetilla ja samalla tarpeella päädyin juurikin samaan Kona Rove ST:hen. Ja pakko sanoa, ei ole kaduttanut. Ensimmäinen kunnon fillari itselle ja tällä on oikeasti mukava ajaa.
Työmatkaa 20 km suuntaansa ja hienosti kulkee. On elementissään soralla, mutta ei karsastele asfalttia tai pienijuurakkoista metsäpolkua.
Vahva 5/5.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Fillarisuositusten puolelta, jonne tämäkin keskustelu kohta siirretään, löytyy Rovesta paljon juttua. Monen mielestä erinomainen pyörä, mutta joku voi vierastastaa sen painoa. Riippuu käyttäjän arvostuksista.
Jami2003
23.07.2020, 15.00
Mulla löytyy Rove ja hyvin palvellut monta vuotta. Mutta on painoltaan ja geometrialtaan melkoinen juna. Vaihtunee lähivuosina johonkin kevyempään ja herkempään. Tosin budjettikin on sitten ainakin tuplat.
Painavahan tuo on mutta kyllä tarvittaessa (rahalla) kevenee... Paino taitanee olla edullisten teräspyörien suurin ongelma mutta edellinen MachoMan alle 8.5kg ja nykyinen Cinelli lähellä kahdeksaa ja jopa alle... Jos runko muuten miellyttää niin pikkuhiljaa osia vaihtaen keventelee...
Jami2003
28.07.2020, 08.32
Jep mutta jos keveyttä haluaa painava teräsraami on aika epäedullinen kohde alkaa keventelemään. Ensimmäinen asia on melkein vaihtaa se runko.
Täälläkin ajellaan rove st tyytyväisenä työmatkaa 10km suunta. Lisäksi aina kun kerkeää myös lenkkejä. Eilen ajelin asvaltti/ sora lenkin 60km, eikä tullut painoa mietittyä. Nyt on mennyt 4000km ilman ongelmia. Pyörä on hommattu monipuoliseen käyttöön eli arkeen, pakattuna retkeilyyn ja näihin perus lenkkeihin. Jos pyörä olisi pelkkä lenkkikone niin joku kevyempi alu/hiilari runko voisi olla järkevä.
brilleaux
28.07.2020, 11.26
Rove ST 2020:stä ei pahaa sanottavaa. Työmatkat ja lenkit hoitui hienosti. Varsin kun Roven hankkii 700c kiekot sopivilla renkailla niin maantielläkin viihtyy.
Itse suosittelen vahvasti yleispyöräksi.[emoji106]
Reilut 1000km kerkesin Rovella ajamaan, itse vaan huomasin viihtyväni niin hyvin maantiellä että hankin siihen dedikoidun pyörän.
Kona Dew plussa ollu varapyöränä jo vuosia, se saa nyt alkaa talvisin hoitamaan työmatkakulkineen virkaa.
On sentään lokarit, tarakat jne.
Työmatkatkin hoidetaan sulan maan aikaan maantiepyörällä.
Sent from my iPhone 11 Pro Max using Tapatalk
^^Noinhan se tietysti on, Jami, mutta kun haettu mukavuutta ja hiili ei kiinnosta niin ei paljoa muita vaihtoehtoja löydy... Esimerkiksi ko. pyörän alumiiniversioon en koskisi pitkällä tikullakaan, oli aivan erillainen ajotuntumaltaan vaikka geo kaiketi liki samanmoinen...
Jami2003
28.07.2020, 12.33
Jeps. Lähinnä halusin tuoda oman näkökantani nykyisenä Roven omistajana esiin syystä miksi pyörä ehkä joskus lähiaikoina (-vuosina) vaihtuu toiseen.
^Eiköhän niin että pyörien "elonkaaret" niin pitkiä, itselläkin kolmas menossa reilun vuoden sisällä...
Itse olen ajanut samalla pyörällä vuodesta 2014, eikä vaihto ole ajankohtainen. Kun on kerran tehnyt harkitun valinnan, ei ole tarvetta vaihtaa kolme kertaa vuodessa tai rakentaa hankkimaansa pyörää kokonaan uusiksi. Tätä tarkoitin tuolla alussa, kun puhuin käyttäjän arvostuksista. Ne kannattaa itselleen selvittää ja vasta sitten alkaa miettiä siihen sopivaa pyörää.
^Itsellä taas luonteenvikana tuo "täydellisyyteen" pyrkiminen tietyissä rajoissa jolloin ei mikään ole hyvä hankinta vaiheessa vaikken ole valmista pyörää tällä vuosituhannella hankkinutkaan. Nytkin on listalla uuden tolpan ja stemmin hankinta ja ehkä satulankin kun miehestä hieman vielä rasvaa sulaa...
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.