Kirjaudu sisään

Näytä tavallinen näkymä : Koko (perkeleen) maastopyörän päivitys

Tourdekortteli
08.07.2020, 14.45
Yhtenä kaverina seinällä roikkuu Cuben LTD SL 2017 pyörä. Ostin sen 2018 ja mua on niin alkanut nyppimään sen suoraan sanoen paskat osat. Verrattuna tuohon Livin cycloon mikä on muutavan vuoden toiminut kuin unelma. Siitä ei ole mennyt osia vaihtoon kuin reippaan ajamisen vuoksi. Tuossa Cubessa joka ikinen nuppi, jousi ja nappula ruostuu ja hapettuu. Jopa tuo läpivienti renkaasta. Jarrut huutaa, vaikka niitä putsaa ja palaa vaihtaa. Miten nuo osat voi olla noin kamalassa kunnossa?? Molemmat fillarit on säilytetty peiton alla sängyssä mun vieressä. Tekisi mieli jättää mankelista jäljelle vain runko, keula ja vanteet. Miten tuota pyörää kannattaisi alkaa päivittämään? Mulla ei ole mitään muuta toivetta kuin laadukkaat osat. Vienkö sen vaan liikkeeseen ja sanon, että tee siitä parempi vai kannattaako tilailla itse osat? Nyt siinä on Shimano Deore XT vaihtaja ja muutkin osat shimano xt. Vesilinnuilla kohta vaara kun tuo alkaa ärsyttää.

Vilhelm V
08.07.2020, 23.22
Ei pitäisi olla osista kiinni tässä tapauksessa mitä tuossa pyörän speksejä kattelin. Enemmän vaan hellää hoivaa ja huolenpitoa. Kyllä se siitä.

maalinni
08.07.2020, 23.23
Ei pitäisi olla osista kiinni tässä tapauksessa mitä tuossa pyörän speksejä kattelin. Enemmän vaan hellää hoivaa ja huolenpitoa. Kyllä se siitä.

Hyvin sanottu. Ei mikään fillari pysy ikuisesti kunnossa ilman huoltoa.

nure
09.07.2020, 08.35
^Just noin, kaiken saa pilalle huonolla ylääpidolla. Jos kauppaan viet huollettavaksi niin taitaa tulla halvemmaksi hankkia uusi pyörä kokonaan. Mitenkäs muuten keula ja kiekot sitten säilyneet kunnossa kun kaikki muu on paskaa?

Jami2003
09.07.2020, 08.41
Deore XT on ihan huippu vaihteisto kunhan on kunnossa. Jos kyseessä on 3x10 siitä saa todella edukkaasti nykymuodin mukaisen 1x10. Vaihtaa taakse 42-10 pakan ja ottaa edestä pois originaalit ja pistää tilalleni vaikka ovaalin 32:sen. Sekä luonnollisesti ottaa etuvaihtaja vermeet pois. Toimii hyvin ja hakkaa mennen tullen hinnat alkaen 1x systeemit (kuten esim NX).

Samoin Deore XT jarrut on huippu tasoa.

nure
09.07.2020, 20.57
^Ei ehkä huippua mutta kohtalaista keskitasoa joka kyllä huollettuna pitäisi toimia aivan hyvin. Toisaaltaan kylla SRAM GX toimii yhtä hyvin, NX lähinnä Deore tasoa joten eivät ole täysin verrattavissa...