Näytä tavallinen näkymä : Olisiko kohtuullinen yhteiseksi leluksi? Witt sumo fattis tarjouksessa?
Eli onko tämä kohtuullinen tuohon 2300€ hintaan?
www.verkkokauppa.com/fi/product/52930/kdjbf/Witt-E-Sumo-sahkopyora?list=OZCYkR5wr6shHBDciEzLE5PinqhxLRFhxL pkiE4ac5evv3hsi495Nyqv5Ny795evZb5jlM0hAudzhAcC0MPF l5hN1vg5xGPz5xGL55wxPn5xay25xGOI9ofHIip6R15UcaN9jQ H2ijE0JNE1ZniFQdW5tWv3irWgOirWttif5wvif5T95MnK85AK N35AKkNhrSJwiizf5MsABa54UenhDqnwhrRwjhrpv8MwFlzhrv lzhrSlki4ORWs
Näyttää ainaki hemmetin oudolta. niin pysty keulakulma?
"Toimintamatka sähköllä jopa 30-50 km" :D
Joo päätin skipata, kyseessä on yllä mainittujen ohella Brosen vanhin ja heikoin moottori jossa ei ole sitä 90 Nm jota jotkut sivut tälle pyörälle lupaavat. Ja rungon yläputki saisi omassa käytössä olla enemmän unisex kuin tuollainen brutaalin näköinen ulkonäkö edellä tehty.
Itsehän tilasin tämän pyörän, lähinnä työmatkakäyttöön. Pääasiallinen houkutin on tuo Brosen 90nm vääntävä ketjuvetoinen moottori, jollaisia ei tämän hintaluokan pyörissä yleensä ole. Witt ei ole varsinainen pyörävalmistaja, vaan tanskalainen bränditalo jolta löytyy Verkkokaupasta jos jonkinlaista tuotetta.
Jarrut vaikuttavat heppoisilta. Pystyä keulakulmaa näyttäisi kompensoivan haarukan offsetti. No, katsotaan kun saan keksinnön kokeiluun.
Brosen vanhin ja heikoin moottori jossa ei ole sitä 90 Nm jota jotkut sivut tälle pyörälle lupaavat.
https://witt-ecommute.com/product/witt-e-sumo-electric-fat-bike/
Tuon mukaan moottori on 90nm. Saitko jostain tarkempaa tietoa tyypistä?
https://witt-ecommute.com/product/witt-e-sumo-electric-fat-bike/
Tuon mukaan moottori on 90nm. Saitko jostain tarkempaa tietoa tyypistä?
Siinä on Wittinkin mukaan Brosen commute T moottori ja kuvan perusteella alkuperäinen alumiinimalli. Brose ei sille lupaa kuin 70Nm. En lähtenyt enempää selvittämään kun tuo yläputki on tarkemmin ajatellen se dealbreaker. Ei Brosen T:kään toki huono ole.
https://www.brose-ebike.com/de-en/products/
edit: sinuna kokeilisin ja palauttaisin tarvittaessa, meillä tosiaan joku kankeampikin välillä ajaisi lyhempää pätkää ja siksi yläputkiongelma.
Travelkicking
03.07.2020, 15.59
Fantic Issimoa saa Suomesta. Tuskin ihan hassu valinta. Lienee 3 k€ hintaluokkaa. Saksalaistestissä moite tuli vaihteiston tasamaavälityksestä (Nexus 5v). Toisaalta aina suora ketju on pitempi-ikäinen. https://www.fantic.fi/fantic-sahkopyorat-2020-mallisto/ Tässä aiemmin mainitsemani mummopyörätesti https://ebike-mtb.com/der-beste-offroad-tiefeinsteiger-test/
Mikäli Witt E-Sumossa on kiinni C91143-moottori, on kyseessä sama kuin Specialized Turbo 1.2 ja vääntöä 85nm. Tuossa vääntökäyrä sivulla 8:
https://static1.squarespace.com/static/55e8eafae4b0ffc2192ea286/t/5a372781e4966b79a0ceb4ea/1513564033728/Brose+Motor+Range+and+Overview+%281%29.pdf
Tanskalainen koeajo: https://translate.google.com/translate?hl=en&sl=auto&tl=fi&u=http%3A%2F%2Fdetbarebiler.dk%2Fanmeldelser%2F332-witt-e-sumo%2F
Laitteen akut ovat samat kuin Bilteman tietyissä Yosemite-malleissa, joten niiden hankkiminen varaosina ei ole ongelma.
En lähtenyt enempää selvittämään kun tuo yläputki on tarkemmin ajatellen se dealbreaker. .
Todella outo design, jossa käännetään mutkaputken hyvät puolet huonoiksi. Maastossa aivan älytön. Haluaisin lähteä pyörälenkille tuon sunnittelijan kanssa haastavaan maastoon....
Ehkä tuolla dedignilla halutaa pitää pyörä pois sieltä minne tuollainen pyörä kuuluisi.
Johonkin työmatka-ajoon varmaan ok, johon myös moottorin ominaisuudet riittää hyvin.
Itsekin lopulta peruin tilauksen ennen tuotteen vastaanottamista. Syynä on Protaniumin akku ja sen suunnitteluvirheet, jotka käyvät ilmi tästä artikkelista: http://thebatterydoctor.eu/documentation/protanium/
Eli, akussa on niin vähän tilaa, että 1) akkukontrollerin MOSFET:it lämmittävät kennoja ja suurempana ongelmana 2) nikkeliliuskajohdin on alimitoitettu ja ylikuumenee. Oma käyttöni onn työmatkapyöräilyä oletettavasti isoilla tehoilla, joten en ota riskiä.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.