PDA

Näytä tavallinen näkymä : Jarrukahvat hiertää

MatkaajaHemmo
29.06.2020, 00.55
Olen Kona Sutraani käyttänyt vuodesta 2013 ja vasta nyt tänä vuonna jostain syystä sen jarrukahvat tuntuvat hiertävän todella pahasti. En tahdo löytää minkäänlaisia pyöräilykäsineitä jotka estäisivät peukalonhangan hiertymisen ja kipeytymisen ja vaikka ilman hanskoja peukalonhanka tuntuu paremmalle mutta kämmensyrjä taas hiertää kuitenkin. Etusormensyrjällä myös hankaa kun se yltää sinne kovemman muovin kohdalle ja pahimmillaan käy niin että etusormen ensimmäisen nivelen kohdalla se jopa puutuu pidemmäksi aikaa jonka huomaa lenkin jälkeen.

Vuosia aiemmin olin kokeillut säätää droppitankoa alemmas ja sitten taas myöhemmin ylös että en ole varma vaikuttaisiko kahvojen kulman vaihto asiaan. Kahvat ovat myös ajansaatossa hiukan kääntyneet sisäänpäin eivätkä ole ihan suorassa.

Tietysti asia korjaantuisi sillä että pitäisin jatkuvasti alaotetta droppitangolla mutta itse olen aina suosinut ylempää otetta mutta peukalonhangan hiertymän takia jatkuvasti joutuu käsiä lepuutella vaakatangolla.

Kyseiset jarrukahvat ovat Tektro RL340.

SSGT-92
29.06.2020, 01.18
Voisiko vaiva korjaantua kahvakumien vaihdolla ;https://www.tektro.com/products.php?p=118
Eihän nuo kumitkaan ikuisia ole.

MatkaajaHemmo
29.06.2020, 01.49
Voisiko vaiva korjaantua kahvakumien vaihdolla ;https://www.tektro.com/products.php?p=118
Eihän nuo kumitkaan ikuisia ole.

Nyt kun tuon mainitsit, nuo kahvakumit ovat tosiaan kuluneet ihan "sileäksi" yläpuolelta :D

Toisaalta täytyy myös miettiä vaikka koko kahvojen vaihtoa parempaan. Ainakin jarruvivun muoto on sellainen että vaikea löytää sopivaa kompromissia että jos kahvat on ylöspäin suunnattu ja yläotteella jarruvipuun saa sopivan voiman niin sitten alaotteella on vaikeampi sormella ylettyä ja päinvastoin.

EDIT: Vilkaisin amazonia jne. niin näyttää siltä että samalla hinnalla hankkii kokonaan uudet jarrukahvat kaikkineen päivineen mikä kyllä ottaa päähän mutta koska jokatapauksessa suunnittelin hankkivani itselleni paremmin muotoillut jarruvivut niin...

paaton
29.06.2020, 12.58
Vaihdella vaan otetta jatkuvasti. Myös ranteen kulmaa. Vaakatangolla makaaminenhan on paras, nopein ja rennoin asento. Siihen vaan hyvät pehmusteet kyynärvarsien alle ja menoksi.

TERU
29.06.2020, 13.58
Kahvat voivat hyvin olla hitusen sisäänpäin kääntyneinä sopivassa otteessa.
Mutta jos ne ovat liian pystyssä paine kohdistuu peukalohankaan. Kahvat hiukan alempana muodostavat tangon kanssa sopivan tuen kämmenille, paine jakaantuu tasaisemmin ja paremmin koko kämmenelle.
Tulisko stemmi olla sentin pidempi?
Etäarvailua nämä.

hcf
07.07.2020, 19.59
Voin sanoa että tänä kesänä on hiertäny myös rullahiihto. Käet jatkuvasti rakkuloilla. hanskoja ja sauvoja on vaihdeltu.

Kyllä se on tuo jatkuva käsien desifioiminen joka on tehny käsistä herkät