Näytä tavallinen näkymä : Endurance maantiepyörä
PatGarrett
25.06.2020, 01.54
Suunnitellut ensimmäisen uuden maantiepyörän hankintaa. Hiilari, endurance geometria ja levyjarrut. Eniten kiinnostaisi Colnago GLX ja Bianchi Infinito. Ultrgralla hinnat satasen päässä toisistaan. Olisko jotain perusteltua syytä päätyä jompaan kumpaan?
PatGarrett
25.06.2020, 18.31
Tai kenties joku hinta/laatusuhteeltaan parempi? Giant Defy, Canyon endurace?
Kollinjoki
25.06.2020, 19.53
Giant Defyn jättäisin harkinnasta pois, koska käyttävät jotain itse keksimäänsä jarruviritystä, josta ei edes tunnu löytyvän ainoatakaan kehua ja jonka tarpeellisuus muutenkin on kyseenalainen kun voisi käyttää yleisten valmistajien osasarjoihin kuuluvia saman hintaisia hyviä standardijarruja.
Kun sulla budjettia selvästikin on niin kyllä Canyonia varmasti kannattaa harkita, kun kuitenkin olisi tarjolla Di2:lla varustettua jo "samaan rahaan" https://www.canyon.com/en-fi/road-bikes/endurance-bikes/endurace/endurace-cf-sl-disc-8.0-di2/2186.html?dwvar_2186_pv_rahmenfarbe=BK%2FGY
Mulla on vain (tai "vain", miten sen haluaa ajatella) alumiininen Canyon Endurace 7.0 AL Disc ja on ollut fiksu pyörä, jolla on mielellään lähtenyt lenkille. Täysi osasarja Shimanoa, pyörän hintaan nähden ja muutenkin varsin hyvät kiekot ja kai nuo Canyonilla runkojakin osaavat tehdä / teettää.
Tietysti että saako enempi fiilistä esim. Colnagosta tai onko geometria mieleisempi. Harmi kun Endurace CF:n Campagnolo Potenzalla höystettyä mallia ei taida olla enää saatavilla (paitsi varastossa oleva XL:t). Siinä olisi 2799 eurolla hieman etelän eksotiikkaa, jos sellaisella antaa arvoa.
Giant Defyn jättäisin harkinnasta pois, koska käyttävät jotain itse keksimäänsä jarruviritystä, josta ei edes tunnu löytyvän ainoatakaan kehua ja jonka tarpeellisuus muutenkin on kyseenalainen kun voisi käyttää yleisten valmistajien osasarjoihin kuuluvia saman hintaisia hyviä standardijarruja.
Melkoinen yleistys, hienoa työtä, Giant käyttää omaa Conduct-hässäkkää vain hinnat alkaen mallissa.
Voi myös olla montaa mieltä että kumpi onkaan parempi, Sora-kahva joka vetää Spyreä vaiko Tiagra-kahva joka vetää lyhyellä vedolla hydraulisylinteriä.
Itse en ottaisi kumpaakaan mutta hydraulinen pääsylinteri kuulostaa paremmalta.
Jeppekoira
25.06.2020, 22.54
Melkoinen yleistys, hienoa työtä, Giant käyttää omaa Conduct-hässäkkää vain hinnat alkaen mallissa.
Voi myös olla montaa mieltä että kumpi onkaan parempi, Sora-kahva joka vetää Spyreä vaiko Tiagra-kahva joka vetää lyhyellä vedolla hydraulisylinteriä.
Joo ihan samaa mietin. Giant on varmasti joka kategoriassa erittäin varteenotettava vaihtoehto. Ehdottomasti kannattaa ainakin käydä koeajamassa defy jos siis mahdollista.
Kollinjoki
25.06.2020, 23.51
Joo olin väärässä, Giant onkin viimeinkin hankkiutunut eroon Conduct-jarrusta. Ennen se oli jokaisessa Defy Advancedissa (paitsi Pro), jopa 2000+ euron ykkösessä. Kustannussäästöjen takia keksitty monimutkainen mekaanis-hydraulinen hybridiviritys Conduct, jolla ei ole yhtäkään etua puolellaan vastaavien hintaluokkien pyörien täyshydraulisiin kilpailijoihin, käytännössä 105 ja Ultegra, verrattuna, on omasta mielestäni yksin erittäin hyvä syy olla ostamatta pyörää, mutta jos sitä riesaa ei tarvitse ottaa vaan voi ostaa 2020-mallia olevan pyörän Shimanon jarruilla niin mikä ettei. Hyviä pyöriä varmasti Giantitkin ovat. Defy Advanced Pro sitten vielä tavalliseen Advancediin verrattuna aivan oma juttunsa, mutta se onkin jos kallis pyörä.
PatGarrett
26.06.2020, 05.24
Kiitos kun kiinnitit huomioni tuohon DI2 Enduraceen. Olin katsellut vain 8.0 tavallisilla Ultegroilla. Kaikki käyttäjät kyllä ylistää sähkövaihteita. Kova vaihtoehto. Tuo Endurace 8.0 Aero se vasta unelma olisikin, mutta menee jo reilusti yli aatellun budjetin.
Noista mainituista Infinito (CV) tarjonnee mukavimmat kyydit runkonsa puolesta, asfaltit kun täällä on pääsääntöisesti tärinälle alttiita. Tosin ei ole kokemusta eri rungoista joten väittämä ei ole omakokemusperäinen. Automaattivaihteittakin kyllä pärjää mainiosti.
F. Kotlerburg
28.06.2020, 19.41
https://www.bikester.fi/orbea-avant-m30team-d-blueblack-1042607.html mikä tässä painaa lähes 9.5kg?
^105 osat, no name kiekot Shimanon halpisnavoilla (pelkät navat 750g), vaijerikylkiset renkaat, halvat putkiosat yms. Äkkiähän noista kertyy kilo ylimääräistä.
Kollinjoki
28.06.2020, 22.15
Noista mainituista Infinito (CV) tarjonnee mukavimmat kyydit runkonsa puolesta, asfaltit kun täällä on pääsääntöisesti tärinälle alttiita. Tosin ei ole kokemusta eri rungoista joten väittämä ei ole omakokemusperäinen. Automaattivaihteittakin kyllä pärjää mainiosti.
Tästä tuli mieleeni että juuri äskettäin ajamani lenkki sisälsi 10 km suunnilleen huonointa mahdollista asfalttipintaa, noin huonolla en ollut ennen ajanutkaan. Pinta aivan ruvella, mutta onneksi ei sentään isompia kuoppia tai railoja. Yllättävän pehmoiset tärinät oli, eivät haitanneet ollenkaan, vaikka pyörä alumiinirunkoinen. Leveällä kiekolla oleva 28 mm rengas, joka ei ollut ihan kivikovaksi pumpattu, taisi tässä olla iso apu. Tiedä sitten miten mukavaa kyyti olisi ollut, jos olisi ollut hiilikuituinen runko saati että erikoismukava sellainen. Mutta joka tapauksessa rengastuksellakin näköjään saa enemmän aikaiseksi kun mitä olisin ainakaan itse uskonut.
Keskiäkäinen lohjalainen
29.06.2020, 00.02
Kiitos kun kiinnitit huomioni tuohon DI2 Enduraceen. Olin katsellut vain 8.0 tavallisilla Ultegroilla. Kaikki käyttäjät kyllä ylistää sähkövaihteita. Kova vaihtoehto. Tuo Endurace 8.0 Aero se vasta unelma olisikin, mutta menee jo reilusti yli aatellun budjetin.
Onhan se 8.0 Aero joo aika kova vehje... :-)
https://www.bikeradar.com/reviews/bikes/road-bikes/canyon-endurace-cf-sl-disc-8-0-aero-di2-review/
Viikonloppuna ajelin pitkästä aikaa omalla Endurace CF SLX 8.0 fillarilla kun tuli asennettua uudet 28mm Contin GP5000 renkaat. Hämmentävän pehmeää kyytiä Cervelo S3 jälkeen. Pyörä tuntui leijuvan kuin ilmatyynyn päällä.
kurvaaja
29.06.2020, 09.36
Ota ihmeessä Di2! Itsellä Endurace CF SL 8.0 Disc mekaanisilla Ultegroilla ja olen ollut todella tyytyväinen pyörään, ainoastaan se kaduttaa että en ottanut sähkövaihteilla...
ossi5000
29.06.2020, 09.38
Domaneissa on parin vuoden ajan tullut vakiona 32mm renkaat, ne on rupulaiselle tielle oikein mukavat. :) Semmoiset olen Roubaixiinkin lykännyt kun vakiot 28mm tuntui olevan ihan eri sfääreissä, kun on tottunut leveämpään.
Domaneissa on parin vuoden ajan tullut vakiona 32mm renkaat, ne on rupulaiselle tielle oikein mukavat. :) Semmoiset olen Roubaixiinkin lykännyt kun vakiot 28mm tuntui olevan ihan eri sfääreissä, kun on tottunut leveämpään.
Itsellä kanssa Domanessa 32mm GP5000, joka 25mm sisäleveyden kiekolla on todellisuudessa 34mm. Kyllä on pehmeää ja nopeaa kyytiä.
PK-lenkeillä keskinopeuden ollessa 30-32km/h, wattimittarin mukaan menee vähintään yhtä lujaa kuin korkelaippainen kiekko 25mm renkailla.
Toki tilanne muuttuu kun keskinopeutta nostaa.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.