PDA

Näytä tavallinen näkymä : Hakusessa tempotanko,aika-ajotanko, aerotanko

tobby
21.06.2020, 22.44
Moikka

Olisi hakusessa tuollainen tempotanko,aika-ajotanko, aerotanko.

Joskus aikoinaan mulla oli olemassa sellainen halppisversio
ja nyt tuntuisi, että olisi sille taas käyttöä hiukan pidemmällä matkalla ja vastatuulessa ym.

Jos palstaa seuraavilla pyöräilyn harrastajilla on asiasta kokemusta ja ajatuksia niistä ja niihin
liittyvistä yksityiskohdista/seikoista, lukisin niitä mielelläni, ennenkuin ostan sellaisen.

Linkkejä voisi myös laittaa hyviksi kokemiinne tempotankoihin/ aika-ajotankoihin/ aerotankoihin (jos nuo
nimet nyt yleensäkään tarkoittavat samaa asiaa).

PS: Lankaan voi kirjoittaa, vaikka ei asiasta olisikaan kokemusta :)

Puskis
22.06.2020, 13.37
Ei oo kokemusta, mut ostoskorissa aina välillä Pro Missilet, koska niissä on enemmän säätömahdollisuuksia, kuin useimmissa muissa tempotangoissa.

mkp
27.06.2020, 03.32
Monta vuotta oon menny jo Profile Design-aerotangolla (alumiini) maantiepyörässä. Siihen saa myös sopivat korotuspalat eli ajoasennon maksimoitua esim. pitkille matkoille tai sitte haetua sitä maksimaalista aeroasentoa tms. mitä sitten itselleen kokee tärkeäksi. Eivät ehkä ole halvimpia, mutta ainakaan itellä niihin sijoitetut rahat eivät ole menneet hukkaan. Itse löydän helpoimmin ajoasennon Sonic erco 35a tangolla, mutta tää on sitte jo niin hlökohtainen asia, etten siihen puutu. Tätä mallia pääsee kyllä säätämään paljon monissa eri spekseissä. Onnea etsintään!

pumpum
27.06.2020, 15.25
Täälläkin satunnaisessa käytössä Sonic Ergo 35a. Säädettävyys on ihan hyvä tosin haluaisin kädet vielä lähemmäs toisiaan. Ostin mukaan korokepalat, mutta niitä ei ole tullut käytettyä koska tarpeeksi hyvä asento pitkille matkoille löytyi ilman.

tobby
07.07.2020, 13.05
Kiitoksia vastauksista

Tuollaiset tuli alkuun ostettua https://www.bikester.fi/xlc-pro-hb-t03-o254-318mm-330mm-musta-821045.html

Myöhemmin voi ostaa toiseen pyörään vähän kalliimmat, kun saa tarkemmin sisäistettyä, mitä ja minkälaista
toivomusta on tempotangon ergonomiasta.

Hyvä näillä on vastatuuleen ja myötätuuleenkin puksutella menemään.

Ainoa, että näillä tulee poljettua, niin vauhdilla että meinaa paukut loppua reisistä kiireemmin.
Kun laskeutuu tempotangolle, niin saa heti laittaa pari pykälää isomman vaihteen päälle, kummallinen
juttu :)