PDA

Näytä tavallinen näkymä : Mikä gravel kaikkeen ajoon?

Hiekkahentunen
17.06.2020, 23.14
Ja anteeksi että alotan uuden otsikon alla, mutta tuli akuutti tarve päivittää pyörää. Maanantaina töistä lähtiessä Canyon Grail AL 6.0 oli rutattu pyörätelinettä vasten autolla romuksi. Enkä ole tutustunut pyörävalikoimiin viimeaikoina eikä hirveesti siihen ole aikaakaan.

Tykkäsin kovasti pyörästä, mutta nyt kun on mahdollista päivittää pyörää ja jos budjetti olisi siinä 2K - 2300 niin mihin merkkeihin kannattaisi tutustua.

Tarkoitus on ajaa "kaikki" ajot tulevalla pyörällä, työmatkasta (rapakaaret) KOMin metsästykseen, päällysteeltä soralle ei kuitenkaan syvälle metsään juurakkoisia polkuja.

Multa löytyy MTB, maantie- ja tri-pyörä, joten gravelin tartten täyttämään em. tarpeen.
Tilasin jo Grail CF.n mutta toimitus joskus lokakuussa, niin aloin miettimään, että nyt olisi hyvä miettiä muutkin vaihtoehdot läpi.
Mitat mulla 179/85
Jos jotain vinkkejä olis antaa niin googlaan kyllä läpi.
Kiitos jo tässä vaiheessa!

Antti_S
17.06.2020, 23.33
Näähän on täysin mielipidekysymyksiä ja saat varmasti vähintään 76 ehdotusta siitä parhaasta. Itse räknäsin viime syksynä samassa hintaluokassa vaihtoehdot läpi. Vaihtoehdoksi valikoitui Devinchi Hatchet Rival/apex osilla ja oon tykännyt aivan hitosti pyörästä. Ajot pääasiassa soralla, mutta talvella hieman lumella ja menee helpot polutkin. Runkoon menee isot kumit ja ikuinen runkotakuu. Lienee saatavilla hyllystä Ridemoresta.

Hiekkahentunen
18.06.2020, 22.05
Mites Trek Domane?

veke
18.06.2020, 22.52
Mites Trek Domane?
Perinteisen merkin perusteella varmaankin ihan toimiva, kuha geometria.
Tai Cannondalen Topstone (jota itse katselin). Vaimo törmäs talvella Iikalla Spessun hiilari Divergeen niin että osti sen samantien. Ja tykkää edelleen kuin hullu puurosta.

Eli neuvoja tulee, vaan pää kylmänä mikä osuu mittoihisi, hintahaitariisi ja tarpeisiisi.

Hiekkahentunen
22.06.2020, 15.12
Perinteisen merkin perusteella varmaankin ihan toimiva, kuha geometria.

Kävin testaamassa Domanen. 54 koko tuntuu heti omalta, mutta siihen pitää vaihtaa pitempi satulaputki joka maksaa 150 e ylimääräistä. 56 on taulukon mukaan 179cm yläpäässä ja kuitenkin tuntuu isolta!
Pitääkö mun luottaa taulukkoon ja vaihtaa 56 kokoon 80mm stemmi vai "heti tuntuu omalta" kun vaihtaa pitempi satulaputki ja pulittaa 150 "ylimääräistä"?!

nure
22.06.2020, 17.43
^Jos tolppa liian lyhyt niin on runko vääränkokoinen.

Poy
22.06.2020, 17.49
Tai Cannondalen Topstone (jota itse katselin). Vaimo törmäs talvella Iikalla Spessun hiilari Divergeen niin että osti sen samantien. Ja tykkää edelleen kuin hullu puurosta.

Ite olen tykännyt tuosta alumiinisesta Cannondale topstonesta 105:sta (viime vuoden malli) ja siinä on paljon rengas tilaa vielä lokareillekkin. Tuo tämän vuoden ultegra malli osuis tuohon hintahaarukkaan.
Myös Divergeä kävin koeajamassa, mutta topstone vei voiton, eikä tuohon divergeen edes saanut noin leveää rengasta lokareiden kanssa.