Näytä tavallinen näkymä : 12 magneetin pas sensori?
Omassa sähköpelissä on vain 5:n magneetin pas sensorin levy ja tekisi mieli ostaa siihen väh. 12 magneetin levy koska nyt pitää polkea aivan liian kauan, että avustus iskee päälle.
Ongelmaksi muodostuu se, että en löydä moisia Suomesta oikein. Kiinasta en jaksaisi nyt tilata kun siinä kestää kuukausitolkulla vaikkakin hinnat on siellä 1/10.
Mistä siis noita saa Suomesta?
https://www.greencycle.fi/product/114/polkuanturit-greencycle-muunnossarjoihin
Tein itse ja säästin. Jääkaapin ovessa meillä oli lähes identtisiä magneetteja mitä tuossa anturilevyssä joten porasin reiät levyyn ja magneetit paikoilleen epoksilla. 11 magneetin levy on kohta valmis...
Kiinasta korona ajan alussa pakettien tulo kesti ja kestää kuukausia. Nyt tilatut tulevat parissa viikossa.
Tuolla
https://akkutehdas.com/kauppa/cycle-analyst-yhteensopiva-pas-anturi-pas_12p/
Juu tuon akkutehtaan kojeen jo näinkin. On vaan niin suolainen hinta, että skippasin sen, vaikkakin näppärä levy kun saa jälkikäteen laitettua. Toki kiinasta noita samoja saa alle 10€.
Näillä oli ainakin viime kesänä sensoreita pieneen hintaan: www.e-pyöräily.com
Mikäs tuossa alunperin linkkaamassasi greencyclen kiekossa on vikana (alin vaihtoehto)?
Greencycle HALKI-magneettikiekko, 9,00 €
Mikäs tuossa alunperin linkkaamassasi greencyclen kiekossa on vikana (alin vaihtoehto)?
Greencycle HALKI-magneettikiekko, 9,00 €
Samaa mietin. Itellä käytössä eikä huomautettavaa. Kun vielä parametroi "aktiivisesti avustavaksi", niin ei valittamista. Mutta toinen pyörä myös ihan tuolla perus-anturillakin ja toimii ihan yhtä hyvin.
Ei siinä ollutkaan mitään vikaa. Olin vain sokea ja en tuota huomannut. Otti vain silmään ne ne muut mitkä oli loppu. Itse asiassa tuo pelkkä magneettilevy itselle olikin vain tarpeen. Mutta ehdin jo modaamaan alkuperäiseen extramagneetit.
@oppes mitäs meinaat tuolla "parametroi aktiivisesti avustavaksi"?
Parametreistahan löytyy: Lisäasetukset (C1 - C11). Perusmallin anturi: C1 = Magneettikiekon asetus: 00=Korkea herkkyys, 01=Perusherkkyys (oletus), 02=Hidas herkkyys. EASY: 05=perusherkkyys, 06=Korkea herkkyys. ISO-anturi: 05=Korkea herkkyys, 06=Perusherkkyys, 07=Hidas herkkyys. Myös parametri C14=Avustuksen hienosäätö (1=Heikko avustusteho, 2=Keskivahva avustusteho, 3=Vahva avustusteho) vaikuttaa toimintaan.
Nuo on siis jonkin tietyn mallin parametreja varmaankin. Itsellä ei ole edes mitään mistä säätää mitään arvoja. Karvalakkien karvalakki, avustus on joko 100 tai 0.
Mutta takaisin magneettikiekkoon. Ei toiminut tuo oma macgyver viritys. Aluksi luulin, että vika oli siinä että olin laittanut pari uutta magneettia väärinpäin mutta ei vaan se sensori toiminut noiden uusien lisämagneettien kanssa oikein ollenkaan. Heti kun ne otti pois niin taas toimi normaalisti.
Onkohan niin, että magneettien pitäisi olla sitten täysin identtisiä, eikä vaan sinnepäin. Vai onko vika sitten kontrollerin päässä. Mitään säätömahdollisuuksia itsellä ei ole tosiaan mistää paneelista tmv kun ei moisia ole.
Edit: Pieni googlaus ja tosiaan controllerista pitäisi säätää magneettien määrä. Mutta kun mulla ei ole mitään mistä säätää :(
Pitää varmaan tutkia josko sais asennettua (harrastuksena) tuohon jonkin päätteen, mistä voisi tehdä säätöjä. Ei vaan harmaintakaan aavistusta, että tukeeko mun kontrolleri moista, saatika, että mihin se kytkettäisiin. Tämä varmaan oliskin sitten uuden keskusteluketjun paikka...
Nuo on siis jonkin tietyn mallin parametreja varmaankin. Itsellä ei ole edes mitään mistä säätää mitään arvoja. Karvalakkien karvalakki, avustus on joko 100 tai 0.
Mutta takaisin magneettikiekkoon. Ei toiminut tuo oma macgyver viritys. Aluksi luulin, että vika oli siinä että olin laittanut pari uutta magneettia väärinpäin mutta ei vaan se sensori toiminut noiden uusien lisämagneettien kanssa oikein ollenkaan. Heti kun ne otti pois niin taas toimi normaalisti.
Onkohan niin, että magneettien pitäisi olla sitten täysin identtisiä, eikä vaan sinnepäin. Vai onko vika sitten kontrollerin päässä. Mitään säätömahdollisuuksia itsellä ei ole tosiaan mistää paneelista tmv kun ei moisia ole.
Edit: Pieni googlaus ja tosiaan controllerista pitäisi säätää magneettien määrä. Mutta kun mulla ei ole mitään mistä säätää :(
Pitää varmaan tutkia josko sais asennettua (harrastuksena) tuohon jonkin päätteen, mistä voisi tehdä säätöjä. Ei vaan harmaintakaan aavistusta, että tukeeko mun kontrolleri moista, saatika, että mihin se kytkettäisiin. Tämä varmaan oliskin sitten uuden keskusteluketjun paikka...
Nuo parametrit löytyy siitä Perus-LCD-näytöstä + Väri-LCD:stä. Siitä uusimmasta (pysty-malli) en ole kaivellut tietoja, kun moista ei ole.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.